گیمینگ با تجهیزات پیشرفته | ۵ اکسسوری برتر گیگابایت - گیمفا
گیمینگ با تجهیزات پیشرفته | ۵ اکسسوری برتر گیگابایت - گیمفا
گیمینگ با تجهیزات پیشرفته | ۵ اکسسوری برتر گیگابایت - گیمفا
گیمینگ با تجهیزات پیشرفته | ۵ اکسسوری برتر گیگابایت - گیمفا

گیمینگ با تجهیزات پیشرفته | ۵ اکسسوری برتر گیگابایت

امیرمهدی نامجو
۰۹:۰۰ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
گیمینگ با تجهیزات پیشرفته | ۵ اکسسوری برتر گیگابایت - گیمفا

شرکت گیگابایت، همواره یکی از مطرح‌ترین شرکت‌های سخت افزاری بوده است. این شرکت علاوه بر ساخت قطعات اساسی سخت افزاری نظیر مادربرد و کارت گرافیک، قطعات جانبی بسیار باکیفیتی نظیر موس، کیبورد و هدست‌های باکیفیت هم تولید کرده است که در ادامه قصد بررسی قطعات جانبی برتر این شرکت مطرح سخت افزاری را داریم.

پیش از شروع بررسی قطعات جانبی خیلی کوتاه به معرفی شرکت گیگابایت می‌پردازیم؛ شرکت گیگابایت (GIGABYTE) یک شرکت تایوانی تولید سخت افزار است که در سال ۱۹۸۶ توسط Pei-Chen Yeh تأسیس شد. این شرکت به تدریج پیشرفت کرد و با ارائه قطعات باکیفیت، هم اکنون یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید قطعات سخت افزاری در جهان محسوب می‌شود. شاید مهم‌ترین قطعات تولیدی این شرکت، مادربردهای آن باشد. این شرکت برای هر دو پلتفرم Intel و AMD مادربردهای مختلفی عرضه می‌کند. بعد از مادربرد، مهم‌ترین قطعه تولیدی گیگابایت کارت گرافیک‌های آن هستند؛ این شرکت هم کارت گرافیک‌های مبتنی بر GPU های NVIDIA (نظیر GeForce GTX 1080Ti) و هم کارت گرافیک‌های مبتنی بر GPU های AMD (نظیر Radeon RX Vega) را تولید می‌کند و از این نظر، مادربردها و کارت گرافیک‌های این شرکت، همه سلایق موجود را پوشش می‌دهند.

gigabyte

GIGABYTE

اما علاوه بر قطعات اساسی سیستمی نظیر مادربرد و کارت گرافیک و همچنین قطعات تخصصی نظیر تجهیزات شبکه و مواردی از این دست، شرکت گیگابایت در زمینه تولید قطعات جانبی نظیر موس، کیبورد و هدست نیز بسیار فعال بوده و در این میان برای بازیکنان و گیمرها نیز قطعات بسیار مناسبی تولید کرده است. در ادامه قصد بررسی ۵ قطعه جانبی برتر گیگابایت را داریم. در این لیست، ما ۲ موس، ۲ کیبورد و یک هدست را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

Uranium Wireless Gaming Mouse Aivia

gigabyte

Uranium Wireless Gaming Mouse Aivia

یکی از تصوراتی که معمولاً در مورد موس‌های وایرلس وجود دارد این است که با وجود راحتی نسبی کار با آن‌ها به علت نبود سیم اما معمولاً به علت انتقال اطلاعات به صورت بی‌سیم، نرخ تأخیر در آن‌ها بالا بوده و به همین علت برای کارهایی که نیاز به دقت بالا دارند نظیر بازی‌های FPS مناسب نیستند. این تصور تا حدی در مورد اکثر موس‌ها درست است ولی Aivia Uranium شرکت گیگابایت، برای غلبه بر این مشکل ساخته شده است و می‌توان گفت که در این زمینه نیز به موفقیت رسیده است.

در کنار این موس، قطعه‌ای به نام GHOST Macro Station عرضه می‌شود که به راحتی روی میز قرار گرفته و با سیم به سیستم شما متصل می‌شود. این قطعه از طرفی امکان تغییر دقت موس (که با واحد DPI یا نقطه در اینچ) سنجیده می‌شود را برای شما فراهم می‌کند و از طرفی دیگر امکان طراحی ماکروهای مختلف برای دکمه‌های اضافی موس از طریق این قطعه وجود دارد؛ اما مهم‌ترین مزیت این قطعه، در اصل مربوط به سیستم دریافت اطلاعات به صورت وایرلس از موس است. این وسیله با تکنولوژی بالای خود با نرخ ۱۰۰۰ هرتز (یعنی ۱۰۰۰ بار در ثانیه) اطلاعات را از موس دریافت کرده و با انتقال آن به سیستم شما، باعث می‌شود که نرخ پاسخگویی این موس به عدد فوق‌العاده ۱ میلی ثانیه برسد. این نرخ پاسخگویی سریع، باعث می‌شود که تقریباً تمامی فرمان‌های شما، حتی ماکروهای پیچیده‌ای که قرار است با فشردن یک دکمه چندین کار را انجام دهند، با سرعتی بسیار خوب اجرا بشوند. این سرعت بالا باعث می‌شود که این موس برای بازی‌های سریع نظیر عناوین FPS نیز بسیار مناسب و خوب باشد.

دقت این موس از طریق دکمه‌ای که روی آن طراحی شده قابل تنظیم است. ۴ دقت ۸۰۰، ۱۶۰۰، ۳۲۰۰ و ۵۴۰۰ نقطه در اینچ (DPI) برای این موس در نظر گرفته شده‌اند که در حالت آخر از طریق تکنولوژی‌های نرم افزاری این موس، امکان بالا بردن دقت تا ۶۵۰۰dpi نیز وجود دارد. امکان تنظیم دقت از طریق قطعه GHOST Macro Station نیز وجود دارد. علاوه بر این چرخ (Scroll) موس هم به صورت طراحی شده که علاوه بر چرخاندن آن به بالا و پایین، امکان فشار دادن آن به کنار هم وجود دارد و باعث می‌شود که در بعضی از کارها، بتوان از آن نظیر Dpad کنترلرها برای پیمایش در صفحه استفاده کرد. در کنار همه این‌ها، تعداد دکمه‌های قابل برنامه ریزی این موس به ۱۰ عدد می‌رسد که دو تا از آن‌ها مستقیماً در کنار انگشت شست شما قرار می‌گیرند. این موضوع باعث گسترده شدن کارهای قابل انجام با این موس در بازی‌های مختلف می‌شود. در کنار همه این‌ها، این موس قابلیت استفاده به صورت ۵۰ ساعت مداوم و بازی سنگین را دارد و در صورتی که شارژ باتری آن تمام شود، می‌توانید با متصل کردن آن به شارژر و در حین شارژ نیز از آن استفاده کنید. همچنین این موس قابلیت استفاده روان روی مانیتورهای ۴K را دارد که درباره این قابلیت در توضیحات موس بعدی توضیحات بیش‌تری ارائه شده است.

Aivia Krypton Dual Chassis Gaming Mouse

موس Aivia Krypton گیگابایت، یک موس باسیم بسیار قوی و قدرتمند بوده که با ارائه دقت بسیار بالای ۸۲۰۰dpi یکی از بهترین موس‌های گیمینگ موجود است. یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد این موس، طراحی دو بدنه برای آن است که می‌توانید بنا به نیاز خود این دو بدنه را عوض کنید. یکی از این بدنه‌ها برای سرعت حرکت بالای موس طراحی شده و دیگری برای حرکات با دقت بالا مناسب است. بنا به نیاز خود که به سرعت بیش‌تری نیاز دارید یا دقت بالاتر، می‌توانید یکی از این دو بدنه را برای کار انتخاب کنید.

gigabyte

دو بدنه برای زیر این موس طراحی شده است

قابلیت دیگر این موس، امکان تغییر مرکز ثقل آن است. تعدادی وزنه با جرم‌های ۱٫۸ و ۵٫۳ گرم در جعبه این موس قرار دارند که باز کردن بدنه زیری موس که به راحتی امکان پذیر است، می‌توانید در جایگاه‌های تعبیه شده، این وزنه‌ها را قرار دهید و بدین ترتیب مرکز ثقل موس را تغییر دهید. تصاویر در بخش راهنمای این موس نیز وجود دارند که برای هر فرد چه وزنه‌هایی مناسب هستند. مثلاً تنظیم وزنه برای راحتی افراد راست دست، به یک شکل بوده و برای افراد چپ دست به شکل دیگری است. همچنین تنظیمات برای افرادی که با کف دست موس را کنترل می‌کنند و یا با نوک انگشتان نیز متفاوت است و کاربر می‌تواند بسته به راست دست یا چپ دست بودن و همچنین راحتی خود، این وزنه‌ها را درون موس جایگذاری کند. همچنین علاوه بر این دکمه‌ای در کنار موس برای تغییر حالت راست دست – چپ دست طراحی شده که با نگه داشتن آن، به راحتی شکل عملکردی موس –مثلاً دکمه مربوط به کلیک‌های راست و چپ- عوض می‌شود و بدون نیاز به تنظیمات پیشرفته و منوهای پیچیده، امکان استفاده افراد راست دست و چپ دست بدین شکل فراهم می‌شود. در کنار این موارد، این موس نیز مانند موس قبلی دکمه‌های اضافی برای تنظیم ماکروهای مختلف دارد.

gigabyte

با استفاده از وزنه هایی که در تصویر مشاهده می کنید، امکان تغییر مرکز جرم موس وجود دارد

علاوه بر همه این‌ها، این موس و موس قبلی به دلیل دقت بالای خود، برای استفاده در مانیتورهای ۴K نیز مناسب هستند. اگر از موسی با دقت پایین استفاده کنید، هنگام کار با مانیتورهای ۴K به دلیل تعداد پیکسل‌های بالای صفحه، احتمالاً برای انتقال نشانگر از یک انتهای صفحه به انتهای دیگر، مجبور خواهید بود که حداقل یک بار موس را از روی میز بلند کنید و به جای قبلی باز گردانید ولی با استفاده از موسی با دقت بالا، بدون نیاز به بلند کردن موس از روی زمین، می‌توان به راحتی نشانگر را در کل صفحه حرکت داد.

AORUS K9 Optical Gaming Keyboard

gigabyte

AORUS K9 Optical Gaming Keyboard

قطعاً علاوه بر موس، کیبورد مناسب نیز یکی از مهم‌ترین عناصر برای انجام بازی با دقت بسیار بالا است. بخش AORUS شرکت گیگابایت، برای تولید قطعاتی با بهترین کیفیت به گیمرها ایجاد شده است. علاوه بر این که مادربردها و کارت گرافیک‌های AORUS همواره جزو قوی‌ترین مادربردها و کارت گرافیک‌ها بوده‌اند، این مجموعه کیبوردهای بسیار باکیفیتی نیز تولید می‌کند.

یکی از مهم‌ترین موارد در مورد کیبوردها، مدت زمان بالا آمدن کلیدها است. این کیبورد با استفاده از سوئیچ‌هایی موسوم به Flaretech به جای سوئیچ‌های مکانیکی مرسوم، باعث شده که نرخ بالا آمدن کلیدها از ۲۰ میلی ثانیه در کیبوردهای معمولی، به عدد باورنکردنی ۰٫۰۳ میلی ثانیه برسد. این باعث می‌شود که در زمانی بسیار اندک، کلیدها بعد از رها شدن به حالت اول برگشته و آماده استفاده مجدد شوند. دلیل این موضوع این است که این کیبورد از تکنولوژی اپتیکی به جای مکانیکی برای دریافت اطلاعات کلید فشرده شده استفاده می‌کند و از این رو، سرعت بالاتری دارد. به دلیل استفاده از همین تکنولوژی و استهلاک کمتر، امکان استفاده از هر کلید تا بیش از ۱۰۰ میلیون بار فشرده شدن وجود دارد که دو برابر کلیدهای مکانیکی معمولی است. به علاوه، جمع شدن گرد و خاک در زیر کلیدها نیز مشکل چندانی برای آن‌ها ایجاد نکرده و به علاوه به علت ساختار اپتیکی سوئیچ‌ها، باعث ایجاد سر و صدای زیاد حین تایپ کردن نیز نمی‌شود. علاوه بر این، هیچ بخش فلزی و رسانای این کیبورد حتی در زیر دکمه‌ها به صورت بدون محافظ قرار ندارد و از این رو می‌توان از این کیبورد در زیر آب هم استفاده کرد.

همان طور که از ظاهر این کیبورد نیز مشخص است، امکان تغییر نور پس زمینه این کیبورد نیز به طور کامل وجود دارد و در مجموع امکان استفاده از بیش از ۱۶٫۷ میلیون (در اصل ۲۲۴) رنگ مختلف برای هر کلید وجود دارد. همچنین با استفاده از نرم افزار این کیبورد امکان مشخص کردن این که کلیدها با الگوی خاصی رنگ عوض کنند و قابلیت‌های رنگی بیش‌تری نیز وجود دارد که باعث می‌شود بتوانید رنگ‌ها را کاملاً مطابق سلیقه خودتان شخصی سازی کنید. علاوه بر این امکان تعریف ماکرو برای دکمه‌های مختلف نیز وجود دارد.

در کنار این‌ها، ۹ دکمه اضافی برای کلیدهای جهت دار، WASD و Esc طراحی شده است که کیفیت بالاتری داشته و در مقابل لکه اثرانگشت و چربی انگشتان نیز مقاوم هستند و در صورتی که بخواهید می‌توانید به راحتی این دکمه‌ها را به جای دکمه‌های پیش‌فرض کیبورد قرار بدهید.

XK700 Gaming Keyboard

gigabyte

XK700 Gaming Keyboard

کیبورد XK700 گیگابایت نیز کیبوردی بسیار باکیفیت برای استفاده‌های مختلف و از جمله گیمینگ است. این کیبورد نسبت به کیبورد قبلی در بعضی زمینه‌ها ضعیف‌تر است اما در عوض قیمت بسیار مناسبی دارد و باعث می‌شود که بتوانید با قیمتی مناسب صاحب یک کیبورد گیمینگ عالی بشوید. این کیبورد بسیاری از قابلیت‌های کیبوردی قبلی نظیر نور پس زمینه قابل کنترل با بیش از ۱۶٫۷ میلیون رنگ، دکمه‌های قابل برنامه ریزی و امکان فشار دادن ۶۴ کلید دلخواه به طور همزمان بدون تداخل فرمان‌ها را دارد.

مهم‌ترین تفاوت خیلی بارز این دو کیبورد مربوط به سوئیچ مکانیکی استفاده شده در این کیبورد می‌شود که Cherry نام دارد. این سوئیچ مکانیکی طبیعتاً سرعت عملی به اندازه سوئیچ‌های اپتیکال کیبورد K9 ندارد اما در میان سوئیچ‌های مکانیکی دیگر، سرعت عملی بسیار بالا داشته و دوام و کیفیت آن نیز بسیار خوب است. در زیر این کیبورد نیز پایه‌های کائوچویی با طول قابل تغییر قرار داده شده‌اند که باعث می‌شود بتوانید متناسب با وضعیت و راحتی خود، آن‌ها را تنظیم نمایید. در مجموع این کیبورد با ارائه کیفیتی بسیار بالا و البته قیمت مناسب‌تر نسبت به کیبورد K9، می‌تواند جایگزین اقتصادی‌تر K9 تلقی شود.

AORUS H5 Gaming Headset

gigabyte

AORUS H5 Gaming Headset

شرکت گیگابایت هدست‌های متنوعی نیز تولید کرده است که AORUS H5 یکی از قوی‌ترین هدست‌ها برای استفاده‌های مربوط به گیمینگ محسوب می‌شود. طبیعتاً در بازی‌های آنلاین یک هدست خوب برای ارتباط برقرار کردن سریع و باکیفیت هم تیمی‌ها، می‌تواند تجربه بازی را بسیار لذت‌بخش‌تر کند.

برای تولید صدا در هر گوشی از درایور ۵۰ میلی‌متری بریلیومی مخصوص گیگابایت استفاده شده که کیفیت صدای بسیار خوبی را فراهم می‌کند (۵۰ میلی‌متر، قطرِ این قطعه درونی دایره‌ای شکل است که یکی از عوامل مؤثر در ایجاد صدای باکیفیت و قوی است). این هدست، نسبت به هدست‌های مشابه سبک وزن بوده و وزن آن شما را آزار نخواهد داد. علاوه بر آن، میکروفون این هدست نیز کاملاً انعطاف پذیر بوده و البته امکان جدا کردن آن نیز به راحتی وجود دارد. دستگاه کوچکی برای تغییر صدای این هدست نیز طراحی شده که به راحتی با استفاده از آن امکان کم و زیاد کردن صدا وجود دارد. همچنین می‌توانید رنگ نور بدنه این هدست را از میان بیش از ۱۶٫۷ میلیون رنگ خودتان انتخاب کنید و به این ترتیب، در حین انجام بازی ظاهر منحصر به فردی به هدست خود ببخشید. در کنار همه این‌ها، این هدست با انواع و اقسام وسایل مختلف نیز هماهنگی داشته و علاوه بر PC امکان استفاده از آن با موبایل و کنسول‌ها نیز وجود دارد. این هدست از یک جک ۳٫۵ میلی‌متری برای انتقال صدا استفاده می‌کند و برای انتقال برق برای روشن کردن چراغ‌های بدنه نیز باید از یک کابل USB استفاده کنید که البته اجباری نیست و اگر نیازی به نور بدنه نداشته باشید، می‌توانید صرفاً از جک ۳٫۵ میلی‌متری برای اتصال دستگاه استفاده کنید. دامنه فرکانسی اسپیکر هدست، از ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز یعنی کل محدوده شنوایی انسان را شامل می‌شود و میکروفون آن نیز قابلیت انتقال صوت با محدوده فرکانسی ۱۰۰ هرتز تا ۱۰ کیلوهرتز را دارد.

تمامی موارد گفته شده، باعث می‌شوند که در حین انجام بازی و با استفاده از این هدست، شاهد صدایی با کیفیت بسیار بالا بوده و در عین حال به راحتی امکان ارتباط برقرار کردن با سایر بازیکنان نیز برای شما وجود خواهد داشت و همین کیفیت طراحی بالا، آن را به یکی از هدست‌های بسیار خوب موجود تبدیل می‌کند که نسبت به بسیاری از هدست‌ها نیز قیمت معقولی دارد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

گیمینگ با تجهیزات پیشرفته | ۵ اکسسوری برتر گیگابایت - گیمفا
گیمینگ با تجهیزات پیشرفته | ۵ اکسسوری برتر گیگابایت - گیمفا
گیمینگ با تجهیزات پیشرفته | ۵ اکسسوری برتر گیگابایت - گیمفا
گیمینگ با تجهیزات پیشرفته | ۵ اکسسوری برتر گیگابایت - گیمفا
گیمینگ با تجهیزات پیشرفته | ۵ اکسسوری برتر گیگابایت - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

گیمینگ با تجهیزات پیشرفته | ۵ اکسسوری برتر گیگابایت - گیمفا