تهیهکنندهی سری Tenchu از استودیوی ژاپن سونی جدا شد
ماسامی یاماموتو (Masami Yamamoto)، تهیهکنندهی سری بازیهای Tenchu، جدایی خود را از استودیوی ژاپن سونی (Japan Studio) اعلام کرد.
در طول چند ماه اخیر، برخی از اعضای کلیدی استودیوی ژاپن سونی از این استودیو جدا شدند. حال بهتازگی یکی دیگر از تهیهکنندگان جدایی خود را از این استودیو اعلام کرد. آقای یاماموتو سابقهی کار بر روی عناوینی مانند Tokyo Jungle , Rain, Bloodborne, Soul Sacrifice و Freedom Wars را داشته است.
یاماموتو در خصوص جدایی خود از استودیوی ژاپن سونی گفت:
با احتساب آخرین موقعیت شغلیام در بخش سرگرمی موسیقی سونی، من حدود ۲۵ سال در گروه سونی فعالیت کردم. به عنوان یک طراح بازی، از کار کردن بر روی عناوین فرست پارتی بسیار خوشحال بودم. در آینده قادر خواهم بود تا بازیهای مختلفی را برای پلتفرمهای دیگر بسازم و این حس بسیار عجیب و جالبی را به من میدهد.
بخش سرگرمیهای تعاملی سونی در ماه گذشتهی میلادی اعلام کرد که استودیوی ژاپن از تاریخ ۱ آوریل با سازماندهی جدیدی فعالیت خواهد کرد. در همین راستا، Team ASOBI سازندهی عنوان خلاقانهی Astro’s Playroom، همچنان به کار خود ادامه خواهد داد. یاماموتو آخرین نفر از توسعهدهندگانی محسوب میشود که به علت کوچکسازی و سازماندهی جدید استودیوی ژاپن، این استودیو را ترک کرده است.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
رسما از هم پاچیده
جیم رایان :pissedoff: :reallypissed:
بابا چی کجا از هم پاچیده 😐 دو نفر این حرفارو نداره :-/
واقعا نمیفهمم چرا هر چی میشه ربطش میدید به جیم رایان حالا چون رئیس بخش PlayStation سونیه دلیل نمیشه هر اتفاقی بیافته تقصیر این بنده خدا باشه
البته خود من هم زیاد ازش خوشم نمیاد ولی دیگه ناموسا هر چیزی رو به این بدبخت نچسبونید :/
امیدوارم هر چه زودتر شاهد جایگزینی جیم رایان باشیم. اصلا دوست ندارم ps افت کنه. متاسفانه ژاپن استودیو هم چهارمین استودیو از هم پاشیده سونی توی ۵ سال گذشته هست. استودیو منچستر، گوریلا کمبریج، ایوولوشن گیمز و حالا شعبه اصلی ژاپن :no: همه اینها نشونه بی تدبیری مسئولین بخش استودیوهای جهانی سونی را نشان میدهد. الان PS لانچ خوبی داشته یا Demon’s souls remake یا Ghost of Tsushima را عرضه کرده به نظرت مدیون جیم رایان هست؟ نه اینها از سال ها پیش برنامه ریزی شدند و تاثیر جیم رایان را به زودی میبینیم. مثل دان متریک، امیدوارم ذره ای شبیه دان متریک نباشه. از اون ور برگ برنده های ps دونه به دونه برای pc پورت میشوند. خب مردم سمت pc میرونر و همه بازی ها را تجربه میکنند. از اون ور هم معرفی زودهنگام اثر سانتامونیکا که نشون دهنده کرانچ شدید استودیو و کارمندان هست. ترک اعضای ارشد استودیوهای سونی مثل رئیس سانتامونیکا، رئیس سن دیگو، کارگردان days gone، کارگردان Horizon Forbidden west واقعا نمیدونم توی سونی چه خبره.
درست گفتید ولی یه اختلاف نظر دارم و اون اینکه، این امر قطعا نشونهٔ ریخت و پاش های ناشی از تغییر سیاست های سونی هست، اما تنها ربطی به جیم رایان نداره، یه نفر به تنهایی هیچ وقت تصمیم گیر نهایی نیست، این کل سونی هست که تغییر مسیر داده، و حالا دربارهٔ پلی استیشن به طور خاص علت واقعیش چیزیه که نمیشه دربارش نظر قطعی داد، چیزی که مشخصه اینه که این خروج ها ربطی به کوچک شدن استودیوی ژاپن که در متن اشاره شد نداره، بلکه ناشی از اختلاف نظر هست، یعنی اینکه سونی نه تنها در بخش پلی استیشن، بلکه به طور کلی عملا فقط یه اسم ازش در ژاپن مونده و مدیریت اصلیش به آمریکا منتقل شده، خیلی وقته این اتفاق افتاده، اما در بخش پلی استیشن این اتفاق علتی شده – بایسازهای استودیو ژاپن یقینا از بازار هدف سونی، یعنی صرفا تمرکز بر غرب خوششون نیومده و این چیزیه که قطعا بخشیش متوجه جیم رایان هست، وقتی شما مدیر یک بخش حیاتی از شرکتت یه آمریکایی هست و نه یک ژاپنی، چطور میشه انتظار داشت روی ژاپن تمرکز داشته باشه؟ اما ابهامش از این جهته که سونی هر چند در مقامات و کارمندانش اختلاف نظر وجود داشته باشه، توی بازار ژاپن از حیث فروش محصولات و خدمات بعد از نینتندو بهترین عملکرد رو داره – میمونه یک گزینهٔ دیگه و اون اینکه بحث این آقایون سر فروش و سود و این جیزا نیست، بلکه احتمالا ناشی از فشار بر اونها برای ساخت بازیهای غربی هست – همهٔ اینها چه درست باشه و چه غلط، کازو هیرای مدیر عامل پیشین سونی که گفت سونی DNA خودش رو از دست داده، با توجه به اتفاقات اخیر چندان بیراه نگفته
:yes: با شما کاملا موافقم
حالت رو میفهمم داداش، خودم هم استیشن فن هستم :-((
۷۰ دلار خدمات
پوکوندن ژاپن استودیو
نمایش های ضعیف
ضعیف کردن ناتی داگ
جیم رایان :pissedoff: :reallypissed:
سلام منم پی سی گیمرم
این خیلی جواب سنگینی بود انتظارشو نداشتم:-D
ضعیف کردن ناتی داگ ؟ چقدر حق میگید همین امسال پرافتخارترین بازی تاریخ صنعت گیم لست آف اس دو شد .حداقل بذارید جوهر سندش خشک شه . واقعا باید یه ستاد مقابله با حق گویی تاسیس کنیم
یه سوال برام پیش اومد که توش پر از ناامیدیه
چطور وقتی استودیو به این خوبی رو نمیتونن حفظ کنن میخوان در فکر خرید یک استودیو دیگه باشن؟!!
ب نظرم منتظر خرید از سمت سونی نباید باشیم.
منتظر باشید یا نباشید این اتفاق خواهد افتاد . چطور شما ها وقتی یه بازی فرست پارتی سونی عرضه میشه حضور ندارید در سایت و قایم میشید اما موقع اعلام این خبرها خوب شیر میشید
مایکروسافت در سه سال اخیر تعداد استودیوهای فرست پارتی خودشو از ۵ به عدد ۲۳ رسونده و صاحب استودیوهای باکیفیت و خلاق و بزرگی شده اونوقت سونی توی این سه سال تنها اینسامنیاک رو خریده که از افتخارات شان لیدن هست و در عین حال استودیو اوولوشن رو تعطیل و منحل کرده استودیو ژاپن رو کوچکتر کرده قطع همکاری با استودیو اوئدا و استودیو دیوید کیج دو استودیو سکندپارتی که انحصاری میساختن استودیو لندن هم که فقط بازی vr میسازه استودیو سن دیگو بازی ورزشی مولتی پلتفرم میسازه سونی باید یه حرکتی بزنه وگرنه عقب میوفته
به عنوان یه فن سونی هر چه زمان میگذره بیشتر از جیم رایان بدم میاد دلیلم هم این اخبار خروج اعضای استودیوهای سونی نیست چون میدونم سونی در سکوت خبری استودیوهاشو گسترش داده و میده و در آینده هم چند تا استودیو بازیسازی خوب میخره اصلی ترین دلیلم اینه که جیم رایان بیزینسمنه و دنبال پول بیشتره و تجربه ثابت کرده هر موقع پای پول بیاد وسط گند میزنه به همه چی . یه حرفی که اخیرا جیم رایان گفت باعث شد کاملا ازش ناامید بشم این بود که خلق آیپی جدید ریسک بالایی داره و ظاهرا در آینده شاهد آیپی های جدید کمتری از سمت سونی هستیم من طرفدار سونی ای هستم که خلاقیت اولویت اولش بود بعد به پول اهمیت میداد طرفدار سونی ایی بودم که ده سال وقت گذاشت بازی مثل دریمز بسازه اگه قرار باشه سونی هم مثل سایر کمپانی ها بشه ترجیح میدم از گیم خداحافظی کنم
uupload.ir/files/hwdu_j.jpg
تایید لطفا مرسی
استدیو ژاپن نقش پشتیبان رو داشت و حتی ضررهای ریزی هم داشت الانم سونی خودش میدونه داره چکار میکنه اولووشن هم همچین استدیو مهمی نبود چندتا بازی ریسینگ داده بود که آخریش گند زدن سونی هم طبق گفته هاش از اونجایی هم که سونی استدیوهاش رو آزاد میزاره چیزی که میخوان رو بسازن اولووشن هم با درایو کلاب گند میزنه و خواسته سونی رو برآورده نمیکنه سونی هم منحلش میکنه که خرج اضافی نباشه و میگه هدف ما تمرکز روی محتوا و کیفیت اثر ها هست تا بهترین کیفیت ممکن رو در اختیار طرفداران پلیستیشن قرار بدیم کارکنان اوولوشن هم میرن تو استدیو کد مسترز که الان توسط EA خریداری شده اینم اضافه کردم بدونید
همه اینا رو میدونم حتی دیوید کیج هم بازیاش روند نزولی داشت و دیگه حرف تازه ایی برای گفتن نداشت برای همین سونی باهاش قطع همکاری کرد ولی به هر حال باید وقتی یه چیزو از دست میدی دو تا چیز جدید بدست بیاری فعلا که اخبار رسمی در این مورد نیست اما طبق اخبار غیررسمی سونی یه استودیو مخفی در سن دیگو تاسیس کرده و بلوپوینت رو خریده و استودیوهای خودشو گسترش داده باید دید در آینده چی پیش میاد
این استودیو ۶ ساله داره ضرر میده
تغییر کاربری از پشتیبان به مستقل بهترین تصمیم جیم رایان در قبال استودیو بود
در عوض گوریلا داره این نقشو به عهده میگیره
این کار باعث میشه استودیو با خیال راحت تر برای خودش بازی بسازه
اگه اشتباه نکنم قراره تیم ico و تیم asobi بمونن و بقیه عضو اینا بشن یا برن
در آینده شاهد بازی های متنوع از سری astro bot و بازی های جدید از این استودیو خواهیم بود
در مورد بازار ژاپن : با خرید کرانچی رول و قرار داد اتحاد با کادوکاوا سونی نیازی نداره تمرکز فرست هاشو روی ژاپن بزاره و میتونه تمرکز این استودیو رو در کنار استودیو لندن روی vr بزاره
از طرفی شایعه خرید اسکویر انیکس هر روز پر رنگ تر میشه و اگه این اتفاق بیفته سونی خیالش از بازار ژاپن راحت میشه
همکاری با بهترین استودیو های ژاپن مثل تیم نینجا و فرام سافتور و پلاتینیوم گیمز هم تاثیر بسزایی داره
در مورد خرید شرکت
.
سونی ۳۳ میلیارد دلار cash on hands داره و این خودش یه رکورده ! هیچ شرکتی در دنیا اندازه یک سوم کل ارزشش cash on hands نداره ! شرکتی مثل AMD تقریبا هم ارزش با سونیه ولی فقط ۱میلیارد دلار cash on hands داره
.
بنابرین خرید بزرگ از جانب سونی غیرممکن نیست و با علاقه شدید کنیچیرو یوشیدا به این بخش و تصویب این موضوع که سود خالص سالانه بخش پلی استیشن باید صرف خودش بشه که سالانه حدود ۲ میلیارد دلاره باعث راحتی در خرید های آینده شرکت و استودیو میشه
.
اگه دقت کنید تمام استودیو های سونی در حال بزرگتر شدن و چند شعبه شدن هستن و همین موضوع تاکیدی بر علاقه شدید سونی به استودیو هاش و خرید های احتمالی داره
.
رابطه خوب سونی با باقی شرکت ها فراموش نشه
چهل و پنج میلیارد شده با احتساب سود خالص سال ۲۰۲۰ به علاوه همشو قرار نیست به اسکوئر انیکس نقد بده ، میگن شصت درصد مبلغ نقد و بقیه سهام پلی استیشن خواهد بود
اسکوئر انیکس خیلی خفنه اگه سونی بخرتش آینده ش تضمینه ولی جیم رایان گفته ما استودیوهامونو به صورت ارگانیک بزرگ میکنیم و علاقه و قصدی برای خریدهای بزرگ نداریم بخاطر همین از این فکرها بیاید بیرون سونی ناشر بخر نیست
نه انتظار داشتی جیم رایان نقشه های مخفی پلی استیشن رو اونم وقتی که ایکس باکس میخواد یک شرکت ژاپنی بخره لو بده . این تصمیم خرید با جیم رایان نیست با کنچیرو یوشیدا است .به علاوه جیم رایان گفتش ما خرید بدون حساب و کتاب انجام نمیدهیم و ارگانیک پیش میرویم ولی بازم گفت که پلی استیشن به خرید ها ادامه خواهد داد . چرا حرف میذارید تو دهنش
ممنون از تکمیل اطلاعات :rose:
لذت میبرم کامنت های مفید نوشته میشه :yes:
در مورد اسکوئر حق با شماست فراموش کردم بگم :yes:
همین الان ارزش اسکوئر رو چک کردم حدود ۶/۶ میلیارد دلار بود یعنی سونی باید تقریبا ۴ میلیارد نقد بده بقیه سهام
با این خرید چندین ip شاهکار مثل فاینال فانتزی و مانستر هانتر و تومب ریدر و ip های پتانسیل داری مثل kingdom hearts و deus ex و یکی از بهترین استودیو های موشن کپچر در دنیا به دست سونی میفته
خرید اسکوئر انیکس شاید در مقطعی کوتاه ریسک دار باشد ولی می تواند بازار ژاپن را تا همیشه برای سونی حفظ کند و سونی بتواند با خیال راحت در بازار های غربی پیشروی کند . و خب مبلغ بالایی باید هزینه کند ولی ارزش ریسک رو دارد چون مهم آینده پلی استیشن است و نباید کاری کرد که مثل نخریدن مارول بشه که میتونست با سی میلیون دلار کل مارول رو بخره ولی نخرید و حسرتش را همینطور دارد میخورد
داداش ایشون پی اس فنه. باور نداری برو تاریخچشو ببین.
خیلی از پلی استیشن پلیر ها از جیم رایان ناراضی ان این حقیقته. دلیل نمیشه چون نظرش با شما فرق میکنه هیتر سونی باشه که.
ولی در کل حرف ایشون هم درست نیست و دفتر اصلی سونی از ژاپن نقل مکان کرده و تمرکزش رو بیشتر روی امریکا و اروپا گذاشته. استودیو ژاپن هم که خب عملا تو این هدف جدید به دردشون نمیخورد پس گفتن حداقل این استودیو رو بریزن و افراد با تجربه رو وارد بقیه استودیو ها کنن (کلی ادم با استعداد تو ژاپن استودیو هست). ژاپن استودیو هم با تمام احترام نیازمند یه رهبر خوب مثل میازاکی یا میکامی هست تا بتونه فعالیت کنه و ما بعد بلادبورن چیز بزرگی از این استودیو ندیدیم. منم خب میگم اگه واقعا قید ژاپن رو زدن پس اشکالی نداره این افراد با استعداد رو بریزن تو بقیه استودیو هاشون. البته اینم بگم انتظار دارم واقعا این افراد رو برای بقیه استودیو ها استفاده کنن.
نمیدونم اون جا چه خبره ولی بعضیا دارن میان بیرون از ژاپن استودیو (احتمالا یه سری اختلافات داخلی هست که اونم باید دید چی میشه)
دوست عزیز سونی از بازار ژابن کشیده بیرون و تمرکزش رو گذاشته روبازار جهانی صرفا چون ژابن استودیو براش مهم نیس معنیش این نیس که بقیه استودیو ها هم قراره خراب بشن یا استودیو جدید نخره
:rotfl: :-((
متأسفانه بحث سوددهی هست. و این استودیو هرچقدرم دوست داشتنی باشه، در بحث سوددهی خوب عمل نکرده.
خب جیم رایان و دوستانی هم که اومدن کمتر از ژاپنیها با این استودیو رودروایسی دارن و عملا فعالیتشون رو محدود کردن.
وگرنه استودیوهایی دیگه که سوددهی داشتن رو بزرگتر کردن و اگه بدونن یه استودیو میتونه سودرسانی داشته باشه هیچ مشکل مالی واسه خریدش ندارن.
مشکل اینجاست
همه چیز سود نیست
این استودیو حکم ترن ده رو داره برای سونی
ترن ده هم آنچنان سود ده نیست ( یه موتور اسپورت داره که اونم هر چند سال میاد با وجود اینکه به شدت بزرگه ) ولی تقریبا تو همه ی بازی های مایکرو نقش داشته
تو سونی هم هر بازی ای شاهکار بوده ژاپن استودیو پشتیبانی کرده ، عملا هر جا گیر میکنن از اینا کمک میخوان خیلیم تو کارشون خبرن
فکر نکنم گوریلا بتونه از پس همچین کاری بر بیاد
دارن تغییراتی انجام میدن قرار نیست که تا آخر عمرشون یکجا باشن
سونی هم بازار ژاپن رو فراموش نکرده و نمیکنه فعلا که ریسک ریمیک دیمنز سولز رو دیدیم لانچ و متای شاهکار ۹۲ کمبود کنسول و کرونا هم باعث شده تو بازار ژاپن و جهان کمبود کنسول باشه
بعدش هروقت عملکرد سونی بد شد و استدیو ژاپن اون موقع حرف بزنید سونی که چندتا شعبه زده و استدیوهاش رو داره گسترش میده برای آیپی و انحصاری ها و بازی های بیشتر و تمرکزش رو هم روی بازار جهانی میزاره سونی دیگه یک برند جهانی و محبوبیت جهانی داره
سیاست های سونی تغییر کرده و تا زمانی که موفقیت و سربلندی را برای سونی به ارمغان داشته باشد نمی توان از آن انتقاد کرد به علاوه با توجه به تأسیس بخش گیمینگ کرانچی رول بنظرم توجهات بازی های ژاپنی را میخواهند روی آن نقطه بگذارند و با ورود بازیگران جدید و ثروتمند نظیر آمازون و گوگل و اپل و هواوی دیگر نمیشود با قوانین گذشته بازی کرد . به علاوه دوستان ژاپن استودیو سقوط نمیکند هر موقع شاهد بازی بدی پس از این اتفاقات بودید این را بگویید
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
خب یک دیگه هم جدا شد ولی همین هم می تونه فرصتی باشه برای نسل جدید که وارد عمل بشن تا ابد که نمی شه بمونند اگه الان نسل جدید وارد نشه چند نسل دیگه تاثیرش رو می بینیم که حتی بازی های انلاین درست هم نداشته باشیم :-/
آفرین عمو جیم با همین فرمون برو جلو :giggle: :yes:
این بود طوفان جیم رایان :-((
اسمشم نشنیده بودم 😐
چرا هر کس میخواهد پلی استیشن و جیم رایان را بکوبد از جمله « من به عنوان فن پلی استیشن » استفاده می کنند آیا گفتن این جمله سبب بی طرفی شما می شود ؟ یا اینکه حق گویی های تان را باید پلی استیشن فن های واقعی بپذیرند ؟
اکثر فنای سونی از این جیم رایان خوششون نمیاد و این یه فکت هست
سهامداران ،مهندسان و سرمایهگذاران باید ازش خوششون بیاد اونم نه برای قیافش برای فعالیت های موثرش . یقینا پلی استیشن فنا بخاطر گل روی ایشون پلی استیشن نمیخرند به خاطر قابلیت ها و انحصاری های کنسول است
اتفاقا سونی فن های واقعی صرفا اهل دفاع کورکورانه از برند محبوبشون نیستند و جایی که لازمه از سیاست های سونی و افراد بی لیاقتی که قصد گند زدن به برند محبوبشون دارند انتقاد میکنند
جیم رایان پلی استیشن به بالاترین حد درآمد و سوددهی در تاریخ شرکت رساند . عناوین انحصاری شاهکاری در زمان او خلق و عرضه شد . پلی استیشن فایو با تلاش او و بخاطر اینکه او مارک سرنی را طراحی پلی استیشن کرد به چنین طراحی تکامل یافته و قوی تبدیل شد . سریعترین فروش پلی استیشن در تاریخ خودش با سیاست های ایشان رخ داد .آقای هرمن هالست هم ایشان به عنوان مدیر استودیو های جهانی سونی برگزید . برعکس جیم رایان بزرگترین مدیر پلی استیشن تاکنون بوده
در زمینه بازی ها سیاست های جیم رایان چند سال دیگه معلوم میشه این بازی هایی که امسال اومدن به خاطر سیاست های لیدن از چند سال قبل بود