گیب نیوئل: تجربه‌ی بازی‌های شیگرو میاموتو باعث پیشرفت من شد

۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۷

بدون شک یکی از برجسته‌ترین فعالان صنعت بازی‌های ویدئویی را می‌توان آقای گیب نیوئل (Gabe Newell)، مدیر عامل شرکت ولو (Valve) به شمار آورد که البته برای بسیاری از بازی‌بازان منزلت و ارزشی فراتر از یک توسعه‌دهنده و ناشر دارد.

شرکت ولو اکنون یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بازی‌سازی، پشتیبانی از عناوین آنلاین و نشر بازی‌های ویدئویی به شمار می‌آید و مدیر عامل آن آقای گیب نیوئل نیز یکی از مشهورترین مدیران فعال در صنعت بازی‌های ویدئویی شناخته می‌شود. وی علاوه بر مسئولیت ذکر شده، توسعه‌ی عناوین بسیار بزرگ و محبوبی به مانند Portal ،Left 4 Dead ،Half Life و Team Fortress را بر عهده داشته و اکنون علاوه بر این موارد، مدیریت فروشگاه بزرگ استیم (Steam) را نیز عهده‌دار است. با وجود تمامی این مسئولیت‌های سنگین، آقای گیب نیوئل در درجه‌ی اول یک فرد علاقه‌مند به بازی‌های ویدئویی بوده و خود را یک بازی‌باز حرفه‌ای می‌داند.

در حالی که شرکت ولو تاکنون بازی‌های بسیار زیاد و موفقی را به بازار عرضه کرده است که خود منبع الهام عناوین بعدی بوده‌اند، اما اخیرا آقای نیوئل در یک مصاحبه اعلام کرد که تجربه‌ی بازی‌های آقای شیگرو میاموتو (Shigeru Miyamoto) خالق مجموعه‌ی سوپر ماریو و دنبال کردن فعالیت‌های وی سبب پیشرفت او در زمینه‌ی توسعه‌ی بازی‌های ویدئویی شده است. وی در پاسخ سوالی که آیا هنوز به انجام بازی‌های ویدئویی می‌پردازد، پاسخ داد:

تجربه‌ی بازی‌های میاموتو بسیار سرگرم‌کننده است. من نمی‌توانم عنوانی از فهرست آثار او به یاد آورم که تجربه‌ی آن باعث پیشرفت من به عنوان یک توسعه‌دهنده‌ی بازی نشده باشد.

آقای گیب نیوئل یکی از نیروهای پر تلاش و موفق صنعت بازی‌های ویدئویی به شمار می‌آید. او در ابتدا کار خود را در شرکت مایکروسافت آغاز کرد و سپس از این مجموعه جدا شد و شرکت ولو را در سال ۱۹۹۸ تاسیس نمود. پس از آن آقای نیوئل نخستین بازی جدید خود تحت عنوان Half Life را به بازار عرضه کرد که می‌توان از آن به عنوان یکی از مهم‌ترین اتفاقات تاریخ صنعت بازی و یک نقطه‌ی عطف درخشان در آن به شمار آورد. پس از انتشار این بازی، شهرت شرکت ولو و سازنده‌ی Half Life بسیار افزایش یافت و آن‌ها بعدها علاوه بر عرضه‌ی چندین عنوان موفق، فروشگاه استیم را نیز راه‌اندازی کردند که الان مهم‌ترین و بزرگ‌ترین منبع فروش بازی‌های رایانه‌ای به شمار می‌آید.

 

17
0
برچسب‌ها: ،

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید