تلاش برای نجات | نقد و بررسی بازی Vigor - گیمفا
تلاش برای نجات | نقد و بررسی بازی Vigor - گیمفا
تلاش برای نجات | نقد و بررسی بازی Vigor - گیمفا
تلاش برای نجات | نقد و بررسی بازی Vigor - گیمفا

تلاش برای نجات | نقد و بررسی بازی Vigor

علی نوربخش
۱۸:۰۰ ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
تلاش برای نجات | نقد و بررسی بازی Vigor - گیمفا

مهم ترین بخش زندگی انسان، بقا اوست. تلاش برای بقایی که میلیون ها سال است، هدف زندگی موجودات زنده بوده است، اکنون توسط بازی های کامپیوتری به تصویر کشیده می شود. بازی مشهوری به نام ARK که معنای Survival را به خوبی ادا کرده است، را میتوان الگوی و سرلوحه ی این سبک از بازی ها قرار داد. جایی که هیچکس در آن قابل اعتماد نیست، حتی دوست صمیمیتان در این بازی وسوسه می شود تا با کشتن شما منابع بیشتری را برداشت کند. برای واقعگرایانه تر شدن بازی این امکان فراهم شده تا مانند زندگی واقعی، داد و ستد نیز وجود داشته باشد. در ARK، همه میتوانند به قتل برسند، از دایناسور های غول پیکر تا دودو های کوچک بی آزار. وقتی پایه های یک بازی بر اساس شعار “نجات برای بقا” شکل می گیرد، بازیکن هیچ اطمینانی از محیط اطراف خود نخواهد داشت. نه تنها هیچکس قابل اعتماد نیست بلکه افراد میتوانند بسیار خطر آفرین باشند. کوچک ترین خطا میتواند به زندگی شما پایان دهد و حسرت دیرینه ای بر دل شما بگذارد. شما نمی دانید که با زنده نگه داشتن کسی، به بقا خود کمک می کنید و یا به پایان زندگی خود نزدیک می شوید چون اعتماد تا به هر سقف حتی در دوستی های قدیمی در این سبک از بازی ها معنایی ندارد. به طوری که شما ممکن است در گروه چهار نفره به بازی بپردازید، اما استارت درگیری های بین خود را در مسائل کوچک مشاهده خواهید کرد که بخاطر مقدار کمی منابع، ممکن است دوستی های طولانی مدتی خدشه دار شود. بر اساس تجربه ایی که من طی سال های متمادی به دست آورده ام، بازی survival رئالیستیک، جایی برای همکاری نیست. منابع کافی برای راضی نگه داشتن چند شخص در عین واحد وجود ندارد و یک نفر باید قربانی فرد دیگر شود. همیشه چنین است که یک نفر بازی را سودمند به پایان می رساند و دیگری به ضرر. نمی توان به این شکل کلی از این سبک از بازی نتیجه گیری کرد، چون افراد بسیاری وجود دارند که برای لذت بردن از فضای بازی حاضرند هر پیامدی را متحمل بشوند. اکثر این افراد دوست دارند که از کلیت بازی بهره ببرند و از دید حرفه ایی به بازی نگاه نکنند. این موضوع در بازی مانند ARK صدق می کند ولی در بازی مانند VIGOR خیر! بازی ویگور خلاف بازی survival های دیگر، بسیار جو رقابتی را پدید آورده است. در این بازی حتی به یار خود نمیتوانید اعتماد کنید. به علت وجود friendly-fire، میتوانید هم تیمی خود را به قتل برسانید. پس دلیل متمایز شدن این بازی در سبک خود، فضای تنشزا خود می باشد.

تلاش برای نجات | نقد و بررسی بازی Vigor - گیمفا

در این مقاله به نقد و بررسی بازی ویگور پرداخته ایم تا شما به یک دید کلی از بازی برسید. پس در این مقاله با گیمفا همراه باشید.

بازی Vigor یک بازی “انحصاری برای Xbox One” است که اولین بار به صورت Early Access در آگوست ۲۰۱۸ منتشر شد. این بازی در روز ۱۹ آگوست ۲۰۱۹ عرضه شد. این بازی در مراسم گیمزکام ۲۰۱۹ در آلمان، در سالن اکس باکس نمایش داده شد. و همانطور که توقع می رفت مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرد. شرکت Bohemia Interactive توسعه دهنده بازی می باشد. به طور کلی بازی روایتگر داستان پسارستاخیزی ( به زبان ساده تر، بعد از نابودی جهان و موجودات زنده ) در کشور نروژ می باشد. به طور کلی محتوای داستانی بازی درباره گروهی از انسان هاست که توانسته بودند از حملات اتمی نجات پیدا کنند. حملاتی که تقریبا تمام انسان ها و موجودات زنده را کشته و حال تشعشعاتی به جا گذاشته تا هر آنچه باقی مانده است را نابود کند. حال این انسان ها برای زنده ماندن باید پناهگاهی برای خود را بسازند و تا میتوانند منابع جمع آوری کنند. اما این کار تنها بخاطر نادر بودن منابع دشوار نیست بلکه نجات یافتگان دیگری نیز وجود دارند که در راستای همین هدف تلاش خواهند کرد. پس تا به اینجای کار متوجه جدی بودن موضوع شدیم. سایر نجات یافتگان مانند شما به تمامی وسایل نیاز خواهند داشت. هیچ اعتماد و دلسوزی در بازی موج نمی زند و هر کس ماشه را زودتر بکشد، میتواند خوشحال به خانه بازگردد.

تلاش برای نجات | نقد و بررسی بازی Vigor - گیمفا

در ابتدای بازی، پس از آموزش تیراندازی، استفاده از وسایل بهداشتی برای پر کردن مقدار جان به پناهگاه منتقل خواهید شد.

پناهگاه، اولین سکونتگاه شما در بازیست. پس از نابودی های زیست محیطی و کشته شدن میلیون ها انسان به عنوان یک پناهجو، به شما خانه قدیمی و از کار افتاده ی جنگ زده ای داده می شود. این خانه جاییست که شما را از ۰ تا ۱۰۰ همراهی خواهد کرد. شما در این خانه با وسایلی رو به رو هستید که کاربردی هستند. کاربردی ترین آنها، میز کار شماست. این میز، مکانی برای ساخت و ساز است. ساخت و ساز هایی که شما را پر امکانات تر از دیروز می کند. اما برای ساخت و ساز نیز، شما نیازمند به وسایل اولیه هستید. وسایل اولیه ای که در مناطق جنگی واقع شدند. مناطقی که انسان های بی رحم به شما مجال نفس کشیدن را نیز نمی دهند. این میز به شما قابلیت کار های ذیل را خواهد داد.

تلاش برای نجات | نقد و بررسی بازی Vigor - گیمفا

اولین بخش میز کار – Outlands

این بخش | Outlands، شامل یک آیکن برای جست و جوی رندوم یک مچ برای شروع ماجراجویی در دنیای نا امن بیرون است که به صورت خودکار یک مپ را انتخاب می کند. اما به صورت انتخابی، ۶ مپ با آب و هوای مختلف برای بازیکنان قرار داده شده است. در کنار صفحه بالا سمت چپ با زدن دکمه X، تیم تک نفر شما به یک تیم دو نفره تبدیل می شود. همچنین در پایین سمت چپ، آیکن جوایز  روزانه منتشر می شود که با انجام دادن هر یک برنده سختکوش این جوایز شوید.

 

تلاش برای نجات | نقد و بررسی بازی Vigor - گیمفا

بخش دوم – Equip

بخش دوم میز کار که یکی از مهم ترین عناصر آماده شدن در بازی است، بخش Equip است. که شامل چند زیر مجموعه می شود؛

Weapons: مجموعه ایی برای ساختن تمامی سلاح. پیستول ها، چاقو و سلاح سرد، شاتگان ها، رایفل ها، سابماشین گان ها و همچنین رایفل ها

Ammo: مجموعه ایی برای ساخت گلوله برای تمامی سلاح

Consumables: ساخت تمامی وسایل درمانی و بهداشتی. بانداژ، ضدعفونی کنندگان، مسکن و آنتی بیوتیک ها

Deconstruct: مکانی که شما با تجزیه هر اسلحه، قطعات پیچ و مهره دریافت می کنید.

همانطور که میدانید برای ساخت یک اسلحه، نیاز به یک نقشه است. نقشه ایی که نحوه ساخت آن را داشته باشیم. در این بازی، چهار اسلحه اولیه برای ما قابل ساخت هستند که توسط خود بازی نقشه آنها به پلیر داده شده اند. اما برای سایر سلاح، شما می بایست طرز ساخت آن را بدست آورید. این موضوع برای گلوله ها نیز صدق می کند. برای ساخت گلوله مخصوص هر تفنگ، نیازمند به طرز ساخت آن می باشید. گاهی ممکن است طرز ساخت تفنگی را داشته باشید اما به نحوه ساخت گلوله آن دست نیافته باشید. اما بازی برای ساخت سلاح، دستمان را آنقدر هم بند نکرده است. شما با داشتن قطعات سلاح می توانید اسلحه مورد نظر را به سرعت بسازید. وسایل و اشیا چه منابع و چه سلاح و گلوله به پنج دسته (کلاس) بر اساس ارزششان تقسیم می شوند.

۱٫ Legendary: رنگ حاشیه دور آنها زرد متمایل به طلایی است. بسیار کمیاب و نادر. درصد یافتن آنها در هر بازی کمترا ۱ درصد است.  مثال: اسلحه ADR-97

۲٫ Epic: رنگ حاشیه دور آن ها بنفش است. مانند گروه لجندری بسیار کمیاب هستند. اما منابع آنها (مثال: Electronics) قابل یافتن است. پیدا کردن این گروه چه سلاح چه منابع به رشد شما و پناهگاهتان کمکمی شایانی می کند. 

۳٫ Rare: رنگ حاشیه دور آنها آبی است. کمیاب ولی در دسترس. منابع زیادی در کلاس Rare میتوان یافت ولی پیدا کردن سلاح با این کلاس میتواند کمکی چالش برانگیز باشد. مثال: PA md. 86

۴٫ Uncommon: رنگ حاشیه دور آنها سبز است. به سهولت پیدا می شوند. نقشه سلاح با کلاس سبز اغلب به راحتی پیدا می شود. یکی از گان های مورد علاقه من که از نظر من تیراندازی فوق العاده ایی دارد گان با کلاس uncommon به نام Suomi KP/-31 می باشد.

۵٫ Common: رنگ حاشیه دور آنها سفید است. هر جعبه و صندوقی را باز کنید آنهارا می بینید. منابع آنها عمدتا مختص ساخت و ساز هستند. مثال: Metal parts, nails و سلاح های معمولی و بی کیفیتی را نیز این کلاس شامل می شود.

تلاش برای نجات | نقد و بررسی بازی Vigor - گیمفا

بخش سوم – Build

بخش Build شامل دو زیر مجموعه Improvement و Customization می باشد. که بخش کاستومیزشن یا تزیین فعلا به بازی اضافه نشده است. اما بخش improve که مهمترین اساس بهبود پناهگاه میباشد در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد. پناهگاه شما شامل ۱۳ سطح کیفی است. شما با جمع آوری منابع بسته به نیاز هر قسمت، میتوانید سطح پناهگاه را ارتقا دهید. در این پنل، هر سطح دارای یک یا دو آیکن است. هر آیکن یک ویژگی خاصی را برای شما باز می کند و همچنین هر آیکن نیز ۱۳ سطح دارد. در تصویر می بینید که آیکن سطح ۱ من دارای سطح ۴ است. با ارتقا سطح ( لول) این آیکن میتوانید نقشه ساخت و وسایل جدید را دریافت کنید. در ستون سطح دو، الوار را می بینید که روی هم چیده شده اند. با باز کردن این آیکن شما به ازای زمان سپری شده، مقداری چوب برداشت می کنید. این موضوع برای غذای شما نیز صدق می کند. وقتی میخواهید به سطح ۵ یعنی ستون پنجم برسید، با باز کردن این آیکن بر اساس هر ساعت مقداری سیب دریافت می کنید. با ارتقا این آیکن، میزان سیب دریافتی به ازای ساعت بیشتر می شود و این یعنی راندمان بهتر. توجه: پول درون بازی، کرون نام دارد (پول نروژ که طلایی رنگ است). با این پول میتوانید در بخش فروشگاه به خرید بپردازید و لباس و پوشاک خود را تغییر دهید. این پول همچنین برای کار های دیگری نیز صرف می شود که در ادامه گفته خواهد شد. اکثر مواد لازم میتواند در این بخش توسط شما به خودکفایی برسد و روند ارتقا را تسریع کند. به عنوان مثال میتوانید با باز کردن آیکن آنتن، به برداشت رایگان پول درون بازی بپردازید که برای آن باید به دلار بها بپردازید. اما مقدار اعطایی کم بوده و در سطح یک تنها ۱۰ کرون در ساعت تولید می کند و انتهای آن سطح ۱۳ است که در کل ۲۰ کرون تولید می کند که ناچیز است.

تلاش برای نجات | نقد و بررسی بازی Vigor - گیمفا

بخش چهارم – Crates

کریت یا همان جعبه، یک پکیجی از وسایل مورد استفاده است که:

۱٫ از برداشتن air drop | air package بدست می آید.

۲٫ با انجام دادن چالش ها و درخواست های بازی بدست می آید.

تلاش برای نجات | نقد و بررسی بازی Vigor - گیمفا

با ورود به لابی یک مچ، سه آیکن وجود دارد که با خرج کردن کرون (پول درون بازی) می توانید از مزایایی بهره مند شوید. اولین آیتم لوت بهتر است، یعنی میزان پیدا کردن وسایل خاص بیشتر و همچنین مکان هایی سرشار از منابع را پیدا می کنید. دومین آیتم، بیمه است. بیمه به شما اجازه می دهد هر انچه بدست آوردید را پس از مرگ در یک مچ باز به پناهگاه خود ببرید. یعنی دلتان قرص باشد! اما سومی را در پاراگراف پایین توضیح میدهیم.

سومین آیتم حالت یک شرطبندی بی پشتوانه است. شما مبلغی را میدهید تا Airdrop (پکیجی که از هواپیما به یک مکان خاصی فرود می آید) از کلاس uncommon باشد، پلیر دیگر پول میدهد تا این پکیج rare شود و تا همینطور که شرط تا جایی ادامه پیدا می کند تا پکیج لجندری شود. البته بسیار نادر است این رفتار چون پلیر ها اکثرا ریسک نمی کنند. (من تا حایی که ریسک کردم، باختم. البته خیلی هم شد دیگران ریسک کردند و بردم)

دو بخش دیگر، یکی فروشگاه و دیگری تزیینات شخصی است. شما با خریدن کلاه، کاپشن و هر نوع پوشاک و همچنین خرید رنگ اسلحه یا همان اسکین، میتوانید محصولات خریداری شده را استفاده کنید. (خرید کرون با پول واقعی امکان پذیر است).

تلاش برای نجات | نقد و بررسی بازی Vigor - گیمفا

شما پس از جستوجو یک match، به لابی منتقل می شوید. پس از آن به میدان نبرد وارد می شوید جایی که دنیای سرد و بی رحم بازی نمایان می شود.

وقتی بازی شروع می شود، شما در یک نقطه واقع شده اید. اطلاعی بر حسب اینکه در اطراف شما کسی وجود دارد، ندارید. تنها یک مپ در دسترس شما قرار دارد و وسایلی که شما با خود از پناهگاه به همراه آورده اید. در مپ چند آیکن خاص وجود دارد که باید به آنها دقت کنید.

۱٫ دکل مخابرات: مکانی کلیدی است برای تعیین مکان فرود airdrop. از دید من هر کس به این نقطه سریعتر دست یابد، یک مرحله جلوتر از افراد داخل مچ می باشد. اگر شما مکان دلخواه فرود را تغییر بدهید، تقریبا پکیج و کریت در چنگ شماست.

۲. برج های مخابراطی: مکان هایی هستند که شما با مراجعه به آنها به نقشه هوایی مپ دست یافته و دوکیشن افراد را در نقشه می بینید. همه به صورت رنگ قرمز در مپ شما نمایان می شوند.

۳٫ راه های خروج به پناهگاه:  با رنگ نارنجی به شکل یک خانه و یک ضبدر در وسط آن، به تصویر کشیده شده اند. با مراجعه به این نقاط، در طی ده ثانیه به پناهگاه منتقل خواهید شد.

نکات مهم:

الف) پس از کشتن افراد زیاد در مپ، شما به عنوان یک قاتل خطرناک با آیکن اسکلت قرمز در مپ نمایان می شوید. بهترین گزینه در صورت وقوع این پیشامد، ترک بازیست. با این حرکت پلیر ها خشن تر با شما برخورد خواهند کرد.

ب) پس از ربودن airdrop، لوکیشن شما به عنوان یک فراری به آیکن، یک دونده به همراه یک جعبه نمایش داده می شود. این مورد بدتر از نکته بالا توجه پلیر هارا جلب می کند و آنهارا به خون شما تشنه می کند.

پ) پس از دقایقی بازی کردن، تقریبا یک ربع، موج های تشعشعات هسته ایی به منطقه می آید و درصورت باقی ماندن در منطقه کشته خواهید شد.

ت) مانند هر بازی دیگر inventory (فضای وسایل قابل حمل)  شما پر خواهد شد و در صورت اشباع شدن آن دیگر نمی توانید لوت کنید. همچنین داد و ستدی در کار نیست پس باید از وسایل غیر ضروری را دور ریخته و از برداشت وسایلی که از آنها بی نیازید اجتناب کنید.

ث) هر گاه که حس کردید از منابع کافی لوت کردید و آماده برگشت به پناهگاه هستید، میتوانید بی وقفه به سمت راه های خروج بروید تا به پناهگاه منتقل شوید.

ج) مناطق آیر دراپ اغلب، مناطق نبرد هستند. اگر از سلاح و گلوله کافی برخوردار نیستید و فکر می کنید به سطح مناسب تیراندازی نرسیده اید، از جنگ اجتناب کنید تا وسایلتان از بین نرود.

چ) تمام وسایل شما در هنگام مرگ از بین می رود. اگر نقشه ساخت سلاح و گلوله های خاصی که از جعبه بدست آورده اید را ندارید، ریسک های زیادی را به جان نخرید.

مهارت تیراندازی از اهمیت بالایی برخوردار است. این یک بازی تمام آنلاین است. جایی که هر ثانیه پلیر های قوی تر و حرفه ایی تر ظاهر می شوند. با تمرین در shooting practice ground، سطح تیراندازی خود را ارتقا دهید. ( این مهارت کیفی است نه کمی). توجه داشته باشید که هر گان دارای recoil و kick می باشد. کنترل هر گان نسبت به fire rate و damage آن متفاوت است. سعی کنید از گان هایی استفاده کنید (اگر مبتدی هستید) که ریکویل (پرش اسلحه) و کیک (ضرب اسلحه) کمتری داشته باشند و فایت ریت آنها مناسب باشد. شما چهار جا برای سلاح دارید که همیشه سعی کنید یک رایفل، یک شات گان و یک پیستول به همراه بیاورید. با ارتقا آیتم های ساختمانی، نقشه های جدید کسب می کنید تا بتوانید سلاح های جدیدی را خودتان بسازید. در هر بازی، وسایل مورد نیاز خود را بردارید و اگر نیازمند ایر دراپ هستید مهارت کافی را برای بدست آوردنش، کسب کنید. از چوب، فلزات و وسایل ابتدایی بهترین استفاده را ببرید. یکی از مهمترین آرمان های بازی جلوگیری از طمع است. طمع ممکن است چند بار شما را بی نیاز کند اما اغلب باعث کشته شدن شما می شود.

جذابیت بازی، احساس ترس شما و افزایش تپش قلب است. هنگامی که می دوید، راه می روید که به کسی شلیک می کنید همواره ریسکی در نزدیکی شما نهفته است. در هر مپ بازی، صندوق های نهفته وجود دارند که در طبقات بالا یا زیر زمینی هستند. گاوصندوق های رمزداری که هدایای قابل توجهی را در خود نگه داشته اند، همه و همه به لذت بازی می افزایند. طبیعت بازی بسیار بکر است. موسیقی بی کلامی که در پناه گاهتان پخش می شود نیز به آرامش قابل توجه بازی می افزاید. حس اینکه هر روز باید به بازی سر بزنید تا منابع و سکه های کرون را جمع آوری کنید، امید به بازی را نشان می دهد. ویگور، یک بازی تازه نفس از استودیو های اکس باکس است که پتانسیل این کمپانی را برای تولید بازی های نوآورانه نشان میدهد. این بازی رایگان، ویژگی های متمایز کننده ایی را داراست که شاید در بازی های گران قیمت پولی نیز مشاهده نشود. ویگور حس واقعی “تلاش برای نجات” را زنده می کند. از تمام نکات مثبت بازی نیز بگذریم، به علت عرضه و قدم نورسیده این محصول، سرور ها به شدت مملو از پلیر است. پلیر هایی که همه بایی های دیگر را کنار گذاشته و برای شروعی تازه در ویگور تلاش می کنند. سرور های بازی چه در ایران و چه در اروپا مفتضح هستند. قطعی و وصلی بسیار است و پلیر را آزرده خاطر می کند. اگر در یک مچ disconnect شوید، تمامی وسایل شما از بین می رود که این واقعا منزجر کننده است. علاوه بر سرور های ضعیف این بازی، باگ های زیادی را نیز در دل خود جا داده است که میتوان امیدوار بود در آپدیت های بعدی پچ بشوند. گیر کردن در صخره، زمین، ساختمان، باگ های تیراندازی در کنار لگ و قطع و وصلی ذوق گیمر را کور می کند. اما بیاید همه به این محصول جدید و قابل توجه، اشتیاق خود را به عنوان یک عنصر حمایت کننده نشان بدهیم و از این محصول شگفت انگیز حمایت کنیم. همچنین یک ویژگی برتر بازی به عنوان بخشندگی به دیگران (donate) را الگو بگیریم. یک شعار خوب هست که می گوید: در جایی که نیاز است خشن و استوار باش و در جایی که نیاز است بخشنده. این مصداق اصلی بازی Vigor است. امیدواریم که همه با هم از این محصول لذت ببریم.

تلاش برای نجات | نقد و بررسی بازی Vigor - گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تلاش برای نجات | نقد و بررسی بازی Vigor - گیمفا
تلاش برای نجات | نقد و بررسی بازی Vigor - گیمفا
تلاش برای نجات | نقد و بررسی بازی Vigor - گیمفا
تلاش برای نجات | نقد و بررسی بازی Vigor - گیمفا
تلاش برای نجات | نقد و بررسی بازی Vigor - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Farshad.redmondy گفت:

    مرسی از مقاله خوبتون اتفاقا امسال ماکرو تو چند سال اخیر بهترین سال از لحاظ انحصاری بود خدایی ویگور هم یکی از اوناست که امسال نسخه رسمیش معرفی شد بازیشو دارم دانلود کردم فر تو پلی یه کلام عالیه بازی من این گرافیکی که تو بازی با این مپ در اوردن تعجب کردم دهنتو میبنده سبک خاص خودشو داره واقعا از اولی که تو نروز باید فرار کنی رادیو اکتیو قراره بیاد تا برسی به کمپت کمپ خوشکلت داخلش همه چیه از اینجا بازی شروع میشه حتی خودتو بیمه هم میشه کرد خیلیی عالیه فقط یدونه سرور داره تعداد پلیر ها زیاده شلوغن باید بیشتر کنه سروراش اینم یکی از اون انحصاری های ماکرو عالیه نمیره ی عالی هم گرفته مرسی از استودیو بوهیما معتادش میشی لامصب
    Vigor :inlove:

  • Farshad.redmondy گفت:

    واقعا با خوندن این مقاله زیباتون خیلییی چیزا بیشتر بازی فهمیدم فوقالعادس و به جز مشکلاتی که با اپدیت حل میشه واقعا هم ایراد هم نمیشه گرفت نداره که گرفت اینو گفتم که از وقتی عرضه شده انقد پلیر هاش زیاد شده که سروراش شلوغه واقعا مگه میشع عاشق این بازی نشد نقد برسی بازی رو هرکی بخونه با این نقد فوقالعاده گیمفا عاشقش میشه واقعا خیلی منتظر نقد بازی بودم مرسی واقعا..این هم یکی از انحصاری های ماکرو با نمره ی عالی و معرکه مبارک طرفدار ماکرو مرسی از استودیو بوهیما و ماکرو و منتظر نقد بلیر ویچ بعد عرضه هستم مرسی از مقالم بازم محشر بود مقاله و کمک فروانی کرد
    Vigor :inlove:

  • به نظر یه ترکیب ساده از بتل رویال و بقا میمونه اما اینجور که نقد میگه خوب پرداخته شده این ایده.

  • Farshad.redmondy گفت:

    ۵ در ۲۱:۰۵
    بازی Control از قفل Epic Games استفاده میکرد توسط گروه HOODLUM کرک شد

    پی سی بازا شروع کنید دانلود رو

  • نقد بسیار خوبی بود ممنون از اقای نوربخش

  • Mirzaei گفت:

    سلام من دارم این بازی رو روی ps4 رایگان بازی میکنم، بازیش بی نظیره، به دوستانی که به حس و حال بازی های میازاکی اعتیاد دارن پیشنهاد میکنم حتما تجربش کنن، با تشکر از نقد دوست خوبمون

تلاش برای نجات | نقد و بررسی بازی Vigor - گیمفا