رئیس شرکت AMD اطمینان می‌دهد اجزای سخت‌افزاری کنسول‌های نسل بعدی به موقع ارائه شوند - گیمفا
رئیس شرکت AMD اطمینان می‌دهد اجزای سخت‌افزاری کنسول‌های نسل بعدی به موقع ارائه شوند - گیمفا
رئیس شرکت AMD اطمینان می‌دهد اجزای سخت‌افزاری کنسول‌های نسل بعدی به موقع ارائه شوند - گیمفا
رئیس شرکت AMD اطمینان می‌دهد اجزای سخت‌افزاری کنسول‌های نسل بعدی به موقع ارائه شوند - گیمفا

رئیس شرکت AMD اطمینان می‌دهد اجزای سخت‌افزاری کنسول‌های نسل بعدی به موقع ارائه شوند

محمد حسین کریمی
۱۷:۳۰ ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
رئیس شرکت AMD اطمینان می‌دهد اجزای سخت‌افزاری کنسول‌های نسل بعدی به موقع ارائه شوند - گیمفا

صحبت‌های تازه‌ی رئیس شرکت AMD با بیانیه‌های اخیر مایکروسافت و سونی مبنی بر عرضه‌ی کنسول‌های نسل بعدی در تعطیلات ۲۰۲۰ هماهنگی دارد و به نظر می‌رسد تاخیری در این مورد وجود نداشته باشد.

ما کمتر از ۴ ماه تا عرضه‌ی کنسول‌های نسل بعدی، پلی‌استیشن ۵ و اکس‌باکس سری اکس، فاصله داریم اما هنوز اطلاعات اساسی مرتبط با این کنسول‌ها منتشر نشده است. مهم‌تر از همه هنوز قیمت کنسول و تاریخ عرضه‌ی آن‌ها به طور رسمی اعلام نشده و از طرفی هنوز با رابط کاربری، ویژگی‌های نرم‌افزاری و قابلیت‌های جدید این کنسول‌ها آشنایی نداریم. نبود اطلاعات و انتشار اخبار به صورت پراکنده باعث ناراحتی و حتی عصبانیت بسیاری از طرفداران شده است اما باید درک کنیم که جهان با شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند و بسیاری از شرکت‌های تولیدی در هر رشته‌ای از خدمات با مشکلات عدیده‌ای رو به رو شده‌اند، مشکلاتی که حل شدن آن‌ها به زمان نیاز دارد. به نظر می‌رسد کمبود اطلاعات و عدم اطمینان شرکت‌های مختلف در مورد تولید به اندازه‌ی مناسب ریشه در همین شیوع ویروس کرونا داشته باشد.

در مورد توسعه‌ی کنسول‌‍‌‌های بازی، یک طرف قضیه سونی و مایکروسافت و در طرف دیگر شرکت AMD قرار دارد. آن‌ها نقش کلیدی در تولید اجزای سخت‌افزاری دارند و باید برای هر دو شرکت قطعات در نظر گرفته شده را در زمان مقرر تولید و به دستشان برسانند. با توجه به گزارش منتشر شده از سوی منبع خبری The Verge، رئیس این شرکت، خانوم لیسا سو (Lisa Su)، در پرونده‌ی جمع‌بندی درآمد‌های شرکت AMD در سه‌ماهه‌ی دوم مالی آمده است که همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود و سفارش مشتریان که شامل سونی و مایکروسافت نیز می‌شود، در زمان مقرر شده به دستشان خواهد رسید. این سفارش‌ها شامل پردازنده‌ی ۷ نانومتری بر اساس معماری Zen 3، کارت‌های گرافیک RDNA 2 و تولید و ارسال چیپ‌های ابتدایی اکس‌باکس سری اکس و پلی‌استیشن ۵ می‌شود.

هر دو شرکت سونی و مایکروسافت بار‌ها اعلام کرده‌اند که به تاریخ قبلی اعلام شده یعنی تعطیلات ۲۰۲۰ برای عرضه‌ی کنسول نسل بعدی خود پایبند هستند و تا به این لحظه همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود اگرچه باید انتظار کمبود موجودی در انبارها را داشت و ممکن است در زمان عرضه‌ی کنسول‌های نسل بعدی، موجودی فروشگاه‌ها کافی نباشد.

سخت‌افزار کنسول‌های نسل بعدی با توجه به شخصی‌سازی‌های مهندسان دو شرکت توسط شرکت AMD تامین می‌شود و به همین دلیل است که انتظار نداریم تفاوت فاحشی میان آن‌ها وجود داشته باشد اگرچه در نسل آینده هر کدام از دو شرکت رویکرد خاص خود را در معماری پیش گرفته‌اند. پلی‌استیشن ۵ تمرکزاصلی خود را درایو SSD قرار داده و برای خنک نگه داشتن دستگاه فرکانس متغیر را برای پردازنده برگزیده است در حالی که اکس‌باکس سری اکس قدرت خام بیشتری دارد. توسعه‌دهندگان قدرت کنسول‌های نسل بعدی را مشابه می‌دانند و به نظر می‌رسد تفاوت چندانی در قدرت آن‌ها وجود ندارد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

رئیس شرکت AMD اطمینان می‌دهد اجزای سخت‌افزاری کنسول‌های نسل بعدی به موقع ارائه شوند - گیمفا
رئیس شرکت AMD اطمینان می‌دهد اجزای سخت‌افزاری کنسول‌های نسل بعدی به موقع ارائه شوند - گیمفا
رئیس شرکت AMD اطمینان می‌دهد اجزای سخت‌افزاری کنسول‌های نسل بعدی به موقع ارائه شوند - گیمفا
رئیس شرکت AMD اطمینان می‌دهد اجزای سخت‌افزاری کنسول‌های نسل بعدی به موقع ارائه شوند - گیمفا
رئیس شرکت AMD اطمینان می‌دهد اجزای سخت‌افزاری کنسول‌های نسل بعدی به موقع ارائه شوند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    لعنت به این کرونا ، زندگی ما که همینطوری فاجعه بود اینم اومد کلا له شدیم، من قبل تو کامنتا گفتم در ایام کرونا داشتن انتظارات بیش از حد از کمپانی ها منصفانه نیست، پای جون انسان ها وسط هست.
    .
    .
    .
    #ترول نکنیم

  • Cell گفت:

    راجب دمو Halo i یه تئوری دیگه به نظرم میرسه
    ۳۴۳ پلتفرم اصلی رو Xbox series X قرار نداده بود و پلتفرم اصلی ( Xbox Series S ( Lockhart بوده و Pc
    برای پلتفرم های نسل ۸ Xbox one , S , X دانگرید بشه
    .
    Halo i هدف اصلی پلتفرم ضعیف نسل ۹ Xbox Lockhart و Pc بوده و بهینه شده بوده

    .
    Xbox Series X سخت افزار هیولایی داره و بخوبی باید بتونه Halo i رو کیفیت ۴k و ۶۰ فریم و ray tracing اجرا کنه
    حتی فریم بیشتر و رزولوشن کمتر :yes:

    • Alifz گفت:

      بحث سر توان اجرایی نیس

      بحث سر اشکال در نورپردازی مسقیم و سایه زنی(تو ویدئو دیجیتال فاندری، یارو نشون داد یه دشمن سایه‌اش جلوش بود اون یکی سمت چپش و اون یکی اصن نداشت
      بحث سر نورپردازی داینامیک ( با حرکت کاراکتر، منبع نور ثابت بود و گاهی اوقات جلوی کارکتر تاریکی و سایه ایجاد میشد
      بحث سر انیمیشن های چهره و حرکتیه که از انحصاری قبلی مایکروسافت gears5 پایین‌تر بود
      و…

      • Cell گفت:

        Alifz@
        ویدیو دیجیتال فانتزی واقعا عالین خیلی ریز بین هستن و تیز و خالی از لطف نیستن
        نورپردازی یا انیمیشن چهره ها هم درست کنند بازم گرافیک تغییر نمیکنه
        سیاست های اشتباه فیل اسپنسر هست و اصلا فکری به حال استودیوها بخش Xbox نمیکنه
        چرا باید نسل ۹ با گرافیک ۳۶۰ طرف باشیم یا پایین تر
        .
        مشکل یه چیز دیگریست مشکل اینه که فیل اسپنسر و بانی راس و استودیو ۳۴۳ فکر میکنند که امضای Halo گیم پلی هست و خط داستانی و دیگر هیچ ….گرافیک لازم نداره اندازه Gears of war بالا باشه
        امضای Gears of War گرافیک بالا و گیم پلی اون هست
        .
        تجربه من از Gears 5 اون Act1 خیلی گرافیک عالی داشت واقعا چشم گیر بود و ما بقیه بازی معمولی بود :yes:

    • PC and PS4 گفت:

      درسته احتمالا نمایشش روی کنسول
      ضعیف ترLockhart بوده

      احتمالا تو نمایش بعدی روی سری X گرافیک فک برانداز نشون میدن بعد میگن ما بازی رو درست کردیم و به حرف طرفدار ها گوش میدیم

      با بودجه ۵۰۰ میلیونی واقعا بعید بود همچین گرافیکی

      گرافیک اصلی بازی روی PC و xbox سری X عه :yes:

      البته این نظر منه یه وقت بد برداشت نکنید

  • R.I.P Epic games گفت:

    متاسفانه قطعات ps5 به اشتباه سر هم شده و موجب بروز گرمای بالا میشه و خنک کننده که در جای اشتباه قرار داره نمیتونه گرما را کنترل کنه و کنسول بعد از یک ساعت موجب خرابی میشود 😥 :-(( :cute:
    منبع: ردیت

  • Alifz گفت:

    کرونا از یک طرف
    ایرانی ها با چیزهای خیلی بدتر از کرونا دست و پنجه نرم می‌کنن
    تو قسمتی که من شاغل هستم، کلی از مغازه دارا جمع کردن و رفتن و سوت و کور شده خیابون اصلی

    به قول نویسنده آقای کریمی، چهارماه مونده به تعطیلات ۲۰۲۰، هنوز هیچ خبری از ui و سرویس های جدید و… نیس
    مسخرشو درآوردن و اینقدر طول میدن تا طرفدارا هم مسخرشونو دربیارن

  • alizalogy گفت:

    چجوریه این AMD تامین کنسول ها رو در انحصار خودش اورده؟ یعنی Nvidia ناتوان از این کار؟ یا کلا AMD توو کاره ریز کاریه؟

    • Soroosh0097 گفت:

      هیچ انحصاری در کار نیست.پردازنده گرافیکی switch رو nvidia ساخته.
      سونی و مایکرو با انویدیا و اینتل واسه ساخت کنسولشون کار نمیکنن چون خییییلی گرون تر از amd درمیاد.لامصبا خون آشامن این دو تا شرکت.الان یه پردازنده amd ryzen فک کنم از نمونه ی هم قدرتش مال شرکت اینتل خیلی ارزون تر باشه.پردازنده گرافیکی هم همینطور.
      Nvidia تو زمینه ی تکنولوژی ها از amd جلوتره.ولی تو زمینه ی قیمت خییییلی جلوتره.

    • Iliya گفت:

      هزینه کمتری داره ساخت کنسول پیش AMD
      واسه همین رفتن سمت اون

    • دلیلش این هستش که کارت های گرافیک و پردازنده‌های AMD خیلی خیلی ارزان تر و از نظر قیمتی بهینه‌تر از Nvidia هستند. دلایلی زیادی وجود داره که چرا شرکت های سونی و مایکروسافت amd رو انتخاب کردن که همه‌ی جزئیات بر می گرده به منطقی بودنش از نظر مالی. توضیحات حرفه‌ای سخت افزاری زیادی باید داده بشه. اما اگر بخواهیم توضیحات رو فاکتور بگیریم. شرکت های سونی و مایکروسافت نیاز دارن که در کنار سخت افزار قدرتمند تولید بازی هم برای این سخت افزار آسان باشه (چون هر چقدر تولید بازی آسون بشه خرج هم پایین تر میاد) و برای این که ساخت نرم افزار برای پلتفرمی غیر از پی سی آسان باشه. برای دستیابی به چنین هدفی اصلا قدرت یک سخت افزار مهم نیست و اصلا مهم نیست که چقدر کارت گرافیک قدرتمند هستش بلکه پیچیدگی و مهارت اون سازنده اهمیت داره. کنسول‌های Xbox 360 و PS3 بر اساس قدرت طراحی شده‌اند اما نسل حاضر و نسل بعدی چون کنسول ها نیاز داشتند مدیا سنترتر از قبل باشند و قابلیت اجرای برنامه ها و سرویس های بیشتری نسبت به کنسول قبلی داشتند انعطاف جایگزین قدرت شد. شرکت AMD هیچوقت از نظر قدرتی و ماندگاری در حد انویدیا ظاهر نمیشه اما از نظر مهارت در ترکیب پردازنده + کارت گرافیک خیلی عملکرد بهتری داره و به شکلی در زمینه‌های ASSEMBLE و تولید کاستوم قطعات و در زمینه‌ی هماهنگی آن‌ها با ثبت اختراعات گوناگون و تکنولوژی های جدید به طرز عجیبی بهتر عمل می کنن. برای قطعات پیسی دست بازی‌باز باز هستش و می تونه همه‌ چیز رو در اختیار داشته باشه برای همینه انویدیا انتخاب اصلیه اما کنسول باید توسط یه شرکت به بهترین شکل و با در نظر گرفتن ده ها فاکتور ASSMBLE بشه.

      به طور خلاصه AMD برنده‌ی بازار تامین قطعات کنسولی شد چون که IP کدهای منحصر به فرد خودش رو داره و این شامل همه ی قطعات از سی پی یو تا کارت گرافیک میشه و به راحتی یه مرکز سیستمی عملیاتی (SOC) همه جانبه داره که می تونه صدا، تصویر و … رو به طور همزمان (در یک SOC واحد) حمایت کنه چیزی که کنسول ها برای چند رسانه‌ای شدن بهش نیاز دارن.
      اما به طور کلی بهتون بگم که انویدیا اصلا نیازی نداره به سهم سخت افزاری از کنسول ها بدون این که بازار کنسول دستش باشه تا مارچ ۲۰۲۰ بیشتر از دو برابر AMD در آمد داشته و همیشه بهترین تامین کننده بوده و بازار پی سی براش کافیه.

    • Alifz گفت:

      چیپ های انویدیا گرونه و برای سازنده های کنسول که قیمت رقابتی دارن، نمیصرفه
      اگه فقط یک کنسول گیم داشتیم، اون میومد از انویدیا استفاده می‌کرد و قیمت کنسولشم ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ قیمت می‌خورد( که البته بازم نسبت به کامپیوتر بالا رده به صرفه تره)

      • Stalin 657 گفت:

        Ps3 چیپ گرافیکی به اسم RAX یا RSX ساخته انویدیا داشت که قدرت زیادی هم داشت مثل توانایی اجرا بازی رو ۱۰۸۰ و ۱۰۸۰p 3d داشت ولی قیمت مناسب نداشت از جمله دلایل که سبب بالا رفت این کنسول ps3 شد و کار کردن با اون مشکل بود

  • PC and PS4 گفت:

    ببینیم سری جدید کارت گرافیک های AMD چطور میتونه با Nvidia رقابت کنه

  • GrandWarden گفت:

    ای کاش یکی هم بود به گیمر های ایرانی اطمینان میداد که میتونن کنسول مورد علاقشون رو تهیه کنن….

رئیس شرکت AMD اطمینان می‌دهد اجزای سخت‌افزاری کنسول‌های نسل بعدی به موقع ارائه شوند - گیمفا