Cyberpunk 2077؛ یک پرونده‌ی قضایی علیه سی‌دی پراجکت تنظیم شده است
Cyberpunk 2077؛ یک پرونده‌ی قضایی علیه سی‌دی پراجکت تنظیم شده است
Cyberpunk 2077؛ یک پرونده‌ی قضایی علیه سی‌دی پراجکت تنظیم شده است
Cyberpunk 2077؛ یک پرونده‌ی قضایی علیه سی‌دی پراجکت تنظیم شده است

Cyberpunk 2077؛ یک پرونده‌ی قضایی علیه سی‌دی پراجکت تنظیم شده است

محسن رضوی فر
۱۳:۰۰ ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
Cyberpunk 2077؛ یک پرونده‌ی قضایی علیه سی‌دی پراجکت تنظیم شده است

یک شرکت حقوقی مستقر در شهر نیویورک با استناد به قوانین فدرال، اخیراً یک پرونده‌ی قضایی علیه شرکت سی‌دی پراجکت (CD Projekt)، به علت عرضه‌ی نامطلوب بازی Cyberpunk 2077 تشکیل داده است. برای جزئیات بیشتر این خبر با گیمفا همراه باشید.

همان‌طور که اطلاع دارید، عرضه‌ی بازی Cyberpunk 2077 با مشکلات و حاشیه‌های فراوانی همراه بود. با این حال، بازی جدید استودیوی سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt RED) تاکنون موفق به فروش بیش از ۱۳ میلیون نسخه‌ شده است. این بازی در وضعیت نامطلوبی برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان منتشر شد و این نسخه‌ها از مشکلات فنی متعددی رنج می‌برند. در همین راستا، روز گذشته موسسه‌ی حقوقی Rosen با استناد به نقض قوانین امنیتی فدرال، یک دادخواست قضایی علیه سی‌دی پراجکت تشکیل داد.

با توجه به اینکه سهام شرکت لهستانی سی‌دی پراجکت پس از عرضه‌ی عنوان Cyberpunk 2077 سقوط کرد، به نظر می‌رسد که چندین سرمایه‌گذار ناراضی وجود دارند. این شرکت به طور عمومی در بورس اوراق بهادار ورشو فهرست شده و از دارایی‌های شاخص شرکت WIG20 محسوب می‌شود که از ۲۰ کمپانی بزرگ WSE تشکیل شده است.

این دادخواست علیه توسعه‌دهنده و ناشر بازی Cyberpunk 2077 به نمایندگی از سرمایه‌گذاران سی‌دی پراجکت که بین تاریخ ۱۶ ژانویه ۲۰۲۰ و ۱۷ دسامبر ۲۰۲۰ سهام خریداری کرده بودند، در کالیفرنیا تشکیل شد. طبق این دادخواست، متهمان در کل این دوره اظهارات دروغ و یا گمراه‌کننده‌ای ارائه دادند:

  • بازی Cyberpunk 2077 به علت وجود باگ‌ها و مشکلات فنی مختلف، عملاً بر روی کنسول‌های نسل هشتمی پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان قابل بازی نبود.
  • این موضوع باعث شد تا سونی بازی Cyberpunk 2077 را از فهرست فروشگاه خود حذف کند. همچنین مایکروسافت و سونی مجبور به ارائه‌ی بازپرداخت کامل برای این بازی شدند. در نتیجه، این امر به اعتبار مالی و محبوبیت سی‌دی پراجکت آسیب رساند.
  • اظهارات متهمان درباره‌ی بخش تجاری و چشم‌انداز آن از نظر مادی نادرست و گمراه کننده بوده است و یا در هر زمان مربوطه، فاقد مبنای منطقی بوده‌اند.
بازی cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

علاوه بر موسسه‌ی Rosen، دو شرکت دیگر نیز در حال بررسی اقدام علیه سی‌دی پراجکت هستند. موسسه‌ی حقوقی لهستانی Mikołaj Orzechowski و Wolf Haldenstein Adler Freeman & Herz LLP واقع در نیویورک، این موضوع (دادخواست علیه سی‌دی پراجکت) را بررسی می‌کنند.

سی‌دی پراجکت اخیراً به‌روزرسان ۱٫۰۶ بازی Cyberpunk 2077 را منتشر کرده است. این شرکت قصد دارد در طی هفته‌های آینده، به‌روزرسانی‌های دیگری را برای رفع باگ‌ها و مشکلات فنی این بازی منتشر نماید.

Cyberpunk 2077 هم‌اکنون برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، سرویس گوگل استیدیا و پلتفرم رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد. نسخه‌های نسل نهمی این بازی در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهند شد. شما می‌توانید ویدئوی تحلیل فنی و همچنین نقد و بررسی این بازی را از طریق لینک‌های درج شده، مشاهده و مطالعه بفرمایید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Cyberpunk 2077؛ یک پرونده‌ی قضایی علیه سی‌دی پراجکت تنظیم شده است
Cyberpunk 2077؛ یک پرونده‌ی قضایی علیه سی‌دی پراجکت تنظیم شده است
Cyberpunk 2077؛ یک پرونده‌ی قضایی علیه سی‌دی پراجکت تنظیم شده است
Cyberpunk 2077؛ یک پرونده‌ی قضایی علیه سی‌دی پراجکت تنظیم شده است
Cyberpunk 2077؛ یک پرونده‌ی قضایی علیه سی‌دی پراجکت تنظیم شده است

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Hossein گفت:

    همون لعنت به ۲۰۲۰ همیشگی
    اینا حق زحماتشون نیست

    • زحمت یا دروغگویی دوست عزیز؟!
      با سیاست کامل فقط نسخه Pc رو واسه منتقد ها فرستادن و بدون گفتن اینکه نسخه نسل هشتمی بازی کاملا غیرقابل تجربه است، بفروش بازیشون ادامه دادن متاسفانه

      • Ozhan گفت:

        بسه دیگه داش
        اره دروغ گفتن خیلیم بد ولی تاوانش رو پس دادن
        الان دارن درست میکنن بازی رو
        میدونیم این شرکت ول کن بازیش نیست و تا وقتی درست اجرا شه ازش پشتیبانی میکنه

        • Ozhan
          اوژان جان دوست عزیز میشه بگی چیو بس کنیم؟!
          انتظار همچین حرکت زشتی از سی‌دی‌پراجکت نداشتیم واقعا
          (فقط اونایی که ۶۰ دلار تو ایران بابت خرید دیسک سایبرپانک پول پرداخت کردن…)

          • اینکه سیاست هاشون اشتباه بوده یه حقیقته
            اما از سی دی پراجکت ضحاک خونخوار نسازید ! توقع داشتی بیان بگن بازی ما روی کنسول های نسل هشتم وحشتناک اجرا میشه ؟ یا بگن بازی رو برای صدمین باز تاخیر میزنیم ؟ اونا یا نباید بازی رو واسه نسل هشتم ‌منتشر میکردن یا زمان انتشار درستی برای بازی پیشبینی میکردن
            اشتباهشون توی ایندو بوده

            سایبرپانک بازی پرخرجی بوده و باید گیمر هارو هایپ ‌میکردن تا بتونن از بازی سود کافی رو ببرن ، سیدی پراجکت چوب سیاست های غلطشو خورده (فروش کم بازی ، متاهای پایین و …) هر شرکتی توی تاریخش یه بازی ناموفق رو ساخته

            خوش بختانه سایبرپانک بازی وحشتناکی از آب در نیومده و بیشتر مشکلاتش قابل رفعه و مشکل توی گیم پلی یا داستان بازی نیست که نشه درستش کرد

            • اوسعلی گفت:

              مشکلی نداشت اگه نسخه های کنسولی نسل ۸ رو تاخیر میزدن. راکستار هم برای بازی هاش نسخه PC رو با تاخیر منتشر میکنه.
              اما اینکه بیای بعد از گلد شدن بازی دوباره بازی رو تاخیر بزنی بعد بگی دنبال متای بالای ۹۰ هستیم یا اینکه بیای بگی بازی روی کنسول های نسل۸ خیلی خوب اجرا میشه بعد کد های بازی رو به ۴۰ تا منتقد منتخب با کارت rtx3080 بدی خیلی بده.
              CDPR اشتباه کرد تقاص کارش رو هم داره میده این موضوع جای دفاع نداره. باید اول بازی رو درست کنن بعدم یه DLC داستانی رایگان بدن :inlove: :evilgrin:

          • 🤘Mohsenj74 گفت:

            من پرداخت کردم و راضی هستم و دارم حال میکنم با بازی حالا هر کی نظری داره ولی بازی داره کم کم به جایگاه خیلی بالایی نزد من میرسه امیدوارم اگه کسی هم خریده حالشو ببره اگرم که نخریده ! امیدوارم بازم بتونه حالشو ببره ….
            .
            .
            نمیخوام اشتباه سی دی در انتشار رو لاپوشونی کنم نه اتفاقا اشتباه بزرگی کردن اشتباه نشه یه وقت

            • mohsenj74
              ما خریدیم و اصلا راضی نیستیم دوست عزیز
              بهمون دروغ گفتن! اگه میگفتن نسخه نسل ۸ مشکل داره، نمیرفتیم پول دیسک بدیم

              • 🤘Mohsenj74 گفت:

                واقعا از شنیدنش ناراحت شدم ، حتی با اخرین اپدیت هم خوب نشد ؟ پچ ۱.۰.۶ الان برا من واقعا روون شده دیگه اگر اپدیت نکردی حتما انجام بده ،،،، سی دی پروجکت نمیدونم بگم ناچار شد یا اشتباه کرد یا حالا هر چی که اینطوری بازی رو منتشر کرد ولی فقط امیدوارم بتونه یه جوری بازم دل طرفدرای ناراحت و عصبانیش رو بدست بیاره

                • داداش کوچیکترین تغییری تو آپدیت ۱۰۶ اتفاق نیوفتاد از نظر روانی
                  ولی توی ۱۰۵ واقعا تغییر احساس کرده بودم
                  آره منم پول دادم بابتش و ناراضیم
                  بخدا که ناراضیم و باید چوب دروغگوییش رو بخوره چون من عاشق سی دی بودم بخاطر مشتری مداریش

                  ولی دل ندارم ببینم با کله سقوط کنه
                  من مطمعنم از ته دلم میگم درس گرفته از اشتباهش و جبران میکنه
                  ولی حالا حالاها چوب دروغگوییشو میخوره متاسفانه

          • فقط موندم تو کار اون کاربرایی که همچین حرص سی دی پروجکت رو میخورن که انگار اونجا سهام دارن!
            ای بابا شل کنید دیگه. شما چه جایگاهی دارید که به دیگران میگید از شرکتی که همچین گندی رو زده انتقاد نکنن؟؟!!
            یا الآن حتی میترسن این چند خط “اتهامات” رو بخونن! و بدون خوندن کامل متن میان میگن باید بیخیال سی دی پروجکت بشن!!!
            اولا که اینا اتهام هستن، و حتما هم باید عنوان بشن تا رفع ابهام بشه. و اگر درست باشه که دیگه واقعا حتی یک دلیل وجود نداره که خوشحال بشیم با سی دی پروجکت برخورد نشه!!!!!
            الآن باید با سی دی پروجکت برخورد بشه که فردا شرکت x و y هم جرأت نکنن اینجوری گیمر رو بازی بدن. گیمری که نفع خودش رو نخواد واقعا نوبره.

            • farshadx گفت:

              بله چرا برای no mans sky وdays gone اینجوری نمیگفتین؟!
              چرا سونی برای days gone و no mans sky بازی رو پس نگرفت؟!
              چرا از رو فروشگاه حذفشون نکرد؟!
              چرا و چرا …
              ببین بازی مشکل داره اما یه چیزی داریم به اسم برخورد دوگانه
              که داره در حق این بازی میشه
              سازنده های no mans sky بزرگترین دروغ هارو درباره بازی گفتن
              اما قبول نمیکردن بازی رو ریفایند کنن فقط استیم ریفایند کرد
              یا days gone انحصاری سونی رو کنسول خودش چه گندی زد
              یعنی سونی نمیدونست بازی انقدر مشکل داره؟! غیر ممکنه نمیدونست
              کی از سونی شکایت کرد؟! کی از سازندهایno mans sky شکایت کرد؟!
              چقدر از بازیهارو سونی پس گرفت؟! چرا بازیهارو از استورش پاک نکرد؟!
              و ………………..
              مشحصآ داره در حق بازی اجحاف میشه

              • حاجی حالت خوبه؟ دیزگان فوق العاده بود
                اصن بازیش کردی؟
                من یکماه کامل هر روز پلی دادمش
                باگ داشت یه جاهایی افت فریمم داشت
                ولی نه دیگه مث سایبر
                اصن نصف سایبرم نداشت
                بعد گیمپلیش واقعا اعتیاد آور بود
                مثکه اصن تجربه نکردی رو هوا یه چیزی واسه خودت میگی دیزگان دیزگان میکنی

                • farshadx گفت:

                  شما یا تازه بازی رو گرفتی یا داری تعصبی نظر میدی
                  بازی موقع عرضه بهش میگفتن daysbug غیر قابل بازی بود
                  چیزی که داری الآ بازی میکنی حاصل کلی اپدیت هست

              • TheLoneGamer گفت:

                خواهشا No Man’s Sky رو با این بازی مقایسه نکنید. شرایط دروغگویی در این دو عنوان فرق می کنه.
                اولا، یکی از این سازنده ها مستقله و اون یکی یه کمپانی بزرگ هست که حتی فروشگاه مخصوص خودش رو داره. یکی از این سازنده ها مجبور بود که روی حرف ناشرش حرف نزنه (یعنی زیاد بازی رو تاخیر نزنن، چیزی خلاف حرف ها و تبلیغات ناشر نگن و ازشون چیز زیادی نخوان) و اون یکی رئیس خودشه و میتونه هر کاری که دلش میخواد بکنه.
                دوما سازنده های No Man’s Sky قول هایی دادن که میدونستن نمیتونن بهشون عمل کنن. ولی اونا کسی رو گول نزدن و فقط یه نسخه خاص رو برای منتقدها نفرستادن تا متای بازی در روز عرضه بالا باشه. اما CD Projekt فقط نسخه PC رو به منتقدها داد تا متای بازی بالا باشه و مردم به صورت ناگهانی با دیدن متای پایین، پیش خریدشون رو کنسل نکنن.
                سوما، هیچ تفاوتی بین نسخه های مختلف No Man’s Sky وجود نداشت و اینطوری نبود که نسخه PS رو اصلا نشه اجرا کرد ولی بازم فروخته باشنش. اما اعضای CD Projekt با این که میدونستن نسخه های نسل قبلی بازیشون غیر قابل انجامه، بازم به فروششون اقدام کردن و هیچ چیزی در موردشون به بقیه نگفتن.
                چهارما، از Hello Games شکایت شد. Advertising Standards Authority اونا رو به دادگاه کشوند ولی توی پرونده شون شکست خوردن. یه سری شکایات کوچیک تر هم کنار اون وجود داشت. حتی مردم پا شدن و مستقیما رفتن جلوی در استودیو؛ اونم در زمان های عجیبی مثل ساعت ۱۱ شب!
                پنجما، سونی در مورد وضعیت No Man’s Sky میدونست، چون خودشون پول تبلیغاتش رو دادن؛ ولی ترجیح دادن هیچ کاری نکنن. جناب شوهی یوشیدا بعد از عرضه بازی، Sean Murray رو انداخت زیر اتوبوس و اون رو مقصر تبلیغات دروغین بازی دونست. اونم در حالی که میتونستن به جای یه آدم درونگرا که هیچ کار PR ای انجام نداده، یکی از حرفه ای های خودشون رو مامور مصاحبه با رسانه ها و ارائه دادن بازی بکنن. اونا خودشون رو کشیدن کنار تا شکایت ها به سمتشون سرازیر نشه.

                • farshadx گفت:

                  پاراگراف اول رو قبول ندارم
                  اما کم دروغی نگفتن بازی با چیزی که گفته بودن زمین تا اسمون متفاوت بود
                  حتی الآ با کلی اپدیت و چندین سال پشتیبانی به هیچ کدوم از همون وعدهای اولیشون نرسیدن
                  اما منظور صحبت من این نبود که بخوام این بازی هارو بکوبم
                  با اینکه این دو بازی موقع عرضه به هیچ عنوان در حد تبلیغات و هایپشون نبودن
                  اما میبینیم که چنین واکنشهایی هم به سمتشون نرفت
                  و خیلی خیلی سبک تر از سایبرپانک ازش رد شدن
                  الآ جو دوره سایبرپانک در حدی که مشکل داره نیست و ۱۰ برابر بیشتر از مشکلات بازی جو منفی داره بازم میگم
                  مشحصآ داره در حق بازی اجحاف میشه

              • همینکه فقط “سونی” و بازیهاش رو برای مثال آوردی!! معلوم بود که داری تعصبی و اشتباه حرف میزنی و برخورد میکنی.
                این خاله زنک بازیها واسه اون تایمی بود که نمیخواستید مشکلات بازی رو گردن بگیرید و میگفتید سونی و گیمراش دارن الکی به بازی گیر میدن.
                چشمات رو باز کن ببین “پرونده قضایی” عنوان خبر هست نه سونی!!
                بازی که کمتر از انتظار ظاهر شده زیاده، فقط این دو تا بازی که گفتی که اینجوری نبودن. منتها نه اینکه بعد از این همه تبلیغات وحشتناک، اصلا قابل بازی رو کنسولای نسل ۸ نباشن!!! این شامل کنسولای ماکروسافت هم میشه.
                اینی که گفتم ثابت شده هست، باقی اتهامات رو هم میتونی بخونی.

                • farshadx گفت:

                  من مثال این بازی هارو زدم چون خیلی اشنا تر هستن و بیشتر افراد میشناسن بازی رو
                  برعکس شما داری تعصب سونی فن بودن رو میکنی تو چشم ما
                  “”این خاله زنک بازیها واسه اون تایمی بود که نمیخواستید مشکلات بازی رو گردن بگیرید و میگفتید سونی و گیمراش دارن الکی به بازی گیر میدن.””
                  همین جمله اخر فن و تعصب هست
                  من فقط مثال زدم تا یادتون بیاد
                  یه مثال هست که میگه
                  کسی که خواب هست رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودش رو زده بخواب نه

                • آقا فرشاد دیگه انقدر کامنت دادیم که قسمت پاسخ بهت وجود نداره، پس اینجا جوابت رو میدم.
                  خوبه کامنتت پاک نشده، از اول تا آخر کامنت در مورد این دو بازی انحصاری و خود شرکت “سونی” گفتی!
                  حتی یه اسم از کابرای شاکی ماکروسافت، یا همین پرونده قضایی و… نیاوردی؛ حتی یه مثال از بازیهایی که خب خیلی بدتر از days gone و no man sky انحصاری بودن هم نیاوردی!
                  یعنی کامنت به این تابلویی و بی ربطی در تخریب سونی تو پست سایبرپانک دادی!! بعد جزو هیتر سونی حسابت میکنم ناراحتم میشی!؟! بعد به منم حمله میکنی!؟!
                  واقعا علی پروین راست میگفته که بهترین دفاع حمله ست. :rotfl:

              • joel گفت:

                نمونه ی بارز کسی که قیمه ها رو داخل ماست ها میریزه.
                ببین فرشاد جان بحث سر کیفیت بازی ها نیست سونی و بند استودیو هیچ وقت هیچ ادعای دهن پر کنی در مورد بازی دیز گان انجام ندادن.مثل بازی لست پارت ٢ که هر روز در مورد داستان سرایی.گرافیک.گیم پلی و سایر موارد بازی یکی از کارگردانها یا عوامل ساخت بازی حرف میزدن و هایپ طرفدارها رو بالا میبردن.
                بازی دیزگان سال ٢٠١۶ در سکوت خبری یهو معرفی شد و ٢٠١٨ هم عرضه و با توجه به پیشینه استودیو هیچ کس ادعای دهن پرکنی هم از این استودیو نداشت . قبل از عرضه شدن بازی نمرات زرد بازی نمایان شد و مخاطب ها با توجه به کیفیت بازی تصمیم به خرید بازی گرفتن.
                و نکته مهم تر قضیه اینه که بله سونی از کیفیت کار بازی کاملا اگاه بود و هیچ هایپی هم نکرد و اعضای بند استودیو به مالکان هم هیچ دروغی نگفتن باید دوباره بگم بحث سر کیفیت ٢ بازی نیست بلکه بحث سر دروغ و تزویری هست که سی دی پراجکت به مردم زده.
                حالا ببینیم سی دی پراجکت چه دروغ هایی در مورد بازی سایبر پانک زده.
                اول اینکه بعد از عرضه بازی رد دد ٢ به صورت کاملا مستقیم سایبر رو با رد دد مقایسه کردن و گفتن که کیفیت نهایی کار از لحاظ فنی به مانند رد دد ٢ خواهد بود.
                قبل از عرضه بازی با توجه به درز کردن کیفیت بازی سایبر باز دوباره دروغ گفتن و طرفدارها رو فریب دادن که نگران نباشید کیفیت بازی بر روی کنسول ها مطلوب ?:-)
                و همچنین حواشی این دو بازی از لحاظ زمانی با هم بسیار متفاوت و سایبر با توجه به منفجر شدن نت بیش از ٨ سال بوده.
                و نکته مهم تر اینکه اینجا مسئله سر فریب دادن سهام داران استودیوی سی دی پراجکت در میون که مسئله بسیار مهمیه و از یک دروغ و فریب کوچک مثل مردم عادی نیست البته امید وارم حقیقت نداشته باشه.
                و همچنین سی دی پراجکت حتی سر منتقد ها رو هم شیره مالیده و فقط نسخه pc رو برای جمعی از منتقد ها فرستاد و بهشون فشار اورد تا فقط از تریلر های خود سی دی پراجکت استفاده کنن البته دروغ و تزویر هیچ وقت پایدار نیست و نمره ٩٠ دروغین و پولی به ۸۶ نزول کرده ?:-)
                البته باهات موافقم هر بازیی رو باید با هم رده خودش مقایسه کرد و سایبر رو چه به مقایسه با gta و لست پارت ٢ :yes:

                • farshadx گفت:

                  با بیشتر حرفات موافق هستم
                  منم حرفی از کیفیت بازی نزدم
                  نمیگم دروغ نگفتن یا بازی مشکل نداره
                  دارم میگم جوی منفی که دور بازی هست خیلی بیشتر از مشکلات خود بازی هست
                  طرف اومده نظر داده میگه من رو کنسول بازی کردم رو ۷ فریم
                  من ساده هم باور کردم تا ویدو اقای حلاجیان رو دیدم
                  بازی رو ps4 از چیزی که داشتن میگفتن درباره بازی خیلی بهتر داشت اجرا میشد(البته وقتی میگم بهتر منظورم این نیست که خیلی خوبه یا مشکل نداشت با اون چیزی که میگفتن خیلی بده مقایسه کردم)
                  بازی اگه مشکل فنی نداشت نمره ۹۵ هم براش کم بود
                  و اینکه منم باهات موافقم هیج بازی هم رد این بازی نیومده که بشه باهاش مقایسه کرد :yes: :laugh:

              • به‌به .. از کاربرای «منطقی» و «معترض» که هرکی از بازی‌های محبوبشون بد بگه هیتر و فن بویه رو مشاهده کردیم سایبرو با دیزگان مقایسه کردند 🙂

                • farshadx گفت:

                  شرایط عرضه رو بله
                  نه مثل بعضی از «منطقی» و «معترض» به قول خودتون بازی رو با GTA که عمره بیشتر از ۲۰ سال داره مقایسه کنیم
                  دیگه بلخره باید یجایی مرز بین هیتر و معترض معلوم بشه
                  وقتی این اتفاق برای بازیهای دیگه بیوفته مشکلی نیست
                  ولی برای سایبر مشکل داره

              • vaan 2 گفت:

                اولا همین شکایت ها از نو منز اسکای شد ، دوما شلوغش نکن ، سونی همون چیزی که نمایش داد رو روی کنسولش منتشر کرد ، نه اینکه بازس روی pc های اند نشونبده بعد بگه روی کنشولم به همین خوبیه۔۔ سوما دیزگان مشکلات فنس و باگ داشت ، ولی نه در حدی که ازار دهنده هم نبود چه برسه به اینکه نشه بازیش کرد ، چهارما ، نقد ها و متای بازی یکی دو روز قبل انتشار اومد ، هر کسی میخواست بخره دیگه میدونست وضع بازی چطوریه ،، نه اینکه یه یه تعداد به خصوصی نقد رو بدس که فقط روی یه سیستم های اند بازی کنن

              • Ajax795 گفت:

                رفیق بنده بازی دیزگان رو پیشخرید کرده بودم جهت اطلاع مثکه شما بازی نکردی تز میدی

        • amin_ahmadi گفت:

          منظورت اواخر سال ۲۰۲۱ دیگه
          اونایی که این همه واسه بازی هایپ شدن رفتن نسخه نسل هشتمی رو خریدن به دلیل اینکه شرکتا از کنسول قدیمی شون پشتیبانی می کنه رفتن قیمت ۶۰ دلاری دادن اینجوری باید بشه
          اون زمان بازی گلد شد بعد تاخیر خورد گفتن رو باگاش داریم کار میکنیم دقیقا چقدر رو باگاش کار کردن
          گفتن بازی روی کنسول های نسل هشتم خوب اجرا میشه
          الان می خوام بدونم چطوری خوب اجرا مشه روی نسل هشت

      • یه بحثی هست
        الان ناتی داگ تو کل عمرش فقط سوم شخص ساخته
        یهو بیاد اول شخص بسازه شاید خیلی وضع فنیش بدتر از این هم باشه

      • Hmmm گفت:

        اشتباه نکن
        دولوپر ها یه مشت ادم باحال و زحمت کش و فضایی ان
        حق زحمات اونا این نبود
        دروغگویی و قایم کردن و اینا ربطی به دولوپرا نداره

      • Star1 گفت:

        تا سایت متاکریتیک هم معلومه این نقد مربوط به نسخه ویندوز هست و سایتا هم می‌نویسن این نقد بر اساس چه نسخه ای انجام گرفته.

        گیمر ها کودن نیستن که برن نقد PC رو بخونن بعد برا PS4 بخرن بازی رو.

      • واقعاً متعجبم از گیمرایی که هر کار می کنن باهاشون خم به ابرو نمیارن که هیچ ، به به چه چهم می کنن..
        شما ها گیمرای خوبیم نیستین.. گیمر واقعی اعتراض گره.. انتقاد می کنه .. سازنده رو به چالش می کشه..
        این نشد که هر چی گذاشتن جلوت بگی به به.. این تفریطه.. یعنی راضی هستی هر چی که بشه..
        می گه همین که سازنده وقت گذاشته باید احترام بشه..چه حرفای مسخره ای..
        ممکنه روی یه اثر تایم زیاد گذاشته بشه ولی خروجی مطلوب نباشه..بعضی وقتا هم کم کاری سازندس..با هر دوش باید برخورد بشه..
        این بزرگواران به ظاهر گیمر..پس به مسئولین هم کوچک ترین انتقادی نکنید.. هر نوع مدیریتی که داشتن..دارن زحمت می کشن دیگه..راضی باشید کلاً..
        حرف من اینه.. تعادل
        مصرف کننده نه باید توقعش غیر معقول و فراتر از حد ممکن باشه..که می شه افراط و تولید کننده رو به خاک سیاه می شونه..
        نه هم باید تسلیم محض باشه.. که می شه تفریط..
        مثلاً سازنده ها رو نگاه کنید..راکستار و سیدی و ناتی و سانتا و.. تمرکزشون بر کیفیت هست بیشتر..
        به عکس اکتیویژن و یوبیسافت و .. که رو کمیت تاکید دارن..
        هر دوشون خوبن و لازمن واسه صنعت گیم و به خودی خود مشکلی نداره..
        ولی وقتی مثلاً طرف سیدی پراجکتیه که بناش بر کیفیت هست و چند برابر شرکت های کمیت محور ، زمان صرف ساخت یه بازی می کنه..از اون هیچ انتظار نمی ره بیاد خراب کنه..
        میاد خراب می کنه..گیمرم صداش در نمیاد.. تازه اظهار محبتم می کنه … حمایتم می کنه..
        خب گیمر عاقل.. خودت کلاتو قاضی کن..همین درسته الان؟ تو به خودت و صنعت گیم جفا نمی کنی الان؟
        وقتی انحراف می بینی و دم نمی زنی کارت درسته؟ بعد گیمر مطالبه گر می شه هیتر و ترول و درد و مرز؟
        کلاتو خودت قاضی کن

        • Amir.Look For The Light
          درود بر شما دوست عزیز و منطقی

        • Reciver گفت:

          منطقی ترین کامنت سال از طرف یک سونی فن و باز هم پلی استیشن یکه تازی میکند بسیار افکار موفقی دارید تبریک میگویم به شما سونی فن گرامی و خداشناس و معتقد . التماس دعا

        • اقای Amir.Look For The Light
          شما می خوای بازی رو نقد کنی یا سازنده بازی رو ؟
          اگه می خوای سازنده بازی رو نقد کنی ، باید بری تاریخچه شرکتو بخونی ، مشکلاتشو ، دردسراشو ، منابع مالی شو ، مثلا هنوز خیلی فکر میکنن که سایبرپانک ۸ سال در حال توسعه بود اما نه ! کار اصلی روی سایبرپانک از سال ۲۰۱۶ شروع شد نه ۲۰۱۲ !
          کلا نقد کردن یه شرکت کار من و شما نیست ، کلا کار گیمرا نیست

          اما اگه می خوای بازی رو نقد کنی ، باید منصف باشی ، من در سایبرپانک یه داستان قوی رو میبینم ، سیستم انتخاب دیالوگی که ازش لذت میبرم ، یه شهر متنوع با طراحی فوق العاده ، هوش مصنوعی معمول ، و همینطور باگ و افت فریم
          تهش باید چی قضاوت کنم ؟ باید بگم بخاطر باگ هایی که تو کا بازی اعصابمو خورد میکنن ، این بازی افتضاحه ؟
          بحث فنی یک بازی خیلی مهمه و شکی درش نیست ، اگه یه بازی از نظر فنی ضعیف عمل کنه روی تمام قسمت های بازی اثر میزاره ، حتی موسیقی و داستان بازی
          اما واقعا منسفانه است که روی این بازی اسم اشغال رو بزاریم ؟
          این بازی قرار بود شاهکار باشه ، اما نشد ، اما چرا ؟ بخاطر اینکه نتونست مخاطب سرگرم کنه ؟ داستانش مسخره بود ؟ گیم پلیش تکراری بود ؟ کدوم از اینا ؟ هیچکدوم ! تو کل صنعت گیم بازی هایی بودن که قرار بود شاهکار بشن اما نشدن و همه رو ناامید کردن ، اما تو صنعت گیم هیچ بازیی نبوده که قرار بوده شاهکار باشه اما بخاطر بحث فنی نشده !

          سیدی پراکت اشتباه کرد و سایبرپانک یه شاهکار نشد
          اما هرجا حرف از سایبرپانک باشه من ازش دفاع میکنم چون میبینم ادمایی پیدا میشن که حتی یک ساعت بازی رو تجربه نکردن اما قاطعانه میگن این بازی افتضاحه ! وحشتناکه !

          ما دید خاکستری رو یاد نگرفتیم ، یاد نگرفتیم که هیچ چیز مطلقا خوب یا بد نیست ، و برای هر موضوعی به دو قطب تقسیم میشیم ،
          ps vs xb
          amd vs nvidia
          و ..‌.
          و من تو این دو قطبیی که واسه سایبرپانک ایجاد شده طرف قطب مثبت رو میگیرم ، چون حق این بازی این همه توهین نیست
          من به بازی ۷۵ میدم
          باگ هاش رفع بشه ۹۰

          شما هم اگه خودتو گیمر میدونی سعی کن منصف باشه

        • باز هم مثل همیشه
          حرف حق اول پاراگراف رو می زنی
          بعدش هر چی مسئله بی ربط که وجود داره رو به هم دیگه ربط می دی :laugh:
          امیر جان… به عنوان یه برادر کوچیکتر بهت می گم
          نکن از این کارا 😉
          منکر مشکلات فنی روی پلتفرم های مختلف نیستم و از همون اول به هر کسی که کنسول داشت توصیه کردم سراغ این عنوان نره روی کنسول یا صبر کن آپدیت بده درستش کنن
          (البته هیشکی منتظر نظرات گوهر بار من نیست ولی خب به هر حال :-(( :laugh: )
          من خودم بیشتر از هفتاد ساعت تجربه کردم… روی یه سیستم متوسط رو به بالا.
          هر چقدر هم از لحاظ فنی داغون باشه. توی زمینه محتوا عالی عمل کرده
          ریسک سی دی پراجکت تو زمینه محتوا و گیمپلی جواب داده.
          و هیچ کسی هم وجود نداره که بازی رو تجربه کرده باشه و چیزی به جز این گفته باشه!
          (جمله ی قبلی رو تحت تاثیر جوگیر بودن نوشتم. قطعا کسی هست که لذت نبرده باشه 😐 :laugh: )
          خب حالا بذار من از تو یه سوال خیلی خیلی جدی بپرسم.
          تو الان می گی سی دی پراجکت چندین برابر کمپانی های کمیت محور زمان صرف کرده.
          تو از کجا می دونی راک استار بازی هاشو تو چند سال می سازه؟
          همین سایبر پانک رو هم که می دونی نتیجه ی یه عملیات ریاضی ساده ۲۰۱۲- ۲۰۲۰ بوده.
          بعد شما الان داری یه جوری این عنوان رو جلوه می دی انگار تو همه زمینه ها فاجعه بوده.
          (الان دوباره یه بنده خدایی که هفت دقیقه تو یوتیوب کلیپ دیده می یاد می گه نه تویی که هفتاد ساعت تجربه کردی نمی فهمی!)
          شما هم توی کامنت اشاره کردی گیمر صداش در نمی آد.
          بله بله…
          اون تولید کننده ی محتوایی که همین مونده بازی رو بره با اساسین یونیتی مقایسه کنه من هستم!!!!! مدیونید فکر کنید اونیه که می خواد لایک و سابسکرایب جمع کنه !!!!!!!!!!
          (تو به خودت و صنعت گیم جفا نمی کنی الان؟)
          جفا به صعنت گیم یعنی وقتی یه عنوان با محتوای خوب و اوضاع فنی تولید می شه حمایت نکنی و بکوبیش.
          چند وقت بعد که راکستار همون جی تی ای وی سه نسل پیش رو انداخت جلوت گفت برو به آب شلیک کن ناله بزنی بگی ای کاش یه عنوانی مثل سایبر پانک می اومد بیرون!
          خلاصه که هر وقت از خودتون پرسیدید چرا یه عنوان درست درمون از لحاظ محتوا عرضه نمی شه و از یه جایی به بعد همه ی بازی ها شبیه هم می شن.
          این کامنت هایی که امروز نوشتید رو به یاد بیارین.
          به نتیجه های جالبی می رسید.
          پ.ن: آقای محترم. شمایی که گیمر خوبی هستی 😉 با رسم شکل توضیح بده چرا محتوای بازی های یوبیسافت از یه سالی به بعد همین طور بد تر شدن. راجب عرضه نشدن نسخه ی ششم جی تی ای و نسخه دوم بولی هم یه توضیح مختصر بده.
          پ.ن۲: پنج بار کامنت تو رو از اول خوندم. نفهمیدم طرفداری از سی دی پراجکت رد چه ربطی به انتقاد نکردن از مسئولین داره :laugh: یکی شون تو دو هفته سه تا پچ می ده عملکرد عنوانش رو بهتر می کنه. یکی تو مجلس می خوابه یا گلابی می خوره هیچ کاری هم نمی کنه :laugh: :laugh: :laugh: اگه این فضا واقعی بود و مجازی نبود مدال طلایی (ربط دهنده ی موضوعات بی ربط) رو بهت می دادم

          • بی شک تو حرف حق رو میزنی
            اما بخاطر اینکه از سایبرپانک دفاع کردی تعداد :no: بیشتر از :yes: خواهد بود
            ببین کی گفتم
            ملت حرف حق سرش نمیشه

            • این جوری نگید لطفا .
              ملت خوبی داریم. که تو شرایط افتضاحی گیر کرده متاسفانه 😥
              بهشون هم حق می دم
              برای تجربه ی این عنوان روی پلتفرم کنسول پول یه بازی کامل رو دادن که بنا به دلایلی قابل تجربه نیست!
              و این واقعا غیر قابل قبول هست.
              حالا این مطلب که قطعا با آپدیت درستش می کنن به کنار( وظیفه شون هست البته باید هم درستش کنن)
              حقیقتا خیلی خوشحال می شم وقتی انتقاد می کنن چون انتقاد کردن باعث پیشرفت می شه(البته سی دی پراجکت باید خوشحال بشه نه من 😐 :laugh: )
              ولی تعداد انگشت شماری دارن تخریب می کنن…. این تخریب کردن ضرر های خودش رو شش یا هفت سال بعد نشون می ده و به ضرر همه ی گیمر هاست

  • Rog strix گفت:

    محسن جان برو کمکشون 😀 :rotfl:

  • wildhunt گفت:

    چه حرکت مسخره و احمقانه ای :no: :no: :reallypissed:
    بازپرداخت برای تمام بازی های سونی و ماکروسافت وجود داشته و فقط برای سایبرپانک سختگیریشو کمتر کردن از طرفی وقتی طرف بازی رو دوست نداشت میره پس میده و پولشو میگیره، دیگه این کارا چیه
    غیر از اینه که گند میزنی به یک شرکت بازیسازی که پتانسیل بالایی داره؟!؟

    • Star1 گفت:

      چرا همه قبل از اینکه متن رو بخونن نظر میدن؟
      یا شاید میخونید و متوجه نمیشید.

      این ‌‌شکایت توسط سرمایه‌گذاران بازی انجام شده یعنی کسایی که هزینه ساخت بازی رو دادن، این بازپرداخت هم باعث شده بیشتر شاکی بشن.

  • MAX3D گفت:

    با این بهینه سازیشون قبر خودشون رو کندن

  • در ضمن دوستان من برگشتم تو این مدت یکسری کارهایی تو یکی از سایت ها داشتم که باید انجام میدادم.
    در کل نگران نباشید چون دیدم خیلی از دوستان از غیبت بنده ناراحت بودن گفتم این کامنت رو بنویسم.

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    تا اونجا که اخبارو دنبال کردم حذف از استور سونی پیشنهاد خود سی دی پروجکت بوده و باز پرداخت ها از منابع خودشون پرداخت میشه ،،،،، کلا واکنش من به این خبر این هست که اگر کسی بهش ضرر وارد شده باید پرداخت بشه چه سی دی اینکارو کرده باشه چه مش قاسم. اما من الان تقریبا ۱۰ روز در کنسول نسل هشتمی مشغول بازی هستم و به جز یک باگ شاخ دار و چند ایراد فنی که با هر اپدیت بهترم شده دارم از یکی از یونیک ترین تجربه های گیمریم لذت میبرم
    .
    .
    اپدیت ۱.۰.۶ رو اکس باکس وان اس حجمی معادل ۱۵ گیگ داره و یه تبریک بگم ، سایبر پانک تا الان نزدیک ۱۰۰ گیگ اپدیت داده فقط :laugh: رکوردیه برا خودش

    • کالاف
      مارو دور ننداز ما اونقدرام به درد نخور نیستیم 😀
      کالاف هر آپدیتش دویست گیگه حالا سایبر کلا صد گیگ آپدیت داده

    • حجم که دلیل بر خوب بودن نمیشه
      برا رفع یه مشکل خیلی کوچولو کالاف آپدیت ۶۸ گیگی ارائه شد!!!
      سایبرباگ کلا مشکله
      و دارای افت فریم وحشتناک و کیفیت بسیار پایین
      هوش مصنوعی در حد PS1
      بهینه نشده و پر از مشکل فنی
      و حتی قبال قیاس با عناوین AA نیست

    • داداش ناراحت نشی ولی ما هم میبینیم و هم میفهمیم ماهم انسانیم ولی تو و عمو کوجیما تو این سایت یطوری سنگ بازی به سینه میزنید انگار یکی از سهامدارای شرکتید ناراحت نشو داداش ولی دیگه طرفداری تا یه حدی با منطق البته نه اینکه از روی تعصب بیجا وگرنه فرقی با یه فن ب… نداریم منم عین تو خیلی منتظر بازی بودم ولی یه بازی بشدت ناقص از لحاظ فنی تحویل دادن ک عملا بازی کردنو واسه ما ک کنسول نسل هشتو داریم غیر ممکن کرده لازم ب ذکر ک خودت گفتی رو ایکس باکس وان اس تجربش کردی ک بدترین کنسول از لحاظ اجرای بازی بوده اگر غیر اینه حتما من دروغگوهم با خیلیا ی دیگه

      • 🤘Mohsenj74 گفت:

        الان من طرفدار این بازی و شرکت هستم چه ضرری به کسی رسوندم ؟ اقا من طرفدار این شرکت و بازی هستم و از بازیش راضی هستم که هیچ مطمئن هستم بازیش حداقل برا من فوق العاده جدید و عالیه ، کی دیدی من بگم بازی رو کنسولای نسل ۸ مشکل نداره من گفتم من مشکل ندارم بازی قطعا مشکلات فنی داره من کی خواستم اینو پنهان کنم اصلا چی به من میرسه ؟ فقط لطفا از این پس متن کامنت رو با دقت بخونید .

      • farshadx گفت:

        اتفاقآ برعکس
        تعدادی فن بوی هستن که دوست دارن بازی رو تخریب کنن
        بازی مشکل داره ولی دارن خیلی چیزهارو بزرگ میکنن
        هر بازی که فکر میکنی پرفکت هست اینجا اسم ببر برات ویدو باگ هاش رو میزارم
        بعد از انتشار بازی فقط دقت کنید
        چند تا یوزر جدید اومده گیم فا و فقط برای این بازی هیت میکنن
        خوب معلومه اکانت فیک مشتی هیتر هستن
        شما خودت فقط ویدو و تعریف دیگران رو شنیدی
        ۴ تا نکته مثبت بازی رو بگو اگه بازی کردی
        هر کس بازی کرده داره از بازی تعریف میکنه هر کس هم نکرده و فقط ویدو هیتر هارو دیده و نظرات هیتر هارو خونده میگه بده
        من منکر مشکلات بازی نمیشم مشکل داره
        اما این حجم از منفی بافی و هیت کردن از سر عقده گشای هست

        • Jaber-shams گفت:

          داداش این که اکثر بازیها پرفکت نیستن درست.ولی سی دی به دروغ گویی متهم شده!!شما مقایسشو با بازیهای فارکرای و واچ داگز ببین 😐 .وعدهای قبل انتشارو به یاد بیارید شخصا فک میکردم هوش مصنوعی و فیزیک بازی خیلی خفن باشه اما یک فاجعه بود(اونم واسه همچین بازی ای) قبول دارم یه سری هم که بازی نکردن دارن میکوبن بازیو اما حقشه واقعا

        • عالی داداش دمت گرم
          واقعا درود که همچین افرادی تو گیمفا پیدا میشن
          《هر کس بازی کرده داره از بازی تعریف میکنه هر کس هم نکرده و فقط ویدو هیتر هارو دیده و نظرات هیتر هارو خونده میگه بده》
          به این میگن خطای اتاق پژواک

          (این نظر من چون توش یکم از سایبرپانک دفاع کردم کلی دیسلایک می خوره ببین کی گفتم )

      • نه داداش تو این سایت ترول زیاد شده من به خاطر اینکه میگم صبر کنی ولی کو گوش شنوا /:

      • ما فن بوی این بازی هستیم چون هیتر ها از ما بیشترن !
        وقتی یه عده …. هی فح.ش میدن به بازی و کلی دروغ به کمر بازی میبندن ما باید از این بازی دفاع کنیم !

      • Zgamer گفت:

        ببین هیچکس راجب شرکت اغرار نکرد همه قبول دارن شرکت CD اشتباه کرد و سیاست غلطی رو پیش گرفت ولی راجب مشکلات بازی داره دیگه دارین زیاده روی میکنید یه عده که بازی رو پلی دادن راجب مشکلات فنی اعتراض کردن وراه رو برای شما هیتر ها برای ترول بازی هموار کردن

  • Eivor گفت:

    ببینیم میتونین ورشکستش کنین خیالتون راحت شه…

  • صد در صد به هیچ جا نمی‌رسه پروندشون
    دلیلا رو نگاه کن آدم خندش میگیره :rotfl:

  • majidam گفت:

    بازیش شاهکار بود واقعا اما خوب چون زیادی هایپ شد و هفت سال صرف ساخت این بازی کرد توقعات گیمرها هم بیش از حد بالا رفت نسبت به این بازی و حق هم دارن بازیش خوبه خیلی هم خوب اما با هایپهای زیادی که کرد سطح توقعات رو بالا برد و در در نهایت بازی که هفت سال وقت داشت مشکلاتشو حل کنه اما تو این مدت باگهای بازی رو نتونست برطرف کنه و این باعث خشم گیمرها شد وگرنه بازیش شاهکاره بازم میگم نباید اونقدرها هایپ میکرد

  • گند ترین بهینه سازی و عنوان ساخته شده
    واقعا انتظار دارین متا سایبر از این بیش تر بشه؟؟
    سایبرباگ
    کلا باگ

  • pc.gamer1 گفت:

    دادگستریشون کجاس؟ خودم میخام برم دهن همشون سرویس کنم :laugh: اخه بی شعورا ویچر۳ هم وقتی اومد باگ داشت که همشون رو رفع کردن. شما که این همه واسه عرضه بازی صبر کردین میمیرن ۲ ماه دیگه هم وایسین تا بازیش اوکی بشه 😐 😐 😐 اصن فرض رو بر این بزارین سایبر دوباره تاخیر خورده و باید دو ماه دیگه صبر کنید ولی اخرش ی تجربه عالی گیرتون میاد. از قدیم گفتن گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی. نمیخام از سیستمم تعریف کنم ولی من gtx 1080ti دارم و سایبر روش میکشه حتی با وجود اینکه میگن سایبر رو pc قوی میکشه ولی بازم من هنوز صبر میکنم تا مشکلاتش رفع بشه….. ی کمی مث آدم فکر کنید هر جا میری هی دارن اسم سایبرو خراب میکنن. ناموسن این چه کاریه خدااااااا

  • این بازی جدا از باگ و مشکلات فنی که ممکنه‌ با پچ درست بشن از مشکل عمیق هوش مصنوعی انیمیشن و جزییات افتضاح محیطی هم رنج میبره که بعیده با پچ و آپدیت برطرف بشه کافیه مقایسه هاشو باgta و rdr ببینید. یه بازی اور هایپ شده که تنها نکته مثبتش داستانشه

    • جان من اینارو از کجا اوردی ؟
      کجای بازی مشکل انیمیشن داره ؟
      جزئیات بازی بی نظیره تو دقیقا کجای بازی رو میگی ؟
      نمدونم چرا هر پیامی که علیه سایبرپانک باشه بیشتر لایک می خوره ؟
      اگه دقت کنید اخباری که به نفع سایبر منتشر میشن تو گیمفا بیشتر طرفدارای بازی اونارو می خونن و توش نظر می نویسن و بیشتر هم لایک می خورن
      و خبر هایی که علیه شه ببشتر هیترای بازی رو جذب میکنه و هر نظری که از بازی دفاع کنه بیشتر دیسلایک می خوره
      انصافمون کجا رفته ؟

  • F-d گفت:

    من بعد ماه ها تاخیر خوردن خوشحال شدم این بازی بلاخره اومده و بعدش قراره خبری از ویچر جدید بیاد ک این اتفاق ها افتاده و فکر نکنم حالا حالاها خبری از ویچر بیاد متاسفانه.

  • من مطمئنم که همه این حواشی منفی دور و اطرف شرکت CD تموم خواهد شد حالا چه زود یا چه دیر، ولی بالاخره تموم خواهد شد
    کسی که از بازی خوشش نیومد، میتونه بازی رو پس بده دیگه شکایت و غیره واسه چی؟
    خدا رو شکر که CD همچنان در حال انتشار آپدیت‌های مختلف برای پایدار بودن بازی هست و چند ماه دیگه نسخه اختصاصی نسل نهم هم منتشر میشه که قطعا در فروش بازی کمک زیادی خواهد کرد
    بخش مولتی پلیر هم یادمون نره که اگه این بخش رو رایگان در اختیار مخاطبان قرار بزاره، خیلی عالی میشه
    و میتونه با پشتیبانی دراز مدت از آن، وانتشار بسته‌های الحاقی، به درآمد بسیار بالایی برسه که ساخت عناوین دیگر این استودیو هموار بشه
    به امید موفقیت هر چه بیشتر CD پرکجت

  • Mr. morgan گفت:

    اینا تا سیدی پراجکتو ورشکست نکنن اروم نمیگیرن 😐 😥

  • یک بار هم پورت یه بازی برا pc خوب بوده صدا همه در اومده تا حالا چند تا بازی برا pc اومده که پورتش خراب بوده و صدای pc باز ها درنیومده از بازی batman arkham knight بگیرید تا mortal kombat x. حالا که یه بازی برا پورتش برا کنسول ها بد شده صدای همه در اومده.اگه هر بازی بخواد اینطوری بشه نصف بازی هایی که برا pc می اد این مشکلو دارن و باید جمع بشن ولی هیچ وقت این اتفاق نمی افته. در ضمن اگر یادتون باشه چند ماه پیش کارکنان شرکت این بازی به خاطر به تاخیر انداختن این بازی تهدید به مرگ شده بودند،خود کسایی که از مشکلات بازی دارن شکایت می کنن همونایی هستن که بازی به تاخیر افتاده بود اعتراض کردن اینم نتیجه ی اعتراضات شماست‌.

    • اخ arkham night رو خوب اومدی
      چقد بهینه سازیش وحشتناک بود

    • Zgamer گفت:

      ببین نکته اینجاست که اکثر کسایی که بازی رو می‌کوبن فن بوی یک کنسولی هستن که همه می‌دونیم و احساس خطر راجب بازیشون کردن

    • البته AC UNITY هم هس که آپدیت‌هاش حجم بسیار زیادی داشته
      اینو هم باید در نظر بگیریم که استودیو CD پرکجت از سال ۲۰۱۶ که توسعه اصلی بازی شروع شد
      از آن موقع تا الان، برای ۶ پلتفرم مختلف داشت بازی CYBERPUNK2077 رو پورت میکرد (PS4, PS5, Xbox Series X, Xbox Series S, Xbox One, PC)
      اینجا فقط کم مونده بود بازی رو برا Nintendo Switch هم پورت کنه
      حالا کدوم شرکت توانایی همچین کاری رو داره؟
      درکل شرکت CD پرکجت اشتباه بزرگی در اعلام زود هنگام تاریخ انتشار بازی کرده و باید وقت بیشتری روش کار میکرد
      ولی امیدوارم که نسخه‌های اختصاصی نسل نهم، دارای مشکلات کمتری باشه

  • TERIXA گفت:

    درس عبرت باشه که دیگه بازیشون رو واسه کنسول دوزاری منشر نکنن.

  • تا کی باید خبر بد ازش بیاد
    امیدوارم هرچه زودتر این وضع به پایان برسه
    دوستانی که برعلیه cdpr هستند اینو بدونن اگه این استودیو به هر دلیلی تعطیل بشه یکی از بزرگترین استودیو های بازیسازی رو از دست میدن و دیگه نمیتونن شاهکار هایی مثل ویچر رو بازی کنن

    • درود واقعا
      مثلا فک کن راکستار واسه gta 6 گند بزنه و برشکست بشه
      اولا که غیر ممکنه و دوما ببین چه ضربه ای به جهان ویدیو گیم می خوره
      اصلا cdpr دروغ گو ، شیاد ، قاتل …..
      کی ویچر ۳ رو ساخت ؟ کی میتونه دوباره همین بازیی رو بسازه ؟

Cyberpunk 2077؛ یک پرونده‌ی قضایی علیه سی‌دی پراجکت تنظیم شده است