بازگشت شوالیه | انتظاراتی که از نسخه‌ی جدید Batman داریم - گیمفا
بازگشت شوالیه | انتظاراتی که از نسخه‌ی جدید Batman داریم - گیمفا
بازگشت شوالیه | انتظاراتی که از نسخه‌ی جدید Batman داریم - گیمفا
بازگشت شوالیه | انتظاراتی که از نسخه‌ی جدید Batman داریم - گیمفا

بازگشت شوالیه | انتظاراتی که از نسخه‌ی جدید Batman داریم

سعید حلاجیان
۱۰:۲۰ ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
بازگشت شوالیه | انتظاراتی که از نسخه‌ی جدید Batman داریم - گیمفا

تقریبا پنج سال از زمانی که آخرین نسخه از سری Batman را تجربه کرده ایم می گذرد. اما به شخصه به عنوان یک هوادار قدیمی Batman انگار بیش از ۵ سال است که شوالیه‌ی سیاه را در شهر آرکهام مشاهده نکردیم و دلمان برای این شخصیت و مبارزه با دشمنان در شهر آرکهام به شدت تنگ شده است.

ابتدا باید این سوال را مطرح کنیم که نسخه‌ی جدید Batman توسط کدام استودیو ساخته می‌شود. از آن جایی که مشخصا استودیوی راک استدی (Rocksteady) برروی پروژه‌ی جدیدی کار می‌کند، این نگرانی به وجود آمده است که انتظار ما برای تجربه‌ی نسخه‌ی جدید سری Batman از این هم طولانی‌تر خواهد شد اما جای نگرانی نیست زیرا دیگر آشکار است که به جای استودیوی راک استدی، این استودیوی مونترآل برادران وارنر (WB Games Montreal) هست که ساخت نسخه‌ی جدید Batman را به عهده گرفته و طی این مدت نیز بارها به وصرت غیر مستقیم پروژه‌ی خود را تبلیغ کرده است. بنابراین این طور به نظر می‌رسد که نسخه‌ی بعدی Batman از آن چیزی که فکر می‌کنیم به ما نزدیک‌تر است پس شاید بهتر باشد با یکدیگر نگاهی داشته باشیم به مواردی که انتظار داریم در نسخه‌ی جدید Batman آن‌ها را مشاهده کنیم.

داستان متفاوت

داستان سری Batman همیشه از این قرار بود که شوالیه‌ی سیاه بر خلاف قانون رفتار می‌کند و پلیس گاتهام سیتی نیز همیشه قصد داشته تا این مرد را تعقیب و او را دستگیر کند. این موضوعی است که البته هیچگاه سری بازی‌های Arkham به آن نپرداخته‌و دقیقا نکته‌ای است که سازندگان در نگارش داستان نسخه‌ی بعد باید آن را در نظر داشته باشند.  اصلا اگر به تمام داستان‌های ابرقهرمانی نگاه کنید، متوجه می شوید که پلیس هیچ وقت با ابرقهرمان‌ها خوب نبوده است (مگر در موارد معدود)؛ Batman که دیگر جای خود دارد. بنابراین اضافه کردن این قوس داستانی به نسخه‌ی جدید می‌واند باعث تمایز آن با نسخه‌های قبلی شود. بگذارید طور دیگری به قضیه نگاه کنیم احتمال اینکه Court of Owls شخصیت‌های شرور اصلی بازی را تشکیل دهند بسیار است و این گروه نیز سازمانی است که کنترل کل شهر گاتهام را به دست می گیرد. بنابراین بعید نیست آن‌ها پلیس شهر گاتهام را بر علیه بتمن ترغیب کرده و او را به دشمن درجه یک پلیس شهر گاتهام تبدیل کنند.

بازگشت شوالیه | انتظاراتی که از نسخه‌ی جدید Batman داریم - گیمفا

احتمال اینکه Court of Owls شخصیت‌های شرور اصلی بازی را تشکیل دهند بسیار است و این گروه نیز سازمانی است که کنترل کل شهر گاتهام را به دست می گیرد. بنابراین بعید نیست آن‌ها پلیس شهر گاتهام را بر علیه بتمن ترغیب کرده و او را به دشمن درجه یک پلیس شهر گاتهام تبدیل کنند.

جوکر بی جوکر

بازی‌های ابرقهرمانی بدون وجود شخصیت‌های شرور قابل توجه اصلا قابل تصور نیست و ممکن است برخی شخصیت‌های شرور بازی‌های ویدئویی حتی از ابرقهرمان آن نیز محبوب‌تر باشند. نمونه اش را می‌توان در سری Batman مشاهده کرد که انبوهی از شخصیت‌های شرور در داستان این سری وجود دارند اما هیچکدام نتوانسته‌اند به اندازه‌ی جوکر انقدر محبوب شوند و البته دروغ نیست اگر بگوییم جوکر از بتمن هم محبوب‌تر است. جوکر طی این سال‌ها در سری Batman نقش بسیار پررنگی داشته و همیشه ثابت کرده که یک گام جلوتر از بتمن است و بتمن خیلی سخت بتواند وی را شکست دهد. اما دیگر به نظر می‌رسد شخصیت جوکر در سری Batman دیگر اشباع شده و زمان آن فرا رسیده است تا برای حداقل مدتی کوتاه با این شخصیت شرور دوست داشتنی خداحافظی کنیم. بهتر است سازندگان در نسخه‌ی بعدی به این شخصیت استراحت دهند و برروی شخصیت‌های شرور دیگری متمرکز شوند. این طور به نظر می‌رسد که تمرکز نسخه‌ی جدید Batman برروری گروه Court of Owls به عنوان شخصیت‌های شرور داستان باشد.

بازگشت شوالیه | انتظاراتی که از نسخه‌ی جدید Batman داریم - گیمفا

دیگر همه با شخصیت جوکر اشنایی داریم؛ شخصیت شروری که حتی از ابرقهرمان داستان نیز محبوب‌تر است . اما فارغ از محبوبیت بالای جوکر، به نظر می‌سد دیگر این شخصیت در سری Batman اشباع شده و سازندگان باید به فکر یک یا چند شخصیت شرور جایگزین باشند

دنیای زنده‌تر و پویا‌تر

همه سری‌های بتمن به جز یک بازی تقریبا از دنیای جهان باز بهره می‌بردند و هر کدام پیشرفت‌ها و بهبودهایی در زمینه‌ی وسعت دنیای بازی، تمسفر محتویات و غیره با خود به همراه داشته‌اند. اما مشکل اینجاست با وجود اینکه دنیای Batman همیشه بزرگ بوده اما این دنیا کاملا خالی احساس می‌شود، فعالیت‌های زیادی برای انجام دادن وجود ندارد و تقریبا دنیای بازی خالی از سکنه است. اگرچه در ارتباط با مورد آخر همیشه داستان بازی دلیلی برای خالی بودن شهر از سکنه ارائه می‌داد اما دیگر هواداران انتظار دارند تا نسخه‌ی جدید Batman کمی متفاوت باشد. بهتر است یک دنیای جهان باز و پویا را شاهد باشیم که مملو از فعالیت‌های گوناگون برای انجام دادن باشد و مردمی که نسبت به پرواز بتمن بر فراز آسمان  یا حضور وی واکنش نشان دهند؛ شاید چیزی به مانند آن چه در Spider-Man مشاهده کردیم.

بازگشت شوالیه | انتظاراتی که از نسخه‌ی جدید Batman داریم - گیمفا

یکی از انتظاراتی که به شخصه از نسخه‌ی جدید Batamn دارم این است که دنیای بازی زنده‌تر و پویا تر باشد. شاید بهتر باشد سازندگان فعالیت‌های جانبی بیشتری در بازی قرار دهند و یا دیگر در نسخه‌ی جدید بار دیگر شاهد دنیای خالی از سکنه نباشیم.

بتموبیل

بازی Arkham Knight از جنبه‌های متفاوتی مورد انتقاد  قرار گرفت. علاوه بر مشکلات نسخه‌ی رایانه‌های شخصی که نقدهای منفی زیادی را به همراه داشت،  یکی از نکاتی که همواره مورد انتقاد منتقدان بوده بتموبیل (Batmobile) است. اتومبیل بتمن اصلا بد نیست اتفاقا خوب است که در یک نسخه از بازی Batman، اتومبیل دوست داشتنی وی هم حضور دارد اما بهتر است این وسیله‌ی نقلیه یا در بازی حضور نداشته باشد و یا اگر قرار است در بازی باشد یک فکر اساسی به حال آن شود. بتموبیل در بازی Arkham Knight اکثرا در مواردی مورد استفاده قرار می گرفت که نیازی به آن‌ها در بازی نبود به طور مثال پازل‌هایی که برروی بتموبیل متمرکز بوده‌اند یا مبارزات بازی با بتموبیل که مشکلاتی را به همراه داشت . به نظر اگر قرار است بتموبیل در بازی بعدی حضور داشته باشد، باید سازندگان راه درستی برای استفاده از آن پیدا کنند.

بازگشت شوالیه | انتظاراتی که از نسخه‌ی جدید Batman داریم - گیمفا

اضافه شدن بتموبیل به بازی Arkhamn Knight به طور کلی نکته‌ی مثبتی بود. اتومبیل بتمن نیز به همان اندازه که خود بتمن در دل هواداران جای بازی کرده، در نزد آنان به شدت محبوب است. مبارزات با بتموبیل در بازی می‌توانست بهتر باشد و حتی سازندگان می‌توانند در نسخه‌ی جدید کاربردهای بهتری برای این اتومبیل در نظر بگیرند

افزایش ماموریت‌های کارآگاهی

بتمن بدون شک یکی از بهترین کارآگاهان دنیا به شمار می‌رود با وجود این اما در سری Arkham بیشتر درگیر مبارزه با دشمنان بازی و کتک کاری با آن‌ها بودیم تا کارآگاه بازی با شوالیه‌ی سیاه. اگرچه مبارزات در سری بازی‌های Batman همیشه لذت بخش و سرگرم کننده هستند اما بهتر است تا در کنار آن، ماموریت‌های کارآگاهی بیشتری را در بازی شاهد باشیم. در بین بازی‌های  سری Batman، نسخه‌ی Batman: Arkham Origins از این لحاظ تقریبا متقاعد کننده بود و از آن جایی که احتمالا نسخه‌ی جدید Batman را نیز استودیوی مونترآل می‌‎سازد، پس می توان امیدوار بود نسخه‌ی جدید شامل ماموریت‌های کارآگاهی بیشتری باشد.

بازگشت شوالیه | انتظاراتی که از نسخه‌ی جدید Batman داریم - گیمفا

اگرچه مبارزات در سری بازی‌های Batman همیشه لذت بخش و سرگرم کننده هستند اما بهتر است تا در کنار آن، ماموریت‌های کارآگاهی بیشتری را در بازی شاهد باشیم

مکانیزم جابجایی جدید

در قسمت قبل اشاره کردیم که مبارزه با دشمنان در بازی بسیار هیجان انگیز و لذت بخش بود. اما به غیر از این موارد، موردی که مطمئنا برای هر بازی‌بازی در سری Batman و یا به طور کلی بازی‌های جهان آزاد جذاب به شمار می‌آید، گشت و گذار در دنیای بازی است. سری Btaman همواره برای گشت و گذار در دنیای بازی مکانیزم‌هایی را معرفی کرده که این مکانیزم‌ها به مانند Dive Bombing و یا جابجایی میان ساختمان‌ها به وسیله قلاب در نسخه‌ی آخر این سری به اوج تکامل خود رسیده‌اند و باعث شد تا گشت و گذار در دنیای بازی آنقدر لذت بخش باشد که اصلا فراموش کنیم ماموریت‌هایی هم در بازی وجود دارند که باید به آن‌ها رسیدگی کنیم. اما به نظر می‌رسد این سری همچنان به مکانیزم‌های جدید برای گشت و گذار در دنیای بازی احتیاج دارد. شاید بهتر باشد سازندگان یک سیستم کاملا جدید را برای جابجایی و گشت و گذار در دنیای بازی معرفی کنند که لذت آن را دو چندان کند.

بازگشت شوالیه | انتظاراتی که از نسخه‌ی جدید Batman داریم - گیمفا

با وجود اینکه گشت و گذار در دنیای Batman همیشه هیجان انگیز و سرگرم کننده بوده است. شاید سازندگان بتوانند با اضافه کردن مکانیزم‌های جدید، ;کاوش در دنیای بازی را حتی از قبل هم لذت بخش تر کند

شخصیت‌های قابل بازی جدید

یکی از مزایای سری بازی‌های Batman این بود که گاهی اوقات قادر به تجربه‌ی بازی در قالب شخصیت‌هایی به غیر از شوالیه‌ی سیاه یا همان Batman بوده‌اید که از جمله‌ی آن می‌توان به شخصیت Nightwing در نسخه‌ی Arkham Knight اشاره کرد. امیدواریم نسخه‌ی جدید Btaman حتی شامل شخصیت‌های قابل بازی بیشتری باشد. البته به شرطی که این شخصیت‌ها در داستان اصلی بازی نقش کلیدی را به عهده داشته باشند نه اینکه صرفا شخصیت‌هایی باشند که از طریق بسته‌های الحاقی به بازی اضافه شوند و ارتباطی به داستان نسخه‌ی اصلی نداشته باشند. آن طور که از گزارش های منتشر شده می‌دانیم، به نظر می‌رسد در بازی Batman Arkham Legacy یا هر نام دیگری که برای آن انتخاب می‌کنند، خانواده‌ی بتمن (Bat-Family) به عنوان شخصیت‌های قابل بازی حضور خواهند داشت. اگر در مورد خانوده‌ی بتمن اطلاعاتی ندارید، باید اشاره کنم خانواده‌ی بتمن نامی است که به همراهان و همراهان بتمن اطلاق می‌شود که از میان آن‌ها می‌توان به Bat Girl ،Night Wing ،Red Hood،Catwoman و یا حتی Azrael  اشاره کرد. در هر صورت امیدواریم گزارش منتشر شده درست باشد.

بازگشت شوالیه | انتظاراتی که از نسخه‌ی جدید Batman داریم - گیمفا

امیدواریم نسخه‌ی جدید Btaman حتی شامل شخصیت‌های قابل بازی بیشتری باشد. البته به شرطی که این شخصیت‌ها در داستان اصلی بازی نقش کلیدی را به عهده داشته باشند نه اینکه صرفا شخصیت‌هایی باشند که از طریق بسته‌های الحاقی به بازی اضافه شوند و ارتباطی به داستان نسخه‌ی اصلی نداشته باشند.

پایان آزاد

منظور از پایان آزاد این نیست که بازی دارای پایان‌های مختلفی باشد؛ خیر. بلکه منظور این است که بازی‌باز بتواند به راحتی تنها با اتمام ماموریت‌های داستانی، داستان بازی و مراحل آن را به پایان برساند و پایان بازی را به راحتی مشاهده کند. برخی از بازی‌های ویدئویی در این زمینه محدودیت‌هایی ایجاد می‌کنند و از بازی‌باز می‌خواهند تا برای مشاهده پایان بازی اقدامات خاصی انجام دهند و یا مراحل فرعی خاصی را به پایان برسانند که از این دست بازی‌ها کم نیستند. به طور مثال در بازی Shadow of War برای مشاهده‌ی پایان بازی باید چندین و چند ساعت را صرف تصرف، دفاع و یا بازپس گیری قلعه‌های بازی کرده تا پایان بازی را مشاهده کنید. چرا اصلا راه دور می‌رویم؛ بهتر است به بازی Batman Arkham Knight اشاره کنیم. برای به پایان رساندن بازی و مشاهده‌ی پایان آن باید بازی را ۱۰۰ % کنید یعنی باید تمام مراحل فرعی و تمام آن پازل‌های اعصاب خرد کن Riddler را تکمیل کرده و تروفی‌های آن را به دست آورید تا در نهایت بتوانید پایان بازی را مشاهده کنید. خب این موضوع واقعا آزاردهنده است؛ چرا باید بازی‌باز مجبور به انجام اینکار شود. پس بهتر است سازندگان در نسخه‌ی بعدی مشاهده‌ی پایان بازی را باز گذاشته و یا اگر قرار است این کار را انجام ندهند و پایان بازی قفل باشد، حداقل بازی را طوری طراحی کنند تا دیگر بازی‌باز مجبور نباشد صدها ساعت به پای مراحل فرعی و پازل‌های آن وقت بگذارد تا تنها یک پایان کوتاه را مشاهده کند.

بازگشت شوالیه | انتظاراتی که از نسخه‌ی جدید Batman داریم - گیمفا

بهتر است سازندگان در نسخه‌ی بعدی مشاهده‌ی پایان بازی را باز گذاشته و یا اگر قرار است این کار را انجام ندهند و پایان بازی قفل باشد، حداقل بازی را طوری طراحی کنند تا دیگر بازی‌باز مجبور نباشد صدها ساعت به پای مراحل فرعی و پازل‌های آن وقت بگذارد تا تنها یک پایان کوتاه را مشاهده کند.

عدم وجود پرداخت‌های درون برنامه‌ای

شاید تا چندسال پیش پرداخت‌های درون برنامه‌ای مفهوم خاصی نداشت اما ظهور بازی‌هایی به مانند Battlefront 2، کاری که الکترونیک آرتس با این بازی کرد و جنجال‌هایی که بر سر پرداخت‌های درون برنامه‌ای این بازی به وجود آمد، باعث شد تا پرداخت‌های درون برنامه‌ای نه تنها در ذهن ما بلکه در ذهن هر بازی‌بازی حک شود. دیگر سازندگان خود بر این موضوع آگاه هستند و پیش از عرضه‌ی بازی‌های خود بر این نکته تاکید دارند که بازی‌های آن‌ها فاقد پرداخت‌های درون برنامه‌ای است. اما قضیه در ارتباط با Batman چگونه است؟ خب باید اشاره کنیم از آن‌جایی که مالکیت این بازی بر عهده‌ی شرکت برداران وارنر است، کمی در مورد نسخه‌ی جدید Batman نگران هستیم؛ کمی که چه عرض کنم بسیار نگران هستیم. زیرا  این شرکت کارنامه‌ی بسیار درخشانی در قراردادن سیستم پرداخت‌های درون برنامه‌ای غیر منطقی در بازی‌های خود دارد؛ از  Injustice 2 و Shadow of War گرفته تا بازی‌های دیگری که اخیرا عرضه شده‌اند به مانند Mortal Kombat 11. خوشبختانه سری بازی‌های Batman تا به امروز فاقد سیستم پرداخت‌های درون برنامه‌ای بوده‌اند و همین نکته روزنه‌های امید را باقی می‌گذاردشاید گمان کنید بعید است یک شرکت بخواهد در یک چنین بازی بزرگ و محبوبی پرداخت‌های درون برنامه‌ای را قرار دهد و با دست خود این فرنچایز را نابود کند اما وقتی که بار دیگر به یاد بازی Star wars Battlefront 2 و حرکت ناجوانمردانه‌ی الکترونیک آرتس میافتیم، از حرف خود پشیمان می‌شویم.

بازگشت شوالیه | انتظاراتی که از نسخه‌ی جدید Batman داریم - گیمفا

امیدواریم برادران وارنر تصمیم نگیر تا نسخه‌ی جدید Batman را نیز به مانند سایر عناوین خود به پرداخت‌های درون برنامه‌ای آلوده کند

 

در هر صورت موارد اشاره شده نکاتی بودند که امیدوار هستیم استودیوی مونترآل برادارن وارنر و یا هر استودیوی دیگری که نسخه‌ی جدید Batman را می‌سازد، آن‌ها را در نظر بگیرد. اما چیزی که طرفداران سری Batman در حال حاضر می‌خواهند این است که سازندگان رسما از این بازی رونمایی و اطلاعات دقیقی از آن را به اشتراک بگذارند. هر روز شایعات و گزارش‌های مختلفی در رابطه با نسخه‌ی جدید Batman به گوش می‌رسد و بسیار خوب است که شرکت براداران وارنر با معرفی و رونمایی رسمی از این بازی و مشخص کردن پلتفرم‌های مقصد آن که احتمالا کنسول‌های نسل بعد خواهند بود، به تمام شایعات و گزارش‌های پیرامون این بازی پایان دهند.

نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ شم از نسخه‌ی جدید batman چه انتظاراتی دارید؟ ایا با مواردی که در این قماله ذرک شد موافق هستید؟ نظرات خود در این زمینه را با ما حتما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازگشت شوالیه | انتظاراتی که از نسخه‌ی جدید Batman داریم - گیمفا
بازگشت شوالیه | انتظاراتی که از نسخه‌ی جدید Batman داریم - گیمفا
بازگشت شوالیه | انتظاراتی که از نسخه‌ی جدید Batman داریم - گیمفا
بازگشت شوالیه | انتظاراتی که از نسخه‌ی جدید Batman داریم - گیمفا
بازگشت شوالیه | انتظاراتی که از نسخه‌ی جدید Batman داریم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • سلام
    امیدوارم به کمیک ها وفادار تر باشه و سیستم مبارزه اش رو یکم ارتقا بدن تا از یکنواختی در بیاد مبارزات بازی

    • m.asd گفت:

      من تنها خواستم تغییر سیستم مبارزست سیستم مبارزه رو به کل عوض کنن بازی ناب تر میشه این سیستم بد بود خیلی راحت میشد دفاع کرد

      • mehrdadPS گفت:

        دوست عزیز لطفا این لینک رو از آی دیتون بردارین

      • hosein1120 گفت:

        خب با دفاع مشکل داری روی درجه اخرش بازی من که خودم روی درجه اخرش گذاشتم خیلی حال کردم و البته کمی رنج . منظورم درجه nightmare
        دشمنا بسیار سریع حمله میکنن و علامت حمله کردن هم بالای سرشون نمیاد
        تا اونجایی هم که یادمه باید یه دور با درجه hard تموم کنی بعد اون باز میشه در بخش new game +
        به نظر من توی Arkham Knight خیلی راز نهفته بود هر کی بازی نکرده حتما بازی کنه
        صحبت های بالای من هم راجع به همین Arkham Knightبود

        • مشکل فقط با دفاع نیست حسین جان
          کلا مبارزات بازی از یه جایی به بعد می افته رو دور تکرار
          مثلث بزن مربع بزن دایره بزن… وای نه تفنگ… ضربدر بزن… دایره نگه دار
          از یه جایی به بعد آدم خسته می شه…
          مشکل ماشین هم همین بود.
          بیست تا درون می افتن به جونت و باید پشت سر هم ضربدر بزنی موشک نخوره بهت بری هوا :/
          بخاطر همینه که خیلی ها مخفی کاری رو ترجیح می دن.
          چون تو مخفی کاری حق انتخاب بیشتری هست

  • adam jensen گفت:

    خیلی سری خوبیه.نسخه موردعلاقه منarkham asylum هست.البته همه نسخه هاش با کیفیتن.be quiet

  • M_A.REZAIE گفت:

    مقاله ی خوبی بود اما چندتا چیز به نظرم اشتباه بود:
    ۱-بتموبیل واقعا توی نسخه ی آرکام نایت خیلی خوب بود تنها مشکلی که داشت این بود که یکم بیش از حد از اون استفاده شده بود وگرنه حل پاز ها ، مبارزات و چرخیدن توی شهر با اون خیلی لذت بخش بود
    ۲-به مرحله های ریدلرم یه اشاره می کردین. پدر آدم را در میاورد تا بشه تمومش کرد خیلی خسته کننده بود واقعا تنها بخش های پایانیش خوب بود مثل آرکام سیتی و آرکام نایت
    ۳-به نظرم باید جوکر توی نسخه ی بعدم باشه به ۲ دلیل:
    الف-چون یه جورایی بتمن بدون جوکر ناقصه و اون حس همیشگی را به آدم منتقل نمی کنه. توی آرکام نایت به بهترین شیوه ی ممکن به جوکر پرداختند.
    ب-اکران فیلم جوکر باعث افزایش محبوبیت اون شده. اگه وارنر به فکر سودش باشه (که قطعا هست) این کارکتر را از دست نمی ده

  • ALFAR3D گفت:

    تنها خواستم جدا از اینا اینه که ویلن های کمرنگ بتمنو بیارن رو کار مثل رتکچر یا بلک مسک و توی مکر ویا اسکارفیس و خیلی ریز نقش های دیگه چون تو بازیای قبلی فقط اسم و بیوشون بود با یه لر که چطور شدن ولی خودشون نبودن یکی از ویلین هایی که خیلی میشه روش مانور داد و در حد جوکر بیارتش بالا مدهتره که تو سریال گاتهام خوب پرداخت شد امیدوارم تو نسخه جدید به عنوان ویلین اصلی باشه

  • ERFAN103079 گفت:

    اگه باس فایت های حماسی به نسخه بعدش اضاف کنن و دیمین وین رو بیارن بازی یه تغییر اساسی میکنه شما نگاه کنین دیمین وین خشن تر از بروس وینه و از سلاح های مثل همون گاز ترس و شمشیر استفاده میکنه و میتونیم شاهد یک داستان و گیم پلی جدید و فوق العاده باشیم و نسخه بعد ادامه آرخام نایت باشه و شاهد ماموریت هایی در روز و کنترل شخصیت هایی به غیر از بتمن و کم تر شدن معما های ریدلر و کنترل بت کامپیوتر و کنترل هواپیما(که اسمشو یادم نیست) و ساخت قسمت های داخلی امارت وین و مپی بزرگ تر از آرخام نایت میتونه به بازی بهبود ببخشه برای نسخه بعد.

  • دستتون درد نکنه نکات بسیار عالی ای رو گفتید
    به شخصه در مورد شخصیت های قابل بازی بیشتر هم موافق هستم و هم مخالف مثلا تا جایی که بتمن شخصیت اصلی باشه مثل همیشه و در بعضی مراحل که مثلا مخصوص به دیگر شخصیت هاست شخصیت بازی عوض بشه اینطور که باشه بسیار جذاب میشه ولی بازم میگم تا جایی که بتمن مثل همیشه شخصیت اول باشه و فقط در تعدادی از مراحل در نقش دیگر شخصیت ها قرار بگیریم که در خیلی بازی ها شاهد بودیم و بسیار جالب و عالی هم بودن
    و در مورد پایان ازاد بگم یه مورد بسیار با اهمیت و عالی رو گفتید

  • maravess گفت:

    فقط میتونم بگم آرکام نایت فوق العاده کامل بود و کار را برای نسخه بعدی خیلی سخت میکنه. دیگه نمیدونم نسخه بعد چطور میخواد ارتقا پیدا کنه

  • a.r.t گفت:

    من فقط انتظار دارم معرفی شه

  • 30nabhl گفت:

    کاش یذره داستانو شخصی ترش کنن
    روابط انسانی توش بیشتر باشه
    به خود شخصیت بروس وین هم اشاره کنن
    تو بعضی مرحله ها به گذشته ش اشاره بشه
    تو یه مرحله خاصی Green arrow پیداش بشه مثلا تو کار این دخالت کنه
    مثلا یه نفر به عمارت بروس حمله کنه دوستاش بیان نجاتش بدن
    بروس با سلینا مثلا برن توی پارتی که مثلا تاجرای اسلحه ترتیبش دادن سرکشی کنه
    یا همون که گفتین مردم هم باشن به بتمن واکنش بدن ابراز احساسات کننن
    یذره داستانش از حالت یکنواختی دربیاد
    چه خبره آخی؟
    شهر همیشه تاریک تخلیه شده بتمن ناجی مطلق

  • Poriyarad گفت:

    چرا پایان آزاد رو عربی نوشته

  • michaelbn گفت:

    تو arkham origins (برای من بهترین بازی بتمنه) پلیس ضد بتمن بود به دو دلیل: ۱. یا فاسد بودن و از بلک مسک رشوه گرفته بودن ۲. یا اینکه فقط از مقررات پلیس پیروی میکردن

    به نظر من اصلا لازم نیست بروس وین زیر نقاب بتمن باشه، میتونه جیسون تاد باشه و اوباش رو قتل عام کنه یا میتونه دیک گریسون باشه که تاثیرگذارتر و قهرمانانه تر عمل می کنه. حتما لازم نیست صدای کوین کانروی برای بتمن باشه، تو arkham origins ثابت شد صدای Roger Craig Smith کبیر به خوبی با بتمن همخوانی داره. باس فایت ها باید چالش برانگیز و سخت باشه و همش از یک تاکتیک استفاده نکرد. ماموریت های کارآگاهی باید زیاد و متنوع باشن و از طرفی هم مثل arkham origins و هم مثل telltale batman باشه. چرخه روز و شب با آب و هوای داینامیک میتونه خیلی موثر باشه. میشه حتی ماموریت هایی بدون لباس بتمن و هویت مخفی در روز انجام داد مثلا رسیدگی به حساب و کتاب کمپانی وین. اگه انتخاب های مختلف که داستان و روایت رو تغییر بده مثل بازی های دیوید کیج، نه telltale میتونه ارزش تکرار بازی رو بالا ببره و حتی موقعیت هایی خلق کنه که تصمیمی بگیریم که شاید از لحاظ اخلاقی و وجدانی درست نیست و با قانون نکشتن بروس وین مغایرت داشته باشه ولی جون خیلی هارو نجات بده که میشه اصلا داستان بازی تقابل خوب و بد نباشه و درواقع خاکستری باشه که حتی دشمنان بتمن هم میتونن در بعضی موارد درست باشن.

  • arshia.ya.mo گفت:

    مقاله عالی بود ولی من هنوز دوست دارم جوکر حداقل یه حضور کوچیکی داشته باشه

بازگشت شوالیه | انتظاراتی که از نسخه‌ی جدید Batman داریم - گیمفا