آرون گرین‌برگ از موضع مایکروسافت در قبال بازی‌های انحصاری می‌گوید - گیمفا
آرون گرین‌برگ از موضع مایکروسافت در قبال بازی‌های انحصاری می‌گوید - گیمفا
آرون گرین‌برگ از موضع مایکروسافت در قبال بازی‌های انحصاری می‌گوید - گیمفا
آرون گرین‌برگ از موضع مایکروسافت در قبال بازی‌های انحصاری می‌گوید - گیمفا

آرون گرین‌برگ از موضع مایکروسافت در قبال بازی‌های انحصاری می‌گوید

مرصاد قدیری
۲۲:۱۵ ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
آرون گرین‌برگ از موضع مایکروسافت در قبال بازی‌های انحصاری می‌گوید - گیمفا

در سال جاری، شرکت مایکروسافت علاوه بر انتشار دو بازی Ori and the Blind Forest و Cuphead برای کنسول نینتندو، عنوان بزرگ Gears 5 را نیز راهی فروشگاه استیم کرد. همان‌طور که می‌دانید، بازی‌های انحصاری فرست پارتی به ندرت برروی دیگر پلتفرم‌ها منتشر می‌شوند. به همین خاطر، تصمیمات اخیر مایکروسافت سبب شد تا مردم تصور کنند که این شرکت قصد دارد مسیر ناشر‌ان ترد پارتی را انتخاب کند.

اما به گفته‌ی آقای آرون گرین‌برگ (Aaron Greenberg)، مدیر بخش بازاریابی مایکروسافت، این موارد تنها استثنا هستند و تغییر مسیر این شرکت را نشان نمی‌دهند. با این‌که اکثر سران مایکروسافت توضیح داده‌اند که استودیو‌های جدید اکس‌باکس تنها برروی تولید محتوای انحصاری برای پلتفرم‌های این شرکت آمریکایی تمرکز دارند، اما هنوز هم عده‌ای اعتقاد دارند که مایکروسافت بازی‌های جدید خود را به طور مستقیم برروی دیگر کنسول‌ها نیز منتشر خواهد کرد. حال در طی مصاحبه‌ای با وب‌سایت MCVUK، گرین‌برگ در مورد موضع مایکروسافت در قبال بازی‌های انحصاری صحبت کرد و با قاطعیت به این گمانه زنی‌ها پایان داد:

از این به بعد، تمام استودیو‌های داخلی ما و استودیو‌های جدیدی که خریداری کرده‌ایم، برروی تولید بازی برای پلتفرم‌‌های ما تمرکز خواهند داشت. ما قصد نداریم عناوین انحصاری فرست پارتی خود را برروی کنسول‌های دیگر عرضه کنیم.

وی ادامه داد:

مردم باید بدانند که ما به چه اندازه بابت دو برابر شدن تعداد استودیو‌های داخلی خود هیجان زده‌ایم. از این به بعد، این تیم‌ها برروی ساخت بازی برای پلتفرم‌های ما تمرکز خواهند کرد. ما می‌دانیم که برخی از این استودیو‌ها تعهداتی دارند؛ برای مثال، بازی Outer Worlds را در نظر بگیرید. این بازی قرار بود تا برروی چندین پلتفرم در دسترس قرار بگیرد و ما به این موضوع احترام می‌گذاریم.

با توجه به روند اخیر مایکروسافت برای خرید استودیو‌های مختلف، چنین قرارداد‌هایی جزو پیامد‌های اجتناب ناپذیر محسوب می‌شوند. اما آقای گرین‌برگ به طور کاملاً شفاف اعلام کرده است که این موضوع تنها تا پایان این تعهدات ادامه دارد.

استودیو‌های جدید نظیر ابسیدین (Obsidian)، این‌اگزایل (InXile) یا نینجا تئوری (Ninja Theory)، همانند استودیو‌های فعلی ما نظیر ۳۴۳ یا ترن ۱۰ (Turn 10)، برروی تولید بازی برای پلتفرم‌های ما تمرکز خواهند داشت. پس ما قصد نداریم هیچ‌کدام از این عناوین فرست پارتی انحصاری را برای کنسول دیگری منتشر کنیم.

با توجه به توضیحات ارائه شده، انتشار Ori and the Blind Forest برای نینتندو سوییچ باعث به وجود آمدن سوالاتی شده است. گرین‌برگ به این موضوع پرداخت و اعلام کرد:

Ori توسط استودیوی مون (Moon) ساخته شده که در واقع یک استودیوی خارجی و مستقل است. آن‌ها به ما مراجعه کردند و گفتند که دوست دارند بازی را به نینتندو سوییچ بیاورند. ما با خود گفتیم که این منطقی است و به آن‌ها کمک کردیم تا عنوان خود را برروی سوییچ عرضه کنند.

با این‌که انتشار نسخه‌ی نینتندو سوییچ Ori and the Blind Forest خبر بسیار خوبی برای بازی‌بازان است، اما به گفته‌ی مدیر بازاریابی مایکروسافت، انتظار نداشته باشید که دنباله‌ی آن نیز برروی این کنسول در دسترس قرار گیرد.

ما قصد داریم بازی Ori and the Will of the Wisps را به صورت انحصاری برروی اکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر کنیم.

برخلاف دیدگاه انحصاری در بخش کنسول‌ها، مایکروسافت قصد دارد از طبیعت آزاد پلتفرم رایانه‌های شخصی به خوبی بهره ببرد. گرین‌برگ در مورد تصمیم انتشار Gears 5 در فروشگاه استیم توضیحات جالبی را ارائه داد:

ما می‌دانیم که جامعه‌ی بزرگی از کاربران رایانه‌های شخصی وجود دارد که ممکن است اکس‌‌باکس نداشته باشند و بخواهند برخی از آی‌پی‌های بزرگ ما را تجربه کنند. به همین خاطر، در دسترس قرار دادن Gears 5 برای این جامعه تصمیمی بسیار منطقی است.

استیم به بازار‌های زیادی دسترسی دارد که معمولاً زیاد از کنسو‌ل‌ها استفاده نمی‌کنند. استیم روابط زیادی با مشتریان این مناطق دارد. این یک جامعه‌ی بسیار فعال رایانه‌های شخصی است و عرضه‌ی عنوانی مانند Gears 5 در بازار‌های بزرگ رایانه‌های شخصی، اروپای شرقی، آلمان، روسیه و چین، بهترین راه برای گسترش مخاطبین است.

البته Gears 5 تنها آغاز انتشار عناوین مایکروسافت برروی استیم است. همان‌طور که می‌دانید، بازی‌های مورد انتظار Halo: Reach و The Master Chief Collection نیز قرار است راهی این فروشگاه محبوب شوند.

نظر شما چیست؟ آیا از رویکرد مایکروسافت رضایت دارید؟

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آرون گرین‌برگ از موضع مایکروسافت در قبال بازی‌های انحصاری می‌گوید - گیمفا
آرون گرین‌برگ از موضع مایکروسافت در قبال بازی‌های انحصاری می‌گوید - گیمفا
آرون گرین‌برگ از موضع مایکروسافت در قبال بازی‌های انحصاری می‌گوید - گیمفا
آرون گرین‌برگ از موضع مایکروسافت در قبال بازی‌های انحصاری می‌گوید - گیمفا
آرون گرین‌برگ از موضع مایکروسافت در قبال بازی‌های انحصاری می‌گوید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Mohammadreza7 گفت:

    نه داش آرون تو نمیدونی عمو سل و رفقاش میدونن :-((

    • از اولم قرار نبود رو پلی۴ بیاد که
      همین که رو پی سی بدی تا مجبور نباشن ایکس باکس بخرن مردم دمت گرم . خیلی گلی
      بهترین ترکیب برای یه گیمر‌ (پلی۴ + پی سی)

    • Cell گفت:

      Mohammadreza4178@
      دیشب سونی تیر خلاص رو در نسل ۸ آماده شلیک کرد با عنوان Last of Us part 2
      حالا هر شرکتی یا کمپانی یا استودیو نسل ۸ هر کاری کنه زیر سایه سونی هست توجه کن زیر سایه حتی نزدیک بهش هم نیست
      حالا ۱۰۰ استودیو هم بخرن باید برای نسل بعد آماده بشن این نسل سونی از اول برنده نسل بود و دیگه این اخریا میخواد بترکونه
      حالا عمو گرین برگر :rotfl: هر چی میخواد بگه از روی سوزش هست حالا هی بگه عناوین درجه ۳ و ۴ رو رو pc میزنیم برای نجات ویندوز برای کسی فرقی نداره کرک همیشه هست :yes:

  • Sina5124 گفت:

    مایکروسافت بازیاشو میاره رو استیم چون میدونه استیم محبوبه و اونقدر پول داره که به پول اپیک احتیاج نداشته باشه. اگه مایکروسافت از استیم حمایت کنه… :heh:
    بعد جالبه برام طرف تا حالا PC ندیده نه میدونه اپیک چیه نه استیم نه ازشون استفاده کرده همینطوری رو هوا میاد میگه اپیک سلطان PC گیمینگ و از این حرفای مفت :laugh:

  • postman گفت:

    کاش گیرز ۴ و ۲ و ۳ و هیلو ۵ هم رو استیم بدن 🙁

  • روند این نسل مایکروسافت جوری بود که به واضح ترین شکل ممکن نشون داد براش پول مهمه و به طرفدارهاش احترام زیادی نمیزاره ولی اواسط نسل با گیم پس خودش رو نجات داد.
    تنها دلیلی که مایکروسافت بازی هاش رو برای pc عرضه کرد پول بیشتر بود که واقعا هم سود زیادی کردش بعید هم نیست که چند وقت دیگه همین بازی ها رو برای play station عرضه کنه تا اونجا هم ۲۰ میلیونی فروش بره ولی امیدوارم همچین اتفاقی نیفته تا به شعور مخاطباش توهیین نشه
    همچنین امیدوارم نسل بعد ایکس باکس دوباره مثل نسل هفت به میدون مبارزه برگرده

  • Farshad.redmondy گفت:

    این حرفو تا حالا چند بار زدن حتی تو گیمزکام هم گفتن..حتی اری هم استودیو موون گفته بود…این پست هم به یه عده که میدونن ها ولی مزه میپرون….
    حتی سونی اعلام کرد که رو پی سی حساب ویژه ای باز کرده و بازی های اینده مشخص میشه…
    این جواب ارون هم در جواب خیلی ها….
    مرسی از ارون و ماکرو :heart:
    منتظر شدید xo هستم با بعدشe3 این دوتا بدجور منتظرم…

  • ragnaros گفت:

    این برنامه xbox inside شون که خیلی مضخرفه
    قشنگ ملت خرکنیه
    بجای چهار تا بازی درستو حسابی ، چهارتا دلقک انداختن تو کادر تصویر

  • Farshad.redmondy گفت:

    این پست و هم تکراری حساب میشه چون چندبار گفتن تا حالا…قرار نیست به کسی دیگه چیزی نشون بده به طرفداراش هرکاری میکنه نه طرفدار کسایی دیگع..بعدم اینجا پست ماکروهه بعد نگین سونی فنا نمیان فن بازی در نمیارن..الان تو پست تلو خدایی کسی ماکرو میبینی نه اگرم هستم تعریف میکنن و ارزوی موفقیت دارن…پس یا نظر ندین فن بوی یاهم برین پست خودتون تا ۴تا سونی فن گل با منطق بیان کامنت بزارن…و اخر هم مرسی از گیمفا بابت پوشش خبرها :rose:

  • eli_lastofus گفت:

    من نیز صدای شمارو شنیدم
    در حال بازی کردن بازی گیرز ۵ هستم به صورت کرکی و روی کامپیوتر با تنظیمات گرافیکی بالا
    اولا روی ایکس باکس چه وان ایکس چه وان اس ۳۰ فریمه نمیدونم چرا بعضیا بیخودی کامنت میکردن ۶۰ فریم هستش
    تو مولتی ۶۰ فریم هستش که مهم نیست چون اونجا محیط بسته و کوچیکه و آنچارتد و .. هم ۶۰ بودن پس هیچی
    دوما یک مقایسه گرافیکی الان داشتم در یوتیوب میدیدم نکته جالب این بود که وان ایکس تصویر شارپ تر از کامپیوتر بود و این دو حالت داره یا سازنده از قصد میخواسته وان ایکس بهتر نشون داده بشه؟ یا تنظمیات گرافیکی اون کسی که روی کامپیوتر بازی کرده ایراد داشته چون من که دارم بازی میکنم گرافیکش خوبه اونجوری بلوری نیست
    و اما در مورد خود بازی
    من تا اکت ۱ کپچر ۲ رو تموم کردم
    ممکنه خطر اسپویل داشته باشه نقدم
    ***************************
    نکات مثبت بازی:
    نزدیک شدن گیرز ۵ به حس گیرز های قدیمی ( شماره ۴ خداییش مسخره بود ۶ هم بهش نمیدم )
    سیستم شوتینگ خوب بازی

    *******************
    نکات منفی
    هوش مصنوعی ضعیف بازی. گاهی کاور میگیره باسنش از دیوار بیرونه یا وقتی نارنجک منفجر شده تازه بعدش یادش میفته بپره و امثال این ها
    بازی رو روی اینسین سخت ترین حالت ممکن دارم بازی میکنم خداییش ولی سخت نیست چون کاور میگیری و راحت میری جلو باید خیلی سخت تر باشه
    یارهای کمکی زیاد داخل بازی و کمک اون رباته که ماشالا هم شک میده به ملت هم استان میکنه و قابلیت آپگرید داره که بازی رو آسون تر میکنه
    وجود باگ ها. مثلا اونجایی که با اون یارو لیز میخوردن میفتن پایین همونجا که دیگ بخاره چیه دکمه رو میزنند اونجا مثلا صدای کاراکتر ها قبل از اتفاق افتادن اومد بعد که خوردن زمین دوباره اومد و…
    شخصت پردازی این پسر مارکوس و اون یارو سیاهه که همیشه باهات هستش نچسبه
    فیزیک بد بازی که ویدئوش رو قبلا گذاشتم گیرز های ۱۰ سال پیش تیکه پاره میکردی خونریزی داشتن دشمنا و خرد شدن محیط و … ولی این ورژن یک تیر میزنی به یارو مهم نیست کجا بزنی ۶ تیکه میشه یکدفعه
    نمیتونی خودت رو از جایی پرت کنی پایین. با اینکه دیواری نیست ولی نمیفتی پایین و یک دیوار نامرئی هستش که نیفتی اوخ بشی :pain:
    از نظر تاریک بودن محیط که البته خیلی موفق نبوده چون جلوتر دوباره محیط های روشن شده مثل اینکه و شاهد گل و بلبل هستیم
    بدی این رباته اینه که میره برات اسلحه و مهمات هم میاره و هیچجوره استرس کمبود مهمات نمیکنی
    همون اکت ۱ به یک باس رسیدم که فکر میکردم یک مبارزه عالی و سخت داشته باشم ولی بیسیم زدم گفت کمک میخوای گفتم آره بعد دوتا ربات نره خر اومدن باس رو کشتن :reallypissed:
    کاش این یارو سیاهه فاز چیه اسمش اینو به جای شخصت نچسب پسر مارکوس میزاشتن خیلی قیافش قشنگ تره
    *******************
    در کل بازیش سخت نیست متاسفانه و چالش برانگیز نیست ولی تا به اینجای که من بخوام بهش نمره بدم ۸ از ۱۰ میدم
    حالا برم جلوتر ببینم چه جوری میشه شایدم نمرم پایین تر بیاد شاید بالاتر ولی اگر با گیرز های قدیمی مقایسه بشه؟ همین ۸ بسش هستش
    شاید اگر یک بازی جدید بود بهش ۸۴ ۸۵ میدادم ولی وقتی با شاهکار گیرز ۱ و اون فیزیک و محیط های تاریکش و این چیزا مقایسه میکنم ۸ کافیه
    نظر شخصی هستش
    امیدوارم گیرز ۲ و ۳ هم روی کامپیوتر ریمستر کنند اینجوری گیرز هم یک استراحتی کرده و ما هم گیرز ۲ و ۳ رو تجربه میکنیم
    ۱ که خداییش زمان خودش شاهکار بود

    • djma گفت:

      سلام دوست عزیز،در مورد کنسول که پرسیدی من طرفدار هیچ کنسولی نیستم ،همیشه حقیقت رو میگم،حتی طرفدار استقلال و پرسپولیس هم نیستم باور دارم هر کی بهتره لایق بردنه ،مارکوس یکی از شخصیت های مورد علاقه منه ،ولی تا الان هیچ شخصیتی در دنیای گیمینگ به واقعی آرتور نبوده با همراهانش ،شما قشنگ حس میکنی داستان بازی شخصیت و همراهانش واقعی هست ،این شاهکار راک استار هست ،در مورد این باگ هایی که میگی خب تو نسخه کنسولیش نیست در حال حاضر،من خودم وان ایکس دارم قبول دارم ضعف هایی داره ولی نسبت به نسخه قبلش پیشرفت قابل توجهی داشته و اینکه اگه یک سری جزییات شروع میشد کار کردن روی بازی بعید میدونم به این نسل اصلا میرسید در صورتی که مایکروسافت به این انحصاری تو این نسل نیاز داشت و اینکه هیچ شکی نیست که انحصاری های سونی از مایکروسافت بهتره ،تو نسل قبل هم آخرهای نسل بهتر بود ،مایکروسافت باید برای ساخت بازی مثل گیرز حداقل پنج سال زمان بده تا یه چیز کاملی در بیاد و اینکه من با دسته ایکس باکس راحت ترم نمیگم دسته کدوم بهتره میگم من با این دسته راحت ترم ،اینکه بعید هم نیست اگر بیبینم مایکروسافت خوب عمل نکنه در نسل بعد پلی استیشن بگیرم،تعصب روی هیچ شرکتی ندارم چون صاحبش من نیستم ،موفق و پیروز باشی دوست عزیز

    • ETERNAL_MAN گفت:

      eli_lastofus@
      نه داداش ببین توی اکس باکس وان پایه همه بخش های بازی از قبیل بخش کمپین و بخش های چند نفره به صورت سی فریم بر ثانیه و ۱۰۸۰p اجرا میشه – در اکس باکس وان اکس بخش کمپین بازی ۶۰ فریم بر ثانیه هست و بخش های چند نفره ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا میشن – وضوح بازی هم native Dynamic 2160p هست – درباره تنظیمات بازی تا حدی شبیه به اکس باکس وان پایه هست اما برخی تنظیمات روی High قرار گرفته که در کنسول پایه medium یا low هست

  • GERALT گفت:

    درود بر گیمفایی های عزیز بچه ها من دوس دارم همه بازی ها رو همه پلتفرم ها بیان تا یک یکپارچگی خوب ایجاد بشه این همه بحث هم سرش نباشه

  • eli_lastofus گفت:

    آقای قدیری با این وطن فروش ها نمیشه دهن به دهن شد ولش کن این کامنت بالایی رو تائید نکن لطفا
    شر میشه برامون مرسی

  • Armin گفت:

    به نظر من انتشار بازی های انحصاری روی استیم کار خیلی خوبیه چون واقعا سیستم فروشگاه مایکروسافت توانایی های استیم رو نداره.

  • AladarNumber1 گفت:

    مایکروسافت نسل جدید میترکونه.

  • eli_lastofus گفت:

    مرسی آقای قدیری که حذف کردید :rose:

آرون گرین‌برگ از موضع مایکروسافت در قبال بازی‌های انحصاری می‌گوید - گیمفا