تکنولوژی Ray Tracing در کنسول‌های نسل نهمی از کارت گرافیک‌های فعلی منعطف تر هستند
تکنولوژی Ray Tracing در کنسول‌های نسل نهمی از کارت گرافیک‌های فعلی منعطف تر هستند
تکنولوژی Ray Tracing در کنسول‌های نسل نهمی از کارت گرافیک‌های فعلی منعطف تر هستند
تکنولوژی Ray Tracing در کنسول‌های نسل نهمی از کارت گرافیک‌های فعلی منعطف تر هستند

تکنولوژی Ray Tracing در کنسول‌های نسل نهمی از کارت گرافیک‌های فعلی منعطف تر هستند

شایان کریم زاده
۲۳:۳۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
تکنولوژی Ray Tracing در کنسول‌های نسل نهمی از کارت گرافیک‌های فعلی منعطف تر هستند

۴A Games می گوید که اگرچه فناوری Ray Tracing مربوط به انویدیا (Nvidia) در سطح دیگری است، اما روشی که AMD در پیش گرفته هنوز انعطاف پذیرتر است.

مدتی است که پلتفرم رایانه‌های شخصی از مزایای ری تریسینگ بهره می‌برند، اما این تکنولوژی در کنسول‌های نسل نهمی نیز وجود دارد که فعلا از انعطاف بیشتری برخوردار است. در حالی که انویدیا پیشتاز این نکنولوژی بوده، AMD نیز رقیب اصلی به شمار می‌آید. Oleksandr Shyshkovtsov، مدیر ارشد فنی ۴A Games اخیراً در مصاحبه با Wccftech، در مورد این فناوری در سری جدید RTX 30 انویدیا و مقایسه‌ی آن با فناوری AMD در کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس/اس و پلی‌استیشن ۵ صحبت کرده است.

Shyshkovtsov می‌گوید:

اگرچه فناوری انویدیا در سطح بسیار بالاتری قرار دارد، اما روش AMD هنوز انعطاف پذیری بیشتری را ارائه می‌دهد. این وضعیت به ۴A Games اجازه می‌دهد کارهایی را روی کنسول انجام دهد که در رایانه امکان پذیر نیست. در مورد سری ۳۰۰۰، آن‌ها قابل مقایسه نیستند. رویکرد ترکیبی AMD ذاتاً از نظر توانایی متفاوت است. انعطاف پذیری بیشتری دارد و روش‌های بی شماری برای متناسب کردن آن با نیازهای خاص وجود دارد که همیشه برای کنسول‌ها و در نهایت بازی‌بازان کنسول چیز خوبی است.

بعلاوه، وقتی از وی سوال شد که آیا فکر می‌کند ری تریسینگ در عنایون بیشتری استفاده می‌شود یا نه، که او پاسخ داد که احتمالاً این چنین خواهد بود.

Javad.Star

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تکنولوژی Ray Tracing در کنسول‌های نسل نهمی از کارت گرافیک‌های فعلی منعطف تر هستند
تکنولوژی Ray Tracing در کنسول‌های نسل نهمی از کارت گرافیک‌های فعلی منعطف تر هستند
تکنولوژی Ray Tracing در کنسول‌های نسل نهمی از کارت گرافیک‌های فعلی منعطف تر هستند
تکنولوژی Ray Tracing در کنسول‌های نسل نهمی از کارت گرافیک‌های فعلی منعطف تر هستند
تکنولوژی Ray Tracing در کنسول‌های نسل نهمی از کارت گرافیک‌های فعلی منعطف تر هستند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • PC and PS4 گفت:

    (اگرچه فناوری انویدیا در سطح بسیار بالاتری قرار دارد، اما روش AMD هنوز انعطاف پذیری بیشتری را ارائه می‌دهد)
    .
    خلاصه : تکنولوژی انویدیا خیلی پیچیده تر و بالاتره ما هم حوصله نداشتیم ولی AMD راحته تمام!

    • اگر اطلاعات فنی کافی دارین توضیح بدین که چرا یکی از طراحان ارشد فنی یک استودیو چنین سخنی رو به زبان آورده اما اگر خودتون هم به صورت تخصصی اطلاعات ندارین لطفاََ اتهام نزنین که فلان شخص بدون اطلاعات این حرف رو زده.اتهام زدن و کوبیدن که راحته ولی توضیح دادن سخته چون همه اطلاعات کافی ندارن پیرامون موضوعات تخصصی، یه مخاطب عادی مثل من هم ترجیح میده صحبت های مدیر ارشد فنی A4 Games رو قبول کنه تا یک کاربر عادی که هیچ جزئیات و پیش زمینه‌ای ارائه نمیده. در ضمن انعطاف بیشتر داشتن و سطح بالاتر بودن و پیچیده تر بودن هیچکدوم ارتباطی به هم نداره. پیچیده بودن یک تکنولوژی دلیل بر برتری نیست بلکه ضعف به حساب میاد. مثل PS3 که پردازنده‌ی پیچیده‌ای داشت و هیچ دِوِلوپری ازش راضی نبود.

      • PC and PS4 گفت:

        اقای کریمی توضیح دادنش خیلی سخت نیست
        نگاهی بندازید به بازی هایی که نسل جدید اومدن و ری تریسینگ نسخه کنسولی با پیسی مقایسه کنید.

        مقایسه ری تریسینگ نسخه های کنسولی و کارت انویدیا در بازی واچ داگز (دیجیتال فاندری)

        که یه جا میگه حتی ۲۰۶۰ سوپر که مال نسل اول ریتریسینگ انویدیاس عملکرد بهتری داره .

        بعضی چیزا رو با چشم هم مقایسه کرد میشه تفاوت رو دید نیازی به تخصص خاصی نیست.
        حالا من نمیدونم برداشت شما چی بوده از کامنت من انگار فکر کردید به شما توهین کردم که اینطور پاسخ دادید

        • Eternal Man گفت:

          ببین کلا در حضور یک متعصب، دربارهٔ یک متعصب نظر نده – به قول شما برای فهمیدن چنین مسئله‌ای نیازی به پسا دکترای کامپیوتر از هاروارد نیست، همون شبی که AMD از کارت گرافیک های RDNA2 رو نمایی کرد حتی قبل ترش وقتی نمونه های آزمایشی RT روی کنسول های نسل جدید به بیرون درز کرد، میشد عقب موندگی تکنولوژی رهگیری پرتو توی این کارت ها و سطحی بودنش نسبت به تکنولوژی انویدیا رو دید – حالا اینا اومدن ماله کشی کنن گفتن انعطاف پذیر تره – منظورشون چیه؟ یعنی اینقدر سطح نورپردازی یا بهتره بگم رهگیری نسبت به سری RTX که هیچی، نسبت به خود این عملیات RT سطحیه که می تونن به طور گسترده تری اعمالش کنن – بعدم شما خودتو ناراحت نکن، ما خیلی وقته داریم از استدلال های مغالطی و قیاس های مع الفارق ایشون برای اثبات چیزهایی که حقیقت ندارن فیض می بریم، برخوردهای بد و غیر منطقی شون هم که دیگه عادت شده واسه ما

          • Majid گفت:

            rtx هدفش اختصاص دادن یه بخش از کارت به بازتاب بود و قطعاتش هم با توجه به این هدف ساخته شد
            خود این rtx به زیر مجموعه هایی تقسیم میشه که برای انویدیا مثل این میمونه که ۳ نوع قطعه ۱۰ بار قرار گرفته باشه که برابر مجموع ۳۰ هستش در حالی که برای AMD چهار نوع قطعه ۵ بار قرار گرفته باشه که برابر مجموع ۲۰ هستش
            این ۲۰ قطعه در مقایسه با ۳۰ قطعه انعطاف بیشتری داره و در نتیجه در مقایسه عملکرد ، اون ۲۰ قطعه به اندازه ۲۴ قطعه کار خواهد کرد درحالی که کار باهاش نیز ساده تره
            کل توضیح مفهومی هستش و اعداد فرضیه و قدرت همه قطعات برابر ۱ هستش
            مفهوم انعطاف تو سخت افزار معمولا به این شکله

          • چون تو طرفدار اکس باکس هستی و من سیاست مایکروسافت رو بد می دونم استدلال های غلطی داشتم همیشه ولی اگر به به و چه چه می کردم که مایکروسافت هر کار کنه درسته میشدم منطقی این که تو به شخصی بگی غیر منطقی دیگه آخر خنده‍‌دار بودن ماجرا هستش، چون یکی از پوچ‌ترین کاربرها هستی که هر از چندگاهی چند نفر رو تخریب می کنی و اصلا جوابی هم برای بحث ها نداری یا رها می کنی یا یک مشت صحبت بی ارزش و حاشیه‌ای برای گفتن داری. اره ببین مدیر ارشد بخش فنی a4 games کاملاََ اشتباه میگه و قصد داشته اما تو میفهمی خیلی هم میفهمی.

      • Wounds گفت:

        قضیه از این قرار که تکنولوژی AMD صرفا یک بازتاب سادس .منظورشم از انعطاف اینکه میشه این بازتاب بر روی هر جسمی در بازی به راحتی پیاده کرد

      • عوامی که هیچ دانشی از این مقوله ندارن با تکیه به حواس خود مخصوصا حس بینایی و مقایسه به راحتی میتونن تفاوت رو تشخیص بدن نوع الگوریتم و… بماند .
        تکنولوژی Ray Tracing انویدیا اصلا قابل مقایسه با AMD نیست اگر با UNREAL ENGINE کار کرده باشید متوجه میشید AMD مثل جوک میمونه و کلا تکنولوژی Ray Tracing برای AMD فیکه

  • PC and PS4 گفت:

    آقای کریم زاده خدایش بدون تعصب تکنولوژی Ray Tracing تو کارت های انویدیا بهتر نیست ؟؟؟؟
    برید بازی هایی که اومده رو ببینید.
    طرف داره داد میزنه میگه حال نکردم با تکنولوژی انویدیا !!! زیادی پیچیدس

    • قطعا بالاتره و خب ساختار پیچیده تری که داره از امکانات و توانایی های بیشترش ریشه گرفته. در عوض AMD هم نیومده کپی کنه و راه و روش خودش رو به روش خلاقانه ای پیاده کرده که مناسب کنسول ها باشه. با تمام این اوصاف نکته ای که واضحه اینه که واقعا ری تریسینگ در انویدیا واقعا در سطح دیگه ای قرار داره.

  • Ryan Bones گفت:

    نهایت قدرت ری تریسینگ با کنسول هیولا series x :yes:

  • pc گفت:

    :laugh: نظراتش :rotfl: قیافه اونا که پست قبلی مربوط به شکر خوری این تبدیل شدن به همه چی دان الان خنده داره :rotfl:

  • Kena گفت:

    منکه همیشه با کنسول حال کردم مخصوصا امثال ماهایی که از ps1 گیمر شدیم کنسول خیلی مزایا بهتری داره پورت بازی ها اکثر مواقع خوبه مهمترینش بازیای راکستار هستن که پورت عالی رو کنسول دارن و بعضی بازی هایی که فقط روی کنسول ها منتشر میشن و کنسول گیمرا میدونن بازی کردن با کنترلر و کنسول حس دیگه ای داره و به اضافه این ها کنسول خیلی به صرفه تر هستش از لحاظ قیمت و به اضافه این ها کنسولی مثل پلیستیشن انحصاری های عالی و زیادی داره که همین باعث شده خیلیا که پی سی هم دارن یه پلیستیشن هم داشته باشن حالا گیمرای تو ایران رو کار ندارم به دلایل اقتصادی ولی اون روز یه پی سی گیمری حرف خوبی زد که این روزا بخوای بازیای داستانی و افلاین پلی بدی کنسول بهترین گزینه س و برای بازیای آنلاین پی سی بهترینه اینو خودم تجربه داشتم.

    • Mateus گفت:

      دقیقا ؛ ماهایی که حرفه ایی با ps1 گیمر شدیم ؛ با pc خیلی حال نمیکنیم ؛ نه اینکه بگم pc بده ؛ ولی اون حسی که کنسول بهت میده رو القا نمیکنه البته برای من ؛ بخاطر همینه همیشه کنسول رو انتخاب کردم ؛ من پولش رو داشتم که یه pc خوب ببندم ولی بخاطر حس نوستالژی کنسول و حسی که بهم میده ؛ کنسول خریدم

      • pc گفت:

        گیمر حرفه ای با ps ? وقتی نیو پلیر باشی همین میشه دیگه :rotfl: اصلا بازیهای ps مگه حرفه ای گری میخواد :rotfl: یه گوشه میشینی پاپ کورن میخوری بعضی وقتها یه دکمه میزنی کاتسین میبینی :laugh:

        • Majid گفت:

          :dazed:
          حتی که مشکلات زاویه دوربین و کنترل مثلا تفنگ هم نادیده بگیری به صورت میانگین بازی های قدیمی سخت ترن
          البته الان کنترل درجه سختی خیلی گسترده تر و خفن تره و مدیوم الان مدیوم قدیم نیست
          ولی مشخصه ترول می کنی

        • Mateus گفت:

          نفهمیدی چی گفتم ؛ منظورم این بود که من با ps1 به صورت جدی و حرفه گیم رو شروع کردم نه اینکه گیمر حرفه ایی ps باشم ؛ شمایی که تازه کامپیوتر خریدی نظر نده ؛ زمان ps1 و ps2 ما یه بازی هایی تجربه کردیم که واژه شاهکار دربرابرش یه جور توهینه

    • من از پی سی گیمر شدم التبه اون قدیم خیییییییییییلی گرون بود فقط ۱ درصد جامعه شاید داشتن ولی بعدش آتاری میکرو سگا تا پلی ۴ در کنارش پی سی. پی سی خیلی بهتره ولی هیچ جوره از ابرشاهکارهای انحصاری سونی نمیشه گذشت

    • pc گفت:

      شما فقط یه ژانر میتونین پلی بدین ما همه ژانرها .شما شوتر با ایم پلی میدین ما شوتر واقعی .شما نمیدونین استراتژیک و mmo چیه شما هیچوقت پرو پلیر نمیشین و همیشه پاپ کورنی میمونین چون هیچ بازی چالشی ندارین که سطح پلیر بودنتونو نشون بده مرسی بای

  • سری ۲۰۰۰ کارتهای انویدیا رو درست میگه.. روی ریتریسینگ فشار زیادی بهشون میاد..
    ولی روی کارتهای سری ۳۰۰۰ ریتریسینگ یچیز دیگست
    انگار که دایکرس ۱۱ رو ۱۲ کردی .. خیلی کمتر فشار میاره به کارت

  • نفهمیدم بالاخره
    الان گفت انویدیا ریتریسینگش بهتره ولی amd منعطف تره؟

  • Ninja theorey گفت:

    کنسول ps3 یادتون باشه اینتل و انویدیا بودن که تونستن همچین شاهکاری درست کنن اگر نه که همون ps2 تحویل می گرفتیم با یکم گرافیک بالاتره.

  • Black Knight گفت:

    البته به این نکته هم اشاره بکنیم ری تریسینگ کنسولا با ری تریسینگ سری ۲۰۰۰ کارت های گرافیکی انویدیا برابری میکنه اینم با یه سری آپدیت و پیشرفت حل میشه PC همیشه یه سر و گردن بالاتر از کنسول بوده این یه حقیقتیه

تکنولوژی Ray Tracing در کنسول‌های نسل نهمی از کارت گرافیک‌های فعلی منعطف تر هستند