اطلاعات جدیدی از مشکلات روند ساخت بازی Cyberpunk 2077 منتشر شد
اطلاعات جدیدی از مشکلات روند ساخت بازی Cyberpunk 2077 منتشر شد
اطلاعات جدیدی از مشکلات روند ساخت بازی Cyberpunk 2077 منتشر شد
اطلاعات جدیدی از مشکلات روند ساخت بازی Cyberpunk 2077 منتشر شد

اطلاعات جدیدی از مشکلات روند ساخت بازی Cyberpunk 2077 منتشر شد

truth seeker
۱۹:۱۵ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
اطلاعات جدیدی از مشکلات روند ساخت بازی Cyberpunk 2077 منتشر شد

برخی از اعضای استودیوی سی‌دی پراجکت رد (CD Project Red)، اخیرا به صحبت درباره‌ی مشکلات پیش آمده در روند توسعه‌ی بازی Cyberpunk 2077، که در نهایت به عرضه‌ی نامناسب این عنوان در سال ۲۰۲۰ میلادی منجر شد، پرداخته‌اند.

بازی Cyberpunk 2077، یکی از مورد انتظارترین بازی‌های معرفی شده در سال‌های اخیر بود. با این حال، وجود مشکلات فنی مختلف، باگ‌های متعدد و کیفیت بسیار پایین نسخه‌های کنسولی، باعث نارضایتی بسیاری از هواداران و بازی‌بازان شد و به اعتبار استودیوی سازنده آسیبی جدی را وارد کرد.

در اواسط ماه ژانویه، مدیر ارشد اجرایی استودیوی سی‌دی پرداجکت رد، بیانیه‎‌ای را منتشر کرد و در آن به توضیح روند توسعه‌ی بازی Cyberpunk 2077 پرداخت. اگرچه این بیانیه در قالب یک عذرخواهی منتشر شد، ولی آقای ایوینسکی (Iwinski) اکثر مشکلات را به جاه‌طلبانه بودن پروژه و تلاش استودیو برای بهینه‌سازی این بازی برای کنسول‌های نسل هشتم، مرتبط می‌دانست. با این حال، اطلاعات جدید منتشر شده از سوی Bloomberg به وجود مسائل و مشکلات دیگری در ساخت بازی Cyberpunk 2077 اشاره دارند. بر اساس این اطلاعات، تیم سازنده در ابتدا قصد انتشار بازی پیش از عرضه‌ی کنسول‌های نسل نهم را داشته است تا بتواند با انتشار نسخه‌ی نسل جدید با فاصله‌‎ی چند ماهه، سود خود از فروش بازی را افزایش دهد.

البته صحبت‌های مدیر ارشد اجرایی استودیو در خصوص دست‌کم گرفتن ابعاد پروژه از سوی تیم سازنده کاملا درست است. با این حال، برخلاف صحبت‌های آقای ایوینسکی، بسیاری از این مشکلات قابل پیش‌گیری بوده‌اند. اگرچه استودیوی سی‌دی پراجکت رد باور داشت که بازی Cyberpunk 2077 بسیار بزرگ و متفاوت‌تر از پروژه‌ی قبلی آن‌ها است، ولی روند ساخت بازی در سال ۲۰۱۶ و حدود ۴ سال بعد از معرفی رسمی این عنوان آغاز شد. علاوه بر این، در توسعه‌ی بازی از یک موتور بازی‌سازی جدید استفاده شده است که روند توسعه‌ی آن، در زمان آغاز پروژه به اتمام نرسیده بود و این موضوع روند ساخت بازی را به شدت کند کرده است. یکی از اعضای تیم سازنده این تصمیم مدیریتی را به راندن یک قطار بر روی یک مسیر در دست ساخت، تشبیه کرده است.

در سال ۲۰۱۶، آقای آدام بادووسکی (Adam Badowski) به عنوان کارگردان بازی Cyberpunk 2077 انتخاب شد. اگرچه ملحق شدن آقای بادووسکی به روند کار سرعت بیشتری بخشید، ولی کارگردان بازی خواهان ایجاد تغییراتی اساسی در این عنوان بود. برای مثال، تغییر زاویه‌ی دید دوربین از سوم‌شخص به اول‌شخص تحت مدیریت ایشان اتفاق افتاد. این اختلاف نظرها در نهایت به استعفای برخی از اعضای ارشد تیم سازنده منجر شد که خود مشکلات ساخت بازی را دوچندان کرده است.

علاوه بر این، به نظر می‌رسد در طول توسعه‌ی بازی، مشکلات مدیریتی روز به روز در این استودیو افزایش یافته است. استودیوی سی‌دی پراجکت رد برای رسیدن به برنامه‌ی زمانی، تصمیم گرفت تعداد نیروهای متخصص خود را به میزان دو برابر افزایش دهد. به گفته‌ی برخی از کارکنان، تیم مدیریتی برای کنترل این تعداد از کارمند با مشکل روبه‌رو شد که این موضوع در نهایت به بی‌نظمی شدید در تیم‌های مختلف منجر شده است. در کنار این موضوع، این استودیوی لهستانی برای طراحی سیستم بازی از نیروهای متخصص غربی کمک گرفته بود که وجود مشکلات در حوزه‌ی زبان و فرهنگ، کار را برای تیم سازنده بیش از پیش دشوار کرد.

در آن زمان، تیم مدیریتی بیش از پیش نسبت به بازاریابی و معرفی محصول خود نگران بود. این موضوع در نهایت به توسعه‌ی نسخه‌ی دموی تقلبی بازی در سال ۲۰۱۸ منجر شد که این تصمیم، تاخیر چند ماهه در روند ساخت بازی اصلی را به دنبال داشت. به نظر می‌رسد این رفتار تیم مدیریتی در ادامه‌ی راه و با پنهان کردن مشکلات و باگ‌های موجود در بازی، ادامه پیدا کرده است. بر اساس اظهارات منابع آقای شرایر (Schreier)، صحبت‌های مدیر ارشد اجرایی در خصوص عدم آگاهی از مشکلات بازی در زمان، کاملا غیرواقعی است؛ چراکه تیم سازنده به خوبی از تمامی این مشکلات باخبر بوده است.

تقریبا تمامی اعضای تیم سازنده مطمئن بودند که بازی در آینده‌ی نزدیک، برای عرضه به بازار آماده نخواهد شد. با این حال، تیم مدیریتی با اعلام سال ۲۰۲۰ به عنوان بازه‌ی زمانی انتشار، همه‌ی تیم را غافل‌گیر کرده است. یکی از اعضای تیم سازنده تاکید کرده است که آن‌ها فکر می‌کردند این موضوع تنها یک شوخی بوده و بازی تا سال ۲۰۲۲ تاخیر می‌خورد. برای عرضه‌ی بازی در تاریخ تعیین شده، استودیو وعده‌های پیشین خود در خصوص عدم اجازه به کارکنان برای کار اضافی را زیر پا گذاشته است. اگرچه رسما هیچ اجباری برای کار اضافی وجود نداشت، ولی بسیاری از کارکنان خود را ملزم به کار در شیفت‌های اضافی می‌دانستند. یکی از برنامه‌نویسان تیم صوتی، به این نکته اشاره کرده است که حتی با ۱۳ ساعت کار روزانه، آن‌ها مطمئن بودند که بازی در زمان تعیین شده به بازار عرضه نخواهد شد.

البته بسیاری از اطلاعات جدید منتشر شده کسی را متعجب نمی‌کند. در سال ۲۰۱۹، یکی از اعضای سابق استودیوی سی‌دی پراجکت رد، روند توسعه‌ی Cyberpunk 2077 را با ساخته‌ی استودیوی بایوور (BioWare) یعنی Anthem مقایسه و بیان کرده بود که هر دو بازی مشکلات مشابهی را در روند ساخت خود تجربه کرده‌اند. حال باید منتظر ماند و دید آیا استودیوی سی‌دی پراجکت رد می‌تواند با انتشار به‌روزرسان‌ها و محتوای بیشتر برای بازی Cyberpunk 2077 اعتبار از دست رفته‌ی خود را باز یابد یا خیر.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اطلاعات جدیدی از مشکلات روند ساخت بازی Cyberpunk 2077 منتشر شد
اطلاعات جدیدی از مشکلات روند ساخت بازی Cyberpunk 2077 منتشر شد
اطلاعات جدیدی از مشکلات روند ساخت بازی Cyberpunk 2077 منتشر شد
اطلاعات جدیدی از مشکلات روند ساخت بازی Cyberpunk 2077 منتشر شد
اطلاعات جدیدی از مشکلات روند ساخت بازی Cyberpunk 2077 منتشر شد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • همه جای دنیا ساخته بازی رو تموم می کنند بعد بازی رو معرفی میکنند
    اینجا میان بازی رو معرفی میکنن ، تازه ۴ سال بعد میان شروع به ساختن بازی می کنن :rotfl: 😐

    کسی خبر داره آپدیت جدید بازی کی میاد؟؟

  • امیدوارم هرچه سریعتر به روزای خوبش برسه

  • این فنای سی دی پراجکت خیلی باحالن :rotfl:
    اگر یکروزی سی دی جونشون بیاد جیبشون رو بزنه میان میگن
    واااایییی چه افتخاری :inlove: ابرشرکت سیدی پراجکت جیبمون رو زد :heart: :heart: :heart: دفعه بعد بیادکتکمون هم بزنه :inlove:
    Harder dady project red

  • sefirot2011 گفت:

    من هیچ خبر جدیدی نمیبینم در این متن خبری همون شایعه های قبلی رو اومدید یکجا گذاشتید و ارائه کردید ،
    فکر کنم همینجوری گذاشتید برای کوبیدن بازی

    • Silverhand گفت:

      دقیقا، یه شرکتی مثل سونی که حمایت پشت صحنه خوبی از یه استودیو مثل گوریلا گیمز میکنه،. نمیزاره که هیچ بدی از بازیاش گفته بشه. همین هورایزن، با ۹ تا آپدیت هنوز هم تکسچراش لو نمیشن، اونوقت ما فقط خبر آپدیت‌هاشو میشنویم

      • دقیقا
        یعنی افتضاح رددد و هورایزن بخاطر مدیریت شرکت ها و استدیو ها اصلا به چشم نیومد
        ولی با این مدیریت غلط سیدی به این وضع رسید
        حتی وضعیت اسکایریم از این بدتر بود و اتفاقی نیفتاد
        همش از مدیریت بده

      • هورایزون پلتفرم اصلیش PS4 بود و همه همون بود که روی اون چجوری اجرا میشه
        صرفا واسه پول چاپیدن سونی از PC گمیرا و جذبشون واسه خرید PS5 اومد
        این آشغال سایبرپانک حتی روی لید پلتفرمش که PC باشه درست اجرا نمیشه :rotfl:

      • Mikasa گفت:

        نمیدونم چرا میخواین بگین موقعیت هورایزن رو pc قابل قیاس هست با سایبرپانک رو کنسول
        اولا هورایزن فروش اصلیش رو روی ps4 کرده بود و کاربر های pc کمتر از ١٠٪؜ کاربر های بازی رو تشکیل میدن و مشخصا چون درصد کمتری هستن پوشش خبری کمتره
        درحالیکه ۴۵٪؜ خریدار های سایبرپانک کنسول گیمر هستن و طبیعتا پوشش خبری بیشتری دریافت میکنن
        ثانیا هایپ سایبرپانک با ٨ تبلیغات و نایت سیتی وایر ها کجا هایپ نسخه pc هورایزن با چند ماه تبلیغات محدود کجا
        جمله معروفی هست که “هرچی بزرگتر باشی شدیدتر زمین میخوری”
        همین اوری هم پورت pc افتضاحی داشت ولی خبرشو سایت نذاشت چرا؟ چون هایپ اوری یک هزارم سایبرپانک هم نبود و طبیعتا مشکلاتش هم کمتر دیده شد
        ثالثا مشکلات هورایزن روpc به گرد پای مشکلات سایبرپانک رو کنسول میرسن؟ چند بار هورایزن باعث شده بازی رو pc کرش کنه و مجبور به ریستارت pc بشین؟ باگ هاش در مقایسه با نسخه کنسولی سایبرپانک چقدرن؟ npc ها t pose میشن؟ ai ربات ها داغونه؟

        رابعا سی دی پراجکت شرکتی هست که حداقل ١۴ ساله برایpc داره بازی میسازه
        مشخصا مقاله نویس ها ایراد بیشتری بهش میگیرن نسبت به شرکتی که بعد سالها انحصاری ساختن تازه داره یه بازیو پورت میکنه روی pc
        یه مثال ساده میزنم
        یه دانش اموز داریم سالها نمره ٢٠ گرفته تو کلاس و یبار نمره١۵ گرفته
        یه دانش اموز انتقالی هم داریم تازه امسال اومده وارد کلاس شده و نمره ١۵ گرفته
        معلم به کدوم گیر میده؟ مشخصا اونی که از اول ازش انتظار بیشتری میرفته

        البته اینکه تمام بازی ها باید روز اول پرفکت اجرا بشن یه حقیقت مسلمه و گیمر ها حق دارن ناراحت باشن از وضعیت پورت هورایزن یا اوری روی pc
        ولی این بدی که شا میبینی قابل قیاس با نسخه کنسولی سایبرپانک نیست
        پس یه اشتباهو با یه اشتباه دیگه توجیه نمیکنن
        برای شما نباید مهم باشه چرا رسانه ها به اون گیر دادن به این نه
        براتون باید مهم باشه چرا بازی از اول مشکل داره
        وارد حاشیه نشینD;

  • Golden_Sauber گفت:

    الان باز یه سری میان میگن بازی رو تا ته رفتیم هیچ مشکلی نداشت…شرکت دروغ گویی که به خاطر پول بیشتر اومده پورت داغون داده روی نسل هشت فقط به خاطر سود بالاتر یه جورایی کلمه ی بنداز خودمون.وقتی رد دد با اون عظمت پورت میشه اینم میتونست بشه.لطفا با این چرت و پرت ها که نایت سیتی بزرگه و پیچیده است و اینا خودتونو گول نزنید. این بازی استاندارد جدیدی ایجاد نکرد فقط تکرار مکررات داخل زمان اینده بود.بزازید gta جدید بیاد استاندارد جهان باز جدید معرفی میکنه چیزی که این بازی مثلا میخواست انجام بده.خدایی بازی های یوبی سافت چه قدر بهتر هستن از این بازی از هر لحاظ..

  • اسم بایوور رو وسط خبر میبینم⁦:-D

  • oculus rift گفت:

    وقتی طرفدارای مایکرو میان بازی رو با لست ۲ مقایسه میکنن مجبورن دموی دروغ نشون بدن چون مجبورن هوادار رو هایپ نگه دارن برای همینه که میگم نباید هیچکس خودشو با ناتی و لست ۲ مقایسهه کنه چون از دنیای گیم محو میشه

  • GAMER 1995 گفت:

    من خودم طرفدار cdp هستم دارم میگم بازی نسل بعدی نبود اما همچنان بازیه فوق العاده هست ۵۰ درصد کسانی که درمورد بازی بد میگن حتی بازی رو انجام ندادن و نمیدونن این بازی چی هست چرا بعضیا یه جوری رفتار میکنن انگار cdp منفور ترین شرکت دنیاست مشکلات رو همه بازی ها دارن کم و زیاد من خودم اخرین بازی که انجام دادم RR2 بود این بازی شد دومین و بهترین بازی که در کل عمرم بازی کردم این بازی هم مشکلات داره کوچیک و بزرگ ولی به هیچ وجه واسم مهم نیست چون عاشق بازی شدم و به نظرم بهترین بازی هست که راکستار تا الان ساخته و باید گوتی میشد بازم میگم GOD OF WAR شاهکار بود اما ساختن بازی RR2 خیلی سخت تر از GOD بود حالا من میام میگم GOD OF WAR بازی بدی بود ونباید گوتی میشد نه بر عکس به همه پیشنهاد میکنم بازیش کنن خواهش میکنم نظر دیگران رو با عقیده خودتون عوض نکننین

  • TzzzT23 گفت:

    بهترین ویدیویی بود که دیدم , اونایی که سنگ cdpr رو به سینه میزنن ببینن شاید نظرشون عوض شد . من از cdpr خوشم میومد ولی فقط و فقط بخاطر the witcher 3 wild hunt و dlc هاش ودیگر هیچ . عملا یه بازی درست درمون ازشون بیرون اومده که از حق نگذریم برای من حداقل بعد از bloodborne بهترین بازی نسل ۸ بود . بد جوری خودشون رو خراب کردن . اگه کلا ورشکست نشن شاید با witcher 4 بتونن یه مقدار جبران کنن که شخصا دیگه برای بازی هاش هایپ نمیشم به هیچ وجه .

اطلاعات جدیدی از مشکلات روند ساخت بازی Cyberpunk 2077 منتشر شد
اطلاعات جدیدی از مشکلات روند ساخت بازی Cyberpunk 2077 منتشر شد