مصاحبه با طراح ماموریت‌های بازی Cyberpunk 2077 | صحبت در مورد بخش چند نفره، نسل آینده و کیانو ریوز - گیمفا
مصاحبه با طراح ماموریت‌های بازی Cyberpunk 2077 | صحبت در مورد بخش چند نفره، نسل آینده و کیانو ریوز - گیمفا
مصاحبه با طراح ماموریت‌های بازی Cyberpunk 2077 | صحبت در مورد بخش چند نفره، نسل آینده و کیانو ریوز - گیمفا
مصاحبه با طراح ماموریت‌های بازی Cyberpunk 2077 | صحبت در مورد بخش چند نفره، نسل آینده و کیانو ریوز - گیمفا

مصاحبه با طراح ماموریت‌های بازی Cyberpunk 2077 | صحبت در مورد بخش چند نفره، نسل آینده و کیانو ریوز

سعید حلاجیان
۰۹:۰۰ ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
مصاحبه با طراح ماموریت‌های بازی Cyberpunk 2077 | صحبت در مورد بخش چند نفره، نسل آینده و کیانو ریوز - گیمفا

Cyberpunk 2077 را می‌توان یکی از مورد انتظارترین بازی‌هایی ویدئویی به شمار آورد. در اقدامی غافل‌گیر کننده طی کنفرانس E3 2019، شاهد رونمایی از تاریخ انتشار این عنوان بودیم. حال که تاریخ انتشار Cyberpunk 2077 مشخص شده است، بازی‌بازان بیشتر از پیش برای دریافت اطلاعات و جزئیات بیشتر از گیم‌پلی این عنوان لحظه شماری می‌کنند. پاول ساسکو، طراح ماموریت‌های بازی Cyberpunk 2077 طی مصاحبه‌ای با وب‌سایت Eurogamer، جزئیات جدیدی از گیم‌پلی آن را به اشتراک گذاشته است. با گیمفا و یک مصاحبه‌ی جذاب دیگر همراه باشید.

علیرغم اینکه نمایش بازی محبوب و مورد انتظار Cyberpunk 2077 جزو پربازدیدترین‌های کنفرانس E3 2019 بود اما در این نمایش شاهد گیم‌پلی بازی نبودیم و استودیوی سی‌دی پراجکت تصمیم گرفت تا امسال نیز دموی گیم‌پلی بازی Cyberpunk 2077 را پشت درهای بسته به نمایش بگذارد. صرف نظر از اطلاعات جسته و گریته‌ای که از بازی طی روزهای اخیر منتشر شده است، جزئیات چندانی از گیم‌پلی این بازی در دسترس نیست. اگرچه قرار نسخه‌ی توسعه‌یافته‌ی دموی گیم‌پلی بازی Cyberpunk 2077 در رویداد PAX West 2019 نمایش داده شود اما شادی برای شما نیز جالب باشد تا قبل از یان رویداد اطلعات بیشتری از گیم‌پلی بازی به دست آورید.

برهمین اساس وب‌سایت Eurogamer به تازگی مصاحبه‌ای را با پاول ساسکو (Paweł Sasko)، طراح ماموریت‌های بازی Cyberpunk 2077 انجام داده است. آقای ساسکو طی این مصاحبه در رابطه با موارد مختلفی از جمله گیم‌پلی و ماموریت‌های بازی، بخش چند نفره و حضور کیانو ریوز، بازیگر شخصیت Johnny Silverhand، صحبت‌هایی ارائه می‌دهد. شما را به مطالعه‌ی این مصاحبه‌ی جذاب دعوت می‌کنم.

شخصیت Johnny Silverhand که کیانو ریوز نقش آن را ایفا می‌کند، چه نقشی را در بازی به عهده خواهد داشت؟

ساسکو: نقش وی بسیار مهم است. وی تقریباً از ابتدای بازی تا انتهای آن حضور دارد و می‌توان وی را یکی از قوس‌های اصلی داستان بازی به شمار آورد.

اگر شما به تریلر CGI که یک ماموریت واقعی با دید اول شخص در بازی است، نگاه کنید. شخصیت V معامله‌ای می‌کند تا این تراشه را به دست آورد. این کار بسیار ساده به نظر می‌رسد اما وی مجبور است برای اتمام این کار به مکان دیگری برود. مشخص می‌شود که رابطه‌ای میان Johnny Silverhand (با بازی کیانو ریوز) و این تراشه وجود دارد. حال در Cyberpunk 2077، شخصیت Johnny مُرده و در واقع به وسیله‌ی Adam Smasher به قتل رسیده اما شاهد هستیم که وی به مانند یک روح دیجیتالی دوباره بازگشته است. من نمی‌خواهم بیشتر از این در مورد آن صحبت کنم زیرا باعث لو رفتن داستان بازی می‌شود.

یکی از دلایلی که انتشار بازی Cyberpunk 2077 در ماه آوریل سال آینده کمی زود به نظر می‌رسد این است که این بازی برای کنسول‌های نسل نهم نیز عرضه می‌شود؛ در این صورت آیا مدتی بعد، شاهد انتشار بازی برای کنسول‌های نسل نهم نیز خواهیم بود ؟

ساسکو: در حال حاضر ما بر‌روی پلتفرم‌های نسل حاضر کار می‌کنیم. اما مشخصا در آینده ممکن است به انتشار بازی Cyberpunk 2077 برروی پلتفرم‌های نسل آینده نیز فکر کنیم. اما در هر صورت این موضوعی است که باید در آینده در مورد آن تصمیم بگیریم و در حال حاضر تنها برروی پلتفرم‌های نسل حاضر متمرکز هستیم.

یکی از چیزهایی که از بازی The Witcher 3 یاد گرفتیم، این بود که شما نباید کار ساخت نسخه‌های کنسولی را به تاخیر بیاندازید. بنابراین ما در تمام اوقات و در تمام مراحل یک نسخه در اختیار داریم که برروی هر پلتفرمی و با هر تنظیماتی قابل اجراست.  البته نسخه‌ی رده بالایی که ما در حال حاضر آن را نمایش می‌دهیم، بسیار با نسخه‌های کنسولی متفاوت است؛ کنسول‌های نسل فعلی در حال قدیمی شدن هستند. برای ما مهم است که این نسخه روان باشد و مطمئنا برروی پلتفرم‌های شما قابل بازی خواهد بود.

2077

آیا کیت توسعه‌ی نسل آینده را در اختیار دارید؟

ساسکو: متاسفم، نمی‌توانم در این رابطه اظهار نظر کنم.

استودیوی سی‌دی‌پراجکت پیش‌تر در رابطه با بخش چند نفره صحبت کرد. حال که تاریخ انتشار بازی مشخص شده است، شما می‌توانید تایید کنید که بازی Cyberpunk 2077 در هنگام انتشار، تنها دارای بخش تک نفره خواهد بود؟

ساسکو: بله صد در صد. ما در حال حاضر به طور جدی برروی بخش چند نفره کار نمی‌کنیم و تمرکز اصلی ما برروی بخش داستانی بازی است. ابتدا بخش داستانی بازی را تکمیل کرده و سپس در مورد بخش چند نفره فکر می‌کنیم. ما ساخت بخش چند نفره را تکذیب نمی‌کنیم اما در عین حال آن را تایید نیز نمی‌کنیم. اگر هم بخواهیم چنین محتوایی را بسازیم، قطعاً مدتی پس از عرضه‌ی بازی در دسترس قرار خواهد گرفت. این تمام آن چیزی است که من می‌توانم به شما بگویم.

با توجه به آنچه از بخش Overworld شهر  Night City مشاهده کردیم، آیا این بخش، استایلی مشابه GTA Online خواهد داشت؟

ساسکو: در این رابطه در درون استودیو بحث‌هایی صورت گرفت اما در حال حاضر این چیزی نیست که ما برروی آن مشغول کار باشیم بلکه صرفا آن را آزمایش می‌کنیم تا شاید در آینده بتوانیم از آن استفاده کنیم.

دلیل خاصی وجود دارد که شما فعلاً از بخش چند نفره صرف نظر کردید؟

ساسکو: البته. منظورم این است که ما به خاطر داستان‌های خوب، شخصیت‌های فوق العاده، انتخاب‌ها و عواقب تصمیمات بازی شناخته شده هستیم. بنابراین این همان چیزی است که به سراغ آن خواهیم رفت و اگر هر تصمیمی گرفته شود، در راستای همین بخش است و از هر گونه تصمیم یا کاری که به این بخش لطمه بزند و یا به آن مربوط نباشد، خود‌داری می‌کنیم.

مصاحبه با طراح ماموریت‌های بازی Cyberpunk 2077 | صحبت در مورد بخش چند نفره، نسل آینده و کیانو ریوز - گیمفا

حال که تاریخ انتشار بازی مشخص شده، آیا قرار است تیم سازنده به صورت فشرده و بیش از حد معمول (Crunch time) به توسعه‌ی بازی ادامه دهد؟

ساسکو: تاریخ انتشار بازی دقیقاً مطابق با مراحل ساخت آن تنظیم شده است و بنابراین وقتی تاریخ انتشار بازی را مشخص کردیم، به این نتیجه رسیدیم که می‌توانیم آن را تا این زمان آماده‌ی عرضه کنیم. من گمان می‌کنم کمی جلوتر از آن‌چه هستیم که دیگران فکر می‌کنند. تقریبا یک سال دیگر باقی مانده و ما می‌دانیم در طول یک سال، چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم؛ خصوصاً با توجه به اینکه تیم بزرگ و با تجربه‌ای هستیم. بر همین اساس، اطمینان داریم که می‌توانیم بازی را در موعد مقرر آماده سازیم و خودمان را به کشتن ندهیم.

این یک مسئله‌ی پیچیده است ما این پروژه را دوست داریم و می‌خواهیم برروی آن کار کنیم تا به تجربه‌ی بهتری مبدل شود. اگر کسی به من بگوید که متوقف شوم و یا نیازی نیست که چنین کاری انجام دهم، من در پاسخ به او می‌گویم که می‌خواهم از این بازی چیز بهتری بسازم. آیا قرار است گزینه‌ی بدتر را انتخاب کنم؟ هرگز چنین کاری نخواهم کرد. تمام افرادی که اینجا کار می‌کنند نیز بر همین عقیده هستند. ما هرگز نخواهیم پذیرفت تا محصولی را عرضه کنیم که بی‌کیفیت باشد؛ هیچ‌وقت.

هیچ‌کس نخواهد گفت که این پروژه یک بازی بی‌کیفیت است. البته راه دیگری نیز وجود دارد اینکه شما ۱۰۰ ساعت در هفته کار کنید؛ ۱۰۰ ساعت در هفته وحشتناک است. پس به نظر می‌رسد باید باهوش باشید و گزینه‌ی درست‌ را انتخاب کنید. قسمت‌هایی در بازی وجود دارند که می‌توانید وقت زیادی را به آن‌ها اختصاص دهید؛ قسمت‌هایی که برای بازی‌بازان قابل مشاهده نیست. در عین حال، چیزهای دیگری نیز هستند که اگر شما وقت بیشتری به آن‌ها اختصاص داده و بیشتر بر‌روی آن‌ها کار کنید، مطمئناً بازی‌بازان شما را تحسین خواهند کرد. فعالیت فشرده (Crunch time) یک اشتباه بزرگ در صنعت بازی‌های ویدئویی است که این صعنت باید عملکرد بهتری در این زمینه داشته باشد اما در مجموع این یک موضوع بسیار پیچیده است.

محض اطمینان؛ شما که ۱۰۰ ساعت در هفته کار نمی‌کنید؟

ساسکو: در حال حاضر؟ خیر. اتفاقات زیادی در جریان مراحل تولید بازی رخ می‌دهند. من تجربه‌ی کار برروی ساخت هشت بازی را دارم و می‌دانم که اتفاقات رخ می‌دهند. شما تنها باید مشکلات را حل کرده و به مسیر خود ادامه دهید.

Cyberpunk 2077 الهامات زیادی از ژانر سایبرپانک گرفته است. آیا قرار است شاهد بازگشت ویژگی‌ها و المان‌های محبوب این سبک باشیم و اینکه آیا Cyberpunk 2077 قرار است چیزهای جدیدی به این سبک اضافه کند؟

ساسکو: سبک سایبرپانک تقریباً مرده است. راستش را بخواهید، از زمانی که ما بازی Cyberpunk 2077 را معرفی کردیم، شاهد انتشار محصولاتی در این سبک به مانند نسخه‌ی جدید فیلم Blade Runner و Altered Carbon که از نت‌فلیکس پخش شد، بودیم. این‌ موارد نشان می‌دهند که هنوز هم این سبک علاقه‌مندان خود را دارد اما دیگر تقریباً قدیمی شده و ما سعی کردیم تا آن را به‌روز‌ کنیم. ما به این نگاه کردیم که این سبک در دهه‌ی ۸۰ چگونه بود سپس به این فکر کردیم که این محتویات قرار است در ۵۰ سال آینده چگونه باشند و نتیجه‌ی نهایی را نیز مشاهده کردیم. هنگامی که وسیله‌‌ی نقلیه‌ی Quadbike را ساختیم، شخصی گفت « این وسیله‌ی نقلیه دقیقاً به مانند این است که شرکت آتاری یک اتومبیل بسازد » و این شگفت انگیز است. ما می‌خواهیم این سبک را برای مخاطبان جدید به‌روز کنیم و زیبایی‌های آن را به مخاطبان خود نمایش دهیم. Cyberpunk 2020؟ ما بازی را در سال ۲۰۲۰ عرضه خواهیم کرد.

مصاحبه با طراح ماموریت‌های بازی Cyberpunk 2077 | صحبت در مورد بخش چند نفره، نسل آینده و کیانو ریوز - گیمفا

در دموی بازی، ما کلاس‌های مختلفی را مشاهده کردیم. آیا قرار است شخصیت‌های بازی با توجه به کلاسی که انتخاب شده است با ما به طور متفاوتی رفتار کنند و آیا غیر از باز شدن دیالوگ‌های اضافه، مزیت دیگری نیز به همراه دارند؟

ساسکو: در بازی The Witcher 3 ما داستان شاخه‌‌دار را در دنیای جهان باز بازی قرار دادیم و گیم‌پلی شاخه‌‌دار را به آن افزودیم. بنابراین بر اساس کلاس‌ انتخاب شده در بازی، شما قادر به انجام کارهای متفاوتی هستید. شخصیت بازی، قدرت‌ها و مهارت‌هایی که وی در اختیار دارد، در داستان و به طور کلی اتفاقات بازی تاثیرگذار خواهد بود. اگر شما کلاس مهندس (engineering) را انتخاب کنید، مهارت‌هایی به دست می‌آورید که می‌توانند نتایج متفاوتی را در مقایسه با مهارت‌های معمولی در بازی رقم بزنند. این موضوع یک مساله‌ی عادی در بازی است. در بسیاری از ماموریت‌های بازی، با چنین مواردی مواجه خواهید شد که باید با داستان آن هم‌خوانی داشته باشند. در هر صورت ما اطمینان می‌دهیم که بازی‌بازان با توجه به سبک بازی که انتخاب می‌کنند، پاداش‌های متفاوتی به دست آورند.

شما اشاره کردید که سیستم کلاس‌های ساده‌ای در اختیار دارید، منظور از ساده چیست؟

ساسکو: ما مطمئن می‌شویم که اهمیتی ندارد چقدر ساخت (بیلد) شخصیت شما پیچیده است، شما همیشه قادر هستید بازی را بدون هیچ دغدغه‌ای تجربه کنید. همیشه یک راهی برای حل مشکل و برای اتمام ماموریت مورد نظر پیدا می‌کنید. اگرچه بعضی از شاخه‌ها ممکن است در دسترس نباشند اما شما می‌توانید ماموریت مورد نظر را به یک نحوی انجام دهید؛ کار دشواری به نظر می‌رسد اما قطعاً سرگرم کننده و هیجان انگیز است.

سال گذشته من در مورد بازدید از مکان‌هایی در خارج از شهر Night City پرسیدم و در پایان دموی امسال نیز نگاه کوتاهی داشتیم به Cyberspace. آیا این همان چیزی است که شما سال گذشته به آن اشاره داشتید؟

ساسکو: Cyberspace یک مکان بسیار خطرناک است. همان‌طور که در دموی امسال مشاهده کرده‌اید، شما برای وارد شدن به آن، به پشتیبانی افرادی با کلاس Netrunner احتیاج دارید. شما در درون یک وان حمام مملو از یخ دراز کشیده‌اید زیرا بدن شما تبدیل به یک پردازشگر می‌شود و شما نیاز دارید تا قدرت مورد نیاز این پردازشگر را تامین کنید. بر همین اساس، شما در برخی از مراحل بازی به Cyberspace دسترسی خواهید داشت و در برخی موارد نیز قادر هستید تا به کاوش در آن بپردازید.

اما بازی فقط در Night City جریان ندارد و تنها به این شهر خلاصه نمی‌شود. محیطی اطراف این شهر را احاطه می‌کند که Badlands نام دارد. شما می‌توانید شهر را ترک کرده و به کاوش در آن مناطق بپردازید، مشاهده کنید که بیرون از شهر به چه شکل است و ….؛ بیرون از شهر بسیار زننده به نظر می‌رسد. اما در هر صورت ماموریت‌هایی در Badlands وجود دارد که شما باید آن‌ها را انجام دهید، قراردادهایی که می‌توانید آن‌ها را قبول کنید و البته مطمئناً برخی از مراحل داستانی بازی شما را مجبور می‌کنند که به آن‌جا بروید. البته سوپرایزهای دیگری نیز در آن‌جا وجود دارد.

بازی Cyberpunk 2077 در تاریخ ۲۸ فروردین ماه سال ۱۳۹۹ (۱۶ آوریل سال ۲۰۲۰ میلادی) برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر شود. شما می‌توانید تمامی اخبار مربوط به این بازی محبوب و مورد انتظار را از طریق وب‌سایت خبری گیمفا دنبال کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مصاحبه با طراح ماموریت‌های بازی Cyberpunk 2077 | صحبت در مورد بخش چند نفره، نسل آینده و کیانو ریوز - گیمفا
مصاحبه با طراح ماموریت‌های بازی Cyberpunk 2077 | صحبت در مورد بخش چند نفره، نسل آینده و کیانو ریوز - گیمفا
مصاحبه با طراح ماموریت‌های بازی Cyberpunk 2077 | صحبت در مورد بخش چند نفره، نسل آینده و کیانو ریوز - گیمفا
مصاحبه با طراح ماموریت‌های بازی Cyberpunk 2077 | صحبت در مورد بخش چند نفره، نسل آینده و کیانو ریوز - گیمفا
مصاحبه با طراح ماموریت‌های بازی Cyberpunk 2077 | صحبت در مورد بخش چند نفره، نسل آینده و کیانو ریوز - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • در تاریخ بیست و هشتم فروردین سال یکهزاروسیصدونودونه همه هزینه ها فقط و فقط برای کیانو ریوز خواهد شد و بس…جوون…

    • masih گفت:

      باید میگفتی همه ی کلیه ها برای تو با این قیمتا یک کلیه که نه دوتاشو باید بفروشیم برای سال ۱۳۹۹
      سایپرپانک
      هیلو
      .
      .
      .

      • PERSIAN NAZI گفت:

        والا از همین الانم اگه پس انداز کنید راحت میتونید بخریدشون

        • M.C گفت:

          قبل از پس‌انداز کردن باید شغل پیدا کنی! :coins: :coins: :coins:
          E=mc²

          • PERSIAN NAZI گفت:

            خوب یه دختر ۱۶ ساله چه شغلی رو میتونه پیدا کنه ؟
            جوابش راحته فروشندگی با ماهی ۷۵۰ هزار تومن
            یه مرد ۲۸ ساله چه شغلی میتونه پیدا کنه ؟
            کار در باغ رستوران به عنوان اشپز با قرارداد ماهیانه ۲/۸ میلیون تومن
            عزیز من برای پیدا کردن شغل مناسب اول باید خوب بزرگ بشی و بعدش هم باید تجربه کاری داشته باشی
            حالا شما تو خونه ای و وظیفه پدرته که ساپورتت بکنه ولی این ور اوضاع کاملا فرق داره

        • NFrealmusic گفت:

          وضعیت همین باشه, مطمئنا تو روز انتشار یه تومن رو شاخشه!
          شما به من بگو یه میلیون دادن پول زبون بسته برای یه بازی (هر چقدرم عالی باشه هرچقدرم شاهکار باشه )انصافه؟!!
          چرا پول یه بازی باید بیشتر از حقوق یه کارگر باشه؟چرا باید پول یه بازی نصف حقوق یه کارمند باشه؟چرا برای عده ای یه کنسول زپرتی باید تبدیل بشه به یه آرزوی دست نیافتی؟چرا…
          به جای پول جمع کردن باید فکر راه چاره باشیم…

          • devilgodes گفت:

            من و خیلی از دوستام با ۳۵۰ تومن رو استیم پیشخریدش کردیم.

          • PERSIAN NAZI گفت:

            هیچ کس نمیتونه به فکر شما باشه بجز خود شما
            تو این گرگ بازار بهترین راهش برای کنسول داران اینه که چندماه صبر کنن تا حباب قیمت بترکه و شاید یدونه دست دوم رو تونستن بخرن
            منم که میخوام بخرمش از سیدی کی مارکتینگ گیموو میخرمش و وایمیسم تا تو کریسمس تخفیف پیش خرید بخوره 😎
            راه زیاد هست فقط باید کمی پس انداز اندوخت :rose:

    • OzHaN گفت:

      ?:-) :yes: ?:-) :yes:
      دوستان گوش کنین لطفا
      میخوایم با همکاری بچه ها یه پتی شنی درست کنیم و امضا جمع کنیم تا سی دی پراجکت رد زبان فارسی روهم اضافه کنه به بازیش برامون چون هممون میدونیم چقد مهمه تو بازیای ار پی جی زبانت خوب باشه تا بفهمی جزیات رو
      دوستان هرکی موافقه لطفا بیاد تلگرامم
      فقط یه پیام بده تا اگ تعدادمون به یه حدی رسید گروه تلگرامی بزنیم و بریم واس امضا جمع کردن
      لطفا همه همکاری کنن
      ای دی تلگرام OzHaN3
      :yes: :yes: :yes: :yes:

  • M.C گفت:

    سال بعد رقابت سر گوتی بین همین CP 2077 و TLoU2 ئه.
    ۷۰ به ۳۰ شانس TLoU2 بیشتره.

    • یعنی داری میگی شانس تلو ۷۰ درصد و شانس سایبرپانک ۳۰ درصد من چشم بد میبینه یا خیر.
      باید بگم این همون بازی هست که وقتی که هنوز تاریخ انتشارش معلوم نبود سونی فن ها خدا خدا میکردن به این زودی ها نیاد و تا میتونه تاخیر بخوره این همون بازی بود که وقتی یه شایعه میومد و میگفتن شاید بره برا نسل بعد سونی فن ها میگفتن خدا رو شکر جای دوری نیست فقط پست های مربوط به سایبرپانک رو ببین نظراتو بخون.
      اینم بگم تریلر های سایبرپانک مخصوصا تریلر سینمایی e3 2019 بازی همراه با کیانو ریوز داد میزنه که تلو ملو اماده باش دارم میام برا گوتی.
      اصلا همون جانی رو میاریم اینبار با مداد که نه با یه کتاب چیزی تلو رو میکشه مثل اینکه جان ویکه :laugh:

    • Soroosh0097 گفت:

      عجب.
      بعد میگن چرا تو سایت بحث و جدل میشه.تا امثال تو هستن بایدم بشه.
      تو همونی نیستی که تا دیروز از هیلو بالا میرفتی؟

    • evangelist گفت:

      لست بازی قشنگیه بیشتر هم جنبه داستان و محیط بازیه که شاهکاره ولی انصافا خلاق ترین شرکت بازی سازی سی دی پراجکت هست و بس .برو چند پست پایین تر و عکس های بازی رو ببین مغزت از این حجم خلاقیت و جزییات سوت میکشه ولی برو حالا تن دشمنان همین لست ببین. کچل شدن و یه بارونی هم تنشون کردن منی که نزدیک ۳۰ ساله گیم میزنم اینو میگم.شرکتی به استعداد سی دی پراجکت نیومده.
      وقتی سومین بازی یه شرکت با شاهکارهای دنیای گیم مقایسه میشه و عجیبتر اینکه خود شرکت گفته به خاطر نداشتن پول کافی بازی ویچر ۳ طراح مبارزات نداشت.

  • ALIREZAICE گفت:

    احسنت به این ترجمه خیلی متشکر

  • خدایا شکرت که هر روز تقریبا یه خبر از میاد.میگم همین کوجیما باهاشون یه کاری کرده بود دیدید لباس سایبری هم تنش کرده بود و وقتی خودش شروع به تبلیغات death stranding کرد cdpr هم شروع به تبلیغ کردن cyberpunk 2077 کرد :rotfl: شوخی کردم
    این که جهان فقط مربوط به نایت سیتی نیست رو میشد حدس زد با توجه به تریلر تقریبا ۲ دقیقه ای که با محوریت شخصیت مرد بازی بود و تریلر e3 2019 بازی اخرش که در خارج از شهر تو زباله دونی بود.
    کلاس های مختلف و قدرت های مختلف.
    این که اول دارن بخش داستانیو میسازن و به چند نفره فکر نمیکنن واقعا باید بهشون گفت دمتون گرم.
    درستم میگن سبک سایبرپانکی تقریبا مرده خیلی ساله ولی هر محصولی مثل همون فیلم blade runner 2049 در مورد این سبک میاد کلی سر و صدا به پا میکنه حالا این که هیچ این بازی کشته میده.
    بازم میگم اینکه میگن جانی مهم ترین شخصیت و دارای بیشترین دیالوگ بعد شخصیت اصلی و از اول تا اخر بازی هر لحظه اونو میبینیم با توجه به جریان اون چیپ که به جانی ربط داره و اینکه اونو به قتل رسوندن یه جایی از بازی اونو به زندگی برمیگردونیم بخش مربوط به جانی رو از چیپ جدا میکنه و میزاره تو یه بدن دیگه شایدم یه بدن شبیه خود جانی چون اونجا سایبرپانکه حتی باید اینم در نظر گرفت تو تریلر میگه (باید یه شهرو اتیش بزنیم).

    • Majid گفت:

      فکر نکنم جانی زنده شه
      تو بازی دیدیم که دوست و راهنمای اول مان در بازی مرد
      از اونجا به بعد جانی میاد و نقش راهنما را دارد
      درست مثل یه هوش مصنوعی که دیگران نمی بیننش و می تونی باهاش همیشه و در هر حالی مشورت کنی
      اگه هدف سازنده هم همین وجود راهنما و همراه باشه(در حالی که خودمان تنهایی به مبارزه می پردازیم) اصلا زنده شدنش منطقی نیست

      • بزار اینجوری بگمش کلا هر مرحله چندین پایان داره و میشه به چندین روش مرحله رو شروع کرد با اسلحه بری یا مخفیانه حالا اونا تو تریلر شروع به تیراندازی کرده بودن برا همین جکی تیر خورد حالا اگه مخفیانه میرفتن شاید اینطور نمیشد ولی اینم بگم شایدم هر کاری تو بازی کنیم جکی بمیره توی اون مرحله ولی از اونطرف که نگاه میکنی سازنده ها چرا میان مرگ یکی از شخصیت های اصلی رو تریلر نشون میدن میشه اینطور در نظر گرفت که تصمیماتت رو پایان اون مرحله و زنده یا مرده جکی تاثیر بسزایی داره.
        اینم گفتن که تقریبا از اوایل بازی تا اخر بازی جانی همراه شخصیت اصلی هست پس نمیشه گفت بعد مرگ جکی میاد
        در مورد زنده شدنش شاید منطقی باشه تو تریلر با توجه به نوشته های روی لباس v که نوشته سامورای میشه حدس زد قهرمان دوران بچگیش جانی هست جانی هم رهبر گروه سامورایی ها بوده میشه گفت که v طرفدار جانی هست و هر کاری براش میکنه از اونطرف اینو میدونیم که جانی رو به قتل رسوندن معلومه دلش میخواد انتقام بگیره و … از اونطرف تو دنیای سایبرپانکی قرار داره که شاید براشون زیاد سخت نباشه بخش مربوط به جانی رو از اون چیپ جدا کنن و تو حالا هر بدنی که میخوان بزارن و اخرین حرف جانی بلندشو سامورای ما یه شهر داریم که اتیش بزنیم

        • PS1♡PS2♡PS3♡PS4♡PS5 گفت:

          این بازی از اون بازی هایی است که به شدت لذت چند بارتموم کردن رو داره .باداستان های متفاوت .
          من عاشق تکرار بازی های داستان محورم .و حالا که هربار یه داستان باشه که ای جااااااااااان.
          حدعقل ۱۰ بار میزنم تو رگ .
          دوستان برای بار هفتم رد دد رو تموم کردم وفروختمش و تا ۶ماه دیگه که دلم تنگ بشه مجدد میرم سراغش .
          الان برای بار ۱۲ ام فردا انچارتد۴ رو میخوام برم و خوبیشم اینه که اکانت شو ارزونی ها خزیدم ظرفیت ۳ والان میزنم تو رگ.
          بعدشم میرم لست برای بار ۲۱ ام .
          تنها بازی که لذت تکرار نداشته برای من مترو جدیده بود که اونم ۶ماه دیگه شاید یک بار دیگه برم.
          اشتباهی کردم دیسک گاد رو فروختم الان باز دلم میخواد برمش برای بارپنجم ولی نمیدونم اکانتش چنده ظرفیت۳ .
          تااخر نسل به کوب همه رو میرم بعد کنسول رو میفروشم یه وان اس میخرم وتمام انحصاری هاشو که تااخر نسل میاد رو میزنم و تااونارو تموم کنم نسل نه کم کم جا میفته و قشنگ جا میفته بعد اگه خداوند پول شو داد و زنده بودم کنسول ۵ رو میخرم و دیگه………………………
          اره دوستان برای من فرق نداره برای کدوم کنسول بازی بیاد فقط بازی خوب و حرفه ای و داستانی بیاد خلاصه من همه رو میزنم تورگ .اما برند مورد علاقم سونیه همونی که اسمش میاد همه ی رقیبا میلرزن .

          • PERSIAN NAZI گفت:

            شرط میبندم الان بازم رد دد رو تموم کردی که اومدی تو سایت :laugh:
            ولی در کل در کنار ما باش تا ما هم فیض ببریم :rose:

            • PS1♡PS2♡PS3♡PS4♡PS5 گفت:

              باور کن داداش درست گفتی .البته سرمیزدم تو سایت ولی وقتی نظرمیدم که بازی برای کردن نداشته باشم خخخخ
              دوست دارم داداش .من عشق دومم بعد گیم گیمفا است .باور کن بروبچ رو همه رو میشناسم و از تک تک حرفاشون برای خودم استفاده میکنم وباهمتون خاطره دارم .توهم داداش دوست خوبمی که واقعا بدون هیچ دروغی جدی تو یک ادم باحالی هستی که اگه باحال باشن بقیه تا اخرش باهاشون باحالی .چقدر باحال گفتم خخخخخ .فدات شم داداش اسمت چی بود راستی؟

        • Samfisher007 گفت:

          کلا قضاوت برا داستان بازی خیلی زوده سورپرایز ها وغافلگیری هایی در راه است چه در مورد جکی چه جانی و حتی خود V

  • PERSIAN NAZI گفت:

    به جرعت میگم با گردن کلفت ترین عنوان تاریخ طرفیم و این احتمال میره که جای اسکایریم در رتبه اول رو بگیره

    • AXEL STONE گفت:

      امین داد! از اولش هم TW که بالاتر از اسکایریم هست! دیگه لازم نیست توضیح بدم :rose: :heart:
      بازی CP2077 با TW رقابت میکنه اما من RPG بر فنسیگ شمشیر بازی بیشتر از RPG بر شوتر دوست دارم یعنی TW همیشه واسه من فرق میکنه حتا اگرم سایبرپانک بخاد جاش رو بگیره :rose: :heart:

      • Soroosh0097 گفت:

        بین طرفدارا سر اسکایریمو ویچر اختلاف هست که کدوم بهترین rpg تاریخه(هر کدوم نقطه قوتایی دارن مثلا تو اسکایریم ۹۰ قدرت بازی بخاطر المان های rpg و اینکه خودت شخصیتتو میسازی هستش و خب تو این زمینه کمی از ویچر قویتره ولی ویچر روی خود گیم پلی مبارزات و شخصیت پردازی ها و روایت داستان بیشتر تمرکز داشت و از اسکایریم تو این زمین ها قوی تر بود) ولی سایبرپانک که بیاد جواب این سوالو خیبییلی آسون میکنه که بهترین بازی rpg تاریخ چیه چون نقطه قوتای ر دو رو تو خودش جمع کرده چون.(ولی خدایی اون همه کتاب تو اسکاریم رو هنوزم فک نکنم تو هیچ بازی ببینیم.لامصب شاید هزار تا کتاب داشت هر کدومشون هم یه کتاب کاملی بودن)

      • PERSIAN NAZI گفت:

        اخه الیاس ویچر زیاد باگ داره اما اسکایریم واقعا بهینست و این خودش یه امتیاز بزرگ بحساب میشه
        البته اول یا دوم بودن در بین هزاران بازی تفاوت انچنانی نداره 😎
        مهم اینه که هردو دنیای تکرارنشدنی دارن و
        درکل هرچی ازشون تعریف کنیم کمه

        • AXEL STONE گفت:

          داش بعد از ۲دوتا اپدیت خدایی هیچ باگی روش نمیمونه که هیچ بازی خیلی محشر میشه! و بعدش هم TW تجربه خیلی بالاتری از اسکایریم داره خودم اسکایریم گیمرم توش زندگی کردم اما TW واقعا بعد از اپدیت شدن و رفع باگ اصلا بهتش میشه
          اگه نمیخای اپدیت کنی نسخه ادیشن نصب کن با DLC هاش و ببین حتا گرافیکش هم بالاتر و بیشتر شده!

          • PERSIAN NAZI گفت:

            من ویچرو یبار بازی کردم ولی اسکایریم رو ۷ بار تا اخر رفتم
            من نمیتونم بگم ویچر بده چون نیست
            نمیتونم منکر جذابیتش هم بشم و همه چیزش عالیه
            بحث اینه که من با اسکایریم بهتر تونستم ارتباط برقرار کنم تا ویچر( ناگفته هم نماند که اون موقع که اسکایریم بازی میکردم علاف و ویلان بودم ولی الان سر کارم و وقت ندارم )
            یه قضیه سادست که مطمئنا من و تو با فوردنایت حال نمیکنیم ولی بعضیها باحاش دارن زندگی میکنن
            همش برمیگرده به علایق و سلایق شخصی
            درست مثل همین که با تو و یاسین بیشتر از هرکس دیگه ای تو سایت حال میکنم و رفیقیم
            در کل بگم که برای هرکس یه بازی بهترینه و برای شما ویچر و برای من اسکایریم
            ولی در اینده سایبر پانک 😎

            • AXEL STONE گفت:

              بله حرف شما درسته امین جان :rose: :heart: عزیزی دادا
              انشالله بعد از سایبرپانک TW4 تریلر بده خدایی دیگه طاقتی نمونده خیلی دوست دارم اخبار همینطوری مثل اخبار سایبرپانک نال بشه عجب حالی میده الان هم خبر شروع ساختن GOW داره میاد خیلی هایپم :rose: :heart:

            • PS1♡PS2♡PS3♡PS4♡PS5 گفت:

              داداش خدایی میگم .من یه زمانی توی دنیای ویچر غرق شده بودم .به اندازه ای که ساعت ها وای میستادم یه کنار بااسب صدای باد و تکون خوردن گندم ها و اهنگ مست کننده ………..اصلا گوشت میگرفتم .میدونم تو حق داری شاید بااسکایریم توهم همین حس رو داشتی ودقیقا حق داری پیش تو اسکایریم بهتر باشه.
              دادا من تنها بازی که از کفم رفته همین اسکایریمه .
              حالا یه سوال اگه الان بگیرمش به نظرت باگرافیکش و گیم پلیش میتونم راه بیام .منظورمو که میفهمی ایا میشه به نظرت ؟
              خیلی دوست دارم تجربه کنم چون از زبون چند نفر که قبولشون دارم شنیدم بازیش محشره یکیش خودت

              • AXEL STONE گفت:

                بازی TES خیلی خوبیه یکی از بهترین بازی های خودمه گرافیکش که نمیتونه شمارو راضی کنه مطمئنم چونکه من هم که زیاد اهل گرافیک نیستم با گرافیکش مشکل دارم. ولی. . .
                ولی یک راه حلی هست باید PC بگیری و بروی PC نصبش کنی و بعد واسش ماد گرافیکی بریزی خیلی عالی میشه :rose: :heart:
                اگه تجربش کردی حتما دراگون اج DA1 2 3 هم تجربه کن خیلی عالیه ولی DA2 خیلی خیلی سخته باسهاش مثل اریسشاک خیلی وحشین اگه RPG فن باشی میتونی گروهی بزنیش پدرشو در بیاری اما اگه بخای تکی بزنیش اون فرق میکنه خیلی وحشیه دوتا ضربه تمام میکنه معرکه رو اما اگه DA گیمر باشی میتونی تکی هم بزنیش

    • AmirtheGRB گفت:

      اسکایریم کالته هیچی جاشو نمیگیره 😎

      • هر دو خوبن برا منی که بیشتر از the witcher 3 خوشم میاد و بهترین بازیه عمرمه هر دو بسیار بسیار عالی بودن لازم نیست مقایسه بشن هردو تو یه سبک هستن هردو نمرات بسیار بالایی گرفتن و هر دو جوری طراحی شدن که هر چی بازیشون کنی خسته نشی و …

        • AXEL STONE گفت:

          خیر TW یک دنیای دیگه ای داره که در هیچ بازی دیگه ای ندیدم من دراگون اج DA رو حریف ES حساب میکنم اما نه حریف TW ! دلایل خودم رو دارم و برای دوستمون هم تعریف کردم
          خودت یبار DA رو تجربه کن میفهمی که واقعا یک IP محترمی هست

      • AXEL STONE گفت:

        خیر دوست عزیز دراگون اج DA1 2 3 رو بازی کن متوجه میشی که طعمش بیشتر و بهتر از تجربه ES هست بله قول دارم ES در فش قویتر از DA هست اما تجربه DA بیشتره من نمیگم داش خودت تجربش رو بگن بعد حرف دلت رو بزن!

  • Roohi.PS گفت:

    “منظورم این است که ما به خاطر داستان‌های خوب، شخصیت‌های فوق العاده، انتخاب‌ها و عواقب تصمیمات بازی شناخته شده هستیم. بنابراین این همان چیزی است که به سراغ آن خواهیم رفت و اگر هر تصمیمی گرفته شود، در راستای همین بخش است و از هر گونه تصمیم یا کاری که به این بخش لطمه بزند و یا به آن مربوط نباشد، خود‌داری می‌کنیم.”
    بعضی شرکتها باید یاد بگیرند…
    خداروشکر که هنوز هستند کسایی مثل سی دی که بخش داستانی رو فدای بخش آنلاین نمیکنند :yes: :yes: :yes:

  • AXEL STONE گفت:

    مرسی از تیم محترم گیفا :rose: :heart: بسیار عالی. والله موفقیتش رو میشه حس کرد خیلی هم واضخه

  • AXEL STONE گفت:

    مرسی از تیم محترم گیمفا :rose: :heart: بسیار عالی. والله موفقیتش رو میشه حس کرد خیلی هم واضخه. یکم حاوی اسپویل بود نمیتونم بخونم بخش کمی از اون خوندم اصلا معلومه بازی یک بازیه کاملی هست. که لزومی به توضیح دادن نیست.
    امیدوارم کسانی که از بازی هیچ اطلاعاتی ندارن این ترجمه رو بونن واقعا خیلی کمک میکنه که به بازی اعتماد پیدا کنن و همینش مهمه دیگه کسیبخاطر چیزای الکی از بازی بیزار و ناراحت نشن :rose: :heart:

  • a.r.t گفت:

    دلم به شور افتاد دیگه از خبرای این

  • EverSinn3r گفت:

    حساب کردم اگه جنگ نشه ، گرونی نشه ، دلال های گرامی طمعشون رو بیشتر نکنن ، کمتر از کلیه هام کار بکشم و ورزش کنم انشالله سال بعد میگیرمش :rotfl: راستی کسی کلیه O – نمیخاد ؟؟؟

  • locust گفت:

    وقتی اسم آنلاین و چند نفره به گوشم میخوره استفراغم میگیره وععععع زنده باد آفلاین و داستان فقط

  • Roman گفت:

    یه سرچی زدم سیستم مورد نیاز اینو اورد
    .
    .
    .
    Here are the Cyberpunk 2077 System Requirements (Minimum)
    CPU: Intel i7-8700K @ 3.70 GHz.
    RAM: 16 GB.
    OS: Windows 10 64-bit.
    VIDEO CARD: GeForce GTX 1080 Ti.
    PIXEL SHADER: 5.1.
    VERTEX SHADER: 5.1.
    DEDICATED VIDEO RAM: 4 GB.
    اگه واقعیت داشته باشه که بدبخت شدیم 🙂
    کارت ده هشتاد برای مینیموم:-)

  • مطمئنا مثل witcher 3 غو غا به پا مینکنه

  • RETROGAMER گفت:

    سلام من جدیدم می خواستم از سایت خوبتون تشکر کنم که این همه مقالات خوب رو نوشتین
    و آشنا شدن من با این سایت از یک و نیم سال پیش باعث شد خیلی چیز های زیاد در رابطه با بازی های شاهکار بدانم :yes:

  • نسخه قبلشو تجربه نکردم ببینم چجوریه ولی نظرات دوستان رو که دیدم الان و از پست های قبل گواه بر اینه که بازی عالی هستش خودمم که تریلر بازیش رو توی e3 2019 دیدم به دلم نشست شک ندارم با یک شاهکار به تمام معنا روبرو هستیم عرضه شد حتمی تهیه و تجربش میکنم :yes:

  • Behnam.sbs گفت:

    این بازی باید سوم شخص بشه….اول شخص با این همه جزییات هیچ فایده ای نداره

مصاحبه با طراح ماموریت‌های بازی Cyberpunk 2077 | صحبت در مورد بخش چند نفره، نسل آینده و کیانو ریوز - گیمفا