سیستم مبارزات Ghost of Tsushima در مدت شش سال کامل شد
به تازگی یکی از توسعهدهندگان بازی تحسین شدهی Ghost of Tsushima به بیان اطلاعاتی در مورد توسعهی سیستم مبارزات این اثر پرداخت و اعلام کرد بزرگترین چالش برای استودیوی ساکر پانچ (Sucker Punch)، پیادهسازی همین سیستم مبارزهی منحصر به فرد بوده است.
به گفتهی آقای بریان فلمینگ (Brian Fleming) که یکی از توسعهدهندگان بازی Ghost of Tsushima به شمار میآید، توسعهی سیستم مبارزات این اثر دشوارترین وظیفهی استودیوی ساکر پانچ به شمار میآمد. آقای فلمینگ در نهایت به بیان جزئیات در مورد توسعهی این بخش به مدت شش سال پرداخت و آن را یکی از مهمترین اهداف تیم سازنده برشمرد.
آقای فلمینگ در هفتهی جاری در رویداد مجازی GDC Showcase شرکت کرد و در مورد بازی موفق Ghost of Tsushima اطلاعات جدیدی را با مخاطبین به اشتراک گذاشت. وی در همان ابتدای صحبت خود اظهار داشت که توسعهی سیستم مبارزه بدون شک دشوارترین بخش توسعهی بازی Ghost of Tsushima به حساب میآمد و چالشهای زیادی را پیش روی سازندگان گذاشت:
شما از من میپرسید دشوارترین بخش توسعهی Ghost of Tsushima کدام بود؟ پاسخ کاملا واضح است و آن سیستم مبارزه خواهد بود. سیستم نبرد چیزی بود که تیمی متخصص روی آن کار کرده است. تعداد زیادی از برنامهنویسان، طراحان و انیماتورها به مدت شش سال بدون توقف بر روی این بخش کار کردند و نسخههای مختلفی از نبردهای سامورایی را با رویکردهای مختلف به عنوان نتیجهی نهایی ارائه دادند.
به گفتهی آقای فلمینگ، مبارزات در کنار کاوش در محیط از مهمترین ارکان توسعهی بازی Ghost of Tsushima برای سازندگان به شمار میآمد. پیادهسازی یک سیستم مبارزهی خاص و منحصر به فرد که در دنیای وسیع سوشیما جریان داشت و باید بازیبازان را به چالش میکشید، یک هدف ثابت، اساسی و دشوار برای تیم توسعه بود:
سیستم نبرد به همراه چند سیستم دیگر، به نوعی مرکز تمرکز تیم توسعه بودند. تیم سازنده باید مبارزات را برای هر موقعیت و شرایطی در بهترین حالت ممکن پیادهسازی میکرد. حتی گاهی ممکن است شرایط مبارزات به صورت عجیب و غریبی پیش برود یا یک مبارزه به صورت بالقوه آغاز شود؛ در هر صورت این سیستم باید بهترین عملکرد ممکن را نشان بدهد.
عنوان موفق و تحسین شدهی Ghost of Tsushima هماکنون به صورت انحصاری بر روی کنسولهای پلیاستیشن ۴ و پلیاستیشن ۵ در دسترس علاقهمندان قرار دارد.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
خدا وکیلی عجب سیستم مبارزه ای داره …. در نگاه اول مضحک به نظر میرسه تا اینکه نیمه اول بازی رد میشه …. اونوقته که زیبایی هاش ظاهر میشه و اینکه چه زحماتی براش کشیده شده . به هر حال سونی میتونست سال ۲۰۱۹ بازی رو عرضه کنه اونوقت حداقل جلو سکیرو به زور سونی فنا ممکن بود برنده جایزه سال بشه ولی خب لست اف اس پارت ۲ و هیدس رقبای کوچیکی نبودن و هف لایف هم اصلا یه چیز دیگه ای بود .
هرکی میگه سیستم مبارزه گوست مضحکه یا بازی و پلی نداده یا نوبی بیش نیس
سیستم مبارزاتش اگه بهترین نباشه قطعا جزو یکی از بهترینای نسله
انصافا سیستم مبارزات گوست اف سوشیما شاهکار بود قشنگ اون حس شمشیر سامورایی رو بهت میداد امیدوارم قسمت دومش حتما ساخته بشه
ساکر پانج و گوریلا گیمز در نسل هشتم فراتر از انتظارات ظاهر شدن حتی در میان کسانی که خیلی به ای پی های جدید هورایزون و گوست آف سوشیما امید داشتند غافلگیر کننده بود ، این استودیوها در نسل نهم حالا با قدرت بیشتری می توانند ادامه ای پی های نسل هشتم را ادامه دهند و البته میگویند هرمن هالست شعبه های استودیو ها رو افزایش داده و استعداد های بیشتر و جدیدی را استخدام کرده تا هر استودیو دو الی سه تیم داشته باشد مثل گوریلا که همزمان دارد کیلزون ریبوت و هورایزون را میسازد و اینسامیناک که همزمان اسپایدرمن ، رچت و رزیستنس را توسعه می دهد ، این با ادامه خرید های سونی موفقیت پلی استیشن را بیشتر خواهد کرد
در تکمیل حرفتون :
.
گوریلا چندین پروژه رو در دست داره از جمله : هورایزن ۲ و کیل زون ریبوت
از طرفی با چندین استودیو در ساخت بازی مشارکت داره و کمکشون میکنه مثل : کوجیما پروداکشنز و مدیا مولکول و X_dev
.
ساکرپانچ هم ۲ بازی در دست داره : سوشیما ۲ و اینفیمس جدید
.
به لطف جیم رایان و اصرارش در یزرگ کردن و چند شعبه کردن و چند تیمه کردن استودیو ها
ناتی داگ ۳ پروژه
سانتامونیکا۳ پروژه
ساکرپانچ ۲ پروژه
گوریلا ۲ پروژه اصلی همراه با ۳ پروژه کمکی
استودیو لندن ۲ پروژه
اینسامنیاک ۳ پروژه
کوجیماپروداکشنز ۲ پروژه
بلوپوینت ۲ پروژه (یکیش دیمن سولز بود )
بند استودیو ۲ پروژه
پولیفونی ۲ پروژه ( ساخت یه بازی موتور سواری با کمک یه استودیو دیگه )
و……..
همگی در دست ساخت قرار دارن
ادیت : پروژه هورایزن vr رو فراموش کردم
پس با این نکته گوریلا روی ۳ بازی کار میکنه و در ساخت ۳ بازی هم مشارکت داره
.
گوریلا قراره تبدیل به آچرفرانسه سونی بشه و نقش استودیو ژاپن رو بر عهده بگیره
.
از دیگر کارای جیم رایان میشه به احداث سن دیگو مخفی و خرید اینسامنیاک و بلوپوینت اشاره کرد
شاهکاری که یک مشت مغز جلبکی برای اینکه نمیشه توش بامبو قطع کرد ازش نمره کم کردند!
ولی عوضش یوزر اسکور ۹,۲ گرفت و توی گیم آوارادز خوش درخشید
دست مریزاد ساکرپانچ :yes:
اونا فیلم های ژاپنی زیاد دیده بودن ،
:rotfl: :yes:
بازی گاست اف سوشیما متای ۸۳ و عالی بودنش بخاطره کپی بودنش اگر خلاقیت و نوآوری که اصلا به صرفه نیست رو افزایش میدادن الان متاش با لست ۲ یکی بود مپ بازی و ماموریت هاش بخصوص جانبی کپی ویچر۳ و سیستم مخفی کاری و اسب سواری و خیلی از چیز هاش کپی اساسینز کریده در کل شروع عالی واسه استودیو آش بود که درس عبرتی از این اشتباهات واسه ساخت شاهکاری دیگر مثل این بازی میگیرند
میدونستی ساکر پانچ نزدیک بیست سال قدمت داره؟؟؟
شروع؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
و اینکه فعالیت های فرعی گوست بیشتر شبیه اساسین بود با کالکتیبل های زیاد ، کمپ ها ، و یه تعداد کم ماموریت داستانی
مخفی کاریش شبیه اساسینه ولی کپی نیست
اسب سواری کپی اساسین؟؟؟؟
نکنه میخوای بگی اسب سواری لستم کپی ویچره؟
ویچرم کپی اسکایریم لابد الا آخر:-|
پ.ن
هیچوقت فکر نمیکردم از گوست دفاع کنم
متیوس بیا تحویل بگیر:-D
شپرد
کالکتیبل های گوست اختیاری بود
ینی جوری نبود ک با داشتن یا نداشتنشون صدمه ایی بهت وارد بشه
البته بعضا آیتم های خیلی خوبی میداد مخصوصا چارم هایی ک از شراین میگرفتی ک موقعی ک هارد یا لیتال مود و پلی میدادی خیلی ب کمکت میومد
و اینکه هرکی و دیدی ک از این چرت و پرتا میگه ک این بازی از اون بازی اسکی رفته محلش نده
اینطوری باشه
باس بگیم تمام بازیای سوم شخص از رزیدنت ایول ۴ اسکی رفتن
این اسکی نیس اسمش الهام گرفتنه ک خب اینا میخان نوب بودنشون و ثابت کنن همه جا
خب داداش کالکتیبل های اساسین هم اختیاریه
منم گفتم فعالیت فرعی
چطور کسی در مورد بازی به این فوق العادگی(والهالا) که حقشو خوردن مینویسه کپی با محتوا(تاینی تون) صد تا لایک میگیره اما سر بازی فوق العاده سوشیما موضع تون رو عوض میکنید در ضمن بازی رو نکوبوندمش خودم هم اینو بازی کردم و بنظرم مثل والهالا شاهکاره… منبع حرفم بازی سنتره که میگه بازی کپی اساسینز و ویچره (soheil) تو همونی هستی که سر پست بازی والهالا میگی مزخرفه و گیمفا بزرگش کرده اونوقت سر این بازی با حرفای آشغالیت موضع میگیرید الله اکبر
اینطوری به یه بازی ابراز علاقه میکنی واقعا؟
من هر بازی ای رو میخوام هیت کنم اینطوری کامنت میذارم:-D
تو سابقم هست چند تا کامنت کپی همین برای همین گوست دارم:-D
و اینکه بازی سنتر چند وقته زده جاده خاکی…
Dr
همین الان هم میگم والهالا مزخرفی بیش نیست و الکی تو گیمفا بزرگ شد و الکی نمره ۹ بهش دادن
همون طوری ک الکی به بریک پوینت نمره ۹ دادن اینا مشخص میشه برا چی نمره ۹ گرفتن
سعید اقا بابایی فن بوی سرسخت یوبی سافتن ک چشم بسته به دوتا از مزخرف ترین بازیای یوبی ( متا اسکور و یوزر اسکوراشون گویای همه چیزه ) نمره الکی ۹ دادن
بعدم گوست اینقد بزرگ هست ک نیاز نباشه بزرگ نمایی کنیم نمره یوزر اسکور ۹ و خورده اییش گویای همه چیزه
همه بازیا اسب سواریشون انگشت کوچیکه ردده
هیچ میدونی سازنده ها به بازی کپی و بدون نوآوری بالاتر از ۸و۹ نمیدن اگه اینا الهام بود به قول کاربر (soheil) الان متاش بالای نود بود بازی کوچکی مثل little nightmare که بازی های هم سبکای خودش نمره زیر ۷۰ میگیرن توانست با نو آوری خودش ۸۳ نمره متا بگیره
گوست نو آوری کم نداشت
اون سیستم مبارزات محشر ( میشه گفت ارتقا یافته ی بتمن و میدل ارثه ولی خیلی باهاشون فرق داره )
اون سیستم جهت یابی
ووووو
همینکه در چهار روز پنج میلیون نسخه فروخت خودش خودش گویای موفقیت بازی است ، یعنی ببین با اون بخش چندنفره داستانیش که شاهکار بود ببین تا الان چند نفر بازی رو خریدن من که فکر می کنم در همون ماه اول عرضه ده میلیون نسخه رو رد کرده باشه
تنها چیزی میتونم بگم بازی واقعا زیباییه ♡♡
واقعا براش زحمت کشیده بودن !
ژاپنی ها کلی حال کردن با سونی هم با تموم شدن نسل هشت که گوست اومد و ترکوند و هم شروع نسل نهم که دیمنز سولز ریمیک اومد ایولا سونی که درو میکنی همه چی رو :inlove:
یه بازی عالی و بسیار زیبا
امیدوارم نسخه بعدیش هم قدرت کنسولا رو نشون بده
واقعا تصور نسخه بعدی گوست دیوونه کننده هستش
احتمالا نسل بعد ۲ تا بازی بدن یه گوست یه اینفیمس یا شاید ۲ تا گوست
سیستم مبارزات بازی خیلی چالش برانگیز بود مخصوصا با وجود کلاس های مختلف اما هوش مصنوعی ضعیف بازی تو ذوق میزند حس میکردی داری با گراز مبارزه میکنی
بازی های یوبی سافت سلام میرسونه
شش سال اووو
واقعا این بازی جز معدود بازی هایی بود که دوست داشتی جای تموم کردنش تمام سوراخ سمبه های بازی بگردی تا بیشتر مبارزه کنی و لذت ببری واقعا معتاد کننده بود دمشون گرم
عالی بود
کنسول قرض گرفته بودم بخاطر اینکه وقت نبود از لست بخاطرش گذشتم
امیدوارم مثل بازی های جدید سونی اینم برای پی سی بیاد.
وقتی به روند ساخت بازی های سونی فکر میکنم مغزم سوت میکشه. قبلا که گیمر بودم چیزی در مورد ساخت یک بازی نمیدونستم تا این واردش شدم. حالا میفهمم چقدر سخته، حتی بازی های ایندای هم خیلی زحمت ها نیاز داره به جز اینکه چقدر باید آموزش دید و تحقیق کرد.
حیف چنین بازی که کم فروخته مطمعنا ارزش بالایی داره بازی چون وقت بسیار گذاشتنش براش
برا پیسی بیا دیگه کثافت 😥
نه گاد نه لست همین گوست و بلاد برا پیسی بیان بسه
ساکرپانچ حسابی غوغا کرد با ساخت گوست
سطح خودشو چند پله افزایش داد و سطح توقع ازشون خیلی بالارفته
سلام
بنندهخداها یکم نگران بودند که ما فکر کنیم بیشازحد ساده هست که بنظر میاد اینطور نیست.
سیستم مبارزات بازی واقعا خفنن گرافیک بازی هم که wow از هر لحاظ واقعا این بازی عالیه :yes: