سختی ساخت بازی Spider-Man از زبان مدیرعامل استودیوی اینسامنیاک
مدیرعامل استودیوی سازندهی بازی Spider-Man امروز مصاحبهای انجام داده که در طی آن از سختیهای ساخت این بازی صحبت شده است.
بازی Spider-Man از جمله عناوینی است که انتظار داریم تا مدتها مشابه آن را مشاهده نکنیم. یک بازی ابرقهرمانی با استانداردهای بسیار بالا، گرافیک عالی، گیمپلی جذاب، داستانی درگیرکننده و البته موسیقی گوشنواز. این بازی تا اکنون بیش از ۹ میلیون نسخه فروش داشته و توسط بسیاری از منتقدین و بازیبازان نیز تحسین شده است.
به تازگی طی مصاحبهای، مدیرعامل استودیوی سازندهی این بازی توضیحاتی در رابطه با روند ساخت آن و مشکلات پیش پایشان ارائه داده که بسیار جذاب و البته خواندنی هستند. او روند ساخت این بازی را به داشتن «چند دست اضافه» تشبیه کرده است چرا که تعداد توسعهدهندگان کم بوده و هر یک از آنان مجبور به کار بیشتر از حد عادی بودند:
ما مجبور بودیم که «چند دست اضافه» از دیگران قرض بگیریم تا بتوانیم با همین تعداد کم، توسعهی این بازی را به بهترین نحو ممکن به پایان برسانیم. ما باید عنوانی به این بزرگی را تنها با تیمی به مراتب کوچکتر از دیگر تیمها توسعه میدادیم. ما همچنین ریسک زیادی را به جان خریدیم؛ دست به کارهایی زدیم که انتظار نداشنیم نتیجهی خیلی خوبی بدهند ولی آنان را انجام دادیم و از آنان پشتیبانی کردیم. و این نقطه، دقیقا نقطهی آغاز پیشرفت ما بود. ما دست به کارهای تازهای زدیم ولی اکنون، پس از بازی Spider-Man، در انجام دادن آن کارها بسیار ماهرتر شدهایم.
باری دیگر مشاهده میکنیم که اکنون خلاقیت و تقبل ریسک موضوع و مطلبی جدید توسط سازندگان اگر به درستی انجام شود، میتواند منجر به تولید شاهکارهایی همانند Spider-Man شود. این بازی به صورت انحصاری برای پلیاستیشن ۴ در دسترس است. نقد و بررسی کامل این بازی تحت عنوان تارهای اسپایدی چسبناکتر از همیشه | نقد و بررسی بازی Marvel’s Spider-Man برای شما مهیا شده است. همچنین برای مشاهدهی نقد ویدئویی میتوانید به ویدئو گیمفا: تارهای چسبنده اسپایدی و اینسامنیاک به قلب گیمرها! | بررسی ویدئویی بازی Spider-Man مراجعه کنید.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
واقعا یک بازی شاهکاری بود
که من دو بار تمومش کردم و تمام تروفی ها به غیر ۳ تا DLC که خیلی دلم میخواست برم ولی نشد
امیدوارم نسخه کامل بدن و گیمرا لذت ببرن
نسخه دومش رو میسازن بنظرتون ؟؟
۱۵۰%
اصن داستان به یه جایی رسید که میخواست بگه یه نسخه ی دومی هم هست…
اسپویل
اینکه هری آزبورن رو به شکل ونوم ( سیمبیوت ) ببینیم خودش داستان خیلی قشنگی خواهد داشت
مخصوصا اینکه هنوز خیلی از دشمنا رو تو بازی نشون ندادن و احتمال زیاد نگه داشتن برای قسمت دوم!
نمونش مرد شنی ، میستریو ، گرین گابلین ، موربیوس ، کارنیج ، Kraven the Hunter , Lizard ! اینا همه موندن برای قسمتای بعدی
عجیبه سونی این استودیو رو نخریده
قطار کردن استودیو کنترل کردنشونم یخت میکنه مثل مایکروسافت زرت زرت ، جوگیری نمیخره که مثل خ….ر تو جمع کردنشون بمونه
نخرش مایکرو میخرش با نظم و برنامه بنظرم کوانتوم دریم هم میخره
داداش از مدل حرف زدنت معلومه کلا از اینایی که از منچ اومدی گیم ادعات میشه ، کوانتیک دریم زیر مجموعه یوبی میشه اما زیر نظر مایکرو نمیره….. همین مایکرویی که دیویج کیج هوی رین رو قبل سونی ایدش بهشون داده بود ومثل همیشه سواد تعطیلشون در زمینه گیم گفته بودن مزخرفه اونم برده بود سونی رو هوا زدنش…. عزیزم دلم تاریخ اثبات کرده مایکروسافت تو زمینه گیم یه استعداد خرد کن بیش نیست یعنی سوادشون نمیکشه که بخوان درک کنن…..
واقعا هم مزخرف بود کارشون خیلی هم کم فروخت بازیشون برا ps4
به هیچ عنوان کم نفروخت برای یه سبک خاص که طرفدار خاص داره ، کاملا راضی کننده بوده در ضمن شما اول اسمشو یاد بگیر بعد بیا تئوری بده کوانتیک نه کوانتوم کلا چن سال بازی میکنی؟از اواخر نسل۷ یا اوایل نسل۸ ، کلا سنت به چند نسل میخوره اومدی آنالیز میکنی اینجا
دمشونم گرم روحمو شاد کردن با این بازی
این اولین تجریه استودیو تو این سبک بازی بود بخاطر همین درست کردن گیمپلی بزرگترین چالششون بوده
بخاطر همین نتونست روی side quest ها تمرکز کنن و بخش داستانی هم میتونست جذاب تر باشه
۱۰۰ درصد تو بازی بعدی این مشکلات رفع میشه و شاهد متایدبالای ۹۰ خواهیم بود که البته همین نسخشم حقش متای بالای ۹۰ بود
نسخه بعدیم داره بنظرت ؟؟
جوابتو دادن جعبه فن
اینسامنیاک اشتباه میکنه که نمیخواد زیرشاخه ی سونی باشه. اگه با سونی بودن میتونستن خیلی راحت مثل گوریلا گیمز نیروی کاریشون رو دوبرابر کنن. مخصوصا با موفقیت بالای اسپایدرمن. سونی هم داره گندش رو درمیاره. اتلس و فرام سافتور که راحت از دستشون پرید، کوانیتک دریم هم که با نت ایز قرارداد بسته. اینسامنیاک رو از دست بدن، بشخصه میرم تو دهن کاز هیرای و جیم رایان میزنم.
اره واقعا نمیدونم چرا این استودیو رو نمیخرن حیفه از دست بره
اسپم . . . . . اسویل لیست تروفی DMC5
.
.
.
لیست تروفی های بازی مشخص شد (http://www.powerpyx.com/devil-may-cry-5-trophy-list-revealed/) گیمفا لطفا پوشش بدین با تشکر
خیلی وقته که اومده
حالا اونموقه که اومد اچیومنت بود الان تیتر زدن تروفی.
حالا طبق گفته کپکام نمرات بازی فردا منتشر میشه.
ببینیم دستپخت ایتسونو سان چجور از آب درمیاد.
سلام
حتما در اولین فرصت پوشش داده میشه.
اتفاقا من این بازی رو همین ماه شروع کردم و دیروز تمام شد، و باید بگم از لحاظ جلوه های بصری و چهرخ شخصیتهای بازی نسبت به دیگر عناوین خانواده گیم متفاوت بود و خیلی خوب کار شده بودند. و از لحاظ داستان و مراحل اصلی و فرعی و آپگرید و امکانات خیلی عالی بود. زمانی که اکثریت بازیهایی که بعد از فیلمش ساخته میشن و بیشترشون هم افتضاح از آب درمیان که حتی خاطره خوش فیلم رو هم خدشه دار میکنن، این بازی نشون داد که اگر بخوان میتونن بهترین تجربه رو بوجود بیارن که حتی از خود فیلم هم لذت بخش تر باشه.
دوست داشتم خیلی از بازیهای درجه یک رو با چنین گرافیک و چهره پردازی ببینم. و ای کاش خیلی از بازیهایی که از روی فیلمها میسازن رو میدادن به استودیوهایی که سنگ تموم میزاشتن براش، مثلا بازی avatar, یا خیلی از فیلمهای دیگه.
اینم بگم که جالب اینجا بود که در هیچ یک از مبارزات حس تکراری بودن نداشتم و هربار دشمنان بازی جدیدتر و قویتر بودن هرچی جلوتر و بهتر میشدم میدیدم یک قابلیت جدید هم در دشمنان هست و به سختی شکستشون میدادم البته اگر زنده میموندم 😀 .
حالا همچین میگه کوچیک انگار چقدر بوده.
باو راک استدی با ۱۴۰ نفر بازی ساخت ک هرکی ببینه احساس میکنه ۲۰۰۰ نفر روش کار کردن.
راک استدی: آنریل انجین :-))
اینسامنیاک: اینسامنیاک انجین 😯
یه استودیو عالی وقتی با ناشری بی نظیر همکاری کنه قطعا حاصل کار یک شاهکاره 😎
این بازی واقعا عابیه
سه بار تمومش کردم فقط خیلی دوست داشتم dlc هاشو برم
یهدچیزم بگم به دوستانی که بخر بخر راه انداختن مگه آدامسه هرکی از راه رسید بخره خرید استودیو کلی فرآیند داره اصلا تا سهام داراش سهامشونو به کسی نفروشن کسی نمیتونه بخره در ضمن استودیو خریدن مگه کشکه بخری نتونی جمع کنی ، استودیو نیازمند استعداد و خلاقیت که متاسفانه مایکروسافت در طی تاریخ کوچولوش تو زمینه گیم یه استعداد لگد کن بیش نبوده ، اینو من نمیگم تاریخ اثبات کرده