کوری بارلوگ: بازی God of War تعداد بسیار بیشتری باس‌فایت داشت - گیمفا
کوری بارلوگ: بازی God of War تعداد بسیار بیشتری باس‌فایت داشت - گیمفا
کوری بارلوگ: بازی God of War تعداد بسیار بیشتری باس‌فایت داشت - گیمفا
کوری بارلوگ: بازی God of War تعداد بسیار بیشتری باس‌فایت داشت - گیمفا
کوری بارلوگ: بازی God of War تعداد بسیار بیشتری باس‌فایت داشت - گیمفا
کوری بارلوگ: بازی God of War تعداد بسیار بیشتری باس‌فایت داشت - گیمفا

کوری بارلوگ: بازی God of War تعداد بسیار بیشتری باس‌فایت داشت

آرین مرادی
۱۲:۰۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
کوری بارلوگ: بازی God of War تعداد بسیار بیشتری باس‌فایت داشت - گیمفا

طی مصاحبه‌ای، کارگردان بازی God of War از تعداد باس‌های بازی و طراحی آنان صحبت می‌کند. برای اطلاع از جزئیات صحبت‌های آقای کوری بارلوگ (Cory Barlog) با گیمفا همراه باشید.

بازی God of War قطعا یکی از بزرگ‌ترین و حماسی‌ترین بازی‌های چند سال اخیر است. بازگشت کریتوس با ریشی که اکنون بلند شده و حس پدرانه‌ای که هیچ خبری از آن در نسخه‌های قبلی نبود، جایگزینی شمشیر‌های آشوب با تبری که یادگار همسر کریتوس بود و تغییر زاویه‌ی دوربین تنها گوشه‌ای از تغییراتی است که این نسخه به خود دید.

داستان بازی به زیبایی هر چه تمام‌تر روند تبدیل آترئوس از یک پسر بی‌تجربه‌ی سرکش به جنگجویی که برروی احساسات خود کنترل دارد را نشان می‌دهد. سرکشی آترئوس را در اوایل بازی و تلاش او برای مبارزه با غول‌ها و باس‌ها، به تنهایی و جدا از پدرش می‌توانیم مشاهده کنیم. دقیقا تنها نکته‌ای که بعضی از بازی‌بازان به آن خرده گرفتند و از آن شکایت داشتند تعداد کم همین باس‌ها بود. از این امر سوء برداشت نکنید. بازی God of War دارای باس‌های بزرگ، خشن، قدرتمند و حماسی زیادی است ولی نسبت به نسخه‌های قبلی هواداران انتظار تعداد بیشتری از این موارد را داشتند. حال کارگردان این بازی یعنی آقای کوری بارلوگ طی مصاحبه‌ای در این رابطه توضیحاتی ارائه داده است:

خب… تعداد خیلی بیشتری باس در بازی وجود داشت. در حقیقت این بازی یک عنوان جاه‌طلبانه‌تر و دیوانه‌وارتر بود ولی وقتی خواستیم که تمامی ایده‌ها را عملی کنیم، با بزرگی و سختی شدید کار مواجه شدیم. برای طراحی تنها یک باس، تیمی کامل با ۳۰ توسعه‌دهنده‌ی زبردست نیاز است تا به صورت کامل به مدت یک سال و نیم زحمت بکشند. نکته‌ی دیگری که قابل ذکر است و نشان‌دهنده‌ی نقشه‌های بزرگ ما برای این بازی بود، آن است که ترول‌ها (Troll) اصلا قرار نبودند که یک باس باشند بلکه به عنوان دشمنان عادی محسوب می‌شدند. پس از حذف تعداد زیادی از باس‌های بازی تصمیم گرفتیم که مبارزه با ترول‌ها را به باس‌فایت تبدیل کنیم.

به نظر می‌رسد که بازی God of War قرار بود عنوانی بسیار بزرگ‌تر و دیوانه‌وارتر از چیزی که اکنون می‌بینیم باشد. باید منتظر باشیم و ببینیم که تیم سازنده برای نسخه‌ی بعدی بازی می‌تواند تمام ایده‌های خود را پیاده‌سازی کند یا خیر.

بازی God of War هم‌اکنون به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴ در دسترس است. این بازی در مراسم TGA 2018 موفق به کسب مقام برترین بازی سال ۲۰۱۸ نیز شد. شما می‌توانید نقد و بررسی کامل این بازی تحت عنوان خدای جنگ یا خدای نسل هشتم؟! | نقد و بررسی بازی God of War که به قلم سعید آقابابایی است را مطالعه کنید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کوری بارلوگ: بازی God of War تعداد بسیار بیشتری باس‌فایت داشت - گیمفا
کوری بارلوگ: بازی God of War تعداد بسیار بیشتری باس‌فایت داشت - گیمفا
کوری بارلوگ: بازی God of War تعداد بسیار بیشتری باس‌فایت داشت - گیمفا
کوری بارلوگ: بازی God of War تعداد بسیار بیشتری باس‌فایت داشت - گیمفا
کوری بارلوگ: بازی God of War تعداد بسیار بیشتری باس‌فایت داشت - گیمفا
کوری بارلوگ: بازی God of War تعداد بسیار بیشتری باس‌فایت داشت - گیمفا
کوری بارلوگ: بازی God of War تعداد بسیار بیشتری باس‌فایت داشت - گیمفا
کوری بارلوگ: بازی God of War تعداد بسیار بیشتری باس‌فایت داشت - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Heydar M-A گفت:

    مبارزه با بالدور که واقعا یکی از بهترین باس فایت های نسل ۸ بود
    اژدهای کوهستان که اصل باس فایت بود
    مبارزه با ترول ها هم جذاب بود
    من که کلا حال کردم

    • خداوکیلی مبارزه با بالدر بهترین بود
      لامصب جه کارگدانی خفنی انجام داد
      اون اژدها هم که کلا مغز ادم سوت میکشید و وقتی با انجام اونکارا میکشتیمش واقعا حس باحالی به ادم میداد خیلی عالی بود
      حتی خیلی ها هم که از مگنی و مودی راضی نبون ولی من بازم لذت بردم و بیشتر اینو وقتی میدیدم خدایان اونور از قدرت کریتوس شاخ دراوردن و ترسیده بودن خیلی حال کردم
      درکل کاش سونی افراد بیشتری در اختیارشون قرار بده که اینهمه طول نکشه

    • ما که باس فایتی ندیدیم 😐 !!!!(به جز مبارزه با بالدور،اون اژدها)
      اون والکری ها هم که از نظرم مینی باس بودن،
      ولی به جز اون اژدها و مبارزه بالدور،دیگه هیجانی نداشت(فقط نظر شخصی رو گفتم)
      شاید برای بقیه دوستان داستان هیجان داشت،لذت بردن
      من موندم اگه آقای بارلوگ به اندازه آقای میازاکی توی بازیهاش تنوع باس فایت داشت چکارا میکرد،(تا ۱۰۰ سال دیگه هی می گفت)

  • NAJI گفت:

    این یکی رو دیگه بی خیال شو این بازی به غیر از مبارزه اول با بالدور دیگه هیچ مبارزه غول آخر درست و حسابی نداشت همه والکیری ها که حرکاتشون تکراری بود.یه اژدها بود مبارزه خیلی ابتدایی باهاش داری.و دو تا بچه های تور که اونها هم مالی نبودن.تنها دلیلش هم اینه که گیم پلی بازی بر خلاف سه سری شاهکار قبلی مثل ویچر شده بود.کند و عاری از هیجان.
    این گیم پلی برای بازی نقش آفرینی خوبه منتها برای خدای جنگ فاجعه شد.
    واسه همین مهم نیست غول آخر زیاد میخواستن طراحی کنن یا نه با این سبک گیم پلی به هیچ دردی نمیخوره.

  • Godofwar0385 گفت:

    واقعا یه بازی هک اند اسلش ساختن خیلی سخته بعد یه عده میگند چرا تعداد باسهاش کم بود و اینجور بازیا رو با یه بازی ای مقایسه میکنند که دشمناش همه انسانند
    تصور کنید طراحی و حرکات و صدا گذاری و سبک مبارزه با یه باس یک سالو نیم طول میکشه اونم این گاد جدید که فقط داستانیش با مراحل فرعی چهل ساعته حالا اگه میخاستند مثل گاد سه این همه باس بزارند تا سه سال دیگه دست ما به بازی نمیرسید
    همین الانم همون والکریا بهترین چالشهاند فقط کافیه بزارید درجات سخت تا ببینید چقدر حال میده
    با وسواسی که سانتا موقع نبردها به خرج میبره مبارزه با ثور چه خواهد شد همین بالدرو ببینید روح از روان هر گیمری میپرونه

    • AXEL STONE گفت:

      علیرضا داش از شدت لذت! احساس کمبود باس میشه بغییر از بازی من ۹تا والکرای کشتم یعنی ۹تا باس فایت کم نیستا باور کن بعد از تمام کردن حس میکنم بازم کمه واقعا ساختن هک اند اسلش که گیمرش رو به خوبی بازی بده سخته شدیدا سخته یک خالقی خلاق نیازشه که استاد کوری مناسبشه :rose: :heart:

    • البته تعدادشون واقعا کم بوده و اگه زیاد بودن باس های بیشتری میساختن
      دلیل اینکه احساس کمبود میکنیم اینه که ما هنوز قسمت سوم این سری تو ذهنمونه و تمام باس فایتاشو یادمونه و با این جدیده مقایسه میکنیم به نظرم این دلیلشه

    • PERSIAN NAZI گفت:

      ولی از نظر من بالدر به عنوان باس اخر ضعیف بود و اون دهن سرویسی که اریس و زئوس داشتن رو نداشت
      دوست ندارم مقایسه کنم اما اگه قرار باشه که رتبه بدم با توجه به سخت ترین درجه بازی قطعا اریس اول و زئوس دوم و بالدر سومه

  • z for zack گفت:

    تعجب نکردم………
    ولی خدایی همینی هم که بود. خر کیفمون کرد
    ایشالله برای نسخه بعد مجبور به حذف باس ها نباشند

  • Nemo گفت:

    مشکل این بازی فقط کمبود باس فایت بود !
    هیچی مثل باس فایت اولی گاد اف وار ۱ نمیشه
    چقد باحال بود اون لعنتی !

  • AliEM گفت:

    اگه سونی برای سانتامونیکا و ناتی داگ و گوریلا گیمز بودجه و تعداد نیروی بیش تری تامین میکرد خدا میدونه چه شاهکارهایی میساختن. حتی میتونستن تو سبک جهان باز با راکستار رقابت کنن. ولی متاسفانه یه همچین بودجه و نیروی انسانی رو سونی دراختیارشون نمیداره در واقع امکان پذیر نیست چون ممکنه از لحاظ فروش جبران نشه. شما ببینید روی گاد ۳۰۰ نفر کارکردن ولی روی رد دد ۳۰۰۰ نفر با بودجه بسیار بسیار بیشتر. به خاطر همین بود که بارلوگ گفت ما نمیتونیم با راکستار تو سبک جهان باز رقابت کنیم. همونطور که گوریلا گیمز با هورایزن نتونست… و گرنه اگه سانتامونیکا بودجه و نیروی انسانی اندازه راکستار میداشت الان گاد ۱۰ تا ۲۰ برابر بود از لحاظ محتوا و مدت زمان و داستان و حتی میشد جهان بازی بشه اندازه رد دد ولی با این وضعیت همینم ساختن واقعا هنر کردن…

    • البته به نظرم جهانباز بودن اصلا به گاد نمیاد و در حد همینی که هست خوبه چون ما همیشه داستان شخصی کریتوسو دنبال میکردیم و یجورایی فقط دوست داریم داستان خودش بره جلو نه بقیه
      مثلا مراحل فرعی همین نسخه رو در نظر بگیر از لحاظ پاداش و هیجان خوب بودن اما عمق لازم رو نداشتن

  • PERSIAN NAZI گفت:

    نه همون بهتر که ترولها به باس تبدیل شدن چون واقعا سخت بودن
    دم کوری بارلوگ گرم با همچین بازی سوپر فرا ابر شاهکاری که ساخت

  • shayanchayjan گفت:

    از خوبی های گاد۳ همون باس هاش بودن که نسبت به نسخه های قبل بیشتر شده بودن زیاد بودن باس ها یه حس خفنی به ادم میده

  • طراحی هر کدوم از باس فایت های بازی خودش به اندازه ده تا باس فایت ارزش داره همیشه که تعداد مهم نیست
    همون طراحی اژدها خودش یه دنیا حرف داره واسه خودش
    کوری میگه بازی قرار بوده جاه طلبانه تر و دیوانه وارتر باشه …… همینجوری هم دیوانه کننده بود بازی منو که حسابی دیوونه خودش کرد و کاری کرد بیش تر از قبل عاشق کریتوس کبیر بشم
    انشالله نسخه بعدی گاد دوباره میترکونه و به موفقیت های زیادی میرسه

  • s.a.m گفت:

    بارلوگ جان هر کی دوست داری بی خیال شو دیگه اه اه اه
    آقا اصلا بازی تو طلا .. بازیت الماس .. بازیت خفن .. خسته شدیم از این همه حرف تکراری و الکی
    هر روز هر روز میاد میگه فلان چیز رو قرار بود بزاریم تو بازی ولی چون وقت نداشتیم نشد ..
    خب به ما چه ربطی داره میخواستی چی کار کنی ؟؟ یه بازی دادی بیرون دمت گرم بی خیال شو دیگه
    مسخره بازی هم حدی داره .. شورشو در آورده با این حرفاش
    یه مدت که شده بود تحسین کننده ی همه چی .. ذوق زده شده بود به خاطر گوتی گرفتن از همه تعریف میکرد
    نصف خبرای گاد مربوط به حرفای بارلوگه .. انگار خیلی دل خوشی ازش داریم گند زده به خاطراتمون با سه گانه حالا هم هی میاد از خودش تعریف میکنه
    تو اگه واقعا این همه ایده داشتی و نتونستی پیاده سازی کنی تو بازی بعدی به همه ثابت کن نه فقط حرف بزنی
    که من میخواستم این کارو کنم ولی نشد ..

    • شما گویا دل خوشی از بارلوگ نداری‌‌‌… ولی این طرز حرف زدن اصلا برای شما مناسب نیست‌‌..میتونی بی تفاوت از کنار اخبار رد بشی.. و این رو بدون که بارلوگ با خلق گاد یکی از بهترین عناوین تاریخ گیم رو تحویل داده .

    • AXEL STONE گفت:

      نگو نگو سام جان!. داش خوبی بخدا فکر کردم فیکی
      خدایی باور کن من حرفای کوری رو خیلی دوست دارم چونکه همه کارگردان ها اینجوری با اخلاق و موئدب نیستن. و GOWی که کوری ساخت اصلا کمتر از سگانه GOW نیست خدایی این GOW جدید یچیزایی داره منو شگفت زده میکنه. سام جان کوری کاری کرد که GOWرو زنده کرد کار هرکسی نیست یک روبوتی ساخت که میتونی داستانش رو به داستان اصلی ربط بدی اصلا به فکر انسان هم خطور نمیکنه.
      این GOW به سگانه ربطی نداره اما وقتی کریتوس میره به فکر قدیما یعنی گذشتش ذهنمون خود به خود فکراش رو میخونه خدایی این کار کاره هرکسی نیست کار استاد کوری نابقست! از سگانه در این بازی استفاده جوری استفاده کرده به عنوان گذشته ای برای کریتوس. برای همین میگم میتونی داستانش رو به سگانه GOW ربط بدی :rose: :heart:

    • به شما که فوش نداده اینطوری میکنی
      خب باهاش مصاحبه میکنن اینم جواب میده دیگه مشکلت چیه
      کسی هم که مجبورت نکرده بیاد بخونی حرفاشو

    • Fenrir گفت:

      خیلی سادست…
      شما میتونی خبرو رد کنی!
      بارلوگ کم کاری نکرده! هم سری بازی رو احیا کرد هم بهترین نسخه رو ساخت هم جایزه گوتی رو گرفت و به زودی هم بیگ وینر…
      “‌گند زده به خاطرتمون با سه گانه” !!؟؟!؟!

    • Clara گفت:

      عزیزم همه این صحبت ها تو یکی دوتا مصاحبه بوده گیمفا پارت پارت میذاره همین که فرموده بودند بیش از ۱ سال طراحی هر باس طول میکشه قبلا در گیمفا بود الان اون بخش رو جداگانه گذاشتند
      بعد شم خاطرات هیچ کس به جز کسانی که نتونستن بازی رو تجربه کنن خراب نشد با نسخه های قبلی شما میتونید اگه بازی رو تجربه نکردید یه ps4 برا یه هفته کرایه کنید یا تو گیم نت ها به تجربه بازی بپردازید واقعا اگه نگیم بهترین بازی نسل یکی از بهترین هاست و قطعا بین دو سه تا بازی برتر نسل هست

    • marilyn گفت:

      حرف خوبی زدی آخه گاد با داستان خطی کجا و نقش آفرینی کجا گاد با همون سه گانه تموم شد و از نظر من این گاد رو زیادی تغییرش دادن و یهو به کل بازی عوض شد و صاحب یک بچه شد و خیلی چیزای دیگه من گاد رو با همون دوربین و باس ها و قدرت ها و لول آپ کردن blades of chaos دوست داشتم با اون صحنه های دارک و تاریک نه الان که تبدیل به یه بازی فانتزی شده این گاد اگه با یه کاراکتر دیگه به جز کریتوس ساخته میشد و با یه اسم دیگه کسی نمیفهمید این گاده چون از اصیل بودنش فاصله گرفته بالعکس دویل می کری

  • خب باس فایت های گاد خیلی خیلی فراتر از باس فایت هایی بودن که در سایر بازی ها پیدا میشه… شما همون دو تا مبارزه با با بالدر و مبارزه با اژدها رو ببینید.. جزئیات فراوان در مبارزه جوری بکار گرفته شده که داخل هیچ عنوان دیگه ایی اینجوری نیست.. مثلا مبارزه با والکری ها ، با حرکت بال های والکری میشه به سادگی حرکت و پرت شدن سنگ ها رو تشخیص داد‌.. یا مبارزه ی ابتدایی با بالدر ، از جا به جا شدن برف ها تا تخریب درخت ها و … و دو تا مبارزه با بالدر به قدری جذاب ، نفس گیر و دارای صحنه های بی نظیر با کارگردانی عالی بود که به راحتی میشه اون رو از بهترین و باکیفیت ترین باس فایت های تاریخ صنعت گیم قرار داد… تغییر استیج هنگام مبارزه و کارگردانی سکانس ها حین نبرد همراه ها دوربین بدون کات چیزی نیست که داخل هیچ بازیه دیگه ایی یافت بشه..همچنین گرافیک بالا و نور پردازی پویا رو هم حساب کنید ‌، با تغییر استیج مبارزه نورپردازی هم عوض میشه و در نتیجه بازتاب نور بر روی اجسام و بدن کارکتر ها به کلی تغییر میکنه‌.. بنابراین ساخت یک باس فایت در گاد جدید ، بدون هیچگونه شکی ، بسیار بسیار سخت تر و چالش برانگیز تر از ساخت باس فایت در هر عنوان دیگه ایی هست. و برای من همون اژدها ، بالدر ، مگنی و مودی و والکری ها کافی بود تا بگم با بهترین باس فایت ها رو به رو هستیم. هرچند در نسخه های آتی با باس فایت های بیشتری گلاویز خواهیم شد.
    و همین مسائل و‌ نوآوری ها حتی در باس فایت باعث شده تا گاد به گوتی و بیگ وینر ۲۰۱۸ بدل شه

  • خب امیدوار شدیم که نسخه ی بعدی حرفهای زیادی واسه گفتن داشته باشه

  • تنوع دشمن ها و باس ها افتضاح بود …
    کاشکی به جای حرف زدن این کارو عملی میکرد به شخصه حاضر بودم شاهد تعداد بیشتری باس جذاب و هیجانی و از همه مهم تر متنوع تر از بقیه باشم نه اینکه ۵ تا ترول با قیافه ی متفاوت بکشم
    اره نحوه ی حمله کردنشون فرق میکرد ولی حس یکنواختی رو کاملا به ادم منتقل میکرد ..
    بازی از نظر من تنها یه باس فایت فوق العاده داشت و اون هم بالدر بود
    پشت سر بالدر هم باس اژدها از همه نظر خوب بود
    والکیری ها هم باز به نسبت شبیه هم بودن
    فقط تفاوت توی نوع حمله تنوع رو پدید نمیاره خود قیافه و طراحی هم هست که متاسفانه گاد توی این مورد میتونست بهتر باشه
    در کل بازی خیلی خوب بود نسخه ی دوم باید این مشکل رو رفع کنه چون به نظرم بزرگترین مشکل گاد همین مورد بود بقیه موارد که عالی و فوق العاده

    • شما ظاهرا متوجه نشدی… نمیشد تعداد باس فایت ها رو بیشتر کرد ، اگر میخواست اینکارو کنه ، باید چند سال دیرتر بازی رو عرضه میکرد.. چون با محدودیت افراد رو به رو بودن ‌‌.. راکستار نیست که ۳۰۰۰ نفر داشته باشه !! همین بالدر هم باس فایتی هست که نظیرش جایی پیدا نمیشه
      در ضمن والکری ها چون از یک نژاد هستند باید شبیه هم باشند.. و تفاوت هاشون هم در ماسک و لباس به راحتی هویدا هست
      و چیزی که برای من وجود داشت ، مبارزه با ترول ها با وجود شبیه به هم بودنشون ، به واسطه ی گیم پلی و طراحی بازی ، از خیلی از باس فایت های دیگه در سایر عناوین لذت بخش تر بود.. حالا بالدر و اژدها و مگنی و مودی بماند

      • ولی بنظرم راجع به دشمنا فقط حرفش درسته چون واقعا دیگه اخراش خستهشدم همش اونارو میدیدم
        یجورایی هم کمبودشونو ماسمالی کردن و همونارو کمی تغییرشون میدادن مثلا همون دراگر ها بعضاشون سرعتش بیشتر بود و چیزای دیگه(که البته قطعا تو نسخه بعدی درست میکنن این مشکلو)
        اما از لحاظ باس فایت درسته کم بودن ولی خیلی عالی هم بودن

      • دوست عزیز برای شما لذت بخش بوده نه برای همه اینم نظر شخصی من بود
        منم اول نظرم گفتم به شخصه و به نظرم اینا مشکلات بازی بودن
        “به شخصه حاضر بودم”
        منم دارم میگم حاضر بودم بازی دیرتر عرضه بشه ولی به جای چهار تا ترول دوتا باس درست حسابی تو بازی بزارن که انقدر شبیه هم نباشن
        گاد های قبلی توی دوتا باس مثل هم نبودن
        همین گاد ۲ رو بارلوگ ساخت کجاش باس ها شبیه هم بودن
        کجاش دشمناش در رنگ های مختلف ظاهر میشدن
        ————-
        بحث سر بالدر نیست
        بحث سر اینه که این گاد جدید میتونست بهتر از این شاهکاری که هست باشه …
        بالدر یکی از بی نظیر ترین باس های بازی های چند سال اخیر هست منتها برای یه بازی مثل گاد فقط یه باس ملاک نیست و اگه بخوایم با نسخه های قبلی خود این مجموعه مقایسه کنیم از نظر تنوع ۱ درصد اونا هم نمیشه …
        منتها …
        یه مسئله ایی هم وجود داره اینه که گاد جدید از همون اول هم بازی ریسکی بود و ممکن بود بدترین نسخه ی سری بشه که خداروشکر نشد و به نسخه ی فوق العاده از توش در اومد و احتمالا با گوتی شدنش و اعتماد بیشتر به بارلوگ و تیم سانتا ما شاهد باس های جذاب تر و البته دشمنان بهتری هستیم …..
        این نظر شخصی من بود شاید یکی با همه ی باس های بازی خیلی حال کرده باشه منتها من خودم با اینکه اول بازی یه ترول به عنوان باس بیاد و حتی اواسط بازی هم یه ترول توی هل هایم بکشم مشکل دارم
        خیلییی بهتر میشد به جای ترول توی هل هایم یه باس درست و حسابی بزارن …
        میگم این نسخه اینطوری بوده و مطمئنم نسخه ی بعد به واسطه ی باس هایی مثل ثور و … ما شاهد تنوع بهتری هستیم
        پتک ثور رو به من توی نسخه ی دوم بدن اصلا من هیچ کاری به بقیه چیزا ندارم :d
        والکیری ها هم بحثش جداس و طولانی و در یه کامنت نمیگنجه
        ممنون از شما

  • Hala madrid گفت:

    ای بابا.حیف شد که 😥 آقا خداییش قبول دارین باس فایت تو این گاد خیلی بود؟ ?:-) ولی فداسرت بارلوگ یه بالدر میارزه به همه ی باس های تاریخ :inlove:

  • gow dmc ps4 گفت:

    تو مبارزات گاد مبارزه اول با بالدر خیلی حماسی و سینماتیک و عالی بود ولی از لحاظ خود مبارزات تو روند گیم پلی مگنی و مودی بعد والکریا بهترین بودن
    ممنون بارلوگ که همچین بازی ساختی :chic: :chic: :inlove:

  • اگه بخوام یکی از نکات برتری god of war نسبت به بقیه بازی ها بگم هسته گیم پلی فوق العاده خلاقانه هست که به هیچ وجه تکراری نمیشه. به نظرم این بازی اصلا هیچی کم نداشت اگه بهش جایزه بهترین بازی کل تاریخ هم بهش میدادن تعجب نمیکردم. هیچ بازی رو تا حالا به اندازه این بازی صحنه های اکشن و هیجان انگیز اون هم بدون کات ندیدم. راستی دوستان یک سوال من هر کاری نمیکنم ایتم anchor of fog اصلا گیرم نمیاد حتی والکر نفیلهایم رو زدم باز این ایتم گیرم نمیاد؟ تو بعضی از سایت نوشته باید luck روی ۱۰۰ باشه؟

  • این هم تعداد گوتی ها تا به این لحظه….gotypicks
    ..

    * The Winners of this year *

    God of War – 160

    Red Dead Redemption 2 – 115

    Marvel’s Spider-Man – 16

    Celeste – 7

    Fortnite Battle Royale – 4

    Return of the Obra Dinn – 4

    Super Smash Bros. Ultimate – 4

    Tetris Effect – 4

    Monster Hunter: World – 3

    Astro Bot Rescue Mission – 2

    Florence – 2

    Assassin’s Creed Odyssey – 1

    Frostpunk – 1

    Kingdom Come: Deliverance – 1

    Subnautica – 1

    Two Point Hospital – 1

    Yakuza 6: The Song of Life – 1

    ۱۱-۱۱: Memories Retold – 1

  • Fenrir گفت:

    یکی سری از افراد خودشونو زدن به ندونستن و نمیخوان قبول کنن.
    کار بارلوگ و تیمش مثل راه رفتن لبه ی تیغ بوده. علاوه بر اینکه سونی و یوشیدا به شدت نگران بازی بودن سانتامونیکا نمیتونست بیش از بازی رو جاه طلبانه بسازه تا اعتماد و توجه سونی رو با نسخه اول جلب نکرده ( هرچند همین الانشم بازی به شدت جاه طلبانس!! همون یورمونگاند برای جاه طلبانه بودن کافیه! )
    همون مبارزه اول با بالدور تا الان حماسی ترین و bad ass ترین مبارزه ای بوده که تا حالا تو یه بازی ویدیویی تجربه کردم.
    تک تک لحظات بازی حماسی بود. از دوباره به دست گرفتن شمشیرهای آشوب تا مبارزه با اژدها و پخش کردن خاکستر فی و…
    در حال حاضر سانتا اعتماد سونی رو به بهترین شکل ممکن جلب کرد و سنگ تمام گذاشت. مطمئن باشین برای بازی بعدی شهامت و جاه طلبی سانتا ده برابر شده و قراره نقشه های دیوانه واری رو روی بازی پیاده کنه و حالا هم سونی بیشتر از همیشه پشتیبانی ، وقت و سرمایه در اختیار سانتا قرار میده.
    باید قبول کرد که سانتا مجبور بود به همین شکل اولین نسخه و دنیای نورس رو پی ریزی کنه تا اعتماد همه رو جلب کنه برای دیوانه وار ساختن نسخه های بعد و الان هم بهتر از این نمیتونست این کارو انجام بده با توجه به ریسک عظیمی که کرد.
    حالا یک سری از افراد که میخوان خودشونو فن دو آتیشه بدن یا یک سری از هیترها که از آب گل آلود ماهی میگیرن شروع کردن به انتقاد کردن از بازی!
    گاد آف وار امسال رد دد رو شکست داد… شاهکاری که همه ی شرکت ها و بازیها از رقابت باهاش ترس داشتن و تاریخ انتشار بازیاشونو عقب مینداختن تا به فروششون ضربه ای وارد نکنه! ( هرچند بازهم این برد و باخت چیزی از ارزش های رد دد کم نمیکنه ! )

    به جای فاز روشن فکری برداشتن یکم منطقی فکر کنیم.

    • ALIREZA0111 گفت:

      گاد اف وار بعد چیه..خبر نداری سانتامونیکا یه انحصاری دیگه برای ps4 داره میسازه ؟ کوری بارلوگ گفته بازی بعدی یه ای پی جدید هستش که خیلی جاهطلبانه تر از گاد اف از هستش…امیدوارم هر چه زوتر معرفیش کنن

      • Fenrir گفت:

        تا جایی که من میدونم کوری بارلوگ گفته دوست داره بازی بعدی “خودش” یه آی پی جدید باشه نه بازی بعدی سانتامونیکا‌ و احتمالا یه تیم جدا تشکیل بده.
        اون بحث بازی بعدی سانتامونیکا که جاه طلبانه تر از گاد آف هست هم یه خبر دیگه بود که میتونه اشاره به همون نسخه بعدی گاد آف وار داشته باشه.

  • mohamad 47 گفت:

    کاری ندارم که گرافیک و داستان و … عالی بود این کمبود باس فایت به تجربه من خیلی لطمه زد.
    چه طور پس گاد او وار ۲ که خود کوری بارلوگ هم کارگردانش بود اونقدر باس فایت و اون همه تنوع تو محیط و دشمنان داشت؟
    حالا یه سری میخوان بگن چون این گاد یه تیکه بود روایتش و کات سین نداشت و اینا اینطوری بوده و براشون سخت بوده ولی حقیقتا من گیمر این چیزا کمتر تو اولویتمه.چیزی که باعث میشه یه بازی واقعا لذت بخش بشه، حداقل بره خودم، گیم پلی و لذت بخش بودنشه که باعث میشه بعد ۱۰ بار بازی کردن اون بازی بازم لذت ببرم و خسته نشم.
    این گاد برای یه بار بازی کردن تجربه فوق العاده ایه
    با گاد های یک و دو بیشترین حال رو کردم البته نسخه ۳ هم همین طور ولی ۱ و ۲ یه چیز دیگه بودن.تکرار نشدنی بودن

    • mohamad 47 گفت:

      و یه چیزی،خواهشا اون ترول های احمق و اون والکری هارو جزو باس فایت حساب نکنین.
      ترول ها کلا همشون شبیه هم بودن و تو جاهایی از بازی کپی شده بودن و ضرباتشون تقریبا یه جور بودن.
      مبارزه با اژدها هم خداوکیلی تعریفی نداشت.نمیدونم چرا بعضیا انقدر به به و چه چه راه میندازن!
      همین طور میتونستن فینیشر های بیشتری برای کشتنشون بزارن.همرو یه جور میکشه کریتوس عزیز
      والکری هام همون طور.فن بازی در نیارین الکی

  • B-E-S-T گفت:

    میبینم بعضی از دوستان هم نظر من هستن در مورده تعداد باس ها وتکراری بودنشون منفی زیاد میگیرن انقدر تعصب نداشته باشید باید قبول کرد بجز بالدر در مقایسه با نسخه ۳ افت کرده بود حرف حق تلخه.

  • navid313714 گفت:

    یکی از تلخ ترین خاطرات زندگی گیمری من شد این بازی
    واقعا کم بود باس یکی از بزرگترین عیب های بازی بود
    البته با تمام ناامید کننده بودنش هنوز از اکثر بازی های این زمان سرتره

کوری بارلوگ: بازی God of War تعداد بسیار بیشتری باس‌فایت داشت - گیمفا