کارگردان بازی Ghostwire Tokyo: توضیح خاص بودن کنسول پلی‌استیشن ۵ دشوار است - گیمفا
کارگردان بازی Ghostwire Tokyo: توضیح خاص بودن کنسول پلی‌استیشن ۵ دشوار است - گیمفا
کارگردان بازی Ghostwire Tokyo: توضیح خاص بودن کنسول پلی‌استیشن ۵ دشوار است - گیمفا
کارگردان بازی Ghostwire Tokyo: توضیح خاص بودن کنسول پلی‌استیشن ۵ دشوار است - گیمفا

کارگردان بازی Ghostwire Tokyo: توضیح خاص بودن کنسول پلی‌استیشن ۵ دشوار است

حسن اکرامی
۰۸:۳۰ ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
کارگردان بازی Ghostwire Tokyo: توضیح خاص بودن کنسول پلی‌استیشن ۵ دشوار است - گیمفا

به تازگی آقای کنجی کیمورا (Kenji Kimura) کارگردان بازی اکشن و ماجراجویی GhostWire: Tokyo، در یک مصاحبه‌ی جالب با وب‌سایت خبری IGN به توضیح برخی مسائل در مورد توسعه‌ی این بازی پرداخت و سعی داشت تا به صورت واضح و ساده توضیح دهد که چگونه سخت‌افزار قدرتمند و منحصر به فرد کنسول پلی‌استیشن ۵ باعث بهبود ویژگی‌ها و سیستم‌های مختلف گیم‌پلی یک بازی خواهد شد. با اینکه وی تلاش کرد تا به ساده‌ترین شکل این موضوع را تفسیر کند اما در نهایت اظهار داشت که برای درک این موضوع بازی‌بازان خود باید به تجربه‌ی بازی‌های مختلف برروی کنسول پلی‌استیشن ۵ با کنترلر فوق‌العاده‌ی DualSense بپردازند تا بفهمند که این مجموعه‌ی سخت‌افزاری منحصر به فرد چگونه تاثیر معجزه‌آسایی برروی گیم‌پلی بازی خواهد گذاشت.

استودیوی توسعه‌دهنده‌ی بازی GhostWire: Tokyo تانگو گیمز (Tango Games) به شمار می‌آید که بیشتر بازی‌بازان آن را با سری بازی‌های ترسناک The Evil Within می‌شناسند. به نظر می‌رسد که این استودیو قصد دارد تا مهارت خود در بازی‌سازی را به فراتر از سبک وحشت-بقا ببرد؛ چرا که آقای کیمورا اخیرا اظهار داشت که بازی GhostWire: Tokyo بیشتر یک بازی اکشن و ماجراجویی خواهد بود تا یک عنوان ترسناک و وحشت-بقا.

دو نکته‌ی اصلی از کنسول پلی‌استیشن ۵ که آقای کنجی کیمورا در مصاحبه‌ی خود به آن توجه ویژه‌ای داشت، مربوط به قابلیت بازخورد لمسی کنترلر DualSense و تکنولوژی صدای سه‌بعدی پلی‌استیشن ۵ بود که هردوی این موارد از اصلی‌ترین نکات برجسته‌ی کنسول نسل نهمی شرکت سونی به شمار می‌آمدند و از ابتدای معرفی تاکنون بسیار در مورد آن‌ها بحث شده است.

دو قابلیت تریگر‌های تطبیق‌پذیر و بازخورد لمسی کنترلر DualSense بسیار شاخص و چشمگیر هستند و توسعه‌دهندگان زیادی از جمله آقای کنجی کیمورا را به تحسین وا داشته و آن‌ها نیز سعی کرده‌اند تا جای ممکن از این قابلیت‌های منحصر به فرد در بازی‌های خود نهایت بهره را ببرند. با این حال آقای کیمورا معتقد است که بسیاری از بازی‌بازان هنوز به خوبی با جادوی این ویژگی‌های کنترلر DualSense و اثر حیرت‌انگیز آن بر روند گیم‌پلی بازی آشنایی ندارند و تا وقتی که آن را در دست نگرفته‌اند، نمی‌توانند به درک واقعی این موضوع دشوار برسند. وی اظهار داشت که بازخورد لمسی به صورت استاندارد در کنترلر‌های دیگر نیز وجود خواهد داشت اما شرکت سونی قدم را فراتر گذاشته و این قابلیت را به مرحله‌ی ویژه‌ای رسانده است تا آن را نسبت به کنترلر‌های دیگر کاملا متمایز سازد. همچنین آقای کیمورا گفت که این دو قابلیت کلیدی به آن‌ها این اجازه را داده است تا حملات و تعامل‌های مختلف درون بازی GhostWire: Tokyo را به صورت متفاوت با گذشته حس نمایند و یک تجربه‌ی ایده‌آل و نوآورانه از این قسمت‌ها داشته باشند. به جز آقای کیمورا سایر توسعه‌دهندگان نیز اظهارات مشابهی در مورد کنترلر DualSense داشته‌اند. به نظر می‌رسد که شرکت سونی بار دیگر از مهارت و دقت مهندسی بی‌نظیر خود برای خلق یک تکنولوژی جدید به خوبی استفاده کرده و این قابلیت به حدی عالی و نوآورانه است که بسیاری از افرادی که تجربه‌ی کار با آن را دارند، درک حس و حال آن را بدون در دست داشتنش برای بازی‌بازان دشوار و غیرممکن می‌دانند.

همچنین آقای کیمورا افزود که تکنولوژی صدای سه بعدی کنسول پلی‌استیشن ۵ به مانند کنترلر آن بی‌رقیب بوده و این دو مورد به راحتی این کنسول را از رقیب خود یعنی اکس‌باکس سری اکس جدا خواهند کرد. وی اظهار داشت که با استفاده از این تکنولوژی جدید می‌توان به انواع صداهای درون بازی عمق‌های زیاد و واقعی بخشید که تا پیش از این در هیچ اثری دیده نشده‌اند. طبق گفته‌ی آقای کیمورا این تکنولوژی به حدی قدرتمند و منحصر به فرد است که حتی بازی‌بازنی که از تلویزیون‌های معمولی با سیستم پخش صوت عادی استفاده می‌کنند را نیز متوجه خاص بودن خود خواهد کرد. با استفاده از این تکنولوژی می‌توان درک بازی‌بازان را از محیط و اتفاقات درون آن به صورت کامل تغییر داد. آقای کیمورا در پایان مصاحبه‌ی خود اظهار داشت که تکنولوژی صدای سه‌بعدی کنسول پلی‌استیشن ۵ به قدری بی‌نظیر و ویژه است که بازی‌بازان را به درون محیط و اتفاقات بازی خواهد کشاند و آن‌ها به وضوح حس می‌کنند که واقعا درون محیط‌های مختلف هر بازی قرار داشته و صداهای مختلف را از جهات گوناگون به مانند پشت سر می‌شنوند.

اگرچه کنسول قدتمند اکس‌باکس سری اکس در برخی از مشخصات سخت‌افزاری خود از کنسول نسل نهمی سونی پیشی گرفته است اما از طرف دیگر پلی‌استیشن ۵ و کنترلر DualSense توانسته‌اند ویژگی‌ها و قابلیت‌های انقلابی و منحصر به فردی را برای نسل بعدی معرفی نموده و بسیاری از توسعه‌دهندگان را متحیر سازند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کارگردان بازی Ghostwire Tokyo: توضیح خاص بودن کنسول پلی‌استیشن ۵ دشوار است - گیمفا
کارگردان بازی Ghostwire Tokyo: توضیح خاص بودن کنسول پلی‌استیشن ۵ دشوار است - گیمفا
کارگردان بازی Ghostwire Tokyo: توضیح خاص بودن کنسول پلی‌استیشن ۵ دشوار است - گیمفا
کارگردان بازی Ghostwire Tokyo: توضیح خاص بودن کنسول پلی‌استیشن ۵ دشوار است - گیمفا
کارگردان بازی Ghostwire Tokyo: توضیح خاص بودن کنسول پلی‌استیشن ۵ دشوار است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • mahdi.r گفت:

    همین که بتسدا حاضر شده دوتا از بازی های بزرگشو اول برای ps5 بده نشون میده که بازی ساختن برای ps5 راحت تره
    بچه ها یه شایعه ای داره پخش میشه تا الان ۳ تا اینسایدر بهش اشاره کردن
    مث اینکه سونی داره سری متال گیر رو ریمیک میکنه

    • yazdan azizi گفت:

      ای کاش یک کالکشن می دادند با ریمیک سه نسخه اول ولی همین کار هم بکنند خیلی خوب هست.دل هممون برای یک متال گیر عالی و سایلنت هیل بی نظیر تنگ شده.(گفتم سایلنت هیل یک دفعه یاد مدرسه سایلنت هیل ۱ افتادم که چقدر ترسناک بود یادم هست یک صدای باد بود انگار که هر وقت می شنیدم حس می کردم دشمن داره می آد ای کاش این شایعه ریبوت سایلنت هیل به دست خالقین سری هم درست باشه.)
      In my restless dream/I see that town/Silent hill

      • Alifz گفت:

        سایلنت هیل یک رو تموم نکردم هیچ وقت
        یادمه یه پیانو تو یکی از کلاسای مدرسه بود و رو یه مجسمه وسط حیاط مدرسه نوشته بود باید فلان ساعت اهنگ فلان نواخته بشه تا…
        همون جا گیر کردم،نه راهنما بود اون زمانا نه walk through
        نهایتش مجبور می‌شدیم دیکشنری باز کنیم جلو تلویزیون بشینیم ترجمه کنیم

        چقدر خوب بود اون بازی
        صدای رادیو میومد از ترس فقط می‌دویدم 😀 :laugh: :laugh:

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    اینطور که پیداست انحصاری های پلی استیشن در نسل ۹ قراره کیفیت خیلی فوق العاده تری نسبت به نسل های گذشته پیدا کنند چه به لحاظ گرافیک و چه به لحاظ گیم پلی ، سونی واقعا کارشو خوب بلده تو این صنعت و واقعا قابل تحسینه :yes: این بازی همون بازی نیست که شینجی میکامی افسانه ایی توش نقش داشته؟
    .
    چقدر برای این اسم احترام قائلم بی نظیره این ادم :heart:
    .
    باید دید نسل بعد با این وضعیت اقتصادی کنسولا چطور فروش میکنن البته دنیا با ایران فرق داره اینجا که ما هستیم باید یه دیسک رو کلی پول بدیم بخریم چقدر ناراحتم که تا اواسط نسل حداقل نمیتونم پلی استیشن بگیرم و باید راه های به صرفه تری برای بازی کردن پیدا کنم ،،،،، نامردیه خدایی :-((
    .
    .
    .
    #ترول نکنیم

  • Emad-Martian گفت:

    خسته نباشید.
    تریلر بازی _که تو رویداد معرفی Ps5 نمایش داده شد_ جذاب بود. ولی اگه یه تریلر طولانی تر از گیم-پلی نمایش بدن بهتر میشه با بازی آشنا شد.
    در مورد صدای سه بُعدی… من چون خیلی به موسیقی علاقه دارم و حتما باید تمام صداهای محیط و دیالوگ ها رو بشنوم… همیشه از هدست استفاده میکنم. برای همین صدای سه بُعدی Ps5 بیشتر از بقیه قابلیت ها واسه من جذابه.
    البته اگه بشه کنسول رو خرید…

  • Stalin 657 گفت:

    دسته DualSense به نظرم انقلابی ترین دسته کنسول بشه مثل دسته ps1 دوال شاک :yes:

  • Alifz گفت:

    این صدای سه بعدی رو خیلی تعریف کردن توسعه دهنده ها، سونی که خودش دقیق نشون نداده چیه
    باید کنسول برسه دست رسانه ها تا بفهمیم با چی طرف هستیم

    • Sina_2081 گفت:

      توی اون کنفرانس اول که درباره سخت افزار ps5 بود ، مارک سرنی درباره این موضوع کامل توضیح داد. خلاصه اش اینه که سازنده میتونه با استفاده از چیپست مخصوص صدای سه بعدی که توی ps5 است ، ۱۰۰ منبع صدایی متفاوت و متمایز رو درست کنن. مثلا اگه از روبرو یکی بهت شلیک کنه و همزمان یه درخت تکون بخوره و همزمان یه هلیکوپتر حرکت کنه و و و ، هر کدوم از این موارد یه منبع صدایی هستن و میتونه تا ۱۰۰ منبع صدایی متمایز رو همزمان پردازش و پخش کنه .یعنی تو میتونی صدایی که از چپ ، راست و یا پشتت میاد رو از هم تشخیص بدی. (البته همه اینها و قابلیتهای دسته ، وقتیه که سازنده از اون استفاده کنه و قطعا این موارد در بازیهای فرست پارتی بیشتر دیده میشه)

  • yazdan azizi گفت:

    سلام دوستان.من تو خبر هورایزن درباره یک لیک صحبت کردم الان رفتم چک کردم دیدم انگار به عربی نوشته شده به نظرتون چه اتفاقی افتاده؟؟؟؟

  • ps5 خیلی خوشگله ولی فکر میکنم بعداز مدتی دلت بزنه

  • yazdan azizi گفت:

    درباره بازی بگم که اصلا انتظار این نمایش را از بازی نداشتن. راستش اول که نمایش را دیدم زیاد خوشم نیومد چون زیاد با تصورات من یکی نبود چون احساس من از اولین نمایش بازی که cg بود این بود که این یک بازی سامورایی طور ،در زمان حال یا آینده هست که اکشن و ادونچر هست و سوم شخص و اوپن ورلد ولی اصلا انتظار این نمایش و این سبک گیم پلی را نداشتم و زیاد خوشم نیومد ولی وقتی چندبار دیگه نگاه کردم احساس کردم می تونه بازی موفقی بشه البته زمانی می شود با قطعیت گفت یک بازی خوب شده که یا گیم پلی ببینیم یا خود بازی عرضه شود

  • یه حسی بهم میگه نسل بعد ps5 بیشتر از ps2 نفروشه کمترم نمیفروشه

    • Psycho0172 گفت:

      متین یه چیزی
      بنظرت نسل بعد سونی قیمتش واقعا بیشتر از xboxsxهه؟
      میدونم مایکروسافت میتونه کلی ضرر بده
      ولی آخه دیگه نه اونقدر هم در حد شایعات که میگن لاکهارت میخواد ۲۰۰ دلار باشه
      آخه ۲۰۰ دلار پوله؟
      پول یه دونه ssd هرچقدرم ضعیف باشه نزدیک همینه
      نصف این پول صرف دسته میشه
      بقیش چجوری در میاد؟
      اصلا خود xboxsx
      چجوری ۴۰۰ دلار آخه؟
      اون cpu و gpu که داره و بعلاوه دسته و ssd و اون خنک کننده داخلش همه و همه اندازه ps4‌ قیمت داشته باشه؟
      بنظرم قیمتا بالای ۵۰۰ باشه
      خودم پیشبینیم اینه:
      ps5-500
      ps5 digital-450
      xbox sx-550
      xbox lockheart-400

  • بیصبرانه منتظر این اثر میکامی هستم ، خیلی گیمهای عالی تو کنفرانس سونی به نمایش در امدند اما فقط چند تاش و دوستان یادشون مونده ، گوست وایر و پروجکت اتیا جزو سورپرایزها و نمایشهای عالی مراسم بودند ، یه بار دیگه کنفرانس سونی رو‌ببینید و مرور کنید خیلی از بازیها از قلم افتادند بعد مقایسه کنید با کنفرانس رقیب . :inlove:

کارگردان بازی Ghostwire Tokyo: توضیح خاص بودن کنسول پلی‌استیشن ۵ دشوار است - گیمفا