جوزف فیرس: استراتژی‌های سونی را بر سرویس گیم‌پس ترجیح می‌دهم
جوزف فیرس: استراتژی‌های سونی را بر سرویس گیم‌پس ترجیح می‌دهم
جوزف فیرس: استراتژی‌های سونی را بر سرویس گیم‌پس ترجیح می‌دهم
جوزف فیرس: استراتژی‌های سونی را بر سرویس گیم‌پس ترجیح می‌دهم

جوزف فیرس: استراتژی‌های سونی را بر سرویس گیم‌پس ترجیح می‌دهم

حسن اکرامی
۲۱:۴۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
جوزف فیرس: استراتژی‌های سونی را بر سرویس گیم‌پس ترجیح می‌دهم

دو شرکت بزرگ سونی و مایکروسافت استراتژی‌های کاملاً متفاوتی را برای حضور در صنعت بازی‌های ویدئویی و نسل نهم کنسول‌های خانگی در پیش گرفته‌اند.

در حالی که شرکت سونی به دنبال توسعه و عرضه‌ی عناوین با کیفیت و انحصاری‌های با روایت داستان غنی بوده و نوآوری‌هایی در کنسول پلی‌استیشن ۵ و کنترلر آن ایجاد کرده است اما به نظر می‌رسد شرکت مایکروسافت قصد دارد در نسل نهم توجه بیشتری به سرویس ایکس‌باکس گیم‌پس (Xbox Game Pass) داشته باشد و آن را محور اصلی استراتژی‌های خود در نسل نهم قرار دهد. با توجه به نسل گذشته، شاید بخش ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت به این نتیجه رسیده است که به جای عرضه‌ی عناوین انحصاری بزرگ و رقابت مستقیم با دو شرکت نینتندو و سونی، می‌تواند از طریق عرضه‌ی کنسول و سرویس‌های ارزان قیمت سهم خود را از بازار بازی‌های ویدئویی به دست آورد.

با این حال باید منتظر ماند و دید که آیا شرکت مایکروسافت با توجه به خرید استودیوهای جدید می‌تواند به مدیریت و رونق سرویس ایکس‌باکس گیم‌پس بپردازد یا خیر. در همین راستا اخیرا آقای جوزف فیرس (Josef Fares)، رئیس استودیوی هیزلایت (Hazelight Studio) که توسعه‌ی بازی‌هایی به مانند A Way Out را بر عهده داشته و هم‌اکنون در حال ساخت بازی It Takes Two است، در مصاحبه‌ای با وب‌سایت گیمینگ‌بولت (GamingBolt) به بیان مطالبی در مورد تفاوت استراتژی‌های دو شرکت سونی و مایکروسافت در نسل نهم پرداخت.

به عقیده‌ی آقای فیرس، توسعه‌ی بازی‌های با کیفیت و اهمیت به ارائه‌ی عناوین داستان-محور قدرتمند از جانب سونی اهمیت بسیار بیشتری خواهد داشت و بازی‌بازان عرضه‌ی عناوین تک نفره و داستانی را مورد پسند می‌دانند. وی افزود با این که استراتژی شرکت مایکروسافت در قبال سرویس ایکس‌باکس گیم‌پس بسیار جالب است اما این شرکت هنوز بازی‌های انحصاری کافی برای تقویت این سرویس در اختیار ندارد و باید در ادامه دید که برنامه‌ی آن‌ها برای تقویت این سرویس چه خواهد بود.

من واقعاً به نوع کنسول اهمیت نمی‌دهم و برای من همیشه تمرکز بر روی بازی‌ها اهمیت زیادی دارد. با این حال، من بیشتر طرفدار استراتژی سونی در نسل گذشته و نسل نهم هستم؛ زیرا آن‌ها عناوین منحصر به فردی را می‌سازند و به توسعه‌ی بازی‌های تک نفره به همراه داستان‌های جذاب می‌پردازند. من امیدوار هستم که شرکت مایکروسافت نیز به اهمیت این استراتژی پی ببرد. در واقع من مطمئن نیستم که مایکروسافت به همراه سرویس ایکس‌باکس گیم‌پس چه محتویاتی برای من در نظر دارد. منظور من این است که اگر بازی با کیفیتی بر روی این سرویس موجود نباشد پس استفاده از آن منطقی نخواهد بود. من رقابتی بین دو شرکت سونی و مایکروسافت نمی‌بینم. فیل اسپنسر (Phil Spencer) در مصاحبه‌‌های خود جوری صحبت می‌کند که به نظر می‌رسد علاقه دارد سرویس مشابه گیم‌پس بر روی پلی‌استیشن ۵ نیز عرضه شود. اما در نهایت این کیفیت بازی‌های انحصاری است که تعیین‌کننده خواهد بود.

با این حال گیم‌پس به مانند سرویس نتفلیکس (Netflix) برای بازی‌بازان خواهد بود اما جالب است که ببینیم در آینده چه رخ خواهد داد. با این حال دیدن فیلم به مانند بازی نیست. بازی‌ها کمی متفاوت هستند و بیشتر بازی‌بازان به دنبال کیفیت عالی و دنبال کردن اتفاقات داستانی هستند. من امیدوار هستم که سونی به استراتژی خود ادامه دهد. منظور از استراتژی، ساخت بازی‌هایی عالی به مانند The Last of Us و Spider-Man به همراه سایر اقداماتی که مشابه آن‌ها را در گذشته دیده‌ایم.

در گذشته مایکروسافت در موقعیت‌های مختلف بارها گفته است که استودیوهای فرست-پارتی آن‌ها در ابتدا بر ارائه‌ی محتوا و عناوین خود برای افزایش کاربر و ارزش سرویس ایکس‌باکس گیم‌پس متمرکز خواهند شد. حال باید منتظر ماند و دید که تصاحب شرکت‌هایی به مانند بتسدا چه تاثیر بر کیفیت و کمیت عناوین این سرویس خواهد گذاشت.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جوزف فیرس: استراتژی‌های سونی را بر سرویس گیم‌پس ترجیح می‌دهم
جوزف فیرس: استراتژی‌های سونی را بر سرویس گیم‌پس ترجیح می‌دهم
جوزف فیرس: استراتژی‌های سونی را بر سرویس گیم‌پس ترجیح می‌دهم
جوزف فیرس: استراتژی‌های سونی را بر سرویس گیم‌پس ترجیح می‌دهم
جوزف فیرس: استراتژی‌های سونی را بر سرویس گیم‌پس ترجیح می‌دهم

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • یک ربع قبل از مصاحبه:کارت به کارت با موفقیت انجام شد :laugh:

  • vas گفت:

    موافقم هنوز انحصاریای مایکروسافت نیومده تا قضاوت بشه.

  • این مگه اسمش جوزف فارس نبود⁦:-|⁩

  • Ninja Theory گفت:

    خودش هم تکلیفش با خودش مشخص نیست 😀 اول میاد انتقاد میکنه ولی میگه منتظرم ببینم عملکردش چجوری میشه :rotfl:
    “اما این شرکت هنوز بازی‌های انحصاری کافی برای تقویت این سرویس در اختیار ندارد”
    :laugh: مایکروسافت تا الان ۱۲ انحصاری فرست پارتی(و نزدیک ۱۰ بازی معرفی نشده فرست پارتی) و بیشتر از ۱۵ بازی سکند پارتی که روی هم بیشتر از ۲۵ عدد هست در اختیار دارد و این عدد از سونی خیلی خیلی بیشتر هست :yes:
    مایکروسافت همین الان بیشترین عناوین معرفی شده فرست پارتی رو توی تاریخش داره. تمرکز مایکروسافت سرویسش هست و قراره میلیون ها گیمر رو به سمت گیمپس جمع کنه. مایکروسافت هم قراره برای جمع کردن کاربرها و نگه داشتنشون انحصاری های باکیفیت بسازه. اگر اینکار رو نکنه، گیمپس شکست میخوره.
    اینکه بگند انحصاری نمیسازه مسخره ترین حرفی هست که شنیدم.
    “اما در نهایت این کیفیت بازی‌های انحصاری است که تعیین‌کننده خواهد بود.”
    بله مایکروسافت در آینده نزدیک بر شش سبک پادشاهی خواهد کرد :yes:
    اکشن شوتر، ریسینگ، rpg، مخفی کاری، استراتژی، شبیه ساز

    • Drama گفت:

      عجب جوشی خوردی سر این پست که طومار نوشتی

    • نمیشه گفت کی انحصاری هاش بهتر خواهد بود پس باید صبر کرد و دید

    • اره داداش همه اینایی ک گفتی درسته
      یه وقت بد به دلت راه ندیا

    • استراتژی
      مایکرو؟
      پادشاهی رو استراتژی؟؟؟؟
      چطوری؟؟؟

    • Yato گفت:

      ” در آینده نزدیک ” مگه ماشین زمان داری که با همچین قاطعیت حرف می زنی ، من به اینده عناوین این شرکت امیدوارم ولی با این قدر قاطعیت نمشه مطمئن بود که موفق میشه

    • bravo6 گفت:

      غیر از ریسینگ تو هیچکدوم اینها اول نیست و باهات شرط میبندم تو بقیشون هم نخاهد بود میدونی چند سال بهشون وقت دادید بازی بسازن ؟ از موقعی که gears 5 اومد بازی درست حسابی نساختن
      سونی هر سال داره بازی بزرگ بیرون میده
      یخورده به خودت بیا بجا روشن فکری اعتراض کن

    • اطلاعاتی که تو از برنامه و پروژه های اکس باکس داری خود فیل اسپنسرس نداره

    • ما اگر دنبال کمیت بودیم که مایکروسافت رو انتخاب می کردیم. این طرف دنبال شرکتی هستن که هر چند سال یک بار (شایدم هر سال) کاندید GOTY داشته باشه نه این که توی یک نسل کامل حتی خبری از یه دونه Goty هم نباشه. شما هم یه نسله با نام و نشان و لوگو و E3 بعدی و نمایشگاه بعدی زندگی می کنی امیدوارم نسل نهم زندگیت عوض بشه حداقل چهار تا بازی هم تجربه کنی.

      • Yato گفت:

        😐 این چه لحن صحبتی هست ، همه گیمریم چه سونی چه ماکرو بده ما لذتش را می بریم خودت محدود نکن به یک پلاستیک

        • بارها گفتم ربطی به کنسول و پلاستیک نداره جدیداََ یه عده رو دیدم که هی پلاستیک پلاستیک می کنن و فاز روشن فکری بر می دارن. ما که با پلاستیک خاطره نداریم، ما با اون هنری که یک ناشر و استودیو ارائه میده خاطره داریم این که یکی طرفدار شرکتی باشه هیچ مشکلی نداره وقتی هم نقد میشه بیاد دفاع کنه. همه ما گیمریم من نگفتم گیمر نیستیم ولی وقتی میبینم یه عده فقط از لوگو و بازی های عرضه نشده صحبت می کنن نمی تونم جواب ندم. من نمیگم مایکروسافت در آینده هم همینجوری می مونه ولی خسته کننده اس که یه عده صبح تا شب از e3 بعدی و بازی های عرضه نشده صحبت می کنن. لحنم هم مناسب حال کسی بود که بهش ریپلای کردم.

      • Xbox+Bethesda گفت:

        جناب کریمی اینکه میاید میگید ما گوتی داریم یه چیز مسخرس چون نه دراکمن نه کوری بارلوگ و نه هرکس دیگه ای که گوتی گرفته نیومده گوتی شو بین طرفداراش پخش کنه. :rotfl:
        (امیدوارم نسل نهم زندگیت عوض بشه حداقل چهار تا بازی هم تجربه کنی.)
        مطمئن باشید ما از شما بیشتر گیم زدیم زمانی که شما گاد و لست و … ۱۰۰بار تموم میکردید و میگفتید ما گوتی داریم ما علاوه بر انحصاری ها مولتی ها و یه عالمه بازی های ایندی رو پلی دادیم.
        منم امیدوارم شما از پس خرج بازی های ۷۰دلاری بر بیای که حسرتش رو دلتون نمونه. 😉

        • پول برای من مسئله ای نیست. کیفیت داشته باشه و مثل انحصاری های ایکس باکس نباشن من مشکلی ندارم.

        • Mateus گفت:

          میشه از اون انحصاری های نابتون چندتا بگید ؛ کل انحصاری های این نسل مایکرو به تعداد انگشت دسته ؛ از اون تعداد فوقش یکی دوتا خوب باشه
          .
          همون جوری که شما مولتی بازی کردی ؛ ماهم کردیم ؛ تازه شما باید هرماه ۱۵ دلار خرج کنی ، ما میتونیم با صفر دلار هکی بازی کنیم ؛ گل پسر ما قطعا بیشتر از شما بازی کردیم چون هزینه ایی نداشته ؛ طرف هرسال میاد ۵۰۰ تومن میده ۱۰ تا از بهترین بازی های اون سالو براش میریزن ؛ یا یکی مثل من دیسک داره و با دوستاش عوض میکنه یا ظرفیت ۲ و ۳ با قیمت کمتر میخره و حالشو میبره
          .
          .
          پس دیگه الکی جوگیر نشید که ما ۱۵ دلار میدیم ؛ حال میکنیم ؛ ما میتونیم صفر دلار بدیم و شاهکار های گوتی و بیگ وینر بازی کنیم 😀

      • این کار شما کاملا اشتباهه آقای کریمی ، نویسنده هیچ وقت نباید طرف یک جبهه رو بگیره و به دیگران هم این جنگ رو نشون بده
        خواهشمندم به بیشتر این کامنت ها ریپ نزنید

      • Black Knight گفت:

        من خودم سونی فنم کاری هم با اون فن بوی و ترول ایکس باکس ندارم ولی یه سوال از شما دارم آقای کریمی با منطق شما و طبق حرفاتون که نوشتید توی کامنت خودتون هر بازی ای که GOTY بشه فقط لیاقت بهترین رو داره و لیاقتش بوده بشه GOTY مثلا Red Dead Redemption 2 حقش نبود بشه GOTY این حرفتون واقعا اشتباهه بعدشم GOTY شدن به هیچ وجه معیار خوب بودن یا شاهکار بودن مطلق یه گیم نیست مخصوصا اگه رقابت بینشون نزدیک باشه مثل The Game Awards 2018 درباره بازی های Xbox هم طبیعتا همه هایپن که ببینن خروجی این همه خرید استودیو و انحصاری هایی که در راهه برا Xbox چی میشه پس طبیعی هیجان زده باشن همونطور که برای God of War Ragnarok و خیلی از بازی های دیگه سونی همه هیجان زدن به هر حال اونا هم فن کنسول مورد علاقشون هستن و این چیزا طبیعیه مایکروسافت هم تازه شروع کرده به خرید و طول میکشه یکم متاسفانه که البته از ۲۰۲۱ که الان توشیم قراره یه سری انحصاری براش بیاد که یکیش احتمالا Forza Horizon 5 هستش اون یکی هم Halo Infinite و یه بازی دیگه که هنوز معرفی نشده و ممکنه آی پی جدید Compulsion Games یا اصلا یکی از بازی های بتسدا باشه ولی به هر حال حرفتون درست نیست

        • نه تا زمانی که GOW با اون ریسک وجود داشت لیاقتش بود که بازی سال بشه و RDR 2 با اون گیمپلی تکراری و دِمُده لیاقت بازی سال رو نداشت. بازی بدی نبود ولی متاسفانه با یک اثر بهتر رو به رو شد. برای همینم نه تنها بهترین بازی سال نشد بلکه بیشترین جوایز رو هم کسب نکرد. دقیقا بخاطر گیمپلی دِمُده. من نمیگم تنها عامل گوتی بودنه شما هر عاملی که دست بذاری انحصاری های سونی سرترن . بعدشم من نمی دونم چرا اینقد از عناوین آینده‌ی مایکروسافت صحبت می کنید من که حرفی از آینده نزدم من حرف از زمان حال زدم. از بازی های منتشر شده صحبت کنید نه بازی هایی که منتشر نشدن.

          • Black Knight گفت:

            دِمُده ؟!!!! مثل اینکه شما حالتون خوب نیست به بازی ای مثل Red Dead Redemption 2 با اون همه حجم از محتوای غنی میگید دِمُده و تکراری واقعا نمیدونم چی بهتون بگم تو شاهکار بودن God of War هم شکی نیست ولی اینکه میگید حق God of War بود رو درک نمیکنم شما حتی یه نگاه به The Game Awards 2018 هم بندازید Red Dead Redemption 2 رسما تمام جوایز رو درو کرد بعد میگید حق God of War بود !!! نمیگم نبود ولی اینکه میگید حق Red Dead Redemption 2 نبود خیلی خنده داره اینکه شما از روی تعصبتون روی سونی فکر میکنید فقط سونیه که بلده شاهکار بسازه و بقیه استودیو ها نمیتونن مشکل خودتونه ولی خواهشا دیگه اسم خودتون رو ژونالیست و منتقد نزارین چون با معیار های این دو کیلومتر ها فاصله دارید اگرم میخواید از لفظ اینکه من یه منتقد و ژورنالیست نیستم من یه گیمرم استفاده کنید باید بگم همونم نیستید چون اگه باشید همچین حرفی نمیزنید

      • نقطه ایی که الان سونی توش قرار داره چیزی نیست که یه شبه با خریدهای نجومی و فله ایی بهش رسیده باشه سونی برای رسیدن به این نقطه سال ها تلاش کرده و الان توی اوج کاری خودش قراره داره کافیه فقط نامزدهای گوتی و نامزد های بیگ وینر هشت سال اخیر رو دنبال کنید تا بفهمید چرا سونی هر سال داره از سال قبلش بهتر میشه سونی الان در نقطه ایی هست که خودش داره با خودش رقابت میکنه رقابت لست دو با گوست امسال واقعا دیدنی بود اونم در حالی که این همه استودیو معروف مثل cdpr و id و ولو و یوبی سافت و نینتندو و اکتیویژن و … بازی های AAA دادن بیرون لست دو ۲۷۷ گوتی گوست ۵۶ گوتی هیدیس ۵۶ گوتی . همین ساکرپانچ یه استودیو نسبتا ضعیف زیر معمولی بود که با درایت و مدیریت و ساپورت سونی به این نقطه رسیده سونی صاحب بهترین استودیوهای جهان هست و این غیر قابل انکاره دیگه استودیو عظیم تر و بزرگ تر و خفن تر از راکستار که نداریم همین راکستار رو سال ۲۰۱۳ ناتی داگ توی بیگ وینر شکستش داد و لست یک پرافتخارترین بازی تاریخ در اون زمان شد سال ۲۰۱۸ سانتامونیکا با گاد ۲۰۱۸ ، رد دد دو با اون عظمت رو توی گوتی و بیگ وینر شکست داد . مایکروسافت هم مثل سایر رقبای سابق سونی توی جنگ کنسولی شکست مفتضحانه خورد و رو آورد به سرویس فروشی و با اینکارشم تونست از سقوط خودشو نجات بده و بازار خودشو داشته باشه من به جرات میگم اگه به فنای ایکس باکس بگن دیگه ایکس باکس ، گیم پس نداره و باید بازیهای انحصاری اشو مثل سونی روز عرضه هفتاد دلار بخرید بدون استثنا همه فنای ایکس باکس ps5 میخرن که این خودش تایید کننده ی اینه که مایکرو توی جنگ کنسولای خانگی مثل سگا و نینتندو از سونی شکست خورد و تصمیم گرفت قشر کژوال گیمر و قشری از گیمرا که فقیر هستند یا علاقه ندارند برای گیم زیاد خرج کنند رو هدف قرار داد کنسول سیصد دلاری ضعیف رو با وجود اینکه بیست بازیساز از جمله همین اعضای id که مایکرو خریدش ازش انتقاد کردن و گفتند باتل نک نسل نه میشه اما مایکرو به خاطر مسائل تجاری حاضر شد کنسول باتل نک سیصد دلاری بده سرویس ده دلاری در ماه بده که بازار جدیدی رو برای خودش بوجود بیاره و یه سری مشتری جدید با افکار جدید برای خودش بوجود بیاره من اسم سریز اس و سریز ایکس رو کنسول نمیزارم مایکرو فلسفه کنسول رو کنار گذاشت سریز اس و سریز ایکس بیشتر سرویس هستند تا کنسول . کنسول تعریف داره انحصاری داره که اینا ندارن ( تمام بازیهاشون روز عرضه برای pc میاد ) کنسول دو تا مدل قوی و ضعیف نداره به هر حال چیزی که مشخصه اینه که مایکرو دیگه با سونی رقابتی نداره و مثل نینتندو بازار جدیدی رو هدف قرار داده و میتونه توی همین بازارش هم موفقیت نسبی هم بدست بیاره یا میتونه کامل سقوط کنه . نظر شخصی م اینه مایکرو به شدت دنبال سود بیشتره و الان سودی که از گیمینگ بدست میاره کفاف اشو نمیده واسه همین هم اون تصمیم عجیب دو برابر کردن قیمت گلد رو گرفت که ناچار شد عقب نشینی کنه فعلا به آینده امیدواره که بتونه سود بیشتری بدست بیاره

      • Golden_Sauber گفت:

        اقای کریمی کوبنده بود واقعاً دست مریزاد به خصوص اون قسمتش برای نامزد گوتی

      • pc گفت:

        تو کلاست بالاس گوتی پلی میدی فقط نمیدونم گونتیهای سونی تو فروش چرا اینقدر ضعیفن ولی گوتیهای شرکتهای دیگه رکورد فروش رو همیشه میزنن

        • avengers هم زیاد میفروشه چیزی از زباله بودنش کم نمیشه اگرچه هیچ کدام از انحصاری های مایکروسافت از نظر فروش هم به انحصاری های تاپ سونی نمیرسن. مثلا gears 4 کلاََ بین ۴ تا ۵ میلیون فروخته ولی gow تا به این لحظه بالای ۲۰٫ نه در فروش حرفی برای گفتن داری نه در کیفیت نه در متا نه در تعداد بازی سال نه در … بهتره کلا تا اواخر نسل جدید صحبت نکنید. حداقل چهارتا بازی منتشر کنه مایکروسافت.

          • vas گفت:

            بخش متا رو موافقم نیستم.

            یک زمانی هم مایکروسافت برتری از هر لحاظ داشت که بسیار افت کرد و الان سعی میکنه جمعش کنه که باید ببینیم ولی بنظرم نباید خیلی هم کم لطفی کرد چون هر چقدر بد عمل کرده ولی نسل ۷ خاطرات زیادی رو با عناوین تاپش ساخت.

            ولی بله درست میگید مایکروسافت هنوز انحصاری های مناسبی عرضه نکرده.

      • pegasus گفت:

        نگین آقای کریمی این شعار اکس فناس :
        “آرزوی اکس فنا از بین نمی رود بلکه از کنفرانسی به کنفرانس دیگر و در نهایت از نسلی به نسل دیگر منتقل می شده و در نهایت یک :yes: تفدیمشان میشود”
        this is the way, xfans way

      • GodHand گفت:

        اسم خودت رو گیمر میزاری و خودت رو محدود میکنی به یه تیکه پلاستیک؟! متاسفم برات… شما جماعت فن بوی گیمر نیستین پلاستیک پرستین، واقعا تاسف آوره یه نفر بیاد خودش رو بچسبونه به موفقیت یه تیکه پلاستیک و از کلمه «ما» اگر میخواستیم استفاده کنه(انگار مثلا فرقه ای وجود داره و هدف لذت بردن از گیم نیست) ، اونم برای جواب به کسی که احتمالا سن سالیم نداره، چه میشه کرد بعضی ٱدما دوست ندارن بزرگ بشن و تغییر بکنن

        • جوابت بالاس که گفتم یه سری پلاستیک پلاستیک می کنن و فاز روشنفکری دارن در صورتی که اصلا دلیل طرفداری از یک پلتفرم نمی فهمن البته در سن شما عادیه شما هیچ خاطره ای با برند پلی استیشن یا نینتندو نداری اگر داشتی چنین حرفی نمیزدی. در ضمن شما مگه به من نگفتی فن بوی و … ؟ و گفتی هر کسی جواب شماها رو بده به خودش بی احترامی میکنه؟ آیا داری حرف خودت رو اثبات می کنی؟ من نمیگم شما مشکلی داری ها، صرفا حرف خودتو بازتاب دادم. به شدت پیگیر کامنت ها هستی و با پاسخ دادن به امثال ما که به قول خود “فن بوی” هستیم ثانیه ای چند بار بی احترامی می کنی به خودت و شرافتت رو زیر سوال میبری بهتر نیست یا یه حرفی رو نزنی یا اگر میزنی سر حرفت بمونی؟ واقعاََ زشت نیست این رفتار که دم به دقیقه یه انسان نرمال حرف خودشو رو زیر سوال ببره؟

          • Mateus گفت:

            این که شما دارید با احترام جواب این افراد بی حرمت رو میدید نشان از شعور و فرهنگ بالای شماست :yes:

          • GodHand گفت:

            اگه قبلا چیزی گفتم که ناراحت شدین باید عذرخواهی کنم چون من خودم یادم نبود حتما عصبانی شدم قبلا چیز بدی گفتم که یادتون مونده چون خودم یادم نمیاد، ولی اگه همچین چیزی گفتم باید بگم من توی کامنت بالام هم فقط ابراز تاسف کردم، یه بار دیگه کامنتم رو بخونید با شما بحث کردم!؟ در ثانی شما لازم نیست نگران شرافت(!) انسانهای نرمال دیگه باشین، شما سعی کنید و لطف کنید به عنوان یه فرد بزرگسال از جواب دادن به چهارتا تینیجر ۱۳ ۱۴ ساله و ترول کنسول و شرکت مورد علاقه شون و دامن زدن به جنگ کنسولی دست بردارین، و اینقدر «پیگیر کامنتهای این بچه ها نباشین»، لازمم نیست به کسی ثابت کنم که من با سگا جنسیس و کنسول gameboy و NES و ps1 خاطراتم شروع شده و تا حالا از نزدیک یه xbox one هم رد نشدم و بعد از ps2 به اینور pc دارم و همه شرکتهای گیم از جمله مایکروسافت، سونی نینتندو رو هم برای ویژگیهای خوب خودشون دوست دارم و باهشون خاطره ها دارم و سعی میکنم بازیهاشون رو به یه طریقی بازی کنم برعکس خیلی از دوستان هیچکدومشون رو هیت نمیکنم و خودم رو برای یه شرکت چند صد میلیارد دلاری نمیکشم، به شما هم همین پیشنهاد رو میکنم، موفق باشین و امیدوارم از گیم لذت ببرین و گیمر باشین نه پلاستیک پلیر، هیچکسم فاز روشنفکری ورنداشته فقط بعضی از دوستان منطقین، نیاز به روشنفکری نیست برای منطقی بودن، پلاستیک پرست نبودن خیلی خیلی سطحی تر از اینه که نیاز باشه که روشنفکر بود! موفق باشین

            • حرفای شما فقط بلغور چیزایی هست که شنیدین. پلاستیک پرست چیه؟ کسی که با سونی خاطره داره کسی که با نینتندو خاطره داره همیشه از شرکت مورد علاقه اش دفاع می کنه. فکرتون به شدت سطحی هستش مبنی بر این که بخاطر سهام و پول شرکت ها ما عاشقشون هستیم وگرنه عاشق آرامکو بودیم یا مایکروسافت. گفتم که من عاشق سونی هستم چون نوآورانه‌ترین، ریسک‌پذیرترین و همچنین شرکتی بوده که به هنر اهمیت میده برعکس ماهیتی که مایکروسافت داره. (حداقل در نسل هشتم) من سیاست مایکروسافت رو نمی پسندم و عقیده ام رو میگم کسی موافق نیست نباشه برای من مهم نیست.
              شما جواب منو ندادی گفتی همه فن بوی هستین و نباید به شما جواب داد چرا باز جواب میدی؟ من که هیچوقت نگفتم جواب کسیو نمیدم من هر جا لازم ببینم و دوست داشتم باشم ریپلای می کنم هیچ اهمیتی هم به این که جنگ کنسولی راه بیوفته یا نیوفته نمیدم. حرفی فکر کنم درسته میزنم. شما قبل از کامنت دادن فکر کن ببین قبلا چی گفتی متناقض عمل نکنی. به نظر شما من فن بوی هستم منم مشکلی با این موضوع ندارم و کوچک ترین اهمیتی برای حرف بقیه قائل نیستم، اگر قراره جواب بدی نیا بگو که به شما نباید جواب داد.

              • GodHand گفت:

                شما فقطُ فقط در حال سفسطه کردنی و اصلا منطقی حرف نمیزنی، همونطور که گفتم پلاستیک پرست نبودن خیلی سطحی تر از اینه که کسی بخواد مغزشو درگیر کنه یا از کسی چیزی بشنوه! اگه این موضوع اینقدر سنگینیه برای شما این دیگه مشکل بقیه نیست، امیدوارم رو خودتون کار کنید،
                «کسی که با سونی خاطره داره کسی که با نینتندو خاطره داره»،
                اونوقت کسی که با مایکروسافت خاطره داره رو باید مسخره و ترول کرد؟ شما هم سعی کن از نینتدو مایه نزاری کسی که به زلدا ۲۰۱۷ میگه هیچ نوآوری نداشته و صرفا بینقص بوده، طرز فکرش مشخصه، و سعی نکن مایکروسافت رو یه تازه وارد نشون بدی نینتندو کسیه که تقریبا نوآورترین شرکت صنعته گیمه که در کنار آتاری میشه بگی پدر صنعته گیمه و برای همه محترمه که ۵ نسل بود تو این صنعت و بعد تازه سونی وارد شد و با خرجهای میلیاردی خودش رو وارد کرد(که هیچ اشکالی نداره) و مایکروسافتم یه نسل دیرتر اومد، سونی هم به هیچ وجه شرکت نوآوری نیست و کار خوبش اینه که ایده های بقیه رو «سعی» میکنه به کمال برسونه و با کیفیت بالا به دست مشتری میرسونه(که اینکارش واقعا قابل احترامه و انتقادیم بهش نیست حالا شما دوست داری نوشابه باز کنی که نوآورترین و… که مختاری ولی واقعیت تغییر نمیکنه)
                در ثانی من الان همونطوری که تو کامنت قبلیم گفتم هم با نینتدو هم با سونی هم با مایکروسافت خاطره دارم (خیلیا هم مثل منن) دلیل میشه بیایم مایکروسافت رو ترول کنیم چون یه نسل به خاطر اشتباهات مدیر قبلیش توی بهترین حالتش نبود!؟
                «بزرگسال» برای جواب دادن به چندتا بچه کم «سنُ سال» ، من خودم سعی میکنم به ترولا جواب ندم چون میدونم اکثرا سن سالی ندارن، ولی وقتی میبینم مترجم سایت که «قاعدتا» بزرگساله داره ترول میکنه و جواب چندتا بچه رو میده واقعا باعث میشه تاسف بخورم، بازم میگم اگه قبلا چیزی گفتم که ناراحت شدید عذر منو بپذیرید چون وقتی عصبانی میشم ممکنه چیزای نارحت کننده ای بگم همین الان یکی دوتا از کامنتهای تایید نشد توی این پست پس بازم معذرت.

    • Ryan Bones گفت:

      حس میکنم با اشک این مصاحبه رو انجام داده :rotfl:

    • nimabastami گفت:

      هیچوقت نمیشه کمیت رو به کیفیت ترجیح داد :laugh:

    • Mateus گفت:

      میشه این ۱۲ انحصاری فرست پارتی و ۲۵ سکند پارتی رو بگی ؛ البته اونایی که تا آخر امسال میاد نه ۲۰۲۵ !
      .
      تعیین پادشاه و ملکه و سلطان و … یکم خز شده ؛ آینده در راه است …

    • Ninja Theory گفت:

      ادیت: سرجمع تا ۴ سال آینده ۲۱ بازی فرست پارتی 😎
      Halo infinite
      Hellblade 2
      Project mara
      Perfect dark
      Avowed
      Everwild
      Fable
      Forza motorsport
      Forza horiozn 5
      State of decay 3
      Starfield
      Elder scrolls 6
      Indiana Jones
      پروژه arknae
      پروژه id
      پروژه Roundhouse
      Grounded
      Psychonauts 2
      Age of empires 4
      پروژه the coalition
      پروژه inxile
      پروژه compulsion games

      • Ps.N.one گفت:

        تو واقعا به این ذباله هایی که لیست کردی امید داری؟ :no: اینا نصفشون بیشتر متای زرد در انتظارشونه بقیه هم با پول تو جیبی اسپنسر شاید بتونن حول همون ۸۰ تا ۸۳ بگیرن فکر متای ۹۰ به بالای این بازیا رو از سرت بیرون کن استودیو های مایکرو هیچ رقمه نمیتونند شاهکار هایی هم سطح با حتی بازی های رده سوم سونی بسازن، چون نه خلاقیت دارند و نه استعداد ازون بتسدا بگیر تا بیای برسی به آندد لبز

    • دقیقا تو با ۱۵ دلار شاهکار ریسینگ(forza horizon) و شاهکار شوتر(gears 5) و شاهکار شبیه ساز(flight simulator) رو میگیری. از اون ور با ۷۰ دلار days gone و detruction :rotfl:

    • A@Rad گفت:

      بازی انحصاری به عدد نیست به کیفیته ولی باید ببینیم چی میشه اون فرست پارتی ها

  • Drama گفت:

    یه زمانی طرفدارای مایکروسافت و بخش ایکس باکس برای دان متریک ماله کشی میکردن الانم در مقابل اسپنسر و سیاست های بیهوده اش ماله کشی میکنن اینم تهش چیزی نیست اینم میره نفر بعدی میاد و شروع میکنن ماله کشی اون

  • Yato گفت:

    حرفش قبول دارم که انحصاری ماکرو به اندازه انحصاری های سونی خفن نیستن ولی با حرکت هایی که ماکرو زده من یکی به انحصاری هاش خیلی امید دارم البته هنوز برای قضاوت زود هست ، من سرویس گیم پس بیشتر یک اشتراک می دونم من اینده ای گیمی می دونمش که دیگه برای بازی کردن جز یک اشتراک و اینترنت به چیزی نیاز ندارم مثل Netflix واقعا ایده باحالی هست

  • موافقم هنوز عناوین نسل۹ انحصاری بزرگی در برابر خدای جنگ تو گیمپس نیست. البته با انحصاری شدن عناوین بتسدا این جای خالی پر خواهد شد و هر دو شرکت به استرراتژی مورد نظر خود ادامه خواهند داد

  • Xbox+Bethesda گفت:

    اره مایکرو رفته بتسدا خریده که بازی سرویس محور بزنه.
    یا اینکه قراره هل بلید و پرفکت دارک و فیبل و اوود و …. سرویس محور باشن :rotfl: .
    این جناب انگار نمیدونه سونی خودش گفته رقیبی برا گیم پس داریم یا نمیدونه که اگر سونی سرمایه مایکرو داشت سرویسی مشابه گیم پس میزد.
    همه اینا نشون میده خود سونی هم فهمیده از طرف گیم پس داره تهدید میشه.
    بعد یه سوال دیگه اگه بازی داستان محور انقدر خوبه و همه پلیرا دنبالشن و سونی هدف اصلیشه پس برا چی وقتی پلی۴ ۱۱۵ میلیون پلیر داره فقط ۲۰میلیون اسپایدرمن فروش رفته؟
    یا چرا از ۱۰۳ میلیون بازی فروش رفته برای پلی استیشن فقط ۱۸میلیونش انحصاری بوده؟(طبق گزارش مالی سونی)
    یا چرا وقتی جدول پرفروش ترین بازی های پلی استیشن منتشر میشه همیشه کالاف و بازی های مولتی صدر جدول هستن و خبری از انحصاری ها نیست؟مگه پلی استیشن رو برا انحصاری هاش نمیخرن؟

    • Ps.N.one گفت:

      بتسدا همون موقع که زیر مجموعه مایکرو نبود شروع کرده بود به سرویس محور ساختن”هر چند داستان محوراشم مالی نبودن :no: ” حالا که زیر مجموعه مایکرو شده که دیگه واویلا 😀 اتفاقا به نظرم بهتره عناوینش سرویس محور باشن جون اینطوری اگرم شکست بخورن تو متا و جوایز تهش میگیم خوب سرویس محور بودن که خراب کردن ولی اگر داستان محور باشن مثل الدر۶ و خراب کنن چه افتضاحی به بار میاد 😀 میشه بمب خنده :laugh:

    • A@Rad گفت:

      بخشی از گیمرا برای انحصاری پلی استیشن میخرن بقیه کژوال گیمرن بیشتر کال اف و فورتنایت و اینا میزنن
      اینم بگم که پلی استیشن به یه برند تبدیل شده مثل اپل هر چقدر هم که سامسونگ خوب باشه اپل همیشه جلوئه به خاطر برندش

  • اینارو ننویسید چی بنویسید فعلا مایکرو چه بخواید چه نخواید دست بالاتر رو داره سرویس های جذاب استودیو های بزرگ تر وبیشتر(از این استودیو در اینده بیشتر میبینید) مابع بیشتر انعطاف پذیری بیشتر
    حالا هی شما بیا ازگوشه ی اینترنت یه مصاحبه پیدا کن ضد مایکرو وجهه ی مایکرو خراب کن

  • godfather گفت:

    جوزف فیریز مثل کیون فیژ میمونه. کیون فایگی هم استراتژی های بچه گانه مارول را برنامه ریزی می‌کنه.

  • GodHand گفت:

    هر دو تا استراتژی مخاطب خودشون رو دارن که هر دوش هم خوبه و هر کدوم هم طرفداران خودشون رو دارن مثلا دیوید جفی خالق گاد و تویستد متال(ماشین جنگی خودمون) که بیشتر از ۲۰ سال توی سونی بازی ساخته اونجوری که من تویه توییتهاش و کانال یوتیوبش که دنبالشون میکنم میبینم یکسره از گیم پس و استراتژی مایکروسافت تعریف میکنه و پیشنهاد میکنه که سونی هم همچین سرویسی راه اندازی کنه، البته حتی همین جوزف فارس هم منظورش اینه که باید در آینده دید چه بازیایی قراره روی گیم پس میاد که البته حق داره، ولی من مطمئنم کوالیشن، پلی گراند، آبسایدن، نینجا تئوری و… قرار نیست بازیاشون نا امید کننده باشه بقیه رو باید دید…

  • “من رقابتی بین دو شرکت سونی و مایکروسافت نمی‌بینم. فیل اسپنسر (Phil Spencer) در مصاحبه‌‌های خود جوری صحبت می‌کند که به نظر می‌رسد علاقه دارد سرویس مشابه گیم‌پس بر روی پلی‌استیشن ۵ نیز عرضه شود.”
    باید بگم مایکرو میخواست گیمپس رو بیاره روی پلی استیشن ولی سونی نذاشت!

  • Black Knight گفت:

    من خودم فن سونیم و خودم هم به شخصه استراتژی سونی رو به مایکروسافت ترجیح میدم البته مایکروسافت هم انصافا با Xbox Game Pass ترکونده ولی بازم به نظرم بازی انحصاری خفن در اولیوته هر گیمریه به نظرم سونی هم این نسل استودیو هاش رو گسترش میده و تقویتشون میکنه حسابی و آی پی های جدید بیشتری میده بیرون و شاهد انحصاری های با کیفیت تری هستیم فقط این وسط باید منتظر خروجی استودیو های خریداری شده Xbox باشیم که امیدوارم اونا هم بازی های عالی بدن بیرون هر دو کمپانی کارشون درسته

  • Ps.N.one گفت:

    اکس باکس میره که نسل نهم برای همیشه از صفحه روزگار محو بشه 😀 با سیاست هایی که برای کیفیت بازی هایش ارزشی قاعل نیست و استودیو های بی استعدادش به هیچ کجا نمیرسه :no: از همین الان خودتون رو برای متای زرد الدر اسکرولز آماده کنید چون میدونم خیلی به این بازی امید دارید بهتون از الان میگم بهش دل خوش نکنید اونم نهایتا یه چیزی میشه شبیه به فاجعه مدیوم :no: مایکروسافت اگه کل استودیو های دنیا رو هم بخره همه اونا رو هم دیگه اندازه یه استودیوی ساکرپانچ هم نمیشن چه برسه به سانتا و ناتی
    اکس باکس آینده ای نداره تنها چیزی که انجام داده تا الان چیزی به جز ضربه زدن به گیمر ها و صنعت گیم نبوده :no:

  • Titanfall گفت:

    آخه یکی نیست بگه اگه همون گیم پس نباشه امثال بازی های ایشون کجا قراره بهشون توجه بشه ، گیم پس بهترین راه برای معرفی بازیاس
    این بشر یه بازیش خوب دراومده دور برداشته
    همون مدیوم اگه تو گیم پس نمیومد انقدر نمیفروخت که تو یه هفته بتونه سود بده

  • Sam_fisher_47 گفت:

    واقعا اگه گیمپس بازی خوب نداشته باشه خریدش منطقی نیست کاملا باهاش موافقم :yes: امیدوارم مایکروسافت بازی عالی بسازه البته اگه نسازه نمی تونه مشتری هاشو نگه داره پس به نظرم این نسل صد در صد بازی های بهتر هم از نظر کیفیت و هم کمیت از نسل ۸ میبینیم

  • سبحان گفت:

    راستش من مخالفم باهاش.استراتژی سونیو قبول دارم ولی مایکرو این نسل خیلی داره خوب عمل‌ میکنه.وقتی نسل هشتم شروع شد مایکرو هم از نظر‌ قدرت کنسول هم از نظر بازی عملکردش پایین تر از سونی بود و گیم پس‌ رو هم‌نداشت.الان دو موردشو داره و راجب بازی هم فعلا نمیشه نظر داد چون بازی های نسل نهمیش نیومده.تازه بتسدا رو خریده.بنظرم خیلی چیز بزرگیه.هرچند من خودم بازی های داستانیو ترجیح میدم و شاید خرید شرکت و انحصاری کردن بازیهاش به نفع بازیباز نباشه ولی قطعا به نفع ایکس باکس هست و فروششو بیشتر‌میکنه.در کل فک ‌میکنم مایکرو اگه تو زمینه بازی یک مقدار بهتر ‌عمل کنه که باید وایسیم و ببینیم خیلی رقیب سختی میشه

    • MahyarMsm گفت:

      سلام دوست عزیز
      برای خیلی ها مخصوصا من که بیشتر از بازیهای داستانی لذت میبرم مثل همین tlou2 یا بازیهایی که واقعا نمیشه ازدستشون داد پلی استیشن بهتره من خودم ایکس باکس داشتم اما فروختمش و اواسط نسل ps4 خریدم و دیدم که واقعا نمیشد بازی مثل انچارتد یا لست اف اس یا گاد اف وار یا اسپایدرمن رو از دست داد.
      خرید بتسدا قطعا به نفع ایکس باکس هست اما فکر نکنم بازیهاش به بازی های انحصاری سونی برسه.

      • سبحان گفت:

        این که بازی های سونی با کیفیت هستند که ‌درسته.ولی بازی های بتسدا چون ‌مولتی پلتفرم هستن خیلی طرفدار‌دارن.حتی اگه‌ انحصاری هم ‌نکنن بازی هارو بازم یکی ‌که طرفدار بازی هست خیلی واسش مهمه.ولی خب اینکه انحصاری مهمه درش شکی نیست ولی بنظرم زوده هنوز و نباید نسل ۹ مایکرو رو به چشم نسل‌ ۸ نگاه کنیم.هر چند من امیدوارم مایکرو تو این‌ زمینه هم خوب بشه که هم ایکس باکس بازآ بتونن بازی های با کیفیتی بازی ‌کنن و ‌سونی‌ هم در جوابش بازی های بیشتری بده و ما حال‌کنیم

    • نصف نسل ۸ قدرت بیشتر و گیم پس داشت ولی بازم از سونی که هیچی از نینتندو هم عقب افتاد
      فروش کنسول = انحصاری

  • mamad1166 گفت:

    والا نوآور ترین شرکت های خودرو سازی هم بنز , BMW و … هستن اما کمپانی اول خودرو سازی دنیاست چون برای همه ماشین میسازه نه فقط پولدارایی مثل جوزف فروس !!!
    معلومه بازی های سونی عالین رویکردش بیسته ولی وقتی پول خون نیاز داره برای تجربشون چکار کنیم !

جوزف فیرس: استراتژی‌های سونی را بر سرویس گیم‌پس ترجیح می‌دهم