مرگ در کمین سایهها | نقدها و نمرات Sekiro: Shadows Die Twice [بهروزرسانی]
بازی Sekiro: Shadows Die Twice طی روزهای آینده رسما عرضه میشود و حال به تازگی نقدها و نمرات آن نیز منتشر شده است که با یکدیگر مروی بر آنها خواهیم داشت.
سلما با استودیوی فرام سافتور و عناوین این شرکت به خوبی آشنایی دارید. استودیویی که شاهکارهایی به مانند سری Dark Souls و Bloodborne را خلق کرد. اثر جدید این استودیوSekiro: Shadows Die Twice نام دارد که فردا رسما عرضه خواهد شد. اگرچه در نگاه اول Sekiro دارای همان فرمول همیشگی استودیوی فرام سافتور است اما به نظر میرسد سازندگان مکانیکهای جدید را به گیمپلی بازی اضافه کرده اند و این بار مبارزات بازی به جای پارامترها، برروی سیستم مهارتها متمرکز است و از این روی با گیمپلی متفاوتی نسبت به بازیهای قبلی استودیوی فرام سافتور روبرو هستیم. حال به تازگی همزمان با عرضهی بازی Sekiro: Shadows Die Twice نقدها و نمرات آن نیز منتشر شده است که با یکدیگر مروری بر آنها خواهیم داشت.
VideoGamer 10/10
Sekiro: Shadows Die Twice محصول و اوج قدرت یک استودیو است؛ زیبا و بی رحمانه.
Areajugones 9.5/10
Sekiro: Shadows Die Twice بدون شک یکی از بهترین بازیهای سال ۲۰۱۹ و شاید حتی کل نسل هشتم است. Sekiro قدم بعدی فرام سافتور محسوب میشود؛ عنوانی که تجربهای مابین Dark Souls و Bloodborne را ارائه میدهد و بدون از دست دادن ویژگیهای ذاتی خود، هم زمان اورجینال و قابل دسترس است. یک شاهکار جدید از میازاکی (Miyazaki) که تمام بازیبازان باید آن را تجربه کنند.
Atomix 9.5/10
من تا به حال عنوانی را تجربه نکرده بودم که مکانیکهای استفاده از یک شمشیر این قدر طبیعی باشد. در همین حین، استفاده از کنترلهای سنتی به شدت منطقی است. مهم نیست شما تا چه اندازه با مضامین ژاپنی آشنایی دارید، Sekiro چیزی است که تاکنون تجربه نکردهاید. Sekiro عنوانی است که باید در اولویت تمام عاشقان این مدیوم قرار داشته باشد. Sekiro قدم بعدی برای ژانر و زیر ژانری است که ارائه میدهد. Sekiro استاندارد جدیدی است که قطعاً در ادامه برروی دیگر توسعه دهندگان تاثیر خواهد گذاشت. Sekiro فقط یک Dark Souls دیگر با نینجاها و ساموراییها نیست. بلکه شاهکاری است که نباید آن را از دست بدهید.
PlayStation LifeStyle 9.5/10
جدای از انتظاراتی که به واسطهی سری بازیهای Dark Souls و Bloodborne داریم، استودیوی فرام سافتور قادر شد تا عنوانی بسازد که علاوه بر حفظ هویت بازیهای این استودیو، به آنها اجازه میدهد تا مکانیکها و روشهای جدیدی برای روایت داستان را آزمایش کنند. Sekiro یک بازی چالش برانگیز اما منصفانه است؛ عنوانی که به بازیبازان اجازه میدهد تا رشد کنند و نه به شخصیت بازی. این عنوان مکانیکهای گیمپلی و روایت داستانی را به نحوی با یکدیگر ترکیب میکند که امروزه نمونهی آن بسیار کمیاب است. مهم نیست که مبارزات چقدر سخت میشوند بلکه این موضوع باعث میشود تا بازیبازان به طور عمیقی در دنیای بازی غرق شده و مبارزات بیشتری را طلب کنند.
IGN 9.5/10
Sekiro فرمول موفق استودیوی فرام سافتور را به یک اکشن ماجراجویی مدرن تکامل میبخشد که مبارزات آن برروی دقت و مهارت متمرکز است. بازی تجربهای از یک مخفی کاری و مبارزات خطرناک با سلاح سرد را ارائه میدهد که باید با دشمنان زیادی در زمین و یا دنیاهای دیگر ( اشاره به زمان گذشته) مبارزه کنید. ویژگیهای (ابزار) تخیلی و انعطاف پذیر بازی تجربهای متمرکز را رقم میزنند که اگرچه فهم آن نسبت به سایر بازیهای فرام سافتور سادهتر شده اما هنوز هم رمز و رازهای مخصوص خود را داراست. Sekiro یک برداشت جدید از یک فرمول آشنا است که میتواند در کنار نیاکان خود با قدرت ایستادگی کند.
Hobby Consolas 9.4/10
Sekiro گیمپلی سری Dark Souls را بهبود بخشیده، مکانیکهای مخفی کاری و سیستم مبارزات فوق العادهای را به آن اضافه کرده است. ستینگ ژاپنی،سبک هنری و نقشهی آزاد و وسیع بازی از Sekiro، یک بازی شگفت انگیز ساختهاند؛ تجربهای که باز هم میتواند برای برخی از بازیبازان سخت باشد.
Gamespot 9/10
مبارزات خشونت آمیز با باسها که حقیقتا تواناییهای شما را به چالش میکشد و سیستم مخفی کاری بازی که به شما اجازه میدهد بازی را با سرعت و روش دلخواه خود تجربه کنید، بسیار استادانه است. استودیوی فرام سافتور به شکل باور نکردنی از ماهیت چالش برانگیز و تنش ذاتی عناوین خود در این بازی استفاده کرده است. Sekiro گیمپلی سری بازیهای استودیوی فرام سافتور را با اکشن مخفی کاری ترکیب کرده تا تجربهای چالش برانگیز و لذت بخش ارایه دهد.
Gameblog.fr 9/10
Sekiro یک بازی شگفت انگیز با مبارزات فوق العاده، کاوش گسترده و کارگردانی هنری بسیار زیبا است؛ عنوانی که حتما باید آن را تجربه کرد.
Game Informer 9/10
Sekiro یک سفر چالش برانگیز در یک دنیای شگفت انگیز و پیچیده است که شما را وادار میکند تا برای موفقیت، مبارزات بیرحمانهی آن را یاد گرفته و در آن استاد شوید. علیرغم اینکه به دفعات در بازی مرگ را تجربه خواهید کرد، اما هیجان ناشی از پیروزی باعث میشود تا همچنان به پیشروی در آن ادامه دهید. Sekiro یکی از سختترین بازیهایی است که من تا به حال تجربه کردم اما برای کسانی که به دنبال ماجراجویی، اکتشاف و یک بازی نینجای فانتزی هستند، قطعا Sekiro انتظارات آنها را برآورده خواهد کرد.
JeuxActu 8.5/10
Sekiro به مانند Dark Souls و Bloodborne، بازی بسیار قدرتمندی است. این بازی بار دیگر تمام استعدادهای استودیوی فرام سافتور را به رخ میکشد. با وجود کارگردانی هنری بینظیر سیستم مبارزات هوشمندانهی بازی، Sekiro یکی از بهترین بازیهای حال حاضر است.
GamesRadar+ ۸/۱۰
Sekiro بهترین سیستم مبارزه با شمشیر را در میان بازیهای ویدیویی دارد. بازی بیش از حد برروی مخفی کاری متکی است اما مبارزات رضایت بخش آن باعث میشود تا هزاران بار مرگ را تجربه کنید.
Hardcore Gamer 8/10
Sekiro: Shadows Die Twice فرمول موفق و آن چیزی که یک عنوان استودیوی فرام سافتور را خاص میکند، به مجموعهای با ساختار قوی و تحسین برانگیز تبدیل کرده که هواداران مطمئنا عاشق آن خواهند شد. شاید مرگ ویژگی ثابتی در Sekiro باشد اما پس از هر بار مرگ، این بازی قطعا ارزش تلاش دوباره را دارد.
IGN Japan 8/10
Sekiro: Shadows Die Twice ضعفهای واضحی دارد؛ دشمنان زیاد تکرار میشوند و ما دوست داشتیم تا تنوع بیشتری را در نقشههای بازی شاهد باشیم. همچنین پیش نیاز ارتقای شخصیت خود، شکست دادن یک باس اشت که میتواند مشکل ساز شود. اما از دید یک بازی مخفی کاری، روشهای زیادی برای اکتشاف و کشتن دشمنان خود ارائه میدهد. اما مهمتر از هر چیز، سیستم مبارزات با شمشیر بازی، ایدههای واقعاً جدیدی نظیر نوار Posture و دفع ضربات دارد که نبردهای Sekiro را به یک هنر واقعی تبدیل میکنند. با اینکه سیستم ارتقای سادهتر و تکیهی بیشتر برروی اکتشاف سبب میشود تا Sekiro به عنوانی خیلی سختتر نسبت به سری Dark Souls و Bloodborne تبدیل شود، اما مبارزات نزدیک هیچوقت تا این اندازه خوب نبودهاند.
بازی Sekiro: Shadows Die Twice در تاریخ ۲ فروردین ماه سال ۱۳۹۸ (۲۲ مارس ۲۰۱۹) برای پلتفرمهای رایانههای شخصی، پلیاستیشن ۴ و اکسباکس وان منتشر خواهد شد. پیشنهاد میشود برای کسب اطلاعات بیشتر از این بازی، نگاهی به پیش نمایش آن به قلم مصطفی زاهدی تحت عنوان سایهها دوبار می میرند، بازیبازان صدها بار!!! | پیش نمایش Sekiro Shadows Die Twiceداشته باشید. همچنین به تازگی مصاحبهای با آقای هیدتاکا میازاکی، کارگردان بازی Sekiro: Shadows Die Twice، صورت گرفته است؛ مصاحبهای خواندنی که شاید با مطالعهی آن بتوانید پاسخ بسیاری از سوالات خود را پیدا کنید.
پر بحثترینها
- بازی Intergalactic ناتی داگ را زود قضاوت نکنید
- گزارش: بازی بعدی God of War با محوریت اساطیر مصر در دست ساخت قرار دارد [بهروزرسانی شد]
- کارگردان Ori: پلی استیشن بهزودی استراتژی چندپلتفرمی ایکس باکس را دنبال خواهد کرد
- تاریخ عرضه بازی South of Midnight مشخص شد + تریلر داستانی
- فیل اسپنسر: بازیهای بیشتری از Xbox برای پلتفرمهای دیگر عرضه خواهند شد
- فیل اسپنسر: Starfield انحصاری Xbox باقی نخواهد ماند
نظرات
😯 😯 😯
خداییش از موفقیت این بازی خیلی تعجب نکردم یجورایی همه میدونستن قراره بازیه خوبی بشه
اوووووووف حاجی عجب شاهکاری شدددددد اصلاااااا انتظار نداشتم 😯 😯 😯
ﺗﻮ سبد خریییید نفر اووووول
والله من هر چی کامنت میزارم تایید نمی شه این اولین بازی که من اشتباه کردم ولی گرافیک فنیش افتضاح
دیشب به خوابم اومد گفت من مسافرتم :rotfl:
بازیش عالیه و واقعا مثل شاهکارهای دیگه FromSoftware گرافیک هنریش عالیه (البته گرافیک فنی بازی شاید یکم مشکلاتی داسته باشه )
در مورد باس های بازیم فقط می تونم بگم نههههههههههههههایت سخت بودن هستن البته خبر خوب اینه که هر کدوم یه قلق خاصی دارن (که بعد از ۱۰ ها بار مردن دستتون می آد)
منم برای دیدن متای بازی اصلا هیجانی نداشتم چون کاملا مطمعن بودم که شاهکار از آب در میاد …..اسپم: دیشب استریمر دارک سولز بازه معروف یعنی happy hop سه تا دارک سولز و بلاد بورن و دیمون سولز رو بدون خوردن حتی یک ضربه پشته سر هم تموم کرد و یه رکورد تاریخی تو گیمینگ برای خودش ثبت کرد(تقریبا یک سال طول کشید این کارو انجام بده و چند صد تا هم دسته شیکوند تو همین راه 😀 :laugh: )
از خوشحالی دسته میشکوند یعنی؟یا محکم فشار میداد؟: ))
هنوز نیومده توسط codex کرک شد.
فقط دوستان کسی میدونه چرا حجم این بازی اینقدر کمه؟تو نسخه کدکس حجم بازی به پونزده گیگ هم نمیرسه و قطعا با انتشار کورپک و فیتگرل حجمش میاد زیر ۱۰ گیگ؟این حجم واسه بازی ای که تو سال ۲۰۱۹ منتشر شده خیلی کم نیست؟اونم بازی ای با این کیفیت بالا؟
داداش تو چی کار به حجمش داری مهم ارزش داشتنه،که هم متای این بازی هم سابقه ی این استودیو نشون می ده بازی عالیه.
در ضمن تو انگار می خوای کرکی بازی کنی.پس مشکلی تو خرید و قیمت بازی نداری. به فرض محال بازی بد باشه تو که ضرر نمی کنی. از جیبت نمی ره که.
بازی کن لذت ببر از شاهکار استاد میازاکی.
رکورد فوق العاده سخت و جالبیو زده مرسی بابت اطلاع رسانی آیدی ایشون happy hob هستش نه happy hop.
من عاشق بازیای تو این سبک هستم فقط خدا کنه بیش از حد سخت نباشه تا امثاله من که مخشون نمیکشه قفل کنن رو یه بازی هم بتونن از تجربش لذت ببرن یا حداقل درجه سختی واسه بازی قرار بدن هرکی دوست داره رو easy بازی کنه هر کسی هم میخواد یه تجربه ی سولزی داشته باشه تو hard
اگه سختیش در حده بازیه Nioh باشه حله
مطمئنی نیوه بازی کردی؟!چون نیوه تقریبا از بلادبورن،دارک سولز،و ….اینا سخت تره
دوست عزیز nioh فقط باسهای سختی داشت و غیر از باسها مشکل زیادی واسه گیمیر از نظر سختی ایجاد نمیشد ولی دارک سولز ۳ از همون اول بازی تک تک دشمن ها با کوچکترین اشتباه گیمیر کارش رو میساختن.در ضمن nioh رو تازه تمومش کردم و جزو بهترین تجربه های گیمیه سال ۲۰۱۸ بود
هر چی سخت باشه نی اوه سختره دارکس سولز سختیش معقوله اما نی اوه خیلی سختره یعنی اگه DMC رو روی HELL AND HELL تموم نمیکردم بازی کردن نی اوه واسم اسون نبود در کل من با سختیش مشکلی نداشتم فقط سرعت عمل در جا میخاد.
الان هم سکیرو هرچی سخت باشه زیادم سخت نیست دشمن با یک ضربه دو ضربه بلخره میمیره و هم چنینی خود شخصیت اصلی. اما نی اوه برعکسه ضره میزنی نمیمیرن یضربه دو ضربه بخوری به فنایی!
استراتژی و سبکی که انتخاب میکنیم هم خیلی مهمه.
من خودم nioh رو با تعداد مرگ خیلی خیلی کم، فکر کنم پایین ۵ بار تموم کردم. فقط باید خصوصیات نینجایی و بعدم جادو رو بالا ببری بس. یه جادو داشت که حرکت دشمن رو کند میکرد، تقریبا دشمن ثابت میشد. همون رو من روی باس ها استفاده میکردم و بعد از راه دور با بمب و انواع تجهیزات نیجایی کارشون رو یکسره میکردم. اصلا باس بدبخت حتی فرصت نمیکرد تکون بخوره.
تو طول بازی هم همیشه تمام چند نوع سلاح گرمم رو از قبل پر میکردم و اکثر دشمنا رو از دور هدشات میکردم.
_______
البته اینو باید اعتراف کنم که چند بار مجبور شدم بازی رو از اول شروع کنم از بس که میمردم. و بعد از چند بار بازی کردن به استایل دلخواهم رسیدم و با اکثر جادوها و مهارت ها آشنا شدم.
جالبه جزء معدود دفعاتیه که نمره ها تقریبا یکدسته
یکی ده نداده یکی دو !
میتونید تا میتونین منفی بدین ولی این نمره ها بیشتر نمره کارگردانه بازیه تا خود بازی. من نصبش کردم سریع پاکش کردم ادم بد سلیقه ای هم نیستم. گرافیکش در حد ۲۰۱۵ و از دید من بازی که تو سال ۲۰۱۹ از رزلوشن اولتراواید پشتیبانی نمیکنه لایق این نمره ها نیست. متای بازی هام شبیه نمرات imdb شده. اول به کارگردان بازی نگاه میکنن بعد نمره میدن. والا خیلیشو از رو for honor اسکی رفته. همین اگه واسه یوبیسافت بود هفتم بهش نمیدادن
باشه بهش میگم :rotfl: :rotfl:
مشخصه این بچه دارک سولز ۱ رو تو زمان خودش بازی نکرده و گرنه بهتر میفهمید کی از رو کی اسکی رفته.
جای اون دوستی که میگفت متای پایینی میگیره وگرافیک پایینی داره و بعدش هم گفت قیافه اونایی که دیسلایک دادند هنگام انتشار نمرات دیدن داره 😎 قیافه شما هم دیدن داره :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
داداش از یه مشت نوبی که از وسط نسل هفت تازه کنسول خریدن اومدن دنیای گیم چه توقعی داری
این است شاهکار استاد هیدتاکا میازاکی، قطعا خریداریش خواهم کرد شما هم حتما بخریدش…
هرچی استاد رستگار بگن همونه ولی گرافیکش واقعا پیکسلی هستش استادِ گرانبها و ارجمند
خب روز اول عید و اومدن نمرات بازی که نشونگر شاهکار بودن یک عنوان دیگه از میازاکی و فرام سافتور هست.. اکتیویژن باید افتخار کنه که وظیفه ی نشر این بازی و همکاری با فرام سافتور رو داشته ، چون غیر از این سعادتی گیرش نمی آمد..
من واقعا از ته دل خوشحالم که این یکی ساخته ی استاد میازاکی هم شاهکار شد و نمرات عالی کسب کرد.. میانگین نمرات سه پلتفرم الان ۹۱..
به امید افزایش نمره با زیاد شدن تعداد نقد ها
بعد مدتها میخوام بازی بخرم :inlove:
دمش گرم
ای جااان چه عیدی خوبی .
لطفا اصلاح کنید ign نمره ی ۹٫۵ داده نه ۹٫.نمره ی گیم اسپات هم قرار بدید ۹٫
خوشبختانه ign همیشه نمره واقعی میده و قابل اعتماده.منتظر نقد گیمفا(که به احتمال زیاد کار آقای آقابابایی هستش) هستیم.
IGN
۹.۵ داده نه ۹!……..
فک میکردم به خاطر سختی بازی منتقدا نمره کم کنن ولی اینقدر شاهکاره که دیگه حرفی برای گفتن نمیزاره
حالا دیگه منتظر دیمون سولز جدید یا بلاد بورن ۲ هستیم
داداش سختی این بازی که در برابر بلادبورن هیچی نیس بلاد شد ۹۶ پس سختی باعث نمیشه به شاهکار های میازاکی نمره ی پایین بدن
اتفاقا همه سولز بورن بازا وقتی دمو پریوایت تو لندن و بازی کردن اکثرا گفتن سخت تر از سولز بورن هست این بازی
بعدشم بلاد بورن سختی انچنانی نداشت به جز باس فایت گرمن البته منهای دی ال سی الد هانتر
داداش بلادبورن که دهن همه رو سرویس کرد،من خودم شخصا داغون شدم تا پلاتش کردم،اعصاب از فولاد میخواد،به خصوص دانجن ها،در کل شاهکاری مثل بلابورن خیلی کم پیدا میشه،که در عین سختی جذابیت خاص خودش داره،گیمر رو به تلاش کردن ترغیب میکنه،
خود میازاکی میگه اسون ترین بازی سبک سولزبورن هس که تاحالا ساخته شاید چون مبارزاتش با بقیه ی بازی ها فرق داره و سبک خاصی داره اینو گفتن حالا در هر صورت خودمون باید بازی کنیم نمیتونیم درست نظر بدیم الان
خیر دوست گرامی چنین چیزی نگفته .این رو بخونید در مصاحبه در این مورد از میازاکی سوال پرسیده شده
https://gamefa.com/537710/our-full-hidetaka-miyazaki-sekiro-shadows-die-twice-interview/
فعلا نمیتونیم قاطعانه بگیم کدوم سخت تره تا بازی نکردیم.
والا همه که گفتن سکیرو از سولزبورن هم سخت تره و گیم اسپات هم سختی زیادش رو به عنوان نکته منفی حساب کرده و بهش نمره ی پایین تر داده
بابا به گریه انداخته منو سختیش هر باسش فکر کنم ۲۰۰ بار مردم تا شانسی اونم کشتم
ضمنا بعضی از طرفداران بازی های فرام سافتور هم در فروم ها گفتن که بازی واقعا سختی زجرآوری داره و قابل مقایسه با بازی های قبل نیست!
@abdollah_a2
درسته. حتی قبل از انتشار بازی هم افرادی که بازی رو تجربه کرده بودن میگفتن این بازی سخت تر هست.
جایگزین جدیدی برای midir , gael , friede و nameless king و ornstein & smough پیدا شده.
@KIARASHHERO
اتفاقا خیلی سخت تر از بلادبورن هست!
میازاکی هم اصلا همچین حرفی نزده. برعکس خیلیا گفتن این بازی سخت تر از عناوین سری سولزبورن هست.
افرین بر سارندگانش باعث تعجب همگان شده
راستش تعجبی نداشت همه میدونستن متاش خوب میشه دارک سولز ۳ هم دقیقا با همین نمرات اومده بود بیرون ign هم بهش ۹٫۵ داده بود این بازی با سری سولز و بلاد بورن خیلی فرق میکنه گذاشتن بیش از ۵۰ تا انیمیشن مختلف تو یه بازی ی دستاورده حتی بابتش جایزه گرفت تو نمایشگاه گیمز کام ۲۰۱۸ بازی به شدت روون اما در عین روونی مبارزات به شدت سخته اما نه ب اون سختی که گیمر های معمولی نتونن بازی کنن بازی ب ی شکلی تعادل داره مطمئنم هم طرفدار های هاردکور لذت خواهند برد هم گیمر های معمولی امیدوارم از بازی لذت ببرید :inlove: