جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ Super Mario 3D World + Bowser's Fury همچنان در صدر
جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ Super Mario 3D World + Bowser's Fury همچنان در صدر
جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ Super Mario 3D World + Bowser's Fury همچنان در صدر
جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ Super Mario 3D World + Bowser's Fury همچنان در صدر
جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ Super Mario 3D World + Bowser's Fury همچنان در صدر
جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ Super Mario 3D World + Bowser's Fury همچنان در صدر

جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ Super Mario 3D World + Bowser’s Fury همچنان در صدر

محسن رضوی فر
۱۴:۱۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ Super Mario 3D World + Bowser's Fury همچنان در صدر

بر اساس آخرین آمار جدول فروش هفتگی بریتانیا، بازی Super Mario 3D World + Bowser’s Fury همچنان در صدر قرار دارد و عنوان Spider-Man: Miles Morales نیز با ۷ پله صعود در جایگاه دوم قرار گرفته است.

به طور کلی افزایش میزان موجودی‌ پلی‌استیشن ۵ در فروش بازی‌های ویدیویی این کنسول نسل جدید در هفته‌ی گذشته تاثیر داشته است. بازی Spider-Man: Miles Morales با افزایش ۱۷۲ درصدی فروش فیزیکی پس از عنوان Super Mario 3D World + Bowser’s Fury به جایگاه دوم پرفروش‌ترین بازی هفته‌ی بریتانیا راه یافت.

از طرف دیگر، بازی Demon’s Souls، دیگر اثر انحصاری پلی‌استیشن ۵ در جایگاه ۲۱ قرار گرفت. این بازی هفته‌ی گذشته در میان ۴۰ عنوان پرفروش بریتانیا جایی نداشت، اما حال به لطف افزایش فروش ۱۲۳ درصدی به این فهرست بازگشته است. به طور کلی، فروش فیزیکی بازی‌های پلی‌استیشن ۵ نسبت به هفته‌ی گذشته‌ ۶۴ درصد افزایش داشته است.

Super Mario 3D World + Bowser’s Fury به عنوان جدیدترین بازی انحصاری نینتندو سوییچ با کاهش ۳۸ درصدی فروش نسبت به هفته‌ی گذشته، همچنان در صدر جدول فروش هفتگی بریتانیا قرار دارد. این بازی برای سومین هفته‌ی پیاپی در صدر قرار گرفته است.

در این هفته شاهد عرضه‌ی چند بازی جدید بودیم. بازی Persona 5 Strikers در هفته‌ی اول انتشار خود توانست در رده‌ی پنجم جای بگیرد. گفته می‌شود ۷۴ درصد فروش این بازی به نسخه‌ی پلی‌استیشن ۴ اختصاص دارد. همچنین بازی Bravely Default 2، عنوان انجصاری جدید کنسول نینتندو سوییچ جایگاه یازدهم را به خود اختصاص داد.

اما شاید بزرگ‌ترین پیشرفت را باید به بازی The Last of Us Part 2 اختصاص داد. این بازی توانست به دلیل تخفیفاتی که باعث شد قیمت آن در خرده‌فروشی‌های بزرگ به زیر ۲۰ پوند نیز برسد، به جایگاه سوم جدول فروش هفتگی بریتانیا راه یابد.

در پایان می‌توانید فهرست ۱۰ بازی پرفروش بریتانیا منتهی به ۲۷ فوریه را مشاهده کنید.

عنوان بازیرتبه‌ی این هفتهرتبه‌ی هفته‌ی گذشته
Super Mario 3D World + Bowser’s Fury۱۱
Spider-Man: Miles Morales۲۹
The Last of Us Part 2۳
FIFA 21۴۲
Persona 5: Strikers۵تازه وارد
Mario Kart 8: Deluxe۶۳
Animal Crossing: New Horizons۷۴
Call of Duty: Black Ops Cold War۸۵
Grand Theft Auto 5۹۷
Minecraft (Switch)۱۰۶

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ Super Mario 3D World + Bowser's Fury همچنان در صدر
جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ Super Mario 3D World + Bowser's Fury همچنان در صدر
جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ Super Mario 3D World + Bowser's Fury همچنان در صدر
جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ Super Mario 3D World + Bowser's Fury همچنان در صدر
جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ Super Mario 3D World + Bowser's Fury همچنان در صدر
جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ Super Mario 3D World + Bowser's Fury همچنان در صدر
جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ Super Mario 3D World + Bowser's Fury همچنان در صدر
جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ Super Mario 3D World + Bowser's Fury همچنان در صدر

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • قانون پایستگی نینتندو
    صدر جدول از دست نینتندو نمی‌رود فقط از بازی ای به بازی ای دیگر منتقل میشود
    منتظر نظرات گهر بار پیمان هستیم

    • Inspody گفت:

      تو وقتی نیتندو میخری میتونی ردد باز کنی میتونی ایول بازی کنی میتونی کالاف بازی کنی و… عملا هیچ بازی در سطح بازی های نیتندو وجود نداره و تنها انتخابشون بازی های خود نیتندو هست

      • Mikasa گفت:

        اصلا ربطی نداره
        در سبک ماریو کارت ۸ روی سوییچ دو بازی team sonic racing و بازی crash team racing هستن
        با اینحال خریدار های سوییچ همه رفتن ماریو کارت خریدن با اینکه مشابهش بوده
        رو سوییچ مورتال کمبت ۱۱ هم هست ولی کاربر هاش میرن super smash bros میخرن
        و تمام این بازی ها بدون کوچکترین تخفیفی و با ۶۰ دلار کامل به فروش میرسن
        یعنی مورتال کمبت بشه ۱۰ دلار
        بازم‌۹۹ درصد کسایی که سوییچ دارن سوپر اسمش میخرن
        اینا ربطی به نبود بازی جایگزین نداره
        سوپر اسمش جزو پر محتوا ترین بازی های تاریخه
        ماریو کارت ۸ هم یه بازی کارتینگ عالی
        و فروش هم میرن به صورت fullpriced بعد سالها گذشت از عرضه شون

      • Sir Sonic گفت:

        میتونی نینتندو نخری خب
        خیلی سادست
        اگه بازی های پرفروش روش نیستن
        پس چرا خود کنسول میفروشه؟
        یارویی که بخواد GTAV بخره… چی جلوشو میگیره که جای سوییچ خریدن بره یه PS5 بخره و بازی رو بگیره
        بگذریم که الان ساپورت ترد پارتی رو سوییچ خیلی قویتر از قدیمه و تو بیشتر ژانرها این چرتی که میگی صادق نیست (مثالشو یکی این جا در مورد ماریو کارت و اسمش براس زد)

    • AmirtheGRB گفت:

      نینتندو ولش. جی تی ای چخبره اخه. بریتانیاییا غذا نون و جی تی ای میخورن

    • SOLID گفت:

      این قانون بیشتر بر gta v صدق می کند یک بازی و یک بازی بدون تغییر 😐 حتا red dead 2 هم نتونسته این v عزیز رو شکست بده 😐 :hypnotized: 😮

  • Inspody گفت:

    از وقتی زندگی گیمریم رو با آی جی آی شروع کردم تا وقتی که با شد آف کلسوس و جی تی ای اس ای مکس پین عاشق این صنعت شدم هیچوقت بازی تاثیر گذار تر از تلو۲ندیدم بودم
    اسپویل
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    وقتی بازی شروع میشه شما اتفاقاتی که تو نسخه اول افتاد رو میبینید،جول همه رو میکشه تا الی رو از مرگ نجات بده ایجا اصلی ترین اینجاست که جول واقعا کی رو نجات داد خودش یا الی رو،همه ما میدونیم که جول سارا رو از دست داده و تنها کسی که تو زندگی الی هست و اگه اون رو از دست بده از لحاظ روحی نابود میشه و در بیمارستان همرو کشت که خودش رو نجات بده نه الی رو و در آخر هم به الی درغ گفت و در نهایت اتفاقی که باید می افتاد افتاد.و چرخه انتقام شروع شد(مرگ جول).الی هم ۲تا از دوستای ابی رو کشت(به صورت عجیبی اسمشون رو یادم رفت 😐 ) ابی هم برای انتقام اومد و همون لحظه که خواست کار دینا و الی رو تموم کنه لو رو دید و فهمید چیزی برای از دست دادن داره.این رو هم بگم دلیل اصلی انتقام ابی کابوس ها و عذاب وجدانی که داشت بود و وقتی که انتقام گرفت همچنان کابوس پدرش رو میدید ولی وقتی به لو و یارا کمک کرد دیگه از شر اون کابوس ها خلاص شد.
    ولی الی نمیتونست با خودش کنار بیاد و باید میرفت و انتقام میگرفت ولی دقیقا همون لحظه که خواست کار ابی رو تموم کنه جول رو درحال گیتار زدن دید و دیگه دست از انتقام کشید و در انتهای بازی الی خواست گیتار بزنه ولی نتونست و ما فهمیدیم انتقام نتنها الی رو به رستگاری نرسوند بلکه آخرین یادگار جول یعنی همون گیتار رو ازش گرفت و اون بخشش بود که الی رو به رستگاری رسوند.در همون لحظه اون فلش بک تاریخی اتفاق میوفته و متوجه میشیم که الی در شب آخر زندگی جول، جول رو بخشیده.یه نکته هم اینه که جول تو کل۲نسخه فقط۲بار اشک ریخت یه بار ابتدای نسخه اول که سارا مرد و یبار انتهای نسخه دوم که الی بخشیدش…
    و نسخه دوم که با گیتار جول شروع شده بود با همون گیتار تموم میشه…
    یه نکته هم درمورد متاکریتیک لست۲ هست که بازی تا اینجای کار بیش از۱۵۰هزارتا رای داره و همزمان بیشترین تعداد رای۱۰ و صفر تو تاریخ متاکریتیک رو داره جالبه بدونید ویچر۳ سوشیما و …به۲۰هزارتا رای هم نرسیدن و این یه حالت بیشتر نداره،این بازی جز تاثیر گذارترین بازی های تاریخه و همون چیزی که دراکمن گفت اتفاق افتاد، یا از بازی متنفر میشید یا عاشقش میشید و هیچکس نمیتونه این دوگانگی رو کتمان کنه.

    • اون دوگانگی
      من مشکلم با اون دوگانگیه
      یه شاهکار باید یه جوری باشه که حداقل از هر ده نفر نه تاشون بگن محشره
      نه پنج به پنج باشه
      این مشکل از دراکمنه بدون شک که نتونسته درست اون داستانی که میخواسته رو روایت کنه جوری که همه عاشقش بشن

      • Ozhan گفت:

        اگر بر اساس سلیقه مخاطب بخوان چیزی بسازن میشه مثل فیلم های فن سرویس مارول
        یه اثر میتونه حتی از نظر بیننده بد باشه ولی اگر تمامی نکات فنی رو رعایت کنه بازم شاهکار لقب میگیره
        تا یه حدی سلیقه دخیله؛ بیشترش بخاطر بعد فنی یه پروداکته که تحسین میشه
        منتقدا هم کارشون همینه که اگر یه وقت بخاطر سلیقه یه محصولی از طرف مردم طرد بشه بتونن رو اوج بیارنش
        مث میازاکی و دیمون سولز که اقای کوین ونورد از گیم اسپات بهش اسپات لایت داد و باعث شد دیده بشه
        بازیای میازاکی هم دوگانگی مخاطب دارن ولی چیزی از شاهکار بودنشون کم میشه؟یا بازیای jrpg مث پرسونا یا فاینال

        • AmirtheGRB گفت:

          آخه اوژان جان توی بازی شما از یه کاراکتر متنفر میشی و بعدش بازی سعی میکنه تو رو نسبت به اون کاراکتر منعطف تر کنه تا یک طرفه به قضیه نگاه نکنی. همینه دیگه
          حالا اینکه دراکمن بگه طرفدارا دو دسته میشن بنظر من مشکله چون داره اعتراف میکنه به این قضیه که شخصیت پردازی من اینقدر عمیق و دقیق نیست که مطمئن باشم شما ازین کاراکتر خوشتون میاد، یا نه که خوشتون بیاد صرفا حق بدین بهش
          بعد بحث دوگانگی که شپرد گفت هم موافقم. این قضیه دومدله. بعضیا مثل من با روایت داستان مشکل دارن نه با اتفاقاتی که میفته. مثلا ببینید تلو ۱ دوگانگی بود که بعضیا میگفتن کیمپلی خفنه بعضیا میگفتن خیلی کمه گیمپلی مثل فیلم میمونه ولی همه قبول داشتن داستان بینقصه. حالا هم این قضیه هست که خیلیا میگن داستان درست روایت نمیشه و ماسمالی داره توش. نه که اتفاقات داستان مزخرف باشه مثلا چرا فلانی مرد چرا فلانی رو نکشت. منظور اینه که درست بیان نمیشه. فیلمنامه صحیح نیست. اگر واقعا بینقص بود بنظر من اینقدر حرف پشتش نبود مثل نسخه اول. خیلی ویدیو و مقاله و پادکست هم هست که منتقدا ( منتقدای درست حسابی و سابقه دار) موشکافی میکنن داستانو و واقعا به یه مشکلات و بیمنطقی هایی میخورن که جالبه هیچکس هم جوابی نداره براشون و با کلمه تو هیچی نمیفهمی و هیتری جوابشون داده میشه. زیادن این منتقدای ایرانی و خارجی دیگه مثال نمیزنم

          • Drama گفت:

            منتقدا؟ جدا از منتقدای گیم که ۹۵ درصدشون لقب کمتراز شاهکار بهش ندادن منتقدای سینما هم تحسینش کردن و ترکوند!پرافتخار ترین هم که شد شما کدوم منتقدارو میگی بگو ماهم بدونیم نکنه منظورت منتقد گیم اسپاته که ایراد بازی رو خشونت زیاد دونسته شایدم منظورت استریمرهاس :silly:

            • AmirtheGRB گفت:

              خیر دوست عزیز. مثلا منتقد محمدطالبیان حتی توی نقدش به بازی ۱۰ داد ولی توی یه آیتم جدا داستان بازیرو موشکافی کرد و خیلی ایراد دراورد ازش. واقعا باید این رفتار ایشونو تحسین کرد. یعنی بنظر ایشون شاید داستان بینقص نیست ولی کارشو درست انجام میده. دانیال نوروزی که همه میشناسیمشون، آقای غزالی که همه خیلی ارادت داریم بهشون و جاشون خالیه و و و
              قطعا ایراداتی هم میگیرن که من باهاش مخالفم مثل رفتار لو با ابی ( تو بعضی موارد) ولی خب بیشترشون مشکل منم هست.
              Neil_druckmann جواب شمارو جدا نمینویسم شرمنده

          • MR 47 گفت:

            سلام بر یکی از کابرای گل گیمفا آقا امیر گل و دوست داشتنی
            ببین عزیز حرفی که میزنی رو قبول دارم و اصلا حرف بدی نمیزنی که بخوام باهاش مخالفتی داشته باشم اما مسئله اینجاست که چرا باید اینقدر روی داستان و جزیات زوم کرد؟ البته طبیعی هم هست چون بازی و مخصوصا داستانش به شدت مورد انتظار بود برای همین هم حساسیت به شدت بالا بود و یکی از دلایل اورریکت کردن کامیونتی ها و شرایط تاکسیکی که درست شده بود به خاطر همین بود اما به نظر من هر داستانی که اینقد روش موشکافی کنی و جزیات در بیاری به جاهای بی منطق میرسی که کلا طبیعیه حتی همین تلو ۱ که شما مثال میزنی اگه بخوایی مو به مو و با ریز جزیات همه وقایع رو بررسی و بازبینی کنی به تناقضات و بی منطقی میخوری تازه لست که خوبه ، من یادمه چندین سال پیش تو همین گیمفا یکی از کاربران یه طومار از مشکلات و تناقضات داستانی هوی رین نوشته بود و به نظرش بازی ضعیفی میومد و میگفت اورریتده و الحق حدود شاید ۳۰ یا ۴۰ ایراد منطقی هم گرفته بود که میگفتی بنده خدا هم راست داره میگه ولی خیلی کم پیش میاد کسی اینقد با ریز جزیات هر اثری رو سعی کنه بازبینی کنه شاید حتی اون بنده خدا کلا اینطوری عادت کرده و اینطوری زندگی کردنو یاد گرفته به قول یه بنده خدایی بستگی به دید هر کس داره اگر بخوایی به این دید نکاه کرد که این اثر حتما مشکل داره و فقط دنبال مشکلات باشی و تا مشکل پیدا نکنی بیخیال نمیشی آثار مثبت اثر هم کمتر به چشم میخوره و برعکس در هر صورت به نظرم اثر در مقیاس وسیع موفق شده و دقیقا توی داستان موفق شده و کاری به منتقدا و جوایزم ندارم اما وقتی مثلا از کارکتر پردازی ابی یا کارکتر های فرعی تر بخش ابی ایراد میگیرن خب از اونطرف هم به این نگاه نمیکنن که بخش ابی کلا شاید ۱۲ ساعت و یا کمتر باشه شاید نصف بخش داستانی شماره اوله این تایم و تایم کم خودش دلیله برای اینکه فرصت کافی نیست برای پرداخت کامل همه کارکترا و باید هدف هم دید هدف اون داستان پرداخت تمام کارکترا در چه مسیری بوده آیا تاثیری توی روایت و پرداخت داستان پیدا میکرد یا شاید فقط بازی رو طولانی تر یا کش دار تر میکرد؟
            در کل خوشحالم که افراد گیمر و باسوادی مثل شما توی گیمفا هست تا بحثای جذاب و خوشگل شکل بگیره حتی شاید هم خیلی جاها هم همنظر نباشیم ولی دمت گرمه در کل

          • داش برداشتی که شما از حرف دراکمن کردی (اعتراف به شخصیت‌پردازیِ ضعیف) ، این برداشتِ شما هستش.اوژان جان پایین حرفِ قشنگی زد.وقتی افراد خودشون رو از اخبار دور نگه داشتن و از دنیا بی‌خبر با این ذهنیت که با الی و جوئل ماجراجویی کنن (حتی تو ذهنِ خیلیا بود که یه چپتر هم جوئل رو کنترل کنن) ، تو یک ساعتِ اولِ بازی ؛ با خاک یکسان میشن.
            تروی بیکر تو مراسم Manchest ComicCon 2019 گفته بود “شما برای The Last of Us Part 2 آماده نیستید”. این خودش تاییدی هست به حرفِ دراکمن(تنفر از بازی یا دوست‌داشتنش اما نه برای همه).
            دوم اینکه عزیز شما گفتی فیلم‌نامه مشکل داره.حداقل تعریف کن کجا‌های فیلمنامه صحیح نیست.
            سوم اینکه به نظرم لزوما بازی نمیخواد ما رو نسبت به ابی منعطف‌تر کنه و بیشتر تاکیدش اینه که دیدمون تک‌‌زاویه‌ای نباشه چون طبق نظراتِ مختلفی که هست ، هرکی که بازی رو تا آخر برده باشه جلو حتما عاشق ابی نشده.

            • AmirtheGRB گفت:

              ایمان جان ممنون که جواب دادی.
              ازحرف دراکمن میشه ۱۰ تا برداشت کرد. شاید تنفر نسبت به دنیای بازی رو میگفت. شاید نسبت به ابی. شاید نسبت به جول!!! بهرحال برداشتیه که میشه ولی خب نمیشه روش واقعا مانور مفهومی داد. بازارگرمی بوده بنظرمن و دامن زدن به آتیش طرفدارایی که از قبل مشخص بود دودسته میزن
              راجب فیلمنامه من از عرضه بازی تا الان ۴ بار کامنت دادم و مستقیم گفتم دوستان میخواین یه بحثی شروع کنیم؟ ولی هیچکس جواب نداده و با دیسلایک مشخصا گفتن نه. حالا اگر دلیل میخواین من حتما مینویسم براتون میفرستم چون بحث طولانیه پنج خط نیست بشه تو کامنتا الان جواب داد.
              راجب ابی هم که موافقم و نوشتم اینو که بازی لزوما نمیخواد عاشق ابی بشین

            • SiRSiNa گفت:

              حرف من در مورد یا چیز دیگه ای نیست
              ولی بعد از attack و گات دیگه فیلم و سریالا اینقد کاراکترکشی میکنن که خز شده
              توی بازیا هم ردد ۱و۲ کاراکترای کمی نمردن ولی بحث اینه که از اسمش معلومه :رستگاری
              الانم دراکمن تازه به این فکر افتاده
              من نمیگم کار بدی کرده یا خوب و موفقم شد
              اما کاش دیگه اینقد کاراکتر کشی نکنن(همه رو میگم)
              وگرنه به نظرم بازی از نظر شخصیت پردازی مشکلی نداره

              • گفتی اتک
                تو اتک هر کارکتری یه مرگ سریع و خشن و کلا بوم داره
                هیچکس تاحالا ایرادی نگرفته
                ولی چرا ایراد ها به سمت لست اومده؟
                در حالی که فن بیس اتک مثل لست بزرگه
                مردم برای فصل چهارش اورهایپ بودن
                تو فصل چهار ده ها اتفاق غیر منتظره افتاد
                ولی همه کف کردن و لذت بردن

          • Ozhan گفت:

            بذار برات مثال بزنم امیر جان
            اگر گیم او ترونز دیده باشی اینو میفهمی که ما از شخصیت سرسی متنفریم ولی ایا این باعث میشه بگیم از بعد فنی مشکل داره این شخصیت؟نه چون سرسی کارش اینه که بیننده رو از خودش متنفر کنه و وقتی نقشش رو درست بازی کرده که به این تارگت برسه
            امیدوارم متوجه منظورم شده باشی

        • بازی های میازاکی و پرسونا و غیره ربط به سلیقه دارن چون گیم پلیشون چند دستگی ایجاد می‌کنه
          ولی لست دو داستان این دو دستگی رو ایجاد می‌کنه
          اینو بگم که حتی اگه لست دو داستان نداشت بازم نمرم بهش دهه
          ولی خب بنظرم داستانش جای بحث داره
          نه با پیمان
          با کسای دیگه
          ببین داستانی عالیه که همه بدونن شاهکاره
          مگه اینکه روایت گنگ داشته باشه و فقط با کند و کاو بشه به داستان پی برد ( هالونایت و سولز )
          ولی لست اینطور نیست
          داستان با کاتسین و دیالوگ روایت میشه
          محیط و نامه ها هم کمک میکنن
          آیا بایوشاک این مشکل دو دستگی رو داره؟
          یا دث ( از لحاظ داستان )
          یا مثلاً اساسین دو
          لست یک؟
          حتی مثلا رددد دو
          اینا همه میشه گفت شیوه ی روایت ( جز تا حدودی بایوشاک ) شبیه لسته
          پس چرا اونها اینطوری نیستن؟
          در حالی که هیکدومشون کاری به سلیقه ی مخاطب نداشتن
          لطفاً با گفتن اینکه کلیشه شکنه و اینا جواب ندید
          دلیل بیارید که آقا به این دلیل لست دو فرق داره

          • Drama گفت:

            شما یه بازی نام ببر در حد فرنچایز لست و مخصوصا لست دو اینقدر داستان عمیقی داشته باشه؟داستانش جوری باشه که هم بازی اول هم بازی دوم پرافتخار ترین بشن؟کدوم بازی داستان جنجالی داشت؟کدوم بازی همچین روایت متفاوتی داشت که خیلیارو داغون کنه؟دراکمن با این داستان سطح روایت رو به مرز دیگه ای برد این نوع روایت این رو میرسونه که شما از لحاظ فکری در چه سطحی هستی که بتونی درکش کنی و هضمش کنی لست دو از همه بازی ها متفاوته لست دو میخواست نشون بده قضاوت نکنیم لست دو میخواست نشون بده انتقام حتی در اوج خشونت و بی رحمی هم عواقبی داره لست دو نشون داد بخشش چیه لست دو نشون داد مذهبی های افراطی چه انسان هایی هستن لست دو گیمپلی و خشونت و گرافیک واقع گرایانه و داستان جدیش باعث شده از یک فیلم سینمایی هم جدی تر و واقعی تر باشه حسی که بهت میده جور دیگه ایه روایت و اتفاقات توی بازی جور دیگه اتفاق میفتن و اتفاقا دقیقا همون کلیشه هارو همه رو کنار میزنه تموم بازی هایی مثل اساسین دو و ردد و بایوشاک کلیشه هایی دارن یا بازی های دیگه ولی لست دو چیز دیگه ای بود که هیچکی فکرش رو نمیکرد و هیچکی هم هر حدسی زده بود که داستان اینطوره و تئوری ها هیچکدومش درست نبود دراکمن نزدیک بود خراب کنه مخصوصا اون داستان لیک ها و ماجراهای قبل ترش ولی جمعش کرد و ترکوند و نشون داد چه آدم توانایی هستش لست دو شبیه هیچ بازی دیگه ای نیست خیلیا میتونن و بازی میکنن و به راحتی با داستان بازی هایی مثل اساسین کنار میان چون توی سینما هم شبیه اینا و حتی بهترشون وجود داره ولی لست یک و دو واقعا چیز دیگه ای بودن همین لست یک رو که میگی آغاز یک ماجراجویی بود که اصلش تو شماره دو نشون داده شد تو لست یک اتفاق خاص یا جنجالی نیفتاد که بخواد دو دستگی ایجاد کنه گرچه برای لست یک هم دو دستگی هم بود خیلیا میگفتن بازی زیاد سینماییه بعضی دیگه هم میگفتن داستانش خیلی ساده س و یک بازی اووریتد هستش.
            یا مثلا اساسین رولیشن اعتراضاتی براش شد که پایان مزخرف و بدی برای اتزیو رقم زدن خیلیا هم میگفتن شاهکاره و در حقش کم لطفی شد ولی در کل هیچ بازی جنجال و ریسک لست دو و دراکمن رو نکرد

            • خطای اول رو جوابی ندارم بهش متاسفانه
              ولی درباره ی آخراش
              ببین منظور من از دو دستگی سلیقه نیست
              تو گیم سلیقه حرف اول رو میزنه ولی نه تو بخش داستان
              لست یک کسی هست که بگه داستانش خوب نیست؟ ( روایت و داستان و همه ی اینا ، نه فقط کور داستان بازی )
              درباره ی رولیشن
              خب اون بازی هم داستان شاهکاری نداشت
              یا مس افکت سه که باز اون دوگانگی رو ایجاد کرد
              هیچکدوم از این بازی های با دوگانگی رو نمیشه لقب شاهکار داستانی بهش داد
              باید ببینیم است رو میشه یا نه

          • G.LN گفت:

            نه صرفا داستان با کات سین و دیالوگ روایت نمیشه
            کارگردان سعی داشته عواقب انتقام و خودپسندی رو نشون بده.
            اینکه با کاراکتر ابی بازی میکنی اوایل تو اوج نفرت و البته نگرانی کامل نسبت به سرنوشت الی بازیش میکنی اما نهایتا که داستان تموم میشه عملا چیزی دستگیر هیچکدام از کاراکترهای اصلی(ابی و الی) نمیشه و اتفاقا هر کدام خیلی چیزا از دست میدن.
            پیام کلی داستان نفرت گریزی و پرهیز از پیش داوری و رفتارهای سطحی عجولانه س.
            روایت داستان یه جوریه که در انتها تصمیم درست با غلط بودن اون رفتار رو به عهده بازیباز میذاره باوجود اینکه عملا داستان خطی داره.
            اینکه بازی شاهکاره صرفا به خاطر مسائل تاریخ گذشته انتقام یا نفرت نسبت به آنتاگونیست نیست بلکه دلایل مختلف رفتار کاراکترها رو با اون روایت پیچیده و فوق العاده استادانه، ارائه میده.
            این بازی از هر طریقی نگاش کنیم یه فراشاهکاره و تو هیچ بازی در تاریخ اینطور بازیباز رو به عمق نتایج تصمیم گیری نزدیک نکرده( در واقع کاملا قابل لمسه).
            دلایل زیاده اما اینجا نمیشه کل این دلایل رو نوشت چونکه خیلی طولانی میشه.

          • Ozhan گفت:

            تمامی مهم ترین اثار تاریخ موقعی که شروع به انقلاب کردن با گارد گرفتن از سمت مردم مواجه شدن
            این نه تو بازی و فیلم بلکه تو هر چیزی حتی کارهای غیرهنری هم صدق میکنه!

          • MR 47 گفت:

            به به آقا آرمان گلم کامنت گذاشته اول که بگم خیلی مخلصم حاج آقا دمت گرمه بابت کامنتات و رفتار عالیت توی سایت اما دوم ببین الان نمیدونم مشکل چیه ؟
            مشکل فکر میکنی به خاطر تفکر دو دسته پابلیکه که شاید داستان بی نقص نیست یا مشکل داره یا چی ولی خب این خیلی یه بحث جامع و کامل روانشناسی هم در بر داره که اصلا از حوصله جمع و حتی من خارجش بیان کردنش به اسم رفتار گله ایی ، به صورت خلاصه بخوام بگمش چون ادما از قدیم همیشه تو جمع خودشونو پیدا میکردن همیشه دوست دارن حرفاشون مورد قبول بقیه باشه تا بتونن داخل اون قبیله یا به اصطلاح اون گله بمون وگرنه طرد میشن و از این میترسن حتی خود من هم اینطوریم و قطعا برای ادما این موضوع صدق میکنه و وقتی اون اولا بازی بخشای مهمش اسپویل شد یه سریا خب عصبی شدن یوتیبرا کمپین ها نخریدن راه انداختن و یه جو خیلی بزرگ ضد بازی ایجاد شد که حتی خیلیا هم که در جریان نبودن قضیه چیه و موضوع چیه به خاطر همون رفتار گله ایی که عرض کردم بازی رو میکوبیدن ، به نظرت چرا داخل سایت همسایه خیلی از کاربرا به اصطلاح اونطرف بهشون میگن موج سوار؟ به خاطر همین موضوعه دیگه عزیز دل تو فقط چند لحظه برو کامنتای پستای روزای اول بازی و مخصوصا نقد تلو دو رو بخون دریغ از یک نظر مثبت ، نظر مثبت هم پیدا کنی همه کوبیدنش یا کلی نویسنده رو به فحش کشیدن حتی همین موضوع برای سایبرم به چشم میاد حالا نه فقط اونجا همه جا این قضیه هست و تو آدما وجود داره در کل به نظرم هیچ اثری رو مخصوصا تو دنیا امروز رسانه های اجتماعی نمیشه کیفیتش رو از نظرات مردم فهمید دقیقا به خاطر همین موضوع باز به نظرم منتقدا بهترن و جدا از حاشیه ها و سعی میکنن بدور از تعصب همیشه نظرشون بیان کنن گرچه اونم نه همیشه که بازم اونم دلایل خودشو داره مثلا سایبر اولش رو پی سی ها رده بالا هم عملکرد مطلوبی نداشت اما منتقدا نمره پایین ندادن چون میترسیدن از پاره شدنشون توسط مردم و اجتماع

            • سلام عزیز
              ببین وضعیت سایبر و لست فرق داره
              سایبر توسط کسایی کوبیده میشه که بازی نکردن یا اگه بازی کردن کلا یه ساعت بازی کردن
              از هر کسی که سایبر رو بازی کرده بپرس داستان چیزی کمتر از شاهکار نیست
              من خودم بعد از دیالوگ آخر بازی احساس پوچی بهم دست داد
              اما درباره ی لست
              درسته کاملا یه بخشی از اون دوگانگی گردن یه ساعت اول بازیه
              یه بخشیش لیک هایی که شده بود
              ولی بقیه چی؟
              نمیشه هر کسی که با لست یک خاطره داشت ( خود دراکمن گفت طرفدارا ) به این دو دلیل از بازی بدش بیاد
              یه سوال داشتم
              کسی هست که بگه داستان بایوشاک اینفینیت بده؟
              یا مثلاً داستان گاد چهار چطور؟
              یه مثال شبیه لست دو میزنم
              فارکرای سه
              یه بازی بنظرم با داستانی محشر و شخصیت پردازی عالی و گیم پلی فوق العاده
              من خودم به شدت با داستانش حال کردم و گنگی ای که وجود داره
              ولی درصد زیادی هستن که میگن آقا این بی معنیه
              چرا فلان جای بازی فلان اتفاق افتاد ولی شخصیت اصلی کاری نکرد؟
              اصلا چرا تو باس آخر بازی رفت تو توهم تن به تن در حالی که ده تا دشمن تو اتاق بود؟
              حالا من چون دوست داشتم نمیتونم دلیل بیارم
              همینطوری که برای لست نمیتونم
              ولی بنظر من داستانی که چند گانگی شدید به وجود بیاره داستان خوبی نیست

              • MR 47 گفت:

                نه متوجه نشدی فرمانده عزیز سایبر و لست موقعیت ها مشابه ایی رو گرفتار شدن تقریبا تو یه جو ضد بازی قرار گرفتن و توسط خیلی ها هم کم بازی نکرده بودنشون کوبیده شدن حتی شاید من خیلی گول جو ضد سایبری 😀 اولش قرار گرفتم ولی با اینکه خودم گیمو پلی ندادم میدونم بازی خفنیه و قطعا ارزش تجربه رو داره ولی نه تو نسل هشت ، دقیقا راجبه لستم همین قضیه بود و اوایل خیلی از کسایی که بازیو رفته بودن میگفتن بازی بدرد نخوره اما زمان که گذشت ببین چقدر نظرات متفاوت شد خیل عظیم مردم که بازیو تموم کرده بودن نظرشون برگشت و بعدشم دیدیی که تو همون سایت متاکرتیک با اختلاف زیاد اول شد و هر روز جو مثبت تری شکل گرفت دور اثر اتفاقا به نظر من داستانی که بتونه چند دستگی به وجود بیاره خیلی پخته تر و قویترو جاه طلبانه ترن از داستان هاین که اکثران موافقشن تو همین سایت و خیلی جاها من کاربرایرو دیدم که اوائل حتی وقتی بازیرو تموم کرده بودن خوششون نیومده بود ولی شاید بعدا که بیشتر روش تفکر کردن یا دوباره رفتنش کاملا نظرشون عوض شد خب این قدرت کمی نیست که چند بار فقط یه داستان واحد که هیچ قدرت تصمیم گیری و انتخابیم بهت نمیده بتونه نظراتو پیرامون خودش عوض کنه خیلی سختره داستان اینطور پر عمق نوشتن از داستانی که یا همه موافقشن یا مخالفش داستان قاعدتا شاید بی نقص نباشه یا ایرادتی داشته باشه اما حتی همین نظر مردم طی گذشت زمان هی نسبت بهش بهتر و بهتر میشه و مطمئن باش این روند ادامه داره دقیقا عین حرف یه بنده خدایی که میگفت عین قرمه سبزیه لست دو هر چی بیشتر بگذره بیشتر جا میوفته راجبه این رفتار گله ایی هم که توی کامنت اولم عرض کردم و منظورم این بود هیچ وقت نباید ملاک خوب یا بد بودن یه اثرو به جو دور اثر نگاه کرد حتی همین لست دو هم براش صادقه و باید ادم خودش تجربه کنه و نظر بده مثلا من برکینگ بدو رو اصلا از سریالش اینطور که جو دورش بود و مقدسش کرده بودن لذت نبردم به نظرم تا فصل سومش سریال به شدت معمولی و از اواسط فصل چهارم به بعد جون میگرفت و راجبه فارکرای سه هم داستان خوبی داشت اون چیزی که شما برای داستان فارکرای ذکر کردی برای تلو دو و هر بازی دیگه ایی قطعا ذکر میشه از هر طرف و هیچ وقت همه نظرا واحد نیست اما فارکرای سه در مجموع نظرات مثبته پیرامونش لست دو اوائل منفی بود تقریبا با گذشت زمان دو گانه شد و با گذشت زمان بیشتر تقریبا الان مثبت شده مخالف هم داره ولی تو این سیر روندو تو کدوم اثر دیدیی ؟ این خودش به نظرم انقلابه

      • Drama گفت:

        :-/ اگه میخواست اون داستانی که همه بچه سال ها میخوان و عاشقشن رو روایت کنه که خودمونم میدونستیم چیه رو که نمیومد ادامش رو بسازه میرفت همون ادامه آنچارتد ادامه میداد الان بهترین فیلم های سینما هم هستن که بگن خیلیا اشغاله خیلیا هم بگن نه عالیه دراکمن ریسک کرد و همچین روایتی رو گذاشت و این مدل روایت تو هیچ فیلم و گیمی نبوده برای همین مخصوصا تو گیم که افراد زیادی درکی از خیلی مسائل ندارن میان ایراد های بیخود از روایت بازی میگیرن تا الانم تو این سایت هرکی ایراد گرفته بیشتر از ۱۸ سال سن نداشته پیمان ۱۶ یا ۱۷ ساله متین ۱۶ ساله علی ۱۵ ساله(نمیدونم این بازی اصلا مناسب این بچه سال نیست چرا بازیش میکنن)و اون یکی رضا تو سایت همسایه که اصلا بخاطر عقاید مذهبی و پوک بودن مغزش ایرادهای چرت و پرت میگرفت 😐 حالا اونایی که عاشق بازی ان(امید- ایمان و مکس و محسن و اوژان) ۲۲ ساله ۲۴ ساله ۳۰ ساله و نمیدونم چندتای دیگرو تازه اقای کریمی و اکرامی و قانع پسند هم اضافه کنیم نمرات صفر بازی و این اعتراض ها هم یک مشت بچه و چندتا هیتر و استریمر بودن که خواستن از دکل لست دو بالا برن و معروف تر بشن

      • XERXES گفت:

        عمیقا مخالفم، این کار یعنی تعیین چارچوب، یعنی محدودیت در بیان، لست ۲ رو بازی نکردم ولی با همه پسند بودن مشکل دارم. این کار نشانه شهامته و انجام دادن اینکار، راحت نیست، ولی دراکمن انجامش داد و وقتی پرافتخار ترین بازی رو گرفت، یعنی جواب شهامتشو گرفت
        نظر من اینه

    • الان ماه هاست تلاش میکنم چیزی واسم اسپویل . و الآنم خدا رحم کرد مگه مشکل دارید اسپویل می کنید الان ماهاست منتظر لست آف اس دو ریمستر برای پی اس فایو‌ هستم لعنت بهتون برای چی اسپویل می کنید یعنی با خودتون فکر نمی کنید یه نفر دوست داره موقع بازی کردن غافلگیر بشه

    • sonicer گفت:

      کاری به آدمای بیکار ندارم که میرن به بازی tlou2 امتیاز منفی میدن که مثلا بد به نظر برسه. اما با نظرت و نظر دراکمن هم مخالفم که گفته : “یا از بازی متنفر میشید یا عاشقش میشید و هیچکس نمیتونه این دوگانگی رو کتمان کنه”
      چون خود من نه عاشق این بازی شدم و نه بدم اومد، اما در کل خوشم اومد. در عوض و به شدت از گوست خوشم اومد و از فاینال ۷ هم لذت بردم. پس نظر شخصی خودتون یا حتی خالق بازی رو به همه تعمیم ندین.

  • داشتم اودیسی بازی میکردم خیلی حال میکردم سوتی دادم سیوم پاک شد :reallypissed:

  • ماینکرافت و جی تی ای رتبشون اومده پایین ….
    امشب حتما شیرینی میدم

  • godfather گفت:

    عکس پست رو نگاه خخخخ دختربچه هارو میشه درک کرد ولی باورم نمیشه کسه دیگه ای حتی به ذهنش خطور کنه که یکبار این بازی رو امتحان کنه بجز فوتبال و gta و بازیهایی تو سبک شاهزاده ایرانی باقی بازیها در حد یه آدم بالغ نیستن

    • Emmat گفت:

      Ok
      FIFA,GTA, ….
      به جز این همه شون به درد لای جرد می خورن.
      خب از تازه وارد ها چه توقعی می شه داشت مثال می زنم که خیلی راحت باشه: پانیشر PS2 ( البته فک نکنم بعد ۲۰۰۴ بازی دیگه داشته باشه ولی بیخیال ) بازی بود که بالای ۱۷ سال بود ولی اگه توی محله شما به کسایی که بالای ۱۷ سال هستن می گن بچه من مشکلی ندارم ولی نکته اصلی که می خوام بگم اینه که گیم برای بچه ها باید بیشتر اهمیت بده و اگه نه نتیجه اش این می شه که بچه ۷ تا ۱۰ ساله برای بازی FANF چلنچ می زارن و ترس از خرس و جوجه و دلقک پیدا می کنند.
      البته درباره عکس پست هر چی نگیم بهتره چون اگه الان همین بازی مثلا بچگونه نباشه هیچ وقت گودزیلا نداشتیم و خیلی از چیز ها رو نداشتیم خصوصا اوایل گیم که در برابر سینما فقط بچه بازی بود.

  • Double Fine گفت:

    😮 “به دلیل تخفیفاتی که باعث شد قیمت آن در خرده‌فروشی‌های بزرگ به زیر ۲۰ پوند نیز برسد”
    ببین فروشش انقدر افتضاح بوده که مجبور شدند برای ضرر نکردن بازی رو ۲۰ پوند کردند :disdain:
    ۲۰ پوند: ۲۷ دلار :pain:

  • Valhalla گفت:

    یعنی کسی هست که هنوز gtav بخره؟
    فک کنم دیگ حتی پدر بزرگ من هم بازیش کرده

  • Herobrain گفت:

    اوه اوه last of us

    البته بخاطر تخفیفشه اما به هرحال عالیه 😉

  • باو اینgta v چی داره….خدایی نوبا رو ببین :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

  • s3me گفت:

    Super Mario 3D World واقعا بازی جذابیه همین الان مرحله اخرشم دو سه روزه میخکوبم کرده پای سیستم دمشون گرم با این بازی ساختنشون حلالشون

  • Gta v همیشه تو لیست ها پلاسه :-/
    پ ن ‌‌‌‌‌‌ : لست ۲ و گوست آف سوشیما و ویچر۳ و سری سولزبرون و ردد۲ و درآینده هیلو اینفینیت و الدن رینگ و re8 و غیره و غیره و غیره هیچ وقت نمی توانند gta رو بیارن پایین 🙁

  • infinity گفت:

    مث اینکه این هفته انگلیسی ها هوس لست کردن

    بر طبل شادانه بکوبید که GTA داره میکشه بیرون از جدول یه هفته که نبود، این هفته هم که رفته ته لیست

جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ Super Mario 3D World + Bowser's Fury همچنان در صدر