رتبه‌بندی تمام فیلم‌های جنگ ستارگان بر اساس میزان اکشن - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های جنگ ستارگان بر اساس میزان اکشن - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های جنگ ستارگان بر اساس میزان اکشن - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های جنگ ستارگان بر اساس میزان اکشن - گیمفا

رتبه‌بندی تمام فیلم‌های جنگ ستارگان بر اساس میزان اکشن

علی محمدپناه
۱۶:۰۰ ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های جنگ ستارگان بر اساس میزان اکشن

جنگ ستارگان پر از درام‌های زیاد است اما در این میان، این فرنچایز پر از اکشن‌های جذاب نیز است.

جنگ ستارگان (Star Wars) حول محور درگیری‌ای در مقیاس کهکشانی است. فرقی نمی‌کند که جمهوری در حال مبارزه با جدایی‌طلبان باشد، شورشیان علیه قدرت امپراتوری بشورند یا مقاومت برای بقا در مقابل محفل اول (First Order) تلاش کند، این فرنچایز همیشه پر از صحنه‌های اکشن عالی و جذاب است.

از دوئل‌های خیره‌کننده شمشیرهای نوری بین افرادی دارای توانایی کار با فورس و جنگ‌های جنگنده‌ها بین یاووین و استارکیلر گرفته تا نبردهای زمینی در سیاراتی مانند جئونوسیس و هوث، فرنچایز جنگ ستارگان برخی از بهترین اکشن‌ها در دنیای سینما به شمار می‌رود. در ادامه همراه با ما باشید.

۱۱. فیلم Solo: A Star Wars Story

رتبه‌بندی تمام فیلم‌های جنگ ستارگان بر اساس میزان اکشن - گیمفا
فیلم Solo: A Star Wars Story
  • کارگردان: ران هاوارد
  • بازیگران: آلدن ارنریک – وودی هارلسون – امیلیا کلارک – دونالد گلاور
  • مدت زمان: ۱۳۵ دقیقه
  • محصول سال: ۲۰۱۸

تا به امروز، شخصیت هان سولو تنها شخصیتی از دنیای جنگ ستارگان است که فیلم مختص خودش را در این مجموعه به دست آورده است. فیلم «سولو: داستانی از جنگ ستارگان» سفر این شخصیت از دزدی برجسته در کورلیا تا پیوستن او به امپراتوری و جنگیدن به‌عنوان یک سرباز و در نهایت، فعالیتش به‌عنوان قاچاقچی و پیوستن به دنیای جرم و جنایت را نشان می‌دهد.

این اثر سینمایی همانند دیگر فیلم‌های «جنگ ستارگان» چندان وارد اکشن نمی‌شود چراکه داستان آن بسیار شبیه به فرمول فیلم‌های ژانر سرقت است. با این حال، همچنان تعقیب و گریزهای سریع‌تر، تیراندازی‌ها و حتی نیم نگاهی از زندگی در ارتش نیز در این اثر سینمایی وجود دارد اما در مقایسه با دیگر فیلم‌های این مجموعه، کمتر روی درگیری‌های بزرگ تمرکز کرده است.

۱۰. فیلم Episode VIII – The Last Jedi

جنگ ستارگان آخرین جدای star wars the last jedi
فیلم The Last Jedi
  • کارگردان: ریان جانسون
  • بازیگران: دیزی ریدلی – جان بویگا – مارک همیل – کری فیشر
  • مدت زمان: ۱۵۲ دقیقه
  • محصول سال: ۲۰۱۷

دومین فیلم در سه‌گانه دنباله این فرنچایز داستان مقاومت را دنبال می‌کند که سفینه‌ها به مبارزه خودشان علیه «محفل اول» ادامه می‌دهند. با اینکه آن‌ها نیز از روحیه بسیار خوب و قدرتمندی برخوردار هستند اما به‌خوبی شورشیان مجهز نیستند و این به معنای آن است که فرصت زیادی برای رویارویی با نیروهای اسنوک ندارند.

فیلم The Last Jedi رویکرد متفاوتی را برای درگیری اتخاذ می‌کند که عمدتاً آخرین سفینه‌های مقاومت را نشان می‌دهد که ناامیدانه در تلاش هستند تا از ناوگان محفل اول پیشی بگیرند و سعی دارند که یک برنامه فرار را طرح‌ریزی کنند. همین نیز به این اثر سینمایی داستانی پرتنش و با تمرکز کمتر روی اکشن داده است، اگرچه همچنان در این فیلم نبردهایی میان ری، کایلو رن و نگهبان پریتاریون اسنوک و همچنین نبرد کریت در اوج فیلم وجود دارد.

۹. فیلم Episode I – The Phantom Menace

فیلم the phantom menace
فیلم The Phantom Menace
  • کارگردان: جورج لوکاس
  • بازیگران: لیام نیسون – ایوان مک‌گرگور – ناتالی پورتمن – جک لوید
  • مدت زمان: ۱۳۶ دقیقه
  • محصول سال: ۱۹۹۹

هنگامی که اولین پیش‌درآمد فرنچایز جنگ ستارگان برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ میلادی به روی پرده سینماها آمد، دوره جدیدی را برای فرنچایز جنگ ستارگان به وجود آورد، دوره‌ای که در آن، تمرکز روی مشکلات سیاسی جمهوری کهکشانی قرار داشت. چندین شخصیت اصلی این فیلم سیاستمداران بودند و اغلب آنچه در مجلس سنا رخ می‎‌دهد به همان اندازه اتفاقات رخ داده در میدان جنگ مهم است.

با این حال، این آثار سینمایی ارتباط خودشان را با ریشه‌های خود از دست ندادند ولی ما را با نوع جدیدی از اکشن آشنا کردند. جورج لوکاس برای ساخت این آثار سینمایی از فناوری دیجیتالی در دسترس خودش استفاده کامل کرد و نبردهای کاملاً کامپیوتری میان Gungans و ارتش رباتی فدراسیون تجارت ارائه کرده بود. از سوی دیگر، فیلم The Phantom Menace در مبارزات مربوط به لایت سیبر یا شمشیرهای نوری توانست عملکرد بسیار خوبی داشته باشد و بزرگتر، سریع‌تر و جسورانه‌تر از هر چیزی باشد که قبلاً دیده شده بود و همین نیز زمینه بسیار خوبی را دوئل‌ها فراهم کرده بود.

۸. فیلم Episode V – The Empire Strikes Back

فیلم the empire strikes back
فیلم The Empire Strikes Back
  • کارگردان: آیروین کرشنر
  • بازیگران: مارک همیل – هریسون فورد – کری فیشر – بیلی دی ویلیامز
  • مدت زمان: ۱۲۴ دقیقه
  • محصول سال: ۱۹۸۰

با اینکه فیلم Empire Strikes Back یکی از بهترین فیلم‌های دنیای جنگ ستارگان به شمار می‌رود اما این اثر سینمایی به اندازه دیگر فیلم‌های این مجموعه روی جنگ متمرکز نیست. نبرد هوث یکی از به یادماندنی‌ترین‌ها است که واکر AT-AT را معرفی می‌کند اما پس از آن، شورشیان باید پا به فرار بگذارند و بخش قابل‌توجهی از این فیلم نیز داستان هان و لیان را دنبال می‌کند که تلاش دارند تا با عبور از میدان سیارک‌ها، از شر دنبال‌کنندگان خودشان خلاص شوند.

بیشتر مشارکت لوک در این اثر سینمایی مربوط به آموزش او با یودا در سیاره باتلاقی داگوبا است. صحنه‌های بین او و ویدر در شهر ابری نیز برخی از بهترین صحنه‌های این فرنچایز است اما این صحنه‌ها با دوئلی با شمشیرهای نوری به پایان می‌رسد که هوشمندانه و بی‌رحمانه به نظر می‌رسد.

۷. فیلم Episode IX – The Rise of Skywalker

فیلم the rise of skywalker
فیلم The Rise of Skywalker
  • کارگردان: جی جی آبرامز
  • بازیگران: دیزی ریدلی – جان بویگا – اسکار آیزاک – آدام درایور
  • مدت زمان: ۱۴۱ دقیقه
  • محصول سال: ۲۰۱۹

این اثر سینمایی فیلمی بود که در سال ۲۰۱۹ میلادی سه‌گانه دنباله این فرنچایز را به پایان رساند و پایانی انفجاری برای این داستان‌ها بود و داستان ری، فین و پو را دنبال می‌کرد که از مکانی به مکانی دیگر سفر می‌کنند و در تلاش هستند تا راهی به سیاره اگزوگل بیابند، جایی که پالپاتین اخیراً ناوگان جدیدی را سر هم کرده است.

در حالی که این اثر سینمایی بدون مشکل نیست اما نبرد اگزوگل در اوج فیلم یکی از بزرگترین نبردها در این فرنچایز است چراکه در آن، صدها کشتی مقاومت در این سیاره گرد هم می‎‌آیند تا بتوانند ناوگان Star Destroyers را نابود کنند و این در حالی است که ری و پالپاتین برای تصمیم‌گیری درباره آینده کهکشان با یکدیگر مبارزه می‌کنند.

۶. فیلم Episode IV – A New Hope

فیلم a new hope
فیلم A New Hope
  • کارگردان: جورج لوکاس
  • بازیگران: مارک همیل – هریسون فورد – کری فیشر – پیتر کوشینگ
  • مدت زمان: ۱۲۱ دقیقه
  • محصول سال: ۱۹۷۷

این اثر سینمایی فیلمی بود که در حدود پنجاه سال پیش فرنچایز جنگ ستارگان را شروع کرد و درون مایه و لحن اکشنی را برای این فرنچایز ایجاد کرد که تا به امروز پابرجا است. این اثر سینمایی برخی از نمادین‌ترین درگیری‌ها را درون خودش دارد و ویدر و لژیون ۵۰۱ را نشان می‌دهد که در جستجوی نقشه‌های ستاره مرگ وارد تانتیو چهارم می‌شوند.

از آن لحظه به بعد نیز اکشن در این اثر سینمایی به‌ندرت متوقف می‌شود چراکه قهرمانان داستان در ستاره مرگ قرار دارند و مجبور هستند تا برای فرار از میان جوخه‌های استورم‌تروپر عبور کنند. این اثر سینمایی همچنین حمله شورشیان به Death Star را به نمایش گذاشته بود، سکانسی که بسیار پر تنش و مهیج بود و همچنان نیز هنوز پس از دهه‌ها جذاب و تماشایی به نظر می‌رسد.

۵. فیلم Episode VII – The Force Awakens

فیلم episode vii the force awakens
فیلم Episode VII – The Force Awakens
  • کارگردان: جی جی آبرامز
  • بازیگران: دیزی ریدلی – جان بویگا – اسکار آیزاک – هریسون فورد
  • مدت زمان: ۱۳۸ دقیقه
  • محصول سال: ۲۰۱۵

پس از یک دهه وقفه در جنگ ستارگان، این فرنچایز با این فیلم لایو اکشن بازگشته که پر از سکانس‌های اکشن است و عصر جدیدی را در این مجموعه رقم می‌زند که در آن، کهکشان با تهدید اولین محفل (First Order) مواجه است و تنها چیزی که می‌تواند در سر راه آن قرار بگیرد، مقاومتی کوچک و کم منابع است.

پایان اوج این اثر سینمایی نیز نشان می‌دهد که مقاومت در حال حمله و نابود کردن پایگاه استارکیلر است، آخرین ابر سلاح قاتل سیاره‌ای که توسط اولین محفل طراحی شده است و می‌تواند کل سیستم‌های کهکشان را نابود کند و این در حالی است که ری و کایلو رن در یک دوئل شمشیری مبارزه می‌کنند که نسبت به آنچه در پیش‌درآمدها جنگ‌های کلون نشان داده شده بود، کمتر اکشن بوده است.

۴. فیلم Episode VI – Return of the Jedi

فیلم episode vi return of the jedi
فیلم Episode VI – Return of the Jedi
  • کارگردان: ریچارد مارکواند
  • بازیگران: مارک همیل – هریسون فورد – کری فیشر – بیلی دی ویلیامز
  • مدت زمان: ۱۳۱ دقیقه
  • محصول سال: ۱۹۸۳

این اثر سینمایی آنچه که در فیلم‌های قبلی سه‌گانه اصلی جنگ ستارگان زمینه‌سازی شده بود را به سرانجام می‌رساند و در آن، شورشیان علیه امپراتوری مبارزه می‌کنند و امیدوار هستند که دومین ستاره مرگ را نابود کنند و پالپاتین را نیز با آن به پایین بکشانند و جنگ داخلی کهکشانی را به پایان برسانند.

با این حال، اکشن این اثر سینمایی در مقیاسی کوچکتر شروع می‌شود و لوک را نشان می‌دهد که با مهارت‌های جدای تازه خودش، هان را از دست جابا د هات نجات می‌دهد و حکومت این ارباب جنایت‌کار را به پایان می‌رساند. در حالی که نبرد اندور اغلب به دلیل گنجاندن ایووک‌ها مورد انتقاد قرار گرفته است اما همچنان سکانسی بسیار مهیج است که در کنار نبرد بسیار بزرگ و اکشن ناوگان و نیروهای شورشیان و نیروهای امپراتوری و رؤیایی لوک با ویدر و امپراتور جریان دارد.

۳. فیلم Rogue One: A Star Wars Story

فیلم rogue one a star wars story
فیلم Rogue One: A Star Wars Story
  • کارگردان: گارث ادواردز
  • بازیگران: فلیسیتی جونز – دیه‌گو لونا – آلن تودیک – دانی ین
  • مدت زمان: ۱۳۳ دقیقه
  • محصول سال: ۲۰۱۶

فیلم «روگ وان» اولین فیلم از جنگ ستارگان بود که بر اساس هیچ کدام از اعضای خانواده اسکای‌واکر نیست و در عوض، فعالیت‌های گروه کوچکی از شورشیان را در روزهای منتهی به نبرد یاوین دنبال می‌کند چراکه آن‌ها به دنبال آن هستند تا نقشه‌های ستاره مرگ را به سرقت ببرند که برای مرحله بعدی حمله بسیار مهم است.

کارگردان گارث ادواردز توانسته تصویری واقع‌گرایانه از جنگ را نسبت به آنچه ارائه کند که این فرنچایز معمولاً نشان می‌دهد. نبردها وحشیانه و واقع‌گرایانه بودند و بی‌رحمی امپراتوری را به‌خوبی نشان می‌دادند چراکه آن‌ها با سلاح جدید خودشان یعنی ستاره مرگ به دنبال ایجاد ویرانی‌های بسیار زیاد هستند. برخلاف اکثر فیلم‌های جنگ ستارگان، قهرمانان سرنوشت متفاوتی در این اثر دارند و هر کدام از آن‌ها برای اجرای نقشه‌های خودشان حاضر هستند تا جان خودشان را فدا کنند.

۲. فیلم Episode II – Attack of the Clones

فیلم episode ii attack of the clones
فیلم Episode II – Attack of the Clones
  • کارگردان: جورج لوکاس
  • بازیگران: ایوان مک‌گرگور – ناتالی پورتمن – هیدن کریستنسن – کریستوفر لی
  • مدت زمان: ۱۴۲ دقیقه
  • محصول سال: ۲۰۰۲

این اثر سینمایی شامل داستان عاشقانه میان آناکین اسکای‌واکر و پادمه آمیدالا است و این دو اوقات زیادی را با یکدیگر سپری می‌کنند و به هم نزدیک‌تر می‌شوند اما همانند بسیاری از فیلم‌های جنگ ستارگان، این داستان عاشقانه با ترکیب بسیار خوبی از اکشن و هیجان است.

تعقیب و گریز بسیار سریعی در سراسر کوروسکانت وجود دارد و اوبی وان نیز در حال تعقیب شکارچی جایزه‌بگیر جانگو فت است. این اثر سینمایی همچنین برخی از بهترین مبارزه‌های لایت سیبر را در بین پیش‌درآمدها دارد و در آن، یودا با پاداوان قدیمی خودش یعنی کنت دوکو دوئل می‌کند و نبرد جئونوسیس نیز یکی از بهترین نبردها به شمار می‌رود که در آن، بیش از دویست جدای با هزاران دروید از ارتش تجزیه‌طلب مبارزه می‌کنند.

۱. فیلم Episode III – Revenge of the Sith

فیلم episode iii revenge of the sith
فیلم Episode III – Revenge of the Sith
  • کارگردان: جورج لوکاس
  • بازیگران: ایوان مک‌گرگور – ناتالی پورتمن – هیدن کریستنسن – ساموئل ال جکسون
  • مدت زمان: ۱۴۰ دقیقه
  • محصول سال: ۲۰۰۵

همان‌طور که این اثر سینمایی سقوط نهایی آناکین به سمت تاریکی را نشان می‌دهد، این اثر سینمایی راهی طبیعی و مهیج برای به پایان رساندن این سه‌گانه پیش‌درآمد بود و با اکشن خوبی شروع می‌شود که در آن، جمهوری و ناوگان جدایی‌طلب بر سر کروسکانت با هم مبارزه می‌کنند و آناکین و اوبی وان مأموریتی را برای نجات صدراعظم ربوده شده پالپاتین انجام می‌دهند.

چیزهای بسیار زیادی در این اثر سینمایی گنجانده شده و در آن نیز اثرات مخرب Order 66 نشان داده شده است. این اثر سینمایی همچنین مبارزه‌های لایت سیبر خوب و چشمگیری را نشان می‌دهد که شامل ردیابی و مقابله با گریووس توسط اوبی وان، رویارویی میس ویندو با پالپاتین و در نهایت دوئل عاطفی بین استاد و شاگرد یعنی اوبی وان و آناکین در موستافار است.


در این مطلب به معرفی و رتبه‌بندی تمام فیلم‌های جنگ ستارگان بر اساس میزان اکشن‌ها آن‌ها پرداختیم.

منبع: collider

ᚱ.ᚻA.M.E021DARKSIRENLeroxARSHIAAAAđ.ťāŕãņęجاویدمMoojy(Todd Howard)UNCLE ARTHURRezzloghain🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉HosoChris redfieldmasoud pc gamerB-man人Acker益man人BADMANعلی عبداللهیmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

رتبه‌بندی تمام فیلم‌های جنگ ستارگان بر اساس میزان اکشن - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های جنگ ستارگان بر اساس میزان اکشن - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های جنگ ستارگان بر اساس میزان اکشن - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های جنگ ستارگان بر اساس میزان اکشن - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های جنگ ستارگان بر اساس میزان اکشن - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

رتبه‌بندی تمام فیلم‌های جنگ ستارگان بر اساس میزان اکشن - گیمفا