سازنده‌ی بازی Cyberpunk 2077 به نقدهای منفی پاسخ داد
سازنده‌ی بازی Cyberpunk 2077 به نقدهای منفی پاسخ داد
سازنده‌ی بازی Cyberpunk 2077 به نقدهای منفی پاسخ داد
سازنده‌ی بازی Cyberpunk 2077 به نقدهای منفی پاسخ داد
سازنده‌ی بازی Cyberpunk 2077 به نقدهای منفی پاسخ داد
سازنده‌ی بازی Cyberpunk 2077 به نقدهای منفی پاسخ داد

سازنده‌ی بازی Cyberpunk 2077 به نقدهای منفی واکنش نشان داد

آرش بوالحسنی
۱۵:۰۰ ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
سازنده‌ی بازی Cyberpunk 2077 به نقدهای منفی پاسخ داد

در حالی که بازی Cyberpunk 2077 نقدها و نمراتی را دریافت کرده است که معمولا خبر از یک عنوان شاهکار می‌دهند، سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt RED)، توسعه‌دهنده‌ی بازی، تصمیم گرفته است تا به جای تمرکز برروی نقدهای مثبت، به نقدهای منفی واکنش دهد.

تقریبا هفت سال از معرفی بازی Cyberpunk 2077 می‌گذرد و به نظر می‌رسد که این بار خبری از تاخیر نیست و در دو روز شاهد عرضه‌ی این بازی خواهیم بود. با توجه به مورد انتظار بودن بازی، بسیاری از بازی‌بازان منتظر نمرات آن هم بودند تا ببینند که آیا این بازی ارزش صبر را داشته است یا خیر و به نظر می‌رسد که بازی با توجه به استانداردهای معمول وبسایت متاکریتیک، یک اثر فوق‌العاده و حتی یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های تاریخ است. چرا که این بازی موفق شده است که نمره‌ی ۹۱ را در وبسایت متاکریتیک به دست آورد.

بازی Cyberpunk 2077 ابتدا در ماه مه سال ۲۰۱۲ معرفی شد و اولین تیزر هم در ژانویه‌ی ۲۰۱۳ منتشر شد. همانند ساخته‌ی مشهور دیگر سی‌دی پراجکت رد یعنی The Witcher، این بازی هم بر اساس یک فرنچایز دیگر ساخته شده است. البته منبع اقتباس این دفعه نه یک کتاب، بلکه یک بازی رومیزی بوده است. همانطور که اشاره شد، نقدهای کلی این بازی بسیار مثبت بوده‌اند و منتقدان دنیاسازی، شخصیت‌ها و گیم‌پلی بازی را ستوده‌اند، اما طبق معمول یک سری نقد منفی هم وجود دارند که به باگ‌های چشمگیر بازی اشاره کرده‌اند و حتی برخی سایت‌های مانند GameSpot، مواردی را به عنوان نکته‌ی منفی ذکر کرده‌اند که به مذاق بسیاری خوش نیامده است. اما فلیپ وبر (Philipp Weber)، طراح ماموریت‌های ارشد این بازی، از نقدها منفی Cyberpunk 2077 در مقابل برخی هواداران ناراضی دفاع کرده است. وبر در توییتر خود نوشت:

از اینکه بالاخره Cyberpunk 2077 به دست هواداران می‌رسد بسیار خوشحالم. تمام تلاش خود را کردیم تا اثر شایسته‌ای بسازیم. در حال حاضر نقدهای بسیاری با نقطه نظرهای متفاوت وجود دارند که در حال خواندن آن‌ها هستم. توصیه می‌کنم که به جای خواندن صرفا نمره‌ی متن، برروی محتوای آن هم تمرکز کنید و آن را کامل بخوانید. اگر نظر کسی با شما موافق نیست به آن‌ها حمله‌ور نشوید. به عنوان یک طراح، دیدن نظرات مختلف در مورد جوانب گوناگون بازی بسیار هیجان‌انگیز است و آخرین چیزی که ما می‌خواهیم این است که عنوانی را روانه‌ی بازار کنیم که هیچ کس در مورد آن حرف نمی‌زند.

همانطور که گفته شد، نمره‌ی ۹۱ بسیار نمره‌ی خوبی است و طرفداران باید در مجموع از اینکه عنوان فوق‌العاده‌ای برای تجربه دارند راضی باشند. عنوانی که با گذشت زمان و عرضه‌ی بهینه‌سازها بهتر هم خواهد شد. بازی Cyberpunk 2077 در تاریخ ۱۰ دسامبر (۲۰ آذر) برروی اکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. همچنین یک به‌روزرسان نسل بعدی رایگان هم برای بازی در دست توسعه است که در تاریخ نامعلومی از سال ۲۰۲۱ منتشر می‌شود.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سازنده‌ی بازی Cyberpunk 2077 به نقدهای منفی پاسخ داد
سازنده‌ی بازی Cyberpunk 2077 به نقدهای منفی پاسخ داد
سازنده‌ی بازی Cyberpunk 2077 به نقدهای منفی پاسخ داد
سازنده‌ی بازی Cyberpunk 2077 به نقدهای منفی پاسخ داد
سازنده‌ی بازی Cyberpunk 2077 به نقدهای منفی پاسخ داد
سازنده‌ی بازی Cyberpunk 2077 به نقدهای منفی پاسخ داد
سازنده‌ی بازی Cyberpunk 2077 به نقدهای منفی پاسخ داد
سازنده‌ی بازی Cyberpunk 2077 به نقدهای منفی پاسخ داد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • کلا نقدی که محتوای بازی رو از نظر ارزشی و اجتماعی بحث و بررسی میکنه ارزش خوندن نداره

    • دقیقا موافقم. خانم کلی پلگی یک سری عقیده‌های سیاسی/اجتماعی خاص داره که اون رو در هر بازی بازتاب میده و به نظرم همون عناوین نینتندو بیشتر مناسب سلیقه‌ی ایشون هست. به هر حال باید در انتخاب منتقد مناسب برای بازی هم دقت بشه.

      • این خانم کلا مشکل داره…نمیدونم پیش خودشون چه فکری میکنن..آخه همین که یه منتقدو انتخاب میکنی که یه بازی بسیار بزرگو نقد کنه باید ببینی چند چند با خودش
        همین امسال به نظرم گیم‌اسپات در حق لست۲ و گوست و سایبر ظلم کرد اونم ناحق
        احساس میکنم سی‌دی پراجکت توقع و انتظار ۹۴ تا ۹۶ داشت و اصلا با این ۹۱ حال نکرده…شایدم اشتباه میکنم
        (نظرشخصی)

      • خودش پخش کننده بازی ها بین منتقد هاست تو گیم اسپات
        Red dead 2
        Last2 و الانم CP277
        کلا همچین افرادی با گیگیری های داخل ایران توی یک تیم بازی میکنند که اسمشون به زبون ما گیمرها میشه “تمپلار”

      • 🤘Mohsenj74 گفت:

        کاملا باهاتون موافقم :yes: من فکر کنم منتقد گیم اسپات خیلی آدم سر خوشی هست :laugh: با خودش گفت یه ۷ بدیم دیگه کی به کیه 😀 در کل مهم نیست سی دی پروجکت با متای ۹۳ یه شاهکاری ارائه کرد که جامعه گیمینگ رو کیش و مات کرد و الان این فن بیس عظیمی که براش شکل گرفته با حرف منتقد ها شکل نگرفته 😎 این بازی هم قطعا کوبنده هست و حالا صبر کنین به گیمرا برسه اونوقت دیدنی میشه ……

      • کاملا باهاتون موافقم سر لست بخاطر خشونت ایراد گرفت 😐 😐 😐 😐 (گیف جیم کری که میکوبه به سرش 😀 )
        سر رد دد ۲ گفت المان های ریلیسم شما رو از تجربتون دور میکنه تا نزدیک 😐
        سر یک بازی هم ۲ نمره کم کرد بخاطر وجود آب زیاد در بازی 😐 😐 الانم میم شده سرچ کنید too much water :rotfl: :rotfl:
        گوست هم که هیچی بهشون پیشنهاد میکنم شبیه ساز پاندا بازی کنن
        ایشون برن همون بازی های کودکانشون رو بازی کنن بهتره

      • واقعا خیلی مضخرفه که عقاید شخصی خودشو وارد نقد کرده منتقد باید بازی رو بدون هیچ مقایسه ای نقد بکنه ولی این خانم انگار به هر بازی که باب سلیقه خودش نباشه نمره پایین میده

      • من با نقدهای دیگه این خانوم آشنایی ندارم
        اما اگه توی نقد همه بازی ها مسائل فرهنگی و سیاسی و اجتماعی و میزان خشونت رو لحاظ میکنه کارش درسته اتفاقا
        نشون میده این خانوم فراتر از یک بازی خاص روند و چشم انداز صنعت گیم رو میبینه
        اینکه بازی ها هر روز دارن خشن تر میشن و وحشی گری توشون بیداد میکنه
        اینکه مسائل جنسی داره توی بازی ها هر روز پر رنگ تر میشه
        اینکه خیلی از بازی ها جنبه سیاسی دارن مثل سری کالاف و غیره
        خب اینا واقعیت صنعت گیم و مایه نگرانیه
        خود سازنده بازی ها هم میدونن درجه سنی جوکه…نود درصد بازی بازها موقع خرید یه بازی چک نمیکنن کلا این عدد رو خلاصه از بچه ۵ ساله این بازی ها مخاطب داره تا پیرمرد ۸۰ ساله
        اینکه این مسائل چقدر زیاد توی روحیه و ذهن مخاطب تاثیر میزاره هم علمی هم عملی اثبات شده ست

        مسائل جنسی ذاتا برای انسان جذابه مخصوصا نسل جوون و قطعا باعث جذب مخاطبه
        خشونت و تیکه تیکه کردن و غرق شدن در خون قطعا هیجان انگیزه و اینم باعث جذب مخاطبه
        واقعیت اینه که سازنده های بازی علیرغم آگاهی از تاثیر مخرب این مسائل ازش استفاده میکنن تا مخاطب بیشتری رو جذب کنن و سود بیشتری بکنن

        و در مورد نینتندو که اشاره کردید
        اتفاقا همنین قدرت نینتندو رو میرسونه
        که بدون استفاده از این موارد توی بازی هاش اینهمه پلیر جذب میکنه

        من ۲۵ ساله بازی میکنم و به بازی کردن هم علاقه دارم اما دلیل نمیشه چون یه چیزی رو دوست دارم تعصب بیجا داشته باشم در موردش
        بعضی مسائل هستن که خیلییییی از گیم و صنعت گیم اهمیت بیشتری دارن

        • Sephiroth1381 گفت:

          برادر من بدون این که یک ذره اطلاعات داشته باشی سخن بیجا و بی ربط گفتی……

          با احترام به نظرتون چون بعضی جاهاش خیلی درست بود و بعضی جاهاش خیلی علط….

          شما که داری میگی فقط یک نقد از این خانومو خوندی بهتر فکتی راجب بقیه بازی ها صادر نکنی برادر من

          این خانوم روی بازی هایی که حتی مسائل جنسی وسیاسی رو هم نداشتن نقد های چرند چسبونده….

          نمونه بارز گوست اف تسوشیما….
          بعدشم تو ایرانه که بچه به هر بازی +۱۸ که میخواد دسترسی داره

          شما اگه تو خارج بخوای بازی بخری باید حتما یک مدرک با خودت داشته باشی که سنتو نشون بده
          و صد البته راه دور زدنشم هست که بچه بره بازی مثبت هجده بازی کنه ولی چون اروپایی ها امریکایی ها خیلی قانون مدارن معمولااین اتفاق خیلی کم پیش میاد…..

          شما اشاره به موارد خشونت و غیره کردی
          خب بازی نکن برادر من….
          اینا چیزایی که برای یک بازی لازمه
          حداقل برای جذاب کردن یک بازی لازمه
          مسائل جنسی(ارچند که روی خارجیا کلا این مسائل تاثیر نداره فقط رو خودمون تاثیر داره xd) رو قبول دارم توی هر بازی نباید باشه
          ولی بازی هایی که تم داستانیشون مثله Gta یا همین سایبر هستش برای توصیف فساد و غیره لازم میشن و بیشتر در جهت بهتر کردن بازی هستش توی rdr هم که خداییش خیلی کمتر بود این مسائل.

          در مورد نینتندو باید بگم تا حد زیادی با حرفتون موافقم و قبول دارم…

          و با بند اخر سخنتون چون نمیدونم از چه جنبه ای بهش نگاه کنم. فقط با نداشتن تعصب بیجاش رو قبول دارم.

          و اما بند دوم نظرتون برام هم عجیب هم جالب
          [[اما اگه توی نقد همه بازی ها مسائل فرهنگی و سیاسی و اجتماعی و میزان خشونت رو لحاظ میکنه کارش درسته اتفاقا]]

          ببخشید میشه بپرسم کجای کارش درسته وقتی به خاطر پول یک بازیو میکوبونه و روش دلایل سیاسی وخشونت میچسبونه ولی به کالاف دیوتی کلد وار که هم تو مرحله اولش به ایران توهین میشه هیچی نمیگه

          یا میشه ازتون بپرسم چرا واقع گرایی توی یک بازی باعث دور شدن تجربتون ازش میشه

          یا این که اگه یک داستان از لحاظ سیاسی و دارک بودن به مزاج شما خوش نمیاد دلیل بر این میشه که بکوبینش….

          یا حتی برای خشونت
          از کی تا حالا شما تیر میزنی به یکی دیگه تیر از بدنش رد میشه هیچیش نمیشه فقط از جونش کم میشه……

          عزیزم مردم سن عقلی دارن سن بلوغ دارن موقعی که روی یک بازی میزنن بالای هجده سال
          بازی که توسط چند فرد از تمامی کشور ها بررسی شده و با توجه به فرهنگ اون کشور رده بندی سنی ‌شده
          چرا باید یک بچه بره اونو بخره که مسائل جنسی و خشونت از جامعه منحرفش کنه و بعدشم اصلا اجازه نمیدن که بچه اونو بخره…

    • اون که صد در صد ولی خب سایبرپانک هم عنوان بی نقصی نبوده ظاهرا و انقلابی و فراتر از انتظارات ظاهر نشده توی خیلی از زمینه ها.

    • /کاربران-playstation-باهوش-تر-از-xbox/
      گفتم چرا هرچی به این اکس فنا با استدلال و منطق صحبت میکنم به خرجشون نمیره و با PC GAMER ها هرچی کل کل میکنم زیاد جوابم رو نمیدن ماله اینه که PC GAMER ها ضریب هوشی شون ۱۱۳ هست و اکس فنا ۱۰۴
      البته PS فنا هم ۱۱۲ هست! 😀 😀 😀

      • Ilya گفت:

        ازت درخواست میکنم با iq 112 برام توضیح بدی چطور ممکنه SSD ای که در کمترین حالت حداقل دو برابر سریعتره(سرعت خام ۵٫۵>>>۲٫۴) توضیح بدی چطور فقط ۲ ثانیه سریعتر لود میکنه واقعا برام سواله مگه دوبرابر به هر حال سریعتر نیست؟

    • دوست عزیز همچین نقد هایی ارزش دارن و باید خوندشون
      ولی نباید متایی که میدن رو با بقیه متا ها میانگین گرفت
      برای من فقط نمره ign و pcgamer مهم بود گ.ور پدر متاکریتیک

  • AMR-8780-SS گفت:

    اصلا از همین متای ویچر هم میشه فهمید چرا که بازیش خیلی فراتر از متاش بود.
    قدیم ندیما نه متایی بود نه جنگولک بازیای دیگه ولی اونقدر که از ساده ترین بازیا لذت میبردم الان از بعضی بازیای پر زرق برق الان به اندازه اونا لذت نمی برم.

    • obZen گفت:

      دقیقا باهات موافقم. قبلا ها این دعوا هانبود این نمره بازی ها نبود. حتی شاید سازنده بازی هارو هم نمیشناختیم و از بازیش لذت میبردیم.
      الان همه منتظر نمره بازی ها هستن که باهاش بقیه بازی هارو بکوبن

  • majid گفت:

    همانطور که گفته شد، نمره‌ی ۹۱ بسیار نمره‌ی خوبی است
    کجاش این نمره خوبه ۸سال هایپ کینو ریوز این همه نایت سیتی وایر و تلیلر حداقل باید بالای ۹۵میگرفت به خدا ظلمه البته من گفته بودم به خاطر هایپ بالا منتقدا خیلی خیلی سخت گیری میکنن و برای کوچکترین اشکال نمره کم میکنن .لی عنوانیه که هر کی تجربه کنه به خودش ظلم کرده

  • F-d گفت:

    خب دیگه بلاخره Cyberpunk 2077 اومد و حالا منتظر معرفی ویچر جدید هستیم :yes:

  • majid گفت:

    قصد فن بوی بازی ندارم ولی تا بازی رو تجربه نکردیم حکم شاهکاری شو ندیم خیلی بازی ها با متای پایین که شاهکار بود و برعکس چه بازی های با متالی بالا که به درد نمیخوردن مثل واچ داگز لیجن که حقش متای زیر ۷۰هستش

  • Inspody گفت:

    خودت خندت نمیگیره همچین حرفی میزنی …
    ( نظر من هیچ بازی ای تا به امروز در حد و اندازه ی این بازی نبوده واقعا به نظر هیچ بازی ای توان رقابت با این بازی رو نداره)
    داداش اینو باید کسی بگه که بازیو ۲۰ بار تموم کرده باشه تو که از نزدیکم ندیدیش …

  • Xbox+Bethesda گفت:

    کسی که به خاطر باگ به یه بازی ۶و۷ میده و میگه شهر نایت سیتی جذاب نیست باید در دهن و سایتش رو گل گرفت.این بازی شاهکار واقعیه چه متاش ۱۰۰ بشه چه ۹۱ چه ۰ شاهکار میمونه .این منتقدا هم با توجه به سلیقه خودشون نقد میکنن وگرنه نقد هاشون هیچ ارزش و اهمیتی نداره.

    • a.a.gameplay گفت:

      نایت سیتی جذاب نیست؟!

      شاخدار ترین دروغ عمرم 😐

      واقعا باید این سایتا گل بگیرن دهنشونو

    • Mikasa گفت:

      استاد شما چند ساعت بازیو رفتی میگی شاهکاره و شاهکار میمونه؟ اگه رفتی یه عکس از save file ت بده
      و چون‌ میگی نقد های منتقدا ارزش نداره خودت مردانگی پیشه کن و یه نقد آبدار بکن ببینم
      نمیخواد عناصر گیم پلی و level design بازیو نقد کنی این حدا ازت انتظار ندارم فقط بیا داستان بازی و شخصیت پردازی جانی سیلورهند و v رو بررسی کن
      اون ۱۱ نفری که لایکت‌ کردن هم همشون بیان اسکرین شات از سیو فایل اتمام بازیشون بدن ( تروفی هم قبوله)
      تا ببینیم یه مشت فنبوین و به بازی نرفته میگن شاهکار
      یا نه گیمرن
      احتمالا سی دی پراجکت خیلی به شما لطف داشته قبل ریلیز جهانی کد داده دست شما نقد کنین 🙂

      • Xbox+Bethesda گفت:

        داداش چه ربطی داره حتما باید بازی رو بری تا بفهمی آشغاله یا شاهکار؟من از اول هم این بازی رو دیدم میدونستم شاهکار میشه حالا چه متا پایین باشه چه بالا.درضمن به نظر تو کسی که به خاطر باگ به بازی ۶ میده کارش و نقدش درسته؟اینطوری که بازی های یوبی سافت باید زیر ۸۰ بشن همشون(خودم یوبی فنم).الآن از نظر من والهالا هم شاهکاره ،ولی اینکه بیای بگی چون باگ داره پس بده حرف مسخره ای هست.
        درضمن شما که از این بازی خوشت نمیاد میتونی نیای تو پست هاش کسی مجبورت نکرده.

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    خدایی برین جوابی که رو داده از دوباره بخونین ، واقعا خوشحالم که فن این استودیو محبوب و دوس داشتنی و خلاق و مهمتر از همه ریسک پذیر و نترس شدم اصلا شخصیت و کلاستون خیلی بالاست و من در هیچ شرکت دیگه ایی همچین چیزی ندیدم چه شرکت گیمینگ و چه غیر گیمینگ هایی که میشناسم.

    • majid گفت:

      سی پراجکت :heart:
      بازی ساخته که توش زندگی کنی گور بابای منتقدای دوهزاری (خشونت زیاد لست ۲ قطع نشدن بامبو گوست اف سوشبما جاهطلبی زیاد سایپرپانک)
      این عنوان تجربه نکنی نصف عمرت به فناست

  • Drama گفت:

    این بازی عالیه منتظر باشید باگ هاش رفع بشه با آپدیت ها بعد بازی کنید تنها مشکلش بنظرم همین باگ هاشه باقی چیزا عالیه نمره ش هم میگه که یک بازی عالی هستش بالای ۹۰ دیگه یعنی اینکه با یک بازی عالی طرف هستیم

  • چقدر با اخلاق
    یعنی کلاس درس اخلاقه برای اون بازیساز ناتی که به منتقده توهین کرد
    من خودم حقو به سازنده میدم ولی حمله کردن به یه منتقد هر چقدر هم بد باشه مثل اون خانم شایسته نیست

  • preity گفت:

    بازی اصلا خوب نیس واقعا، ۹ سال دیولوپمنت شده این 🙁 😉 :giggle:
    .
    وقتی اون همه تاخیر میزدن نگو بازی مشکل داره و خوب نیس، و فقط خواستن از دست لست فرار کنن :giggle: :giggle: :giggle: :giggle: :giggle: 😉 😉 😉 😉
    .
    ولی دکل بدی هم واسه ایکس باکس فنا نیست واقعا،، خودشون که بازی ندارن لااقل اینو که بار ها از بازی های خود ایکس باکس بهتره بتونن ران کنن
    .
    تایید :yes:

  • بهشون تبریک میگم که انقدر انتقاد پذیرن. برعکس نیل دراکمن که شکایت کرد

  • آفرین به شعورش که با اینکه شاهکار ساخت ولی کسی ایراد بگیره هم حرفشو قبول میکنه.

    نه مثل بعضیا از بازیش بد گفتن همون اول رفت از یکی شکایت کرد. پریروز هم توییت میزنه رای مردم مثل تو دهنیه. بعد فرداش مجبور بشه عذرخواهی کنه بخاطر بی اد.بیش
    دیگه لازم نیست معرفی کنم کیه

  • G.LN گفت:

    همین بازی سایبر و خیلی از بازیهای قبلی دیگه ثابت کرد متا صرفا ملاک نیست برای انتخاب یک بازی.
    هر منتقدی برای خودش یه نمره ای میده و طبق سلیقه ی خودشه.

  • mm_44 گفت:

    قابل توجه اونایی که هی متا متا میکنن
    یادتون نره که متال گیر سالید ۳ با اینکه متاش از شماره ۱ و ۲ و ۴ و ۵ پایین تره ولی به عنوان بهترین نسخه شناخته شده دویل می کرای ۳ با اینکه کمترین متا رو داره ولی بهترین نسخه ی سری هستش
    ویچر ۳ و بلادبورن جفتشون متاشون ۹۲ بود ولی برای من حکم متای ۹۵ به بالا رو داشتن

  • Kourosh Abedi گفت:

    به این بازی کم لطفی شده
    شکی نیست.
    ولی متا دیگه واقعا ارزشی نداره،بعضی منتقد ها هم دیگه ارزشی برای ما ندارن‌.
    بیخیال این متا.

  • S..M گفت:

    دوستان چنتا پیش بینی از رو مجریایه نمایش
    گل گدوت بابت نمایش بازی های وارنر برادرز مثل سویساید اسکوایتهام گاتهام نایت بتمن بدون بتمن
    تام هالد برا احتمالا آنچارتد پنج و یه احتمال ضعیف تر اسپایدر من ۲

  • majidam گفت:

    دوستان میشه یه بازی نام ببرید در حد اندازه سایبر پانک که قفل نداشته باشه : بابا این شرکت به غیر از اینکه شاهکار میسازه داره بازیش رو بدون قفل عرضه میکنه دیگه چه بهتر از این یعنی روز دهم دسامبر میشه بازیرو به صورت رایگان تجربه کرد بخش افلاینشو چون بازیش هیچ قفلی نداره تا حالا اینجور شرکتی دیدین اصلا بازی ویچر ۳ قفل نداشت این بازی هم نداره در صورتی که هر دو بازی شاهکار هستن

  • a.a.gameplay گفت:

    ۹۱ واقعا کمه
    واقعا کمه
    واقعا کم…

    چطور توبی فاکس یک بازی ۱۳۰ مگابایتی ساخت و متاش ۹۳ شد پس چرا این شاهکار باید ۹۱ باشه؟

    دیگه حالم از نمرات به هم خورد فقط میشینم بازیمو میکنم

  • راست میگه، به کسی بخاطر نظرش حمله نکنین ولی برین نقد گیم اسپات رو بخونین ببینین چقدر فاجعه ست.

    طرف میگه چون بازی Urgency داره، انجام دادن سایدکوئستا معنی نداره و چندتا بیشتر انجام نداده
    ص

    میگه هنوز اندینگ بازی رو ندیده (با چه رویی نمره داده!)

    میگه بازی به اقلیت ها و فرهنگ ها توهین میکنه (حالا خود اون اقلیتا هیچی نگفتن. فقط اینجور ادم ها دوست دارن Offend بشن)

    میگه ناراحتم که مجبورم همه رو بکشم و شلیک کنم. خشونت بازی زیاده
    میگه استایل بازی زیادی Edgy ه. (درک نمیکنه ژانر سایبرپانک یعنی چی)

    میگه تبلیغات ج%$## توی بازی زیاده و این ویژگی منفیه

    میگه توی کل بازی اسلحه ش رو اپگرید نکرده :wilt:

    خدایی این چطور منتقد شده من نمیدونم. همین بود که میگفت زامبی های Days gone همه سفیدپوستن و این ویژگی منفیه
    آدم خنده ش میگیره. مثل واشتنگتن پست که الکی متای انچارتد رو اورد پایین :reallypissed:

    ول کنین اینا رو و هروقت بازی اومد لذت ببرین :inlove: :yes:

  • Mr. morgan گفت:

    گیم اسپات نقدای جفنگی برن به جهنم مهم اینه بازی شاهکاره شاهکارم باقی میمونه چه یسری خوششون بیاد چه بدشون بیاد 🙁 :laugh: :laugh:

  • خب بازم میگم این به اصطلاح منتقد ها همونطور که قبلا گفتم باعث شدن نمره متایی که واقعا حق این بازی هست رو نگیره
    و اینکه واقعا دیگه حتی کوچیک ترین اهمیتی به نقد های گیم اسپات نمیدم (البته در خیلی مواقع اصلا نباید به نقد ها توجه کرد به نظرم فقط خود گیمر ها هستن که منتقد خودشون هستن همتون منظورم رو میدونید دیگه)
    و اینکه با اینکه انتظاری نمره متای بالای ۹۴ رو داشتم بازم باعث نمیشه که حتی یکصدم درصد از ارزش بازی کاسته بشه و هنوزم برای من یه بازیه متا ۹۴ که خیر یه بازیه متا ۹۷ هستش
    البته اینجا یه اشتباه کوچیک رو خود cdpr هم انجام داد و این بود که اومد از قصد بخش داستانی بازی رو کوتاه تر از اولش کرد چرا چون یه عده ویچر ۳ رو تا اخر نرفتن (خب تصمیمشون هم درسته و هم از لحاظی اشتباه) باعث شده بعضی منتقدا به اینم گیر بدن

  • شرکتی که فقط یک بازی شاهکار تو کارنامش داره
    اسمش شاهکار سازه
    چه سایبرپانک ۹۱ میشد چه ۷۲ من عاشقش بودم چون طرفدار cd projrct ام
    سی دی پراجکت شرکتیه که اولویتش حفظ کردن ابروی فرانچایزشه نه پول در اوردن
    (ناموسا منتظر بازی بعدیشم witcher 2 remake یا witcher 4 ؟ ?:-) )

  • farzadhk گفت:

    درود دوستان. خواستم عرض کنم که نقد کاملا یک دنیای وسیعه و رویکرد های متفاوتی هم براش وجود داره. از رویکرد روانکاوی بگیرید تا آیکونولوژیک یا همون بررسی پیشنه محتوایی و…
    اما، توی هر مقوله ای از رویکرد های خاصی میشه برای نقدش استفاده کرد. مثلا توی نقد موسیقی نمیشه رویکرد فمنیستی بکار برد. (موسیقی بی کلام البته)
    توی نقد بازی هم باید به مقوله های خاصی توجه داشت (که توی نقد های گیمفا کاملا رعایت میشن)
    این خانم منتقد گیم اسپات با رویکرد اجتماعی و روانکاوی یک بازی رو نقد کردن که به هیچ عنوان صحیح نیست و به نظر من حتی نباید نقدشون رو لحاظ میکردن! اما گویا قوانین متاکریتیک اجازه نمیده.

  • z for zack گفت:

    یه همچین بازی اصلا نباید کار به واکنش های منفی داشته باشه…. انتظارات هرکسی از این بازی یه چیز خاص بوده… یکی دوست داره هندلینگ ماشین هاش خوب و خوش دست باشه… یکی دوست داره گان پلی و شوتینگ بازی خوش دست باشه… یکی دوست داره میزان انتخاب و آزادی عملش فراتر از حد انتظار باشه… کلا هر کسی یه نظری داره
    من به شخصه انتظارم مبارزات نزدیک و تن به تن یا با سلاح های غیر خشابخور هست…
    فکر نکنم بعد ۸ سال انتظار و اونهمه درگیری رسانه ای بذارن کسی آرزو به دل بمونه….. هرچی باشه این بازی بزرگترین پروژه گیم از لحاظ وسعت و آزادی عمل تو نحوه پیشروی هست…
    فقط میمونه باگ هاش…گفتن با اون اپدیت ۵۰ گیگی روز اولش هنوزم یه سری باگ هایی داره که آدمو اذیت میکنه…
    اصل نمره این بازی به نظرم بعد ۱ ماه معلوم میشه… اینو بهینه سازی بکنن.. مشکلاتش با چندتا آپدیت رفع کنن… تازه اونموقع عیار اصلی بازی میاد دست بازیباز…
    امیدوارم ماجراجویی وی یکی از خاطره انگیز ترین های اواخر نسل ۸ بشه…

  • Sackboy گفت:

    این برخورد رو با برخورد نیل دراکمن مقایسه کنید، دیگه چیزی نمی‌گم… 😐

سازنده‌ی بازی Cyberpunk 2077 به نقدهای منفی پاسخ داد