ویژگی Auto HDR اکسباکس سری اکس و سری اس در همهی بازیها قابل فعال شدن است
روز گذشته برخی از نقدهای اولیه منتقدین در مورد کنسول نسل جدید مایکروسافت، یعنی اکسباکس سری اکس منتشر شد. در این بررسیها به جنبههای مختلف این کنسول پرداخته شده بود. این کنسول و همچنین کنسول اکسباکس سری اس از یک HDR ویژه برای مانیتورها و تلویزیونها برخوردار هستند که جزئیات آن منتشر شده است.
طبق اطلاعاتی که وبسایت Eurogamer به نقل از دیجیتال فاندری منتشر کرده است، یکی از ویژگیهای دو کنسول جدید مایکروسافت Auto HDR محسوب میشود. این قابلیت اساساً یک الگوریتم AI است که مواد SDR را به HDR تبدیل میکند. اگر این قابلیت فعال باشد، این کار را برای هر عنوان غیر HDR پشتیبانی شده توسط سیستم انجام میدهد. خوشبختانه این یک ویژگی است که می تواند غیرفعال شود و به نظر می رسد حتی با فعال بودن آن، مایکروسافت آن را به طور خودکار در برخی از عناوین آزمایش شده با کمتر از نتایج دلپذیر غیر فعال میکند.
توضیحات Eurogamer:
کنسولهای اکسباکس سری اکس به طور ویژه از یک Auto HDR استفاده میکنند. این یک الگوریتم AI است که محتوای SDR موجود را در فضای HDR ترسیم میکند. این در بیشتر بازیهای بدون HDR کار میکند و من علاقهمندم که ببینم در بازی های بیشتر چگونه خواهد بود. آنچه که من مشاهده کردم، تاثیر مورد نظر برروی Grand Theft Auto 4 بدست آمد، اما برخی از اثرات عجیب و غریب نیز وجود داشت. به عنوان مثال، یک شخصیت با کت سفید روشن که به جلوه فوق العاده سفید منجر میشود، در حالی که به نظر میرسد نشانههای سفید جاده کمی درخشش غیر طبیعی نسبت به آنها دارد. مایکروسافت در واقع Auto HDR را در عناوینی که احساس میکند تأثیر چندانی ندارد، غیرفعال میکند.
درحالیکه منتقدین تنها قادر به نمایش نسخهای از اکسباکس سری اکس بودند، اما تاییده شده است که قابلیت Auto HDR در اکسباکس سری اس نیز قابل اجرا خواهد بود. همچنین اخیراً اطلاعاتی از حافظهی داخلی و ویژگی Quick Resume کنسول اکسباکس سری اکس منتشر شده است که میتوانید جزئیات آن را از طریق لینکهای قرار داده مطالعه نمایید.
کنسولهای اکسباکس سری اکس و سری اس در تاریخ ۲۰ آبان ۱۳۹۹ (۱۰ نوامبر ۲۰۲۰) رسماً به بازار عرضه خواهند شد.
پر بحثترینها
- تریلر جدید فصل دوم سریال The Last of Us شخصیت ابی را نشان میدهد
- شایعه: کنسول نسل بعدی Xbox در سال ۲۰۲۶ با نام Xbox Prime عرضه خواهد شد [بهروزرسانی شد]
- ۱۵ بازی بزرگ خاطرهانگیز گیمرهای ایرانی
- گزارش: شرکت Sweet Baby Inc نقش فعالی در پروژه معرفی نشده Remedy دارد
- کلیپ جدید Assassin’s Creed Shadows با محوریت پارکور
- بازی Assassin’s Creed Shadows بار دیگر تاخیر خورد
- زندیا و تام هالند نامزد کردند
- از کنترلر جدید Xbox با طرح DualSense رونمایی شد
- گزارش: بازیهای Hellblade 2، Gears of War 1 و Age of Mythology امسال برای پلی استیشن ۵ عرضه خواهند شد
- بهترین بازی های استراتژیک تاریخ
نظرات
من دلم ایکس باکس میخواد من دلم ایکس باکس میخواد 😕 😕 😕 😕 😕 😕
ایکس باکس منو نمیخواد ایکس باکس منو نمیخواد :chic: :-(( 🙁
منم دلم فراری میخواد ولی به لامبورگینی قانع هستم :chic:
:rotfl:
مرسی
پس hdr جالبی نداره و بود و نبودش اصلا مهم نیس
نه بابا یعنی سوزش تا این حد؟ 😛 دست مریزاد مایکروسافت
دیگه در اون حدم نیست که مهم نباشه
کارایی جالبیه باید مقایسه هاشو ببینیم که خودمون پی ببریم…با حرف نمیشه فهمید
Arash last
برو متنو کامل بخون ببین اصلا چی گفتن و نتیجه گیری چی بوده.
یه سرچم بکن ویژگی auto hdr چیه که میگی جالب نبوده.
ادما بعضی وقتا از فقدات توجه به متن و فهم اون رنج میبرن
توی همه بازی ها جالب نمیشه مثل gta iv
فکر کنم تا چند روز دیگه بگن .کنسول اکباکس به تمام پریزهای برق خونه ها وصل میشه :wilt:
.
بابافهمیدیم .خدایی دم سونی گرم مثل مرد از چیزهای بزرگ حرف میزنه .این کلیپ روشن شدن کنسولشم گذاشته :rotfl:
دوروز دیگه ما کنسولمان کلید برای روشن کردن هم دارد :rotfl:
خداشفاتون بده :rotfl:
عزیز من این خبرها رو خود مایکرو منتشر نکرده، منتقدهایی که کنسول به دستشون رسیده دارن منتشر میکنن. ابتدای خبر هم ذکر شده، کاش مطالعه کرده بودی.
سونی هیچ اطلاعاتی بیرون نداده بغییر قیمت یه سری اطلاعات در حد شایعه فقط بیرون اومده .
گیمر دهه ۷۰
بعد هر کامنتت بیشتر بهم ثابت میشه که گیمر دهه ۹۰ هستی 😐
وای خدای من :inlove: :inlove:
سونی فنا هرچه سریعتر از جهالت بیاین بیرون :yes:
از جهالت اومدیم بیرون و صددرصد قرار شد ps5 بخریم :smirk:
حیف شد کاش یکی از بازیهای جدید رو میدادن آزمایش کنن. تمام بازی های تست شده هنوز بهینه نشدن. ولی بازم با این حال بازخورد ها فوق العاده بود.
باید مثلا بازی مثل سایبرپانک رو تست میکردن که روی ایکس باکس از قابلیت دالبی ویژن هم برخورداره تا میدیدیم چقدر از hdr بهتره
دقیقا مساله الان توی جبهه بازاریابی ایکس باکس همینه.
یه نمایش از یه عنوان نسل نهمی. که هم اون بخش بی نمایش بازیهای آینده ایکس باکس قدری پر بشه، هم سایتا (مراجعی مثل دیجیتال فاندری) یه تحلیل بکنن روش و همه چی روشن بشه.
الان یک هفته ست یکسره توجه سمت ایکس باکسه. باید ازش استفاده کرد.
حس میکنم بخاطر این نمایش نمیدن که میخوان یه نمایش بینقص و عالی بدن تا مثل فاجعه ی نیرو نشه
دارن وقت میخرن زیر فشار عاقبت میشه دمون سولز
مبارک ایکس باکس فنا انشاله طرفدارای هردو کنسول از نسل ۹نهایت لذت رو با کنسول مورد علاقشون ببرن
بالاخره یه کامنت بدون ترول ما از شما دیدیم :laugh: :rose:
همچنین
این سوال من کاملا جدا از فن بازیه و شاید به دلیل علم ناکافی من باشه
ماکروسافت مگه نگفت سری ایکس ۴۰ برابر سریعتر از ایکس باکس وان هستش؟
من انتظار داشتم بازی های نسل گذشته اصلا لودینگ نداشته باشن
چرا اکثر بازی ها زمان لود شدن نسبت به نسل قبل کمتر از ۲ برابر سریعتر شده؟
بازیهای تست شده بهنیه سازی نشدن. اینو دیروز هم یک نفر پرسیده بود.
عزیز این ۴۰ برابر در صورتی قابل درکه که بر پایه این کنسول بازی طراحی شه نه یه بازی با معماری نسل قبل که بسیار متفاوته نسبت به نسل جدید
اتفاقا ویدیوهایی که ازش بیرون اومده به طرز عجیبی بدون هیچگونه تغییری بازیهایی که ۳۰ فریم هستن رو شصت اجرا میکنه و به عبارتی بوست میکنه بدون هیچ گونه اضافه کاری استدیوی بازیسازی
یه دلیل کاملا واضح داره….اصولا بازی که براش لودینگ اسکرین طراحی شده باشه شما حتما لودینگ اسکرین رو میبینی حالا هر چقدر ssd سریع باشه….حتی یه بازی نسل ۷ هم بزاری بازم لودینگ اسکرین رو میبینی….اینکه میگه ۴۰ درصد سریعتره سرعت ورودی و خروجی سیستم ۴۰ درصد سریعتره که شامل رم و حافظه میشه که ۴۰ برابر سریعتره….البته که با سمپلر فیدبک و داریکت استورج این عدد میرسه به ۱۰۰ برابر که خب بازی بهینه شده واسه سری اکس و اس….
به خاطر اینکه الان گیمی نداریم که کامل از توان کنسول و معماری velocity استفاده کنه، به خصوص تا الان فقط عناوین بکوارد روی کنسول نمایش داده شده که از اساس برای بکارگیری SSD طراحی نشدن :yes: 🙂
مسیر ترسیم درست جزییات سری ایکس خیلی خوب داره پیش میره.
و در واقع شفافیت اطلاعاتی خوبی داره در اختیار گیمرها قرار میگیره…
توی روزهای اینده اطلاعات بیشتری هم خواهد اومد. طبق چیزی که سایتایی مثل IGN و Gamespot گفتن.
به نظرم یه نمایش یدفعه ای از یکی از عناوین انحصاری سری ایکس می تونه این حجم اطلاعاتی و توجهی که الان سمت ایکس باکس هست رو به اوج برسونه.
امیدوارم در این جبهه یه اتفاق هایی بیوفته.
ببین ایکس باکس تنها اشتباهش این بود که برای عناوین انحصاری دیر عمل کرده برای همین توی سال اول نباید انتظار بازی خیلی بزرگی داشت نهایتا یکی کافیه.
دقیقا درسته حرفت.
اونم اساسا به خاطر دیر جنبیدن در این زمینه بوده که خودش برمیگرده به سیاست های اشتباه اوایل نسل گذشته که چوبشو هنوزم داره میخوره.
وگرنه اگر یخورده دید بلند مدتی داشته باشیم، خیلی بازی در چنته داره ایکس باکس.
اتفاقا به نظرم کارشون کاملا از روی عمد هست
من اینو توس پست قبلی گفتم ولی اسپم بود واکنش نداشت نظر شما چیه؟
چند جا گفتن مایکروسافت به یه تکنولوژی دست پیدا کرده. توی همه نرم افزار ها و بازی ها، گلیچ و باگ رو کامل از بین میبره. میگن قراره ۲۰۲۱ ازش رونمایی کنه.
فکر کنین این تکنولوژی رو در اختیار یوبیسافت بذاره ، بازیهاش عالی میشن بدون باگ In Love
نسل نهم واقعا باید آینده رو دید. فکرشو کنین بازی های بدون باگ
چیزی که تو میگی نشدنیه حداقل اونی که برنامه نویسه میدونه، باید حتما یک نفر بیاد برنامه نویسی کنه اون قسمتی که باگ داره،کنسول که نمیتونه بفهمه و تشخیص بده باگ چیه که بعدش بره کدشو بنویسه و بعد درست شه همه چیز…. خواهشا برای فن بازی هر چیز زاییده ذهنی خودتو بازگو نکن
این رفع باگ امکان پذیره
و ایشون نگفت کنسول داره گفت مایکرو یه برنامه ساخته که رفع باگ میکنه
به نظرم شدنیه و باگو به حداقل میرسونه
اصلا چه ربطی به فن بازی داره. مگه گفتم ایکسباکس همچین چیزی داره.
مایکروسافت به این رسیده. این چیزی نیست که انحصاری باشه در اختیار همه قرار میگیره فکر میکنی چرا یوبیسافت رو مثال زدم.
اینم از خودم در نیاوردم ۲ جا دیدم. اگر این واقعی باشه به نفع همس. چون فقط مربوط به بازی نیست که کل سیستم نرم افزاری دنیا پیشرفت میکنه
تویه قظیه دیباگ آره یه api ساخته که دیباگ خودکار میکنه و خودش نزدیکترین متد های حل شده رو میگه الان تو نسخه های آن استیبل یونیتی هم داره استفاده میشه ولی باگ کد رو فقط میگیره (مثالا من یه متد ضرب اعداد ۲ ۲ ای رو با ۲۰۰ خط کد مینویسم وقتی این قابلیت رو میزارم چک کنه بهم میگه اگه این شکلی مینوشتی با ۱۰ خط کد درست میشد )
تویه آخرین کنفرانس یونیتی ۴۰ دیقه نمایش میدن این قضیه و راجبش بحث میکنن ولی خیلی پیچیده هست در حدی که من که سی شارپ میدونم ولی عمیق نخوندم متوجه نمیشدم ولی همکارم توضیح داد واسم
احتمالا درست باشه
یادم نیست ولی گاد اف وار ۲۰۱۸ هم چنین چیزی داشت که نمیذاشت ۲تا کد یکسان اجرا شه و باگ بخوره بازی
واقعا اگ مایکرو اینکار سونی رو گسترش بده و تو تمام بازیا بیارتش دستاورد خیلی بزرگی انجام داده که من یکی ممنونش میشم