شان لیدن: عنوان Dreams یک دستاورد حماسی است - گیمفا
شان لیدن: عنوان Dreams یک دستاورد حماسی است - گیمفا
شان لیدن: عنوان Dreams یک دستاورد حماسی است - گیمفا
شان لیدن: عنوان Dreams یک دستاورد حماسی است - گیمفا

شان لیدن: عنوان Dreams یک دستاورد حماسی است

رضا رحیمی
۱۴:۴۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
شان لیدن: عنوان Dreams یک دستاورد حماسی است - گیمفا

بازی Dreams که توسط استودیوی مدیا مولکول (Media Molecule) در دست توسعه قرار دارد، مدت زمان زیادی است که در حال ساخته شدن می‌باشد. به‌تازگی استودیوی مدیا مولکول اعلام کرد که این بازی رسما گلد شده است و به‌زودی منتشر خواهد شد.

آقای شان لیدن (Shawn Layden) که پیش از این به عنوان رئیس کل استودیوی‌های جهانی بخش سرگرمی سونی فعالیت می‌کرد در توییتر به پایان رسیدن ساخت Dreams را تبریک گفت و نظر خود پیرامون این بازی را در صفحه‌ی رسمی خود منتشر کرد. آقای لیدن زمانی که به عنوان رئیس سرگرمی سونی فعالیت داشت از نزدیک در پروژه‌ی ساخت این بازی شرکت کرده بود و از نحوه‌ی توسعه‌ی این اثر آگاهی کامل داشت بنابراین معقول است که از به پایان رسیدن مراحل ساخت بازی خوشحال شود.

با توجه به این که آقای لیدن دیگر منصب سابق خود در سونی را ندارد، تمجید ایشان از بازی Dreams بیش از پیش ما را به موفقیت این عنوان امیدوار می‌کند.

پیامی که ایشان در توییتر منتشر کردند به شرح زیر است:

تبریک به تیم مدیا مولکول! به شما افتخار می‌کنم و خیلی برایتان خوشحالم. این یک دستاورد حماسی است و خلق بازی‌ها به شکلی که می‌دانیم را دستخوش تغییر خواهد کرد. این به معنای آزادی است. آفرین.

طبق گفته‌ی سازندگان، ابزارهای خلق بازی در Dreams با آموزش‌های بیشتر برای کمک به بازی‌بازان جدید اضافه خواهند شد. بازی Dreams در تاریخ ۲۵ بهمن ماه ۱۳۹۸ (۱۴ فوریه ۲۰۲۰ میلادی) برای کنسول پلی‌استیشن ۴ عرضه خواهد شد. این تازه آغاز راه است چرا که استودیوی مدیا مولکول اعلام کرده که برای سال‌های زیادی از Dreams پشتیبانی خواهد کرد، حتی مدت زیادی پس از عرضه‌ی کنسول پلی‌استیشن ۵. آن‌ها همچنین در رابطه با احتمال ساخت نسخه‌های توسعه‌یافته‌تر از این بازی نیز ابراز امیدواری کرده‌اند.

باید صبر کرد و دید Dreams انتظارات را برآورده می‌کند یا خیر، شما چه فکری می‌کنید؟

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

شان لیدن: عنوان Dreams یک دستاورد حماسی است - گیمفا
شان لیدن: عنوان Dreams یک دستاورد حماسی است - گیمفا
شان لیدن: عنوان Dreams یک دستاورد حماسی است - گیمفا
شان لیدن: عنوان Dreams یک دستاورد حماسی است - گیمفا
شان لیدن: عنوان Dreams یک دستاورد حماسی است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • این بازی باید برای ps vita هم میومد حیف که دیگه پشتیبانی نمیشه من خواستم یدونه بخرم ۱۲۰۰ ترجیح دادم اون پولو کارت گرافیکمو بفروشم بزارم روش یدونه grx 1060 بگیرم به هرحال واقعا داشتن ps4 ps vita کنار هرچیزی ضروریه

  • Xbox is my heart گفت:

    این حماسی باشه صنعت گیم باید بره بمیره.

  • قطعا همینطوره…
    ی بازی واقعا متفاوتی هستش D:

  • Xbox is my heart گفت:

    از فردا این ها را میشنویم
    dreams حماسی
    death stranding کمیاب
    tlou II عادی
    ghost of … عادی
    days gone فوق العاده
    از همین الان میگم این بازی زیر ۸۵ میشه
    این- این+

    • خوشم میاد دیزگان بدجور زده سوزندتت هرجا اسمشو میاری. خوبه دیگه الکترو پاپ رفت تو جاشو گرفتی. آخه عمو جون گوگول مگول همون دیزگان نقداش دو برابر گرز ۵ بود که تازه مث ایکس باکس پول نداده بود که از هر ده تا مجله ۹ تاش اول اسمشون مایکروسافت بود . همون دیزگان یوزر اسکورش ۸ شد کرک داون شما با کمتر از ۵۰ نقد شد زیر ۶۰ که. فقط خودت به خودت مثبت بده نمرات ترم اول دی که اومد دیگه دیگه نمیبینیمت چون بدجور خراب کردی فقط کامنت دادی این ترم. پدر دیگه نمیذاره به گوشیش دست بزنی. بوس بوس

    • تو اصن یک دونه از اینا رو بازی کردی که گ … تناول میکنی؟ همون دث که بیگ وینر شد چی میگی تو؟ جرائت داری راجع به هورایزن و شادو آف کلسوس و آنچارتد و اسپایدرمن و لست آف آس و پرسونا حرف بزن تا گریه تو دربیارم .

    • بذا لست دو بیاد بعد ور بزن . واسه گاد هم از این ک.. نمک بازیا زیاد داشتید بعد یک سالی بود تو غار بودید

  • یک سوالی که ذهن من رو درگیر کرده پشتیبانی ۲۰ ساله این بازیه
    یعنی سرور های بازی که هیچ سرور های خود ps4 تا ۲۰ سال دیگه باز هستن؟؟یا اصلا پلیر دارن؟؟
    یا یعنی با توجه به عمر ۷ ساله کنسول ها این عنوان قراره برای PS6 هم عرضه بشه؟؟ 😮

    • parvaz1 گفت:

      این بازی مختص PS4 نیست که بخواد تنها براساس PS4 شکل گرفته باشه، بلکه این یک Engine بازیسازی هست که برعکس انجین های مرسوم کنونی، هیچچچچچچ قابلیت کُدنویسی نداره و استودیو مدیا مولکول تونسته قابلیت بسیار ساده و آسونی رو معرفی کنه که منطق هر چیزی براساسش شکل دهی میشه…
      همین الان بعضیا تونستن مراحلی از بازی Battlefield 1 و بسیاری بازیهای دیگه رو با گرافیک واقع گرایانه نزدیک به خود بازی مرجع شبیه سازی کنن داخل Dreams، بدون نیاز به هیچ دانش لازمی در امر کُدنویسی…
      بلکه، اگر سونی بخواد واقعا از پتانسیل این انجین بازیسازی استفاده کنه، ۲۰ سال که هیچ، تا ابد میتونه ازش پشتیبانی کنه… همونطور که گفتم، فقط نیاز هست هرساله یا هر نسل، مثل انجین های بازیسازی مرسوم، تقویت بشه!

    • PERSIAN NAZI گفت:

      پیمان این دریمز اصلا چیه
      والا من یجا خوندم که باهاش میشه ماد طراحی کرد
      یجا خوندم که باهاش میشه تم و والپیپر طراحی کرد
      یجا خوندم باهاش میشه مراحل جدید برای بازی ساخت
      ولی هیج جا نخوندم که بگن چیه و راستش نظرمو به خودش جلب کرده

  • قبل بازی نو منز اسکای هم همین حرفو میزدن البته الان بازی سر وسامون گرفته ولی چه فایده؟امیدوارم این بازی به سرنوشت بازی نو منز اسکای دچار نشه

  • دمش گرم. با اینکه دیگه برای سونی پلی‌استیشن کار نمیکنه هنوز خبراش رو دنبال میکنه و حمایت میکنه :inlove:
    اینه تفاوت سونی و ماکروسافت. کارمندای با سابقه ی ماکروسافت مثل مایک ایبارا که بعد از بیست سال از شرکت جدا میشن، صبح تا شب اکس‌باکس و ماکروسافت رو مسخره میکنن و بدشون رو میگن، کارمندای با سابقه ی سونی مثل شاون لیدن و دیوید جفی جدا میشن ولی همیشه خوب سونی و تیم پلی‌استیشن رو میگن و صبح تا شب اکس‌باکس رو مسخره میکنن :rotfl: :silly:

  • parvaz1 گفت:

    حقیقتا انقلابی در توسعه بازی ها توسط خودِ بازیبازان ایجاد میشه. تا الان، تمام ساخته هایی که شاهدش بودیم اعم از انیمیشن، آهنگسازی، گیمپلی و روابط مبتنی برمنطق، طراحی فیزیک، طراحی گرافیک، طراحی محیط، طراحی اشیا و شخصیت ها و… تنها و تنها در عرض ۷ ماه توسعه داده شدن، اونم کاملااااااا از نقطه صفر و ابتدایی، چون مدیامولکول فقط ابزارهای ساخت رو در اختیار بازیبارها قرار داده و هیچچچچ گیمپلی، انیمیشن، چطوری ساخت موسیقی، فیزیک، گرافیک، روند منطق گیمپلی و… رو خودش نساخته که بازیبازها بتونن ازش استفاده کنن، بلکه هر فرد میتونه یه ساخته خودش رو با دیگران به اشتراک بگذاره و دیگران اون ساخته رو تکامل بدن و در اختیار سایر اعضای کامیونیتی Dreams قرار بدن…
    هر چیزی که تا الان ساخته شده، در صورت اجازه سازنده اش، میتونه توسط دیگران هم بکار گرفته بشه و اینجوری روند توسعه هر ساخته/بازی بدست افراد گوناگون به شدت ساده میشه و به سرعت انجام میگیره…
    الان وضعیت Dreams مثل بازیهای دوران PS1 و PS2 هست، چون ابزارها از صفر مطلق توسعه داده شدن ولی با این سرعت پیشرفت افراد در تکامل ساخته هاشون، به سرعت به دوران PS3 و PS4 میتونن برسن…
    در پُست خبر Gold شدن بازی هم گفتم، همین ۲ روز پیش ۲ نفر تونسته بودن ۸۰ ۹۰ درصد شهری برگرفته از شهر سرزمین میانه مجموعه فیلم های ارباب حلقه ها رو تنها براساس یک Level بسازن، وای بحال اینکه در آینده شهر رو به چندین قسمت تقسیم کنن و روی هر قسمت بطور جداگانه متمرکز بشن…
    فقط فکر اینکه همین ۲ نفر به تنهایی و بدون کمک سایر اعضای کامیونیتی تا اوایل سال ۲۰۲۱ چقدرررررررر میتونن این شهر رو تکامل بدن، شدیدا آدم رو مشتاق آینده بازی Dreams میکنه…

  • Reason گفت:

    واقعا به عظمت این عنوان فکر میکنم شگفت زده میشم
    ایده‌ی پشت بازی فوق‌العادست، ازینکه دارم بهش میگم “بازی” ناراحتم؛ چون با ین عنوان میشه زندگی خلق کرد!

  • ERFAN103079 گفت:

    خدا کنه بازیاش انقدر سرگرم کننده باشن که یه ۲۰۰ ساعتی دورش باشیم ولی اگه بازیاش تکراری باشن بازی بدجور ضربه میخوره

  • Mr Hill93 گفت:

    قراره تو این بازی انحصاری بسازیم
    بدیم به فن های بدبخت مایکروسافت تا طعم واقعی انحصاری رو اونا هم بچشن

  • Mikasa گفت:

    این بازی کلا ایده هاش معرکست فقط یه نقد بهش وارده اونم اینکه ایا ps4 توانایی داره هر ساخته ای که گیمر ها میسازن تو دریمز رو پردازش کنه یا محدود میشه به همین بازی های تک مرحله ای؟
    من فکر کنم شکوفایی دریمز رو ps5 باشه نه رو ps4 چون چیز هایی که دیدم در حد یه بازی طولانی نبودن بلکه بیشتر شبیه demo هایی از بازیا بودن
    ولی با سخت افزار ps5 و احتمالا کنسول میان نسلی بعدی، قطعا شاهد بازی هایی در حد عناوین AA و چند ساعته خواهیم بود
    و امیدوارم رو pc هم بیاد!! خلاقیت pc گیمر ها و سخت افزار نامحدود pc میتونه community دریمز رو قویتر کنه و شاهد عناوین خفنی توش باشیم !!

    • parvaz1 گفت:

      تک مرحله ای ؟ 😐 😐 😐
      هر چقدر دلت میخواد میتونی مرحله سازی کنی، در اصل، میتونی “بازی” بطور کامللللل بسازی، بدون کمی و کاستی…
      اگر منظورت اینه که چقدر میشه جزییات رو بالا برد، باید از سیستم توسعه اش باخبر باشی و هر قسمت رو میشه به جای یک قسمت بزرگ، به چندین زیرقسمت کوچیک تقسیم کرد و جزییات هر قسمت رو بالا برد تا جمعا باعث افزایش جزییات قسمت بزرگه بشن… همچنین با آپدیت هایی که مدیامولکول در آینده برای بازی ارائه میده، قدرت و بهینه گیری انجین بازی هم در کنار ارائه ابزارهای لازم در جهاتی که تاکنون درون بازی وجود نداشتن، افزایش پیدا میکنه.
      در مورد PC هم دقیقا به خاطر همین کامیونیتی قراره بازی رو عرضه کنن در آینده، چون اگر ساخته اعضا براساس Dreams به فاز انتشار برسه، خود سونی و مدیامولکول میتونن از فروش ساخته اون اعضا براساس Dreams، درصدی از سود فروش رو بدست بیارن، مثلا ۳۰ درصد یا شاید هم بیشتر…
      برا کیفیت عناوین هم حداقل ۲ تا ۳ زمان میبره تا کُلیت عناوین پیشرو درون Dreams به AA و حتی AAA نزدیک بشه (البته، شاید تا سال آینده هم بتونن تعداد کمی به این سطح کیفیت دست پیدا کنن)، چونکه قابلیت به اشتراک گذاری ساخته ها رو داخل Store بازی ارائه دادن پس اگر قرار بر پیشرفت عناوین پیشرو باشه، اکثر یا شاید همه عناوین پیشرو میتونن به یک سطح کیفی بسیار پیشرفته دست پیدا کنن به لطف اشتراکات…
      یادمون نره، مدیامولکول سعی داره همین اعضای کامیتونیتی رو هم به استخدام خودش در بیاره (آگهی استخدامش رو چند وقت پیش منتشر کرد) تا با هزینه ای که سونی بهشون به عنوان حقوق میده، اونا بیشتر از قبل به توسعه عنوان های خودشون بپردازند و در صورت نیاز، با اشتراک گذاریش دانش و ساخته های خودشون با سایر اعضای کامیونیتی، اینجوری سونی/مدیا مولکول بیشترین سود ممکنه رو از تولید محتوا بدست میاره…

شان لیدن: عنوان Dreams یک دستاورد حماسی است - گیمفا