فیل اسپنسر: تاثیرات ویروس کرونا بر صنعت بازی‌های ویدیویی را در سال ۲۰۲۱ مشاهده خواهیم کرد - گیمفا
فیل اسپنسر: تاثیرات ویروس کرونا بر صنعت بازی‌های ویدیویی را در سال ۲۰۲۱ مشاهده خواهیم کرد - گیمفا
فیل اسپنسر: تاثیرات ویروس کرونا بر صنعت بازی‌های ویدیویی را در سال ۲۰۲۱ مشاهده خواهیم کرد - گیمفا
فیل اسپنسر: تاثیرات ویروس کرونا بر صنعت بازی‌های ویدیویی را در سال ۲۰۲۱ مشاهده خواهیم کرد - گیمفا

فیل اسپنسر: تاثیرات ویروس کرونا بر صنعت بازی‌های ویدیویی را در سال ۲۰۲۱ مشاهده خواهیم کرد

محمد حسین کریمی
۲۰:۳۰ ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
فیل اسپنسر: تاثیرات ویروس کرونا بر صنعت بازی‌های ویدیویی را در سال ۲۰۲۱ مشاهده خواهیم کرد - گیمفا

صنعت بازی‌های ویدیویی نیز به مانند سایر کسب‌کارها در جهان تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته است. اکثر رویداد‌های برنامه‌ریزی شده لغو و بازی‌های زیادی با تاخیر مواجه شده‌اند. در اوایل شیوع این ویروس، آثار آن در تمامی مطالب مرتبط با بازی‌هایی ویدیویی قابل مشاهده بود که همگی اخبار بدی بودند اما به طور کلی با کنترلی که سازندگان برروی توسعه‌ی عناوین خود انجام‌ داده‌اند، همچنان آثار بزرگ زیادی در سال ۲۰۲۰ عرضه خواهند شد.

نسل بعدی کنسول‌ها قرار است در همان تاریخ تعیین شده یعنی تعیطلات امسال در دسترس بازی‌بازان قرار بگیرند و بازی‌ها با تاخیر دیگری رو به رو نشدند اما صحبت تازه فیل اسپنسر (Phil Spencer) منطقی به نظر می‌رسد، ممکن است سال آینده وضعیت بدتری را تجربه کنیم. آقای فیل اسپنسر در مصاحبه‌ی مفصلی با یکی از وبسایت‌های خبری خارجی اعلام کرد که چندان نگران بازی‌های برنامه‌ریزی شده در تابستان و اوایل پاییز نیست. او فکر می‌کند این دسته از بازی‌ها تحت تاثیر  قرار نخواهند گرفت اما در مورد بازی‌های برنامه‌ریزی شده برای سال ۲۰۲۱ مطمئن نیست، مخصوصاََ عناوینی که مراحل اولیه‌ی توسعه را طی می‌کنند. شرایط کنونی باعث می‌شود بخش‌های مختلفی از توسعه‌ی یک بازی به طور کامل متوقف شود، به طور مثال مراحل موشن کپچر (Motion Capture) تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و باعث می‌شود برنامه‌ی تیم‌های سازنده به عقب موکول شود. او در این باره توضیح داد:

فرایند موشن کپچر یکی از قسمت‌های تولید بازی است که به طور کامل متوقف شده است. ما به استودیو‌های موشن کپچر نمی‌رویم. اگر یک استودیو تمامی مراحل موشن کپچر بازی خود را انجام داده باشد و به قسمت تکستچرسازی و ظرافت رسیده باشد، مطمئناََ در موقعیت بهتری قرار دارد و اگر سازنده‌ای مرحله‌ی صداسازی‌های بزرگ یا موشن‌کپچر را طی نکرده باشد باید صبر کند و اولویت‌بندی تازه‌ای انجام دهد.

در حالی که آقای اسپنسر تنها در مورد تولید بازی‌ها صحبت می‌کند، هنوز وضعیت رویداد‌های مختلفی مانند PAX و E3 برای سال آینده مشخص نیست. اگرچه برخی کشورها به وضعیت عادی خود بازگشته‌اند اما با قاطعیت نمی‌توان نظر داد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فیل اسپنسر: تاثیرات ویروس کرونا بر صنعت بازی‌های ویدیویی را در سال ۲۰۲۱ مشاهده خواهیم کرد - گیمفا
فیل اسپنسر: تاثیرات ویروس کرونا بر صنعت بازی‌های ویدیویی را در سال ۲۰۲۱ مشاهده خواهیم کرد - گیمفا
فیل اسپنسر: تاثیرات ویروس کرونا بر صنعت بازی‌های ویدیویی را در سال ۲۰۲۱ مشاهده خواهیم کرد - گیمفا
فیل اسپنسر: تاثیرات ویروس کرونا بر صنعت بازی‌های ویدیویی را در سال ۲۰۲۱ مشاهده خواهیم کرد - گیمفا
فیل اسپنسر: تاثیرات ویروس کرونا بر صنعت بازی‌های ویدیویی را در سال ۲۰۲۱ مشاهده خواهیم کرد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

فیل اسپنسر: تاثیرات ویروس کرونا بر صنعت بازی‌های ویدیویی را در سال ۲۰۲۱ مشاهده خواهیم کرد - گیمفا