هیدئو کوجیما: در آمریکا نقدهای منفی بیشتری از بازی Death Stranding صورت گرفته است - گیمفا
هیدئو کوجیما: در آمریکا نقدهای منفی بیشتری از بازی Death Stranding صورت گرفته است - گیمفا
هیدئو کوجیما: در آمریکا نقدهای منفی بیشتری از بازی Death Stranding صورت گرفته است - گیمفا
هیدئو کوجیما: در آمریکا نقدهای منفی بیشتری از بازی Death Stranding صورت گرفته است - گیمفا

هیدئو کوجیما: در آمریکا نقدهای منفی بیشتری از بازی Death Stranding صورت گرفته است

محسن رضوی فر
۱۸:۰۰ ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
هیدئو کوجیما: در آمریکا نقدهای منفی بیشتری از بازی Death Stranding صورت گرفته است - گیمفا

همان‌طور که اطلاع دارید، دو روز پیش بازی Death Stranding رسما برای کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر شد. این عنوان از سوی منتقدین با نقدهای گوناگونی مواجه گردید. اخیرا آقای هیدئو کوجیما (Hideo Kojima)، کارگردان بازی، توضیحاتی را در خصوص نقدهای این عنوان ارائه داده است.

کوجیما در مصاحبه با مجله‌ی ایتالیایی Tgcom 24 توضیح داد که به طور کلی میانگین امتیازات Death Stranding در سطح بالایی بوده است، اما در عین حال نقدهایی با امتیازات پایین وجود دارند که اغلب مربوط به نشریات و سایت‌های آمریکایی هستند. کوجیما اعتقاد دارد که آمریکایی‌ها معمولا عناوین تیراندازی اول شخص را به بازی‌هایی همانند Death Stranding ترجیح می‌دهند.

وی در این خصوص اظهار داشت:

باید بگویم که این بازی به خصوص از سوی نشریات و سایت‌های اروپایی و ژاپنی، امتیازات و نقدهای بسیار خوبی را دریافت کرده است. اما در ایالات متحده‌ی آمریکا نقدهای شدید و منفی بسیاری داشتیم. شاید برای برخی از منتقدین و مخاطبان، درک بازی Death Stranding دشوار باشد. آمریکایی‌ها معمولا طرفدار بازی‌های تیراندازی اول شخص هستند، اما بازی ما این‌گونه نیست.

من همیشه سعی می‌کنم چیزهای جدیدی را خلق کنم و این اختلافات و بحث‌ها خوب هستند. اما این را باید بگویم که ایتالیایی‌ها یا فرانسوی‌ها از حساسیت هنری متفاوتی برخوردار هستند که به آن‌ها اجازه می‌دهند تا از این نوع محصول قدردانی کنند، نه تنها در بازی‌های ویدئویی بلکه حتی در سینما هم چنین است.

کوجیما Death Stranding را به عنوان یک بازی لایه‌ای (Strand) توصیف می‌کند. این بازی شامل مبارزات نیز است، اما تمرکز اصلی آن نیست و با دیگر بازی‌ها تفاوت دارد. وی می‌گوید خط کاری‌اش در میان عناوین مستقل و AAA است.

وی در ادامه گفت:

بین عناوین مستقل و بلاک‌باسترها چالش‌هایی وجود دارد، اما من می‌خواهم در میانه‌ی آن‌ها قرار داشته باشم و نکات مثبت هر دو مورد را در نظر بگیرم. این اتفاق رخ می‌دهد که برخی از بازی‌های بسیار معروف با یک بودجه‌ی کم، فقط در ژاپن به خوبی فروش می‌روند. اما هنگامی که آن‌ها تلاش می‌کنند تا خود را در کشورهای بیشتری نشان دهند و به یک محصول بین‌المللی تبدیل شوند، اندکی از روح و اصالت خود را از دست می‌دهند تا ناخودآگاه تاثیر کارگردان خلاق نیز کم‌رنگ می‌شود. هرچه این پروژه‌ها بزرگ‌تر شوند، خلاقیت بیشتر آن‌ها کم‌تر می‌شود که این امر در مورد بازی‌های غربی تقریبا صدق می‌کند.

بازی Death Stranding هم‌اکنون برای کنسول پلی‌استیشن ۴ در دسترس قرار دارد. این بازی قرار است در تابستان سال ۲۰۲۰ میلادی برای پلتفرم رایانه‌های شخصی نیز منتشر شود. شما برای کسب اطلاعات بیشتر از این بازی می‌توانید ویدئوی هایلایت آن را با عنوان فراتر از زمان مشاهده کنید. همچنین برای مشاهده تروفی‌ها و نمرات بازی نیز می‌توانید به نشانی‌های قرار گرفته مراجعه بفرمایید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هیدئو کوجیما: در آمریکا نقدهای منفی بیشتری از بازی Death Stranding صورت گرفته است - گیمفا
هیدئو کوجیما: در آمریکا نقدهای منفی بیشتری از بازی Death Stranding صورت گرفته است - گیمفا
هیدئو کوجیما: در آمریکا نقدهای منفی بیشتری از بازی Death Stranding صورت گرفته است - گیمفا
هیدئو کوجیما: در آمریکا نقدهای منفی بیشتری از بازی Death Stranding صورت گرفته است - گیمفا
هیدئو کوجیما: در آمریکا نقدهای منفی بیشتری از بازی Death Stranding صورت گرفته است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

هیدئو کوجیما: در آمریکا نقدهای منفی بیشتری از بازی Death Stranding صورت گرفته است - گیمفا