تجربه خاطره انگیز سواحل آنتالیا در نوروز! - گیمفا
تجربه خاطره انگیز سواحل آنتالیا در نوروز! - گیمفا
تجربه خاطره انگیز سواحل آنتالیا در نوروز! - گیمفا
تجربه خاطره انگیز سواحل آنتالیا در نوروز! - گیمفا

تجربه خاطره انگیز سواحل آنتالیا در نوروز!

پست گیمفا
۱۱:۰۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
تجربه خاطره انگیز سواحل آنتالیا در نوروز! - گیمفا

معمولا زمانی که صحبت از سفر ترکیه به میان می آید، به استانبول یا آنکارا فکر می کنیم اما این شهرها، تنها مناطق زیبا و دیدنی کشور ترکیه نیستند. از آن جا که تغییر همیشه خوب است، می توانیم به جای این که هر سال تعطیلات را به همان منطقه همیشگی برویم، شهر تازه ای را برای سفر تجربه کنیم. برای سفر به اکثر شهرهای ترکیه، می توان در تمام فصل ها مقدمات را فراهم کرد اما شاید یکی از بهترین زمان برای سفر به شهری مانند آنتالیا، فروردین باشد که با تعطیلات نوروزی ما ایرانی ها مصادف می شود. برای مشاهده و رزرو آنلاین تور آنتالیا خود همین حالا اینجا را کلیک کنید.

آنتالیا کجاست؟

شهر آنتالیا، مرکز استانی به همین نام در کشور ترکیه است و سواحل آن در مجاورت دریای مدیترانه قرار دارد. اگر قصد داشته باشید تا به این شهر برسید، باید گفت که از طرق مختلفی می توان به آنتالیا دسترسی پیدا کرد اما استفاده از حمل و نقل هوایی رایج ترین روش رفت و آمد به این شهر محسوب می شود. استان آنتالیا از یک فرودگاه بهره می برد که تمامی پروازهای داخلی و خارجی در آن انجام می گیرد. این فرودگاه از لحاظ حجم مسافر در رده دوازدهم فرودگاه های اروپا و رده دوم فرودگاه های ترکیه قرار دارد. بنابراین، سفر به این شهر آسان است و جاذبه هایش مانند: سواحلی با شن های سفید و آب های نیلگون، آفتابی که بی دریغ بر زمین می تابد و غذاهای بی نظیر، همگی شما را به شهر وابسته خواهند کرد. با این وجود، شاید حالا از خود می پرسید که آنتالیا چه جاذبه های منحصر به فرد و بی نظیری دارد که ما باید به خاطر آن زحمت سفر را به خود بدهیم؟

این جاذبه ها گردشگران را مجذوب خود می کند!

یکی از دلایلی که سالانه هزاران گردشگر به این شهر ترکیه سفر می کنند، این است جاذبه های طبیعی و منحصر به فرد زیادی در آنتالیا برای دیدن وجود دارد. با این وجود، مروارید این شهر که به جرات می توان آن را یک جاذبه مهم در تمامی ترکیه خواند، ساحل فیروزه ای است. دلایل زیادی وجود دارد که به این ساحل خیره کننده در آنتالیا بروید اما اگر بخواهیم در یک کلمه اصلی ترین این دلایل را برای شما ذکر کنیم، باید این را بگوییم: آب های فیروزه ای!

زیباترین رنگ درخشان و آرام آبی که تا به حال دیده اید؛ زیبا، خیره کننده و جذاب…

یکی دیگر از جاذبه های توریستی این شهر، پاموکاله است که تا آن را به چشم نبینید، باور نمی کنید که چنین جایی ممکن است وجود داشته باشد! پاموکاله یا قلعه پنبه ای، یکی از دل فریب ترین سایت های طبیعی در تمام جهان است. همه ما زمانی که کودک بودیم، دوست داشتیم تا روی ابرها راه برویم و اگر شما هم این آرزو را داشته اید، پاموکاله جایی است که می توانید به این آرزو جامه عمل بپوشانید. منظره خیال انگیزی که به وسیله طبقات مختلفی از صخره های معدنی ایجاد می شود، بی نظیر است! علت به وجود آمدن این منظره، ته نشین شدن کربنات ها از آب چشمه های آب گرم عنوان می شود.

از این گذشته، اگر رویای دیدن آبی ترین دریای جهان را در سر می پرورانید، در شهر رویای شما به واقعیت می پیوندد. تالاب افسانه ای اولودنیز یکی از زیباترین نقاط روی کره زمین است و شما می توانید با پاراگلایدر بر فراز آن پرواز کنید. حقیقت این است که در تمام ساحل اولودنیز و فتحیه، آفتاب فوق العاده ای می تابد که برای آفتاب گرفتن و استراحت، یا بازی و فعالیت بی نظیر است!

 

برای دریافت اطلاعات و رزرو آنلاین بلیط هواپیما آنتالیا بصورت آنلاین به وب سایت الی گشت مراجعه کنید:

/بلیط-هواپیما-آنتالیا/https://www.eligasht.com/ticket

 

با خوشمزه ترین غذاهای آنتالیا آشنا شوید!

غذاهای آنتالیا آنقدر هوس انگیز هستند که شما را در تمام مدت اقامتتان در این شهر، می تواند خوشحال نگه دارد. پیشنهاد ما این است که حتما از غذاهایی مانند کاورما (گوشت گوسفند که به صورت نگینی خرد و سرخ می شود و آن را در بشقاب های فلزی سرو می کنند) و تندر کباب بچشید. هر دوی این وعده های غذایی از گوشت قرمز فراوان تهیه می شوند. علاوه بر این، نوعی پیتزا در این شهر طبخ می شود که در پخت آن گوشت، جعفری، پیاز، سیر و فلفل سیاه به کار می رود. مردم این شهر معمولا برای دسر با باقلوا و دیگر شیرینی های محلی از شما پذیرایی می کنند.

تجربه خاطره انگیز سواحل آنتالیا در نوروز! - گیمفا

از گذشته تا امروز با مردم آنتالیا…

حتی روستاهای این استان زیبا در کشور ترکیه هم می تواند بسیار جذاب و دیدنی باشد. برای مثال، روستاهای المپوس و اوریال در یک موقعیت فوق العاده با دیدی عالی و خیره کننده قرار گرفته اند. خط ساحلی زیبا، آب های فیروزه ای و خرابه های شهری باستانی، همه و همه این منطقه را به یک نقطه دیدنی و زیبا تبدیل کرده است. با این حال، جاذبه اصلی این منطقه، شعله ای ابدی است که به طور طبیعی شعله می شود و به آن کیمرا می گویند.

گفتنی است، آثار باستانی نیز بخش دیگری از جاذبه های آنتالیا به حساب می آید و نمی توان به سادگی از آن ها گذشت. دروازه هادریان، یک طاق پیروزی به حساب می آید و از سه دروازه تشکیل شده است. از دیگر جاذبه های این شهر می توان به برج ساعت آنتالیا اشاره کرد که یک ساعت کلاسیک رومی است و قطعا ارزش بازدید را دارد. به دلیل تاریخ غنی، در این شهر مانند دیگر شهرهای ترکیه، موزه های بزرگ بسیاری وجود دارد و سالانه نزدیک به ۱۳ نمایشگاه و گالری مختلف در موزه های این شهر بر پا می شود.

نکته مهم این است که شما در آنتالیا، به طور معمول کار ساده ای در پیش دارید و ارتباط برقرار کردن با مردم بسیار راحت است؛ برای لمس فرهنگ روزمره مردم آنتالیا هم لازم نیست تا کار سختی انجام بدهید. تنها کافی است تا به بخش قدیمی شهر بروید تا خیابان های باریک زیبا و خانه های سنتی چوبی را در کنار رستوران های محلی مشاهده کنید که به ترتیب کنار هم قرار گرفته اند!

 

گرچه آنتالیا نیز مثل دیگر شهرهای بزرگ و زیبای ترکیه، پر از مراکز خرید و جاذبه های امروزی و رستوران های شلوغ است اما در این مقاله سعی کردیم تا از وجه دیگر آن بگوییم. وجهی که شاید کمتر به آن پرداخته شده و می تواند تجربه ای متفاوت را در سفر به ترکیه برای شما رقم بزند. از آن جا که آنتالیا دارای فرودگاه بین المللی است، شما می توانید به راحتی و با پرواز مستقیم به این شهر سفر کنید. همه این مزایا در کنار یکدیگر، آنتالیا را به یک مقصد فوق العاده برای گذراندن تعطیلات نوروزی تبدیل می کند. برای مقایسه و رزرو آنلاین هتل های آنتالیا به صورت آنلاین اینجا را کلیک کنید.

 

منبع: eligasht.com

اطلاعات تماس الی گشت:

تلفن: ۰۲۱۸۵۴۰

ایمیل: info@eligasht.com

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه ۲۳، پلاک ۷

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تجربه خاطره انگیز سواحل آنتالیا در نوروز! - گیمفا
تجربه خاطره انگیز سواحل آنتالیا در نوروز! - گیمفا
تجربه خاطره انگیز سواحل آنتالیا در نوروز! - گیمفا
تجربه خاطره انگیز سواحل آنتالیا در نوروز! - گیمفا
تجربه خاطره انگیز سواحل آنتالیا در نوروز! - گیمفا

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تجربه خاطره انگیز سواحل آنتالیا در نوروز! - گیمفا