بررسی فنی Assassins Creed Valhalla
بررسی فنی Assassins Creed Valhalla
بررسی فنی Assassins Creed Valhalla
بررسی فنی Assassins Creed Valhalla

تحلیل فنی: پیش به سوی والهالا |بررسی فنی نسخه‌ی نسل نهم بازی Assassins Creed Valhalla

سعید حلاجیان
۲۲:۳۰ ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
بررسی فنی assassins creed valhalla

در جدیدترین قسمت از بخش « تحلیل فنی » به سراغ بررسی فنی Assassins Creed Valhalla رفته و به تحلیل عملکرد گیم‌پلی این بازی برروی پلتفرم‌های نسل نهمی پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

نگاهی کوتاه به بازی Assassins Creed Valhalla

نسخه‌ی جدید از سری بازی‌های Assassin’s Creed تحت عنوان  Assassin’s Creed: Valhalla حدود یک ماه پیش برای کنسول‌های نسل هشتم، نسل نهم و رایانه‌های شخصی منتشر شد. این بازی در دوران وایکینیگ‌ها جریان دارد و داستان قهرمانی به نام Eivor را روایت می‌کند.

بررسی فنی Assassins Creed Valhalla

بازی Assassin’s Creed: Valhalla با نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی موتور Anvil توسعه یافته است. به طور کلی این بازی از لحاظ کیفیت بصری در کنسول‌های نسل بعد بسیار خوب به نظر می‌رسد. به لطف موتور ارتقا یافته، در این نسخه شاهد محیط‌های بیشتر و وسعت بزرگ‌تری هستیم. همچنین، برف به صورت بهتری طراحی شده و تکنیک Tessellation به خوبی در این بازی پیاده‌سازی شده است که با راه رفتن در نقاط برفی، اثرات و جای پای شخصیت بازی کاملاً مشخص و طبیعی به نظر می‌رسد.

سازندگان در این نسخه تاری حرکت اجسام (Object Motion Blur) را اضافه کرده‌اند. این تکنیک در بازی به خوبی پیاده‌سازی شده است و خوب به نظر می‌رسد. این مجموعه همواره از گرافیک بصری خوبی برخوردار بوده است، اما عدم وجود پویایی حرکات (fluidity of motion) به ویژه در نسخه‌های کنسولی مشاهده می‌شود. حال این نسخه در همه‌ی پلتفرم‌ها قرار داده شده و این تکنیک برروی شخصیت‌ها و حرکات اشیا دیده می‌شود. با این حال، این بازی از موشن بلور واقعی در زمان حرکت دوربین بهره نمی‌برد. البته این نکته‌ی منفی محسوب نمی‌شود. زیرا تاری حرکت دوربین می‌تواند در برخی مواقع موجب حواس پرتی و گیج شدن بازی‌باز شود، اما تکنیک تاری حرکت اجسام در اینجا بسیار خوب به نظر می‌رسد.

بررسی فنی assassins creed valhalla

بررسی فنی Assassins Creed Valhalla

در این قسمت، به بررسی فنی Assassins Creed Valhalla و مقایسه‌ی عملکرد این عنوان برروی کنسول‌های نسل نهمی پلی‌استیشن ۵، اکس‌باکس سری اکس و سری اس پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

دانلود با کیفیت FHD

دانلود با کیفیت HD

دانلود با کیفیت SD

برای بررسی اخبار و جزئیات بیشتر از بازی Assassin’s Creed: Valhalla می‌توانید به این نشانی مراجعه کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بررسی فنی Assassins Creed Valhalla
بررسی فنی Assassins Creed Valhalla
بررسی فنی Assassins Creed Valhalla
بررسی فنی Assassins Creed Valhalla
بررسی فنی Assassins Creed Valhalla

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • sorena گفت:

    Valhalla در نسل هشتم هم عالی به نظر میرسه، من شخصا هیچ انتظاری خاصی از بازی نداشتم وحتی فکرشم نمیکردم آنقدر بازی عالی عمل کنه! یوبیسافت هر از گاهی آدمو غافلگیر میکنه! زمان انتشار کنسول های نسل هشتم هم با بلک فلگ غافلگیر کرد، حالا هم با والهالا. گرافیک بازی بسیار زیبا و عالی هست، آنقدر خوبه که آدم فکر میکنه که با یه انحصاری از سونی طرف هست! گیم پلی بازی بسیار متنوع و جذابه.
    توصیه ی من به کسانی که هنوز بازی رو تهیه نکردن و پولشون رو برای سایبرپانک نگه داشتن اینه که، اول والهالا رو بگیرید و تا برطرف شدن باگ های سایبرپانک، با یکی از بهترین نسخه های اساسین( از نظر خودم دومین نسخه ی عالی این سری بعد اساسین ۲) مدت های زیادی مشغول بشید. از دست ندید این بازی رو. من بعد شصت ساعت بازی کردنش به این نتیجه رسیدم که هر کمپانی دیگه ی جز یوبیسافت این بازی رو منتشر کرده بود الان متای بازی بالای نود بود!.

    FernandoAshen
    • ______من بعد شصت ساعت بازی کردنش به این نتیجه رسیدم که هر کمپانی دیگه ی جز یوبیسافت این بازی رو منتشر کرده بود الان متای بازی بالای نود بود!._______ به جای اینکه یوبی سافتو هیت کنی برو تو غارت و از تاریخ عرضه هیلو با خبر شو ببین اگه هر کمپانی این بازی رو عرضه می‌کرد تا الان یا متاش ۶۰ بود و یا فراموش شده بود یوبی سافت بعد بیست سال پتانسیل بازی رو نگه داشته و هر دو سال اساسین با متای بالای ۸۰ میده بقیه هم جرعت این کارو دارن همون سایبر که میگی ۷ سال داشتن می ساختنش خودشونو کشتن تازه بازهم کلی باگ داره با وجود عالی بودنش اگه یوبی سافت واسه یک بازیش سه یا چهار سال زمان توسعه بزاره قطعا بازی هاش باید با انحصاری سونی و بازی سال رقابت کنند مثل: فارکرای ۳و۴ با متای ۹۴ یا ریمن با متای ۹۰ و…

      • چرا وقتی توان درک نظر یه نفرو نداری قضاوت عجولانه میکنی این دوستمون که مدام از بازی والهالا تعریف کرد اون قسمت حرفش که گفت اگه کمپانی جز یوبی ساز این بازی رو منتشر کرده بود الان متای بازی بالای نود بود دقیقا داشت تعریف میکرد منظورش این بود که منتقدها ایراد الکی از یوبی سافت میگیرن و بخاطر اسم این کمپانی نمره پایینی بهش میدن راستم میگه رد دد دو یه شاهکار بود اما زمان عرضه ش باگای زیادی داشت ولی منتقدها بخاطر اسم راکستار جرات نداشتند بخاطر باگ نمره ازش کم کنند یا gtav داستان جذابی نداشت بازم منتقدها بخاطر اسم راکستار جرات دادن نمره ی کم بهشو نداشتن اما به خاطر همین باگا کلی نمره از بازیهای یوبی سافت کم میکنند

        • اون هیتر داشت یوبی سافتو هیت میکرد‌ توtinytoon هم که اینجا ترول ریز کردی من همینجا خواهش میکنم کسانی که یوبی سافتو دوست ندارن نیان زی پستاش نظر بدن خب شصت ساعت بازی کردی مبارکت اما این حرفت کارتو توجیه نمی کنه مثلا می خوای بگی من وقتمو تلف کردم از این چیزها … تو tinytoon داری روی کارهاش سرپوش میزاری و خودت هم هیتری شما از اون هایی هستید می‌ رید به بازیهای یوبی سافت صفر میدید تا دلتون خنک شه کلان این سایت جدا از همه ترول ها و هیتر ها کلان هیتر یوبی سافت از طرفداراش بیشترن درضمنtinytoon در مورد راکستار هم ترول نکن چه بخواهید چه نخواهید بازی والهالا بهترین سری اساسین در نسل۸ است

      • sorena گفت:

        خدایا یه ps5 به من بده و در کنارش یکم درک مطلب هم به این بنده ات که منو ریپلای کرده!! پسر جان کامنتم رو دوباره با آرامش بیشتری بخون و آروم بگگیر!!

      • Erfanhashemi گفت:

        سلام من بعد ۴٠ ساعت رسیدم به مرحله brewing storm و بازی باگ داره اصلا کاتسین پخش نمیشه و دگ هم نیست شما میدونید اپدیت ١/۴ رو نصب کنم اکی میشه یا نا ؟

  • بسیار عالی… با تشکر از جناب حلاجیان.
    خواهشا کنفرانس ROAD TO PS5 مارک سرنی هم ترجمه و قرار بدین..! مرسی.

  • farshadx گفت:

    وقتی میگیم بهینه سازی بازی خوب نیست بعضی ها میگن نه اینا بهونه است
    حتی یونیتی که ۶ سال پیش اومده رو pc گرافیک بهتری داره نسیت به والهالا

    • S..M گفت:

      تو یا نمفهمی گرافیک چیه یا خیلی هیتری

      • farshadx گفت:

        وقتی تحلیل فنی رو کامل نگاه نمیکنید و لکی انگ هیتری میزنید دقیقآ چیز رو گفتم که تو تحلیل فنی گیم فا هم گفته شده
        گیم فا هم حتمآ هیتر هست

        • S..M گفت:

          خودت نگاه کن بچه جان ببین چی گفته اسمac unity رو آورد

          • S..M گفت:

            اما آخه چه سیستمی برا یونیتی لازم داری تا ۱۰۸۰ ۳۰ فریم بگیری رو الترا‌ حتی سیستمم ۲۰۶۰ti توش مونده و بعدشم یونیتی تا قبل آنچارتد ۴ بالاترین گرافیکو داشت حتی رایز هم بهش نمیرسید دلیلش این بود که یوبی سافت سخت افزار کنسدولای نسل هشت رو دسته باا گرفت آخر سرم یخ بازی بالای نود از لهاظ گیم پلی و داستان متاش شد ۷۰ سیسزن پس رایگانم به همه داد نمیای بگی یونیتی از یه چیزی مثل اسپایدر من بالاتره میای وست میزاری رو این ۱۰ تا بازی نام ببر که یونیتی رو الترا بهش نرسه رو الترا یونیتی فیلم سینمایی دادا حداقل واسه کاتزینا ولی بازم بازی کوچیکیه نسبت به AC VALHALA

    • ‌ الکی تایپ می کنی بازی اساسین والهالا بهترین سری اساسین در نسل۸ نامگذاری شده و بسیاری از منتقدان این بازی را بهترین نوآوری سال می دانند چون که متاسفانه هیچ شرکتی اصلا یک بازی وایکینگی خوب تا الان نساخته و اگر هم ساختن همشون آنلاین یا خسته کننده یا بی محتوا بود اما والهالا با این گرافیک محشرش کلان ۶۰ گیگ حافظه می خواد و همچنین بالای ۱۰۰ ساعت محتوا و سرگرمی جذاب برای هواداران دارد یونیتی و سایاندیکات به علت باگ های غیر قابل برطرف شدن و مشکلات فنی بدترین سری اساسینز هستند در نسل۸ اما من خودم به شخصه با این عناوین خیلی حال کردم و اصلان قبل داشتن اطلاعات کافی این مشکلات به چشمم نمیومد ولی باز هم خیلی تجربه‌ خوبی بود این بازی روی نسل ۹ خیلی عالی اجرا میشه از متای ۸۵ هم معلوله روی پی سی هم خیلی خوب پورت شده و من کاملان با حرفت مخالفم من خودم الان دارم والهالا رو ps4 اجرا میکنم و واقعا لذت می برم بااینکه پورتش دارای مشکلاتی است قبل تجربه هیچ بازی چنین حرفی رو اصلان نزن

    • نه دیگه این نامردیه
      گرافیک گیم پلی یونیتی خیلی از والهالا بدتره
      مشکل اینجاست که گرافیک کاتسین یونیتی با گرافیک گیم پلی والهالا مقایسه میشه

بررسی فنی Assassins Creed Valhalla