فیزیک ارتقا یافته هدف اصلی کنسولهای نسل نهم خواهد بود
نسل نهم بدون شک در راه است و از هم اکنون نیز شایعات بسیاری در ارتباط با آن به گوش میرسد؛ از بودجهی نامحدود مایکروسافت برای ساخت بازیهای انحصاری جدید گرفته تا شرکت سونی که کار را برروی توسعهی بازیهای پلیاستیشن ۵ آغاز کرده است. در همین رابطه آقای اسکات میلر (Scott miller)، مدیر پروژهی بازی Ion Maiden، به وبسایت Gamingbolt گفته است که یکی از ویژگیهای بازیهای نسل نهم فیزیک ارتقا یافتهی آنها خواهد بود.
اگرچه شایعات پیرامون کنسولهای نسل نهم روز به روز افزایش مییابند اما اطلاعات دقیقی در رابطه با نسل نهم و تکنولوژیهای جدیدی که قرار است بازیهای این نسل به همراه داشته باشند، نداریم. در همین رابطه، وبسایت Gamingbolt مصاحبهای را با آقای اسکات میلر، مدیر پروژهی بازی Ion Maiden ترتیب داده است. آقای میلر ضمن پرسش و پاسخ در رابطه با این بازی شوتر کلاسیک، در بخشی از صحبتهای خود در رابطه با کنسولهای نسل نهم و اینکه وی چه انتظاراتی از این نسل دارد صحبتهایی ارائه داد.
از نظر من فیزیک هدف نسل بعدی بازیهای ویدئویی خواهد بود. در ارتباط با گرافیک ما یک بازدهی نزولی داشتیم اما دارا بودن فیزیک مناسب و واقع گرایانه، میتواند بازیهای ویدئویی را واقع گرایانهتر سازد و احتمالات بسیاری را در ارتباط با گیمپلی آنها امکانپذیر کند.
در ادامه آقای میلر به گسترش بخش چند نفرهی بازیهای نیز اشاره کرد و گفت:
و همچنین بخش چند نفرهی گسترده. تصور کنید ۱۰ هزار یا صد هزار نفر در دنیای یک بازی حضور داشته باشند. این موضوع میتواند رویدادهای بازیهای ویدئویی را به سمت و سویی هدایت کند که تا به حال مشابه آن را ندیدهایم. به طور مثال شما میتوانید یک گروه موسیقی را در اختیار داشته باشید که برروی استیج اجرا میکنند (از طریق موشن کپچر و به صورت زنده) و حال در طرف دیگر ۱۰۰ هزار هوادار میخواهند بلیط تهیه کرده تا جزو مخاطبان این رویداد باشند. اگر این گروه موسیقی مورد نظر یک میلیون بلیط به فروش برساند، مخاطبان بیشتری جذب کرده و میتوانند به طور مثال در ۱۰ نقطهی دیگر از جهان بازی اجرا کنند. هواداران نیز هرجا که آنها اجرا داشته باشند، قطعا بلیط آن را خریداری کرده تا در آن اجرا حضور داشته باشند.
پاسخهای آقای میلر به این سوال بسیار جالب بود. علیرغم اینکه بسیاری از سازندگان در مصاحبههای مختلف از انتظارات خود سخن گفته و مسائلی به مانند جلوههای بصری واقع گرایانه یا وجود تکنولوژیهای ابری را مطرح کردهاند اما آقای میلر امیدوار است که فیزیک ارتقا یافته و جهان اشتراکی گستردهتری را در بازیهای نسل نهم شاهد باشیم.
نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ دیدگاه خود در این زمینه را ما حتما به اشتراک بگذارید.
پر بحثترینها
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- مدیرعامل Take-Two نگران عملکرد GTA 6 روی Xbox Series S نیست
نظرات
فیزیک عالی_هوش مصنوعی بسیار خوب_گرافیک بسیار بالا
انتظار ما از نسل بعد خواهد بود ولی قطعا جز چند شرکت محدود بازیسازی بقیه نمیتونن اون سه مورد بالا رو براورده کنن
هوش مصنوعی تو این ۳ تا از همه مهم تره . یکی از دلایلی که فارکرای ۵ رو تموم نکردم هوش مصنوعی احمقانه اش بود . سری متال گیر همیشه هوش مصنوعی خوبی داشت . هیلو هم بد نبود . بازی دیگه ای میشناسی که هوش مصنوعی خوب داشته باشه ؟ اگه کسی میشناسه معرفی کنه .
بازی های شوتر ایرانی تو کافه بازار. لامصب هوش مصنوعی نیست فقط کد نویسیش کردن رگباری بگیره روت :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
کنسول سونی که صد درصد موفق میشه اما مایکرو باز خراب میکنه ویه اشغال تحویل میده
GTA V
لامصب پلیساش خیلی باهوش بودن
هم تو تعقیب و گریز سوار ماشین هم تو تیر اندازی و کاور گیری.
Watch dogs 2
یکی از بازی هایی بوده تا این لحظه بهترین هوش مصنوعی رو داشته از نظر خودم …
یکی از نکات جالبش که بهش برخوردم . گاهی اوقات وقتی پلیس میخواد دنبالت بگرده خیلی عادی رفتار کنی پیدات نمیکنه
اونی که شما پیدا کردی باگه نه هوش مصنوعی
اینطور که معلومه شما این بازیو نرفتی … تو خود Help بازی بصورت تصویری این موردی که گفتم توضیح داده شده … یعنی فکر نمیکردی چنین هوش مصنوعی هم باشه درسته ؟ خخخخ
خخخخخخ
:-/
چیزی که شما میگید مثل این میمونه که CDPR بگه اونجا که اسب گرالت هی به دور خودش میچرخید باگ نبوده ، ما عمدا این رو گذاشتیم چون اسب ها در واقعیت بعضی وقتا دیوانه میشن.
دقیقا منم به خاطر هوش مصنویی بسیار ضعیف فارکرای ۵ از ادامه بازی منصرف شدم
بنده و پسرخاله بنده منصرف نشده و بازی را تا ۹۹ درصد ادامه دادم
و البته هنوز فکری هم بابت حجم بالای بازیها نکردن.
سرویسهای کلود ، این بخش به ما ایرانیا مربوط نمیشه -___-
من هوش مصنوعی و فیزیک رو در اولویت میبینم چون تو این نسل خیلی ضعف داشتن 😛
اولین هدف نسل بعدی باید گرافیک واقع گرایانه باشه اصلا همیشه اولین اصل و اساس تغییر نسل ها “پیشرفت عظیم گرافیکی” بوده بعد فیزیک مناسب و فریم بالای۶۰ ،وضوح ۸k و…
مهمترین چیزی که نه تنها تو آینده صنعت گیم بلکه تو کل مسائل دنیای آینده مطرحه ، هوش مصنوعیه!! پیشرفت هوش مصنوعی یعنی افزایش سرعت پیشرفت همه چی
فقط گاد نسل بعدی مخمو میترکونه:|
ببینیم این به حقیقت میپیونده یا نه 😉 باید نسل بعدی با RDR 2 و God of War 5 و GTA 6 و Bully 2 و Tlou P2 خیلی خیلی حال کنیم شایدم RDR 3 و شایدم Agent و همه ی اینا صد فرسنگ بهتر از نسل حال حاضر :inlove: به قول amir2hashmati@ انتظارات از نسل برای فیزیک و هوش مصنوعی و گرافیک و واسه من مپ بازی های خیلی بالاس :inlove: tnxXx
هدف شون به نظرم باید ۴k و ۶۰ فریم باشه.البته فیزیک هم هدف خیلی مهمی هست
پیشرفت گرافیک : به نظرم تو این نسل گرافیک کم اهمیتتر شه همچنان ، دست همه باز میشه گرافیک قابل قبولی ارائه بدن ، پس بحثای مهمتر جاهای دیگس
پیشرفت فیزیک : اینی که آقای میلر میگه به نظرم کاملا درسته و نسل جدید با بالا رفتن سطح فیزیک بازیا ، دست بازیسازا واسه اجرای خیلی از ایدهها باز میشه
هوش مصنوعی : اینم که از همین الان معلومه روز به روز شاهد پیشرفت هوش مصنوعی هستیم و قطعا تو نسل بعد بیشترین سرعت پیشرفت و شاید مهمترین فاکتور یه بازی همین باشه! به شدت مهمه
وسعت : هوش مصنوعی که این شکلی سریع پیشرفت کنه ، دنیای بازی خیلی راحت تر پر و غنی میشه ، بار از رو دوش سازندهها تا حدی برداشته میشه و سپرده میشه به هوش مصنوعی و خیلی راحت سازندهها میتونن به شکل دیوانه واری محیط بازیو گسترش بدن
شبیهسازی احساسات : اینم به کمک پیشرفت هوش مصنوعی به شدددت مهم خواهد بود تو نسل بعد و یکم از نظر جنبههای سینمایی مهمتر میشن بازیا و جدا از داستان حس صورت و صدا و اینا واقعا مهم میشه
پردازش : در آخر به نظرم به قدری قدرت پردازش موتورای بازی سازی پیشرفت کنه که همین حرف آقای میلر درست در بیاد و مثلا تو یه مپ ۱۰۰۰۰نفر باهم تعامل داشته باشن از گوشه کنار دنیا
اینا کلی ترین چیزاییه که از نسل بعد انتظار میره ، تو جزئیات هم که کمپانیا طبق معمول هر لحظهی نسل بعد ما رو سورپرایز خواهند کرد!! :chic:
تازه بحث پردازش ابری که بیاد وسط ، ۹۰٪ محدودیتا برداشته میشه ، اونوقته که دیگه کمپانیهای جاه طلب هرکار دلشون بخواد میکنن ، اصن دنیا خلق میکنن!!!
به همهی اینا واقعیت افزوده و واقعیت مجازی رو هم اضافه کنین که در صورت فراگیر شدن خودش انقلابی میشه!!!!
خلاصه که به طور کلی پر از پتانسیل شده دنیا ، صنعت گیم هم از این قضیه مستثنی نیست و ممکنه با تغییراتی اساسی طرف باشیم که شهامت میخواد!
همه چیز در کنار هم…. گرافیک و فیزیک… باید همه چیز با هم منقلب بشه به اندازه یه نسل ارتقا پیدا کنه… فیزک بالا با گرفیک خوب واقعا عالی میشه … ایشالا نسل ۹، نسل خوبی بشه.
نسل ننهم هم که کنسولی شد فکر کنم تا نسل دهم همینجوری بباشه نسل یازدهم هم بلاشک دیگه خبری از کنسول نیست
باید کنسول هارو اندازه یه فلش مموری کنن با فضای ابری وحشتناک
همین الان بازی هست با ظرفیت بالاتر از ۱۰۰ هزارنفر در یک سرور و البته خودم بالاترینشو ۳۰ هزارنفر در یک سرور دیدم تو بازی eve online
دقیقا :yes: