هیدئو کوجیما: Death Stranding چیزی «تازه» را به سبک جهان‌باز اضافه خواهد کرد

۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰

بازی Death Stranding در جریان مراسم E3 سال ۲۰۱۶ معرفی شد. اگرچه تیم سازنده تا به امروز اطلاعات زیادی از این بازی را منتشر نکرده  ولی با این وجود، این عنوان به یکی از مورد انتظارترین عناوین نسل فعلی تبدیل شده است. سازنده‌ی این بازی، آقای هیدئو کوجیما (Hideo Kojima)، اخیرا اطلاعات جالبی از این پروژه را با هواداران به اشتراک گذاشته است.

در جریان مراسم Tribeca Film Festival 2019 در شهر نیو یورک (New York)، آقای کوجیما و نورمن ریداس (Norman Reedus) برروی صحنه رفته و اطلاعاتی از پروژه‌ی ساخت بازی را با هواداران به اشتراک گذاشتند. اگرچه خود بازی و یا گیم‌پلی آن به نمایش گذاشته نشد ولی آقای کوجیما بیان کردند که یکی از نکات کلیدی در ساخت این بازی «ایجاد ارتباط» بین بازی‌بازان است. البته این موضوع قبلا از سوی آقای کوجیما بیان شده بود و صحبت جدیدی به شمار نمی‌رود.

یکی از جالب‌ترین نکاتی که از بازی مطرح شد، صحبت‌های بعدی آقای کوجیما بود. کارگردان بازی بیان کرده است که اگرچه Death Stranding یک بازی جهان‌باز و اکشن است ولی در مقایسه با آن چه که معمولا در این سبک می‌بینیم «چیزی کاملا جدید» خواهد بود. به گفته‌ی کارگردان بازی این موضوع بیش از هر چیز از از این موضوع که بازی‌بازان تلاش دارند تا «دوباره به جهان بازی متصل» شوند، نشات می‌گیرد. البته شما در زمان گشت و گذار در دنیای بازی گاها فرصتی برای خلوت کردن با خود نیز پیدا خواهید کرد.

آقای کوجیما توضیح دادند که اگرچه ایشان می‌خواهند بازی‌بازان «داستان بازی را تجربه کرده و از آن لذت ببرند» ولی ایشان بیش از هر چیز برروی این موضوع تمرکز دارند که آن‌ها بتوانند «به دنیای واقعی نگاه کرده و ببینند که تا چه حد (با دنیای بازی) شباهت داشته و یا نسبت به آن متفاوت است». آقای کوجیما در ادامه برخی از رویدادها و مفاهیم بازی را با مسائلی مانند رودادهای حقوق بشری و مشکلات و فجایعی که در دنیا در حال رخ دادن هستند مقایسه کردند.

بازی Death Stranding در حال حاضر در دست توسعه قرار داشته و در زمانی نامشخص به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴ عرضه خواهد شد.

0
0
برچسب‌ها:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

    • ʂiɳα-ȥʅ گفت:

      چه عجب استاد کوجیما در مورد بازی یه حرفی زد! Dazed ایشالا این نسل بازی رو می بینیم یعنی؟

      0
      0
      • mahdi.gamer77 گفت:

        دوستان شاید ناراحت بشین
        ولی بنظر من
        استاد فقط کن لوین که واقعا میگم واقعا پیر شد پای بازیاش
        و یه مفاهیمیو تو بازیاش جا داد که شاید مسیر خیلیارو حتی عوض کنه
        درسته کوجیما هم بازیساز بزرگیه و خیلی زحمت کشیده و خیلی ادما هم تحول ایجاد کردن توی جهان با بازیاشون
        ولی خب اصن بنظرم کن لوین از جونش مایه گذاشت

        0
        0
  • اسپم:دیروز توی پست نقدها و نمرات دیزگان چیزی که توی کامنت ها جلب توجه میکردخوشحالی بیش از حد مایکروفن ها و pc فن ها بود،و اینکه که قند توی دل همشون آب شده بود،واقعا اگه کسی گیمر واقعی باشه نباید از شکست یه بازی خوشحال بشه،حالا میخواد مربوط به هر شرکت و کمپانی باشه،جالبتر اینکه بیشتر مایکروفن ها توی پستهای مربوط به خودشون حتی نظر هم نمیزارن،ولی دیروز همه ریخته بودن توی پست دیزگان به مسخره کردن،یکی نیست بگه اخه حالا این یه بازی خراب کرد،اون موقع که متای
    گاد اف وار و آنچارتد ۴ و هورایزن و بلادبورن،توی سایت ها تاخت و تاز میکردن،مایکروفن ها کجا بودن؟!!! Laugh
    قبلا با خودم میگفتم چرا اینقدر دوستان سونی فن عناوین مایکرو رو مسخره میکنن،چون از نظرم کار اشتباهی بود،دیروز شخصیت بیشتریا
    مشخص شد،که تا چه حد جنبه دارن،الان به اون دوستانی که همش مایکرو رو مسخره میکردن حق میدم،هرچند که بازم از نظر خودم چنین مقایسه ها و بحث هایی کار اشتباهیه،

    0
    0
    • Ice_Devil گفت:

      شما الان دقیقا تو دو تا پاراگراف کاریو کردی که خودت میگی بده !
      دیزگان هم از روز اول معلوم بود گند میزنه

      0
      0
    • حالا جالب اینجاس تو پست دیزگان شاهد ظهور دوباره کاربر goldberg بودیم در حالی که وقتی نمرات crackdown اومد و وقتی خبر گوتی شدن گاد اومد نصف این کاربرا غیبشون زده بود
      بعد جالب تر اینکه وقتی تلو و گوست و دث استرندینگ بیان دوباره نصفشون میرن زیر آب

      0
      0
    • ʂiɳα-ȥʅ گفت:

      داداش فکر کردی ما برای چی با این ماکرو فن های بی افتخار بحث می کنیم؟ یه سری شون پایه ثابت پست های سونی هستن انگار چیزی ننویسن امتیاز اون مرحله رو از دست می دن! چون خودشون هیچ انحصاری درست درمونی ندارن خیلی از انحصاریشون با pc مشترکه خودشون اینجوری تخلیه می کنن! موقع انحصاری های قوی ما داشتن به دزدان دریایی افتخار می کردن ROTFL البته یه سری دوست ماکرو فن هم هست که منطق داشته باشن که بحث اونا جداست. Heart

      0
      0
      • mahdi.gamer77 گفت:

        عزیز
        افتخار مال خریدارا نیست
        مال فن ها نیست افرادی که فقط یه کنسولو و بازیو خریدن
        افتخار مال استودیو های سازندست
        هزار بار
        اینقدر به خودتون نبالین
        حداقل ۸۰ درصد همینایی که سنگ سونیو به سینه میکوبن خودشون اکانت هکی و هزار ترفند دیگه استفاده میکنن و هیچ نفعی برای همون استودیو هم ندارن
        پس به خودتون نبالین
        اونی که باید با غرور سرشو بالا بگیره و ادعا کنه
        کوری بارلوگ و امثالهم هستن

        0
        0
        • ʂiɳα-ȥʅ گفت:

          عزیز افتخار سونی افتخار ما هم هست چون این ناشر انقد برای هواداراش ارزش قائل هست که همیشه بهترین بازیا، استدیو ها،روایت ها و حس های ناب رو نصیب ما می کنه. پس ما هم که این استدیو رو حمایت می کنیم و بهش می بالیم. Wink
          خود من هیچوقت بازی هکی نگرفتم و همه بازیا رو خودم با دیسک اورجینال تجربه کردم. حتی نسخه های اسپشیال هورایزن و آنچارتد و لست رو با کلی گشتن پیدا کردم و خریدم تا تو مجموعه م داشته باشمشون. چون این بازیا اونقد مارو سرشار کردن که اینا هم براشون کمه In Love
          ما به کسی فخر نمی فروشیم اما وقتی یه جعبه فنی میاد زیر پست سونی عقده هاشو خالی می کنه آشفته می شیم چون ربطی به اون پست نداره و بیگ لوزر بودنشون تو نسل ۸ رو نشون میده Side Frown

          0
          0
      • ali afzali گفت:

        داداش سونی هم که همین death standing با beyond با detroit مشترک با pc هسته

        0
        0
    • pc and ps4 گفت:

      کجا بودن.دوست من توی پست نمرات گاد و انچارتد۴ هم از رو نرفتن و به مسخره بازی مشغول بودن

      0
      0
    • بد نیس حرفای سه خط اول رو به سونی فن ها هم بگید
      وقتی سونی فن ها میریزن مایکروسافت رو مسخره میکنن کسی ککش نمیگزه حالا وقتی این عمل برعکس اتفاق میوفته بهشون میگید بی جنبه و ….
      سعی کنید بی طرفانه قضاوت کنید و نظر بدید و هیچوقت نباس به شخصی برای مسخره کردن دیگران حق داد
      تا دیروز اکثرشون میگفتن بازی شاهکار میشه و متای بالای ۸۸ میگیره حالا که متا بازی میشخص شد همونا میگن متا مهم نیس اصن و متا فقط یه عدده Grin
      شکی توی شاهکار بودن برخی از عنوان های سونی نیس
      من کنسول فن نیستم و از کنسولی حمایت نمیکنم
      واسم هم مهم نیس الان چقدر منفی بگیرم مهم اینه حرفمو زدم
      بیاید سعی کنیم از گیمر بودنمون لذت ببریم نه این که با کلکل های بیهوده لذتش رو از بین ببریم
      این کلکل های الکی و فن بوی بازی فقط و فقط به ضرر خودمون تموم میشه و باعث میشه خیلی ها از گیم زدن خسته بشن

      0
      0
    • و این یادآوری شما در زیر خبری که هیچ ربطی به موضوعی که گفتی نداره، باعث زیادی هم زدن ماجرا و تازه کردنش هست.
      هرچی در اون ماجرا بود رو همونجا میگفتی اینجا جای این بحث نیست رفیق و خواهشا زیر هر خبری جنگ کنسولها رو وارد نکنید.
      ممنون

      0
      0
    • Arad2003000 گفت:

      کاملا درسته حرفت داش عباس Yes ولی دیزگان تقریبا همه چیزش اوکی هست فقط کمبود محتوا داره که اونم با چالش های هفتگی که سازندگان در نظر گرفتن و یه dlc رایگان حل میشه.شوتینگش هم بنظر خوب میومد ولی ظاهرا یه ایراداتی داره

      0
      0
    • Yes راستی همینا بودن که اکانت فیک ساختن و با اکانت گاد از لست بد گفتن و با اکانت لست از گاد وگرنه هر کی سونی فن باشه عاشق تمامی بازیهای سونیه

      0
      0
      • AXEL STONE گفت:

        معمولا کار خودته! همون طوری که اکانت درست کردی برای یکی از بچها وبعد اومدی و گفتی خیلی خوشحالم که DMC متای پایین ۹۰ اورد! فکر کردی نمیدونیم اون فرد فیک خودتی!؟
        به رفیقات دروغ میگی که دشمنی بین دوفن درست کنی! عزیزم من فردی نیستم که با حرف یک عدد برم با همه فن بد بشم الحمدو اله الله انقد باهوشیم که میدونیم طرف فیکه یا فیک نیست و کی هست و برای چی اومده (-فاعل حال- همیشه فکر میکنه همه -فاعل همین کار- هستن)
        اون کار خود تو بوده!

        0
        0
    • majidam گفت:

      هیچوقت نباید از شکست دیگران خوشحالی کرد چون یه روزی میرسه تو هم در این مسیر قرار میگیری هنگام شکست دیگران به اونها کمک کن همدرد باش مثل یه مرد بعد از اون شکست درس بگیر من به نظرم در حق بازی دیزگان اجحاف شد خیلی بهش کم نمره دادن تنها ایرادی که از چندتا منتقد بزرگ دیدم این بود که میگفتن روایت داستانشون انگار جالب نبوده هم اول و هم اخر اما گیمپلی بازی خوب بوده گرافیک بازی محیط بازی کاراکترهای بازی همه خوب بودن در کنار یه داستان نسبتا خوب من جای منتقدها بودم نمره ی ۸۰ حداقل بهش میدادم باور کنید تنها ایرادش همین بوده برید بخونیدش داستانش بد نبوده ها اما تو روایت داستان خوب نبوده از دیدگاه منتقدها به خاطر همین از ۱۰۰ اومدن ۴۰ و گاها ۵۰ نمره کم کردن که خیلی بی انصافیه

      0
      0
    • mahdi.gamer77 گفت:

      شما عزیزانی که نسبت به شادی بعضی از ما پی سی گیمرا و دوستان اکس باکس فن معترضین
      اولا چند نفر براش خنده دار بود شاید یه عده ای هم خوشحال بودن همرو رو اینا قضاوت نکن
      دوما عزیز من شادی و خوشحالی رفقای خودتو توی پستای بازیای شکست خورده ای مثل کرک داون نگاه کن
      والا…بعدم یکی مث من خوشحال نبودم ولی خیلی عجیب و البته خنده دار بود که یک سری فکر میکردن بازی خیلی خوب میشه ولی نابود شد…نه اینکه کسی خوشحال باشه……
      …………………………………
      در مورد این پستم اقا یه سوال
      بنظرتون ما از کوجیما بت نساختیم؟

      0
      0
    • داداش از ماکروفن ها کینه به دل نگیر. این بیچاره ها هنوز که هنوزه بخاطر کابوس پست نمرات کوانتوم بریک (“آنچارتد کیلر”) خواب درست و حسابی ندارن. پست دیزگان شاید باعث بشه بعضی از ماکروفن های قدیمی سایت برگردن.

      0
      0
      • JUST me گفت:

        ۰والا سایت شده جای بچه ۱۰ ساله خداوکیله…چ خبره؟ سازنده خدای جنگ شمایین؟دیزگان؟انچارتد؟تلو؟؟الان شما سونی پول بهتون میده میگیه برید هرکی بد گفت بریزید سرش؟؟ مشکلی نیس ولی باورکنید خودتون خسته میشید چون تهش پوچه پوچه حالا باز اگه چیزی بهت میرسید حرفی که بازم ارزش نداره انسان برده بشه.در هر صورت ما مصرف کننده ایم و همیشه دنبال بهترین هستیم چه سونی چه مایکرو حتی پی سی..

        mahdi.gamer77
        کوجیما ادمه بزرگیه و قابل احترامیه اما تنها انسانی نیس که همچین ویژگی داره همچنین تنها کسی نیس که یک شاهکار میسازه..بنظرم بله یک بت واقعی شده هرچند که یکی از کسایی هست که گیم بهش مدیونه اما افراد زیادی داریم که گیم تغییر دادن یه نمونه انقلاب gta3که دنیای open worldساخت شینجی میکامی و افراد بزرگ دیگه..من هیچ وقت بهش نمیگم استاد چون افراد زیادی واسه گیم تلاش کردن و کوجیما هم یکی از اون هاست نه بیشتر نه کمتر چه بسا انسان هایی باشن که حتی ایده های زیادی داشته باشن اما نتونن اون بخاطر مشکلات مختلف بیان کنن یه نمونه رفیق من که وقتی خدای جنگ ۳ اون زمان پایان سری بود گف بنظرم نبرد خدایان باهم که خیلی وقت پیش هم بیان شد و بعدی رفتن کریتوس به سرزمین نورث و داشتن یک خانواده جدید بود اینارو بیان کرد ولی خب چون این رفیق من روز شب توی خیاطی بود کسی بهش اهمیت نمیداد ولی همین دوتا حرفش اخری رو درست گفت، در کل ادمای بزرگ زیادی هستن و کسی از دیگری بهتر نیست و فقط شرایط اونارو جدا میکنه.چه بسا خود شما یه ایده بزرگ داشته باشین اما کسی ندونه

        0
        0
    • AXEL STONE گفت:

      جمع نبند عباس جان Rose Heart اشتباه میکنی!

      0
      0
  • Arad2003000 گفت:

    آفرین Neutral حالا تاریخ انتشارو بگو.میمیری؟!! Smug

    0
    0
  • تا وقتی گیم ولی نشون نده من دیگه با این اقا کاری ندارم

    0
    0
  • legendboy گفت:

    شما اول یه چیز “کهنه” که تاریخ انتشار هست رو مشخص کن برادر تا برسیم به چیزی “تازه”

    0
    0
  • nimaps4 گفت:

    جمع کن باو چهارساله داری یه بازی میدی بیرون یه ماه یه بار میای یه خالی راجبش میبندی میره تا یه ماه دیگه,

    0
    0
  • yazdan azizi گفت:

    انتظار داشتم کوجیما یک تریلر داستانی در این فستیوال بدهد ولی نشد.یکی از مهمترین نکات این بازی سیستمی است که کوجیما به آن طناب می گوید و می گوید با آن می توانیم بدون جنگ و دعوا برنده مرحله شویم و مثالی از یک داستان کوبوآبه نویسنده ژاپنی می زند که داستانی به نام طناب دارد با نتیجه گیری((چوب و طناب اولین اختراع های بشر بود و از چوب برای دور کردن پلیدی ها و از طناب برای نزدیک کردن نکات مثبت استفاده می کرد))شاید منظور کوجیما دوستی با افرادی که می بینیم است زیرا ممکن است این افراد در آینده دشمن ما شوند و اگر دوست باشیم با ما کاری ندارند حتی در تصویری که سال ۲۰۱۶ در یک نمایشگاه نشان داد اگر اشتباه نکنم نورمن ریداس مدس میکلسن بود که یا با چوب می جنگیدند یا با طناب به هم متصل می شدند البته به نظرم این ایده بعید است چون کوجیما می گوید قرار است یک سبک جدید باشد.ممکن است بازی تمام آنلاین باشد و منظور از طناب ارتباط افراد و تیم شدن باشد که باز هم به نظرم بعید است.ولی در یک سایت نظریه ای خواندم که می گفت منظور از ایجاد ارتباط مثل کاری است که ما الان انجام می دهیم یعنی تریلر های کوجیما را می بینیم و با توجه به آن نظریه می دهیم که به نظر من چون در بازی مرگ وجود ندارد و طبق تریلر سوم بعد از مرگ وارد یک محیط زیر آب می شویم و به بعد از دلیل مرگمان می رویم به این دلیل ممکن است شاهد پایان های مختلفی باشیم و باید با مردم دنیا پایان ها را به اشتراک بگذاریم یا برای رد کردن مراحل افراد مختلف روششان را می گویند تا بقیه استفاده کنند.

    یزدان عزیزی
    ۹۸/۲/۶

    0
    0
  • navid-313714 گفت:

    ‘آقای کوجیما در ادامه برخی از رویدادها و مفاهیم بازی را با مسائلی مانند رویدادهای حقوق بشری و مشکلات و فجایعی که در دنیا در حال رخ دادن هستند مقایسه کردند.’
    داره دوباره یه چیزی تو همون مایه های متال گیر میسازه Party

    0
    0
  • Roohi.PS گفت:

    هرچی که هست معلومه بازی عامه پسندی نیست!!!
    به احتمال فراوان بازی فلسفی هست و مثل بازیهای قبلی کوجیما به درک و فهم بالایی نیازه داره حتی بعید نیست از اثرهای قبلیشم سنگین تر باشه…

    0
    0
  • با سلام.
    اینکه استاد کوجیما با هر بازی چیزهای جدید و نو رو وارد صنعت گیم کرده چیز تازه ای نیست.
    در متال گیر ۳ ؛ یک داستان چند لایه و شخصیت پردازی هایی فراموش نشدنی همراه با گیم پلی بی نظیر مخفی کاری.
    متال گیر ۴ ؛ به علاوه ی موارد ذکر شده، دنیایی بزرگتر و آزادی عملی بیشتر به همراه فیزیک خاص لباس سالید اسنیک که با محیط هم رنگ میشد و اون رباط دوست داشتنی و غیر قابل تکرار در بازی های مخفی کاری.
    متال گیر ۵؛ جهانی باز که اتمسفر و فیزیک یک دنیای واقعی با ابعاد استاندارد رو به نمایش درآورد. صحنه های سینمایی و کات سین های فوق العاده حرفه ای. حتی اگه بگم اسب سواری تو دنیای red dead مدیونه الهام گیری مستقیم از بازی فانتوم پین هست اغراق نیست…
    مطمئنم تو بازی جدیدش هم با توجه به آزادی عملی که سونی نسبت به کونامی داره و استدیو مستقلی که خودش رهبری میکنه بازهم چیزهای زیادی رو به دنیای گیم اضافه میکنه.
    البته نه تنها ما که بازی سازهای بزرگ دنیا منتظر انتشار بازی جدید استاد کوجیما هستن.
    تنها نگرانی من و ینی ما ایرانی ها از بخش آنلاین بازی هست که امیدوارم حتی با حذف قسمت آنلاین، بخش داستانی اونقدر کامل باشه که بشه ازش چشم پوشی کرد…

    0
    0
  • EZEL گفت:

    هر وقت خواستی منتشر کن بازی رو دیگه بریدیم حاجی

    0
    0
  • بسیار عالی استاد بازیت خیلی به دلم نشسته عمری باشه زنده باشم انشاءا… بتونم تجربش کنم In Love

    0
    0
  • Parsa.jm.jr10 گفت:

    خیلی خوبه این بازی دارک بودن تم بازی واقعا عالی

    0
    0
  • Hamed گفت:

    دوستان علاقمند به متال گیر و کوجیما اگر یادشون باشه انتظاراتی که ایشون از بازیهاش ایجاد میکنه تا یه دوره ای جواب داد و در mgs vماجرای هایپ کردن به ضدش تبدیل شد،الانم اگر اطلاعات بده چون عنوان جدیدی محسوب میشه ممکنه بجای جذب مخاطب باعث گریزان شدن عده ای بشه.پس از این جهت بهش حق میدم نتونه چیزی بگه تا تمام شدن ساخت و زمان عرضه بازی.به شخصه چیز جذابی تا کنون از این عنوان کوجیما ندیدم.ایشون در یه چیز استاده”خراب کردن باورها وانتظاراتی که خودش با صرف کلی زمان و گرفتن انرژی از گیمرهاایجاد کرده”.بنابراین هرمقدار که میتونید انتظاراتتون رو حتی بر طبق گیم پلی و اطلاعات توییتری واینستاگرامی ایشون تنظیم نکنین که در آخر تو ذوقتون میخوره.

    0
    0
    • HIDEO گفت:

      با سلام خدمت Gray Fox عزیز
      من مدافع کوجیما نیستم و قبول دارم که در متال ۵ انتظارات بعد از انتشار بازی پایین اومد و قضیه حذف قسمت آخر و این داستانا کاملا درسته
      ولی صرف نظر از تمامی عناوینی که کوجیما ساخته اگه دقت کنین تو این بازی تاکید هیدئو به ارتباط ما بین بازی بازان هستش که فکر کنم این بدین معنی هست که صرفا بازی کردن به صورت آنلاین با رفقا نیست و احتمالا بازی بازان به کمک همدیگه و شاید هم به وسیله دنیای پیرامون (در واقعیت ) بازی رو باید ادامه داد یعنی یه چیزایی تو سبک pokemon go البته این یه فرضیه از سمت بنده است و احتمالش پایین هست .
      خواستم بگم از کوجیما بعید نیست دلیلش هم آزادی کامل در این استودیو هستش

      0
      0
  • شادمن 3 گفت:

    فکر کنم فقط نمرات این بازی بتونه رکورد کامنت های گیمفا رو از پست نمرات
    انچارتد بگیره

    0
    0