خالق Star Wars در ابتدا انتظارات متفاوتی از Star Wars Jedi: Fallen Order داشت
هواداران Star Wars بالاخره توانستند در قالب Star Wars Jedi: Fallen Order به تجربهی یک بازی مدرن و داستانمحور از این فرچایز محبوب بپردازند. با این حال لوکاسفیلم (Lucasfilm)، شرکت خالق مجموعهی Star Wars، در ابتدا چندان با ایدهی این بازی موافق نبود.
آقای استیگ اسماسن (Stig Asmussen) کارگردان Star Wars Jedi: Fallen Order به تازگی اعلام کرده که لوکاسفیلم در ابتدا از آنها بازی بسیار متفاتی را نسبت به نسخهای که اکنون شاهدش هستیم خواسته بود، با این حال ریسپاون اینترتینمنت (Respawn Entertainment) تصمیم گرفت تا به تصمیم خود پایدار بماند. پیش از این، اسماسن با کار خود در سری God of War شناخته میشد و وقتی از او درخواست شد تا برروی یک بازی با محوریت Star Wars کار کند، او برای قبول این پیشنهاد درنگ نکرد، اما به گفتهی اسماسن لوکاسفیلم نظر متفاوتی داشت:
من گفتم که نظرشان در مورد ساخت یک بازی با محوریت نیرو و قدرتهای جدای چیست. آنها چندان در این مورد راحت نبودند و سعی داشتند ایدهی من را پس بزنند و یک بازی با محوریت جایزهبگیرها و Blasterها بسازند. من هم به آنها گفتم که پیشزمینهی تیم سازنده بر اساس چنین بازیهایی ساخته نشده است. مثل این میماند که از ما بخواهید یک بازی مسابقهای بسازیم. مطمئنا کسی از نتایج آن راضی نخواهد بود.
اسماسن ادامه میدهد:
بعدها فهمیدم که نیرو و جدای برای آنها مانند جام مقدس است. برای ساخت یک بازی در مورد جدای، باید لایق باشید. کمی کشمکش داشتیم، اما آنها میتوانستند نیت من را بفهمند، پس در ابتدا قرار شد یک بازی با محوریت نیرو، اما بدون حضور جدای بسازیم. عنوانی که عرضه شد در نهایت نام جدای را در خود داشت، پس واضحا کار زیادی برای شکل گرفتن این رابطه انجام شده است.
حتی دیزنی هم به نظر از اینکه ریسپاون، استودیویی با محوریت ساخت شوترها، تصمیم گرفته بود یک بازی اکشن با حال و حوای Metroidvania بسازد غافلگیر شده بود. در هر حال، اسماسن افزود که بیشتر اختلافات ریسپاون و لوکاسفیلم در ابتدای راه و زمانی وجود داشت که هنوز آن رابطه شکل نگرفته بود:
آنها صاحب این لایسنس هستند. این مسئولیت آنها است که ما در خط بمانیم و بر اساس قوانین آنها کار کنیم. برخی مواقع من سر کار میرفتم و به تیم میگفتم که لوکاسفیلم اجازهی این کار را به ما نداده است. همه میپرسند که چرا و من پاسخی نداشتم، چون آنها به من پاسخی نداده بودند. با این حال فکر کنم وقتی با فرنچایزی به این عظمت سر و کار دارید، چنین رفتاری عادلانه است.
Star Wars Jedi: Fallen Order هم اکنون برروی پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان و رایانههای شخصی در دسترس است.
پر بحثترینها
- بازی Stellar Blade به دلیل طراحی شخصیت Eve نقدهای منفی دریافت کرده است
- نقدها و نمرات بازی Stellar Blade منتشر شدند
- شایعه: احتمال عرضه Helldivers 2 روی Xbox Series X|S وجود دارد
- Stellar Blade از لحاظ فنی کم نقص و عالی اجرا میشود
- دنیاهای آخرالزمانی که اگر در واقعیت رخ بدهند بقاء در آنها دشوار خواهد بود (قسمت اول)
- شایعه: Gears 6 در مراسم امسال Xbox معرفی میشود
- گزارش مالی مایکروسافت: افزایش درآمد ایکس باکس به دلیل خرید Activision Blizzard
- رتبهبندی شخصیتهای اصلی سری GTA
- ممکن است GTA 6 در حمل اسلحهها همانند Red Dead Redemption 2 عمل کند
- انتقاد EA از ممنوعیت فروش Dead Space در ژاپن اما صدور اجازه انتشار به Stellar Blade
نظرات
ها بابا ایده های خودتون بسازین اصلا از اونا نه مشاوره بگیرین نه داستان هیچی کلا استدیو لوکاس آرتز رو ول کنین وگرنه به همون چرتیی که فیلم میسازن به همون چرتی هم شما بازیش میکنین
داداش درسته که این سه قسمت جدیده رو “گند” ز ده، ولی خدا وکیلی مندلورین خیلی نابیه!
Star Wars Battlefront 2 از هر نظر بازی بهتری بود، قطعاً گیمرا یه بازی شوتر بیشتر دوست دارن تا یه اکشن و با گیمپلی کند مث Fallen order.
سلایق متفاوته رفیق
بدونه حتی یه لایک!
به هر حال هر چی که اتفاق افتاد نتیجه اش یه بازیه فوق العاده شد یه بازیه داستان محور که در این سری تکه
واقعا این star wars عالی از آب در اومد
یه چیزی، “جرج لوکاس” خالق استار وارزه، و اون الان صاحب لوکاس فیلم نیس پس لوکاس فیلمی که الان هست خالقش نمیشه!
عشق عالی بود هرچند respawn بازی بد نداره همین انتظار هم ازش میرف
باس هاش کم بود ولی واقعا قابل پیشبینی نبود حرکاتش ک بایه جاخالی دادن بکشینشون
واقعا بازی قوی ای بود