استودیوی کوجیما پروداکشنز ۵ ساله شد
استودیوی کوجیما پروداکشنز ۵ ساله شد
استودیوی کوجیما پروداکشنز ۵ ساله شد
استودیوی کوجیما پروداکشنز ۵ ساله شد

استودیوی کوجیما پروداکشنز تولد ۵ سالگی خود را با انتشار ویدئو و محتوای دیگر جشن گرفت

مهدى قانع‌پسند
۱۳:۰۱ ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
استودیوی کوجیما پروداکشنز ۵ ساله شد

استودیوی کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions) به تازگی پنجمین سالگرد تأسیس خود را پشت سر گذاشته است. به همین مناسبت این شرکت تصمیم گرفته است با انتشار ویدئو، تصاویر و معرفی محصولات مرتبط با استودیوی کوجیما پروداکشنز، این مناسبت را جشن بگیرد. در ادامه همراه ما باشید تا نگاهی به موارد تازه معرفی شده از سوی استودیو‌ی کوجیما پروداکشنز داشته باشیم.

حدود پنج سال قبل بود که آقای هیدئو کوجیما (Hideo Kojima)، از مشهورترین کارگردان‌های صنعت بازی‌های ویدئویی پس از سال‌ها همکاری خود با کمپانی کونامی (Konami)، سرانجام به دلیل اختلافات به وجود آمده در فرآیند تولید بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain، از این شرکت جدا شد.

اما طولی نکشید که آقای هیدئو کوجیما اقدام به تأسیس استودیوی مستقل خود، با همان نام گذشته یعنی کوجیما پروداکشنز در شهر توکیوی ژاپن کردند. استودیوی کوجیما پروداکشنز در کمتر از چهار سال و با همکاری شرکت سونی توانست بازی Death Stranding را خلق و روانه‌ی بازار کند؛ اگرچه این اثر با واکنش‌های کاملاً متفاوتی از سوی منتقدین و بازی‌بازان مواجه شد، اما در نهایت با موفقیت‌هایی که (چه از لحاظ فروش و چه از لحاظ دریافت جوایز معتبر صنعت بازی‌های ویدئویی) برای استودیوی تازه‌تأسیس کوجیما پروداکشنز به ارمغان آورد، توانست اثر شاخص دیگری را در کارنامه‌ی فعالیت آقای هیدئو کوجیما به ثبت برساند. اما روز گذشته بود که سرانجام استودیوی کوجیما پروداکشنز ۵ ساله شد و به همین مناسبت این شرکت به تازگی موارد گوناگونی را با طرفداران به اشتراک گذاشته است که در ادامه به تمامی آن‌ها می‌پردازیم.

استودیوی کوجیما پروداکشنز به تازگی دو ویدئو در کانال یوتیوب (YouTube) خود منتشر کرده است. اولین ویدئو مربوط می‌شود به جایزه آکادمی فیلم بریتانیا و یا به اختصار بَفتا (BAFTA). مدتی قبل بود که مراسم BAFTA 2020 رسماً جایزه‌ی بفتا فلوشیپ (BAFTA Fellowship) را که مربوط می‌شود به “دستاورد و موفقیت برجسته در هنر فرم برای فیلم” به آقای هیدئو کوجیما تقدیم کرد. از جمله افراد نام‌داری که تا کنون موفق به دریافت این جایزه شده‌اند می‌توان به آقایان، آلفرد هیچکاک، چارلی چاپلین، استنلی کوبریک و وودی آلن اشاره کرد. حال به تازگی استودیو‌ی کوجیما پروداکشنز ویدئویی از رسیدن مجسمه‌ی این جایزه به دستان‌ آقای هیدئو کوجیما (که به نظر می‌رسد به تازگی نیز اتفاق افتاده) منتشر کرده است که شما می‌توانید آن را در ادامه مشاهده کنید.

دانلود با کیفیت ۴۸۰p | دانلود با کیفیت ۷۲۰p | دانلود با کیفیت ۱۰۸۰p

همچنین در دومین ویدئویی که به مناسبت ۵ سالگی استودیوی کوجیما پروداکشنز به اشتراک گذاشته شده است، آقای هیدئو کوجیما در ابتدا از تمامی افرادی که در این پنج‌سال حامی و دنبال کننده‌ی استودیوی کوجیما پروداکشنز بوده‌اند، تشکر کرده‌ و در ادامه شاهد به نمایش درآمدن پازلی از افرادی هستیم که در این سال‌ها با حضورشان باعث به وجود آمدن این استودیو و موفقیت‌های آن شده‌اند. شما در ادامه می‌توانید دومین ویدئوی جدید به اشتراک گذاشته شده از سوی استودیو‌ی کوجیما پروداکشنز را مشاهده کنید.

دانلود با کیفیت ۴۸۰p | دانلود با کیفیت ۷۲۰p | دانلود با کیفیت ۱۰۸۰p

همچنین یکی از مواردی که استودیوی کوجیما پروداکشنز توجه ویژه‌ای در این سالگرد به آن داشته است (و احتمال دارد ارتباطی با پروژه‌ی آینده‌ی این شرکت ارتباطی داشته باشد)، شخص لودنس (Ludens) است که تاکنون در تمامی لوگوهای این استودیو شاهد حضور آن بوده و هستیم. وب‌سایت رسمی کوجیما پروداکشنز به تازگی طراحی متفاوتی را از لودنس منتشر کرده است؛ شما می‌توانید با مراجعه به این لینک طراحی جدید شخصیت لودنس را با کیفیت‌های گوناگون دریافت کنید.

آقای یوجی شینکاوا (Yoji Shinkawa)، طراح ارشد شخصیت‌های استودیوی کوجیما پروداکشنز و از دوستان و همکاران قدیمی آقای هیدئو کوجیما نیز فایل PDFای از فرآیند طراحی لودنس به اشتراک گذاشته است که شما می‌توانید آن را دریافت کنید.

استودیوی کوجیما پروداکشنز ۵ ساله شد

این استودیو همچنین محصولات متنوع جدیدی را به مناسبت پنج سالگی کوجیما پروداکشنز در فروشگاه رسمی خود در دسترس قرار داده است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به پوشش‌هایی با طرح‌های جدید از لوگوی استودیوی کوجیما پروداکشنز و عروسک‌های بند انگشتی از شخصیت BB در بازی Death Stranding اشاره کرد.

در نهایت با توجه به مواردی که به تازگی به اشتراک گذاشته شده است، به نظر می‌رسد طرفداران‌ باید کمی بیشتر برای معرفی پروژه‌ی درحال توسعه‌ی استودیوی کوجیما پروداکشنز منتظر بمانند. نظر شما در رابطه با مواردی که به تازگی استودیو‌ی کوجیما پروداکشنز با طرفداران به مناسبت پنج سالگی تأسیس این شرکت به اشتراک گذاشته است چیست؟

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

استودیوی کوجیما پروداکشنز ۵ ساله شد
استودیوی کوجیما پروداکشنز ۵ ساله شد
استودیوی کوجیما پروداکشنز ۵ ساله شد
استودیوی کوجیما پروداکشنز ۵ ساله شد
استودیوی کوجیما پروداکشنز ۵ ساله شد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

استودیوی کوجیما پروداکشنز ۵ ساله شد