گزارش: فیلم Demon's Souls در دست ساخت قرار دارد
گزارش: فیلم Demon's Souls در دست ساخت قرار دارد
گزارش: فیلم Demon's Souls در دست ساخت قرار دارد
گزارش: فیلم Demon's Souls در دست ساخت قرار دارد

گزارش: فیلم Demon’s Souls در دست ساخت قرار دارد

محمد حسین کریمی
۱۳:۴۴ ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
گزارش: فیلم Demon's Souls در دست ساخت قرار دارد

بازی Demon’s Souls اولین اثر از عناوین سولز محسوب می‌شود که توانست‌ ریشه‌های یک زیر-ژانر محبوب را شکل دهد. سری سولز مخاطب را وارد یک دنیای فانتزی تاریک می‌کند که باید در آن هیولاها و موجودات ترسناک را از بین ببرند. عناوین سولز در این سال‌ها به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کردند که البته این موفقیت‌ها را مدیون مکانیک‌های چالش‌برانگیز و Lore بی‌نظیر هستند. با توجه به گزارش‌های منتشر شده از سوی جاینت فریکین روبات (Giant Freakin Robot)، سونی قصد دارد Lore بازی Demon’s Souls را گسترش دهد و در قالب یک فیلم سینمایی به این سری روح دوباره دهد.

با توجه به منبع داخلی وبسایت جاینت فریکین روبات، سونی قصد دارد Demon’s Souls را در قالب یک فیلم سینمایی اساسی و مهم توسعه دهد. ظاهراََ هدف آن‌ها تولید یک فیلم مستقل نیست بلکه تصمیم دارند یک فرنچایز اساسی پیرامون این اثر خلق کنند؛ بدین معنا که سونی از اهمیت این دارایی به خوبی آگاه است و بودجه‌ی تولید قابل توجهی را به خلق فیلم Demon’s Souls اختصاص داده است. سونی اعتقاد دارد که محبوبیت سری سولز باعث می‌شود که مخاطبین زیادی به فیلم Demon’s Souls جذب شوند و شاید در ادامه بتوان محصولات سرگرمی زیادی را پیرامون این اثر به مخاطبین ارائه داد.

باید دید که شرکت سونی چگونه چشم‌اندازی را برای فیلم Demon’s Souls در نظر دارد. اگر آن‌ها بخواهند به پایه‌های خلق شده برای این بازی و همچنین چشم‌انداز استودیوی فرام‌سافتور (From Software) احترام بگذارند، مطمئناََ کار آسانی در پیش ندارند. اثری که شخصیت اصلی ثابتی ندارد، دنیایی مبهم را به تصویر می‌کشد و پایان‌بندی باز دارد، مطمئناََ برای برخی مخاطبین عادی قابل تحمل نخواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

گزارش: فیلم Demon's Souls در دست ساخت قرار دارد
گزارش: فیلم Demon's Souls در دست ساخت قرار دارد
گزارش: فیلم Demon's Souls در دست ساخت قرار دارد
گزارش: فیلم Demon's Souls در دست ساخت قرار دارد
گزارش: فیلم Demon's Souls در دست ساخت قرار دارد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • خیلی از بازی‌ها قابلیت تبدیل شدن به یک فیلم خوب رو دارن، بازی هایی که سینماتیک هستن و فیلم ساختن ازشون منطقیه و در نهایت چی میشه؟ شاهد یک اقتباس افتضاح هستیم به جز عده‌ای محدود. حالا ساخت یک فیلم از سری دارک سولز یا دیمنز سولز که آثار سینماتیک نیستند، پروتاگونیست مشخص با احساسات واحد ندارن، شخصیت‌ها پراکنده هستن و اکثر روایت از طریق یک محیط به عنوان کارکتر ثابت انجام میشه کاری به مراتب سخت‌تر هستش و من هیچ سناریوای نمیبینم که یک کارگردان بتونه فیلمی بسازه که مطابق میل اکثریت قرار بگیره و موفق باشه. اگر به بازی پایبند باشه و ما شاهد یک پروتاگونیست خام باشیم که از ابتدا تا انتها کلا‌‌ه‌خود بر سر داره، بنابراین یک فیلم خشک و با محیط‌های جذاب به وجود میاد که اگر عمق کافی بهش داده بشه منتقد پسند خواهد شد اما در فروش شکست خواهد خورد.

    مطمئناََ هدف سونی از ساخت دیمنز سولز، به وجود آوردن یک اثر فلسفی عمیق، یا به تصویر کشیدن طراحی‌های هنری نیست بلکه کل هدف ساخت یک بلاک‌باستر هستش که مخاطب عادی رو جذب تماشای فیلم کنه، برای همین هم ذکر شده که پروداکشن عظیمی به این پروژه تزریق شده. این یعنی یه پروتاگونیست قهرمان دلربا، با محیط های زیبا و کارکترهایی که کلیشه‌های امروزی فیلم های سینمایی رو دنبال می کنن. دنیای سیاه و سفید بازی از بین میره کاملاََ.

    نکته‌ی سوم اینه که برای خلق یک فیلم از دارک سولز یا دیمنز سولز ۲ ساعت فیلم سینمایی فقط مخاطبین رو گیج می کنه و با این زمان محدود به هیچ موضوعی نمیشه پرداخت. حتی اگر استودیو و کارگردانی قصد خلق فیلم از بازی‌های میازاکی رو داشته باشه بهترین و ساده‌ترین روش به وجود آوردن یک سریال حداقل ۵ فصلی هستش با کلی اسپین-آف و special Episode. برای این که lore به خوبی در ذهن مخاطبین گنجانده بشه.

    نکته پایانی بهترین روش روایت برای این اثر، اینه که هیچ پروتاگونیستی نداشته باشه بلکه تک تک شخصیت‌های بازی مثل Patches یا Filthy Woman یا blacksmith Ed یا Graverobber Blige در قسمت‌های مختلف معرفی و روایت بشن و دنیای Demon’s Souls پیش از اتفاقات بازی و نحوه ورود شیاطین و اتفاقاتی که در سرزمین boletaria قبل از ورود پروتاگونیست بازی رخ داده به تصویر کشیده بشه. اتفاقاتی که برای کارکترهای جانبی افتاده می تونه به خوبی قسمت‌های مختلف این دنیا رو به تصویر بکشه و همزمان ارتباط داستانی افراد به یکدیگر و با پایان‌بندی “ورود شوالیه مورد انتظار” می تونه پرونده رو به بهترین شکل ممکن ببنده و البته باز هم مکانیک‌های زنده شدن دوباره که اساس سری سولز هستن باید به نمایش گذاشته بشن. رتبه بعدی بهترین کاری که میشه انجام داد اینه که یکی از شخصیت‌های بازی رو به پروتاگونیست تبدیل کنن که البته اون شخص باید میل به ماجراجویی و هدفی در این دنیا داشته باشه. البته باز هم میگم اگر تمامی این اتفاقات رخ بده و باز هم ساخت فیلم دیمنز سولز کار درستی نیست و به نظر میرسه سخت ترین پروژه برای تولید فیلم سینمایی باشه. تولید فیلم سری god of war فوق العاده کار آسان‌تری هستش و به نظر میرسه که در شرایط مناسب یک فیلم خوب ازش خلق بشه.

    • Witcher گفت:

      ویچر بد در نیومد … بلد باشن میتونن بسازن موافقم

      • ویچر شخصیت ثابت داره، شخصیت پردازی های نزدیک به مدیوم سینما داره و مهم‌تر از همه سریالش اصلا بر اساس بازی نیست بر اساس رمان ساپکوسکی هستش. دیمنز سولز رمانی نداره یک بازی گیمپلی محور هستش که احساسات در اون نقش منفعل داره و دنیای بازی هم گنگ هستش که عملاََ روایتش رو غیرممکن می کنه، اما دنیای ویچر یک دنیای باز و کاملاََ پویا هستش که میشه ازش آثار متفاوت در آورد دلیل اصلیشم اینه که حتی بازی یک اقتباس از رمان هستش. عملاََ مقایسه سری سولز از نگاه اقتباسی با ویچر غیر ممکن و نشدنیه چون چه از نظر تم چه از نظر شخصیت پردازی چه از نظر محیطی و lore در دو دسته بندی متفاوت قرار میگیرن. ویچر به سادگی می تونه حتی یک فیلم سینمایی بهتر از بازیش داشته باشه (در شرایط مناسب و در دستان یک تیم درست) چون منبع اصلی یک نوشتاره. اما منبع اصلی سری سولز یک بازی گیمپلی محور هستش که نوشتاری پشتش وجود نداره و تمامی المان‌های lore و روایت پشت مکانیک‌های گیمپلی مخفی شدن، به عبارتی بدون گیمپلی نمیشه مفهوم بازی رو به درستی به مخاطب منتقل کرد. این که شخصیت اصلی در سری سولز بعد از مرگ زنده میشه یک مکانیک بازیابی مجدد بدون نمایش game over هستش (با مرگ زمان repeat نمیشه مثل بازی های دیگه بلکه زمان در حال سپری شدن هستش و این نفرین باعث زنده شدن دوباره میشه) که بازی باز از طریق تجربه اثر با تمام وجود حس می کنه این مووضوع رو در عین حال یک پیشینه داستانی هم وجود داره. اما داخل فیلم این که شخصیت اصلی دوباره زنده بشه حتی با بهترین پردازش باز هم مخاطب اون حسی که باید دریافت کنه رو نمیگیره و این میشه که فیلم شکست می خوره.

        • Ozhan گفت:

          بنظرم میتونن فقط تم بازی رو قرض بگیرن و داستان خودشونو روایت کنن
          قرار نیس حتما وفادار به بازی بمونه
          احمقانه ترین کار اینه که بخوان واو به واو از روی گیمش بسازن

          • میشه سوء استفاده از اثر، چون اگر قرار باشه از شخصیت ها و درون مایه های بازی استفاده نشه دیگه اسم دیمنز سولز رو نباید روی فیلم بذارن. گرفتن تم که میشه Epic Dark Fantasy هزاران فیلم وجود دارن با این تم. داخل خبر ذکر شده که سونی قصد داره این فرنچایز رو مطرح کنه، فقط با تم نمیشه فرنچایزی رو مطرح کرد. اما اگر منظورتون از تم همان الهام هستش. که باز هم فیلم خوبی در نمیاد، فیلمی که بلاک باستر باشه و نیاز مطرح شدن رو ارضاء کنه نیاز به قهرمان یا حداقل روایتی استاندارد داره چون مخاطب عام با روایت غیر استاندارد میانه خوبی نداره، اگر فقط از فضای بازی الهام بگیرن اما شخصیت اصلی رو یک شخصیت سخنگو، قهرمان و دنیای بازی رو فعال طراحی کنن و همینطور تغییراتی در npcها به وجود بیارن دیگه demon’s soulsیی باقی نمی مونه. خیلی کنجکاوم که بدونم چی توی ذهن تصمیم گیران سونی میگذره، البته در حقیقت هممون می دونیم که در نهایت یک فیلم با بهره گیری نیمه کاره از lore و شبیه به black death یا در بهترین حالت با درون مایه های GOT خلق خواهد شد که هیچ ارتباطی با اهداف روایتی سری سولز نداره.

      • XERXES گفت:

        سریال ویچر اقتباس مستقیم از کتابها بود، سعی هم کرده بودن از شمایل بازی فاصله بگیرن مدالیون گرالت دقیقا همون طوریه که توی کتابها توصیف شده، تو بعضی از ویژگیهای ریز دیگه هم موفق بودن مثل اینکه گرالت از ریش گذاشتن بدش میاد، ولی انتخاب بازیگراش وحشتناکه، تنها نکته مثبت این بخش تا حدودی بازیگر گرالته ولی بقیشون رو افتضاح انتخاب کردن، از تریس و ینفر بگذریم شخصیتی مثل فال‌تست توی بازی و کتابها اون رو یک شخصیت لاغر و نحیف به تصویر میکشن ولی توی سریال برید ببینیدش 😐
        ولی درکل پیشنهاد میکنم اگه میخواید تصورتون از شخصیتهای توی بازی خراب نشه اصلا این سریالو نبینید، در غیر این صورت ببینید بدک نیست

    • 🤘Mohsenj74 گفت:

      تبریک میگم اقای کریمی فیلم سولز لایک هم پدیدار شد 😀 این نشون از اهمیت بالای این آثار نزد سونی هست امیدوارم فیلم زیبایی بشه و قطعا سونی این پتانسیل رو احساس کرده :inlove:

          • تلاششون رو می کنن که با فیلم ها خاطرات خوب uncharted و demon’s souls و last of us رو از ذهنمون خارج کنن؟ انچارتد و لست باز قابلیت این رو دارن که به فیلم های افتضاحی تبدیل نشن مخصوصا لست که دراکمن پشتشه، اما ساخت دیمنز سولز تصمیم فوق العاده اشتباهی هستش چون همونطور که توضیح دادم اساس این بازی با مدیوم سینما مغایرت داره.

            • Ozhan گفت:

              این حرفای شما دقیقا عکس تفکر میازاکیه
              ۱.چیزای جدید همیشه باید امتحان شن وگرنه ژانری مث سولزبورن هیچوقت خلق نمیشد
              ۲.هیچوقت نباید دست از تلاش کشید تا وقتی که پیروز شد

              دقت کردید میازاکی تو بازیاش درس زندگی میده به ادم

        • 🤘Mohsenj74 گفت:

          اتفاقا به نظرم میتونه فیلم موفقی بشه ولی اگر واقعا میخوان یه فیلم درجه ۱ بسازن خیلی بودجه میخواد باید دید سونی چقدر میخواد بها بده به موفقیت فیلم و اصلا هدف ساختش چیه ، میشه یه فیلم فانتزیه درجه ۱ ساخت با الهام از دیمن سولز ولی پرونده ساخت فیلم از رو بازی هیچ وقت جالب نبوده اما چون دیمن سولز و کلا سری سولز با تمام بازی ها فرق میکنه یوهو دیدی واقعا فیلم عالی شد ، بستگی داره به سونی

          • یک میلیارد دلار هم بودجه این فیلم باشه، چون اساس دیمنز سولز چیزیه که در مدیوم سینما وجود نداره نمیشه فیلمی در سطح بازی ارائه داد و اگر فیلمی در سطح بازی به مخاطب ارائه نشه، شکست می خوره. بالا توضیح دادم که مشکل من بودجه و تیم سازنده نیست مشکل من اینه که در دیمنز سولز قابلیت به وجود آمدن فیلمی که سونی قصد ساختشو داره وجود نداره، حداقل کاری که می تونن بکنن در جهت به وجود آمدن شانس خلق یک اثر سینمایی خوب، اینه که یا مدیوم رو از سینما به انیمیشن / انیمه عوض کنن یا این که فیلم رو از یک اثر بلاک‌باستر به یک اثر مستقل با تاکید بر سطوح دراماتیک اثر تغییر بدن. به عنوان مثال در dark souls به جای این که اتفاقات اصلی و شخصیت اصلی و باس ها به مخاطب نمایش داده بشن، سعی کاگردان و فیلمنامه نویس بر این باشه که اثرات Undead Curse بر جامعه‌ی anor lando و سیاهی‌های در درجه‌ی شخصی و خانوادگی به نمایش گذاشته بشه با اشاره به اهداف بزرگ تر که میشه داستان اصلی که در این صورت میتونه فیلم خوبی به وجود بیاد که به صورت زیرکانه از اون دنیای مفعل، شخصیت پردازی پراکنده و همچنین شخصیت اصلی ناشناس دوری کنه. اما باز هم میگم در این صورت این فیلم فروش خوبی نخواهد داشت و به اون اثر بلاک باستری که سونی قصدشو داره تبدیل نمیشه.
            (مثال پیرامون دارک سولز ۱ بود. در مورد دیمنز سولز میشه پیشینه‌ها در درجه Personal، شخصی و جامعه)

            • 🤘Mohsenj74 گفت:

              پس شما کلا با این فیلم و ساخته شدنش مخالف هستی و اعتقادتون این هست که موفق نمیشه خب درک میکنم طرفداران سری سولز این حس رو دارن و نگرانن و واقعیت هم اینه که سونی کار ریسکی کرده و با اهدافی که برا خودش طراحی کرده کار مشکلی داره ( از دید ما ) ، هرگز نگو هرگز شاید در مورد این فیلم اگر عرضه بشه صدق کنه شانس اینکه بتونن یه فیلم خاص که طرفداران بازی رو راضی کنه و در عین حال از لحاظ تجاری موفق باشه خیلی کم هست اما محال نیست خیلی جالبه که تو پست گفته شده سونی میخواد از محبوبیت سری سولز استفاده کنه و فیلم پر فروشی بسازه نمیدونم چه فکری کردن واقعا من نمیتونم در این مورد فکتی صادر کنم ، اقا من حرفم رو پس میگیرم بهتون تسلیت میگم :laugh:

    • آقای کریمی به نظرم کاملا درست میگید که فیلم این اثر باید کاملا جدا از گیمش روایت بشه…من اطلاع ندارم که فیلمه یا سریال…
      اگه قراره فیلم باشه باید فقطو فقطو اتمسفر و فضای‌ دنیای دیمون‌سولزو داشته باشن و کاراکترای جدید خلق کنن و خالق نباید خودشو درگیر دنیایی کنه که کوچکترین موضوعش یه ربع از زمان یک فیلمو در بر میگیره…
      ولی اگه سریال باشه که من اونجوری موافقتر هستم میتونن قشنگ به همه‌ چیز اون دنیا بپردازن و فرعی‌ترین کاراکترا هم میتونن ابعاد شخصیتی و قابلیتاشونو به رخ بیننده بکشن…
      این سیاست سونی برای من جذابه…هم از نظر بیزینسی و هم از نظر هنری…
      گادو لستو آنچارتدو دیمون‌سولزو(یعنی بلادبورنم میشه) دث‌استرندینگو هورایزون…همشون قابلیت تبدیل شدن به یک فیلم یا سریالو دارن…
      فقط امیدوارم همونطور که دراکمن بالا سر سریال لست با شبکه خفن اچ بی او هست…سر دیمون‌سولز هم میازاکی به عنوان مشاور یا هر اسم دیگه‌ای بالا سر این عنوان باشه تا فن این اثر احساس خوبی بهش دست بده…نه مثل امثال رزیدنت اویل یا مکس‌پین…گیمر شاخ در بیاره از اینکه این فیلم چه ربطی به اون گیم داره…یعنی کاملا با اثر غریبه باشه…
      امیدوارم سونی حرفه‌ای عمل کنه و نگه خب این میشه پروژه آزمونو خطا تا مثلا توی پروژه گاد اف وار به کمال برسیم…امیدوارم اولین قدم‌هارو محکم بردارن…

  • دیمن سولز؟
    فیلم؟
    اصلا با هم جور درنمی‌آید

  • Wild Rage گفت:

    بابا اخه چجوری میخواین از دیمن سولز فیلم بسازین؟؟ الان داستان فیلم میخواد در مورد چی باشه؟؟

  • دیگه شورشو دراوردن از همه چی که فیلم نمیسازن

  • T800 گفت:

    فیلم سینمایی؟
    چرا یه انیمه سریالی از روش نمیسازن
    آخه یه بازی ۳۰ ۴۰ ساعته رو اونم از نوع سولز چجوری میخوان تو یه فیلم ۲ ساعته جاش کنن

  • Xbox+Bethesda گفت:

    واقعا دیمن سولز شاهکار خالصه
    حیف که نمیتونم روی سری ایکس تجربش کنم
    حسرتش بدجور به دلم مونده 😥

  • ...Eternal... گفت:

    من که این رو عقلانی نمیدونم و معتقدم بعضی آثار باید در همون مدیومی که درش هستن باقی بمونن اینکه داره تلاش میشه بین صنعت بازی ها و سینما وابستگی بیشتری ایجاد بشه رو نشونه خوبی نمیدونم و فکر میکنم میتونه به ساختار کلی آثار مطرح هم در گیمینگ و هم در بین فیلما آسیب بزنه و تفکرات مخاطب رو به کلی خراب کنه از اونا
    و به نظرم دیمون سولز برای اینکه همچین اقتباسی ازش در قالب یک فیلم صورت بگیره مناسب نیست
    البته این فقط نظر منه ولی امیدوارم اگر این اتفاق بیفته یک اثر درخور و لایق اسم بزرگ دیمون سولز رو شاهد باشیم

  • godfather گفت:

    مرگ سینما یعنی همین که تریلر این نی نی عنکبوت از تریلر جان ویک بیشتر دیده شده
    یا اینکه بجای ساختن فیلم های هنری لایو اکشن یا اقتباس از گیم ساخته بشه.
    پروردگارا سینما از شر مارول ر.جیم در امان بدار.

  • Mhdi442 گفت:

    بنظرم بلادبورن پتانسیل بیشتری تو بازیای سولزبرن داره که فیلمش ساخته بشه

  • Mikasa گفت:

    gamers: we want bloodborne2
    sony: demon souls movie
    من: :dazed:

  • Xbox+Bethesda گفت:

    به هر حال اشکال نداره
    من دیمن سولز که توی یوتیوب تموم کردم
    احتنالا فیلمش هم بیاد میبینم :yes:

  • rezav8008 گفت:

    فکر نکنم فیلم خوبی بشه بهتره به سمت انیمه برن

  • Ninja theorey گفت:

    فیلمهای سینمایی بسیاری شبیه همین بازی تا به الان ساخته شده و بعید نیست این بازی از روی یکی از همین آثار بی سر و ته ساخته شده باشه و تنها اسم دمون سولز روی یک فیلم باشه سبب ناب بودن اثر نخواهد بود.بنابراین هر فیلمی ساخته بشه اثر سطحی و نهایت اکشن نوجوان پسند میشود.

  • sasuto گفت:

    به نظرم اگه برای ساخت شخصیت اصلی از انیمه ی Goblin Slayer الهام بگیرن میتونن مشکل رو حل کنن . توی این انیمه هم شخصیت اصلی از اول تا اخر کلاه خود سرش هست و احساسات زیادی از خودش نشون نمیده و فقط وفقط دنبال اتمام هدف خودش هست . به نظرم توی این موارد شخصیت های فرعی هستن که بیننده یا گیمر رو میخکوب میکنن درست مثل سری سولز

  • اینم مثل بقیه بازی هایی که فیلم شدن یه آشغال در میاد
    اصولا بازی نباید تبدیل به فیلم بشه

  • سونی پیکچرز کارشو خوب بلده باتوجه به اینکه در سه سال اخیر چند شرکت جدید فیلم سازی رو هم خریداری و میتواند این عنوان را به موفقیت برساند . اگر عنوان انچارتد موفق شود پس سونی ساخت این عنوان را قطعی خواهد دانست

  • پین هد گفت:

    اگر این فیلم قرار هست مثل آنچارتد ساخته بشه بهتره هیچ وقت ساخته نشه

گزارش: فیلم Demon's Souls در دست ساخت قرار دارد
گزارش: فیلم Demon's Souls در دست ساخت قرار دارد