معرفی ۱۴ بازی مورد انتظار در سبک بقا - گیمفا
معرفی ۱۴ بازی مورد انتظار در سبک بقا - گیمفا
معرفی ۱۴ بازی مورد انتظار در سبک بقا - گیمفا
معرفی ۱۴ بازی مورد انتظار در سبک بقا - گیمفا

معرفی ۱۴ بازی مورد انتظار در سبک بقا

ابوالفضل مناف زاده
۱۶:۴۲ ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
معرفی ۱۴ بازی مورد انتظار در سبک بقا - گیمفا

مقاطع باقی‌مانده در سال مالی ۲۰۲۲ می‌تواند میزبان عناوین جذابی برای طرفداران ژانر بقا باشد. در این مقاله قصد داریم تا به مرور ۱۴ بازی آینده در سبک بقا بپردازیم.

در این که سبک بقا یا Survival محبوب‌ترین سبک در بین گیمرها و علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی نیست، شکی نداریم و این ژانر ذاتاً به اندازه‌ی سبک‌های شوتر و یا نقش‌آفرینی مورد استقبال مخاطبین قرار نمی‌گیرد. البته، هیچ گاه نباید فراموش کنیم که در چند سال اخیر بخشی از وظیفه‌ی تزریق خلاقیت به وضعیت نسبتاً یکنواخت بازی‌های ویدیویی بر عهده‌ی این سبک بوده است. اگر شما نیز از طرفداران این سبک هستید، در مقاطع باقی‌مانده‌ی سال جاری میلادی یعنی ۲۰۲۲ و در اوایل سال ۲۰۲۳ می‌توانید منتظر گزینه‌های مختلفی برای تجربه باشید. در ادامه تعدادی از این عناوین را مرور خواهیم کرد.

Ark II

معرفی ۱۴ بازی مورد انتظار در سبک بقا - گیمفا

بسته به اینکه از چه کسی سوال می‌پرسید، بازی Ark: Survival Evolved یک بازی مبهم و ضعیف است که پتانسیل‌های خود را به هدر می‌دهد و یا یک بازی فوق‌العاده در سبک بقا است که پس از تسلط به مکانیک‌هایش اعتیاد شدیدی به آن پیدا خواهید کرد. با این حال، چیزی که حتی طرفداران این بازی نیز توان انکارش را ندارند، نادیده گرفته شدن پتانسیل‌های فراوان است. استودیوی وایلدکارد (Wildcard) به عنوان توسعه‌دهنده‌ی بازی جدید این مجموعه یعنی Ark II وعده‌ی یک بازی بزرگ‌تر، جاه‌طلبانه‌تر، بهینه‌تر و عمیق‌تر را به علاقه‌مندان سبک بقا داده است و ما نیز پس از تماشای تریلر این بازی شدیداً مشتاق عرضه و تجربه‌ی آن هستیم.

بازی Ark II در تاریخی نامعلوم از سال ۲۰۲۲ برای کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و سری اس و پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

Sons of the Forest

sons of the forest

استودیوی اندنایت گیمز (Endnight Games) در سال ۲۰۱۸ عنوانی به نام The Forest را عرضه کرد که تجربه‌ای منحصر به فرد از مفهوم بقا و وحشت را ارائه می‌کرد. در واقع، این دو سبک با محیط خشن و خصمانه‌ی این بازی ترکیب می‌شدند و عنوانی سرگرم‌کننده را خلق می‌کردند. حال، قرار است که دنباله‌ی این بازی با نام Sons of the Forest به زودی منتشر شود و حتی با سکوت خبری پیرامون آن، باز هم انتظارات از این بازی بسیار بالا است.

بازی Sons of the Forest در مهر ماه ۱۴۰۱ (اکتبر ۲۰۲۲) برای رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

The Day Before

معرفی ۱۴ بازی مورد انتظار در سبک بقا - گیمفا

کمی بیش از یک سال پیش، استودیوهای مای‌تونا (MyTona) و فنتستیک (Fntastic) از بازی جدیدی به نام The Day Before رونمایی کردند. بلافاصله پس از انتشار اولین نمایش‌ها، توجه گیمرها به این بازی و خصوصاً جلوه‌های بصری آن جلب شد. این بازی MMO و وحشت بقا، گیمرها را در جهانی مملو از زامبی‌ها رها می‌کند. در محیط‌های خطرناک این بازی می‌توان کاوش نمود و با استفاده از آیتم‌های مختلف یک جامعه از بازماندگان را تشکیل داد. در مجموع، چنین به نظر می‌رسد که اگر The Day Before مسیرش را به درستی بپیماید، به عنوانی فوق‌العاده ارزشمند در سبک بقا تبدیل خواهد شد.

بازی The Day Before در تاریخ نامشخصی در سال ۲۰۲۳، برای پلتفرم رایانه‌های شخصی، کنسول‌های پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس و اس، ایکس باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

Valheim

معرفی ۱۴ بازی مورد انتظار در سبک بقا - گیمفا

از بین تمامی بازی‌های موجود در این فهرست، می‌توان گفت که کیفیت نسخه‌ی نهایی بازی Valheim کاملاً تضمین شده و عالی خواهد بود، چرا که میلیون‌ها نفر پیش از عرضه‌ی رسمی از تجربه‌ی این بازی لذت بردند و حتی عاشق آن شدند. این بازی توسط استودیوی آیرون گیت (Iron Gate) با الهام از وایکینگ‌ها ساخته شده و حدود یک سال پیش به صورت نسخه‌ی Early Access در دسترس گیمرها قرار گرفت. البته، تاکنون تاریخ انتشار نسخه‌ی نهایی آن مشخص نشده است، اما احتمالاً در مقاطع باقی‌مانده از سال جاری بتوان آن را تجربه نمود.

Interastra

معرفی ۱۴ بازی مورد انتظار در سبک بقا - گیمفا

بازی بقا و علمی تخیلی استودیوی تی-بول (T-Bull) به نام Interastra علی‌رغم آن که توجه چندانی را به سمت خود معطوف نکرده است، اما یک فرضیه‌ی بسیار جالب آن را شکل می‌دهد. این بازی یک منظومه‌ی خورشیدی کامل را برای کاوش در اختیار گیمرهایش قرار می‌دهد و طبق وعده‌ی توسعه‌دهنده‌اش در آن شاهد اسرار و مناظر شگفت‌انگیزی خواهیم بود. همچنین، اصل اکتشاف نیز در این بازی عمیق و جذاب خواهد بود.

Derelicts

معرفی ۱۴ بازی مورد انتظار در سبک بقا - گیمفا

در آینده‌ای دور و جایی که زمین در اثر تشعشعات غیر قابل سکونت شده است، بازمانده‌ها در ایستگاه‌های فضایی زندگی می‌کنند. در این بین، گیمرها در بازی روی زمین فرود می‌آیند و وظیفه‌ی بقا و انجام ماموریت‌های مختلف در این تیله‌ی آبی کوچک را خواهند داشت. ساختن پایگاه‌ها، بقا در قبال خطرات محیطی، مبارزه با هیولاهای جهش یافته و مواردی از این قبیل نوید یک بازی بقای عمیق را در Derelicts می‌دهد.

Nightingale

nightingale

بازی Nightingale برای اولین بار طی رویداد The Game Awards در ماه دسامبر سال گذشته‌ی میلادی معرفی شد. همچنین، زیبایی‌شناسی و فضای فانتزی منحصربه‌فرد ویکتوریای این بازی در کنار گیم‌پلی ترکیبی از بقا، اکتشاف و همکاری باعث می‌شوند تا این بازی بیش از پیش جاه‌طلبانه‌تر به نظر برسد. از طرف دیگر، مطلع هستیم که این بازی توسط اعضای سابق استودیوی بایور (BioWare) ساخته خواهد شد و در سال جاری نیز نسخه‌ی دسترسی زودهنگام آن در دسترس گیمرها قرار می‌گیرد.

بازی Nightingale در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۲۲ میلادی برای پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

Frostpunk 2

معرفی ۱۴ بازی مورد انتظار در سبک بقا - گیمفا

میلیون‌ها گیمر پس از تجربه‌ی ساخته‌ی استودیوی ۱۱ bit یعنی Frostpunk، شیفته‌ی آن شدند و هم اکنون بی‌صبرانه منتظر انتشار نسخه‌ی دوم این بازی بقا و استراتژی هستند. بازی Frostpunk 2 نیز گیمرها را به جهانی یخ‌زده و سرد خواهد برد و به گفته‌ی سازندگانش از گیم‌پلی عمیق و پیچیده‌تری بهره‌مند خواهد بود. مکانیک‌ها در این بازی نیز دستخوش تغییراتی شده‌اند که چالش‌های بازی را بیشتر می‌کنند. در مجموع، اگر شما نیز همانند من بازی Frostpunk را تجربه کرده باشید، بدون شک بی‌صبرانه برای تجربه‌ی نسخه‌ی دوم آن لحظه شماری می‌کنید.

پلتفرم رایانه‌های شخصی تا اطلاع ثانوی به عنوان تنها پلتفرم مقصد بازی Frostpunk 2 درنظر گرفته شده است، اما با توجه به این که بازی نخست پس از گذشت مدتی برای کنسول‌ها نیز عرضه شد می‌توان انتظار وقوع امری مشابه در این بازی نیز بود. همچنین، با توجه به گزارش‌ها احتمالاً این بازی کمی دیرتر از سایر عناوین این فهرست یعنی اواخر سال ۲۰۲۳ یا اوایل سال ۲۰۲۴ میلادی در دسترس قرار خواهد گرفت.

بازی جدید بلیزارد

معرفی ۱۴ بازی مورد انتظار در سبک بقا - گیمفا

تاکنون اطلاعات چندانی از بازی جدید شرکت بلیزارد انترتینمنت (Blizzard Entertainment) منتشر نشده است. در واقع، تنها می‌دانیم که یک آی‌پی جدید و بزرگ در ژانر بقا توسط این شرکت صاحب نام در حال توسعه قرار دارد. لازم به ذکر است که هیچ تاریخی برای معرفی یا انتشار این بازی اعلام نشده، اما به دلیل این که این بازی توسط یکی از بزرگ‌ترین و مطرح‌ترین شرکت‌های بازی‌سازی در حال توسعه است، نمی‌توان آن را نادیده گرفت و در این فهرست جای نداد. تصاویر هنری‌ای که از این بازی منترش شده‌اند، محیطی خارق‌العاده را نشان می‌دهند که دنیای شهری و معاصر را با دنیایی بکر ترکیب می‌کند، اما احتمالاً تا مدتی از کم و کیف این بازی آگاه نخواهیم شد.

Winter Survival Simulator

معرفی ۱۴ بازی مورد انتظار در سبک بقا - گیمفا

بازی Winter Survival Simulator همان تجربه‌ای را ارائه می‌دهد که از نامش پیداست. در این بازی گیمرها وظیفه خواهند داشت تا بقا و امنیت خود را در دل جهان یخ‌زده و بی‌رحم بازی تضمین کنند. از شکار برای تامین غذا گرفته تا یافتن سرپناه و محافظت از خود در برابر عوامل محیطی و حیوانات وحشی در گیم‌پلی این نقش اساسی دارند. همچنین، این موارد اگر بتوانند در نسخه‌ی نهایی بازی با عمق و تعادل مکانیکی مناسب‌تری پیاده‌سازی شوند، می‌توانیم شاهد یکی از جذاب‌ترین بازی‌های سبک بقا در سال جاری باشیم.

بازی Winter Survival Simulator هم اکنون به صورت دسترسی زودهنگام در فروشگاه استیم در دسترس قرار دارد و نسخه‌ی نهایی آن به زودی برای پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

Project Castaway

معرفی ۱۴ بازی مورد انتظار در سبک بقا - گیمفا

بازی Project Castaway با گذر از یک منظره‌ی جهنمی یخ‌زده به یک منظره‌ی آفتابی و استوایی، گیمرها را به چالش زنده‌ماندن و بقا در جزایر اقیانوس آرام دعوت می‌کند. در این بازی باید با ساخت و گسترش پایگاه‌ها، یافتن غذا و سلاح، مدیریت تشنگی و گرسنگی، کشتی‌رانی و کاوش در جزایر اطراف، مقابله با شرایط آب و هوایی و حیات وحش و مواردی از این دست تعامل داشته باشید. در حال حاضر، یک نسخه‌ی دسترسی زودهنگام برای این بازی در نظر گرفته شده است و توسعه‌دهنده‌ی بازی نیز قصد دارد تا به مدت ۴ سال همچنان آن را در این شرایط نگه دارد.

Dysterra

dysterra

تاریخ انتشار بازی Dysterra احتمالاً دورتر از آن چیزی است که تصور می‌شود و برخلاف سایر عناوین این فهرست که حداقل یک نسخه‌ی آزمایشی از آن‌ها در سال جاری عرضه می‌شود، هیچ نسخه‌ی دسترسی زودهنگامی از آن منتشر نخواهد شد. البته، وعده‌ی سازندگان Dysterra باعث شده است که ما نتوانیم آن را از فهرست خود خارج کنیم. این بازی در زمینی روایت می‌شود که تا مرز نابودی پیش رفته است. مکانیک‌های ساخت و ساز و بقا در این بازی با سبک اول شخص شوتر ترکیب شده است و امیدواریم در آینده بیشتر راجع به این بازی بشنویم.

Occupy Mars: The Game

معرفی ۱۴ بازی مورد انتظار در سبک بقا - گیمفا

برخی از بازی‌های سبک بقا به سراغ سیاره‌ی نه چندان مهمان‌نواز مریخ می‌روند و گیمرها را دعوت به چالش بقا در این سیاره می‌کنند. بازی جدید استودیوی پایرمید گیمز (Pyramid Games) با نام Occupy Mars: The Game نیز این پتانسیل را دارد که یکی از بهترین بازی‌های سبک بقا با لوکیشن سیاره‌های دیگر از جمله مریخ باشد. در این بازی وظیفه‌ی ایجاد، حفاظت و گسترش یک قلمرو در مریخ را خواهید داشت.

بازی Occupy Mars: The Game در سال جاری میلادی برای پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

State of Decay 3

state of decay 3

استودیوی آندد لبز (Undead Labs) به صورت آهسته و پیوسته پیشرفت‌هایی در فرمول State of Decay ایجاد کرده است، اما همچنان پتانسیل‌های زیادی در دو بازی ابتدایی این مجموعه به چشم می‌خورد. در واقع، با معرفی بازی State of Decay 3 و صحبت‌هایی از جمله هیجان مدیر ایکس باکس برای این بازی و پشتیبانی همه جانبه‌ی مایکروسافت از توسعه‌دهندگان آن، ما نیز به یکی از بازی‌های جدید فرست-پارتی ایکس باکس امیدوار شدیم.

بازی State of Decay 3 هم اکنون برای کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس و پلتفرم رایانه‌های شخصی روی موتور بازی‌سازی آنریل انجین ۵ در حال توسعه است.


بازی‌های معرفی شده، عناوین برگزیده‌ی ما از بازی‌های آتی در سبک بقا هستند. به نظر شما کدام بازی می‌توانست در فهرست فوق جای بگیرد؟

AmirhoseinMoein MM2Gramy kهادی صفائیVisible 6-tigh manDARKSIRENکاپتان استخونیامید حاج کرمیHunTeR007IrN1100meysambHaj_Hossein@alistarامیر حسینEren YeagerJin sakaiM.MTLone wolfP.morgan 𔓙ah1372

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

معرفی ۱۴ بازی مورد انتظار در سبک بقا - گیمفا
معرفی ۱۴ بازی مورد انتظار در سبک بقا - گیمفا
معرفی ۱۴ بازی مورد انتظار در سبک بقا - گیمفا
معرفی ۱۴ بازی مورد انتظار در سبک بقا - گیمفا
معرفی ۱۴ بازی مورد انتظار در سبک بقا - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

معرفی ۱۴ بازی مورد انتظار در سبک بقا - گیمفا