عنوان Halo Infinite یکی از کارگردانان ارشد خود را از دست داد - گیمفا
عنوان Halo Infinite یکی از کارگردانان ارشد خود را از دست داد - گیمفا
عنوان Halo Infinite یکی از کارگردانان ارشد خود را از دست داد - گیمفا
عنوان Halo Infinite یکی از کارگردانان ارشد خود را از دست داد - گیمفا

عنوان Halo Infinite یکی از کارگردانان ارشد خود را از دست داد

محمد حسین کریمی
۲۱:۳۰ ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
عنوان Halo Infinite یکی از کارگردانان ارشد خود را از دست داد - گیمفا

تلاطم و آشفتگی در رابطه با پروژه‌ی Halo Infinite شرکت مایکروسافت با جدا شدن یکی از کارگردانان بالا رده‌ی آن ادامه می‌یابد.

کریس لی (Chris Lee)، شخصی که کنترل کامل برروی تولید و توسعه‌ی بازی جدید ۳۴۳ اینداستریز یعنی Halo Infinite داشته است، دیگر برروی این اثر کار نمی‌کند. وی لحظاتی پیش این تاییدیه را به بلومبرگ (Bloomberg) اعلام کرد. لی دومین کارگردان بالارده‌ای است که در طول این دو سال اخیر پروژه را رها کرده است. وی در این باره گفت:

من از مدیریت پروژه‌ی Infinite کناره‌گیری کردم و به دنبال فرصت‌های شغلی آینده هستم. من به تیم سازنده‌ی این عنوان باور دارم و اطمینان دارم که آن‌ها عنوانی عالی ارائه خواهند داد. این زمان خوبی برای من است که از پروژه فاصله بگیرم.

بازی مورد انتظار طرفداران اکس‌باکس یعنی نسخه‌ی بعدی Halo قرار بود به عنوان یک بازی زمان عرضه در کنار اکس‌باکس سری اکس منتشر شود. به دنبال بازخورد ضعیف بازی‌بازان و عدم استقبال آنان از تریلر گیم‌پلی، در اوایل ماه آگست گذشته اعلام شد که Halo Infinite تاخیر خورده است. همچنین در زمان اعلام خبر تاخیر، نقش آقای لی در توسعه و رهبری تیم محدود شد و مایکروسافت یکی از افراد قدیمی پروژه‌های Halo یعنی جو استاتن (Joe Staten) را برای رهبری بخش تک‌نفره به این پروژه وارد کرد. پیر هینتزه (Pierre Hintze)، یکی از تهیه‌کنندگان ارشد بازی، نیز برای هدایت توسعه‌ی بخش چندنفره انتخاب شد.

لی از سال ۲۰۰۸، یک سال پس از بنیان‌گذاری آن، در تیم ۳۴۳ اینداستریز فعالیت داشت و برروی سری Halo نظارت می‌کرد. شرکت مایکروسافت در یک ایمیل پیرامون این موضوع توضیحاتی را ارائه داد:

کریس لی همچنان یک کارمند مایکروسافت باقی می‌ماند و اگرچه در حال حاضر از رهبری Halo Infinite کناره‌گیری کرده است اما ما بخاطر تمامی تلاش‌های او قدردان هستیم.

توسعه‌ی Halo Infinite در طول این سال‌ها با مشکلاتی رو به رو بوده است. در ماه آگست ۲۰۱۹ نیز یک کارگردان بالارده‌ی دیگر با نام تیم لونگو (Tim Longo) و همچنین تهیه‌کننده‌ی ارشد استودیو، ماری اولسون (Mary Olson) از پروژه کناره‌گیری کردند.

Halo Infinite در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

عنوان Halo Infinite یکی از کارگردانان ارشد خود را از دست داد - گیمفا
عنوان Halo Infinite یکی از کارگردانان ارشد خود را از دست داد - گیمفا
عنوان Halo Infinite یکی از کارگردانان ارشد خود را از دست داد - گیمفا
عنوان Halo Infinite یکی از کارگردانان ارشد خود را از دست داد - گیمفا
عنوان Halo Infinite یکی از کارگردانان ارشد خود را از دست داد - گیمفا
عنوان Halo Infinite یکی از کارگردانان ارشد خود را از دست داد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • تام وارن اعلام کرده وضع استودیو ۳۴۳افتضاحه و همه خسته ان
    و گفته احتمالا مدت خیلی زیادی قرار نیست چیزی بشنویم از هیلو
    ایکاش مایکروسافت بهشون تحمیل نمیکرد چی بسازند :smug: :heh:

    • الان خوشحالی که وضعیت بازی موردعلاقه من و خیلی های دیگه خرابه؟
      الان خوشحالی اگه متاش ۵۰ بشه؟
      خوشحالی درب این استودیو تخته شه و خیلی از کارمندها بیکار شوند؟
      خوشحالی بازی xbox شکست بخوره؟
      از روز ۲۳ جولای تا امروز این عکس رو گذاشتی
      هم کامنتت هم رفتارت تهوع آوره

      • alipower_fan گفت:

        و هنوزم که سایتهای مختلف و نطر های افراد مختلف راجع به لست ۲ رو میشنوم میفهمم چرا اینطوری میکنن اینا عقده دارن

      • امیدوارم روند توسعه این بازی از بحران در بیاد و مشکلاتش حل بشه یه گیمر واقعی هیچوقت آرزوی نابودی ایپی به بزرگی هیلو رو نمیکنه حتی اگه پلتفرمش رو نداشته باشه که بازیش کنه خلاصه خراب شدن هیلو ضربه به صنعت گیمینگ هست و هیچ گیمر واقعی این رو نمیخواد

        • دقیقا، امیدوارم تمام گیمرها این سطح شعور رو داشته باشند

          • Ozhan گفت:

            وقتی خوبه که همه این فرهنگ رو داشته باشن
            ما که هیچوقت واس نابودی ای پی های بزرگ و محبوبی مث هیلو خوشحال نمیشیم ولی یادمه وقتی همچین خبرهایی در مورد بازی های پلی استیشن میومد میشد مجمع ترول های دوستان جوری که دیگه دلم نمیخواست اون پست رو باز کنم!
            بازم امیدوارم این بازی که یکی از ستون های صنعت گیمه به چیزی که لایقِ برسه و هیچوقت خراب نشه

        • 343 HALO گفت:

          سلام دوست عزیز قبلا در مورد داشتن هسته های اختصاصی برای پردازش ری تریسینگ توی سری ایکس بحث کردیم که امروز با کنفرانس معرفی سری ۶۰۰۰ amd حرف های من تایید شد…
          سری ایکس یک سری هسته های اختصاصی به نام hardware accelearted raytracing یا به اصطلاح سخت افزار شتاب دهنده ی پردازش ری تریسینگ داره که PS5 نداره…
          https://uupload.ir/files/p6x_2020-10-28_21-58-57.jpg
          و نکته ای که تایید شد اینکه ps5 از معماری rdna 2 به طور کامل پشتیبانی نمی کنه!مانند Mesh shaders
          و VRS و…
          https://news.xbox.com/en-us/2020/10/28/a-closer-look-at-how-xbox-series-xs-integrates-full-amd-rdna-2-architecture/

          • سلام مگه ps5 از directx12 استفاده میکنه که شما اسمی از vrs و sfs و DirectX Raytracing برای ps5 میارید اینا ویژگی های dx12 با اسم اختصاصی خودشون هستند سونی از api خودش استفاده میکنه و از تمام این فیچرها با ویژگی های یکسان (حتی بالاتر) با اسم دیگه ایی استفاده میکنه حتی ممکنه api سونی فیچرهای انحصاری خودش رو داشته باشه که dx12 نداشته باشه فقط اینو بهت بگم vrs و امثال این فیچرها دو ساله روی pc روی کارت های انویدیا دارن استفاده میشن چرا چون ربطی به rdna2 ندارن بلکه جز ویژگی های dx12 هستند سونی با api خودش از تمام این فیچرها با اسم های مشابه استفاده میکنه و مطمعا فیچرهای اختصاصی api خودشم داره . اتفاقا با معرفی کارت های جدید amd معلوم شد که چرا cu های ps5 فرکانس بالا دارند چون کارت های گرافیک جدید amd هم دقیقا از این فرکانس های بالا استفاده کردند در واقع اینجا باید بفهمیم اگه گرافیک سریز اس و ایکس rdna2 هست چرا از فرکانس های خیلی پایین استفاده کردند و همچنین یکی از ویژگی های کلیدی rdna2 یعنی اینفینیتی کش که سرنی کلی درباره ش توضیح داد رو مشخص شد سریز ایکس نداره اما ps5 داره و کارت های جدید amd هم دارن پس در واقع این کارت گرافیک سریز ایکس هست که rdna2 فول نیست بخاطر فرکانس پایین cu هاش بر خلاف cu های ps5 و cu های کارت های rdna2 شرکت amd و نداشتن ویژگی کلیدی rdna2 یعنی اینفینیتی کش

            • 343 HALO گفت:

              “سونی از api خودش استفاده میکنه و از تمام این فیچرها با ویژگی های یکسان (حتی بالاتر) با اسم دیگه ایی استفاده میکنه حتی ممکنه api سونی فیچرهای انحصاری خودش رو داشته باشه”
              برای این حرفتون منبعی هم دارید یا روی هوا باز…
              اگه سونی چیزی مشابه این قابلیت ها داشت که مطمئنا تا حالا ده بار توی رسانه ها گفته بود حتی ولکان کم اورده جلوی این قابلیت ها بعد یک شبه سونی یک api می زنه که از یک api سه دهه هست داره براساسش بازی ساخته میشه و بزرگترین تیم ساپورت رو داره بهتر هست چه عجب!
              جالبه که خود کارت RX 6800 فرکانس گیمش روی ۱۸۰۵ هست یعنی از سری ایکس کمتر هست پس این حساب خود کارت های AMD هم کامل از RDNA2 استفاده نمی کنند 😕
              https://www.techpowerup.com/gpu-specs/radeon-rx-6800.c3713
              در اخرم جوابی برای وجود hardware accelearted raytracing توی ایکس باکس سری ایکس و اس نگرفتم و چجوری ps5 قراره rt رو اجرا کنه(که البته راندمانش مشخص شده…)
              اینفنیتی کش هم شما اصلا می دونه چیه؟اگر بدانید که می فهمید ایکس باکس سری ایکس نیازی به استفاده نداشته چون هم پهنای باند رمش هم سرعتش بیش تر هست…
              خود amd هم چون سرعت رمش از انویدیا کمتر هست استفاده کرده

              • سونی عادت داره سکوت میکنه یه دفعه با یه ویدیو یا کنفراس رونمایی میکنه عادت نداره با توییت خبرهاشو بگه اون کسی که کارش دمیج کنترله مایکرو هستش بعد از رسوایی جدید در استودیو ۳۴۳i اومده به خیال خودش با اخبار فیک دمیج کنترل کنه هنوز خیلی ها فکر میکنند دسته سریز ایکس هپتیک فیدبک داره چرا چون مایکرو بهشون دروغ گفت که ما اینو از سال ۲۰۱۳ توی دسته هامون داریم هنوز خیلی ها نمیدونند که دسته های سریز ایکس هنوز همون دو تا ارمیچر دو هزاری رو دارن و خبری از هپتیک فیدبک نیست چون مایکرو توی روز روشن اومد بهشون دروغ گفت . در مورد ری تریسینگ هم جفتشون ری تریسینگ سخت افزاری دارن چرا سعی میکنی نشون بدی ps5 ری تریسینگ سخت افزاری نداره منبع معتبر بده که ps5 ری تریسینگ سخت افزاری نداره دروغ گفتن از ویژگی های فن های ایکس باکسه اگه سریز ایکس هسته های جدا برای ری تریسینگ داره منبع معتبر بده که هسته های جدا برای ری تریسینگ داره و همچین منبع معتبر بده که ps5 هسته اختصاصی برای ری تریسینگ نداره در کل اینو بهت بگم دل به سخت افزار سریز ایکس خوش نکن سریز ایکس دقیقا یه کیس کامپیوتره همه چیزش از api و سخت افزار و ssd و همه چیزش یه کیس کامپیوتره اما ps5 از api ش گرفته تا ssd و منبع کنترل ssd ش کاملا کاستوم شده ست و پرفورمنس بسیار بیشتری از یه کیس کامپیوتر هم قدرت خودش بیرون میده چون کاملا کاستوم شده ست

              • الان رفتم توییتر چک کردم خواستم بدونم منبع این حرفای ایکس باکس فنا که میگن ps5 هسته اختصاصی ری تریسینگ نداره ولی سریز ایکس داره چیه به منبع معتبر بخش اخبار سایت یوبی سافت برخوردم همون سایتی که دو روز پیش هم شیطنت کرد و برای بازی اساسین برای ps5 نوشت ۶۰ فریم و ۴k و برای سریز ایکس نوشت ۶۰ فریم در ۴k بعدشم که ایکس باکس فنا تا دو روز جشن و پایکوبی گرفتن تا اینکه سایت یوبی سافت اومد شیطتنشو اپدیت کرد و برای ps5 هم نوشت ۶۰ فریم در ۴k . مگه بخش اخبار سایت یوبی سافت بتونه شماها رو دو روز خوشحال کنه خود مایکرو خودش همش در حال گند زدن به ایپی هاشه ولی این خوشحالی بعد دو روز تموم میشه چون اپدیت میشه سایتشون وقتی گندش در اومد و تابلو شد حرکت یوبی خودشون اپدیت میکنند . کلا یوبی سافت قرارداد داره با مایکروسافت و وظیفه تبلیغ تمام بازیهای یوبی هم با مایکروهه کلی پول رد و بدل میشه بینشون به این اخبار فیک زرد دل خوش نکنید که دو روز بعد خودتون زیر سوال میرین و دیگه باید با اکانت جدید بیاید سایت . در رابطه با اینفینتی کش هم اطلاعات چندانی نداری این یکی از انقلابی ترین ویژگی های معماری rdna2 هست که کارت سریز ایکس این فیچر رو نداره اون قابلیتی که گفتی فقط یکی از کارهایی که انجام میده اینفینیتی کش به طرز قابل توجه ایی پرفورمنس cu ها رو افزایش میده و همچنین در رابطه با فرکانس اشتباه نکن فرکانس بوست مهمه فرکانس ps5 هم بوست هستش تمام کارتهای معرفی شده جدید amd فرکانس بوست هم رده ی ps5 داشتند و به خاطر مصرف کم و بهینگی خود amd اعلام کرد که همه ی این کارت ها میتونند در اکثر اوقات در فرکانس بوست قرار بگیریند دقیقا مثل ps5

                • 343 HALO گفت:

                  این منبع به داشتن هسته های ویژه سری ایکس اشاره می کنه ولی هیچ جا حتی یکبار هم تایید نشده ps5 هسته های مخصوص داره اگر شما داری بده
                  “سونی عادت داره سکوت میکنه یه دفعه با یه ویدیو یا کنفراس رونمایی میکنه عادت نداره با توییت”فکر کنم این یعنی منبعی ندارید و از روی هوا باز…
                  سه هفته دیگه کنسول ها عرضه می شوند اونوقت هنوز سونی از این فیچرهاش که فقط فن های خودش هم با علم غیب ازش اطلاع دادند هیچی نگفته اگه سونی در همچین جایگاهی بود که api خودشو بزنه که تا حالا عالم و ادمو خبردار کرده بود
                  خیر عزیز همانطور که گفتم DX از سال ۱۹۹۵ شروع به کار کرده یعنی زمانی سونی حتی توی صعنت گیم هم نبوده و اخرین نسخه اش که dx12 ultimate باشه یک ساله معرفی شده و الان داره توی کنفرانس های amd و انویدیا از قبلیت هاش رونمایی می کنن و در این سطح هست اونوقت سونی یک api برای خودش می زنه و تمام…
                  “فرکانس اشتباه نکن فرکانس بوست مهمه”
                  چه ربطی به فرکانی بوست داره؟!اون فرکانس برای یک زمان دیگه هست برای بازی فرکانسش ثابت و کمتر از سری ایکس هست فکر هم نمی کنم کنسول کاری دیگه ای به جز بازی داشته باشه

                • 343 HALO گفت:

                  “دقیقا یه کیس کامپیوتره همه چیزش از api و سخت افزار و ssd و همه چیزش یه کیس کامپیوتره”
                  خب یعنی مخوای نباشه؟!رابطه ی کاربری ایکس باکس برگرفته شده از ویندوز هست و api اش هم که سه دهه هست داره جولان میده الان برای چی نباید استفاده ازشون کنه؟!اون سونی هست که نمی تونه از DXاستفاده کنه و مجبوره بره یک چیزی بسازه و اخرم معلوم نباشه نتیجه چیه و هیچی نداشته باشه بگه…
                  من نمی فهمم چجوری یک کیس کامپیتور هست که SSD اش کاستوم شده GPU اش کاستوم شده و CPU اش کاستوم شده اگر نشده پس نمونه شون با همان قابلیت ها رو نشان بدید؟!اصلا وجود خارجی ندارند

                • Ozhan گفت:

                  داداش بحثتون داشت خیلی خوب پیش میرفت تا اینکه جفتتون انگ فن بازی زدین به هم 🙁
                  ولی بازم دمتون گرم چیزای جالبی یاد گرفتیم :yes:

                • عزیز ما یه فرکانس پایه داریم یه فرکانس بوست داریم واقعا موضوع به این سادگی رو چطور متوجه نمیشید فرکانسی هم که سونی اعلام کرده فرکانس بوست ش هست که اکثر اوقات روی این فرکانسه . بحث اینجاست خود amd اعلام کرده که همه ی کارت های جدید rdna2 ش به شدت کم مصرف و بهینه هستند و بخاطر همین اکثر اوقات توی بازیها روی فرکانس بوست هستند حتی دو تا از سه تا کارتی که معرفی کرده فرکانس پایه بالایی هم دارند فرکانس بالا جزیی از ویژگی های rdna2 هست و اینفینتی کش هم یکی از مهم ترین فیچرهای rdna2 هست این کش بینهایت معجزه میکنه میتونی بری درباره ش مقاله بخونی که چه کارها که نمیکنه دقیقا یکی تفاوت های اصلی بین rdna1 با rdna2 همین اضافه کردند این کش بینهایت بوده در رابطه با api هم زیاد نگران سونی نباش نهایتش اینه از والکان استفاده میکنه هیچ وقت یادم نمیره توی نسل هشت مایکروفنا چقدر روی dx مانور دادن که این api قراره تفاوت سخت افزاری بین ps4 و ایکس باکس وان رو جبران کنه که اخرم نتیجه اشو دیدیدم هیچ تاثیری نداشت

                • در رابطه منبع ت یوبی سافت که توی بخش مشخصات واچ داگز گفته سریز اس و ایکس هسته های جدا برای ری تریسینگ دارن اما درباره ی ps5 چیزی نگفته فقط همین که سریز اس گندش در اومد که یه بازی نسل هشتی مثل dmc5 رو نتوست با ری تریسینگ اجرا کنه و کپکام کلا ری تریسینگ رو از سریز اس حذف کرد معتبر بودن حرفای یوبی رو نشون میده این منبع معتبرت همین چند روز پیش هم برای اساسین همچین شیطنتی کرده بود که برای ps5 نوشته بود ۴k و ۶۰ فریم ولی برای سریز ایکس نوشته بود ۴k در ۶۰ فریم ولی بعد از چند روز خودش آپدیتش کرد و برای ps5 هم نوشت ۴k در ۶۰ فریم . مطمعنا اگه کنسولای نسل نه هسته جدا برای ری تریسینگ داشته باشند ps5 هم هسته جدا برای ری تریسینگ داره چون ما عملکرد ری تریسینگ سری اس رو دیدیم که برای بازی dmc5 کلا ری تریسینگش رو حذف کردند و عملکرد ری تریسینگ اسپایدرمن مایلز مورالز و ریمستر اسپایدرمن هم دیدیم

                • اوژان باور کن من علاقه ای به اینجور بحث ها ندارم ولی وقتی اکانت رسمی توییتر مایکرو میاد با کمال وقاحت توییت میزنه کنسول های سریز اس و ایکس ما تنها کنسول های نسل بعد هستند که rdna2 full هستند و سر چهار نفر که سرشون نمیشه api چیه dx12 چیه کلاه میزاره واقعا نمیشه چیزی بهش نگفت شما تا حالا دیدی سونی بیاد فقط یه بار مستقیم یا غیر مستقیم اسم ایکس باکسو بیاره و درباره ایکس باکس نظر بده این مایکرو و اسپنسر شب و روز میان درباره سونی حرف میزنند و خودشونو برتر از سونی میدونند اسپنسر میاد میگه جنگ کنسولی رو تموم کنید از اون تیم ایکس باکس شب و روز مستقیم و غیر مستقیم در حال کوبیدن پلی استیشن هستند اسپنسر میاد میگه با انحصاری مخالفه از اون میره شرکت عظیم زنیمکس رو میخره و گیمرهای ps رو از تجربه بازیهای این شرکت محروم میکنه دورویی و شیادی بخشی از خصلت اسپنسر و تیمشه بازی لانچ که ندارن تا دو سال هم که کلا ایکس باکس بیابان خشکه هیچ بازی نداره بزرگترین ایپیش هیلو نابود شده بخاطر همین شب و روز در حال حمله به سونی هستند تا بلکه ضعف های خودشونو بپوشونن واقعا مایکل پکتر حرف قشنگی زد که مایکروسافت عقده حقارت دارد و این حسو به فن هاش هم انتقال داده

                • Darker than Black گفت:

                  دوست گرام فکر کنم باختی چون خبرش تایید شد “اکس‌باکس سری اکس و سری اس به طور کامل از فناوری AMD RDNA 2 پشتیبانی می‌کنند”

            • 343 HALO گفت:

              این منبع رو دادم گویا تایید نشد
              https://www.pcgamer.com/xbox-architect-on-ray-tracing-developers-still-want-to-use-traditional-rendering-techniques-without-a-performance-penalty/

              • 343 HALO گفت:

                نمی دانستم هم یوبیسافت هم تایید کرده…
                نمی دانم شما اصلا منابعی که من می دم رو می خوانی یا نه
                Base Clock
                ۱۳۷۲ MHz
                Game Clock
                ۱۸۱۵ MHz
                Boost Clock
                ۲۱۰۵ MHz
                کلاک پایه ۱۳۷۲ هست و برای بازی می اید روی ۱۸۱۵ اون بوست کلاک اصلا برای گیمش نیست و برای کار های گرافیکی و طراحی و تولید محتوا سنگین هست که ربطی نداره
                اینم در مورد اینفینتی کش…
                https://www.anandtech.com/show/16202/amd-reveals-the-radeon-rx-6000-series-rdna2-starts-at-the-highend-coming-november-18th/2
                همان جور که از توضیحاتم مشخصه حافظه سریع «اینفینتی کش» ۱۲۸ مگابایتی است که بر پایه کش Zen L3 طراحی شده و با کاهش تاخیر، مصرف توان و باتلنک‌های DRAM به افزایش کارایی در مواردی مثل پردازش ویدیوهای ۴K و ۱۴۴۰p کمک می‌کند.
                حالا نتیجه ی نهایی چیه؟amd امده دوبرابر انویدیا گذاشته و تازه توی تست های خودش که هیچوقت قابل اعتماد نبوده در عمل توانسته به انویدیا برسه اما بدون گفتن سطح ری تریسینگ که مشخص نیست چقدر باشه و…

          • PS5 need UNC5 گفت:

            از یه جا بهتون فشار میاد بهثو میبرید جای دیگه.وقتی میگن هردوکنسول جی پی یو کاستوم شده دارن بازم نمیفهمین قضیه چیه؟ مگه تابحال همه بازیای تردپارتی یکسان اجرانمیشه روهردوکنسول؟ دیگه از کی یکم قدرت بیشتر باعث موفقیت شده؟ خجالت بکشید برید دنبال بازی کردن جلوی تویتر و سایتها نشستید کی قویتره کی فلانه

      • Agent_117
        دوست عزیز فکر نکنم کسی راضی باشه ک فرانچایز بزرگی مثل Halo با شکست مواجه بشه! ایشون هم احتمالا بخاطر ترول بازی برخی از فن های محترم ایکس باکس این کار هارو انجام میده.
        قطعا مایکروسافت فکری ب حال این قضیه می‌کنه (مایکروسافت با تاخیر انتشار این نسخه، ثابت کرد ک میخواد ی هیلوی باکیفیت در خور این فرانچایز بزرگ ب گیمر های ارائه بده) :heart:

      • Golden_Sauber گفت:

        داداش این واقعیته بازی افتضاحه با یک سال تاخیرم درست شدنی نیست.الانم که کارگردان رفت دیگه بدتر…اگر انتقادی میشه به حقه چون هیلو مهمه همون طور که ما قبول نمیکنیم آنچارتد ضعیف باشه.کلی وقت داشتن بودجه نا محدود ۵۰۰ میلیون دلار خرج موتورش شده بازم گرافیکش اون شد.به کم قانع نباشید

      • اگر این اتفاق بیوفته و متای بازی بترکه دقیقا مصداق مرگ تدریجی رویاهای خیلی از گیمر ها خواهد بود…کاش یه جایی، زودتر از این حرفا تمومش میکردن، تموم میشد ولی خوب تموم میشد…

      • Reason گفت:

        دوست عزیز یجور حرف میزنی انگار تقصیر ماعه گند خورده تو هیلو، باید به خود مایکروسایت معترض باشی

    • خود استدیو ۳۴۳ هم افتضاحه
      وقتی مایکرو بهشون اعتماد می‌کنه و بزرگترین ایپیشو میده دستشون
      نباید گندابی مثل هالو اینفینیت بزنن
      اینم دیده هیچ غلطی نمیتونه بکنه استعفا داده بعد بگه اگه من بودم درست میشد

    • Devil گفت:

      عکسهای مربوط به ترول هیلو رو تایید میکنین اینم تایید کنین انقدر میزارم تا یه جایی تایید شه

      https://uupload.ir/files/wpto_11.jpg

    • Armin Ezati گفت:

      دوست عزیز لطفا عکس پروفایلتو عوض کن ازت خواهش میکنم خیلیا تلاش کردن که وضع کامنتای سایت بهتر شه و خوب تو این مدت خوشبخاته وضع کامنتای سایت خیلی بهتر شده دوست عزیز لطفا دیگه ترول نکن :heart:

      #ترول نکنیم

  • Undead Labs گفت:

    اینفینت مث این بازیهای ۱۰-۱۵ ساعته نیس این بازی ب قدری پروژه ی بزرگی عه که هر کسی از پس کارگردانی ش بر نمیاد

  • Mr Hill93 گفت:

    next time : halo infinite officially cancelled

    اسپسنر راستگو متخصص کنسل کردن بازیا
    بعد ی سریا ک میگن هیلو گوتیه سال بعده :laugh: 😀
    اینا هنو نمیدونن با خودشون چند چندن

    • Double_fine گفت:

      خرید Bungie به زودی توسط سلطان اسپنسر اعلام میشود

      • Double_fine
        دوست عزیز فقط ک نمیشه استودیو خرید! باید از استودیو های الآنش نهایت کار رو بکشن ک عناوین با کیفیتی برای کاربرا هاشون ارائه بدن
        واسه فرانچایز بزرگ هیلو نباید همچین اتفاقاتی بیفته!

      • Arso گفت:

        کمیت مهم نیست کیفیت مهمه.زدن داغون کردن عنوان بزرگ هیلو رو معلوم نیست اون همه سرمایه رو چیکار کردن…والا منم به عنوان پلی استیشن فن واقعا حالم گرفته شد از این خبر.منم کلی خاطره دارم از این عنوان فوق العاده.تریلرشو که دیدم انقدر ناراحت شده بودم باورم نمیشد چیکار کرده بودن با این بازی.فعلا که نیومده امیدوارم گندکاریشونو درست کنن ولی بدجور خراب کردن و از چشم کسی پوشیده نیست !

      • Mr Hill93 گفت:

        بانجی ک سهله
        خود خدا هم تو ساخت هیلو دخیل باشه
        هیلو اینفینیت محکوم به شکسته
        حالا بشینین هی ماله کشی کنین
        اخ اخ عجب هیلو اومد لست و له کرد واقعا :laugh: 😀

        • Mr Hill93
          دوست عزیزم همون قدر ک ما رو بازی های انحصاری پلی استیشن نظیر Tlou و… تعصب داریم، فن های ایکس باکس هم رو انحصاری هاشون تعصب دارن و دوس دارن موفقیت بازی هاشون رو ببینن و از تجربه‌شون لذت ببرن
          پس بنظرم بهتره ب سلیقه های همدیگه احترام بزاریم :heart:

  • هـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه

  • PC and PS4 گفت:

    این بازی فکر نکنم به سرانجام برسه …..

  • Arash گفت:

    تیری خلاص بر پیکر هیلو و مستر چیف
    واقعا حیف شد مستر چیف واقعا عظیمه و نماد ایکس باکس که متاسفانه حال و روز خوشی نداره.خودم خیلی به موفقیتش دل بستم به خاطر دوستان مایکرو فن خوب بالاخره اونا هم مستر چیف براشون مث کریتوس کبیر می مونه…امیدوارم یه تاخیر دو سه ساله بخوره واقعا خیلی بهترش کنند چون ایرادات فنیش واقعا عجیب غریبه که یه استودیو با بودجه مایکرو اینطور خروجی بده در حد نسل هشت نیست خداوکیلی قصد ترول ندارم یه تاخیر چند ساله بزنند چون خیلی بده آخرین حضور مستر چیف بد تموم بشه..دوستان گرافیک هیلو ۵ رو با اینفینیتی مقایسه کنید همه چی معلومه…یا واقعا از عمد اینطور دانگرید کردن یا واقعا اینجوریه بازی که خودم اینجور فکر می کنم…فرایند ساخت هیلو اینفینیتی با ساخت انجین به موازات هم پیش رفتند و ممکنه انجینش مشکلات جدی تو توسعه داشته که خروجی جالب نبوده…
    خلاصه امیدوارم مستر چیف با قدرت برگرده کار سختی هم نیست برگردوندن یه عنوان ولی باید دید چیکار می کنه اسپنسر با بزرگترین و محبوب ترین آیپیش…

  • SiRSiNa گفت:

    امشب یکم بیکارم شانسی اینو دیدم
    https://uupload.ir/files/c8ry_shot_00111.png
    دوست عزیز نوبجی میدونم اینو میبینی ، اگه جو گیمفا متعفنه چرا میاین اینجا؟؟ هرچند گیمفا بهترینه :yes: :heart: :heart:
    میدونم حقیقت تلخه و سوزش دارین ولی دلیل نمیشه بری پشت سر آقای کریمی و گیمفا حرف بزنین
    آقای کریمی شمام به اینا(میدونین خودتون که کی منظورمه) زیاد رو ندین نیست که اونجا … حسابشون نمیکنن میان عقده هاشونو اینجا خالی میکنن ( ادیت هم کردین اشکالی نداره ولی حتما ثبت کنین که ببینه)

    • همیشه پست سر آدم های موفق، حرف زیاده دوست عزیز (حتی این حرفمم در مورد سایت گیمفا هم صدق می‌کنه)
      ما ک از آقای کریمی و همچنین دیگر نویسنده های محترم سایت گیمفا تعصب خاصی روی ی کنسول ندیدیم!
      اخبار خوب و بد ک دست نویسنده نیس آخه :دی
      قبلا ک عضو تحریریه فروم گیمفا (مقاله و اخبار فروم رو پوشش میدادم) بودم ب صورت موقت، از این نوع حرفام در موردم میگفتن با اینکه هم Xbox داشتم هم Ps

      • Mateus گفت:

        اتفاقا خود جناب کریمی ؛ به بعضی از سایاست های سونی ایراد گرفته ؛ اینا همش از حسودیه ؛ توی هیچ سایتی ؛ عواملش انقدر به نظرات کاربران اهمیت نمیدن و پا به پاشون کامنت نمیزارن ؛
        .
        جناب کریمی عزیز ؛ اگه این متن رو دارید میخونید ؛ بدونید که شما و سایت عزیز گیمفا جز بهترین سایت های فارسی زبان در این حوضه هستید و با اعتماد به نفس کامل به کارتون ادامه بدید :heart:

      • Devil گفت:

        یه فرقی هست بین اینکه چه نوع اخباری رو سرچ کنی و استفاده کنی .خودتونم متوجه شدین .کامنتم با مقاله فرق داره هیچ مقاله ای درباره گیمپلی دیمنز سولز پر از باگ نوشته نشد اما ۱۰ تا مقاله در مورد نقصهای هیلو نوشته شد.نویسندهاشم مشخصن

        • لینک بذارین از یک مقاله که در مورد باگ های دیمنز سولز متنی نوشته باشه (از یک سایت معتبر) کار کنیم.(آی جی ان /گیم اسپات / wccftech / گیمینگبولت / vg247 / یوروگیمر / پولیگان / جاینت بامب) مشکلات دیمنز سولز اونقدری ابتدایی هستش که به زور میشه دید و به هیچ عنوان به افتضاحی پرچمداره اکس باکس نیست و هیچ سایتی از باگ های دیمنز سولز صحبت نکرده در خارج یا داخل همه فقط تحسین کردن البته موفقیت رو شما نمی تونی ببینی. دیمنز سولز چند تا باگ داره که فقط از دیوار یا شیلد رد میشن ولی مشکلات هیلو شامل موارد زیر میشه:
          ۱- تکستچر ضعیف
          ۲- طراحی چهره ها و مدلینگ داغون
          ۳- پویا نبودن محیط و عدم حرکت گیاهان و …
          ۴- باگ های ریز و درشت
          ۵- انیمیشن های در حد نسل هفتم
          ۶- نورپردازی ضعیف
          که در موردش کلی مقاله خارجی نوشته شده.
          خلاصه با دو بازی مختلف رو به رو هستیم یکی (دیمنز سولز) مورد ستایش و تمجید دیجیتال فاندری و تمامی سایت ها قرار گرفته یکی هم مورد شماتت.(هیلو) پس این حرفایی که میزنید واقعاََ عجیبه. افتضاحی مثل هیلو رو با اثار موفقی مثل دیمنز سولز مقایسه می کنید. (تازه هیلو پرچمداره اکس باکس هستش دیمنز سولز فقط یه ریمیکه توسط تیم بلوپوینت که از تیمای اصلی سونی نیست با این وجود از برترین تیم های اکس باکس هم بهتر عمل کردن از نظر فنی)

          • Devil گفت:

            مقاله حتما باید از سایتهای دیگه باشه ؟ خودتون نمیتونین گیمپلی رو بررسی کنین یا نمیخواین جو پلی استیشنی که راه انداختین بهم بخوره ؟ همون چندتا باگ هم هیچ جا اشاره ای بهش نشد ..من تا حالا نمیدونستم کار شما کپی پیست کردنه اشتباه از من بود

            • رد شدن ابجکت از دیوار یا یک ابجکت دیگه در هر بازی در تاریخ بشریت عادیه.(مخصوصا آثار سولز) ولی این که یک بازی پرچمدار از مایکروسافت در حد یک بازی نسل هفتمی باشه و سرتاپا ایراد از پایه داشته باشه یک چیز عادی نیست. به نظر من دیمنز سولز مشکلی نداره! اگر نظر من رو قبول ندارید حداقل یک مقاله بیارید که شخصی معتبر از وبسایت های معروف وجود داشته باشه که از دیمنز سولز ایراد گرفته باشه.
              به همین دلیله که بسیاری از وبسایت ها از هیلو ایراد گرفتن ولی دیمنز سولز رو فقط ستایش کردن. اگر هیلو دوتا ایراد جزئی داشت این همه مقاله نمی نوشتن. به دو دلیل خیلی ضربه خورد ۱- پرچمدار بودن ۲- کیفیت داغون / الانم برای همین تاخیر خورده.

          • Devil گفت:

            در ضمن وقتی تو ۴ دقیقه اینقدر باگ دیده میشه ابتدایی نیست

            • Old Gamer
              دوست عزیز بازی ویچر ۳ هم پر از باگ بود ولی چ متایی رو کسب کرد؟
              ی سری باگ ها هستن ک عادی شدن (تو بیشتر بازی‌ها دیده میشن)
              باگ با کیفیت بازی خیلی فرق داره
              در مورد باگ های ی بازی مقاله نمینویسن ولی در مورد کیفیت چرا

              • Darker than Black گفت:

                بعد چهار ماه اومدم سایت چقدر اسم ویچر رو میشنوم .تنها ایرادی که منتقدها از ویچر گرفتن باگ بود نزدیک چهار نمره ازش به خاطر باگ کم شد (نقدهای که نمره پایین دادن عمدتا به خاطر باگ بود ) من نمیدونم جریان چیه ولی لطفا دست از سر ویچر بردارین مخصوصا طرفدارهای سونی تو سه تا پسته هی میبینم سونی فنها دارن ویچر رو میکوبن

    • Armin Ezati گفت:

      واقعا نمیدونم که بعضی از کاربران سایت همسایه چه مشکلی با سایت گیمفا داران تو رو خدا چه سایتی مقلات سایت گیمفا رو داره چه سایتی پوشش خبری سایت گیمفا رو داره چه سایتی نویسندگان سایت گیمفا رو داره بگذریم در کل من خودم به نمایندگی از تمام کاربران سایت گیمفا از اقای کریمی و تمامی نویسندگان سایت گیمفا به خاطر خدمت به جامعه گیمری ایران تشکر میکنم

      #ترول نکنیم

      • amazon گفت:

        سرعت پوشش خبری گیمفا قابل مقایسه با سایت های دیگه نیست و این حرف ها همه از روی حسادت هست. سایت زومجی پر شده از فنبوی های ایکس باکس و با خوندن بخش کامنت ها میبینین که محیط سایتشون رو خراب کردن و از روی تعصب میان درمورد گیمفا و کاربراش صحبت میکنن. وقتی هیلو دوتا کارگردان عوض کرده و گیمپلی خیلی بدی رو ازش نمایش دادن نویسنده چیکار کنه؟ پوشش نده خبرش رو؟

    • amazon گفت:

      محیط زومجی خیلی خراب شده قدیم کاربران خیلی خوبی داشت الان یه سری کاربرای کم سن و سال طرفدار ایکس باکس ریختن اونجا و جالبه که راجب محیط اینجا هم غر میزنن! سنشون اگر قد میداد میدونستن که گیمفا سایت قدیمی تریه و اخباراش بر اساس فن بازی نیست. جالبه که نوشته اخبار بد رو اینجا پوشش میده! سرعت پوشش خبر تو گیمفا چون بیشتره و اکثر اخبار پوشش داده میشه براشون عجیبه! 😀

    • GrandWarden گفت:

      کاری نداشته باشید به این بچه مچه ها.منم اگه تو سایتی بودم که بعد از گذشت یکسال و اندی هنوز توش borderlands 3 نقد نشده،تو سایتی بودم که اکثر منتقدین و خبرنگارا اصلا مخاطبین رو به حساب نمیارن،تو سایتی بودم که زرت و زورت پست تبلیغاتی میذاره و در نهایت این که بعضی از اخبار یا اصلا پوشش داده نمیشن یا با یک تاخیر قابل توجه،از این کار ها میکردم.
      زور داره آقا جان زور.خیلی از کاربرای اونور بچه سالن.نه که بخوام بگم شعور به سن ربط داره.منظورم بچه سال عقلی.شاید واقعا سنشون هم بالا باشه ولی نحوه کامنت گذاری و تعاملشون با هم که یچیز دیگه میگه

    • Psycho0172 گفت:

      خیلی از کاربران حق به جانب و به ظاهر منطقی طویله نوبجی(لطفا تایید کنین خودتون که میبینین چه توهین هایی میکنن به سایت ما)
      اینجا ۱۰۰ ها اکانت دارن و ترول میکنن و خودشون رو خالی میکنن خیلی هاشون نصف مقالات اونور رو نگاه هم نمیکنن چون چرتی بیش نیست تازشم شاهکارشون با گند زدن به اعتبار و آبروی ایرانی ها تو سایت متا هم معلوم شد چه ذات کثیفی دارن و الکی فقط ادای روشن فکرا رو در میارن ولی در درون اکثرشون چیزی جز حرص و عقده و پوچی نیست یکی اینو اسکرین بگیره ببره پرت کنه جلو اونا تا بار آخرشون باشه پشت سر گیمفا زر زر میکنن
      آقای کریمی از شما خواهش میکنم تایید کنین اینو باید یه جوابی داده بشه به امثالهم این مثلا همسایه ها

  • Mohammadreza7 گفت:

    خدایا شکرت
    ایشالا بعدیا تیم مدیریتی استودیو هستن

  • SiRSiNa گفت:

    https://uupload.ir/files/5xwy_shot_0011.png
    دوستان عزیز اکس فن به اینایی که از سایت همسایه میان رو ندین ( یه عده کلاس هفتمی هشتمی)
    تموم هدفشون خراب کردن جو گیمفاس

  • X vs p گفت:

    اشکال نداره tetris برای اول نسل جاشو پر میکنه 😀

  • مایکروسافت چه یدونه استدیو داشته چه صدتا هیچ تغییری توش ایجاد نمیشه.چون به بنجل سازی و تبدیل کردن استدیو ها به بنجل ساختن و بازیهای سوریس محور و آنلاین محور و سطحی عادت کرده.اون روز دور نیست استدیوهای بتزدا هم متای زرد و قرمز بسازن.از اون ور سونی آزادی عمل کامل به استدیوها میده چی بسازن و به آخرین تکنولوژی ها مجهزش کرده.حتی اگه تمام ناشرها رو هم بخره خیالم راحت سونی پیروز نسل بعده چون تو پرورش دادن و تاسیس استدیو معرکه است

    • _babi
      بنظرم دوست عزیز مایکروسافت از نسل ۸ درس گرفته و قطعا میخواد تو نسل ۹ ی رویه دیگه رو پیش بگیره!
      با خرید استودیو های بیشتر و بهتر، رقیب سرسختی واسه پلی‌استیشن خواهد بود
      بنده فن پلی استیشن هستم اما با موفق نشدن Xbox خوشحال نمیشم! چون وجود یک رقیب سرسخت در هر زمینه ای ب شدت لازم هستش واسه پیشرفت هرچه بیشتر

  • مشکلات توسعه ی این بازی واقعا جدی هست ! مستر چیف نماد ایکس باکس هستش و حیفه این طوری بره رو هوا 🙁 خیلی سعی کردم نسبت به بازی خوش بین باشم ولی دیگه کم کم دارم امیدم رو از دست میدم …

  • HalfLife گفت:

    بهتر شد حتما یه ادم بالیاقت میزارن جاش شک نکنین

    • HalfLife
      بحث لیاقت نیست دوست عزیز، بحث بی برنامه‌گی هستش
      بازی Halo نماد ایکس باکس هست و نباید مایکروسافت اجازه بده ک ی سری افراد باعث حاشیه سازی واسه این فرانچایز بشن

    • بحث لیاقت نیست بحث اینه که این بازی اینقدر مشکلات ریز و درشت داره که هیچ کارگردانی حاضر نیست که این بازیو گردن بگیره این دومین کارگردان اصلیه که داره فرار میکنه چون اینا دوست ندارن رزومه اشون خراب بشه فردا که بازی اومد بیرون نگن این چه اشغالی بود که ساختی و آینده کاری خودشونو تحت شعاع قرار بدن

  • Xbox+Bethesda گفت:

    خوش حالم که رفت لیاقت هیلو و مسترچیف رو نداشت .بابا مایکرو سافت بانجی رو بخر هیلو رو بده دستشون دیگه 😥 😥 😥

  • Vahid3333 گفت:

    اشکال نداره فوقش بانجی رو میخریم خرابم کردن ، مهم نیس 😉 😉 😉

  • Xbox+Bethesda گفت:

    آقا واقعا خیلی ناراحتم امیدوارم این بازی به بهترین نحو تولید و منتشر بشه 😥 😥 😥 دوست ندارم مسترچیف رو نابود کنن.
    اون از خبر سایبر پانک اینم از این 😥 😥 😥

  • amazon گفت:

    خبر خیلی بدیه امیدوارم این وضعیت تو روند ساخت بازی تاثیر نزاره. هیلو یکی از قدیمی ترین و بهترین بازی های دنیای گیمه حیفه خراب بشه. امیدوارم جدا از این اتفاقاتی که داره میوفته برای این بازی، بازی نهایی خوبی در حد عظمت اسم هیلو در بیاد.

  • Farzan800 گفت:

    خوب شد کارگردان قدیمی بازی برگشت ، امیدوارم اون بتونه بازی رو درست کنه ، شاید وقتش رسیده استودیو ۳۴۳i روی یه ip جدید کار کنه و مایکروسافت هیلو رو بده دست id software ، به نظر میرسه اونا بتونن یه هیلو خوب در بیارن
    خداکنه نسل بعد بازی های خوب بیشتر ببینیم از مایکرو فورزا ، گرز ، اوری خوب بودن ولی کمه ، حالا که ۲۳ نا استودیو داره خداکنه یه نسل خوب تحویل ما ایکس باکس فنا بده ، حیف این کنسول با این قدرت ، امیدوارم کارگردان قبلی بتونه هیلو رو دوباره برگردونه

عنوان Halo Infinite یکی از کارگردانان ارشد خود را از دست داد - گیمفا