نظر منتقدان در رابطه با گیمپلی بازی The Last of Us Part 2
طی روزهای اخیر تاریخ انتشار بازی The Last of Us Part 2 مشخص شد و همچین منتقدان بازیهای ویدئویی این فرصت را داشته تا سه ساعت اولیه از گیمپلی این بازی را تجربه کنند. بر همین اساس نظرات و نقدهای اولیهی خود زا این بازی را منتشر کردهاند که با یکدیگر مروری بر آنها خواهیم داشت.
نکته: مطالبی که در قسمت زیر مطالعه میکنید، قسمتهای زیادی از گیمپلی بازی را فاش میکند.
تجربهی کوتاه من از بازی The Last of Us Part 2 که البته بالای دو ساعت به طول انجامید، بسیار جذاب و چالش برانگیز بود. نگاهی کوتاه و جذاب به محصولی که استودیوی ناتی داگ در حال توسعهی آن است. من یکی از کسانی هستم که وقتی نسخهی دوم برای اولین بار معرفی شد، ساخت آن را غیر ضروری می دانستم. اما با توجه به بازی که من آن را تجربه کردم، بسیار واضح است که ناتی داگ سیستمها و مکانیکهای بازی را به شکل پیچیده و البته جذابی ارتقا داده است که به افزایش شور و هیجان مبارزات بازی کمک میکند و امیدوارم این روند ادامه پیدا کند. دنیای بازی بسیار بزرگتر به نظر میرسد هم از لحاظ کاوش و هم از لحاظ سطح روایت داستان و من نمیتوانم برای تجربهی سایر قسمتهای بازی و یاد گرفتن چیزهای بیشتر از دنیای آن صبر کنم زیرا آنها تنها قسمت کوچکی از بازی را در اختیار ما قرار دادهاند. این دمو بر این موضوع دلالت داشت که ادامهی داستان جوئل و الی، یک ماجراجویی جذاب خواهد بود.
قابلیتها و تواناییهای جدید Ellie در قسمت دوم به وسیلهی دشمنان باهوشتری به چالش کشیده میشود؛ کسانی که هماهنگی بیشتری با یکدیگر داشته و سعی می کنند تا با همکاری یکدیگر الی را مجبور کنند تا با مخفی کاری کار به جایی نبرد و او را از کاور خارج کرده یا او را تکه تکه کنند. بزرگترین تغییر یا ویژگی جدید در مبارزات بازی، سگهای شکاری هستند که توسط دشمنان به کار گرفته شده تا با بو کردن، رد دشمنان و افرادی که به کمپ آنها نفوذ میکنند را گرفته و آنها را پیدا کنند. سگها سیستم مخفی کاری بازی را به طور کلی تغییر میدهند زیرا آنها الی را مجبور میکنند تا جابجایی و فعالیت بیشتری داشته باشد. شما نمیتوانید برای فرار از سگها و برای اینکه توسط آنها شناسایی نشوید، تنها پشت بوتهها یا هر چیز دیگری پنهان شوید بنابراین شما هم اکنون باید با دشمنان جدیدی دست و پنجه نرم کنید که شما را بو میکشند. خوشبختانه این که الی میتواند در میان بوتههای بلند به صورت خزیده حرکت کند باعث میشود دشمنان به سختی بتوانند وی را شناسایی کنند . بنابراین اگرچه مواردی به مانند سگها شما را وادار میکنند تا دائما جابجا شوید اما در عین حال گزینههای بیشتری برای مخفی کاری پیش روی دارید؛ حداقل اگر فاصله شما با دشمن کمی زیاد باشد. من هنگام مشاهده دستخط نوشتههای بازی و همچنین احساس الی هنگامی که برای سلاح خود یک سایلنسر ( صدا خفه کن) میسازد، شگفت زده شدم.
کسانی که نسخهی اول این بازی را دوست داشتند، قطعا از تجربهی نسخهی دوم لذت خواهند برد. ناتی داگ یک دنیای غنی و عمیقا قابل باور خلق کرده است که مملو است از محیطهای پیچیده با جزئیات فراوان.
نیمهی دوم دمو نیز تقریبا ۹۰ دقیقه زمان داشت اما بیشتر وی هستهی اصلی بازی یعنی مبارزات آن تمرکز داشت. مبازات بازی بسیار پویا به نظر میرسند و سلاحهای متنوع یا روشهای متعددی برای پیش برد مراحل یا مبارزات بازی وجود دارند. محیطهای بازی هم اکنون بسیار بزرگتر هستند که ساختمانهای زیادی در آن قرار دارند که مراحل داستانی زیادی از بازی در آنها جریان دارند که باعث یکپارچگی مبارزات بازی میشوند؛ موضوعی که در نسخهی اول وجود نداشت.
Eurogamer
این سکانسی از بازی است که حجم سنگینی از مبارزات در آن جریان دارد و به ما یادآوری می کند که مبارزات The Last of Us دایای مکانیزمهای زیادی است. جزئیات فراوانی در این قسمت وجود دارد؛ به طور مثال شما میتوایند علاوه بر نشستن، به صورت دراز کش نیز حرکت کنید که همین موضوع گزینههای مخفی کاری را افزایش میدهد. الی همیشه یک چاقو یا همان shiv را همراه خود دارد و این بدین معنی است که اگر خواستید خیلی بی سر و صدا به سراغ یکی از دشمنان بازی بروید و وی را از پای درآورید، این سلاح گزینهی بسیار خوبی است. البته کلیدی برای جاخالی دادن در بازی نیز تعبیه شده است که به خصوص در مبارزات نزدیک بسیار کاربرد دارد که این سیستم کمی به Arkham شباهت دارد اما هویت منحصر بفرد خود را داراست.
گزینههای زیادی که بازی پیش روی شما قرار میدهد و اینکه شما به راحتی میتوانید هر یک از آنها را برای پیش برد بازی انتخاب کنید، من را به یاد اسنیک در Metal Gear Solid 5 میاندازد؛ حتی اگر کاملا به همان اندازه جذاب نباشند. البته ترکیب کلیدهای بازی کمی عجیب است. به بیان سادهتر شما باید با یک کلید هم خشاب گذاری انجام دهید و هم تیراندازی کنید و همین موضوع در رابطه با جاخالی دادن و دویدن نیز صدق میکند که در مجموع باعث میشود کنترل بازی کمی عجیب و غریب به نظر برسد.
بر خلاف جوئل، کلیدی برای پریدن الی تعبیه شده است بنابراین او میتواند از تمام مکانها بالا رود و این موضوع یکی دیگر از روشهای فرار است اما در عوض باعث میشود به راحتی توسط دشمنان شناسایی شوید. در مجموع من احساس کردم که بهتر است بازی را با مخفی کاری پیش ببرم. دراز کشیدن در میان بوتههای بلند باعث میشود به سختی دشمنان متوجه حضور الی شوند اما هرچقدر به آنها نزدیک تر شوید، شناسایی شما برای آنها راحتتر میشود. به طور خلاصه در The Last of Us Part II شما هیچوقت نمیتوانید پنهان بمانید و یا هیچوقت در امان نیستید.
پر بحثترینها
- نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- مدیرعامل ناتی داگ: بازی بعدی هیجانانگیزترین پروژهای است که روی آن کار کردهایم
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- مشکلات متعدد بهینهسازی STALKER 2 روی ایکس باکس سری ایکس؛ رسیدن به نرخ فریم صفر در مکانهای شلوغ
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- اطلاعات جدیدی از مذاکره میان سونی و شرکت مادر FromSoftware منتشر شد
- جزئیات اولین بهروزرسانی Stalker 2 اعلام شد
- آیا پیشنهاد سونی برای خرید Kadokawa، شرکت مادر FromSoftware، منطقی است؟
نظرات
اول از تیم گیمفا تشکر میکنم که خبرهای ابرشاهکار تاریخ لست رو اینقدر سریع پوشش میدید
دوم منتظر تریلر ساعت ۱۱:۳۰ امشب هستم
سوم بچه ها من نقدهارو خوندم همون نکاتی بود که خودم و بقیه دوستان اشاره کردن خطر اسپویل خاصی میشه گفت نداره اگر کامنت های مارو خوندید
ولی از همه خواهش میکنم تورو به هرچی میپرستید اگر هر بازی ای هر تریلری هرچی دیدید شنیدید خوندید قبل از اظهار نظر یک خطر اسپویل بزارید که برای بقیه بی نمک نشه
چه این بازی چه هر بازی دیگه ای
خواهش میکنم رعایت کنید مرسی
پس گیم پلی که قرار بود بیاد چی شد ساعت ۱۱:۳۰
من تو یوتیوب هم زدم چیزی پیدا نکردم
فکر کنم فقط برای منتقدا بوده
نمیدونم
برای منتقدین بوده و فکر نکنم در دسترس عموم قرار بگیره
نکته ای که در مورد سایلنسر وجود دارد این است که استفاده از آن محدودیت دارد که بوسیله نقطه نمایش داده میشد اگر گیم پلی را دیده اید،اگر دوستان متال گیر رو بازی کرده باشند اونجا هم یک خط وجود داشت برای استفاده از سایلنسر فقط یک خشاب.و بعد اگر آن ها را زیاد با این قابلیت هدشات میکردید کلاه روی سرشون میذاشتند.و وقتی تمام میشد اگر میخواستید دوباره از سایلنسر استفاده کنید،باید سفارش میدادید لست الهام گرفته از متال.متشکر از نویسنده عزیز.
ناتی داگ چه کرده همه رو دیوونه کرده :inlove:
کنترل بازی عجیب غریبه؟ ?:-) 😕
فداسرت باو.این جور که معلومه با L1 جاخالی میده الی
و اینکه جون عزیزتون وقتی بازی رو گرفتین(۲اسفند)مارو هم آدم حساب کنین یه “خطر اسپویل”بزنین.بخدا قسم ۱ ثانیه بیشتر وقت نمیبره
اره به خدا چون من با ترس از اسپویل داستان بعد از ۲ اسفند دیگه تو گیمفا کامنت نمیدم میترسم یکی اسپویل کنه
دقیقا :yes: از ۲ اسفند من فضای مجازی و کامنتای تو گیمفا و زومجی رو میبوسم میزارم کنار
اصن برای گوتی ۲۰۲۰٫جای سوال مونده
این بازی یه ایراد داره اونم هیچ ایرادیه شاهکاری ماندگار
خوب همونطور که معلوم بود انگار برگی نمونده براشون!
چون این پست احتمال بازدیدش زیاده بازم میگم نویسنده های عزیز مثل همین پست که خطر اسپویل زدید هر خبری چه اسپویل داستانی چه گیمپلی و…. یا خبر رو پوشش ندید یا عین همین پست قشنگ معلوم کنید
کامنت های دوستانی که هرگونه اسپویل از یه کاتسین تا یه دیالوگ بازی رو اسپویل میکنه تایید نکنید
کاربرای عزیز هم مراعات کنید هر چیزی به نظرتون اسپویل ه رو بیان نکنید
این بازی برا من و خیلی ها مورد انتظار ترین نسل بوده و حساس ترین و خاص ترین هم هست دمتون گرم چیزی رو اسپویل نکنید
با تشکر
اینم یادم رفت زمان عرضه اون گروه بی درد جامعه که روز اول استیل بوک بازی رو تهیه میکنن یا بدتر اونایی که از یوتوب یا توییچ تماشا میکنن نیازی نیست اینجا صفر تا صد داستان رو شرح بدن یه چند هفته صبر کنید اکثر دوستان بازی رو تجربه کنن
گرافیک بازی وحشتناک مصنویی و ضعیفه
انگار بازی نسل ۷ داری بازی میکنی
پس شما یه زحمتی بکش الکی حجمتو حروم نکن اینو نبین 😉
باز یه عده ترول پیداشون 😐
یعنی چی مگه قرار نیست بازی ۲ اسفند بیاد پس چطور همه دارن از الان نقدش میکنن و گیم پلی میاد مثل یه جوری جو انگار مثلا قرار ۲ یا ۳ روز دیگه بازی بیاد.اصلا درک نمیکنم الان بازی باید با توجه به زمانی که میخواد بیاد خیلی کار داشته باشه چطور اینا انقدر دقیق تجربه کردن بازی رو
ناتی داگ بزرگ یک نسخه دمو در اختیار بعضی منتقد ها قرار داده که ۲ ساعت بازی کردن
( البته یک ویدئو در یوتیوب تیترش زده ۴ ساعت بازی کردیم )
حالا تا بازی بخواد بیاد یکمی پولیش میکنن باگ چیزی هم داشته باشه میگیرن
من فقط امیدوارم تا روز تجربه این بازی زنده باشم تجربه کنم بعدش مردم مهم نیست :-* زندم فقط برای تجربه عشقم لست
حالا ببین نسل بعد با سخت افزار قوی پلی ۵ قراره ناتی داگ چه فیزیک و گیم پلی و گرافیک و ابرشاهکاری بیرون بده
و اینو تصور کن اگر ناتی داگ میخواست برای کامپیوتر با سخت افزار نامحدودش بازی بسازه چی میشد :hypnotized:
خدا میدونه نسل بعد ناتی داگ چی تحویل میده :chic: :chic: :chic: :chic:
متای ۹۵ یا ۹۶ البته اگه بعضیا پیدا نشن تر بزنن تو نمراتش تا نود هفتم میاد
داداش همه میدونیم متای بازی ۱۰۰ ه ولی تا امثال واشنگتن پست و یو اس گیمر ( ببینید تو رو خدا به همون چیزی که میخواستن رسیدن چقدر معروف شدن این سایت های حروم…. ) و سایتایی که چه مبالغی جا به جا….. بگذریم هستن منم همون بالای ۹۵ حساب میکنم
مطمئنا یه عده احمق میان از خشونت بازی ایراد میگیرن.نمیتونی خب برو فیفا بزن تورو چه به تلو :smug:
شانس بیارن فعالای حقوق حیوانات علاف نیان گیر ندن به بازی.اون دفعه به فارکرای ۵ گیر دادن گفتن خشونت علیه ماهی ها توشه چون میشه ماهیگیری کرد :hypnotized: 😐
تشکر ویژه از تیم پرتلاش گیمفا، واقعاً توی پوشش اخبار این بازی سنگ تموم گذاشتید و همهی اینا درحالیه که امروز بخش گیمفان هم با تلاش تیم خبری و تحریریه روی سایت رفته
دمتون گرم واقعاً
منو یاد دیزگان میندازه بازی
https://www.instagram.com/p/B24xkA2lEBD/?igshid=1bu3rxgx8s9fc
سه تا شاهکار اسپایدرمن/ god of war 2018 / red dead 2 برام اسپویل شدن پایانشون 😥
بازی fallout 4 هم اسپویل کردن برام (میدونم متاسفانه داستانش درحد قبلی ها نبود ولی خب یکی از فرانچایزای مورد علاقه م رو اسپویل کردن برام)
gears 5 هم خب دوستان ترکوندن برام
از اون ور DMC 5 رو هم خراب کردن برام
همین امروز هم borderlands 3 که سالها منتظرش بودم اسپویل شد برام 😥 اونم اسپویلی ناجور
هعی خدا tlou 2 و death stranding اخرش توسط یه مشت ادم ….اسپویل میشه برام
بد دردیه داداش درکت میکنم :yes: من هیچ فیلم،سریال و بازی نبوده که واسم اسپویل نشده باشه 🙁 فرهنگ یه عده واقعا در حد صفره :no:
این چیه دیگه بابا بازی خطی که دیگه باید جزییات هر جا بیش کامل طراحی کنی نشستیم برگ درخت و سبزه طراحی کردین مگه جهان بازه بخوای خودت بری دنبال جزییات بازی مترو exodus که میخورد اینو اصلا همون ۲۰۳۳ هم حتی خرده جوبای روی زمیندار طراحی کرده بودن از نظر آزادی عمل گیم پلی و اتمسفر و زنده بودن جهان قشنگ میشه بگی هیچی نداره تو هر سایتی زدم نوشتن big empty boring world داستان و گند زده باشن قطعا متاش بالای ۸۰ نمیاد حداقل دو تا روده و بدنی از پنجره ها آویزان کن خیلی خالیه اصلا بعدم مگه سال ۲۰۳۰ نیست چرا حال و هوای دهه شصت تهران داره.
لطفا لینک همه یا بیشتر اون سایت هارو بده ممنون
تا این دوستمون لینکشو آماده کنه،
The Last of Us Part 2: What We Think After 2 Hours of Play
منتقد IGN:
Set in a richly-detailed world
عمو جون ، سوزش بازیای انحصاریمعنویتون یعنی انقد زیاده که با اکانتای جعلی بیاین ترول کنین؟؟؟جفتتون که چرت و پرت گفتین که بعیدم نیست یکی باشین ، اکانتای جدید و ناشناسین بابا میخواین ترول کنین حداقل خلاقیت بخرج بدین انقد تابلو کار نکنین….ایکس باکس نفله کن تو راه :rotfl:
نکته ای درباره عملکرد دوتا انحصاری سونی قبل از عرضه رسمی.
ناتی داگ دقیقا کاریو کرد که کوجیما با death strandingنکرد!با یه تیزر تاریخ عرضه شروع کرد و بلافاصله قبل از اینکه عرق گیمرجماعت خشک بشه رفت سراغ ارایه دموی قابل بازی به منتقدا،(به گیمرا هم امیدوارم بدن)که درنتیجه ویدیوهاشم به بیرون درز میکنه وطبیعتا جذب مخاطب بیشتری بدنبال داره.کدوم کار بهتر بود انصافا؟کدومش هایپ بیشتری داشت؟جدای از طرفدارهای هر دوعنوان اون قشر خاکستری جذب کدوم میشن؟(از پیش فروشهاشون شاید بشه حدس زد).
گیم اسپات تعریف کرده بالای ۹ میده.
نظر منتقدان همگی مثبت هستش و از جمله ign خیلی خوشم اومد
تجربهی کوتاه من از بازی The Last of Us Part 2 که البته بالای دو ساعت به طول انجامید، بسیار جذاب و چالش برانگیز بود
امیدوارم ناتی کلیدها و تغییر بده، باز کردن در با مثلث یه جوریه، گیمرا تقریبا اینو به مربع عادت دارن، حالا این هیچی اون سایت که زده کلید خشاب گذاری و تیراندازی هم یکیه فک نکنم زیاد جالب باشه
تو نسخه ی اول هم همین کلید بود برای خشاب گذاری . R2 رو وقتی L2 رو نگرفته بودی اگه میزدی خشاب عوض میکرد