فیل اسپنسر بازی Elden Ring را تجربه کرده است و آن را جاه‌طلبانه‌ترین اثر میازاکی می‌داند - گیمفا
فیل اسپنسر بازی Elden Ring را تجربه کرده است و آن را جاه‌طلبانه‌ترین اثر میازاکی می‌داند - گیمفا
فیل اسپنسر بازی Elden Ring را تجربه کرده است و آن را جاه‌طلبانه‌ترین اثر میازاکی می‌داند - گیمفا
فیل اسپنسر بازی Elden Ring را تجربه کرده است و آن را جاه‌طلبانه‌ترین اثر میازاکی می‌داند - گیمفا
فیل اسپنسر بازی Elden Ring را تجربه کرده است و آن را جاه‌طلبانه‌ترین اثر میازاکی می‌داند - گیمفا
فیل اسپنسر بازی Elden Ring را تجربه کرده است و آن را جاه‌طلبانه‌ترین اثر میازاکی می‌داند - گیمفا

فیل اسپنسر بازی Elden Ring را تجربه کرده است و آن را جاه‌طلبانه‌ترین اثر میازاکی می‌داند

محمد حسین کریمی
۱۸:۱۵ ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
فیل اسپنسر بازی Elden Ring را تجربه کرده است و آن را جاه‌طلبانه‌ترین اثر میازاکی می‌داند - گیمفا

بازی بعدی هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki)، خالق عناوین Bloodborne و Dark Souls، با نام Elden Ring در دست ساخت قرار دارد و طرفداران شدیداََ منتظر اطلاعات بیشتر هستند. مطمئناََ خبر جدید منتشر شده از طریق مصاحبه‌ی وبسایت گیم‌اسپات (Gamespot) با آقای فیل اسپنسر (Phil Specner) هایپ پیرامون این اثر را دوچندان می‌کند.

وقتی گیم‌اسپات از اسپنسر پرسید که چقدر از Elden Ring را دیده است، وی در جواب گفت:

من در حقیقت مقدار زیادی از این اثر را دیده‌ام و حتی آن را بازی کرده‌ام.

آقای اسپنسر توضیح داد که نمی‌تواند بیش از این در مورد Elden Ring صحبت کند اما در مورد عظمت و اهمیت این اثر گفت:

به عنوان شخصی که در دهه‌ی گذشته تمامی بازی‌های میازاکی را تجربه کرده‌ام باید بگویم که به وضوح عنوان جدید میازاکی جاه‌طلبانه‌ترین اثری به حساب می‌آید که تا به این لحظه توسط او توسعه پیدا کرده است. من عاشق مکانیک‌های جدیدی هستم که او و تیمش در گیم‌پلی اعمال کرده‌اند. همچنین کار کردن با یک خالق دیگر در زمینه‌ی داستانی نیز بسیار تاثیرگذار بوده است.

منظور اسپنسر از خالق دیگر جورج آر.آر مارتین (George R.R Martin) است که برروی ستینگ و افسانه‌های روایت شده در این اثر کار می‌کند. همچنین آقای اسپنسر متذکر شد که میازاکی با Elden Ring افق‌های سبک خود را گسترش می‌دهد. همچنین وی متذکر شد که میازاکی و تیمش در مورد پروژه‌های در دست ساخت خود بسیار پرشور هستند و تمام توانایی‌های خود را به کار می‌برند.

بر اساس اعلانات قبلی بازی Elden Ring در تاریخ نامعلومی برای پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد اما به دلیل طولانی شدن پروسه‌ی توسعه احتمالاََ شاهد انتشار نسخه‌ی ارتقاء یافته‌ی این اثر برروی کنسول‌های نسل بعدی نیز باشیم.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فیل اسپنسر بازی Elden Ring را تجربه کرده است و آن را جاه‌طلبانه‌ترین اثر میازاکی می‌داند - گیمفا
فیل اسپنسر بازی Elden Ring را تجربه کرده است و آن را جاه‌طلبانه‌ترین اثر میازاکی می‌داند - گیمفا
فیل اسپنسر بازی Elden Ring را تجربه کرده است و آن را جاه‌طلبانه‌ترین اثر میازاکی می‌داند - گیمفا
فیل اسپنسر بازی Elden Ring را تجربه کرده است و آن را جاه‌طلبانه‌ترین اثر میازاکی می‌داند - گیمفا
فیل اسپنسر بازی Elden Ring را تجربه کرده است و آن را جاه‌طلبانه‌ترین اثر میازاکی می‌داند - گیمفا
فیل اسپنسر بازی Elden Ring را تجربه کرده است و آن را جاه‌طلبانه‌ترین اثر میازاکی می‌داند - گیمفا
فیل اسپنسر بازی Elden Ring را تجربه کرده است و آن را جاه‌طلبانه‌ترین اثر میازاکی می‌داند - گیمفا
فیل اسپنسر بازی Elden Ring را تجربه کرده است و آن را جاه‌طلبانه‌ترین اثر میازاکی می‌داند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • mo70 گفت:

    این میازاکی با اون میازکی بزرگ در انیمه چه رابطه ای داره؟

      • شما بودی گفتی اگه ps5 پرفورمنس بهتری از xsx داشته باشه باید دست سرنی رو بوسید؟ اولین مقایسه بازی نسل بعدی (نه بازی بکوارد) DMC VDE اپتمایز شده نسل بعدی(نسخه ی دارای ری تریسینگ ) توسط دیجیتال فاندری : بازی روی ps5 توی حالت پرفورمنس مود ۵۰ فریم بیشتر میده نسبت به سریز ایکس و توی حالت رزولوشن مود پنج فریم بیشتر روی سریز ایکس میده . کجان اونایی که ۱۲ ترافلاپس ۱۲ترافلاپس میکردن بیاید که آب بدجور قطعه

        • سینا گفت:

          واقعا؟تو پرفورمنس مود پنجاه تا بیشتر میده یا پنج تا؟منبع؟وای خدا چجوری؟ولی خوب هنوز اول نسله و معیاری خوبی نیست به نظرم.ولی این جوابی محکم به فن بویا بود

          • منبع کانال یوتوب دیجیتال فاندری . برو ویدیوی مقایسه اشو ببین بله پنجاه فریم بیشتر

            • GodHand گفت:

              https://uupload.ir/view/b7kl_emjrbfvvkaa1owp.jpg
              و توی حالت ۴k@60 عملکرد xsx بهتره
              و توی حالت ۱۰۸۰p@120 عملکرد ps5 بهتره
              خیلی عجیبه واقعا، بازی های کپ کاپ با اینکه روی pc بهینگی خوبی دارن ولی روی کنسولا عجیب عمل میکنن، re3 remake هم روی ps4 pro بهتر از one x عمل میکرد که اصلا منطقی نبود بر خلاف ۹۰ درصد بازیای دیگه، در کل روی پورت این بازی انگار اونطوری که باید کار نشده و پولیشش نکردن

              • اوسعلی گفت:

                تو این تصویر دو صحنه متفاوت رو نشون میده. (گیم پلی PS5 حدود ۲ ثانیه از گیم پلی سری اکس جلوتره) ۲ ثانیه بعد فریم اکس باکس تا ۶۰ پایین میاد درحالی که PS5 بالای ۷۰ هست. (به هر حال یه صحنه خاص هست نمیشه ملاک کل بازی قرار داد)
                اما به طور کلی عملکرد دو کنسول رو درست گفتید. فقط مشکل اینجاست که تفاوت PS5 و سری اکس تو حالت ۴K میانگین ۵-۷ فریمه ولی تو حالت ۱۰۸۰P تفاوت دو کنسول میانگین ۲۵-۳۰ فریمه!! (حتی بعضی وقت ها تفاوت بیشتر از ۶۰ فریم میشد البته اینم نمیشه ملاک کل بازی قرار داد) و جالب اینجاست که قدرت سخت افزاری سری اکس از PS5 بیشتره 😐
                حتی یه چیز عجیب تر که دیدم تو همون حالت فریم ریت بالا که PS5 بهتر عمل میکرد کات سین های سری اکس ۵ تا ۱۰ فریم بالاتر اجرا میشدن 😐

        • وقتی میگفتم،سخت افزار کاستوم شده PS5 بر اساس معیار بازیساز ها باعث قدرت بهتر میشه،دقیقا منظورم همین بود
          جیسون شرایر دروغ نمیگفت و اون مصاحبه با بازیساز ها حقیقت داشته که گفته بودن سخت افزار PS5 قویتر هست بخاطر کاستوم بودنش
          حیف که فنبوی ها همیشه گوش و چشمشون بستس

          • Drama گفت:

            نه اینجوری نگو ۱۲ ترافلاپس مهمتره میخوایم باهاش آپولو هوا کنیم

          • بیچاره ایکس باکس فنا حالا توی بازی های مولتی پلتفرم علاوه برا اینکه برتری گرافیکی و فریم ندارن از تجربه منحصر به فرد دوال سنس و صدای سه بعدی توی بازی های مولتی پلتفرم هم محروم هستند جالب اینجاست ری تریسینگ هم یکسان بوده

            • Ozhan گفت:

              البته به قول خودشون دالبی اتموس دارن که واس گرفتن خروجی خوب خداتومن هزینه کنن

              • اون دالبی اتموس رو فکر کنم همین نسلم داشتند اگه این نسل خیری ازش دیدند نسل بعدم میبینند اگه ایکس باکس این اپشن رو داشت که خودشو خفه میکرد سر rdna2 full دیدیم چکارا نکرد

                • K_R12 گفت:

                  اولا که کلا اشتیاه زدی تو مقایسه گرافیکی . تو همه حالتا به غیر از higher frame mode فقط بیشتر بود ولی بقیش ابکس باکس بهتر بود همونجور که آقای کریمی گفتن و به گفته ایشون تا چند سال دیگه تفاوتا معلوم میشه. دوما دالبی اتموس اولین کنسولی که داره به همراه دالبی ویژن فقط سری ایکس و اسه و اونی که تو وان ایکسه دالبی ادیو هست که چیزی خاصی نیست. پرفورمنس هم شک نکن هنوز ایکس باکس بهتر خواهد بود ولی چند وقت طول میکشه . تو دویل می هم که بیشترش برتری با ایکس باکس بود از خور حرف الکی نباف. (توی فورکی ایکس باکس بهتر بود) . اون بخار کردن کنسول هم که تکذیب کردن همه . حالا برین تو غارتون هرچی گفتین بن بست خردین. لازم به ذکره که ایکس باکس هم میتونه تا یکی دو سال دیگه دسته با قابلیت دوال سنس بده . صدای سه بعدی هم که تایید شده بود و نینجا تئوری هم دربارش گفته بود

                • از کدوم برتری حرف میزنی از برتری دو فریمی توی ۴k ؟ توی حالت های فریم برتری کامل و قاطع با اختلاف خیلی زیاد با ps5 بوده حالا عیب نداره گریه نکن باشه شما هم صدای سه بعدی دارین به عمو فیل هم میگیم باتری قلمی رو برداره بجاش هپتیک فیدبک بزاره توش دو ساله دیگه بهتون تحویل بده 😀 😀

                • X.gamer گفت:

                  اطلاعاتتون واقعا کمه.دالبی نسل پیش رو با الان مقایسه میکنی؟شت!
                  .دوما:از کجا معلوم ، شاید این تمپست هم شبیه همون ssd در اومد 😀 :rotfl: :rotfl: :rotfl:

                • ساقیتو عوض کن تو دیگه کلا رد دادی ترول ssd سونی میکنی در صورتی که همون ssd قدرتشو توی بازی رچت توی لول دیزاین سوویچ یه ثانیه ایی بین چندین دنیای پرجزییات نشون داده حداقل چیزی رو ترول کن که نقطه ضعف باشه نه نقطه قوت راستی چه خبر از rdna2 full 😀 😀

          • GodHand گفت:

            @detroit
            جیسون شرایر دروغ نمیگفت چون مسئله اینه که اصلا devkit ایکس باکس دست خیلی از بازیسازها نبوده که بخوان در موردش نظر بدن(چون rdna 2 هنوز کامل نشده بود و مایکروسافت هنوز در حال کار روی devkit ها بود) بیشتر بازی هایی که میبینی قراره روی xsx اجرا شن اکثرا یه پورت .exe یا نسخه ارتقا یافته one x هستن(به خاطر همین dmc 5 روی xsx از ری ترسینگ پشتیبانی نمیکنه فعلا) و اینو همیشه تو ذهنت نگه دار هر دو کنسول از سخت افزار کاستوم شده استفاده میکنن فقط نکته اینه که نوآوری های مایکروسافت مثل direct storage و… وارد pc هم میشن ولی نوآوری های سونی فقط توی ps5 باقی میمونه، در حقیقت مایکروسافت کنار amd و انویدیا آینده pc gaming رو با هم شکل میدن و جرقش با کنسولای جدید میخوره(به خاطر همین اگه مایکروسافت نبود pc گیمرا بیچاره میشدن)، پس اینکه xsx شبیه pc میمونه تا کنسول خیلی بی معنیه(کنسولا در واقع یه pc بهینه شده و مخصوص برای اجرای برنامه های گرافیکی به بهترین شکله ممکنه که ما بهشون بازی میگیم، فرقی نمیکنه از چه api با پردازنده و گرافیکی استفاده بشه اگه یادت باشه میشد روی ps3 لینوکس نصب کرد اون اوایل که بعدا به خاطر مسائل امنیتی حذف شد) ببین api گرافیکی dx12 ultimate رو مایکروسافت با همکاری مستقیم amd و nvidia میسازه و اونها هم کارتهاشون رو با اون قابلیتا hardward accelerated میکنن حالا سونی با همکاری amd میاد نرم افزار کنسولش رو با اون قابلیتای HW تطبیق میده و سعی میکنه بهترین بازده رو از اون سخت افزار داشته باشه

        • X.gamer گفت:

          شما همونایی نبودید که مارو بخاطر ssd جر دادید؟این یه بازیه زیاد مهم نیس ، فعلا گند ssd فرابشریتون تو خاطره هاست :rotfl: :rotfl: :rotfl:

          • تو برو کرک داون تو بازی کن و اینکه خبر دارم جعبه تون بدجور دود کرده مثل خود تو 😀

            • X.gamer گفت:

              داداش من انتظارم حداقل ۵ برار سریعتر تو اکثر بازیا و یکمی سریعتر فقط رو چندتا بازی انگشت شمار بودش، نه که تو همین سه چهارتا بازی ، ایکس باکس رو یکی بالاتره :laugh: :rotfl: به هر حال ما که کیف کردیم ، شما باید جواب پس بدید نه ما.یعنی اونهمه ssd میکردین فقط نتیجش چند ثانیس؟ :rotfl: :rotfl: اگه اینطوری حساب کنیم تنها فرق لودینگ اینا به سه تا بخش تقسیم میشه:۱ رو چندتا بازی خیلی سریعتره ps5 که خب میشه ۱۰ درصد :-(( ۲ در ۸۰ درصد بازیا تنها ۲-۳ ثانیه اختلاف دارند که اصلا و اصلا برای سونی خوب نیستش،عملا دوثانیه اختلاف هیچ فرقی ایجاد نمیکنه و تقریبا ssd سونی رو زیر سوال میبره ۳رو ۱۰ درصد بقیه هم ایکس باکس سریعتره که کلا سونی رو زیر سوال میبره 😉 پس عملا از لحاظ منطقی ما باید بخندیم نه شما :rotfl: :rotfl: :rotfl:

          • X.gamer گفت:

            نترس خود شما سوژه خوبی اید 😉

        • djma گفت:

          من همچین چیزی ندیدم دوست عزیز ،مقایسه اش هم هست تو همون گوگل سرچ کنی میاد بیشتر هم فریم ریتش پایین تر بوده از سریز ایکس هم تو فور کی و هم های فریم ریت

          • گوگل چیه عزیزم دیجیتال فاندری همین یک ساعت پیش مقایسه کرد برو یوتوب کانالش ببین توی پرفورمنس مد با اختلاف زیاد ps5 برتر بوده توی رزولوشن مد هم سریز ایکس فقط پنج فریم بیشتر داده

            • djma گفت:

              نه من همچین چیزی ندیدم تو پرفورمنس مد هم عقب تر بودید دوست عزیز
              https://m.youtube.com/watch?v=GIIhJqTERls
              اینو نگاه کن دوست عزیز

              • موضوع به طور کلی از این قراره:
                داخل حالت High Frame Rate Mode برتری با پلی‌استیشن ۵ هستش. داخل بقیه حالت‌ها به صورت جزئی در حد ۲-۵ فریم اکس‌باکس بالا می مونه و پلی‌استیشن دنبالش می کنه و هر جا افت می کنن هر دو میان پایین ولی برتری در حد چند فریم با اکس‌باکس هستش.
                موضوع مهم اصلا اینا نیست. آخر ویدیو لیدبتر توضیح میده، اصلا انتظار نداشته با تفاوت قدرتی که وجود داره عملکرد کنسول‌ها اینقدر مشابه باشه و انتظار داشته اکس باکس خیلی فیکس تر و بهتر اجرا بشه که به وضوح مشخص بشه. دلیل این موضوع اینه که api پلی‌استیشن به قبل پایبنده و پایه رو گسترش داده و اکس‌باکس کاملاََ همه چیز رو تغییر داده از نظر ساختاری برای همین سازنده ها با پلی استیشن ۵ کار راحتی دارن اما در ادامه‌ی نسل یعنی دو تا سه سال اینده که سخت افزار اکس‌باکس شناخته تر بشه ممکنه کارایی اش هم بالا تر بره و شاید شاهد یک سری برتری ها درش باشیم. چون از نظر منطقی قدرت بیشتری داره.
                نکته‌ی جالب توجه اینه که آقای لیدبتر گفت دلیل تعریف بیش از حد سازنده‌ها از پلی‌استیشن ۵ اینه که با قدرت کمتر اما با پایبندی به سخت افزار قبلی و آشنا تر بودن سازنده ها با این سخت افزار تونسته فاصله‌ی دو ترافلاپسی رو تقریباََ از بین ببره. باید دید در ادامه ی نسل چی میشه. این کل ماجرا هستش. ویدیو رو می تونید ببینید. دقیقا صحبت های لیدبتر همینه.
                اینم بگم بازی ممکنه پچ بشه مشکلات هر دو طرف برطرف بشه.

            • MR_William گفت:

              خود ریچ تو ویدیو میگفت دلیل اینکه جی پی یو xbox sx فول لود نیست رو نمیدونه و حدس میزد مربوط به کد نویسی api بازی هست یعنی هر چی بود باعث شده بود تو پرفورمنس مد کامل کار نکنه ربطی به بهتر بودن ps5 نداشته …
              تقریبا تو همه حالات xbox ده تا پونزده درصد بهتر بود بجز اون یه حالت و این بحثا الکیه تفاوت قدرت کمه در هر صورت

              • اوسعلی گفت:

                ۱۰ تا ۱۵ درصد!؟؟
                تو حالت پرفورمنس مود بدون RT تفاوت کاملا معلوم بود و برتری با PS5 (حدود ۲۵ تا ۳۰ فریم بیشتر میداد)
                همون حالت پرفورمنس مود بدون RT تقریبا برابر بودن و نمیشد گفت کدوم بهتره.
                تو حالت رزولوشن بالا برتری جزئی با xbox بود. (حدود ۵ تا ۷ فریم بیشتر میداد)
                مشکل اصلی اینجاست که قدرت سری اکس از PS5 بیشتر پس باید تو همه حالت ها بازی رو بهتر اجرا میکرد

                • biosoroushock گفت:

                  از روی یه بازی نمیشه نتیجه گیری کرد کدوم کنسول قوی تره و اختلاف دقیقا چقدره ، باید منتظر تست های بیشتر بود مخصوصا در بازی های نسل نه

                • MR_William گفت:

                  دارم میگم تو همه حالت ها ایکس باکس ده تا پونزده درصد بهتر بود ۸۸ و ۱۰۰ تقریبا به جز یه حالت که مشکل داشت تقریبا ۴۰ فریم بیشتر میداد ps که توضیح دادم اصن متوجه حرفم نشدی …

    • biosoroushock گفت:

      ربط ندارند ولی هر دو تو کار خودشون تبحر دارن

    • Star1 گفت:

      در حد سلام علیک رابطه دارن.

  • از این کلمه جاه طلبانه تو دنیای گیمینگ متنفرم. نمیشه چیز دیگه به جاش به کار ببرن؟ مثلا بهترین؟
    کوجیما وقتی استرندینگ رو ساخت همه می گفتن جاه طلبانس ولی شد شبیه ساز پیاده روی کردن
    لست آف آس دو رو می گفتن جاه طلبانس ولی خراب کرد
    گیرز آف وار ۵ رو می گفتن جاه طلبانس ولی به پای سه گانه هم نرسید
    من نمیدونم جاه طلبانه یعنی چی. به هر حال امیدوارم این بازی انحصآری ps5 باشه.این جانب به عنوان فن دو آتیشه سونی انحصاری باشه محشره.

    • TERIXA گفت:

      کلمه Ambitious رو به اشتباه جاه طلبانه ترجمه میکنن ترجمه صحیحش بلند پروازانه ست. جاه طبلی بار منفی داره توی فارسی و ترجمه مناسبی نیست .

    • pegasus گفت:

      سونی تفریبا ۸ سالی میشه دیگه به لطف استدیوهاش به انحصاری ترد پارتی نیاز نداره

    • سینا گفت:

      یه بار دیگه کامنت خودتو بخون…….خیلی اوضاع خیته……

    • Ninja Theory گفت:

      اسپنسر با این حرفش غیر مستقیم اشاره کرده که این بازی روی کنسول های xbox قابل بازی هست
      شاید حتی انحصاری xbox بشه
      قبلا میازاکی و xbox همکاری داشتند(درسته بازیش متوسط بود ولی داشتند)

      • Drama گفت:

        باشه حالا انحصاری باشه مثلا(که نیست) چیش به تو میرسه؟چه سودی میبری این وسط؟

      • سینا گفت:

        میازاکی رو سونی بهش میدون داد جهت اطلاع و بهترین اثرشم انحصاریه.فقط به خاطر این کامنت ناپخته و بچگانه تو جواب دادم.میازاکی کی با ایکس باکس همکاری داشته؟

        • Drama گفت:

          متاسفانه یکبار یک ژاپنی با مایکروسافت ایکس باکس همکاری کرد و تهش فاجعه ای شد
          خدا بداد استدیویی برسه که قراره بخرنش

        • Ur didact گفت:

          برادر جوری میگی بهترین اثر انگار مثل روز روشنه! در زمینه لول دیزاین بلادبورن یا دیمنز سولز حرف زیادی برای گفتن ندارن در مقابل دارک سولز ۱. منظورم اون ماهیت mazeوار دنیای بازی های میازاکیه و جوری که لول ها و مناطق مختلف رو به هم پیوند میده (وقتی shortcutی میزنی خودت کرک و پرات میریزه!) اون هم خیلی immersive و باور پذیر و هارمونیک به گونه ای که دنیای بازی که متشکل از این مناطق جدا از هم هست خیلی consistent و یک‌ پارچه به نظر میرسه. چیزی که دارک سولز ۲ به شدت توش ضعیف عمل کرده. یک فایرلینک شراین ds1 کلاس درس دیزاین هست برای تمامی بازی ها حتی بقیه بازی های میازاکی. از طراحی محیط خود فایرلینک شراین بگیر تا ارتباطش با مناطق دیگه بازی و طوری که بازی اجازه دسترسی به تمامی مناطق بازی اصلی رو از طریق فایرلینک ممکن میکنه (ولی نه از همون ابتدای بازی). مرکز ثقل دنیای ds1 فایرلینک شراین هست. شما کوئست lautrec رو انجام بده firekeeper’s soulرو استفاده کن برای اپگرید فلاسکت و باهاش firekeeperت رو احیا نکن. بونفایر فایرلینک شراینت خاموش میشه و بعد ببین چه دماری از روزگارت در میاد. حتی با وجود اینکه lordvessel رو گرفتی و warp هم میتونی بکنی! اینقدر که فایرلینک شراین خوب دیزاین شده و نقطه مهم و به تعبیری استراتژیکی هست برای player. بقیه اثار میازاکی اون intricate & interconnected level designرو ندارن ولی بلاد بورن نزدیک ترین بازی میازاکی به ds1 هست در این زمینه. Forbidden woods shortcut هنوز نمایانگر همون فلسفه دیزاین مراحل هست و به قولی واقعا پشم ریزونه. میشه اون shortcut سنترال یارنام و منطقه research hall رو هم متذکر شد.
          به طور کلی بخوام بگم
          دارک سولز ۱ پیچیده ترین و هنرمندانه ترین لول دیزاین سری (و به نظرم تاریخ گیم) رو داره. انگار که ساختار دنیاش از یه فایرلینک شراین شروع شده و همه چی اطراف اون بنا شده و با توجه به اینکه kiln of the first flame هم زیر فایرلینک شراین هست این موضوع از طریق lore هم حمایت میشه. به طور کلی دنیاش فوق العادست مخصوصا به کمک مناطقی مثل the great hollow و ashlake و اون نمایی که توی tomb of giants از ashlake وجود داره بازی موفق میشه تجربه یک دنیای فوق العاده جذاب و باور پذیر و منسجم همراه با لول دیزاین تکرار نشدنی رو برای player به ارمغان بیاره
          دارک سولز ۲ همون طور که گفتم اون intricate & interconnected level design رو نداره و بیشتر شبیه یه ماجراجویی طولانی میمونه به خاطر مناطق بزرگش که غالبا horizontal بیلد شدن و تا حد زیادتری نسبت به ds1 از هم جدان و اون transition بین مناطق هارمونیک، ظریف و باور پذیر نیست.
          دارک سولز ۳ از نظر لول دیزاین چند قدم روبه جلوه نسبت به ds2 ولی باز هم مراحل و ساختار های بزرگ، جدا از هم و افقی کم نداره ولی مناطق غالبا خوب و تر تمیز به هم پیوند خوردن و دنیای یکپارچه و جذابی داره. نماهای خوبی برای ساخت نقشه ذهنی از دور ارائه میده ولی تمام اینکار ها رو به قدرت ds1 انجام نمیده و چندین درجه پایین تر هست. اما اینقدر انمی و باس دیزاین های محشری داره که حس زنده بودن دنیاش از همین طریق تامین میشه‌. Characteristic های هر منطقه ای از طریق characteristic های انمی ها و باس اون منطقه قابل تشخیصه و چون خیلی به ds1 ارجاع میده و پیوند خورده، lore و دنیاش رو قوی تر و غنی تر میکنه.
          و اما بلادبورن دقیقا یه چیزی بین ds1و ds3 هست از نظر لول دیزاین و برای همین نزدیک ترین کار میازاکی از لحاظ دیزاین به ds1 هست. ساختار مراحل بیشتر از دارک سولز ۳ vertically orientated (واقعا نمیدونم معادل فارسیش که همون مفهموم رو به همین دقت برسونه چیه!) و نتیجتا چگال تر هست اما هنوز مناطق جدا از هم و ساختار افقی زیاد درش به چشم میخوره و اون تندیدگی مناطق رو در سطح دارک سولز ۱ نمیبینید
          کامنت به کجا رفت یا خدا!
          میخواستم بگم که بله برادر « بهترین اثرشم انحصاریه »؛اینقدرا هم اسون نیست گفتن همچین چیزی.
          جواب ایشون رو هم لازم نیست با اغراق و بزرگنمایی الکی بلادبورن (یا دیمنز سولز) بدی. البته کامنت شماست و شما مختاری چی بگی ولی خب برای اثبات اشتباه یه نفر دیگه باید از فکت ها استفاده کرد و جمله « بهترین اثرشم انحصاریه » چندان معتبر نیست و خیلی جای بحث داره و از حد نظر شخصی نمیتونه بالاتر بره برای همین فکت نیست و استفاده ازش برای اثبات چیزی غلط! همین.

    • حرف نزن تو دث بازی نکردی هیچی نگو دث ی شاهکار به تمام معنا از لحاظ داستانی ،موسیقی،جهان بازی و گرافیک شاهکاره فقط گیم پلی خیلی سلیقه بود درست مثل آثار های دیوید کیج و اینکه منتقدا در حقش ظلم کردن . دوم ی نگاهی به هیلو نگاه کن ی ا‌س‌ک‌ی کامل از دووم و گرافیک اش در حد ی بازی نسل ۷ بود یا کرک داون انقدر براش خرجی و تریلر ازش دادن آخرش که هیچی نشد ی بازی بیهوده 😕 و اینکه خودم به شخصه از دث لذت بردم.

    • arm4nii گفت:

      عزیزم فکر نکنم گیمر باشی؟
      لست دو فوق العاده بود و همه حال کردن.
      دث استرندیک عالی بود
      گیرز ۵ اوق العاده و عظیم ترین بازی ساخته شده تو سبک خودش و ووتور بازیسازیش بود.

      پدر بزرگ دانته و ویرجیل
      • با اینکه اون ترول کرد کار ندارم
        ولی دث واقعا شبیه ساز پیاده رویه
        یه بازی بسیار اورریتد که اگه کوجیما پشتش نبود با سر میخورد زمین
        مثلا اگه یوبیسافت ساخته بود متاش میشد پنجاه
        از گیم پلی که بگذریم تو بازی پنجاه جا نوشته بود اثر هیدئو کوجیما
        لعنتی ول کن

        پدر بزرگ دانته و ویرجیل
        • دث استرندینگ از معدود عناوین ۱۰ از ۱۰ این نسل هستش
          بیگ وینر ۲۰۱۹ هم هستش البته از طرفدار آشغال های تکراری یوبیسافت بیشتر از این انتظار نمیره

        • بودن کوجیما پشت این بازی ی چیز ناگزیره چون کس دیگه‌ای ب مغزش نمیرسید همچین بازی‌ بسازه.
          من بین اینهمه بازی ک پلی استیشن ت نسل ۸ رو کرد نوارم گیر کرد روی این بازی و با احترام ب تمام بازیهای پلی استیشن و فارق از متای بازیها اینو رو از نظر خودم بهترین بازی میدونم

          • دوست دارم دلیلشو بدونم
            چون من به هیچ وجه نتونستم بازی رو ادامه بدم
            و تو همون پرولوگ ولش کردم
            می‌خوام بدونم چی باعث شد انقدر علاقه داشته باشید
            و مرسی که برخلاف بقیه بدون توهین جواب پادین

            • Neil_druckman گفت:

              دث تنها مشکل این گیم پلیش بود درسته که مفهومش رو میرسونه با اساس گیم پلیش مشکلی ندارم اما باید یسری عنصر بقا به بازی اضافه میکردن.اما واقعا تجربه یونیکیه

            • نه خواهش میکنم. ببینید دلایل ک از نظر من خیلی زیاده و نمیشه همه‌شو لیست کرد منتها یکی از دلایل علاقه شدید من به این بازی عمق بسیار بسیار بالای این بازیه، یعنی گیمپلی، آبجکت‌ها و نهایتا جهان بازی در یک هارمونی بسیار زیبا و نادری کنار همدیگه جمع شدن ک بشخصه در هیچ جا چنین جهانی که مطابق با فلسفه‌ی و روایت داستان باشه ندیده بودم.

              فلسفه بسیار عمیقی پشت این بازی هستش که البته همین شمشیر دولبه‌ی بازی شده چون بسیاری نتونستن درکش کنن و در نتیجه بازی رو پرت کردن گوشه کمد و والسلام، کسی فلسفه این بازی رو متوجه نشه غیر ممکنه بتونه باهاش ارتباط برقرار کنه و ازش لذت ببره. بازی و جهان بازی به شدت در گرو درک و فهم فلسفه داستان بازی ( و نه فقط دونستن روایت داستان) هستش.
              میگم بحث این بازی خیلی طولانیه اما همین دو روز پیش سایت زومجی داستان رو تحلیل کرده بود هر چند بازهم با چیزی ک من از بازی فهمیدم فاصله داشت ولی خوندش میتونه بسیار شما رو کمک کنه تا دوباره برین سمت این بازی و این شاهکارو از دست ندید.

        • داداش گیم پلی ی مفهوم داشت اونم میدونی چی **آینده با دستان خودت ساخته میشه**و**برای آینده با سخت ترین تلاش هارو بکنی** و اینکه بعضی ادم ب‌ی‌ ش‌ع‌و‌ر همیچن لقب هایی دادن شرط میبندم دث عاقبت اش مثل spack ops line میشه و بعد ها میفهمن چه شاهکاری بوده که هی بهش توهین می کردن

        • biosoroushock گفت:

          اتفاقا چون کوجیما پشتش بود انقدر انتظار زیاد بود ازش و هایپش بالا بود وگرنه خیلی بیشتر تحویلش میگرفتن و کمتر بهش سخت میگرفتن بازی هم شبیه ساز پیاده روی باشه یا نباشه تو خیلی زمینه ها تلاش کرده نوآوری کنه و بازی خلاق و پر معناییه شما هم بهت پیشنهاد میکنم بازی رو تموم کنی کلا این ذهنیت شبیه ساز پیاده روی و اورریتد بودن و غیره و غیره رو از سرت بیرون بنداز و مثل یک بازی بی نام و نشان برو داخلش و سعی کن با خوبی و بدی هاش تمومش کنی چون تجربه خاصیه و من شخصا ازش لذت بردم بازی هم هر چی جلو بری گیمپلیش بهتر و میشه و اصلا فکر نکن بازی سطحیه همچنین بازی رو آنلاین برو چون هدف بازی رو بهتر میفهمی

        • کلا کوجیما خیلی اسم خودشو تو بازیاش مینویسه قصدم ترول نیست کوجیما خیلی کارش درسته و من قبولش دارم و metal gear solid 3 جز ۵ تجربه برترم هست اما آره واقعا چپ و راست بازی‌هارو از اسم خودش پر میکنه

    • جاه طلبانه یعنی همین دیگه، جاه طلبانه به معنای خوب و عالی بودن نیست، یعنی بازیساز ی تکنیک، ی گیم پلی جدید یا در روایت داستان ی سری خلاف عادات پیاده کرده و به طور کلی ی افق جدید ایجاد کرده اما ممکنه مورد استقبال هم واقع نشه.

  • majid گفت:

    به عنوان شخصی که در دهه‌ی گذشته تمامی بازی‌های میازاکی را تجربه کرده‌ام(فیل اسپنسر) بلاد بورن هم انحصاری سونیه ولی میازاکی ساخته نتیجه علمی فیل اسپنسر ps4 داره

  • سینا گفت:

    وای هایپ داره خفم میکنه……..دارم میمیرم…ولی خوب جرج ار ار مارتین تقشش در حد همون مشاوره و کمک هست چون خیلی در گیر اتمام باد های زمستان و دانک و اگ و شروع رویای بهاره.ولی همینم عالیه نبوغ مارتین و نبوغ میازاکی تو داستانی که توی مصاحبه از مارتین خوندم گفت توی دنیا خدایان نورثه(مطمئن نیستم) حتی فکرشم روح رو نوازش میکنه.منتظرم…..

  • hosein1120 گفت:

    Wow :inlove: :inlove:
    البته نمی گفتم معلوم بود اصلا تو وجودم همچین حسی بود که این یه چیز دیگست
    خدا کنه زود تر بیاد صبر کردن براش خیلی سخته

  • biosoroushock گفت:

    فقط منتظرم گیمپلی بازی رو نشون بدن ببینیم اینبار چه کرده استاد میازاکی

  • Mhdi442 گفت:

    عالی :inlove: وجود اسب تو یه بازی سولزبرن کار جاه طلبانه ایه

    نمرات دیمن سولز کی میاد

  • majid گفت:

    اقای کریمی فیل اسپنسر دقیقا گفته تمام عنوانین میازاکی رو بازی کردم ؟

      • majid گفت:

        بلاد بورن هم جزو تمام بازی های میازاکیه که انحصاری سونیه

        • سینا گفت:

          خوب پی اس فور داره.چه اشکالی داره؟اون عینک کوفتیه فنبویی رو بردار.رقابت سونی و مایکرو جنگ نیست.همین یکم پیش شوهی یوشیدا ایکس باکس سری اکس گرفت.بابا این کل کل و تعصب داره جلوی لذت بردن از بازیارو میگیره.کاش میشد برگردیم به دوران سگا و اتاری و کل کل تو کلوپ.لیگ میزاشتیم سر یه بطری نوشابه مورتال میزدیم.همیشه سونیا رو برمیداشتم……فقط با بازیا عشق میکردیم.ولی الان سر که این پلاستیک از اون یکی پلاستیک بهتره داریم همدیگرو میرخوریم…..هعی حاضرم کل دارییمو بدم برگردم به دوران اردک کشی با اتاری.سگا .نینتندو ۶۴ .

          پدر بزرگ دانته و ویرجیل
  • nima- گفت:

    اصلا فک نمی کردم اسپنسر اینقدر گیمر باشه،واقعا فرد با اخلاقیه حتی اگر به ظاهر هم باشه خیلی انرژی مثبتو خوبی می ده

    از اون بگذریم،شاید باور نکنید اما من برا الدررینگ بیشتر از همه بازیا حتی دیمن سولز و سایبر هایپ ترم،استاد(واقعا برازندشه)همیشه با تیمای نچندان بزرگ و بودجه های معقول تجربه بازیای حیرت انگیزی برا گیمرا داده،سبک خودشو تقریبا ساخته و این که همه حتی الان اسپنسر هم می گه بازی چقدر نسبت به ساخته های قبلیش بزرگتر و بهتره،دونه دونه ی مو های ادمو سیخ می کنه،اتمسفر و ارت استایل خفن بازیاش و داستان های حماسیش از دارک سولزش تا بلادبورنش(نظر شخصی،که همردیفتقریبا بایوشاک) ازش بعنوان یکی از اتمسفریک ترین بازیای تاریخ یاد می شه.

    فقط فقط قصد بی احترامی ندارم اما ایکاش نه سونی نه مایکروسافت سراغ انحصاری کردن زمانی یا… نرن،واقعا حیفه همه گیمرا(حداقل اونایی که سخت افزارشو دارن)از اثار استاد بی بهره شن و ایکاش نسخه pc هم حداقل با تاخیر کم ریلیز کنن.

  • Endgame گفت:

    اسپنسر تحسین کرده
    یا ابرفرض
    از سکیرو و دارک سولز ۳ هم بهتر
    :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

  • این فیل اسپنسر آدمه واقعا خوبیه و براش احترام قائلم و اینکه یادم میاد برای ی تبریکی برای انتشار لست اف ۲ کرد :inlove: ولی نمی دونم بچه های این سایت انقدر بهش توهین می کنند امیدوارم این نسل جدید مثل نسل ۷ باشه که دوتا کنسول قدرتمند اومدن :inlove:

  • سینا گفت:

    اسپنسر خیلی مشتیه.خیلی ازش خوشم میاد.ادم خوب و باحالیه

  • Wounds گفت:

    اسپنسر جان ما هنوز تو کف یک تریلریم بعد تو بازیشم کردی :reallyangry:

  • Neil_druckman گفت:

    یسریا مثل اقای کریمی معتقد هستن که خرید فرام سافتور برای مایکرو هیچ سودی نداره که من اصلا باهاش موافق نیستم و اتفاقا به نظرم خرید فرام سافتور میتونه بهترین گزینه واسش باشه(البته این کارو بکنه خودم فیل اسپنسر رو میکشم) حالا چرا؟
    اول بگم این نظره کاملن شخصیه و ممکنه اشتباه باشه.ببینید کامیونیتی عناوین فرام سافتور بسیار بزرگن شاید فروش بازیاش ارقام عجیب غریب نداره اما اون افرادی که طرفدار فرام سافتور هستن میتونن جمعیت عظیمی از افرادی که کژوال هستن رو به سمت ایکس باکس بیارن.فک کنم منظور‌ رو رسوندم

    • چرا جدیدا به جای من صحبت می کنید؟ من کی گفتم خرید فرام سافتور برای مایکروسافت سودی نداره؟ گفتم خریدم کادوکاوا( شرکت پرنت فرام سافتور سودی نداره) اگر مایکروسافت بتونه فرام سافتور رو جدا از شرکت کادوکاوا که بالای ۲ میلیارد دلار ارزشش هست خریداری کنه بزرگ ترین سود رو برده. ولی کادوکاوا باید خیلی احمق باشه که یکی از بهترین زیرمجموعه هاش رو جداگانه بفروشه. از اون طرف مایکروسافت در زمینه‌ی انیمه و مخصوصا مانگا علاقه‌ای به سرمایه گذاری نداره و وسایلش هم نداره باید در ادامه‌ی این خرید کلی استودیو و وسایل نشر فراهم کنه بنابراین کادوکاوا که بیش از ۴۰ درصد دارایی اش وسایل نشر مانگا هستش برای مایکروسافت سودی نداره. مطمئناََ احمق هم نیست بالای ۲٫۵ میلیارد دلار خرج یک شرکت پرنت کنه که در نهایت یک استودیوی ۲۰۰ ۳۰۰ میلیون دلاری بدست بیاره.

      • Neil_druckman گفت:

        مثل اینکه اشتباه شده اما تا جایی که میدونم شما گفتید خرید فرام سافتور سودی نداره واسه مایکرو چون فروش بازیاش زیاد نیست ولی مثل اینکه اشتباه گفتم و منظور شما شرکت مادرش بوده اما این حرف رو از دوستان زیاد شنیدم.که شما هم نظرتون اینه که سود بزرگیه اگر مایکرو بتونه فرام سافتور رو تصاحب کنه اما شرکت مادر خیلی واضحه که سودی نداره واسش 😐

        • من دقیقا از کلمه‌ی کادوکاوا استفاده کردم خبری از منظور نیست یا کامنت دیگری رو خوندین یا اشتباه می کنید. من دیدم شما وقتی اینجوری کامنت میذارین دیگه همه فکر می کنن فکته که من گفتم فرام سافتور به درد مایکروسافت نمی خوره نمونه اش رو دیدم که کامنتای منو هزار تا پیچ و تاب دادن تا یه چیز دیگه ازش در اومده. در هر صورت، وقتی نمی تونه این استودیو رو خریداری کنه به صورت جداگانه سودی براش نداره و چنین بحثی هم بیهوده هستش. من فکر نمی کنم عقلانی باشه که فرام سافتور جداگانه به فروش برسه. از نظر عقلانی کمی تا قسمتی عقلانی تره که زیر مجموعه‌ی سونی بشه کادوکاوا اما باز هم درصدش پایینه.(دلیلشم اینه که سونی در زمینه‌ی انیمه نه تنها فعال بوده بلکه داره گسترش میده این زیرشاخه رو)

          • Neil_druckman گفت:

            توی قسمت اول کامنتتون دیگه یه اشتباه پیش اومد لازم به بزرگ کردنش نیست تعداد کامنتا زیاده و این اشتباه ها پیش میاد اما کلن این بحث فرام سافتور بوده پستای قبل که مایکرو میخرتش یا نه اما توی بخش دوم مخالفم.استودیو فرام سافتور خب مشخصن خیلی سود رسان هست واسه کادوکاوا اما اگر مایکرو بخواد هزینه کنه بعید نیست بتونه با یه رقم بالا تصاحبش کنه

      • اگه یه قیمت بالاتر از ارزش پیشنهاد کنه احتمال فروش فرام سافتور بالاست

  • Neil_druckman گفت:

    یا خدا ببین چیه که صدای اسپنسر رو هم در اورده 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 ابرشاهکار :pray: :worship: :pray: :worship:

  • اسپنسر ازش تعریف کرده خدا به خیر کنه کیفیتش رو:-| اسپنسر از کرک داون ۳ و ریکور و … هم تعریف کرده بود و میگفت شگفت انگیزه 😐 باز یوشیدا که یه گیمر واقعیه و حتی بلاد رو هم پلات کرده حرف میزد یه چیزی اخه اسپنسر و کیفیت؟ 😐

  • قبولت دارم هر دو رو و بی شک یه شاهکار تاریخی دیگه از میازاکی رو شاهدیم
    واقعا باید گفت دمش گرم چون هرچی بازی میده بیرون همگی شاهکارن

  • جان من این بازی رو نشون بدین که دارم دیوونه میشم

  • Old_Gamers گفت:

    دق کردم بخدا سر این بازی . هیچی ازش بیرون نیومده نه گیمپلی نه اتمسفر حتی نمیدونم چه رنگیه . هیچ وقت تو دوران گیمری اینقدر منتظر یه بازی نبودم . الانم دوباره دارک ۲ رو استارت زدم علتش هم ویدیو های اقای سینا روشنفکر بود . چهارتا کاراکتر ساختم جادوگر پایرومنسر نایت و کلریک موازی دارم میرم جلو .

  • اه لعنتی بده ما هم بازی کنیم دیگه همش تنها تنها اون پشت از روابط استفاده میکنه حالشو میبره الان نهایت حسودی رو دارم ابراز میکنم خوش به سعادتش

  • HalfLife گفت:

    یکی از منطقی ترین قیمت های سری اکس رو لینکشو میزارم به نظرم خیلی داره خوب میده به نسبت خیلی از جاهای دیگه
    https://tehranps.com/%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-xbox-series-x/

فیل اسپنسر بازی Elden Ring را تجربه کرده است و آن را جاه‌طلبانه‌ترین اثر میازاکی می‌داند - گیمفا