هیدئو کوجیما از علاقهی خود به خلق بازیهای مرموز و خاص میگوید
هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) از برجستهترین افراد صنعت بازیهای ویدئویی محسوب میگردد. وی تاکنون با خلق عناوینی مانند سری بازیهای Metal Gear Solid نشان داده که به دنبال ارائهی یک تجربهی خاص به مخاطبان است. ساختهی جدید وی، یعنی بازی Death Stranding، نیز به نظر میرسد یک تجربه و چالش ویژه را به بازیبازان ارائه میدهد.
اخیرا در جریان پنل BAFTA و تور جهانی بازی Death Stranding، هیدئو کوجیما در مورد مسائل مختلفی از جمله اینکه چرا وی به دنبال خلق عناوینی خاص و مرموز است، توضیحاتی را ارائه داد. کوجیما اشاره کرد هدف وی این است که هر عنوانی را که خلق میکند، تجربهای ویژه برای بازیبازان باشد و در ذهن و حافظهی آنها باقی بماند.
وی در این خصوص اظهار داشت:
من فکر میکنم سادگی خوب است، اما خیلی سریع مصرف میشود و از بین میرود. این مانند غذا است: هر چیزی که قابل هضم باشد، به راحتی از بین میرود و در بدن باقی نمیماند. اما چیزی که سفت و سخت است به راحتی قابل هضم نیست و در بدن باقی خواهد ماند و شما نمیدانید که آن چیست. انسان این نوع حس روشنفکرانه را دارد و با خود میگوید که این چیست؟ به طور مثال، اگر یک فیلم برای شما ماندگار باشد و بارها آن را تماشا نمایید و یا با دوستانتان در موردش صحبت کنید، میگویید که آن فیلم در مورد چه بود؟ ممکن است شما بار دیگر به تماشای فیلم بپردازید و دوباره به آن فکر کنید. در این زمان، شما به نوعی شروع به درک معنا و هدف واقعی آن میکنید و این با بدن، گوشت و خون شما آغاز میشود. سپس در درون بدن شما باقی مانده و پس از مدتی، چیزی از ذهنتان خارج میشود و با خود میگویید که قصد دارم چیز جدیدی را خلق کنم.
با دیدن فیلمها و چیزهایی از این دست بزرگ شدهام و رشد یافتهام؛ بنابراین من فقط در بازیها این کار را انجام میدهم. همه میگویند که این یک چیز پیچیده است، اما من فکر میکنم که هرکس باید آن را تجربه کنند و ممکن است پس یک دورهی چهار ساله و یا حتی ده ساله، شاید برخی از افراد شروع به درک کردن آن کنند. من واقعا میخواهم چنین چیزهایی را خلق کنم.
کوجیما سپس اشاره کرد که از نظر وی، بدون امتحان و آزمایش جایی برای رشد وجود ندارد.
وی ادامه داد:
من فکر میکنم که انگیزه برای رشد لازم و ضروری است. شما به چیزهایی پی میبرید که قبلا نمیدانستید و به همین دلیل رشد میکنید. بنابراین هر چیزی که میدانید و هر چه که راحت خورده شود (بدست آید)، موجب رشد شما نخواهد شد. این یک تجربه نخواهد بود. بنابراین من میخواهم که مردم گاهی اوقات چیزی را بخورند که هضم آن واقعا راحت نباشد (منظور ارائه یک تجربهی خاص و پیچیده به مخاطب است). من میخواهم آن چیز را خوشمزه و لذتبخش کنم و البته در ذهن مخاطب نیز باقی بماند.
بازی Death Stranding، آخرین ساختهی هیدئو کوجیما، در تاریخ ۱۷ آبانماه ۱۳۹۸ (۸ نوامبر ۲۰۱۹ میلادی) برای کنسول پلیاستیشن ۴ منتشر خواهد شد. همچنین این بازی قرار است در تابستان سال ۲۰۲۰ میلادی برروی پلتفرم رایانههای شخصی نیز عرضه گردد. شما میتوانید نقدها و نمرات بازی Death Stranding را از طریق نشانی قرار گرفته مشاهده و مطالعه بفرمایید.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
یه بازی اصلاً نباید شبیهی فیلم باشه، وگرنه خسته کننده میشه. :smirk:
به عنوان یه فن سونی باید بگم که کوجیما دیگه مخش تاب برداشته…
گیم پلی دث استرندینگ رو به فنا داد… با اون اسلحه های مضخرف شک الکتریکی و اونی که دور دشمنا میپیچه!!! وجدانا نمیدونم چی تو مغزش بوده که اسلحه واقعی رو به اونا ترجیح داده یا اینکه یه نفر دو برابر وزنش تجهیزات برداره و فقط راه بره…
من به عنوان یه فن سونی به بازی نمره ای بیشتر از ۷۵ نمیدم!واقعا خیلی بهش لطف داشتن که متاش ۸۴ شد!
استاد با کمال احترام باید بگم که گند زدی…
و اما اگه هنوزم انحصاری بود و متای بهتری میگرفت ۱۸۰ درجه فرق میکردین :laugh:
وقتی میگم کنسول ندارین و رنگشو ندیدین دلایلم مثل روز سفید روشنه و مشخصه که کی چیکارست :laugh:
از روزی که مشخص شد انحصاری نیست هرچند که قبلا هم گفتم ولی قبول نکردید و متای درخشان ۸۴ رو گرفت که میگید گند زده نظر ۹۰% قوطی فنها کاملا برگشت و الان مشخصه کی سونی فنه و کی قوطی فن :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
حالا بگو ببینم قوطی فن اگه خدای جنگ موفق نمیشد بازم همین ها رو نمیگفتی ؟
بگو ببینم قوطی فن اگه انچارتد متای خوبی یا لست اون همه جایزه نمیدادن بهش ( چون منتقدین نمره میدن و سایتها جایزه میبخشن پس گرفته و خواهشا شر و بر بهم تحویل ندین چون بلحاظ ادبی درسته ) بازم سنگشو به سینت میزدی ؟ :laugh:
میدونم هاردکور پلیر هم نیستی و جرعت تجربه بلاد بورن رو هم نداری :laugh:
خیلیهاتون حرفهای گنده گنده بهم زدین ولی الان چپیدین تو سوراخ موش :laugh:
۵% از فروش روی پیسی گیر سونی میاد
۲۵% سر راس میره تو جیب اقای خاص هنر گیم
۷۰% واسه ۵۰۵
رو که رو نیست شده سنگ گرانیت :laugh:
وقتی میگم از اعتبار کسی واسه خودتون نردبان درست نکنید میشه همین که بالا رفتن بلد نیستین و خودتونو میزنین زمین و ما بهتون میخندیم
امروز به نمایندگی از قوطی فنها لطف کردی و فرق بین قوطی و کنسول پلی استیشن رو نمایش دادی
دیگه باهات کاری ندارم برو لالا کن
حالت خوب نیست… برو کمپوت بگیر یه سری به خودت بزن.
نمیگم دث استرندینگ بازی بدیه…. موسیقی و داستان و گرافیکش واقعا حرف نداره و شاهکاره ولی طرح کلی گیم پلی اش خیلی احمقانه اس…
در ضمن شما در مقابل پی اس دم به دیقه از مولتی پلتفرم بالا میرین نه ما…کوجیما هم خودشو خ.ر کرده که میخواد واسه پوووچ بازی بیرون بده… واسه زااارت باکس بیرون میداد خیلی بهتر بود فروشش…
بعدش بلادبورن انحصاری پی اس هست تو نمیخواد از بلادبورن مایه بذاری برو بازیای مضخرف آنلاین و استراتژیکت رو بزن چون چیز دیگه ای ندارین…
بعدشم این کلمه نردبان رو از لغت نامه ات حذف کن چون شما هییییچ انحصاری ندارین و مجبورین فقط از مولتی پلتفرما برین بالا…!
انحصاری نداریم ؟ :laugh:
کانتر کشک شد که اخر هفته ها به ۲۵۰ میلیون پلیر میرسه و مسابقات جهانی و جایزه بزرگ داره و همین هفته قبل تو دوهه مسابقاتش تموم شد و یه تیم المانی ۵ میلیون دلار برنده شد
استراتژیک بگی تا دلت بخواد داریم و عشق دنیا رو باهاشون میکنیم و خودم عاشق کومپانی اف هیروز هستم و تا اونجا که میدونیم سگا ۲۳۰ میلیون نسخه ازش بفروش رسوند و ماد سازها هم ولش نمیکنن و ذرت ذرت واسش مپ و اسکین و مود مجانی میسازن
بهترین شوتر هم که مال ماست استالکر جونم رو میگم که روی هرچی شوتر هاردکور رو سفید کرده از بس هوش مصنوعی دشمنان قوی و تنوع اسلحه و مهمات داره
و در همین حوالی نزدیک به تازگی یه انحصاری ترسناک و هاردکور بنام GTFO واسمون اومد و جات خالی هرکی ثبت نام میکرد که مجانی بود ۳ تا کوپن رایگانشم میداد که به رفقات هدیه بدی و کاملا مجانی مجانی بود و پول پلاسم نمیخواست واسه انلاین :laugh:
اگه به جنگ جهانی دوم علاقه دارین هم یه چندتای شوتر رایگان مثل هیروز اند ژنرالز داریم که به پای بتلفیلد نمیرسه ولی نصف اون جذابیت داره
هانت هم از انحصار درامد در و خدا بخواد برای سونی هم میاد 😎 :inlove:
حالا در اینده نزدیک هم اسکورن و استالکر ۲ و ویچفایر هم میان چون هر ۳ تاریخشون ۲۰۲۰ هستش
خوب من به اینها علاقه دارم و دنبال اینها همیشه هستم و با بقیش کاری ندارم :laugh:
بقیه دوستان هم میان کمک میکنن تا فرق بین قوطی فن و سونی فن رو مشخصتر کنن :laugh:
همون world of warcraft میارزه به تمام گیم های یکبار مصرفتون دیگه نیازی نیست بقیشو نام ببرم.
معنیه گیم یبار مصرف چیه؟ همینو یاد گرفتین فقط
گوگولی،
غیر از انحصاری چیز دیگه ای دارید که ازش برید بالا؟
لطفا نمیتونی جواب بدی کامنتم نده
هر سیستم اجرایی یه سری انحصاری داره دیگه
یعنی چی غیر از انحصاری چی دارین؟
تو مثلا با PC است میری اسکیت سواری؟ خو تو هم گیم میزنی دیگه مولتی پلتفرم بعلاوه ی انحصاری
اونم توی سیستم اجراییش مولتی بعلاوه ی انحصاری
یعنی چی غیر از انحصاری چی دارین؟
حالا تو چرا اعصابت خورده :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
اخه اعصاب خوردی تو رو که دیدم و اعصاب منم خورد شد :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
از الان به بعد ما موجودی جدید در سایت داریم به نام:
“حالا تو چرا اعصابت خورده”
تو هم که فقط سنگ خودتو به سینه میزنی و دنبال سهم خواهی هستی
مشکلی با بازی داری بگو.اینکه میخوای عقده گشایی کنی یا انتقام بگیری چه صیغه ایه
کاش همون p.t رو میساخت
اسلحه ی کشنده تو بازی هست یکم جلو تر گیر پلیر میاد فقط نشون نمیدن که اسپویل نشه
زیر ۷۵ باید میشد
نه نه خیلی زیاده چه خبره ۷۵ ۳۰ تا ۳۵ کافی بود براش
خدایا ببین تو گیمفای ما کیا دارن نظر میدن و در مورد کی دارن این نظر گرانبهاشونو به نمایش میزارن
چند منتقد احمق که به بازی نمره ۳ یا ۴ دادن هم مثل شما فکر میکردن
مطمئن چون این بازی یه ip جدیده و بازیهای کوجیما کلا پیچیدست اینا از این بازی هیچی نفهمیدن که نمرش شده این
کافیه فقط نظر از منتقدو بخونی همه چی دستت میاد 🙂
اخه تو دیگه به کسی که ۱۵ سال تو فروم های بازی بوده و مدت ها کار خبرنگاری برای فروم بازی رایانه میکرده میخوای شاخ شی؟!
اره استاد بازیش پیچیدس کسی نفهمیده! حالا یکی نیست به تو و امثال تو بگه ان هایی که بالا دادن از کجا معلوم درست میگن!یارو کلی ایراد گرفته بعد داده ۹!
ان هایی که بالا دادن ذوب در کوجیما بودن و تمام
دوست عزیز من برای کسی شاخ نشدم که شما عمر وب گردیتونو به یاد من میارید فقط قضاوتتون خیلی خیلی سطحیه نظر دادنتون هم کلاً یه خط نمیشد اینکه بگی زیر ۷۵ باید میشد شما از بازی چی میدونی که اینو میگی خوشت نمیاد درست اصلا نمیخوای بازیش کنی اونم درست ولی از راه رسیدن یه حرف کوچیکه بی معنی و بی توضیح دادن کاملاً نشون دهنده طرز فکر سطحی که پشت این حرف هست حالا شما فکر کن همه ذوب در کوجیما بودن ولی وقتی یکروزی گرفتی بازی کردی با جزئیاتش آشنا شدی میفهمی کی ذوب شودو کی تر زد به نمره بازی موفق باشی
لابد حرفی زدی که اومد اینطوری بهت گفت
یعنی چی زیر ۷۵ باید میشد؟ تو خودت اصن بازیو انجام دادی که اینقدر مطمعنی؟
ادعاتم میشه ۱۵ سال چی چی کردی
داداش توی اون گیمپلی ۸۰-۹۰ دقیقه…زمانی که نورمن توی اتاقشه تعدادی از اسلحه ها که قفل هستنو نشون میده که شبیه انفر و کلاشه…
چه جوری میگی همین دوتا سلاحو داره
در مورد وزن بارم اینکه اون لباس مخصوص که تنش میکنه خیلی خاصیت ها داره که یکیش همین افزایش قدرت…راجب نمره هم که کوجیما ۹۳ میگیره میگید چون کوجیماس بهش نمره دادن الانم باز میگید چون کوجیماس بهش نمره دادن…
موضوع خیلی سادس…
کوجیما با طرز تفکرش توی این برهه یه بازی ساخته که مهمترین ملاکش اینه که وامدار بازی نخواسته باشه
یا حال میکنی یا حال نمیکنی دیگه
امید مگه نمیدونی اینا کلا بازیو تموم کردن و نظراتشون وحی مطلقه؟
چه ربطی داره که هی میگی فن سونی؟ مگه چون آدمم فن سونی باشه بعد مثلا سونی یه اشغالی بده باید تاییدش کنن؟
بازی رو به عنوان یه بازی که اجرا میشه نقد کن نه اینکه روی چه سیستمی اجار میشه
خو تو میفهمی توی این بازی مردن یه اشتباهه؟ معلومه که اسلحه ها باید طوری باشه که طرف نمیره بلکه زمین گیر بشه
کی میخواین این چیزا رو بفهمین؟ بازی اگه مشکل داره کوجیما اگه مخش تاب داره شماها هم نادونید!
“هیدئو کوجیما از علاقهی خود به خلق بازیهای مرموز و خاص میگوید” هیدئو کوجیما جان شما لطفا به خلق بازی های “قابل بازی” بپرداز :rotfl:
تنها دلیلی که death stranding نمره نسبتا پایینی(نسبت به انتظارات)آورد وبسایت فلان فلان شده ی stevivor بودش که اومد بانمره ۳۵ خودش حداقل ۳ نمره متای بازی رو پایین آورد جالبیش اینجاست که تو خلاصه نقد خودش گفته:
بازی آشغال هست و یک هشدار به ناشر هایی(سونی) هست که به سازنده هایی(کوجیما)پول میدن تا چیزی به اسم هنر خلق کنند
خب معلومه این نقد از روی تعصب هستش و از طرفی همین سایت به گیرز ۵ نمره ۹۰ رو داده 😐
نمیگم گیرز ۵ بازی بدیه اما بدون ایراد هم نیستش و اگر قرار باشه اون ۹۰ بگیره باید death stranding هم همچین نمره ای میگرفت
۰۰peyman00@
gears 5 رو کامل تجربه کردم
Gears 5 به نظر من ضعیف ترین نسخه از سری Gears of War بود داستان احمقانه ، گیم پلی خسته کننده ،کاراکترها نچسب ، طراحی مراحل از شروع Act 2 فاجعه نمره gears 5 باید ۷۰ یا ۶۵ میشد
:yes:
وقتی G5 بازی نکردی دربارش نظر نده. بدترین نسخهی گیرز او وار Judgement ئه.
خوب شد شما منتقد نشدی وگرنه باید به بازی هایی که متای بالای ۶۰ میگرفت میگفتیم شاهکار
نظرتونم که اصلا از رو فن بازی نیست
تو تا دیروز میگفتی لیاقتش ۸۵ بوده
نکنه اکس باکس خریدنتم الکی بود و تو هم تو زرد از اب درومدی ؟
حالا یکی یکی دارین ثابت میکنین که کلا گیمر نیستین و کنسول هم ندارین :laugh:
باورت میشه هنوز تمومش نکردم؟ حس نمیده اصن..با اینکه نسخه ی ۴ اش رو خیلی دوس داشتم
داستان احمقانه نبود اتفاقا خوب بود که مساله ی نسخه ی دوم بازی رو ادامه داد اما شخصیتا مسه سه گانه اول نیستن و نچسبن
گیم پلی خسته کننده نیست ولی تکراریه.از اول تا آخر داری شلیک میکنی..اگه یکم المان پلتفرمر توش بود خیلی عالی میشد
طراحی مراحله جهان بازش ضعیفه چون اصن ذات این بازی خطیه و سینمایی.نمره ی ۸۰ باید میشد نه کمتر
جناب واقعا نمره ی ۶۵ رو چرا میگی؟ بازی موسیقی خوب گرافیک خیلی خوب گیم پلی لذت بخش خو چرا عدد ۶۵ رو بیان میکنی؟
دقیقاً :yes:
و جالب هم اینجاست که هیچ دلیل و منطقی نیاورده که چرا این بازی نمره ۳۵ باید بگیره ?:-)
خب منتقد گرامی از بازی ایراد میگیری و اونو آشغال خطاب میکنی خب با ذکر دلیل بگو ما هم بدونیم نه اینکه لقبی که برازنده خودت و سایتی که توش فعالیت میکنی بیای به بازی کوجیما نسبت بدی :yes: 😉
بازی ای که ۳۵ میگیره یعنی نه گرافیک داره نه گیم پلی نه موسیقی نه داستان
حیوون بودنه خودشو نشون داد فقط
وگرنه احدی رو ندیدم از داستان و گرافیک و موسیقیش بد بگه چه بسا جزو معدود بازیاییه که دانگرد که نشد بهترم شد گرافیکش
یعنی ۷۰ نمره بخاطر گیم پلی اش کم کرد!! احمقانست
آخه فن بوی همون گیرزی که میگی چند نفر بهش زیر ۵ دادن با این که نسبت به چهارش کلی پیشرفت داشت همون متا رو گرفت
قشنگ تابلو نظرت از روی فن بازیه
تو ازون آدمایی هستی فقط بخاطر متا بازی میکنن
به تنها چیزی هم که اهمیت میدی فن بازیه
اصلا شک دارم حالا که نمرش ۸۴ شده بری طرفش در حالی که یه شاهکاره داستانیه
راجب بخش اول کامنتت:نظرات راجب gears 5 متفاوت هست و هرکی هر یک چیزی میگه:
کسایی که اولین تجربشون از سری گیرز نسخه آخر بوده از نظرشون بازی افت داشته
پ.ن:خودم موفق به تجربه نسخه آخر نشدم ولی با نسخه ۲ خیلی خاطره دارم
راجب بخش دوم کامنتت:اتفاقا اصلا متا برای من مهم نیستش و اگر همین death stranding نمرش ۵۰ هم میشد باز هم تجربش میکردم چون واسم هیچ چیزی مهم تر از داستان نیستش و death stranding هم مشخصه داستان قوی ای داره
اشتباه شد 😐
منظورم این بود:
کسایی که تجربشون از سری گیرز نسخه های اولیه بوده از نظرشون بازی افت داشته و کسایی که گیرز رو از نسخه ۴ یا ۵ شروع کردن از نظرشون بازی عالی بوده
تو خودت هم نظرت یکم بو داره
کلی پیشرفت نداشت و پیشرفت های لازم و به جایی بودن.بازی هنوز همون بیسه خودشه
وقتی میگی دث استرندینگ یه بازی شاهکار داستانیه منظورت اینه که دیگه هیچ المانه خوبی نداره؟ منظورم گرافیک و موسیقیه
نه که حالا بازیات خاص و مرموز نیست 😐
با حرفاش موافقم
mulholland drive
fight club
The Time Traveler’s Wife
Memento
The Silence of the Lambs
Secret Window
paprika (anime)
your name (anime)
این عناوین قابل تامل هستن
The Silence of the Lamb
ایول اینو موافقم
Memento
هرجور نگاش کردم نفهمیدم چی شد
یعنی چی نفهمیدی چی شد
دوبار نهایت سه بار ببینیش مشخصه دیگه
The Time Traveler’s Wife دیگه چی بود این وسط 🙂 بقیه رو حتما موافقم
The Time Traveler’s Wife
اینو چون خودم ترجمه اش کردم توی لیسته :-))
مثل اینکه بسیاری از منتقدین حتی بعد از تجربه ای دث استرندینگ باز هم چیزی از داستانش نفهمیدن !
خدا کنه ادامه این بازی نباشه
برو یه چیز دیگه بساز فقط دمت گرم دیگه تو کار فلسفه و آخرالزمان و ترسناک بازی نرو
ینی شما دمو P.T رو بازی نکردی؟ اشکال نداره رو pc یه دانشجویی پورتش کرده…… بعدش بازی کردی نظرت راجب بازی ترسناک ساختن یا نساختن کوجیما عوض میشه
۹۰ درصد Gameplay بازی خلاصه شده به جا به جا کردن چندتا جعبه! خوب اینم شد گیم؟ 😛
جون من بازی رو اسپویل نکن :laugh:
عکساتو سانسور کن
بعد نظر بده
یه ضرب المثل هست که میگه نگاه نکن کی میگه؟… بشنو ببین چی میگه!
در مورد تو صادق نیست… اونقدر خ.ز.ع.ب.ل.ا.ت گفتی که دیگی هیچکی به حرفت توجه نمیکنه…
پیچیدگی در کنار گیمپلی استاد
دفعه ی پیش یادت رفت
(اگر یک فیلم برای شما ماندگار باشد و بارها آن را تماشا نمایید و یا با دوستانتان در موردش صحبت کنید، میگویید که آن فیلم در مورد چه بود؟ ممکن است شما بار دیگر به تماشای فیلم بپردازید و دوباره به آن فکر کنید. در این زمان، شما به نوعی شروع به درک معنا و هدف واقعی آن میکنید و این با بدن، گوشت و خون شما آغاز میشود. سپس در درون بدن شما باقی مانده و پس از مدتی، چیزی از ذهنتان خارج میشود و با خود میگویید که قصد دارم چیز جدیدی را خلق کنم.)
حرف به شدت منطقی بود قبولش دارم
راستی من سر پست نمرات بازی DS نبودم نظرم الان مینویسم
اون سونی فنایی که هرجا حرف از بازی میشد هی بقیه رو میکوبیدن که آی بازی متای فلان میگره آی این جور میشه اون جور میشه فکر کنم بعد خورد تو ذوقشون و درس عبرتی شد براشون تا دیگه ندیده نظر ندن
اما در مورد بازی ، ما از کوجیما یه بازی با داستان قوی میخواستیم که اکثر منتقدا گفتن داستانش شاهکاره ، گیمپلیش هم تکراریه اشکال نداره بجاش گرافیکش قویه جای خالیش رو پر میکنه خیلی از بازیا هستن که گیمپلی درست درمون ندارن ولی ارزش ده بار بازی کردن رو دارن اینم روش
در مورد متا هم منتقدین امسال نسبت به سال های قبل خیلی سختگیر شدن در ضمن همون طور که قبلا گفته بودم منتقدا با سبک های جدید میانه خوبی ندارن پس انتظار متای بالا نداشته باشین ولی شما گوش نکردین
خلاصه اینکه در شاهکار بودنش شکی نیست اون سونی فنایی خوب حتما تجربش کنن
?:-)
خب مشخصه دیگه
مرموز وقتی دستو پا در بیاره….میشه کوجیما
“مرموز ” بی گیمپلی میشه “موز”
یادمون نره والکینگ دد فصل اول چه جایزه ای برد یادمون نره بازی جورنی چه جایزه ای برد و عملا گیم پلی نداشتن
اینقدر به نداشتن گیم پلی گیر ندین.چون صرفا گیم پلی رو تفنگ میدونید پس نداشتنه تفنگ نمیشه نبوده گیم پلی
بازی گیم پلی نداشت طرف ۵۰ ساعت میشنست پا بازی؟
هی گیم پلی نداره گیم پلی نداره
توی این نسل همه عادت کردن همه مشکلاتشون رو با شلیک کردن حل کنن و این اسمش شد گیم پلی
یه نفر که یه راهه دیگه رو امتحان میکنه هی میان سرکوفت میزنن
هیدئو کوجیما استعداد بیشتری در صنعت سینما داره، چرا که چیزی که سینما احتیاج داره یک داستان پردازی نابه و کوجیما به خوبی توانایی به تصویر کشیدن یک داستان غنی و پیچیده رو داره, اما در زمینه بازی های ویدیویی همیشه سبک خاصی رو طراحی میکنه که باب میل همه گیمرها نیست…
دقیقا… زدی وسط خال!
سبکش زیاده خاصه و به درد دنیای گیم نمیخوره… میدونید چرا؟ چون اون داستان داخل گیم پلی یه بازی نمیتونه پیاده بشه :yes: :yes: :yes:
از استاد هرچه رسد نیکوست
من که به شخصه به خاطر گیم پلی ds از کوجیما ناراحتم….. ولی تو این بد خبری های اخیر ۲ تا خبر میتونه خوشحالم کنه ۱_کوجیما یه بازی ترسناک تائید کنه ۲_بالاخره اون گرافیک مسخرش درست شه و تاریخ عرضه اون مشخص بشه ……… بازی serious sam 4B رو میگم :rotfl:
A Hideo Kojima Game خودش نام بزرگی هست برای خرید بازی Death Stranding :yes:
گریه میکند و به زیر پتو میرود
باز خوبه بازیش به سرانجام رسید ولی به عاقبت گوست وایر دچار نشد که ایکومی ناکامورا کارگردان بازی وسط بازی ول کنه بره با بچه های سونی عکس بندازه
نذار حرفایی که نمیخوام بگمو بگم
چرا تو سوختی؟ یه بازی انجام دادن مگه خیلی غیر قابل دسترسه که بره زیر پتو؟ یه ماه؟ دو ماه؟ تو بگو ۵ ماه پولشو جمع کنه راحت میتونه نسخه ی اصلی بازی رو بخره بعد نهایت یه کنسول از رفیقش میگیره چنذ روز وقت میذاره بازی میکنه
به نظرم تویی که گریه میکنی و زیر پتو میری
آخرشم این مرموز بازی ساختن کار دستش داد نصف منتقدایی که به بازی نمره ی کم دادن چیزی از بازی نفهمیدن
آیا مشکل از کوجیماست که داستان بازیش سطحی نیست یا مکل از منتقده که میخواد فقط بازی رو تموم کنه نمره بده؟
چرت و پرت میگه
اره
تو هم همون قضیه ی روباه و شاهد و دمشی
همین چرت و پرت گو ۳۰ سال پیش یه بازی داد که توی دوره ی خودش از همه بازیای زمان خودش جلوتر بود که فکر کنم هنوز به دنیا نیومده بودی
کسی که چرت و پرت میگه تویی
ذهن وی (هیدئو کوجیما) در سطح دیگری قرار دارد..
نورمن ریداس..
کوجیما کاملا تحت تاثیر آثار دیوید لینچ قرار داره و چه در فانتوم پین و دث استرندینگ به وضوح میشه اینو دید حتی همین مصاحبه بی شباهت به صحبت های لینچ که میگه من نمیخوام لقمه بجوم و تو دهن مخاطب قرار بدم بلکه هر کس به اندازه ذهنش از فیلم های من برداشت میکنه
بازیهای سونی همیشه دشمنان زیادی داشتن این اولین باری نیست که یه انحصاری سونی متای غیر منطقی میگیره انچارتد یادتونه همیشه یه منتقد متعصب پیدا میشه که باعث کم شدن متای بازیهای سونی میشه
اخی مظلوم کوجیما!
این توهم توطعه ها فقط باعث آزار و اذیت خودت و اطرافیانت میشه
یه بازیه خوب نمره ی خوبی میگیره و یه بازیه بد نمره ی بد
اونی که مثلا ۳۵ میشه بعله اون مشخصه قضیه اش چیه.
اما بازی سونی یا بازیه ماکرو یا بازیه EA دشمن داره یه داستانیه که جالب نیست
از رو هم نمیره! دیگه با این همه حمایت سونی یک شبیه ساز کولبری با یک داستان کپی تحویل میدی. وای به حال زمانی که سونی نبود
باز وضعش از میکامی خیلی بهتره که نابود شده بنده خدا
چون شبیه سازه شلیک و تفنگ به تو هیجان میده و کولبری بهت هیجان نمیده پس شد عخ و تف؟
داستانه کپی؟ میشه یه داستان اورجینال طی پنج سال اخیر نام ببری؟
شاهکار فنتوم پین با متای ۹۳
فنتوم پین شاهکار نبود.اینقدر الکی به بازیا لغب شاهکار نبندین
من که به شخصه حدود۱۷سال هست که گیم میزنم و تمامی کنسول ها و همچنین pc رو تقریبا امتحان کردم و بیشتر خاطره هام همون جور که از اسم پروفایلم پیداست با playstationهست و ps4 رو هم قوی تر از کنسول های دیگه ی این نسل می دونم که دلیلش انحصاری های بی نظیرشه از شخصی مثل کوجیما انتظار چنین افتضاحی رو نداشتم هرچند از دوماه پیش تو پردیس گیم هم نوشتم که این تریلر نشون میده که بازی اصلا جالب در نیومده و نتیجشو خودتون دیدین .
این جناب از وقتی که p.tرو ول کرد که از نظر من می تونست دنیای گیم رو بترکونه و نظر هواداران رو به ….حساب کرد من همون موقع فهمیدم که ایشون از خلق هنر و جلب رضایت گیمر های واقعی فاصله گرفته و رفته دنبال منفعت و سود بیشتر .p.tاونقدر پر طرفدار بود که همون دموی اولیه اش توی دنیا صدا کرد و تقریبا همه دانلودش میکردن و ماد های جدیدی پیوسته بهش اضافه شد .
خب دیدیم که گاد چه غوغایی کرد و red dead 2 هم عالی بود و اسپایدی هم یه حال توپ غیر منتظره
و انحصاری های زیبایی قبل اون مثل هورایزن و انچارتد ۴ و…..
پس نباید به سونی خورده گرفت و این گنده جناب کوجیما بود که بعد از اون همه قایم موشک بازی و رمز و رموز ساختن و کار بسیار زشت ایشون که به گیمر ها توصیه کرد تریلر بازی رو نبینن تا شاهکارشون تو دهنشون دست نخورده بمونه و از یه عنوان کاملا معمولی یک تصور هنرگونه و زیبا داشته باشن .
امید وارم کوجیما درس گرفته باشه و دوباره روند ساخت سایلنت هیل p.t رو از سر بگیره.
جناب ما لطف کن گیم رو بذار کنار.یا بی زحمت فقط بشین گیمتو بزن اخبار رو دنبال نکن
خیلی دارم سعی میکنم محترمانه جوابتو بدم چون اصن نمیفهممت
خدا به ماها رحم کنه با این کامنت دادنا.آخه پسره خوب pt ماله کونامیه حق و حقوقش و وقتی کوجیما اخراج شد چطور بیاد بسازش؟ خو چرا با حرفای نسنجیده اتون آدمو عصبانی میکنید؟ کوجیما چطور روند بازی رو از سر بگیره وقتی توی کونامی کار نمیکنه؟
یعنی چون رفت دنبال یه چیز جدید و مسه خیلیا یه بتل رویال نساخت یعنی رفت دنبال منفعت شخصی؟ ماد جدید پیوسته به pt اضافه میشد؟ دقیقا از چی حرف میزنی؟
گند کوجیما رو تو بازی کردی که کلمه ی گند رو بهش میچسوبنی؟ تو اصن چهار تا نقدر ویدیویی و درست حسابی دیدی ازش؟
تو خو اصن خبر نداری pt ماله کوجیما نیست
لطفا خواهشا برو بازی کن فقط.اخبارو دنبال نکن
به جورایی خیلی باهاله باعث چندین بار تکرار کردنش میشه تا بفهمیم باید بگم تو فقط بسیاز
کوجیما گفته میخواد وارد صنعت سینما هم بشه لطفا پوشش بدید