مایکل پکتر: گمان نمی‌کنم بازی‌بازان حاضر به پرداخت ۷۰ دلار برای بازی‌های نسل بعد باشند - گیمفا
مایکل پکتر: گمان نمی‌کنم بازی‌بازان حاضر به پرداخت ۷۰ دلار برای بازی‌های نسل بعد باشند - گیمفا
مایکل پکتر: گمان نمی‌کنم بازی‌بازان حاضر به پرداخت ۷۰ دلار برای بازی‌های نسل بعد باشند - گیمفا
مایکل پکتر: گمان نمی‌کنم بازی‌بازان حاضر به پرداخت ۷۰ دلار برای بازی‌های نسل بعد باشند - گیمفا

مایکل پکتر: گمان نمی‌کنم بازی‌بازان حاضر به پرداخت ۷۰ دلار برای بازی‌های نسل بعد باشند

ابوالفضل مناف زاده
۲۳:۰۰ ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
مایکل پکتر: گمان نمی‌کنم بازی‌بازان حاضر به پرداخت ۷۰ دلار برای بازی‌های نسل بعد باشند - گیمفا

آقای مایکل پکتر (Michael Pachter)، تحلیل‌گر نام‌آشنای صنعت بازی‌های ویدیویی در آخرین مصاحبه‌ی خود گفت که همچنان منتظر ارائه‌ی دلیل قانع کننده برای افزایش ۱۰ دلاری قیمت بازی‌ها از سوی ناشران بازی‌های ویدیویی است و بسیاری از آن‌ها نیز به‌نظر برای انجام این امر مردد هستند.

با نزدیک شدن به شروع نسلی تازه در دنیای عظیم و سودآور بازی‌های ویدیویی، برخی از ناشران و توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی نیز به سراغ مقوله‌ی افزایش قیمت رفته و به‌نوعی مسیر را برای سایرین هموار نمودند. در اولین قدم، شاهد چنین اقدامی از سوی ابرشرکت تیک‌تو (Take-Two) بودیم که با برچسب ۷۰ دلاری بازی NBA 2K21، این مسیر را پیش‌گرفت تا پس از آن نوبت به اکتیویژن (Activision) و بازی Call of Duty: Black Ops Cold War برسد. اما چندی بعد بمب خبری اصلی توسط یکی از چند شرکت اصلی صنعت بازی‌های ویدیویی یعنی سونی منفجر شد تا این شرکت نیز سوار بر این موج به این مجموعه بپیوندد. البته لازم به‌ذکر است که به ادعای سونی، قیمت ۷۰ دلاری بازی‌های این شرکت به تمامی عناوین انحصاری آن تعلق ندارد؛ هرچند طرفداران عنوان پرطرفداری چون Demon’s Souls برای تجربه‌ی مجدد این بازی و نسخه‌ی بازسازی شده‌ی آن مجبور به پرداخت ۱۰ دلار بیشتر خواهند بود.

در این بین، کارشناس نام‌آشنای بازی‌های ویدیویی یعنی مایکل پکتر در مصاحبه اخیر خود با وب‌سایت GamingBolt، اظهار داشت که افزایش قیمت برخی از بازی‌های خاص لزوماً به این معنا نیست که همه‌ی شرکت‌ها باید بازی‌هایشان را با قیمت ۷۰ دلاری روانه‌ی بازار کنند و با بازی‌های ۶۰ دلاری خداحافظی کنیم. در واقع، بخش بسیار مهمی از دلیل افزایش قیمت بازی‌ها، به‌دلیل اعمال محدودیت شرکت‌های تولیدکننده‌ی کنسول‌های بازی در MSRB (قیمت پیشنهادی توسعه‌دهنده) صورت می‌گیرد. همچنین وی در مثالی به قابلیت “Smart Delivery” بازی‌های مایکروسافت اشاره نمود و ادعا کرد که این سیاست نشان‌دهنده‌ی آن است که حداقل به این زودی‌ها قیمت ۷۰ دلاری را برروی بازی‌های مایکروسافت نخواهیم دید.

مسئله‌ی اصلی به آن‌چه که یک کنسول در زمینه‌ی MSRP برای فروش بازی‌ها در فروشگاه خود تعیین می‌کند، بازمی‌گردد. مایکروسافت از همان ابتدا با معرفی قابلیت Smart Delivery، کاملاً واضح اعلام کرد که تمامی بازی‌های قابل ارتقاء به نسخه‌ی نسل بعد، به‌صورت رایگان به‌روزرسانی خواهند شد. بنابراین، اگر چنین قابلیتی کاملاً رایگان باشد و در نسخه‌ی نسل فعلی باید ۶۰ دلار برای آن‌ها پرداخت کنیم، ۷۰ دلاری شدن بازی‌ها در نسل بعد تا اطلاع ثانوی در اکس‌باکس منتفی خواهد بود.

از طرفی دیگر، من فکر کنم که شرکت تیک‌تو با اقدامی که در راستای ۷۰ دلاری نمودن بازی خود انجام داد و به‌نوعی مسیر را برای دیگران نیز هموار کرد، همچنان تا مدت‌ها توسط بازی‌بازان مورد هجمه قرار بگیرد و ناراحتی آن‌ها از این بابت نیز کاملاً روشن است. همچنین، با درنظر گرفتن این موضوع که سال‌های طولانی از ۶۰ دلاری بودن بازی‌ها می‌گذرد، می‌توانستم افزایش قیمت ۱۰ دلاری برخی از بازی‌های پرهزینه را متصور شوم که صدالبته منطقی هم به‌نظر می‌رسد. اما نکته‌ی اصلی این‌جاست که در ادامه‌ی مسیر و حتی زمانی که توسعه‌دهندگان این افزایش ۱۰ دلاری را برای برخی از بازی‌ها لازم ندانند، این ناشران هستند که برای آن ۱۰ دلار حریص خواهند شد.

من نمی‌دانم که آیا این اتفاق خواهد افتاد یا خیر (رسمیت پیدا کردن قیمت ۷۰ دلاری بازی‌ها)، اما مشخص است که هم‌اکنون بسیاری از ناشران در رابطه با قیمت‌گذاری بازی‌های خود دچار سردرگمی شده‌اند و در این بین سونی با قیمت گذاری ۵۰ دلاری برای بازی Spider-Man Miles Morales و قیمت‌گذاری ۷۰ دلاری برای نسخه‌ی بازسازی‌شده‌ی بازی Demon’s Souls سهم عمده‌ای در بیش‌تر شدن این سردرگمی‌ها داشت.

اما در نهایت، موضوعی که کاملاً روشن است، این است که همه‌ی بازی‌بازان حاضر به پرداخت ۷۰ دلار برای تک‌تک بازی‌های نسل بعد نخواهند بود.

البته، این نکته باید درنظر گرفته شود که علاوه بر بسیاری از بازی‌بازان سراسر دنیا که همچنان در حال شکایت از افزایش ۱۰ دلاری قیمت برخی از بازی‌ها هستند و به نوعی قصد تحریم آن‌ها را دارند، در این بین چندین ناشر نام‌آشنا و بزرگ هنوز زیر بار ۷۰ دلاری نمودن بازی‌های خود نرفته‌اند. برای مثال، شرکت یوبی‌سافت (Ubisoft) رسماً اعلام کرد که حداقل تا پایان سال ۲۰۲۰ هیچ بازی‌ای از این شرکت با برچسب ۷۰ دلاری برای هیچ کنسولی اعم از پلی‌استیشن ۵ یا اکس‌باکس سری اکس و اس به فروش نخواهد رسید. از طرفی دیگر، شرکت کپکام (Capcom) بارها اعلام کرده است که تاکنون نتوانسته‌اند به نتیجه‌ای مشخصی در این‌باره برسند؛ اما فهرست لو رفته از یکی از فروشگاه‌ها نشان از قیمت ۷۰ دلاری بازی مورد انتظار این شرکت یعنی Resident Evil Village در پلی‌استیشن ۵ داشت.

حال، برای مثال اگر کشوری مانند چین که در صدر آمار علاقه‌مندان به بازی و رتبه‌ی پنجم در فهرست پرخرج‌ترین کشورها در زمینه‌ی خرید بازی‌های ویدیویی است را درنظر بگیریم، درمیابیم که بازی‌بازان چینی به صورت میانگین تنها ۷۲ دلار را در سال گذشته صرف خرید بازی‌های ویدیویی کرده‌اند. در نتیجه، به‌نظر می‌رسد که خرید بازی‌های ویدیویی در نسل بعد با چالش‌های فراوانی از سوی بازی‌بازان روبرو شود.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا این افزایش قیمت و احتمال عدم استقبال از بازی‌های ۷۰ دلاری باعث خواهد شد تا بازی‌بازان بیش از پیش به فکر استفاده از سرویس‌هایی نظیر گیم‌پس و یا PS Now بیفتند؟

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مایکل پکتر: گمان نمی‌کنم بازی‌بازان حاضر به پرداخت ۷۰ دلار برای بازی‌های نسل بعد باشند - گیمفا
مایکل پکتر: گمان نمی‌کنم بازی‌بازان حاضر به پرداخت ۷۰ دلار برای بازی‌های نسل بعد باشند - گیمفا
مایکل پکتر: گمان نمی‌کنم بازی‌بازان حاضر به پرداخت ۷۰ دلار برای بازی‌های نسل بعد باشند - گیمفا
مایکل پکتر: گمان نمی‌کنم بازی‌بازان حاضر به پرداخت ۷۰ دلار برای بازی‌های نسل بعد باشند - گیمفا
مایکل پکتر: گمان نمی‌کنم بازی‌بازان حاضر به پرداخت ۷۰ دلار برای بازی‌های نسل بعد باشند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Arash گفت:

    ۷۰ دلار مناسبه برای برخی ناشران نه همه
    مثلا بیشتر بازیای ea و یوبی ۶۰بمونن همچنین بازیایی مث nba
    بازیای مث فرست پارتیای پرخرج بازیای مولتی بزرگ مث جی تی آی و بازیای سی دی ۷۰دلار…
    کلا به نظرم یه سازمانی باشه قیمت گذاری کنه این خیلی خوبه تا خود شرکت تصمیم بگیره…فیفا الان ۷۰ دلار سایبر ۶۰ دلار……

  • Neil_druckman گفت:

    بنظرم هر بازی نباید هفتاد دلار باشه.بازیایه انحصاری یا بازیایه راکستار و سیدی اشکال نداره(فرام سافتور رو نمیگم چون بازیاش ور اون حد پرخرج نیست)
    اما مثلن بازیی مثل کالاف نباید هفتاد دلار باشه یا فیفا یا بقیه بازیایه(مولتی پلتفرم)
    البته هر انحصاریی هم نباید ۷۰ دلار باشه.مثلن بازیی در حد گوست باید ۶۰ دلار باشه ولی دلست یا گاد’مشخصن ۷۰ حقشونه

  • Endgame گفت:

    بالاخره اینشون یک حرف درست زد :yes:
    اینجاست که ارزش سرویسی مثل گیمپس معلومه میشه
    فقط اونایی که میگفتند ۱۰ دلار براشون چیزی نیست و راحت پولشو میدهند
    آدم واسه ریمستر و ریمیک بازی ۵ سال پیش نمیره ۷۰ داار ناقابل بدهد
    برتری گیمپس داره نزدیک میشه 😎

    • Undead Labs گفت:

      دور ریمستر ، ریمیک، گیم پلاس و دیسک رو باید خط کشید فقط گیم پس و بس
      باید اقتصادی بازی کرد
      XBOX SERIES S + GAME PASS

    • نه بابا این حرفا فقط واسه ایرانیاس.. مگه نمی دونی همه دنیا جز ایران این ۱۰ دلار بالا پایین براشون هیچ اهمیتی نداره.. اصاً بگو ۱۰۰ دلار..هیچ اهمیتی نداره براشون قیمت.چون وصلن به یک منبع بی نهایت از پول.. ایناییم که میان می گن گیمرای دنیا همه شکایت دارن از گرون شدنا همش توطئه هست.. توطئه ما ایرانیا.. همش اکاذیب ماس..فقط ماییم که سر ۱ دلار گرون شدن بمشکل برمی خوریم..
      آره بابا

      • Drama گفت:

        تو اینقدر حرص نخور اره واسه ما یک دلار خیلی پوله یک دلار یعنی بالا پایین شدن زندگیمون یک دلار یعنی ۳۲ هزار تومان برای ما همچی خیلی وحشتناک تر و بدتر و کثیف تره اگر الان ۶۰ دلاری ظرفیت ۲ اکانت رو بهت ۷۰۰ بدن ۷۰ دلار بشه ۱ میلیون باید بدی اره با همین یک دلار زندگی ما به فنا رفته یک دلاری که یک بچه اون ور آبی باهاش دو تا آبنبات میخره اگر کسی میگه اون وریا زندگی خیلی بهتر و آزاد تر و شرافتمندانه تری دارن درست گفته نه مثل ما توی این سگدونی زندگی میکنیم و صبح تا شب حتی نمیدونیم معنی جوونی و زندگی چیه شما که نشستی و دستت به دهنت میرسه راحت حال امثال مارو نمیدونی..

        • ۱- من بعضی شبا عمداً با شکم گرسنه می خوابم تا حال مردم فقیرو درک کنم.. من با این که وضعیت مالی پدر و مادرم خوبه برای خرید همین پلی ۴ خودم کار کردم و پس انداز کردم تا بخرمش.. عادت نکردم همه چیزو با پول بابام بدست بیارم.. من شده پول یک ماهی که درآوردمو یکجا دادم کمک خودم حتی جوراب نخریدم تو اون ماه.. همه بازیا رو خودم با پول خودم می خرم نه ددی.. شده با یه تیشرت ۶ سالو گذروندم.. همه اینا در حالی هست که من بواسطه والدینم می تونستم خیلی راحت تر از اینا باشم.. ولی انتخاب کردم که اینجوری باشم.. فقر اختیاری داشته باشم… چون هم به لحاظ معنوی رشد میکنم و هم مردم رو بیشتر درک می کنم.. اینایی که گفتم همش عین حقیقته.. نامزد ریاست جمهوریم نیستم که شعار بدم.. کسی از شما هم قرار نیست منو بشناسه…دوسم نداشتم اینارو بگم ولی این قضاوت کردنا حال منو بهم می ریزه..حالا بیا باز قضاوت کن…
          ۲- تهوع آورن آدمایی که تمایل به حفظ تعادل ندارن… می گی دعا و عمل می گه نه فقط عمل.. اون یکی میگه نه فقط دعا.. می گی دین و علم میگه فقط علم اون یکی می گه فقط دین.. می گی عقل و نقل می گه فقط عقل.. اون یکی می گه فقط نقل.. می گی ایران مصیبت داره و خارج هم همین طور می گه نه فقط ایران مصیبت داره.. اون یکی می گه نه فقط خارج مصیبت داره… گ.ن.د کار اینجوری در میاد گرفتی.. حرف منم همینه می گم درست ما خیلی مشکلات داریم
          ولی دیگه تورو جان عزیزت نیا بگو خارج( از این کلمه خندم می گیره) مدینه فاضلست… اینو نیا تحویل ملت بده.. دری وری نیا بباف( کلی می گم نه به این دوستمون دراما فقط)
          ۳- الفاظ قشنگ تر استفاده کن..شان خودتو پایین نیار.. نصیحت دوستانه

          • به علی قسم مثبت منفی برام هیچ اهمیتی نداره.. اگه می خواستم مثبت بگیرم دوتا روضه می نالیدم ۱۰۰ تا لایک می گرفتم.. به چشم دوست به من نگاه کنید رفقا.. فقط دوست دارم مدلای دیگه تفکر رو هم یه امتحانی بکنید.. اوناییشون که یمقدار کمتر مردمو تشویق به خودکشی کنه! لامصبا شما خودتون یه پا مومو هستین..نه اصلاً بدتر شما مثل ۱۳ نوار هانا بیکر هستید با این تفکرتون :smirk: ( برید راجب اثر پروانه ای یکم مطالعه کنید.. همین ضد حال های شما ممکنه به قیمت افسردگی یه نوجوون تموم بشه..
            تا حالا بهش فکر کردید)
            کمی امید … کمی ایمان..لطفن

          • خارج مدینه فاضله نیست. هر انسانی حق داره زندگی متوسطی از نظر رفاهی داشته باشه که این تو ایران با کار معمولی ارزوئه و توی خارج نه. لازم به این همه مغلطه هم نیس چشاتونو اگه باز کنید و فقط حقوق کارگری و کارمندی ایران رو با هرکشور خارج خاورمیانه مقابسه کنبد به عمق فاجعه پی میبرید.
            رشد معنوی!!!!داداش کلا ۴۰ سال میخوای جوونی کنی. این حرفا برا بعد شصت سالگیه.

            • ۱- “هر انسانی حق داره زندگی متوسطی از نظر رفاهی داشته باشه” بر منکرش لعنت… ولی حالا سوال..
              اگه یه مدت وضع خراب شد دیگه باید بمیریم؟ باید ببازیم؟ تو به عنوان گیمر کهنه کار چی فکر می کنی؟
              باید همه با هم گیم اوور شیم؟
              ۲- آفریقا هم خارج خاور میانس بزرگورار… تمام ۲۰۵ کشور دنیا سوئد نیستن
              ۳- خوشحالم تو جوونی به نتایجی می رسم که شما قراره بعد از شصت سالگی تون بهش برسید.. مرسی

              • الان نفهمیدم این مهدی رضایی جعلیه یا نه؟ …. فقط سواله

              • Devil گفت:

                یه مدت منظور چه مدته ؟چون من یادم نمیاد وضع خوب بوده باشه

              • 🤘Mohsenj74 گفت:

                نمیدونم شما چه اصراری دارین که درست میگین یعنی این همه مخالف نظر شما هستن حتی باعث نمیشه اندکی تفکر کنین که چرا اینطوریه ؟ کی گفته یه مدت وضع خراب شد باید بمیریم، این چه طرز فکریه، بعدشم وضع مملکت خیلی خرابتر از اون چیزی هست که شما میگین خیلی خرابتر …. این همه اصرار بر حرفایی که میزنی جالب نیست دوست من ، این دوستان هموطن های شما هستن و قطعا ابعاد نارضایتی خیلی بالاست بالاتر از اون چیزی که داخل یک کامنت بشه جا داد….متاسفانه ادامه دادن حرفاتون و سعی در جواب دادن کلمه به کلمه به دوستان …. این خودش عمق فاجعست فاجعه ایی که به کوچکترین قسمت های جامعه نفوذ کرده….سعی نکن با جواب دادن به فرض درست خودت صورت مسئله رو پاک کنی و به مردم جوری نشون بدی که تو باتلاق گیر نکردن…. واقعیت جامعه کنونی ما بدتر از باتلاق هست

              • پوچ گرایی :rotfl: نمردیمو معناشو فهمیدیم
                تفکر ایرانی اصیل :rotfl:
                ” دستت به یکجای این دولت بنده” :rotfl: قضاوت کن آفرین
                “این همه نظرات مخالف تو هستن چون اشتباه فکر میکنی” :laugh: باشه
                “اراجیفی که تو مدرسه و تلوزیون ایران به خوردت میدن رو قبول میکنی”
                من اصلاً تلویزیون نگاه نمی کنم زیاد :laugh:
                .
                مرسی که موجبات خنده ما شدی.. مدت ها بود نخندیده بودم…
                زیر کامنتای من نیا چون جواب مرده هارو نمی دم.. برو عزیزم خدا روزی تو یه جا دیگه حواله کنه

              • اولا که خود مهدی رضایی هستم
                یه مدت؟بیست سال یه مدته؟
                افریقا؟ایران رو با این همه ثروت با افریقا مقایسه میکنی؟بله ما باید مثل اروپا و امریکا باشیم‌نه سومالی!
                اره من فقط بعد شصت سالگی برام مهم نیس چند سال چیزی نخرم. شما اگه از الان براتون مهم نیس از الان پیرید
                با تشکر

              • اره یه زمانی پاسپورتمون ارزشش بالاتر از خیلی کشورا بود
                با هزار تومن ۱۴۲ دلار بهت میدادن
                بزار ما پیر شیم و اینجا نباشیم شما نتیجه گیریتو بکن نگران نباش
                فقط بدون الان با ۳۰۰۰۰ تومن فقط ۱ دلار بهت میدن و پاسپورت ایران الان ارزشش تو جدول ششم از اخره اونم به خاطر کسایی مثل شما اینجوری شده که همیشه راضی هستین و نتیجه میگیرید
                با تشکر

              • Ali.sadat گفت:

                بنظرم جوابشون رو نده
                الان خیلی ها ضد دین هستن این برادران هم روش
                وقتی که به دین و دعا میگن پوچ گرایی :rotfl:
                دیگه انتظاری نمیشه داشت …

      • دیگه اونجوریام نیست ! همون ۵۹ دلارم واسه خارجیا زیاده !
        یه گیمر که فقط ۱ بازی نمیخره ! کلی گیم میخره

        • Lara گفت:

          اره خب معلومه ۱۰ دلار بیشتر شده ولی فرقش اینجاس اون میاد فقط ۱۰ دلار بیشتر میده
          اما ما باید ۳۳۰ هزار تومان اضافه تر بدیم 🙂 بدبختی های مارو با اونا مقایسه نکن اصلا نمیشه
          بیخود نیست میگن جهان سوم و جهان اول فرقش تو خیلی چیزاس داداش

      • 30nabhl گفت:

        اونا نالشون از روی شکم سیریه
        اونا بازیشون در بدترین حالت یک دهم درآمد ماهانشونه
        اونا به ثبات اقتصادی عادت دارن
        ۱۵ ساله ۶۰ دلاره بازیشون
        ما تو دوسال ارزش پولمون شده یک دهم
        بازی ps2 با الان هزینش یکیه؟
        تازه اگه دلال جون انصاف داشته باشه
        شما درآمدت تو این ۲ سال چقدر بیشتر شده؟
        اینجا وقتی دلار ۱۰ تومن بود فیفا رو میدادن ۲ تومن
        دلار ۱۰ تومن بود مانیتور ۱۵۰ دلاری قیمتش ۴۵۰۰ بود
        دلالت قیمت ۳ برابری نده ۱۰ دلار افزایش پیشکش

  • برای بعضی بازی های سرویس جحور اره اقای پکتر حرفت درسته
    ولی من ۷۰دلار میدم و شاهکاری مثل دیمن و گاد میزنم و اندازه تک تک دلارایی که دادم لذت میبرم 😉

  • Undead Labs گفت:

    معلومه با توجه به اقتصاد جهانی که ب #@؟& رفته و اینجاست ک گیم پس می درخشه :inlove: :chic: 😯 سونی فک کرده مردم بابت انحصاری های بدون مولتی ۱۵ ساعتش ۷۰ دلار رو پرداخت میکنن وگرنه ی سرویس مشابه گیم پس واستون را می انداخت

  • UMK3 گفت:

    تنها حرف درست زندگیش همینه :laugh: 😀
    کی راضی ۷۰ دلار پول بده ?:-)

  • Ninja Theory گفت:

    من که با استفاده از گیمپس روز عرضه تونستم بازیهای شاهکاری مثل forza horizon 4 و gears 5 و ori 2 و hellblade و streets of rage 4 و tell me why و microsoft flight simulator رو همون روز عرضه بازی کنم و لذت کافی ببرم
    بقیه هم کیف پول رو برای خرید اشتراک ۷۰ دلاری استور آماده کنند

  • S..M گفت:

    ماکه مجبوریم کرک بزنیم یا زرفیتی روpsبریم خدایی زمانی که ما دارد گیم شدیم سرگرمی ایرونی بود العان پول یه بازی از دیجیتالی ۱.۸ میل اون موقع پی اس پرو با بازی بلاد بورن پام ۱.۷ درومد

  • Masterpiece گفت:

    بعید میدونم کسی خوشش بیاد بیشتر پول بده ولی در معضی موارد انقدر محتوا هست که کاملا ارزش پول رو داشته باشه

  • Mateus گفت:

    فکر نمیکنم ۱۰ دلار خیلی برای اونا آسیب زننده باشه ؛ از طرفی قیمت ساخت بازی هم خیلی نسبت به ۸ سال پیش زیاد شده ؛ برای یه سری شرکت ها مثل سونی و تیک تو و سی دی پراجکت واقعا حلاله

    • Devil گفت:

      براشون مهم نیست ؟ شیر تو آلمان ۵ سنت افزایش قیمت داشت هیچکی نخرید باز برگشت سر جاش اونوقت ۱۰ دلار هیچی نیست ؟ طرز فکرت ایرانیه کاریش نمیشه کرد

      • Majid گفت:

        دادا این پول ها براشون هیچی نیست
        فقط اینکه برا بازی گدا بازی در میارن
        همین آلمانی ها تو ماه به اندازه چند هزار دلار آمریکا به صورت میانگین درآمد دارن
        ۱۰ دلار برای حدود ۵۰ کشور اول لیست پر در آمد نباید چیز خاصی باشه و یه ۱۰۰ کشور دیگه هم قابل قبوله
        ایران که احتمالا میانگین در آمد مردمش تو رتبه +۱۸۰ قرار میگیره نابود میشه
        اگه تو رتبه +۱۸۰ نبود بدون از یه تعداد کشور هایی که نمیشه گفت حتی اقتصاد دارن آمار نگرفت(معمولا کشور های افریقایی که در آغوش طبیعت زندگی می کنن)
        وضع مردم ایران تو لیست کسایی که کار می کنن ولی نونی در نمیارن راحت تا تو ۵ تای اوله

        • Devil گفت:

          اصلا مشکلشون ۱۰ دلار نیست مشکلشون تورمه اصلا به هیچ وجه با گرون شدن هیچ کالایی حتی یک سنت هم کنار نمیان.اون ۱۰ دلار آثار خوشو داره.ما تو ایران عادت کردیم واسه اینه به چشم نمیاد .نون ۵۰ درصد گرون شد رفتم آریشگاه میگه ۴۰ تومن میگم چرا میگه نون ۵۰درصد گرون شده کرایه ماشین همچنین یک جنس رو بقیه قیمتهام تاثیر میزاره برا همینه کشورهای پیشرفته به ندرت افزایش قیمت دارن چون افزایش قیمت در هر حالتی یعنی تورم .الان اینا اومدن ۱۳ درصد بازیو گرون کردن فکر کردن همه گیمرها مثل گیمرهای ایرانن که طرفداری هم بکنن 😐

        • میان میگن ماهی ده دلار
          تو سال میشه صد و بیست دلار
          تو ده سال میشه ۱۲۰۰ دلار
          اگه همین پولو پس انداز کنن که دو چرخه ی خفن میگیرن
          اینه فرق طرز فکر جهان سومی با اولی

        • داداش گدا بازی نیست
          تو آلمان حتی اگر هیچ کاری نکنی ماهانه ۴۰۰ یورو بهت میدن و تو قالب مالیات و هزارتا چیز دیگه ۳۹۰ یوروشو از حلق آدم میکشن بیرون
          اما اونا راهشو بلدن که چطوری از همون اول جلوی سواستفاده از جیب مردم و بگیرن
          به ما تلقین شده این کارا گدا بازیه تا سودجوها بتونن بساط پهن کنن

  • Lara گفت:

    حرف خوبی زده استارت این ۷۰ دلار رو اون تیکتو لعنتی زد و تو کی زدن و دنبالش رو گرفتن که قیمت رو رسمی کنن واقعا ۷۰ دلار زیاده حالا کاری به اینکه تو ایران زندگی میکنیم و خیلی بدبختیم به کنار همون ۷۰ دلار تو خارج هم بنظرم براشون موضوع خوشحال کننده ای نیست فکر کن مثلا ورژن گلد ادیتشن رو ۱۰۰ یا ۱۲۰ دلار باید خرید دیگه واقعا خیلی ظلمه اینجوری حتی بازی هایی که مثلا اسپین اف هستند یا دی ال سی قیمت هاشون بالاتر میره و به ۵۰ دلار میرسن منطق خوبی پشت این قیمت نیست و بنظرم زود عمل کردن برای این قیمت خودم فن سونی هستم اما سونی اشتباه کرد برای ورود به نسل جدید و جذب مخاطب هم که شده باید میگذاشت بعداز یک سال حداقل قیمت ۷۰ دلاری رو اعلام میکرد الان خود یوبیسافت وسی دی پراجکت گفتن که تصمیم به قیمت ۷۰ دلاری ندارن و فعلا همون ۶۰ دلار تو کارشونه

    • Drama گفت:

      یک حقیقته سونی گند زد به حالمون با این ۷۰ دلار کردن بازیا اول نسل هم نشده هنوز همینم یک حرکت اشتباه بودش الان یکی ببینه گیم پس هستش اونم بتسدا هم که خریده شده بیشتر تحریک میشه بره سمت چیزی که بصرفه تره و جهانش بزرگ تره یا اینکه بره سمت اونی که هر دونه از بازیاش رو ۷۰ دلار میده
      اون وقت مایکرو گیم پس رو گسترش میده و کمپانی میخره و بازیاش رو روز عرضه رو گیم پس میزاره یک ریسینگ عالی داره بازیای بتسدا در چند سبک شوتر و نقش آفرینی انحصاری های و بازیای مولتی دیگه حالا در آینده هم فکر کن کمپانی ای بخره دیگه هیچ..
      یه خبر هم خونده بودم واتچ داگز لجیون و سایبر هم مایکرو میاره گیم پس نصف پول یک بازی رو میدی بجاش به چند صد بازی دسترسی داری حتی با ea هم قرار داد بسته مایکروسافت و بازیاش رو میده واسش گیم پس

  • alipower_fan گفت:

    مخصوصا برای ریمستر های نسل بعدی گه دیگه واقعا ظلمه

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    به نظر من نباید ۷۰ دلار بشن مگر اینکه واقعا یه بازی بزرگ و پر خرجی باشه مثل سایبر پانک که جالبه خود سایبر پانک ۶۰ دلاریه ، خب قطعا خیلی شرکت ها حریص میشن و بازی های که شاید همون ۶۰ دلار هم ارزش نداشته باشه ۷۰ دلار بفروشن ، در این بین نپیوستن مایکروسافت و … به این موج منفی واقعا قابل تقدیره و گیمر ها این چیزا یادشون میمونه
    .
    .
    حالا میرسیم به کشور خودمون ۷۰ دلار تقریبا میشه ۲ میلیون صد هزار تومان ! من بهتون قول میدم ۷۰ ٪ گیمر های ایران در ماه ۲ میلیون یا سه میلیون هم در نمیارن چه برسه بخوان همچین ولخرجی بکنن با این گرونی ها و مرغ کیلو ۲۶ تومانی ! در این گیر و دار حضور گیم پس و ایکس باکس دقیقا مثل معجزه ایی میمونه برا ما و خیلی ها تو دنیا سرویسی که به نظر من تمام معادلات مافیایی ویدیو گیم رو بهم زده ، به نظرم تو ایران فقط میشه با ایکس باکس و گیم پس لذت بازی رو برد در نسل ۹ یا اینکه اقا زاده باشی و ۲ میلیون مثل پول ۲ کیلو خیار باشه برات یا کلا بچه پولدار باشی که بتونی هر کاری دوس داری بکنی تو مقوله بازی کردن ، خیلی خوش شانس هستیم که مایکروسافت و گیم پس و ایکس باکس هست چون بهتون قول میدم اگر نبود در نسل ۹ تعداد بسیار زیادی چه تو ایران و چه تو دنیا با بازی خداحافظی میکردن ، گیم پس معادلات و قوانین گذشته رو به هم زده و این به دل خیلی از گیمر ها نشسته منتظر باشین که احتمالا بزودی جامعه گیم پس بسیار بزرگتر از اونچیزی میشه که تصور میکردین
    .
    .
    ناگفته نمونه اینا فقط نظر و برداشت شخصی من هست و هیچ فکت در اون نیست فقط پیش بینی شرایط “فعلی” هست :cowboy:

  • اوسعلی گفت:

    گفتم یه چندتا راه حل برای نجات از بازی های ۷۰ دلاری بدم 😀 :
    ۱- بازی رو به صورت فیزیکی دست دوم بخرید بعد بفروشید یا عوض کنید.
    ۲- بازی های فیزیکی رو کرایه کنید.
    ۳- با چندتا از دوستاتون پول بزارید یه بازی رو بخرید دست به دست کنید آخرش هم بفروشید پولش رو تقسیم کنید.
    ۴- اکانت ظرفیت ۲ یا ۳ بخرید بعدش هم بفروشید.
    ۵- به یکی از دوستاتون که یه بازی رو خریده بگید ظرفیت دومش رو براتون share کنه.
    ۶- اکانت ظرفیت یک (هکی) بزنید. (پیشنهاد نمیشه)
    ۷- صبر کنید بازی ها تخفیف بخورن بعد با گیفت کارت بازی هارو بخرید. (بیشترین تخفیف برای کریسمس ، جمعه سیاه و هالووین هست)
    ۸- از سرویس های اشتراکی مثل گیم پس یا PSNOW استفاده کنید. (نینتندوو هم همچین سرویس هایی داره؟)
    ۹- بازی رو به صورت فیزیکی بخرید دوسال صبر کنید با بالارفتن قیمت دلار بازی هم گرون میشه بعد بازی رو بفروشید. (پیشنهاد نمیشه :no: )
    ۱۰- هیچ وقت بازی هارو روز اول عرضه نخرید. دلال ها پر رو میشن تازه قیمت ها هم فضایی هست.

    • Drama گفت:

      هکی بزن حال کن اگر نسل بعد هکی نبود کلا کنسول رو نخری بهتره دیسک ۲ میلیونی!اکانت ظرفیتی الان هنوز که بازیا ۶۰ دلارن ۷۰۰ تومنه ۷۰ دلار که شدن باید یک میلیون بدی ظرفیتی
      بازی کرایه کردن که نمیشه گیم زدن خیلی بازیا هستن که باید نگه داشته شون اینجوری یعنی نمک پاشیدن روی زخم بدرد نمیخوره اینجوری گیم زدن ادم مجبور نیست کنسول میلیونی بخره بدون بازی تو این اوضاع گیم پس مایکروسافت بنظرم بهترین گزینه س بازی های انحصاری خودش + بازی های بتسدا روز عرضه رو گیم پس میزنی+ بازیای دیگه هم که هستن تعصب رو بزارید کنار بهتره چهارتا انحصاری سونی رو پلی ندید بجاش مولتی ها + بازیای مایکرو و بتسدا رو میزنید اینجا ایرانه این بهترین راهه اگه هم نه پول داری چند میلیون بزار یه پی سی خوب ببند بهش میارزه کل بازیارو کرکی میزنی بدون هیچ هزینه ای فقط باید دانلودشون کنی و تازه دستت هم توی ماد و ترینر و سیو ایناهم بازه

  • Iliya گفت:

    مایکل جان داری غیب میگی :rotfl:

  • من به شخصه همچین پولی رو پرداخت نمیکنم بجاش هکی یا اشتراکی یا ظرفیتی میگیرم بازیارو
    اییییزی

  • Xbox+Bethesda گفت:

    واقعا ظلمه ۷۰ دلار. برا بعضی بازی ها اشکال نداره ولی الآن فکرکن ان بی ای توکی ۲۱، ۷۰ دلار 😐 😐 😐 که چی ۷۰ دلار بدی فقط گرافیک بهتر بگیری ،یا برا دی ال سی ها ۷۰ دلار پول بدی.ولی به هر حال وجود سرویسی مثل گیم پس این جا خودشو نشون میده.

  • Bluebox گفت:

    بالاخره یکی مارو درک کرد.
    بنظرم اولا تمام بازی های فرست پارتی باید ۶۰ دلار باشن
    دوما فقط بازی های شرکت های خاص کن پرداخت درون برنامه ای خیلی کمی دارن ۷۰ دلار بشن.

  • majidam گفت:

    دلیل بالا بودن ده دلاری قیمت بازیها نسبت به نسل قبل فروش کنسولهای نسل ۹ با ضرر هست و برای جبران خسارت قیمت بازیها رو ده دلار بالا بردن هم به گیمرها کمک کنن با قیمتی مناسب کنسولشان را بخرن و هم خودشون با گذشت زمان و فروش بیشتر بازیا ضررشون را جبران کنن و به سود برسن از نظر من اینطور هست چرا که کنسولهای نسل ۸ در هنگام عرضه قیمتی مشابه با کنسولهای نسل ۹ دارن اما قدرت کنسول نسل ۹ بسیار بالاتر هست و با اینکه قدرتش بالاتر هست قیمتش کاملا با کنسولهای نسل ۸ برابری میکند

  • ERFAN103079 گفت:

    همچین موضوعی رو بیشتر سازنده ها باید درک کنن تا خریدار چون تمام بازی های این نسل برای نسل بعد ریمستر حساب میشن که از الان خیلی ها دارن برچسب ۷۰ دلار فقط برای یه سری ارتقا ها رو بازیشون میزنن

  • اگه موجب بهتر شدن بازی ها بشه چرا حاظر نباشند؟

    وقتی بازیساز ببینه خرجش در نمیاد خب میاد از بازی میزنه کم کاری میکنه گیم پلی تکراری و ضعیف میسازه بازی ها فقط میشه ویترین گرافیک

  • Devil گفت:

    چرا هستن خیلیم خوشحالن :rotfl: :rotfl: :rotfl:

  • EndGame گفت:

    اصلا با نظر استاد پکتر موافق نیستم
    خودم به شخصه برای شاهکار های ps5 حاضرم ۱۰۰ دلار هم هزینه کنم
    تصمیم دارم بعد خرید ps5 تمام عناوین روز لانچ همراه باهاش تهیه کنم :yes:

  • الان بازی قیمتش بره بالا دی ال سی ها هم قیمتش میله بالا نه؟

  • اتفاقا برعکس همه حاظر به پرداخت این پول میشن
    ولی اگه اینکارو نکنن یه جورایی اعتراض حساب میشه و سازنده ها دیگه راهی ندارن جز اینکه قیمیتارو کاهش بدن اما مشکل اینجاس که اینا دست به یکی نمیکنن :dazed:

مایکل پکتر: گمان نمی‌کنم بازی‌بازان حاضر به پرداخت ۷۰ دلار برای بازی‌های نسل بعد باشند - گیمفا