شکست غافل‌گیرانه‌ی Concrete Genie | جدول فروش هفتگی بریتانیا - گیمفا
شکست غافل‌گیرانه‌ی Concrete Genie | جدول فروش هفتگی بریتانیا - گیمفا
شکست غافل‌گیرانه‌ی Concrete Genie | جدول فروش هفتگی بریتانیا - گیمفا
شکست غافل‌گیرانه‌ی Concrete Genie | جدول فروش هفتگی بریتانیا - گیمفا

شکست غافل‌گیرانه‌ی Concrete Genie | جدول فروش هفتگی بریتانیا

مهرداد آهاز
۲۰:۴۵ ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
شکست غافل‌گیرانه‌ی Concrete Genie | جدول فروش هفتگی بریتانیا - گیمفا

همان‌طور که مطلع هستید، هفته‌های شلوغی را از لحاظ انتشار بازی‌های بزرگ، پشت سر می‌گذاریم و ترافیک فشرده‌ی بازی‌ها، رقابتی هیجان‌انگیز را در جداول فروش صنعت باز‌ی‌های ویدئویی، ایجاد کرده است. بازی مورد انتظار Concrete Genie نیز در خلال آن‌ها عرضه شد و متاسفانه فروشی بسیار ناامیدکننده را در بریتانیا، تجربه می‌کند.

بازی Concrete Genie که توسط استودیوی پیکسلوپوس (Pixelopus) توسعه یافته و شرکت سونی (Sony) وظیفه‌ی تبلیغات و نشر آن را بر عهده داشته است، بازی‌بازان را در نقش پسری جوان قرار خواهد داد که با نقاشی‌کردن، می‌تواند موجودات زنده‌ای را خلق کند. این بازی منحصر به فرد با دارا بودن داستان و گیم‌پلی جذاب، توانست جوایز بسیاری را در مراسم Gamescom 2019 از آن خود کند و تحسین منتقدین را برانگیزد. اما با وجود چنین موفقیت‌هایی، متاسفانه شرایط دشواری را از لحاظ فروش تجربه می‌کند و در هفته‌ی نخست ورود خود به بازار، رتبه‌ی سی و یکم جدول را به خود اختصاص داده است.

همان‌طور که مستحضر هستید، مجموعه FIFA به شدت در بریتانیا محبوب است و نسخه‌ی جدید آن یعنی FIFA 20، در هفته‌های اخیر رتبه‌ی اول این جدول را از آن خود کرده است. این بار نیز طبق انتظارات و برای سومین هفته‌ی پیاپی، صدرنشین بوده و به احتمالا زیاد، هم‌چنان به سلطنت خود ادامه دهد.

در رتبه‌ی دوم نیز همانند هفته‌ی گذشته، بازی محبوب Ghost Recon: Breakpoint قرار دارد که حضور جان برنثال (Jon Bernthal)، بازیگر محبوب سینما و تلویزیون، در این بازی از عوامل موفقیت آن محسوب می‌شود.

اما در این هفته، تغییراتی را در رتبه‌ی سوم شاهد هستیم و بازی موفق Mario Kart 8 Delux توانسته است با ۴ پله صعود، رتبه‌ی یاد شده را از آن خود کند. این بازی در هفته‌های گذشته نیز رتبه‌های مناسبی را کسب نمود و هم‌چنان به فروش شگفت‌انگیز خود ادامه می‌دهد.

نکات قابل توجه جدول:

بازی محبوب GRID در هفته‌ی جاری منتشر شد و اکنون شاهد حضور آن در ۱۰ عنوان پرفروش بریتانیا هستیم. این بازی که توسط شرکت کدمسترز (Codemasters) توسعه یافته است، به نوعی چهارمین نسخه و ریبوتی بر مجموعه‌ی GRID محسوب می‌شود که در هفته‌ی نخست ورود خود به بازار، رتبه‌ی پنجم جدول بریتانیا را به خود اختصاص داده است.

بازی سکوبازی Yooka-Laylee and the Impossible Lair نیز در هفته‌ی جاری منتشر شد و به عناوین موفق سال جاری از لحاظ نمرات، پیوست. اما متاسفانه این بازی نیز مانند Concrete Genie، شاهد فروش ضعیفی در بریتانیا بوده و در هفته‌ی نخست ورود خود به بازار، رتبه‌ی سی و یکم جدول را به خود اختصاص داده است.

بازی‌های محبوب Gears 5 و Borderlands 3 نیز دچار افتی جزئی در فروش شده‌اند و هم‌چنان در ۱۰ عنوان پرفروش این جدول، جایگاهی را به خود اختصاص داده‌اند.

بازی‌های Sea of Thieves و Minecraft نیز به مانند هفته‌های اخیر، رتبه‌های مناسبی را به خود اختصاص داده‌اند و سلطان بلامنازع این جدول یعنی Grand Theft Auto V، مجددا به ۱۰ بازی پرفروش بریتانیا بازگشته است.

بازی‌های انحصاری:

همان‌طور که اشاره شد، بازی‌های Mario Kart 8 Delux و The Legend of Zelda: Link’s Awakening عملکرد شگفت‌انگیزی را از لحاظ فروش ارائه می‌کنند و دیگر عناوین شرکت نینتندو (Nintendo) نیز رتبه‌های مناسبی را در جدول، به خود اختصاص داده‌اند.

بازی‌های Gears 5 و Sea of Thieves که در هفته‌ی گذشته‌ توانسته بودند، جایگاه مناسبی را در ۱۰ عنوان پرفروش این لیست به خود اختصاص دهند، هم‌چنان فروش شگفت‌انگیزی را در بریتانیا تجربه می‌کنند؛ که موفقیت بزرگی برای شرکت مایکروسافت (Microsoft) محسوب می‌شود.

شرکت سونی (Sony) هم‌چنان از وضعیت نامناسبی در بریتانیا برخوردار بوده و بازی‌های Spider-Man و God of War که از عناوین موفق آن‌ها محسوب می‌شوند، رتبه‌های بیست و پنجم و بیست و یکم را کسب کرده‌اند. انتظار می‌رفت که انتشار بازی Concrete Genie، وضعیت بهتری را برای آن‌ها رقم زند ولی متاسفانه، این بازی نیز دچار شکستی ناگوار از لحاظ فروش شده است. اما بازی به شدت مورد انتظار Death Stranding، به زودی منتشر خواهد شد و شرکت سونی نیز تبلیغات گسترده‌ای را برای آن برپا کرده است؛ که می‌تواند وضعیت بهتری را برای آن‌ها، در ماه‌های آتی رقم زند.

شما می‌توانید لیست منتشر شده را در قسمت پایین مشاهده کنید:

نام بازیرتبه‌ی این هفتهرتبه‌ی هفته‌ی گذشته
FIFA 20۱۱
Ghost Recon: Breakpoint۲۲
Mario Kart 8 Deluxe۳۷
Gear 5۴۴
GRID۵ورودی جدید
Minecraft۶۹
The Legend of Zelda: Link’s Awakening۷۵
Borderlands 3۸۳
Grand Theft Auto V۹۱۲
Sea of Thieves۱۰۸

علاقه‌مندان می‌توانند لیست هفته‌ی گذشته را نیز از این نشانی مشاهده نمایند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

شکست غافل‌گیرانه‌ی Concrete Genie | جدول فروش هفتگی بریتانیا - گیمفا
شکست غافل‌گیرانه‌ی Concrete Genie | جدول فروش هفتگی بریتانیا - گیمفا
شکست غافل‌گیرانه‌ی Concrete Genie | جدول فروش هفتگی بریتانیا - گیمفا
شکست غافل‌گیرانه‌ی Concrete Genie | جدول فروش هفتگی بریتانیا - گیمفا
شکست غافل‌گیرانه‌ی Concrete Genie | جدول فروش هفتگی بریتانیا - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Hala madrid گفت:

    حیف شد 🙁 ای کاش این اثر هنری رو بیشتر بهش توجه میکردن

    • HEAVY SQUAD گفت:

      اگه واسه استیم میومد شاید یه ۴ میلیونی میفروخت اما اینجا تا کسی ازش حمایت نکنه استارت فروشش رقم نمیخوره
      قضیه دیتروید و پیودپای رو که همه میدونیم
      اینم به چنین حمایتی نیاز داره

    • MS GAMER گفت:

      این انگلیسی یا بازی های آنلاینی که توش پرداخت درون برنامه ایو لوت باکس باشرو خیلی دوست دارن کلا والا,در مورد فروش بازی Concrete Genie هم فروش کمش عجیبه و البته بیشتر بخاطر سلیقه گیمرهای جدیده جالبه بعد همین گیمرها میگن چرا ea یا اکتی لوت باکس میکنن تو پاچمون چرا بازی های داستان محور خوب کم شده,خوب عزیز دل میری زرت و زرت لوت باکس میخری به بازی های داستان محور اهمیت نمیدی همه اینا باعث میشه که بازی های داستان محور روز به روز کم بشنو بازی های آنلاین کم محتوا لوت باکس دار روز به روز زیاد

    • bushwhack گفت:

      تا وقتی که آشغالای یوبی سافت و EA مونده کسی نمیره یه بازی هنری بگیره…
      بیشترین خریداران کنسول سونی هم همون کشورای اروپای غربی و آمریکای شمالی هستن پس تعجبی نداره حتی بازیای انحصاری معروف هم اونطور که باید بفروشن نمیفروشن…
      کنسول فقط نینتندو…فقط داره کار خودشو میکنه… با اصالت، هنرمند، بدون حاشیه، نه مرض رزولوشن داره نه فریم ریت…همه پلتفرما تو سر وکله هم میزنن آخرش هم نینتندو جایگاهش بالاتره و بهتر میفروشه!

  • electropop گفت:

    حدود ۲ ساعت GRID 4 رو بازی کردم. بعد از NFS: Rivals و Forza Horizon 3 بهترین بازی اتومبیلرانی بود که این نسل بازی کردم. گول گرافیک پایین‌شو نخورین، حتماً بازیش کنین مخصوصاً PS بازا که ریسینگ درست درمونی هم ندارن.

  • electropop گفت:

    Gears 5 اصلأ مالی نیست. تو فروشگاه نیم ساعت با TV 4K بازیش کردم ولی اصلاً حال نکردم، احساس می‌کردم همون GoW4 رو دارم بازی می‌کنم. برای همین GRID 4 رو گرفتم، ازشم راضی‌ام.
    خلاصه PS فنا گرید ۴ رو ازت دست ندیدن که ازین بهتر گیرتون نمی‌یاد.

  • واقعا ظلمه اگه از عناوین خاص مثل Concrete Genie حمایت نشه. حتی هنوزم از Rain، Tokyo Jungle و Puppeteer خاطرات خوش دارم. امیدوارم سونی به حمایتش از اینجور بازی ها ادامه بده.

  • Ellis.redmondy گفت:

    اممم حیف که این چنین عناوینی کم بفروشن ولی خوب اینجور معلومه استقبال زیادی نشده نسخه فیزیکی بازی..امیدوارم نسخه ی دیجیتالی فروشش برای استودیو خوب باشه….
    و گیرز ۵ که عشق کردم این نسخش چند هفته تو جدوله که طبیعیه و سی اف دیس خدایی معرکه فروش میکنه سه هفتس تو جدوله با این که گیم پس هم هست و خیلی پلیر داره بیشتر از ۵ میلیون پلیر داره واقعا مرسی به استودیو ریر با پشتیبانی عالیش نوش جونشون این فروش به ماکرو و ریر….گیرز ۵ که معرکه بود خدایی
    این چند هفته بازی های ماکرو عالی فروختن با اینکه گیم پس هم هستن…نوش جونتون…
    ببنیم با عرضه ی بازی های بزرگ جدول چه تغییری میکنه
    جی تی ای هم که اومده باز جدول
    گوست ریکون هم که برعکس متا اینا داره فروش عالی میکنه دو هفته تو جدوله.. و ریسینگ جدید هم که هفته ی اول پنجمه که عالیه و نشون دهنده ی سبک ریسینگ که خیلیی طرفدار داره….

  • Ellis.redmondy گفت:

    ولی در عوضش بازی دث عرضه بشع مطمعنن استقبال خوبی میشه فن های این بازی و طرفداری های کوجیما و هفته ها تو جدول میمونه و جای این مدتی که هیچ بازی سونی تو جدول نبوده جبران میکنه…دث بازی بزرگی محسوب میشه و تبلیغات زیادی هم کرده براش سونی تا عرضش هم و چیزه زیادی نمونده امیدوارم فروش عالی داشته باشه…
    همه ی بازی های داستان محور فروش عالی کنن…

  • Mr Hill93 گفت:

    خب معلومه تا وقتی که اشغالایی مث گوست ریکان و فیفا ۲۰ هست که هردوشون نسبت به نسخه سال قبلشون هیچ فرقی نکردن و مث بنز هم فروش میکنن هیشکی سراغ شاهکاری هنری مث cancrete genies نمیره

  • جالبه موج منفی عجیبی که برای بازی FIFA 20 درست شده توی فروشش هیچ تاثیری نذاشته! این هم مثل بازی های یوبیسافت هست که همه ازش بد میگن ولی خودشون نفرات اول میخرن بازیو و کلی هم ازش لذت میبرن. FIFA 20 هم زمان عرضه مشکلاتی داشت اما با اپدیت ها مقدار زیادیش برطرف شده و بخش کریر هم که به شخصه هیچ مشکلی نداشتم تا حالا و باگ های گفته شده رو ندیدم. حتما این عنوان رو تجربه کنید دوستان تجربه فوتبالی بی نظیری هست. ضمن اینکه با پول واقعی فقط میشه فیفا پوینت خرید و پک باز کرد که اکثر این پک ها بازیکن جالبی ندارن خصوصا اوایل بازی. با بازی کردن به راحتی میتونید بازیکن های بسیار خوبی رو بخرید بدون هیچ پرداخت درون برنامه ای

  • این که تو جدول نیست نمیشه گفت فروش بدی داشته باید گفت طبق انتظارها عمل نکرده

شکست غافل‌گیرانه‌ی Concrete Genie | جدول فروش هفتگی بریتانیا - گیمفا