اطلاعات جدیدی از مشکلات روند ساخت بازی Cyberpunk 2077 منتشر شد
برخی از اعضای استودیوی سیدی پراجکت رد (CD Project Red)، اخیرا به صحبت دربارهی مشکلات پیش آمده در روند توسعهی بازی Cyberpunk 2077، که در نهایت به عرضهی نامناسب این عنوان در سال ۲۰۲۰ میلادی منجر شد، پرداختهاند.
بازی Cyberpunk 2077، یکی از مورد انتظارترین بازیهای معرفی شده در سالهای اخیر بود. با این حال، وجود مشکلات فنی مختلف، باگهای متعدد و کیفیت بسیار پایین نسخههای کنسولی، باعث نارضایتی بسیاری از هواداران و بازیبازان شد و به اعتبار استودیوی سازنده آسیبی جدی را وارد کرد.
در اواسط ماه ژانویه، مدیر ارشد اجرایی استودیوی سیدی پرداجکت رد، بیانیهای را منتشر کرد و در آن به توضیح روند توسعهی بازی Cyberpunk 2077 پرداخت. اگرچه این بیانیه در قالب یک عذرخواهی منتشر شد، ولی آقای ایوینسکی (Iwinski) اکثر مشکلات را به جاهطلبانه بودن پروژه و تلاش استودیو برای بهینهسازی این بازی برای کنسولهای نسل هشتم، مرتبط میدانست. با این حال، اطلاعات جدید منتشر شده از سوی Bloomberg به وجود مسائل و مشکلات دیگری در ساخت بازی Cyberpunk 2077 اشاره دارند. بر اساس این اطلاعات، تیم سازنده در ابتدا قصد انتشار بازی پیش از عرضهی کنسولهای نسل نهم را داشته است تا بتواند با انتشار نسخهی نسل جدید با فاصلهی چند ماهه، سود خود از فروش بازی را افزایش دهد.
البته صحبتهای مدیر ارشد اجرایی استودیو در خصوص دستکم گرفتن ابعاد پروژه از سوی تیم سازنده کاملا درست است. با این حال، برخلاف صحبتهای آقای ایوینسکی، بسیاری از این مشکلات قابل پیشگیری بودهاند. اگرچه استودیوی سیدی پراجکت رد باور داشت که بازی Cyberpunk 2077 بسیار بزرگ و متفاوتتر از پروژهی قبلی آنها است، ولی روند ساخت بازی در سال ۲۰۱۶ و حدود ۴ سال بعد از معرفی رسمی این عنوان آغاز شد. علاوه بر این، در توسعهی بازی از یک موتور بازیسازی جدید استفاده شده است که روند توسعهی آن، در زمان آغاز پروژه به اتمام نرسیده بود و این موضوع روند ساخت بازی را به شدت کند کرده است. یکی از اعضای تیم سازنده این تصمیم مدیریتی را به راندن یک قطار بر روی یک مسیر در دست ساخت، تشبیه کرده است.
در سال ۲۰۱۶، آقای آدام بادووسکی (Adam Badowski) به عنوان کارگردان بازی Cyberpunk 2077 انتخاب شد. اگرچه ملحق شدن آقای بادووسکی به روند کار سرعت بیشتری بخشید، ولی کارگردان بازی خواهان ایجاد تغییراتی اساسی در این عنوان بود. برای مثال، تغییر زاویهی دید دوربین از سومشخص به اولشخص تحت مدیریت ایشان اتفاق افتاد. این اختلاف نظرها در نهایت به استعفای برخی از اعضای ارشد تیم سازنده منجر شد که خود مشکلات ساخت بازی را دوچندان کرده است.
علاوه بر این، به نظر میرسد در طول توسعهی بازی، مشکلات مدیریتی روز به روز در این استودیو افزایش یافته است. استودیوی سیدی پراجکت رد برای رسیدن به برنامهی زمانی، تصمیم گرفت تعداد نیروهای متخصص خود را به میزان دو برابر افزایش دهد. به گفتهی برخی از کارکنان، تیم مدیریتی برای کنترل این تعداد از کارمند با مشکل روبهرو شد که این موضوع در نهایت به بینظمی شدید در تیمهای مختلف منجر شده است. در کنار این موضوع، این استودیوی لهستانی برای طراحی سیستم بازی از نیروهای متخصص غربی کمک گرفته بود که وجود مشکلات در حوزهی زبان و فرهنگ، کار را برای تیم سازنده بیش از پیش دشوار کرد.
در آن زمان، تیم مدیریتی بیش از پیش نسبت به بازاریابی و معرفی محصول خود نگران بود. این موضوع در نهایت به توسعهی نسخهی دموی تقلبی بازی در سال ۲۰۱۸ منجر شد که این تصمیم، تاخیر چند ماهه در روند ساخت بازی اصلی را به دنبال داشت. به نظر میرسد این رفتار تیم مدیریتی در ادامهی راه و با پنهان کردن مشکلات و باگهای موجود در بازی، ادامه پیدا کرده است. بر اساس اظهارات منابع آقای شرایر (Schreier)، صحبتهای مدیر ارشد اجرایی در خصوص عدم آگاهی از مشکلات بازی در زمان، کاملا غیرواقعی است؛ چراکه تیم سازنده به خوبی از تمامی این مشکلات باخبر بوده است.
تقریبا تمامی اعضای تیم سازنده مطمئن بودند که بازی در آیندهی نزدیک، برای عرضه به بازار آماده نخواهد شد. با این حال، تیم مدیریتی با اعلام سال ۲۰۲۰ به عنوان بازهی زمانی انتشار، همهی تیم را غافلگیر کرده است. یکی از اعضای تیم سازنده تاکید کرده است که آنها فکر میکردند این موضوع تنها یک شوخی بوده و بازی تا سال ۲۰۲۲ تاخیر میخورد. برای عرضهی بازی در تاریخ تعیین شده، استودیو وعدههای پیشین خود در خصوص عدم اجازه به کارکنان برای کار اضافی را زیر پا گذاشته است. اگرچه رسما هیچ اجباری برای کار اضافی وجود نداشت، ولی بسیاری از کارکنان خود را ملزم به کار در شیفتهای اضافی میدانستند. یکی از برنامهنویسان تیم صوتی، به این نکته اشاره کرده است که حتی با ۱۳ ساعت کار روزانه، آنها مطمئن بودند که بازی در زمان تعیین شده به بازار عرضه نخواهد شد.
البته بسیاری از اطلاعات جدید منتشر شده کسی را متعجب نمیکند. در سال ۲۰۱۹، یکی از اعضای سابق استودیوی سیدی پراجکت رد، روند توسعهی Cyberpunk 2077 را با ساختهی استودیوی بایوور (BioWare) یعنی Anthem مقایسه و بیان کرده بود که هر دو بازی مشکلات مشابهی را در روند ساخت خود تجربه کردهاند. حال باید منتظر ماند و دید آیا استودیوی سیدی پراجکت رد میتواند با انتشار بهروزرسانها و محتوای بیشتر برای بازی Cyberpunk 2077 اعتبار از دست رفتهی خود را باز یابد یا خیر.
پر بحثترینها
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
- بازی چندنفره Horizon احتمالاً در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد
نظرات
همه جای دنیا ساخته بازی رو تموم می کنند بعد بازی رو معرفی میکنند
اینجا میان بازی رو معرفی میکنن ، تازه ۴ سال بعد میان شروع به ساختن بازی می کنن :rotfl: 😐
کسی خبر داره آپدیت جدید بازی کی میاد؟؟
۸ روز دیگه فک کنم
یا ۷ روز مطمئن نیستم
امیدوارم شاهد افزایش فریم باشیم توی نسخه PC
اخ اخ
اگه نداشته باشه cdpr رو میکشم :pissedoff: :pissedoff: :pissedoff:
یعنی این همه صبر کردم واسه پچ جدید شاید بازی رو بهینه کنه
اگه فریمم بیشتر نشه خودمو میکشم (الکی :giggle: )
باز شما که می تونی LOW بازی کنی
من LOW هم نمی تونم روی ۷۲۰ اجرا کنم
باید UPSCALE رو بزارم ۵۰ درصد
امیدوارم اپدیت کاری کنه حداقل اپ اسکیل رو بزارم ۷۵% :rotfl:
هییییی
یاد وضعیتم تو یک سال پیش واسه رزیدنت اویل ۲ افتادم :rotfl:
انشالله هم بازی بهینه میشه هم شما سخت افزار نسل بعدی گیرت میاد
پ.ن: اون اسمش upscale نیست اسمش scaling عه ، اگه scaling رو ببری بالای ۱۰۰ میشه upscale
فک کنم downscale باشه اسمش
اسمش downscale هستش ،
ولی یا باید بگیم scaling رو اوردم روی ۵۰ درصد یا بگیم ۵۰ درصد downscale کردم
نهایتا تا هفتم بهمن
چگالی آب رو محاسبه کردی آخرش بدونیم که به کجا رسیدی دانشمند
مگه راهنمایی رو رد نکردی خودت حساب کن اگه بلدی
چگالیش یک بود اگه اشتب نکنم :laugh:
امیدوارم هرچه سریعتر به روزای خوبش برسه
این فنای سی دی پراجکت خیلی باحالن :rotfl:
اگر یکروزی سی دی جونشون بیاد جیبشون رو بزنه میان میگن
واااایییی چه افتخاری :inlove: ابرشرکت سیدی پراجکت جیبمون رو زد :heart: :heart: :heart: دفعه بعد بیادکتکمون هم بزنه :inlove:
Harder dady project red
این حرفت موفعی درسته که این بازی درست بشو نباشه. موقعی که آپدیت شد، اونوقت خودتم یکی از اونایی که بازیش میکنی
اگر فکر میکنی مشکل بازی فقط باگ هست خیلی نوب هستی یا اصلا تجربش نکردی :rotfl:
هسته بازی مشکل داره
ماموریت های تکراری بازی قرار نیست با آپدیت درست بشه
فیزیک و هوش مصنوعی ضعیف بازی قرار نیست با آپدیت درست بشه
بی تاثیر بودن انتخاب ها داخل بازی قرار نیست با آپدیت درست بشه
اینکه هر life path فقط یک ساعت اول بازی رو تغییر میدن قرار نیست با آپدیت درست بشه
اینکه تو دنیای بازی هیچ مینی گیمی وجود نداره قرار نیست با آپدیت درست بشه :rotfl: :no:
یک یا دو مورد کوچک از حرفات درست بود اما جدا از بقیه حرفات ماموریت های تکراری؟؟! همه میدونن سیدی پراجکت تو هر چی بد باشه تو ساخت ماموریت های فرعی و جانبی فوق العاده عمل میکنه و فقط یک هیتر میتونم این حرف رو بزنه که همین الان زدی
اولی که اصلا چنین چیزی نیست
دومی که میشه درست بشه
واسه سومی هم که انگار اصلا نمیدونی نقش آفرینی یعنی چی
واسه چهارمی هم که اگه نقد و بررسی همین سایتو نگاه میکردی، میفهمیدی
درباره پنجمی هم که ساخت مینی گیم سختتر از ساخت آرایشگاه در ویچر ۳ که نیست، هست؟
مورد آخر هم اینکه اسم بازی، سایبرپانک ۲۰۷۷ هست، گفتم شاید بلد نباشی
خب مشخص شد اصلا بازیش نکردی
برو ماموریت های تکرای GIGS رو برو البته امر اصلا بازیش رو داشته باشی :rotfl:
فکر کردم بعد مدت ها یه انتقاد درست میبینم که اینم چرت بود
Bravo :yes: این حرفت خیلی قشنگ بود دمت گرم
من هیچ خبر جدیدی نمیبینم در این متن خبری همون شایعه های قبلی رو اومدید یکجا گذاشتید و ارائه کردید ،
فکر کنم همینجوری گذاشتید برای کوبیدن بازی
دقیقا، یه شرکتی مثل سونی که حمایت پشت صحنه خوبی از یه استودیو مثل گوریلا گیمز میکنه،. نمیزاره که هیچ بدی از بازیاش گفته بشه. همین هورایزن، با ۹ تا آپدیت هنوز هم تکسچراش لو نمیشن، اونوقت ما فقط خبر آپدیتهاشو میشنویم
دقیقا
یعنی افتضاح رددد و هورایزن بخاطر مدیریت شرکت ها و استدیو ها اصلا به چشم نیومد
ولی با این مدیریت غلط سیدی به این وضع رسید
حتی وضعیت اسکایریم از این بدتر بود و اتفاقی نیفتاد
همش از مدیریت بده
فقط مدیریت نیست همین الانم اسکایریم سلطان باگه بعد اینهمه سال هنوز باگ داره همه هم میگن “شاهکاره”بدون اینکه بگن بتسدا با اون همه کارمند و دولوپر چرا بازیش بعد ۱۰ سال باگ خالصه
هورایزون پلتفرم اصلیش PS4 بود و همه همون بود که روی اون چجوری اجرا میشه
صرفا واسه پول چاپیدن سونی از PC گمیرا و جذبشون واسه خرید PS5 اومد
این آشغال سایبرپانک حتی روی لید پلتفرمش که PC باشه درست اجرا نمیشه :rotfl:
باشه تو راست میگی :yes:
تو اصن حرفت طلاست :yes:
خیلی خفنی جیگر طلا :-* :inlove:
نمیدونم چرا میخواین بگین موقعیت هورایزن رو pc قابل قیاس هست با سایبرپانک رو کنسول
اولا هورایزن فروش اصلیش رو روی ps4 کرده بود و کاربر های pc کمتر از ۱۰٪ کاربر های بازی رو تشکیل میدن و مشخصا چون درصد کمتری هستن پوشش خبری کمتره
درحالیکه ۴۵٪ خریدار های سایبرپانک کنسول گیمر هستن و طبیعتا پوشش خبری بیشتری دریافت میکنن
ثانیا هایپ سایبرپانک با ۸ تبلیغات و نایت سیتی وایر ها کجا هایپ نسخه pc هورایزن با چند ماه تبلیغات محدود کجا
جمله معروفی هست که “هرچی بزرگتر باشی شدیدتر زمین میخوری”
همین اوری هم پورت pc افتضاحی داشت ولی خبرشو سایت نذاشت چرا؟ چون هایپ اوری یک هزارم سایبرپانک هم نبود و طبیعتا مشکلاتش هم کمتر دیده شد
ثالثا مشکلات هورایزن روpc به گرد پای مشکلات سایبرپانک رو کنسول میرسن؟ چند بار هورایزن باعث شده بازی رو pc کرش کنه و مجبور به ریستارت pc بشین؟ باگ هاش در مقایسه با نسخه کنسولی سایبرپانک چقدرن؟ npc ها t pose میشن؟ ai ربات ها داغونه؟
رابعا سی دی پراجکت شرکتی هست که حداقل ۱۴ ساله برایpc داره بازی میسازه
مشخصا مقاله نویس ها ایراد بیشتری بهش میگیرن نسبت به شرکتی که بعد سالها انحصاری ساختن تازه داره یه بازیو پورت میکنه روی pc
یه مثال ساده میزنم
یه دانش اموز داریم سالها نمره ۲۰ گرفته تو کلاس و یبار نمره۱۵ گرفته
یه دانش اموز انتقالی هم داریم تازه امسال اومده وارد کلاس شده و نمره ۱۵ گرفته
معلم به کدوم گیر میده؟ مشخصا اونی که از اول ازش انتظار بیشتری میرفته
البته اینکه تمام بازی ها باید روز اول پرفکت اجرا بشن یه حقیقت مسلمه و گیمر ها حق دارن ناراحت باشن از وضعیت پورت هورایزن یا اوری روی pc
ولی این بدی که شا میبینی قابل قیاس با نسخه کنسولی سایبرپانک نیست
پس یه اشتباهو با یه اشتباه دیگه توجیه نمیکنن
برای شما نباید مهم باشه چرا رسانه ها به اون گیر دادن به این نه
براتون باید مهم باشه چرا بازی از اول مشکل داره
وارد حاشیه نشینD;
هورایزنی که من بازی کردم وضعش خیلی از سایبر بدتر بود
بهینه سازی افتضاح
کرش های پیدرپی
یعضی جاها فریز هم میشه بازی
چرا خبری نیست؟
چون مدیریت هایپ نکرده بود
یا همون رددد
الان باز یه سری میان میگن بازی رو تا ته رفتیم هیچ مشکلی نداشت…شرکت دروغ گویی که به خاطر پول بیشتر اومده پورت داغون داده روی نسل هشت فقط به خاطر سود بالاتر یه جورایی کلمه ی بنداز خودمون.وقتی رد دد با اون عظمت پورت میشه اینم میتونست بشه.لطفا با این چرت و پرت ها که نایت سیتی بزرگه و پیچیده است و اینا خودتونو گول نزنید. این بازی استاندارد جدیدی ایجاد نکرد فقط تکرار مکررات داخل زمان اینده بود.بزازید gta جدید بیاد استاندارد جهان باز جدید معرفی میکنه چیزی که این بازی مثلا میخواست انجام بده.خدایی بازی های یوبی سافت چه قدر بهتر هستن از این بازی از هر لحاظ..
Gta بعدی رد نه با سایبر و ته با هیچ بازیه دیگه ای نباید مقایسه کرد.gta بعدی فرای تصور هست.و مطمعنم وقتی بیاد تا چند سال هیچ کس نمیتونه عظمتش رو هضم کنه
اینو باهات موافقم
سال ۲۰۲۶ اینا هم ردد بعدی میاد دوباره کل بازیای جهان بازو به زانو در میاره
این چرخه ادامه دارد…….
۲۰۲۶ 😥 شانس بیاریم تا اون موقع gta رو بده.با این رویکرد راکستار واسه رد دد باید تا ۲۰۳۰ وایسیم
داداش اسم ردد ۳ رو نیار که وقتی فکر میکنم بهش دیوانه میشم
چیزی از روند توسعه ی یه بازی و رندر شدن یه مپ می دونی؟
اگه اره بهم بگو تا یکم بحث دوستانه داشته باشیم
میخوای بگی بازی با عظمتی هست تکسچر هاش دیر لود میشن؟اگر این طوریه پس چرا گفتن نسخه نسل هشتیش عالیه؟ نه عزیز سی دی اومد زرنگی کنه پولی بزنه جیبش مگر نه شده دو تا کنسول نباشه این همه مشکل رو قبل انتشار روش ببینن؟ ما با یک بازی افتضاح طرفیم و هیچ جوره هیچ نظر بر رد دد برتری نداره
راجب دروغی که سی دی پراجکت گفته که حرفی ندارم.
چون حرف حق جوابی نداره و سی دی پراجکت قطعا دروغ گفته
می خواستم بگم که رندر کردن و پورت کردن چنین نقشه ای برای کنسول های نسل هشتی کار به مراتب پیچیده تری بوده نسبت به رندر کردن مپ رد دد ۲٫ قصد مقایسه ندارم.خودم از مپ رد دد ۲ بیشتر لذت می برم.
بر روی کنسول های نسل هشتی شاید
یه بازی باید تو همه ی جوانب شکست بخوره تا افتضاح باشه
ولی این بازی محتوای فوق العاده و قابل دفاع داره که فقط و فقط بخاطر نقص فنی دیده نمی شه.
به نظرم اوضاع خوبی نداره
ولی افتضاح هم نیست.
نمیدونم تو دشتهایی رو که چندتا آدم و حیون توشن، چطور با نایت سیتی که فقط تو یه پیادهروش ۲۰ تا npc وجود دارن، مقایسه میکنی. ردد دد ۲ گرافیکش عالی بود، ولی خیلی خالی بود
۲۰ تا NPC که هیچ کاری نمی کنند و همین طوری به آدم زل میزنن
واقعا این سخن خنده دار هست که میگین رد دد۲ خیلی خالی بود
از لحاظ محیط که واقعا رد دد۲ کم نذاشته بود و بنظر من یکی از بهترین جهان باز ها بود
NPC ها رو که نگم ، پویایی و هوششون از من و شما بالاتر بود
خالی بودن محیطاش از NPC هم دلیل داره (به جز شهر ها که معمولا پر از NPC بودن )شما توی بیابون که راه میری چند تا آدم میبینی یا هم توی جنگل؟؟ ?:-)
تعداد ان پی سی های سایبر پانک خیلی بیشتره و بخاطر همین نمی شه باهاشون تعامل زیادی در حد رد دد داشت.
حتی محیط شهری رو هم بخوایم بذاریم کنار هم تراکم یه منطقه از نایت سیتی و تعداد ان پی سی های اون از رد دد بیشتره
خیلی هم بیشتره
فدات شم NPC که نگاهت هم نکنه، به لحاظ طراحی، ارزش خاصی نداره. بیا با پلاگین Golaem در Maya هزاران NPC برات بسازم، که دیگه اسم اینا NPC نیست بهشون می گن Crowd، چون فقط برای پر کردن محیط به جهت اهذاف خاصی هستن و نمیشه باهاشون اینتراکشن داشت. حالا این چیزی که من از سایبر دیدم، اگه نگیم Crowd هستن، به هیچ وجه ویژگی های یه NPC تیپیکال که تووی بازی های تریپل A می بینیم رو هم ندارن.
من این رو نمی دونستم
مرسی که اطلاعاتتون رو با من به اشتراک گذاشتید
دلیلت خیلی خوبه :rotfl: :rotfl: :rotfl:
این که روتو برمیگردونی اونور npc ها ریسپاون میشن هم به خاطر تعدادشونه :rotfl:
من ۳۰ ساعت پلی دادم بعدا نیای بهونه بگیری (بعد دیگه بازی بدتر شد….)
این بود اون بازی که قرار بود انقلابی در بازیای جهان باز باشه؟؟؟؟؟؟؟
هرشب کلی مردمو هایپ میکردن آخرشم هیچی
خیله خب
حق با شماست
اسم بایوور رو وسط خبر میبینم:-D
وقتی طرفدارای مایکرو میان بازی رو با لست ۲ مقایسه میکنن مجبورن دموی دروغ نشون بدن چون مجبورن هوادار رو هایپ نگه دارن برای همینه که میگم نباید هیچکس خودشو با ناتی و لست ۲ مقایسهه کنه چون از دنیای گیم محو میشه
سلام، شوخی خوبی بود. ممنون
من خودم طرفدار cdp هستم دارم میگم بازی نسل بعدی نبود اما همچنان بازیه فوق العاده هست ۵۰ درصد کسانی که درمورد بازی بد میگن حتی بازی رو انجام ندادن و نمیدونن این بازی چی هست چرا بعضیا یه جوری رفتار میکنن انگار cdp منفور ترین شرکت دنیاست مشکلات رو همه بازی ها دارن کم و زیاد من خودم اخرین بازی که انجام دادم RR2 بود این بازی شد دومین و بهترین بازی که در کل عمرم بازی کردم این بازی هم مشکلات داره کوچیک و بزرگ ولی به هیچ وجه واسم مهم نیست چون عاشق بازی شدم و به نظرم بهترین بازی هست که راکستار تا الان ساخته و باید گوتی میشد بازم میگم GOD OF WAR شاهکار بود اما ساختن بازی RR2 خیلی سخت تر از GOD بود حالا من میام میگم GOD OF WAR بازی بدی بود ونباید گوتی میشد نه بر عکس به همه پیشنهاد میکنم بازیش کنن خواهش میکنم نظر دیگران رو با عقیده خودتون عوض نکننین
بهترین ویدیویی بود که دیدم , اونایی که سنگ cdpr رو به سینه میزنن ببینن شاید نظرشون عوض شد . من از cdpr خوشم میومد ولی فقط و فقط بخاطر the witcher 3 wild hunt و dlc هاش ودیگر هیچ . عملا یه بازی درست درمون ازشون بیرون اومده که از حق نگذریم برای من حداقل بعد از bloodborne بهترین بازی نسل ۸ بود . بد جوری خودشون رو خراب کردن . اگه کلا ورشکست نشن شاید با witcher 4 بتونن یه مقدار جبران کنن که شخصا دیگه برای بازی هاش هایپ نمیشم به هیچ وجه .
ممنون که لینک youtube رو هم پاک میکنید , الان انگار با خودم صحبت میکنم وقتی هیچ لینکی نمیزارید فرستاده بشه .