سبکی جدید، سبک کوجیما | نقدها و نمرات بازی Death Stranding - گیمفا
سبکی جدید، سبک کوجیما | نقدها و نمرات بازی Death Stranding - گیمفا
سبکی جدید، سبک کوجیما | نقدها و نمرات بازی Death Stranding - گیمفا
سبکی جدید، سبک کوجیما | نقدها و نمرات بازی Death Stranding - گیمفا

سبکی جدید، سبک کوجیما | نقدها و نمرات بازی Death Stranding

آرین مرادی
۱۱:۳۶ ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
سبکی جدید، سبک کوجیما | نقدها و نمرات بازی Death Stranding - گیمفا

بالاخره و پس از مدت‌ها انتظار، نقدها و نمرات بازی جدید اقای کوجیما امروز منتشر شدند و به نظر می‌رسد که این عنوان توانسته است تا نظر منتقدین را نسبتا به خود جلب کند. Death Stranding آن بازی انقلابی نیست که نمراتی نظیر متای ۹۵ را دریافت کند، ولی به راحتی یکی از برترین ساخته‌های امسال محسوب می‌شود.

صحبت‌های زیادی پیرامون بازی Death Stranding شده است و تعریف از آن تکرار مکررات محسوب می‌شود. پس بدون هیچ حرف اضافه‌ای، شما را به مطالعه‌ی نقدها و نمرات جدیدترین ساخته‌ی کارگردان محبوب، هیدئو کوجیما، دعوت می‌کنم.

۱۰/۱۰ :Gaming Age

من از زمانی که بازی را شروع کردم، تا ۷۲ ساعت بعد که بازی تمام شد، سر جایم میخ‌کوب شده بودم. استودیوی سازنده‌ی این بازی هر آنچه که انتظار داشتیم را به خوبی پیاده کرده است.

۱۰/۱۰ :Gamersky

بازی Death Stranding عنوانی راجع به ارتباط است. این بازی نه تنها تمامی شخصیت‌های داخلش را به هم متصل می‌کند، بلکه تمامی بازی‌بازان را نیز مرتبط با یکدیگر می‌داند. یک فلسفه‌ی مهم پشت داستان و ایده‌ی بازی است. این شاهکار چه در داستان‌سرایی و چه در گیم‌پلی عالی عمل کرده است.

۱۰/۱۰ :Trusted Reviews 

بازی Death Stranding متفاوت از هر چیزی است که تا کنون دیده‌اید. این بازی خاص، نو‌آورانه و در ارائه‌ی خودش، کاملا مصمم است. استودیوی سازنده، مسائل سیاسی روز را به بهترین شکل ممکن در بازی جا داده‌اند و داستانی به شدت زیبا را برای‌ بازی‌بازان مهیا کرده‌اند.

۱۰/۱۰ :We Got This Covered  

مانند هر بازی دیگری که بخواهد یک سبک را خلق کند، این بازی نیز سلیقه‌ای است. با این حال، ایده‌ی کارگردان بازی به شدت زیبا و خونی تازه در رگ‌های صنعت بازی‌های ویدئویی محسوب می‌شود.

۱۰/۱۰ :Game Revolution

اگر در سال حاضر، یک بازی باشد که شما بخواهید آن را خریداری کنید، به طور قطع آن یک بازی Death Stranding است.

۱۰/۱۰ :Push Square

پس از سال‌ها انتظار و معما و راز، بازی Death Stranding دقیقا همان چیزی که وعده داده بود را انجام می‌دهد. گیم‌پلی که به شما اجازه می‌دهد محموله‌ها را همان‌طور که دلتان می‌خواهد به مقصد برسانید. شاید زمانی که به نیمه‌ی داستان برسید، کمی خسته شوید. ولی اصلا نگران نباشید. داستان بازی به قدری جذاب می‌شود و جلوه‌های بصری Death Stranding به قدری جذاب هستند که به زودی این مشکل نیز برطرف خواهد شد. بازی Death Stranding هیچ سبکی را رارتقا نمی‌دهد؛ بلکه یک سبک جدید را ارائه می‌دهد.

۱۰/۱۰ :Screen Rant

بازی Death Stranding یک بازی سنگین و بسیار مستحکم در چیزی که قصد دارد ارائه بدهد، است. بدون شک، بازی Death Stranding یکی از برترین بازی‌های دهه‌ی اخیر است.

۹٫۸/۱۰ :IGN Italia

بازی Death Stranding از آن دسته عناونی است که شما را سال‌ها به خود مشغول می‌کند و برای مدتی طولانی، چیزی شبیه به آن نخواهید دید.

۹٫۵/۱۰ :PlayStation LifeStyle

بازی Death Stranding یک بازی مفرح نیست؛ بلکه یک بازی معنایی بوده که هر لحظه و هر دقیقه‌ی آن پر از معنا و مفهوم است. Death Stranding عنوانی در رابطه با مرگ و زندگی، ارتباط و تنهایی، به دست آوردن چیزی که می‌خواهید و از همه مهم‌تر، در رابطه با کمک کردن به دیگران بدون در نظر گرفتن خودتان است. ممکن است که در طی این مسیر گاهی خسته شوید، ولی زمانی که به انتهای مسیر برسید، با پاداشی روبرو خواهید شد که کاملا ارزش سختی‌های شما را دارد. بخش آنلاین و به صورت کلی، المان‌های بازی و طراحی‌های آنان فوق‌العاده هستند.

۹٫۵/۱۰ :IGN Japan

یک بازی فوق‌العاده با نگاه واقع‌گرایانه و در عین حال کمی فانتزی. این بازی مرزهای عناوین امروزه را رد کرده و چیزی فرای آن‌ها است. به صورت قطع، در اینده شاهد بسیاری از عناوین خواهیم بود که از این بازی الهام گرفته‌اند.

۹/۱۰ :GameSpot

درک بازی Death Stranding سخت است. برای انتقال یک پیام آسان، بازی Death Stranding راه سختی را در پیش می‌گیرد. بازی بسیار عجیب رفتار می‌کند، احساسی را در شما برمی‌انگیزد که جالب است. فکر کنید که کاملا بدون هیچ راهیی در جایی گیر کرده‌اید و ناگهان نرده‌بانی را می‌بینید که توسط یک بازی‌باز دیگر در این مکان برای کمک به شما انداخته است. داستان و گیم‌پلی بازی به شما این مفهوم را می‌دهد که تنها چیزی که ارزش زندگی کردن دارد، در واقع خود زندگی است. بازی Death Stranding نیاز به صبر، احساسات و پشتکار دارد. در حقیقت، Death Stranding همان چیزی است که صنعت بازی‌های ویدئویی به آن نیاز دارد.

۸٫۷/۱۰ :IGN Spain

کوجیما دوباره موفق شد. یک داستان سنگین با پیچش‌های فراوان در این بازی انتظار شما را می‌کشند. بازی به زیبایی هر چه تمام‌تر سیستم گشت و گذار را ارتقا می‌دهد و بخش آنلاین آن نیز به صورتی کاملا متفاوت عمل می‌کند که جذاب است.

۸/۱۰ :Destructoid

بازی Death Stranding عناونی خوب است، ولی نه آن اعجوبه و شاهکاری که تبلیغات از ان تعریف می‌کردند.

۷/۱۰ :Game Informe

بازی Death Stranding همان‌ قدر که به نظر می‌رسد ساده است: حمل یک بار از جایی به جای دیگر. المان‌های دیگر بازی همانند گیم‌پلی و داستان آنقدر جذاب نیستند که بتوانند بار شاهکار بودن بازی را به دوش بکشند.

۶٫۸/۱۰ :IGN

یک دنیای عجیب، فانتزی و نیمه علمی در جهان بزرگ بازی Death Stranding منتظر شما است. چه حیف که گیم‌پلی بازی در حدی نیست که بتواند در سطح این دنیا در طول سفر شما به جای‌جای آن ظاهر شود.

سبکی جدید، سبک کوجیما | نقدها و نمرات بازی Death Stranding - گیمفا

این پست به‌روزرسانی خواهد شد.

شما می‌توانید تریلر زمان انتشار بازی را در قسمت زیر مشاهده کنید.

بازی Death Stranding قرار است در تاریخ جمعه، ۱۷ آبان‌ماه ۱۳۹۸ (۸ نوامبر ۲۰۱۹ میلادی) برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ عرضه گردد. لازم به اشاره است که نسخه‌ی رایانه‌های شخصی این بازی نیز تایید شده و در اوایل تابستان ۲۰۲۰ میلادی عرضه خواهد شد

WalleR MaN

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سبکی جدید، سبک کوجیما | نقدها و نمرات بازی Death Stranding - گیمفا
سبکی جدید، سبک کوجیما | نقدها و نمرات بازی Death Stranding - گیمفا
سبکی جدید، سبک کوجیما | نقدها و نمرات بازی Death Stranding - گیمفا
سبکی جدید، سبک کوجیما | نقدها و نمرات بازی Death Stranding - گیمفا
سبکی جدید، سبک کوجیما | نقدها و نمرات بازی Death Stranding - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Reason گفت:

    واقعا واسه اون سایتی که ۳۵ داده متاسفم، کسی اسم این سایتو نشنیده بوده تاحالا واسه معروفیت چیکارا که نمیکنن
    حق این بازی از نمرات هم مشخصه خیلی بیشتر از این حرفاست تعداد نمره های ۱۰۰ و بالای ۹۰ بازی هم به شدت زیاده
    ign تازگیا خیلی عجیب شده نقداش
    در هر صورت اکثر سایتا داستان و فکر پشت بازیو تحسین کردن و من مطمئنم بازی فوق العاده ای هست، همونطور که gamespot گفته این ارتباط بین بازیبازان مختلف در بازی بسیار زیباست و همون چیزی هست که دنیای گیم بهش نیاز داره
    حدسم راجع به بهترین بازی سال هم sekiro هست چون واقعا یه شاهکار به تمام معناست

    • sarfaraz گفت:

      IGN معروف ترین سایت بازی و فیلمه همونطور که گفتم گیم پای چیز خاصی نداره اتفاقا توی نقشه به این بزرگی حوصله سر بر هم هست چیزی که به شما حس تنهایی و گم گشتگی القا میکنه درست همون حسی که کوجیما دلنبالشه واسه بعضی ها خوبه ولی واسه آدمای بی حوصله ای واسه من نه فقط جون میده بشینی از اول نا آخر داستان زیباش را از تو یوتیوب ببینی گیم پلیش چیز خاصی نداره

      • Reason گفت:

        تا حدی موافقم با حرفاتون و خب این بازه ی نمره هم تا حدی حرف شمارو تایید میکنه
        ولی خب در مورد ign باید بگم که وقتی میگیم بزرگترین وبسایت بازیه، این معنیش اینه که نقداش باید با کیفیت تر باشه، ببینید اصلا منظور من این نیست که باید به این بازی نمره ی بالا میداد ولی طبق نقدا و دیدگاه های این وبسایت بهترین بازی امسال یه بازی مثل apex هست، من ظرط میبندم که خود فنهای دو آتیشه ی این بازی هم اکثرشون معتقد نیستن که این بازی لیاثت بهترین بازی سال شدن رو داشته باشه

        • AL1K1NG گفت:

          ی سر ب پست تریلر لانچ دث استرندینگ بزنید و کامنتاش رو با اینجا مقایسه کنید
          ی عده ک رفنت تو غار
          ی عده ک رنگ عوض کردن
          فکر کنم چنتایی هم از غصه خودکشی کردن :rotfl:

        • Sony_ps گفت:

          به حرف من رسیدید؟
          این نفرین نحس بازی های متوسط امسال پای
          بازی استاد کوجیمارو هم گرفت ، اصلا باورم نمیشه
          اصلا ، چند سال منتظر بودم چند سال مارو این کوجیما حرص داد؟ خیلی بده روی یه بازی این جوری حساب بازی کنی اونم چند سال اخرشم این بشه، ولی دث استندینگ بازی بدی نیست اصلا ، اون شاهکاری که میخواستیم نیست ، شمارو نمی‌دونم ولی فعلا از لیستم خط خورد ، تا زمانی که سایبرپانک و لست دورو نخریدم حداقل

          • PERSIAN STALKER گفت:

            یعنی همه چیز نمرست ؟
            پس اون عشقی که به دد استرندینگ داشتین چی شد ؟ اها چون متاش زیر ۹۰ شده بازی خوبی نیست ؟ چون فلان سایت فلان حرف رو از رو باد معده زده پس دد استرندینگ بازی خوبی نیست ؟
            یروزی یه بازی اومد بنام نینجا بلید که واقعا عالی بود تو زمان خودش ولی نمره افتضاحی گرفت اما ما تو کلوپمون بالای ۱۰۰ بار بازیش کردیم و شد یه رسم که هرکس میخواد بازی کنه اول یبار نینجا بلید رو تا اخر بره
            پارسال هم همه دیدید که چه بلائی سر دارکسایدرز ۳ اوردن اما من همچنان عاشقشم
            متا هیچی نیست بجز وسیله ای برای توسری زدن یا تو سری خوردن

        • sarfaraz گفت:

          میدونی این بازی از اوناس که واسه یه سری شاهکار میشه واسه یه سری هم آشغال هیچ نقطه وسطی هم نداره بقیه اش بستگی به سلیقه طرف داره به نظرم عاقلانه تر باشه اگه واسه پی سیش صبر کنیم تا پی اس

    • GrandWarden گفت:

      متاسفانه سر هر بازی ای که هایپ دور و برش بالاست یکی از این سایت ها همچنین کاری میکنن.ولی خب من پیش بینی میکردم این نمره متا رو.به هر حال سبک جدیده و با توجه به نمایش ها تا حدودی میشد ضعف در گیم پلی رو متوجهش شد.به هر حال باز هم نمره بدی نیست.امیدوارم تمام دوستان سونی فن عزیز و پی سی بازان عزیز از این بازی لذت ببرن و به نمره متا هم توجه ای نداشته باشن.
      پ.ن:بعد از تجربه دیزگان،اعتمادم نسبت به نقد های آی جی ان تا حدودی از بین رفت.در واقع این اولین باری نبود که اینجوری نقد میکنن.یادمه سر نقد آلیس هم تمام طرفداران از نقدش راضی نبودن.به هر حال تا بعد از تجربه شخصی نمیتونم فکت صادر کنم.شاید که نقد آی جی ان هم راست بوده باشه…

      • shonar گفت:

        نقد ign که اینقد کوتاه نیس بیشتر نوشته این خلاصشه ولی بگم که باهاش موافقم از لحاظ گرافیک و داستان مطمئنم که محشره مشکل فقط نوع بازیه که باید به انواع روش ها محوله برسونی اینور و اونور سبک مبارزه اش اونقدرا درگیر کننده نیست و بیشتر میشه گفت با احترام شبیه ساز پیاده رویه کل بازی روی رسوندن محموله میگذره و کل داستان هم به یک طریق پیچیده میخواد همبستگی انسان ها به هم برای ساختن یک دنیای بهتر احساس و عواطف و سخن بنی آدم اعضای یکدیگر اند در آفرینش ز یک گوهر اند را نشون بده فقط به طریق پیچیده تری در کل چیزی نداره من مطمئنم این بازی شاهکار میشد فقط اگه این مسیر طولانی با یه اکشن سرعتی یا چیزی غیر از رسوندن محموله تلفیق میشد در کل متا پرست نیستم و این بازی مطمئنن حتی با متای ۳۰ ارزش تجربه داره لااقل برای گرافیک و خود داستان مشکل یکم حوصله سربر بودنشه که اون دیگه بستگی به خودتون داره که چقد حاضرید توی جهانش محموله اینور و اونور ببرید درکل گیم پلی ۷۰ ساعته داره ولی متاستفانه هیجان خاصی غیر از مبارزه با یکی دو باس یا سیر زیبای داستان هیجان دیگه ای نداره

    • Arash.last of us گفت:

      از همون اول هم معلوم بود در حد سایر بازیهای سونی نیست :laugh: برا همینم برا pc زدن :laugh: واقعا برای بعضیا متاسفم این همه استاد استاد میکردن :laugh: بازی خوبیه امیدوارم فن هاش عشق بکنن باهاش :laugh:من که فقط منتظر تلو هستم بقیه بازیای آینده کشکن مخصوصا سایبر :laugh: متای سایبر هم ۸۴ میشه

    • اگه متاش ۶۰ هم میشد بازم ارزش تجربه کردن رو داره اونم بصورت اورجینال
      خدا کنه رو استیم بیاد

    • pouriyagamer گفت:

      آقا من نمی دونم چرا بازی نکرده از این بازی دفاع می کنید یا بد میگید بزارید بیاد بعدا راجب خوب و بد بودن نظر بدیو۳

      • Dragon 313 گفت:

        عزیز بازی ۱۷ الی ۲۲ روز قبل رفته دست منتقدا بازی کردن چیزی که میبینی درسته تقریبا دیگه چی میخوایی؟بازی های دیگه نیست که طرف ۲ ساعت بازی کرده باشه نمره بده.جا داره یادی کنیم از eli-last of us که همه میدونیم چی میگفت!! :no: :no: :no: :no:

    • pc and ps4 گفت:

      اقا بازی خراب کرده ولی نمراتش واقعیه یعنی اضافه یا کم نگرفته اون ۳۵ هم کلا منتقده خل بوده اگه ۱۰۰ هم میداد بازی خیلی تغیر ایجاد نمیشد چون ویچر ۳ و انچارتد۴ هم همینجوری شد ولی اونا بالای ۹۰ شدن 😉 ولی قبلا گفتم بازیی که ماهیتش مزخرف باشه(جا به جایی بار)معلومه دیگه چه شکلی میشه جالبه کوجیما فک کنم خیلی جوگیر بوده.سونیم ضرر بزرگی کرد سر این مورد چون انتظار داشت کوجیما ابرشاهکار بسازه ولی این که بازیش زود تر از tlou2 اومد و اینکه همون موقع واسه pc رسمی شد(معلوم بود سونی تا اون موقع دو دل بوده واسه انتشار برای pc)همون موقع کامل فهمیدم بازی گند زده

  • AL1K1NG گفت:

    تا الان ک پیش بینی من درست از اب در اومده خدا رو شکر
    ۷۸ تا ۸۵
    “بخاطر روند آرومش ۷۸ تا ۸۵!!!!
    احمقی یا مارو احمق فرض کردی؟ کجای دنیا به رومد یه بازی اینقدر نمره کم میکنن؟”
    ی احمق هم ک بارمون کردن دوستان!!
    همه هم ک از ۸۹ تا ۹۶ بسته بودن 😀
    من ک کرک بشه بازی میکنم نشه هم بازی نمیکنم طبق معمول :-*

    • AL1K1NG گفت:

      سونی فنای منطقی بدید منفیارو حال کنیم
      جالبیش اینه گیرز۴ اشغال ب گفته خودتون از این مسخره بازیای معرفی و شونصدتا بازیگر درجه ۱ و این چیزا نداشت اخرم نمرش با این یکیه
      ب این بگین شاهکار پس گیرز ۴ هم شاهکار و گیرز۵ فرا شاهکاره :rotfl:

      • Reason گفت:

        ما به هیچ عنوان نگفتیم گیرز “آشغاله” بلکه همیشه گفتیم بازی خوبیه
        تفاوت شعور ما و امثال تو با مقایسه ی پست نمرات گیرز ۵ و این پست به طور کامل مشهوده بهت توصیه میکنم یه سر بری اونجا یه نگا بندازی خجالت بکشی، این در حالیه که متای هر دو شده ۸۴!

    • electropop گفت:

      گیم اینفورمر:
      «بازی Death Stranding همان‌ قدر که به نظر می‌رسد ساده است: حمل یک بار از جایی به جای دیگر. المان‌های دیگر بازی همانند گیم‌پلی و داستان آنقدر جذاب نیستند که بتوانند بار شاهکار بودن بازی را به دوش بکشند.»
      من گفتم فوکوس بیش از حد روی داستان بازی آخرش این می‌شه!
      بعضیا می‌گفتن بالای ۹۰ می‌گیره، سوپر ابر فرا شاهکار می‌شه و…
      خوب شد متای زیر ۸۵ گرفت تا سازنده‌هاش بفمند صنعت گیم با سینما فرق می‌کنه و به چیزی به اسم گیم‌پلی‌ام هس که از داستان مهم‌تره. معرکه داستانشم ضعیفه! اینقدر رو داستانش مانور می‌دادن.

      • electropop گفت:

        مردم گیم می‌زنن تا سرگرم شن نه که با یه داستان فانتزی بی‌سر و ته و گیم‌پلی خسته‌ایه که فقط بارکشی سرگرم شن. سبک جدیدی‌ام نداره، همون اکشن-ادونچره.
        خلاصه نتیجه بی‌توجهی به اصل صنعت گیم ینی گیم‌پلی می‌شه از دست رفتن ۳ سال کار سخت و سرمایه‌ی هنگفتی که پای این بازی گذاشتن.
        #گوتی کال او دیوتی
        #من گفتم
        #بازی باید بازی باشه

  • Star1 گفت:

    خوبه همین که کمتر از Gears 5 متاش علامت خوبی تا همه بفهمن همه چیز متا نیست.

  • Big Boss11 گفت:

    اینکه هم نمره ۱۰ گرفته هم ۳ نشون میده که این بازی کاملا سلیقه ای هرچند از یه بازی با سبک کاملا جدید نباید انتظار داشت که عامه پسند باشه و همه مخاطب ها راضی کنه

  • vergil2max گفت:

    از اون بازیاست که یکی میگه شاهکار یکی میگه اشغال
    بلندپروازنه ترین پروژه کوجیما تبدیل شد به سقوط امیز ترینش و توی سالی که کوجیما میتونست تمام جوایز شکار کنه بیشترشون پر زدن رفتن به عبارتی گوتی پر.بعد از همه تعریف تمجید و هایپ انتظارتر بیشتری داشتم.به هر حال امیدوارم کوجیما در اینده موفق باش

  • God.game گفت:

    بیشتریا تعریف کردن فقط ign حوصلش سر رفته وسطا بازی رو ول کرد ۴٫۲ نمره به خاطر اینکه حوصلش سر رفته کم کرد مردک پشت فیوز بعد یکی هم که ۳۵ داد جای حرف نمیزاره:)

    • AL1K1NG گفت:

      اگه اونقدر ک دنبال نمرات دث بودی درس میخوندی الان شاهد چنین شاهکاری ازت نبودیم
      ۱۰-۴٫۲=۶٫۸ 😮
      لااقل ریاضیت ضعیفه از ماشین حساب استفاده کن
      پ.ن:بعد تازه با این سطح سواد میان سیاست و ها و منطق نمره دادن سایت ign رو برا ما نقد میکنن

      • God.game گفت:

        درسته اشتباه شد ۳٫۲ 😀
        اخه گیم پلی نداشته باشه بازم اینقدر نمره نباس کم بشه گل پسر
        پ.ن:کلا به خاطر یه اشتباه اینقدر خشتک ندر با ارامش هم میشه اینارو گفت خوشگل اگه خواستی شمارت رو بذار پیام خصوصی یه ذره باهم اختلاط کنیم.

  • اوف :pain:
    انتظار حداقل ۹۲ رو داشتم.

  • اوه اوه دوستان از این پست فاصله بگیرید الان ی مشت فن بوی میگن هه هه هه کم شد ی مشت دیگ میگن متاش عالیه و …

  • Ozhan گفت:

    بخدا ظلم شده در حق بازی
    کوجیما کاری که کرد و ریسکی که کرد هیچکی هیچ جای دنیا نمیکنه
    حتی سونی که اوج ریسک کردنه اینکارو کرد حداقل باید بازی بالای نود میشد تا به حقش میرسید کوجیما هرچند متا مهم نیست قبلا گفتم ما فنای کوجیما واس متا دنبال کاراش نیستیم واس یه چیز دیگست که فنش شدیم
    امیدوارم لذت ببرید از بازی چون اونجور که میگن بازی حسابی خوب دراومده

  • Sam_sh گفت:

    خیلی خوشحالم ک تو تابستون پی سی گیمرام میتونن این بازی رو تجربه کنن در کل بنظرم بازی های انحصاری خیلی خیلی بهتر از بازی هایی هستن ک واسه همه پلتفرما داده میشن (البته استثنا هم هس) و واقعا سونی تو این کار رقیب نداره از این بازی بیشتر منتظر lastofus2 ام چه بازی ای بشه خدایی فکرم نکنم ناتی داگ با تاریخچه ای ک داره ناامیدمون کنه برخلاف یوبی سافت

  • NFrealmusic گفت:

    پرونده سبک جدید کوجیما هم با متای ۸۴ در حال بسته شدنه…نمره خوبیه,منتها انتظار خیلی بیشتری داشتم!
    همچنین این نمره مشت محکمی بردهان نوسترآداموسای وطنی بود که با انواع صفات تفضیلی,در مدح این بازی میسراییدن!

    “برترین بازی تاریخ بشریت”
    :دی

  • Senatorbigy گفت:

    زیاد خوب نیست متاش :-(( ببینیم تلو چه میکنه :inlove: شاید گوتی امساا شوخی شوخی کالاف باشه 😐 tnxXx

  • Samfisher007 گفت:

    IGN داده ۶٫۸ گفته گیم پلیش بدرد نمیخوره اما مثل اینکه در بقیه جهات خیلی عالی بوده

  • Godofwar0385 گفت:

    خب یادمه اومدم گیمفا نوشتم انیمیشن این بازی مالی نیس نوشتم انقدر کوجیما کوجیما نکنید انقدر نگید بلاخره استاد کوجیما پشتشه و شاهکار میشه بعضی وقتا تعصب و بزارید کنار
    با این که نظرم از سمت کاربرا محبوب شد ولی دوستانی اومدن پی ویم و مارو نوب خطاب کردن
    کاربر همین سایت اومد پی ویم و فحش داد و گفت موقع نمرات میبینمت وقتی شد ۹۸ خاستم بهش سلامی عرض کنم
    الانم دارم‌میگم من از کم شدن متای هیچ گیمی خوشحال نمیشم چه مایکرو چه سونی
    الانم دث نمرات بسیار خوبی گرفته ولی با متای ۹۷ خیلی فاصله داره
    وقتی تو همین سایت گفتم دوستان دارم گیرز پنج و تجربه میکنم عالیه اومد گفت باشه فهمیدیم داری بازی میکنی و از دث و کوجیما هیچی نمیدونی برو تیر بزن به درو دیوار
    اینا همش تعصبی که بعضیا رو کوجیما دارن انقدر استاد استاد کردید از متای ۹۷ حرف میزدید حالا بگید کو ۹۷
    بازم‌میگم سو تفاهم نشه حرفم اینه بخاطر کوجیما نیاید پی ویم و هر چی از دهنتون در اومد بگید چون فحش دادن کاری نداره
    بازم میگم بازی عالی شده از نظر نمرات مبارک تموم فنهاش امیدوارم بیشترین لذت و ببرید :yes:

    • Ozhan گفت:

      کاری به بقیه حرفات ندارم که درست میگی یا نه ولی اون تیکه جمله اولت که انیمیشن…. اوج ترول گریه
      انیمیشن های این بازی رو هیچ جایی ندیدم من حتی کاراکتر رو سنگ میره پاش خم میشه یا کوله بهش اضافه میکنی کمرش خم میشه.کمترچرت بگو

      • سلام داداش
        یادمه اون زمان که من کلی به تریلر ها گیر دادم گفتم یه دلیلی داره گیم پلی نمیده همه گفتن نه اقا گیم پلی انقلابیه و …
        بحث من به هیچ وجه این نیست بگم اقا به حرفم رسیدید ؟ و. ..
        بحث من اینه وقتی از یه ادم و یه اثر به طور کلی بت میسازید نباید انتظار داشته باشید یه روز این بت رو سرتون خراب نشه…
        نمره ی ۸۴ نمره ی بدی نیست اتفاقا خیلی هم خوبه
        اما چیزی که توی نقدا خیلی خیلی به چشم میاد یه چیزه ” گیم پلی خسته کننده ”
        این یعنی بازی ایی که کوجیما انقدر سرش ترول کرد و هیچ تریلر از گیم پلی درست حسابی نداد و ” گوتی گوتی های ” یه سری سونی فن متعصب در نهایت به همین جا ختم شد
        یه بازی که فقط داستان داره !
        خب کوجیما اگه میخواست اینطوری ” بازی ” بسازه احتمالا مفهوم بازی رو نمیدونه ! چون بازی یعنی تعامل و گیم پلی ! حالا کوجیما اومده گرفته بازی رو کرده فیلم !
        بازم میگم هیتر بودن یه اثر از بیخ و بن محکومه و به هیچ عنوان من هیتر کوجیما نیستم من فقط بدون ترس نقدمو دارم به خود شخص کوجیما وارد میکنم همونطور که گفتم کوجیما میتونست بازیشو در قالب یه بازی تعاملی بده بیرون و هی مصاحبه نکنه بگه سبک جدید و انقلاب و …
        این بازی هم از لیست بازی های مورد انتظار به طور کامل خط خورد و خدارو شکر میکنم یسری منتقد مثل ign تحت تاثیر شخص کوجیما قرار نگرفتن و نمره بالا ندادن الکی …
        احتمالا از گیمفا بازی ۱۰ اینا بگیره( والا جدیدا گیمفا انگار فاز حمایت ” برداشته هرچی بازی میاد ۹ و ۱۰ میده میره !
        ولی چیزی که برای من مهمه نقد ign و صد البته واکنش استریمرا و گیمر ها هست
        ign رو دیدیم
        استریمرا و گیمرا رو هم میبینیم به زودی

      • ALFAR3D گفت:

        من تریلر زیادی از بازی ندیدم ولی اونایی که دیدم بگم که انیمیشناش کپی متال ۵ بود راه رفتن نشستن و چیزای دیگه ولی شما میگی انیمشناشو هیچ جا ندیدی…

        • Ozhan گفت:

          من منظورم اون تکنولوژی انیمیشن سازیشه که به کوچیکترین چیزا دقت کرده وگرنه خودمم قبول دارم که خیلی شبیه متال ۵ هست گرچه نمیتونیم خرده بگیریم ازش چون امضای کار هم حساب میشن

        • ALFAR3D گفت:

          بازی رو با چهارتا عدد قضاوت نکنین هر چی بوده و گفته شده رو بزارید کنار فقط از اشتباه درس بگیرید انقدر از یه چیزی بت نسازید اگر به دید خودتون فک میکنید بازی شاهکاره بازی کنین اگر نیست ولش کنین اینکه بگید چون انحصاری نبود خراب کرد و چمیدونم تریلر نمیداد و اینا به جایی نمیرسه بازی رو بازی کنید بعد خودتون نقدش کنین گور بابای منتقد خودت لذت ببر….

      • Godofwar0385 گفت:

        ن برادر من انیمیشن که میگم مالی نیست اونجاش که سم از کوه افتاد پایین ده متر افتاده پایین خیلی مصنوعی
        نوع حرکاتش اصلا در سطح بازیای نسل ۷ هم نبود چه برسه به هشت یبار دیگه نگاه کن تریلرو

    • Ellis.redmondy گفت:

      دقیقا یادمه…گفتم منطقی ترین سونی فن و منطقی ترین کامنت اون زمان گذاشتی در حال تجربه گیرز ۵ بودی…
      کاش مثل شما و چند نفر دیه بیشتر بودن…
      ولی همین که حرف ماها به خیلی ها ثابت شد خودش بسه

    • mahdi.gamer77 گفت:

      کاملا باهات موافقم گاد اف وار جان
      تعصب توی این سایت بیداد میکنه
      و تعصب بزرگترین جاهلیت تاریخ بشره هر جور که حساب کنی
      تعصبای بزرگ شدن جنگ
      تعصبای کوچیک اینجا هم شدن دعوا و اعصاب خردی
      هیچکس منطقی نگاه نمیکنه همه کورکورانه صرفا سر کارگردان بازی
      سر کمپانی ناشر
      یا هر چیز دیگه ای بازی رو میکوبن یا میبرن بالا
      یکی نیست بگه اقا جان بذار بیاد
      بعدم کسی که بتونه با بازی ارتباط برقرار کنه لذتشو میبره
      دیگه دعوا برا چیه

    • سلام علیرضا، خوبی داداش؟ چقدر خوشحال میشم کامنتاتو میبینم
      با کامنتت ۱۰۰ درصد موافقم
      این روزا یه معضل به جون محصولات اعم از سریال، فیلم بازی و… افتاده و اون بزرگنمایی یا کوچک نمایی اون محصول توسط مخاطبان و حتی منتقدانه
      کافیه اون محصول توسط یه ناشر، یه سازنده یا اصلاً جزو یه فرنچایز یا با محوریت یه شخصیت پرطرفدار باشه، اونوقت قبل از عرضه شدنش خیل عظیمی از مخاطبا اون رو “شاهکار” و “بهترین” و… خطاب میکنن
      حتی اگر یه تریلر بیاد و ضعف های کاملاً مشخصی هم داشته باشه، بازم سعی میکنن هرجور شده ضعف هارو خوب جلوه بدن. مثلاً طرف یه گیمپلی خشک نشون داده، بعد ملت اعتراض کردن، اومده میگه من نمیخوام بازیم براتون اسپویل بشه!!!! آخه یعنی چی؟؟؟ من قراره برای بازی پول بدم اونوقت نباید بدونم با چی طرفم؟؟؟؟ چه منطقی پشت این حرفه؟؟؟؟؟ بعد دوستان هم میان تمام قد از ایشون تعریف میکنن و تازه سپاس گزار این تواضعشون هم هستن!
      تعجب میکنم یعنی منطق و تصمیم گیری ما باید معیارش چندتا اسم و برند باشن؟ بله سازنده تاثیر داره توی محصول ولی ۱۰۰ درصد تضمین کننده نیست
      علیرضا یادته وقتی آخرین تریلر گیمپلی گاد جدید اومد چقدر ناراحت شدیم؟ چقدر درد دل کردیم؟ یادته روز متای بازی چقدر استرس داشتیم؟ به خاطر این بود که میخواستیم مطمئن بشیم بازی خوبی تولید میشه و برامون مهم نبود پشت بازی چه استودیو و کارگردانیه
      و بازی هم که اومد باز هم شاهد Overrate و Underrate به صورت همزمان بودیم و احساس میکنم هیچوقت به اون بازی اونطور که باید نگاه میشد نگاه نشد ولی منو تو توی تلگرام چندین و چند ساعت هم از بازی تعریف میکردیم و هم نقاط ضعفشو میشماردیم
      این یعنی دید منطقی، یعنی دیدن یه محصول همونطوری که هست، صرف نظر از اسم سازنده و ناشر و فرنچایز
      دث استرندینگم دچار همین اتفاق شده و تا خودم بازی نکنم نظری نمیدم، ولی از روی تریلرها و نمره ها میتونم بگم خیلی امیدوارانه سمتش نمیرم

      • امیر حسین جان مسئله بت سازیه
        مسئله گیم پلی هست
        gow 2018 در حد یه بازی نسل هشتمی فوق العاده بود صرف نظر از اینکه یسری دوست داشتن بازی مثل قبل باشه اما در بخش گیم پلی بازی کم نداشت چیزی …و داستان خوبی هم برای روایت داشت …
        مشکل اینجاست همونطور که قبلا هم صحبت کردیم یه عده یاد گرفتن باید از هرچیزی بت درست کنن …
        یادته گفتم هیچوقت کارنامه ی یه کارگردان دلیل بر خوب بودن بازی نیست ؟
        دقیقا داشتم همینجارو میگفتم …
        مسئله اینه کوجیما همیشه دوست داشته فیلم بسازه و فکر میکنه اگه یه بازی که فلسفه ی تولیدش گیم پلی هست رو تبدیل به فیلم بکنه بازخورد خوبی میگیره ! خوب اینطوری نیست چرا چون سبک بازی رو مشخص نکرد و یه کلمه انقلابی چسبوند پشتش!
        وقتی گیم پلی یه بازی خسته کننده بشه یه پرونده ی اون بازی به طور کامل بستس دیگه داستان خفن اینا معنی نداره …
        من بار ها گفتم توی سایت همسایه هم گفتم اینجا هم میگم
        وقتی میگیم بازی سلیقه ایی هست که سبک بازی از قبل مشخص باشه
        مثلا بازی heavy rain یه بازی تعاملی هست که سلیقه درش دخیله و میدونیم قرار نیست گیم پلی انچنانی داشته باشه و بیشتر روایت داستانه !! و ۶۰ ساعت هم نیست!
        اما بازی کوجیما ۶۰ ساعت در یه جهان بزرگ و با یه گیم پلی ضعیف یعنی توصیف کلمه ی خسته کننده که دیگه بحث سلیقه نیست
        بحث مشکل یه بازی هست
        همونطور که توی gow 2018 هم با تمام نکات مثبت یسری منطق های فوق العاده مسخره وجود داشت نظیر مبارزه با اژدها و …
        بنابراین برررسی یه بازی حتی وقتی سبکشم مشخص باشه فرق داره با نظر شخصی و چسبوندن سلیقه پشتش!
        بازی که گیم پلیش مشکل داره دیگه سلیقه ایی نیست ! نقده !
        متاسافانه اینجا جای بحث بیشتر نیست چون به اندازه ی کافی ترول و فن های متعصب وجود دارن که بیان حتی از گیم پلی بازی که همه گفتن خسته کنندس هم تعریف کنن 🙂

        • بله امیر، مسلمه که مسئله بت سازیه
          انسان از بدو خلقت نیاز به بُت داشته، نیاز به قهرمان داشته
          نیاز به کسی یا چیزی داشته که بتونه تحسینش کنه
          بازی های کوجیما در کنار نقاط مثبتشون، ضعف هم داشتن
          حتی متالگیر ۳ که خیلی خیلی دوستش دارم هم مشکلات خودشو داشت، دیگه ۴ و ۵ که بماند
          ولی به درستی از نقاط مثبتشون نام بردن، اما نقاط ضعفشو برنشمردن!!!
          دث استرندینگم امیر فعلاً هیچکدوممون بازیش نکردیم، شاید گیمپلی بازی اون قدر ها هم خسته کننده که میگن نباشه ولی خب بیشترین ضربه رو خود کوجیما میزنه به بازیش که میاد میگه سبک من انقلابیه بعد چیزی نشون نمیده ازش 😐
          خبرای مربوط به کوجیما هم که اکثراً اسپم هستن. مثلاً “کوجیما دارد برروی لانچ تریلر DS کار میکند!” خب بکند! مگه دیگران نمیکنند؟؟؟ یا مثلاً نورمن ریداس اومده گفته کوجیما منو آورده تو استودیو بهم گفته اونجا واله بهشون نگاه کن، تو دستتم یه بچه‌س. بعد ریداس گفته من برگام ریخته فهمیدم کوجیما توی یه سطح دیگه‌س
          آخه چه ربطی داره؟ همه‌ی بازی هایی که موشن کپچر دارن همین وضعو دارن، میرن توی استودیو و کارگردان براشون محیط بازی رو توضیح میده
          یه چیز خیلی ساده س
          ولی عبادت کنندگان این بت ژاپنی میان تعریف تمچید میکنن که عجب مخی داره!!!
          بابا تعریف میکنید درست تعریف کنید، از نبوغ داستان سراییش تعریف کنید، از درام خالص و نابش، از شخصیت پردازیش، از توجه به جزئیاتش تعریف کنید نه از هرچیز بی موردی که درباره‌ش میشنوین! همینه دیگه وقتی از یکی بت میسازن باید همه جوره ازش تعریف کنن
          از طرفی هم یه عده ایرادای بنی اسرائیلی میگیرن…
          درست میگی اینجا جاش نیست، وقتی دنیای یه آدم فق از ۰ و ۱ تشکیل شده و اون طرف دوست داره هوادار عدد ۰ باشه، منو تو نمیتونیم از دنیای میلیون و میلیارد براش چیزی بگیم

      • Godofwar0385 گفت:

        درود ها بر امیر جان گل خودم خیییلی خیلی مخلصم ممنون ک کامنتم و خوندی و نظرت و دادی
        مشکل اینه که یه سری افراد که خب یا رو تعصب به کوجیما یا به سونی یا مایکرو حرفا و نظراتی میدن که واقعا بی مورده
        بله مگه میشه اون شب که تو تلگرام چت کردیم در مورد گادو یادم بره من همیشه عاشق این بودم که با فن گاد حرف بزنم نظراتشو بدونم
        اونشب تموم نکات مثبت و منفی گاد جدید و گفتیم
        خب ماهم عشق گادیم یه جورایی تعصب روش داریم‌ ولی این دلیل نمیشه نکات منفیشو نبینیم البته نکات منفیش به خاطر اینه که با گادای قبلی مقایسش میکردیم و بارها گفتم مشکل گادای قدیم اینه که زیادی شاهکارن زیاد از حد همه چی داشتن و وقتی گاد جدید بیاد اینارو کم کنه یا حذف از دید از نظر من و شما میشه نکته ی منفی هر چند نکات مثبتم زیاد داشت ولی خب به هر حال ما نکات منفیشو هم گفتیم
        مشکل بعضی دوستان اینه که قبول نمیکنن و از کوجیما خدا ساختن
        بازم‌ممنون امیر جان خیلی خوشحالم باهات هم صحبت میشم :inlove:

    • Rr گفت:

      من هم چند بار این حرف هایی که شما زدیو گفتم ولی دوستان عزیز من رو دکل نورد خطاب کردن…
      چی میشه گفت؟
      فقط امیدوارم فناش لذت ببرن من که این بازی برای سرگرم کننده نخواهد بود.

    • fox hunter گفت:

      اولا یادت باشه کل گیمفا و فن های کوجیما فحش دادی اینقدر نقش بازی نکن. دوما الان کع ضایع شدی اومدی گزاف میگی گفتی این بازی چی داره که ملت منتظرشن ۸۴برای یه IP جدید عالیه دیگه حنات رنگی نداره باید یه اسکار برای نقش بازی کردنت تو گیمفا بت بدن.

    • farshadx گفت:

      دوست عزیز اصلآ به دل نگیر یه عده همیشه حاضر در صحنه هستن
      که بازی هم نمیکنن کلآ میان اینجا فقط برای تخریب پلتفرم های رقیبشون
      شما الآ رو میگی من روزی یادم میاد که همین افراد ادعا میکردن سخت افزار کنسول های این نسل اینقدر قوی هست که تا سال ۲۰۲۵ نسل بعد شروع نمیشه
      وقتی ما میگفتیم ضعیف کار به فحش و فوش کشی میرسید تا وقتی که کنسول میان نسلی معرفی شدن همین دعوا هارو داشتیم بعدش هم میگفت نسل بعد ۲۰۲۲ باز شد ۲۰۲۰ و کلی حرف های دیگه…
      سر گوتی سر انحصاری سر مولتی پلتفرم سر فروش بازی سر متا سر جایزه هر چیزی که باهاش بتونن بگن پلتفرم برتر هستن
      شما فقط نظر خودت رو بگو کاری هم به هیچ حرفی نداشته باش
      مهم لذت بازی کردن هست که ما میبریم ولی این افراد همیشه حاضر در صحنه نه

  • Ellis.redmondy گفت:

    تا اینجا که از گیرز ۵ هم کم تر شده متاش…من همون اول گفتم از قبلنا هم گفتم متا ملاک بازی نیستش همه به بالای ۹۰ تا ۹۶ میگفتن مثل گیرز ۵ ولی کسی فکرش نمیکرد زیر ۹۰ بشه اونم ۸۴٫٫٫دقیقا مثل گیرز ۵٫٫٫٫خداوکیلی گیرز ۵ معرکه بود عشق کردم…متارو اصلا اولویت بازی قرار ندید…به هر حال مبارکتون باشه سونی فن ها

  • Clara گفت:

    دوستان اینو قبلا نوشته بودم:
    ((دقیقا همون چیزی شد که گفتم نمرات شدیدا متناقض ( ۱۰۰ ۱۰۰ ۱۰۰ و مثلا یه ۳۵!) بخاطر درک ساخته کوجیما س یکی شدیدا لذت برده یکی هم هیچی نفهمیده پس نمره کمی داده
    آخر هفته تعطیل هم هست ظرفیت ۱ میگیرم بدون خوندن حتی یه نقد!
    در هر حالت دوستان دیگه بازی برای pc میاد و خواهشا جو پست نمرات رو خراب نکنید ( هرچند میکنید!)))

  • متاش شد ۸۴
    ده تا از اونی که فکر میکردم کمتر.
    البته متای سایت استویور هم بی تاثیر نبوده ناکس داده ۳۵

  • Ellis.redmondy گفت:

    ای جی ان ۶ داده… گیم اسپات ۹
    و به گیم پلی ایراد گرفتن ضعف داشته…
    به هرحال توجه متا نکنید و پلی بدین…
    مبارک ها باشد

  • majidam گفت:

    صددرصد نمره اش ۹۰و بالاتر خواهد بود هنوز نقدها کامل نیست اما این بازی از اون دست بازیایی هست که اگر متاش هم ۸۵ باشه بهش میگن شاهکار برخلاف سایر بازی های کشکی که نمره های کیلویی میگیرن و هیچی هم نیستن

  • Dragon 313 گفت:

    سلام خدمت دوستان گیمفایی

    شرمنده بابت اسمم

    دوستان الآن در برهه ای هستیم که عناوین بزرگ و با کیفیت و سطح بالا برای اجرا نیازمند به اتصال دائم هستند.حتی اگر کلا از بیخ و بن آفلاین و به صورت تک نفره قابل انجام باشد.برای همین میخواستم مطلبی رو با شما در میان بگذارم،دوستان میخواستم بگم اگر قصد بستن سیستم pc در رنج ۱۵ الی ۲۰ ملیون هستید،یا اگر در حال حاضر این سیستم رو در اختیار دارید باید متوجه این موضوع بشوید که اگر شما ۱۵ الی ۲۰ ملیون پول سیستم دادید ولی اگر یک عنوان مثل call of duty modern warfar و یا مثل star wars jedi fallen order نیازمند به اتصال دائم برای اجرا شدن داره،و شما توان خرید قانونی آن را ندارید و یا اینترنت پر سرعت برای دانلود دیتای آن را ندارید،(که البته این مورد بوسیله بک آپ گرفتن و ضره ضره دانلود کردن درست میشه)خب فایده بستن یک سیستم ۱۵ الی ۲۵ ملیونی چیه وقتی نمی تونیم که اون عنوان رو تجربه کنیم!!شاید بگویید که تعداد این عناوین در مقابل اون عناوینی که کرک میشن هیچه ولی باید به این نکته توجه داشته باشید که همین تعداد کم شامل ghost recon breake point، call of duty modern warfar، star wars میشه و میبینیم که بازی های سطح بالایی هستند،پس همین کم عناوین بزرگی رو شامل شدند که از گذشته بیشتر هم شده است،و اتفاقا میخواستم در این رابطه صحبت کنم بعد ها در آینده نه چندان زود،این قضیه بیشتر هم خواهد شد شما فکر کنید کمپانی یوبیسافت و الکترونیک آرتز فقط از این مورد استفاده کنند کار تمومه چه برسه دیگر عناوین.beyond good & evil 2 هم از اتصال دائم استفاده میکند در حالی که قبلا یوبیسافت اعلام کرده بود نیازمند همچین چیزی نخواهد بود.خیلی دوست دارم نظر شما عزیزان رو هم بدانم مخصوصا آقای برقزدگان.موفق باشید. :yes: :yes:

    • AL1K1NG گفت:

      جواب:سی دی کی اشتراکی
      تخفیف های استیم
      تغییر ریجن
      بازی های رایگان هفته اپیک

    • Ladon گفت:

      دوست عزیز بازی های بسیاری که نیازمند اینترنت بودن کرک شدن مثل A wayout یا battlefrount 2 که جفتشون م برای EA بودن بعدش ماشالله شما ها فک میکنید همه چیو فهمیدید و درک کردید چن وقت دیگه وقتی کرک شد میبینمتون دیر یا زود داره ولی سوخت و سوز محاله بعدش فایده بستن سیستم به قول شما ۱۵ تا ۲۰ میلیونی بهترین کیفیت ممکن بازیه لذت بردن از بازیه یک نکته ای که هر چی بازی بزرگ تر باشه بیشتر خرج شده باشه زودتر کرک میشه نمونه ش gta v یا resident evil 7 که تو همون اول کرک شدن

    • Fozoulyab گفت:

      من که به عنوان آخرین راه حل میزارم شبیه ساز Ordinal کامل بشه بازیایی که اتصال دائم بودن بازی میکنم عناوین نسل نهمم خدا بزرگه شاید شرایط مهیا شد مام تونستیم از سرویس استریم تو ایران بهره ببریم 😀
      اتفاقا کنسول بازا (ایران)نسل نهم با تمام آنلاین شدن کنسول و بازیا نسلشون منقرض میشه

    • ببین داداش اون کسی که سیستم بیست تومنی داره مشکلی با خرید بازی اورجینال نداره.واسش دستگرمیه.چطور با کنسول ۵ تومنی میشه اورجینال بازی کرد با سیستم بیست تومنی نه ؟ از همه اینا گذشته CD Key اشتراکی و اختصاصی برای آنلاین بازی کردن PC وجود داره که واقعا مفته.

    • PERSIAN STALKER گفت:

      جونم برات بگه که من اصلا مشکل اینترنت ندارم
      کمتر بازی تمام انلاینی رو هم میگیرم و الان سرم به HUNT و GTFO گرمه
      حالا یه بازی میاد که یه اینترنتی رو میخواد واسه وصل بودن به استیم که حرفش جداست
      ولی یه بازی مثل استار وارز که اصلا من نگاهشم نمیکنم و خیلی وقته که دل از کالاف دیوتی هم بریدم
      یوبی سافتم من اصلا مشتریش نیستم و به بازیهاش نگاه نمیکنم
      به لحاظ سرور شخصی اصلا مشکل تهیه بازی ندارم و اونجا رفقا بازیهاشونو بهم میدن
      ولی تو استیم یا بازی باید خیلی عزیز باشه مثل هانت که درجا بخرمش یا وایمیسم تا تخفیف خوب بخوره و بخرمش و اگه پولم جور نشد خدا بده به کرکی
      درباره سیستم هم بگم که یه پردازنده با ۴ هسته و ۳/۵ گیگاهرتز قدرت و یه رم ۱۲ گیگ و گرافیک ۴ گیگی مثل ۱۰۵۰ حالا حالاها جوابگو هستش
      بیشتر افرادی که سیستم فیخالدون میبندن اصلا نمایشگر انچنانی ندارن :laugh:

  • farshadx گفت:

    من از همون اول هم نظر مثبتی به بازی نداشتم(اون موقع که انحصاری بود)
    هنوز هم میگیم با پول دادن با افراد مختلف واسه تعریف از بازی نمیشه نمرات منتقدین رو خرید
    وقتی ۶٫۸/۱۰ :IGN یعنی واقعآ گیم پلی بازی مشکل داره
    حرف زیاده واسه تعداد از دوستان ولی چیزی نمیگم این مدت تعداد خیلی زیاد از کاربرا سوختن
    من نه هایپ بازی بودم نه منتظرشم بود مبارک اونایی که منتظرش بودن

  • خب امسال حداقل در زمینه‌ی متا سالی بود بسیار ناامید کننده. قطعا انتظار بیشتری هم از عنوانی با این مقدار تبلیغ از کوجیما داشتیم ، هممون هم دیده‌ایم کسانی رو که پیشبینی هایی بالای ۹۰ و چه بسا ۹۵ رو براش کرده بودند. با این وجود ، دث استرندینگ کمه کمش در نمره‌ی متاکریتیک نا‌امید کننده عمل کرده. تجربه هم ثابت کرده که عناوینی با این نمره در متا هیچوقت به عنوان یک بازی ابرشاهکار و اینجور چیزها در نیومده‌اند. نهایتا به عنوان یک Underratted شناخته میشند.
    حالا وقتشه که گوتی دو دستی به عنوان شایسته فرام‌سافتور تقدیم بشه. اینجوری داغ بلادبورن و دارک سولز ۳ از دلم تا حدی پاک میشه. و واقعا هم شایستگیش رو داره. من خودم همیشه شاهد کم توجهی به ساخته های فرام در این مراسم ها بوده‌ام. با این حال اینها همشون تاثیرشون رو در صنعت و هنر گیم گذاشته‌اند و مخاطبان زیادی هم دست و پا کرده‌اند. اما حالا وقتشه که در مراسم ها هم درخششون رو شاهد باشیم.

    • Rr گفت:

      گیم اواردز وقتی برای من نا امید کننده شد که دارک سولز و تا حدی بلادبورن(از لحاظ تعداد جوایز) هیچ جایزه ای نگرفتن
      حتی بگیم بلاد اند واین شاهکار ،ولی آخه در مقابل دارک ۳ ؟
      منم امیدوارم امسال جایزه گیم اواردز رو سکیرو بگیره

  • ALFAR3D گفت:

    بشینین بازی کنین… بشینین بازی کنین…نیگای چهارتا عدد نکنین خوشتون اومد تعریف کنین برا بقیه نیومد هم نظرتونو بگید….

  • ragnaros گفت:

    The VG247 review – ۳/۵
    Eurogamer – Recommended
    USgamer – ۳٫۵/۵
    The Guardian – ۴/۵
    IGN – ۶٫۸
    Gamespot – ۹
    EGM – ۵/۵
    Game Informer – ۷
    VGC – ۳/۵
    Shack News – ۹
    Press Start – ۸
    Gamesradar – ۳٫۵/۵
    Videogamer – ۸
    COGconnected – ۹۳/۱۰۰
    Screen Rant – ۵/۵
    Easy Allies [Video] – ۸
    Gameblog [French] – ۸
    Everyeye.it [Italian] – ۹

  • Mr Hill93 گفت:

    اقا این چ وضعشه چرا نظر میدم تایید نمیشه بعد ی سری افراد ک بحث راه میندازن مث الکترو pop سریع نظرش تایید میشه ؟ قضیه چیه ؟ باید اقازاده باشیم تا نظرمون تایید بشه جمع کنین باو خودتون و با این مسخره بازیایی ک سر کامنتا راه انداختید من نظر دادم ign 6 داده بعد نظرم تایید نشده خیلی جالبه

  • Ellis.redmondy گفت:

    خواهشا دیگه از متا هم طرفداری نکنید که کامنت هاتون همه هست که چیا میگفتین متا چند میشه گوتیه فلان به امان…
    دقیق از اول که دیدم گیم پلی گفتم عامه پسند نیست بازی…
    پس متاش همیه که میبینید…گفتم که فن بازی در نبارید ترول نکنید متا وفا نمیمنه طرفداریشون میکنین منتقدا منتقدا سابق چند سال پیش نیستن هیی اینم متا…

  • pc and ps4 گفت:

    ای بابا :-/ اینم که گند زد °-°سونی امسال واقعا خراب کردی واقعا خراااب کردی :-/ ببینیم ۲۰۲۰ چی میشه دو تا بازی هست که مطمعنم شاهکار میشن یکی سایبرپانک و اون یکیم tlou2.دیگه بازی نیست :pain:

  • pc and ps4 گفت:

    مزخرف ترین سال گیمینگ تاریخ :laugh: هیچ عنوان شاهکاری لمسال نیومد. 😐 امااااااااااا گوتی از الان معلومه

    رد دد۲ نسخه pc گوتیییی میشه :inlove:اگه رد دد۲ رو گوتی نکنن مطمعنن رزیدنت اویل ۲ ریمیک گوتیه

  • pc and ps4 گفت:

    حالا معلوم شد چرا سونی این بازی رو واسه pc داد

  • PLAYDEAD گفت:

    باهوش بودن زیادی کار دست استاد داد :inlove: من قطعا تجربه اش میکنم ولی نمیدونم چه صیغه ای این نسل همه دنبال تجربه ی متفاوت و جهان بزرگ و عناصر نقش آفرینی خفن و…. بودن وهمینم باعث شد این نسل ضعیف ترین نسل گیم باشه خب وقتی یکی از بهترین موتورهای بازیسازی دنیا دستته و کلی بودجه و بازیگر(با این مخالفم) داری و کلی وقت و خلاقیت چرا یه بازی معمولی رو به بهترین شکل ممکن نمیسازی؟یه بازی سوم شخص میساختی تو مایه های سایلنت هیل ولی با کیفیت کوجیمایی!

  • من که همیشه گفتم متا رو قبول ندارم.بر اساس سلیقه ام بازی میکنم.پس نه RDR2 و نه Death Stranding جایی تو لیست خرید من ندارن.اما شما دوستان بدون توجه به متا اگه خوشتون اومده حتما بازی کنید و لذت ببرین.

  • pacogamer گفت:

    IGN برترین منتقد “یک دنیای عجیب، فانتزی و نیمه علمی در جهان بزرگ بازی Death Stranding منتظر شما است. چه حیف که گیم‌پلی بازی در حدی نیست که بتواند در سطح این دنیا در طول سفر شما به جای‌جای آن ظاهر شود.””

  • تا وقتی خودم تجربش نکنم نمیتونم نظر بدم ولی ظاهرا منتقدا بازی رو نصفه و نیمه پلی دادن و نقد کردن یعنی دقیقا کاری که با بازی ناقص mgs v کردن و نفهمیدن بازی ناقص هست و بهش نمره بالایی دادن
    احتمالا قضیه ds هم اینجوریه ولی ایندفعه با نمرات پایین و اگر منتقد ها کامل بازی رو تموم میکردن نمره بالایی میگرفت

  • Sackboy گفت:

    چرا قسمت کامنتا همیشه میدون جنگه؟! انقدر همدیگه رو بزنید تا جونتون درآد. ما هم می‌ریم از بازی لذت می‌بریم. لذتی که آدمای متعصب هیچ وقت درکش نمی‌کنن و بیشتر تو رودربایستی تعصب خودشون بازی می‌کنن! (یا نمی‌کنن!!)

  • Fight Club گفت:

    در ارتباط با این پست دو گروه از ادم های نادان وجود دارند..
    اولین گروه اشخاصی هستند که میگفتند چون اسم کوجیما پشت بازی هست .. نمرات بازی تضمین شده هست و به بازی کیلویی نمره میدند… خب فکر کنم که این دوستان جوابشون رو گرفتند..
    اما گروه دوم…اشخاصی هستند که عناوین (استاد) کوجیما رو با یه عدد قضاوت میکنند :lashes:
    جمله بسی تکراریست… ولی گقتنش اجتناب ناپذیره..
    به عنوان گیمر روزی صدبار خدا رو شکر کنید که در دورانی زندگی میکنین که شخصی به نام (استاد) کوجیما نفس میکشه…..
    درباره خود بازی هم صحبت نمیکنم تو این پست .. چون بالای ۸۰ درصد کاربرای حال حاضر سایت.. اصلا گیمر نیستن!
    البته و صد البته بلانسبت گیمرهای محترم و فهمیده این سایت که همه میشناشنشون :yes:

  • ashkandlv گفت:

    نمره برام مهم نبوده نیست و نخواهد بود گیرز ۵ عالی بود عالی اینم اومد برا پیسی میگیرم و بنظرم عالیه

  • bi.taraf گفت:

    بلآخره روز نقد این بازی هم فرا رسید و چیزی که فکر میکردیم درست از آب در اومد (منظورم غیر متعصب هاست که بیطرفانه نظر میدادن) بله متای بازی اون چیزی نشد که همه فکر میکردن من خودم پیش بینی کرده بودم همچین چیزی رو و این طور که از نقد ها و صحبت های منتقدین معلومه گیم پلی بازی به شدت ضعیف و ساده است و اصلا به لذت بردن از بازی کمکی نمیکنه…. حمل کردن یه چیز در بازی هم چیزی نیست که هیجان انگیز باشه کوجیما اینقدر روی داستان بازی مانور داده که از بقیه بخشهای بازی غافل مونده چقدر جامعه ی گیمری برای این بازی هایپ بودن چقدر اخبارش همه جا بود همه میگفتن انقلاب به پا میکنه ولی در حد یک بازی ساده ظاهر شد …. افسوس حتی نمرش از کالاف بازی شده هم پایینتره… امیدوارم که سونی فن ها دست از تعصب بردان اتفاقا متا خیلی هم مهمه چون در تجربه گیمران برای بازی کردن یا نکردنش نقش داره الان با توجه به این نمره من برای تجربش دو دل شدم… احتمالا پولم رو برای عنوان دیگه ای کنار بگذارم

  • mehrdadPS گفت:

    الان که سایت
    https://www.metacritic.com/game/playstation-4/death-stranding
    رو دیدم تا حالا متاش شده ۸۴
    کلی از بازی تعریف کردن فقط مشکلشون با گیم پلی بوده ببینیم هفته دیگه این بازی چی داره برای گفتن من که خوشبینم
    البته تو نقشه به این بزرگی خوب باید دید

  • AmirGamer1 گفت:

    حتی اگه متای این بازی ۴۰ هم میشد از چشمم نمی افتاد چون کوجیما مغز متفکره.
    صد در صد این بازی خواهد درخشید.

  • مثل اینکه همونطور که یکی از دوستامون گفته بود کسی به داستان و گرافیک بازی خرده ای نمیگیره ولی گیم پلیش چرا یا خوششون میاد یا نه ولی من باز خیلی به اینا بهایی نمیدم گفته بودم بازی رو میگیرم هنوزم میگیرم

  • انگار سونی امسال رو شانس نیست بد جوری داره خراب میکنه اون از دیزگان که شکست خورد اینم از این بازی که مثل یه بادکنک بود که از هایپ کردن گیمران پر شده بود اینم نمرش پایین شده ار دیزگان هم پایینتر… با این روندی که سونی در پیش گرفته اگر لست آف آس هم نمرش بیاد رو ۸۰ تعجبی نمیکنم.. :laugh:
    خوبه که برای pc هم میاد راحت کرکی بازی میکنم

  • Behnam.Hzh گفت:

    عجیب اصن سر عقده ها برای بعضیا باز شده توی این کامنت ها.یه آی پی جدید اونم به حدی مرموز و متفاوت که تا قبل از بازی کردن حتی نمیتونی بفهمی سبک بازی دقیقا در کدوم زیر شاخه طبقه بندی میشه و اتفاقا نمرات قابل قبولی هم گرفته.هرچند مواردی از این دست زیاده.نمونش فیلم فایت کلاب که سالها بعد تازه همه فهمیدن چه شاهکاریه که رو دست نداره ولی خب هنگام انتشار کوبیده شد.به هر حال اینکه متای جدید ترین ساخته ی داستان محور کوجیما به عنوان یه آی پی جدید بالای هشتاد شده و عده ای اون رو بازی نسخه اخر برخی فرانچایز های دیگه مقایسه میکنن(فرانچایز هایی که بعضا به عنوان هد انحصاری های اون پلتفرم محسوب میشه تازه!!!!) یعنی کار به اندازه کافی خوب پیشرفته و طبق معمول یه انحصاری میان رده ی سونی و پی سی پایاپای با خفن ترین انحصاری های اکس باکس حرکت میکنه.هرچند علاقه ای به این بحث ها ندارم اما بعضی چیزا رو باید به عده ای یاداوری کرد تا بدونن خودشون چه پلتفرمی دارن و در حال اظهار فضل درباره چه پلتفرمی هستن 😉

  • mehrab123 گفت:

    (اَه) ازدست این کوجیما اومده بازی بسازه که داستانش خفن باشه ولی اومده داستان ساخته که توی بازیش خفن باشه آخه لامصب برای بازی که ۶۰ ساعت گیم پلی داره نباید یه گیم پلی درست حسابی میدادی بیرون؟؟؟ الان مثلا اومدی فیلم سینمایی قابل تکون دادن ساختی؟؟؟ اونم ۶۰ ساعت؟؟؟؟؟ آخرش هم معلوم شد شبیه ساز کولر بریه ….. با داستان خفن.. :reallypissed: :pissedoff: :no: :pain: اصلا بازیه و گیم پلیش بازی که گیم پلی نداشته باشه باید بندازنش دور (ولی حیف که کوجیما ساخته)

  • lastofus2 گفت:

    من قرار نظر ندم و ندادم ولی امروز دیدم در حق این بازی توسط دسته چک های ماکروسافت بدجور اجهاف شده
    بالاخره یک نمره ۳۵ کلی نمره رو پایین میکشه تا یک موقع از گیرز ۵ خیلی بالاتر نره تا آبروی ماکروسافت بره
    مدرک حرفم این عکس قضاوت با شما
    https://i.imgur.com/fKd1yo3.jpg

  • Vahid333 گفت:

    پس بگو چرا کونامی کوجیما رو انداخت بیرون با این شرایط کوجیما آبرو و حیثیت متال گیر رو میبرد خاک بر سر کوجیما و کونامی چقدر گیرز ۵ رو مسخره میکردن تنها بازی که میتونه متای بالای ۹۰ بگیره لست ۲ هس کجایی مهدی :rotfl: :rotfl: :rotfl: واقعا شبیه ساز کولبریه

  • Max.level گفت:

    واقعا نمیشه چیز خاصی گفت اما از نقد ها میشه اینطور برداشت کرد که همونطور که خیلی از دوستان دیگه هم اشاره کردن کاملا سلیقه ایه :yes: :yes:
    امیدوارم بازی جدای از این نمرات، همون تجربه ای باشه که انتظارشو داشتیم اما واقعا خودم انتظار متای بالای ۹۰ رو داشتم با چیزایی که از بازی میدونستیم ولی متا تایین کننده نیست مهم اینه که بتونید از بازی لذت ببرید :yes: :yes:
    ولی خودمونیما، کجا هستن اونایی که میگفتن این بازی بی بروبرگرد متای بالای ۹۵ رو میگیره و با اقتدار گوتی سال میشه؟؟ چرا الان غیبشون زده؟؟ امیدوارم حداقل این یه درسی باشه برای اینکه دیگه از قبل با اطمینان قضاوت نابجا نکنن

    • اتفاقا بنظرم متای درست و به اندازه ای گرفته و این متای ۸۴ ارزش بالاتری نسبت به متای بازی قبلی کوجیما یعنی mgsv که ۹۳ گرفت داره
      توی mgs v همه بخاطر حمایت از کوجیما و جداییش از کونامی از قصد بهش نمرات بالایی دادند و بخاطر اسم کوجیما نمره بالایی گرفت
      ولی منتقدا این بازی رو جوری نقد کردن که اگر بازیساز دیگه ای هم همین بازی رو میساخت باز هم همین نمره رو میگرفت و توجهی به این که کوجیما این رو ساخته نداشتن و نمره عادلانه ای دادند

      • Max.level گفت:

        بله باهاتون موافقم در خصوص متایی که گرفته، من یقین دارم بازی به لحاظ داستان و روایت، جهان بازی و از این دست موارد انتظارات رو برآورده کرده و کاملا مشخصه که بازی فقط از نداشتن یک گیم پلی در سطح دیگر موارد بازی رنج میبره به عبارت دیگه اگر گیم پلی بازی به اندازه داستان اون منسجم و عالی کار شده بود حتما نمرات بالاتری میگرفت
        ولی به هر حال من خودم ازش نا امید نشدم و تجربش میکنم همونطور که گفتم مهم لذت بردنه شایدم یکی از بهترین تجربه های چند وقت اخیرم شد معلوم نیست از رو نمره همه چیزو نمیشه قضاوت کرد ولی میشه فهمید ممکن بازی در بخش هایی به خصوص گیم پلی کمبود هایی رو داشته باشه :yes: :yes:
        این بازی از اولشم مشخص بود که پروژه ای همراه با ریسک خیلی بالاییه ولی من به شخصه این ریسک پذیر بودن کوجیما رو تحسین میکنم امیدوارم عناوینی که در آینده بر روی اونا کار میکنه خیلی بهتر از این حرفا باشن 😉 😉
        موفق باشید :rose: :heart:

      • | E r F a N | گفت:

        کوجیما اونقدری که ب فکر تریلر های حماسیش بود , یذره بیشتر برا gameplay وقت میزاش الان متا حداقل ٩٠ میشد
        اکثر سایت هایی هم که نمره کم دادن نوشتن که ٨٠ درصد بازی حمل جعبس و بعد از ۶٠ ساعت حمل جعبه نمیدونستن که باید بخندن یا کریه کنن
        نمرات IGN هم جالبه , حال داشته باشن به ac Odyssey ٩,٢ میدن , نداشته باشن هم ۶,٨ . بر اساس نمراتشون فرق death stranding با GH breakpoint ٠,٨ هستش.
        به هر حال death stranding بازی سلیقه ایه و برا بعضیا شاهکار و برا بعضیا هم خسته کنندس

      • Alireza_yoo گفت:

        من این حرفو دقیقا زدم هفتاد تا منفی گرفتم و بهم کلی چیز گفتن mgsv یه بازی ناقصه هر کس رفته باشه میدونه از لول سی و یک تا لول پنجاه عملا لول های تکراری هست ولی همه یاد گرفتن استاد استاد کنن البته من واقعا متعجبم چجوری همچین متایی گرفته و بنظرم کم لطفی کردن بهش

    • Nemo گفت:

      جالبه وقتی متاش پایین میشه واسه متقاعد کردن خودتون میگید متا مهم نیست
      الان اگ متاش بالای ۹۸ میشد عکس کوجیما رو پذیرایی خونتون میزنید

      • Max.level گفت:

        والا من که سر هر بازی میگم متا اونقدرا مهم نیست فقط مختص دث استرندینگ نگفتم هیچ موقع هم طرفدار سرسخت کوجیما و متال گیر نبودم و حتی اگر الان متای بازی ۱۰۰ هم میشد فرقی به حالم نمیکرد چون در مجموع سبک بازی اون چیزی نیست که منو تمام و کمال جذب خودش کنه و دروغ چرا به اون اندازه که خیلی از دوستان هایپ این بازی بودن من یکی نبودم اما الانم این بازی در جایگاه یک افتضاح قرار نداره و قطعا جزو بازی های بسیار عالیه اما با سطح انتظارات خیلی از ماها فاصله داره 😉 😉
        تنها کسی که همیشه برای من مفهوم واقعی کلمه استاد رو داشته فقط و فقط میازاکیه که شخصا هر جا هم لازم باشه میگم، استاد میازاکی :yes: :yes:
        کوجیما هم برای بعضیا از قبل این نمرات استاد بوده بعد اینم هست
        واقعا باید دید خودمونو بیشتر از اینا گسترش بدیم، جایی برای بحث سر این مسائل پیش پا افتاده باقی نمونده :yes: :yes:

  • خودم پیش‌بینی کرده بودم میانگین نمرات یه چیزی بین ۹۲ تا ۹۶ میشه اما به هیچ وجه انتظار ۸۴ نداشتم…هیدئو کوجیما به دث استرندینگ به یک دید فلسفی می‌اندیشید اما بعضی منتقد ها به یک دید دیگه ای نقد دث استرندینگ رو انجام دادند، بنظرم بهتر بود کوجیما روی گیم پلی بازی وقت بیشتری قرار می‌داد، البته این رو هم در نظر داشته باشیم که سبک استرند یک سبک جدیدی هست و به زمان احتیاج داره تا درک بشه…

  • همونطور که قبلا گفتم ادا بازی های کوجیما گند زد به بازی هایپ بیخود ایجاد کرد طوری که همه گفتن بازی بهترین بازی تاریخ بشره و بازی این شد این ولی فکر کنم اگه از نورمن ریداس در مورد ساخت بازی بپرسن میگه خیلی خوب بود من همرو زدم پرتغال دان دان دادن خیلی قشنگ :laugh: :laugh:

    • AL1K1NG گفت:

      کسی از مهدی هامون دالتون امید سلطانی سعید ۷۰ یا متال گیر mgs4 و بقیه سونی فنا خبر داره؟
      واقعا نگرانشونم

      • lumpennn گفت:

        من واقعا نمیفهمم این حجم از سوزشو این فن بازی های مسخره چیه اگه میخوای فن بازی در بیاری خوبه بدونی سونی باز چندتا بازی انحصاری میده مثل ایکس باکس نیست که ته خلاقیتش یه گریزو یه هیلو و نکته بعدی نه سونی نه مایکرو ارث پدرای ما نیستن که اینجوری سینه چاک میشینو همدیگرو مسخره میکنید

        • Caxel105 گفت:

          نمیدونم چرا وقتی سونی فن ها فن بازی در میارن یا تیکه و طعنه به pc فن ها میپرونن امثال کامنت جنابعالی در جوابشون داده نمیشه و کلا ساکتین،فقط کافیه pc فن ها تلافی کنن یا جوابشون رو بدن اونوقته که اینجور کامنتا رو میشن و یادتون میفته اینکارا مسخره بازیه!هه…

      • علی جان من اینجا هستم….اصلا نگران نباش….
        زمانی که گیرز۵ نمره ۸۶ گرفت..فقط فقط تبریک گفتم و روی وان ایکس تجربش کردم…که نظرمم راجبش گفتمو موردای مثبتو منفیشو گفتم…این از این
        در مورد دث استرندینگ….
        من قبل‌ عرضه بازی….با همون تریلرها و توضیحات جذب بازی شدم…آثار کوجیما رو به چشم گیم نگاه نمیکنم(الان یه عده میان میگن بابا روشنفکر)
        کوجیما‌ توی همه آثارش ردپای دغدغه هاشو میشه دید…از مسایل سیاسی و فرهنگی و جنگ….
        متای بازی برام مهم نیست…حرف تکراری هست…
        من از نمره بازی کاملا راضی هستم ، نظر شخصیم
        کاری به این که اون چند داد
        این چی گفت ندارم
        من دارم لحظه شماری میکنم واسه این عنوان…بیشتر از سه سال هست که اخبارشو دنبال میکنم…با سلیقه من خیلی جور…ذات این بازی رو دوست دارم…
        کاری به اون مایکرو فنی که پایین تر پیامتو ریپلای کرده گفته محو شدن ندارم…فقط متاسفم که این آدما جلوت داداش داداش میکنن..پشت سرت…بگذریم
        دث استرندینگ عنوانی هست که بعد تجربش حتما نظرمو راجبش میگم و میگم که از نظر من بهتر از سکیرو و اویل۲ و پلگ تیل و دویل۵ بوده یا نه
        فقط امیدوارم توی هر مراسمی که توی ۲۰۱۹ برگزار میشه…همین خوشمزه ها…غیب نشن
        در آخر
        هر چیز جدیدی….موافقان و مخالفان خودشو داره…
        اما تا‌ تبدیل شدن به یه الگو…خالق شماتت میشه و طرفدارانش سرزنش…

        • Ozhan گفت:

          دمت گرم امید جان حرف خیلی باحالی زدی
          کوجیما تو یه مصاحبه بود یادم نیست دقیقا خودش گفت میدونم بازیم ریسکیه و شاید خیلیا باهاش حال نکنن…اینو خودش خیلی وقت پیش گفته بود فک کنم تو جشنواره ترایبکا گفته بود
          اینکه یه عده دارن از خوشحالی پر درمیارن دلیلش این نیست که این بازی شکست خورده
          اگ از نظرشون این بازی شکست خوردست پس گیرز هم اشغاله محضه
          فقط مطابق انتظارات عمل نکرد که یه عده منتقد نادون مطمعنم تو ذهنشون همش داشتن با مثلا زلدا و ماریو مقایسش میکردن که گیم پلی محورن و نتونستن با گیم پلی شاید کند این بازی ارتباط برقرار کنن چه بسا که تمامشم نکرده باشن و وسطش ول کردن که اومدن نمره ۶.۸ دادن ابلها
          وقتی گیم اسپات ۹ میده و ای جی ان جای نمره هاشون عوض میشه باید پی برد به عمق قضیه

  • The Outsider گفت:

    دقیقا حدس می زدم اینجوری بشه…جالبه الان The Outer Worlds نمره بالاتری داره ! این همه هایپ این همه انتظار آخر زیر ۸۵ نمره گرفت. من نمیدونم از کوجیما بعید بود واقعا با خودشون چی فکر کردن؟ خب معلومه یه مپ خیلی بزرگ خلق میکنی همش از یارو میخوای اینور اونور بره تو مپ که چی حس تنهایی رو القا کنه؟ میدونی چه بازی ای حس تنهایی رو خوب القا کرد و حوصلتو سر نمیبرد ؟ Dishonored ! به خصوص اواخر بازی تو حس میکنی کل دنیا بهت پشت کرده تو فقط میخوای Emily رو نجات بدی. خیلی بازی های دیگه هم حس تنهایی رو خیلی خوب و زیبا القا کردن و حوصله سر بر نبودن. در هر صورت تا قبل از تایید این بازی واسه پیسی برنامه داشتم PS4 بگیرم یا مثل گاد آف وار کنسول یکی از دوستان رو قرض کنم. تایید شد خدارو شکر برای پیسی.
    ولی نگید فلان سایت پایین داده معروفیت ! واقعا اول خودتون بازی کنید بعد قضاوت کنید. من خودم بازی نکردم و قضاوت نمیکنم ولی از رو تریلر ها واقعا معلوم بود که حوصله سر بر بود.

  • The Outsider گفت:

    ما ایرانی ها عالی هستیم !

    تا دیروز متای انحصاری های سونی بالا بود اوکی بود الان یه بازیتون که ضایع بود قراره زیر ۹۰ بشه زیر ۸۵ شده مایکروسافت داره پول میده تا نمره رو بیاره پایین؟ :rotfl: :rotfl: :rotfl:
    عالی اید

  • AmirtheGRB گفت:

    تبلیغات کوجیما پاشنه آشیل بازیش شد.
    من که ترجیح میدم فعلن برم اوتر ورلدز بازی کنم.

  • اول اینو بگم من انتظار متای بالای ۹۰ نداشتم ولی انتظار متای زیر ۸۵ رو هم نداشتم
    ولی باز اینو میگم اون طوری که انتظار میرفت از اب در نیومد اونطوری که ازش تعریف میکردن نشد ولی بازم یه عنوان واقعا عالی هستش که بی صبرانه منتظر تجربه کردنشم

  • من خیلی دلم میخواست اینو بخرم ولی مثل اینکه کل گیمپلیش اینه که باید چندتا کفش و دارو و پیتزا از نقطه A بصورت خیلی آروم ببری به B و ۷۰ درصد بازی همینه هرچقدرم داستانش قشنگ باشه ولی گیمپلیش کسل کننده است

  • f.socity گفت:

    death stranding رو ول کنید متای see سریال اپل چرا اینجوری شده گفتن بدترین سریالی که تا حالا دیدن

  • این که متای بازی به زیر ۹۰ سقوط کرده یه دلیل خیلی ساده و روشن داره
    که حداقل برای من قابل پیشبینی بود
    اگه به سایت متا مراجعه کنید خواهید دید که تقریبا ۹۰% از سایت های معتبر به بازی ۱۰ یا ۹ دادند
    تعداد نمرات ۱۰ بازی همون طور که پیشبینی میشد زیاده
    و تنها نکته شوکه کننده امتیاز وبسایت IGN هست که به شخصه خیلی تعجب کردم
    و اما علت متای ۸۴
    نمرات عجیب دوتا سایت نه چندان معتبر هست که مثلا به بازی ۳ دادن
    به شدت رو جمع امتیازات بازی تاثیر گذار بوده
    که علتش هم کاملا واضحه
    وقتی از یه شخصیت بی اندازه تعریف و تجلیل میشه یا از یه بازی یا فیلم هایپ نسبت بهش زیاده
    افرادی هستند که دوست دارند کاملا بر خلاف جهت حرکت کنند تا کمی توجه به سمتشون جلب بشه
    بماند که یه بازی عجیب و غیر معمولی مثل اخرین ساخته کوجیما به خاطر ذات متفاوتش با تولیدات دیگر
    به هر صورت یه بازی سلیقه ای خواهد بود
    ولی باور کنید کیفیت فنی بازی در حدی هست که نمرات زیر ۷ رو به هیچ عنوان جدی نگیرید
    بنده تو این بیست و چند سالی که با اثار کوجیما بزرگ شدم به شخصه تا الان هیچ بازی حتی متوسطی هم ندیدم
    که نام کوجیما در تیتراژش باشه
    به هر صورت امتیازات توقع منو براورده کرد
    سایت هایی که من دنبالشون میکنم و به خصوص منتقد مورد علاقه من به بازی ۱۰ داده
    پس در خرید این بازی لحظه ای هم درنگ نمیکنم

    • DUDE گفت:

      فن بازی رو تو داری میکنی که بازی رو که ندیدی از کیفیتش مطمئنی!!!!
      آخه رو چه حسابی داری در مورد کیفیت بازی نظر میدی؟؟؟
      کذ نظرتو جمع ببندیم و نتیجه گیری کنیم تو دوتا کلمه حلاصه میشه.
      فن بوی تشریف داری.

      • شوخی میکنی دیگه !!!!
        ۱۰ خط راجب این نوشتم که تقریبا شناخته شده ترین نویسنده های حوزه گیم به بازی ۱۰ دادن
        بعد میگی از کجا میدونی که بازی با کیفیت هست
        توجه کن نه ۹ نه ۸
        ۱۰ یعنی نمره کامل که هر وبسایت و رسانه ای ممکنه چند سال یه بار همچین امتیازی به یه بازی بده
        من موندم تو خلاقیت دوستان !!!!!
        تو همین مطلبی که گیمفا از خلاصه نقد ها منتشر کرده
        ببین چندتا سایت به بازی لقب شاهکار دادن
        چند تا ازش ایراد گرفتن
        بعد اگه وبسایت های انگلیسی زبان رو دنبال کنی میبینی که به جز IGN
        تمام وبسایت های مرجع به بازی نمره عالی دادن
        حالا یه آدم دیوانه پیدا شده واسه خودنمایی شبیه کاری که فراستی هم تو سینما میکنه به بازی ۳ داده
        آیا به نظرت این ذره ای از ارزش بازی کم میکنه ؟؟؟؟
        تو کامنت اول هم گفتم شخصا برای من نظر چند نویسنده مهمه که سالهاست دنبالشون میکنم
        و کاملا به سلیقه و نظرشون اعتماد دارم
        که تمامشون به بازی نمره عالی دادن
        متاسفانه سیستم متا این ضعف رو داره که به راحتی یه وبسایت یا یه انسان سرشار از عقده
        میتونه رو مجموع امتیازات یه بازی اثر شدید بذاره
        نکته ای که راجب MetalGear Phantom Pain هم اتفاق افتاد
        متاسفانه تو همه جای دنیا آدم عقده ای وجود داره و طرف حرمت قلم رو درک نکرده
        و صرفا چون از شخص کوجیما خوشش نمیاد یا تحت فشارروحی قرار میگیره
        وقتی میبینه کسی که به هر علتی به اون علاقه نداره
        تا این حد مورد احترام شخصیت های بزرگ سینما و گیم هست
        تا جایی که جرج میلر از کوجیما ستایش میکنه
        معلومه که سعی میکنه حقارتش رو یه جا خالی کنه بلکه به آرامش برسه
        البته تنها منظورم اون وبسایتی هست که بازی رو زباله خطاب کرده و به بازی ۳ داده
        اگه کسی واقعا با آثار کوجیما آشنایی داشته باشه
        اسم کوجیما براش کافیه که یه بازی رو با خیال راحت و با چشم بسته بخره
        در پایان محض اطلاع جنابعالی میگم
        بنده سالهاست که pc پلتفرم اصلی و اولم هست
        هرچند که تمام نسلهای پلی استیشن و ایکس باکس رو هم داشتم
        و اعتقاد دارم گیمر باید تا جایی که شرایط مایش اجازه میده تمام پلتفرم هارو داشته باشه
        شما چون منو نمیشناسی احتمالا بنده رو با یه سری از دوستانی که متاسفانه اعتبار این سایت رو میارن پایین اشتباه گرفتی

    • Fight Club گفت:

      درود به کاربر قدیمی و محترم سایت گیمفا sanaz bayonetta
      جدا از بحث که هم نظریم… امیدوارم همیشه نظرات شما رو تو این سایت شاهد باشیم..
      حداقل شخص بنده بتونم استفاده کنم..

    • من دیدم متال گیر فانتوم پین و zone of enders 1 , 2

    • نظر خوب و کاملی دادین.
      اگر ممکنه سایت های نقد خوب و منتقد مورد قبولتون رو معرفی میکنین؟

    • shonar گفت:

      sanaz bayonetta
      این روند در هر جایی وجود داره ولی دید یک طرفه و بیس اصلی را تماما گذاشتن روی این نکته هم کار درستی نیس حرف شما در مورد تقریبا هر چیز این شکلی صدق میکنه ولی اینکه بخواهیم بگیم بازی فقط به خاطر همین ضربه خورده زیاده رویه گرچه این متا خودش موفقیت محسوب میشه ولی نباید مشکلات گیم پلی هم در نظر نگرفت گیمر امروز بیشتر دنبال اینکه از محیط غم زده و خسته کاریش بیاد بیرون و یه بازی هیجان انگیز بازی کنه چیزی که آدرنالین توی خونش را بالاببره و بهش هیجان بده و اونا از دنیای خسته کننده دور و برش چند ساعتی بکنه و این بازی (البته به لحاظ گیم پلی) درست نقطه مقابل اونه چیزی که تماما به تو خستگی حس طردشدگی و بی حوصله گی میده بازی مفهومیه و کاملا سلیقه ای اینکه بازخوردش برای ما شاهکاره یا آشغال کاملا به سلیقمون مربوطه در کل این اتفاق درس خوبی بود برای اینکه بفهمیم وقتی کسی را بت میسازیم نباید انتظار ترک برنداشتنش را داشته باشیم با ذکر این نکته که این متا باز هم یک موفقیت محسوب میشه فقط این ما بودیم که انتظارتمون از کوجیما در حد یک خدا بود و حالا فروریخته اکثر دوستان هم از روی غرور و تعصب لایک و دیس میدن و همین باعث شده که فرزام بدبخت اون بالا اینهمه منفی بخوره در کل تاحدی با حرف تو و نظر اون موافقم ولی دید یکطرفه هم مثل دید شما به موضوع داشتن خودش یک نوع پوپولیسمه

  • Majid گفت:

    حقیقتا سایت ها ایرانی نقد بهتر و بی طرف تری دارن و هیچ فن بازی و سیاست و نژاد پرستی و… داخل نقد نمیارن
    فقط کافیه عنوان های انحصاری را نگاه بندازید و سایت هایی که نمره دادن مقایسه کنید تا متوجه فن بازی بشید(البته نمیشه گفت کی کم میده کی زیاد) سیاست و نژاد پرستی هم که اگه دنبال کننده اخبار باشید در جریانش هستید مثل همین کالاف
    معمولا تمام نقد ها چه خوب چه بد درباره بازی ها درست هستن شما باید هر دو مورد را در نظر بگیرید و خودتان تصمیم بگیرید

سبکی جدید، سبک کوجیما | نقدها و نمرات بازی Death Stranding - گیمفا
سبکی جدید، سبک کوجیما | نقدها و نمرات بازی Death Stranding - گیمفا