کایل ربل: موتور بازی‌سازی شرکت بتسدا بسیار قدیمی شده است - گیمفا
کایل ربل: موتور بازی‌سازی شرکت بتسدا بسیار قدیمی شده است - گیمفا
کایل ربل: موتور بازی‌سازی شرکت بتسدا بسیار قدیمی شده است - گیمفا
کایل ربل: موتور بازی‌سازی شرکت بتسدا بسیار قدیمی شده است - گیمفا

کایل ربل: موتور بازی‌سازی شرکت بتسدا بسیار قدیمی شده است

truth seeker
۱۷:۰۰ ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
کایل ربل: موتور بازی‌سازی شرکت بتسدا بسیار قدیمی شده است - گیمفا

آقای کایل ربل، یکی از طراحین ارشد ماد برای بازی The Elder Scrolls به این موضوع اشاره کرده که موتور بازی‌سازی استفاده شده توسط شرکت بتسدا بسیار قدیمی شده است و این شرکت باید از یک موتور جدیدتر برای پروژه‌های جدید خود استفاده کند.

اگرچه شرکت بتسدا (Bethesda) به دلیل ساخت عنواین جهان‌باز و نقش‌آفرینی فوق‌العاده به شهرت بالایی رسید ولی یکی از مشکلات بازی‌های ساخته شده توسط آن‌ها، کیفیت تکنیکی پایین آن‌ها در مقایسه با دیگر عناوین عرضه شده در آن نسل است.  اگر به بازی‌های عرضه شده از سری‌های The Elder Scrolls و Fallout دقت کرده و آن‌ها را با بازی‌های منتشر شده در همان بازه‌ی زمانی مقایسه کنید، با گرافیک و کیفیت تکنیکی روبه‌رو می‌شوید که ۲ تا ۳ سال از دیگران عقب‌تر است. این موضوع هرچه جلوتر می‌رویم، واضح‌تر از قبل می‌شود.

این موضوع بیشتر از هرچیز به موتور بازی‌سازی استفاده شده توسط شرکت بتسدا، Creation Engine مربوط می‌شود. اگرچه شرکت بتسدا در زمان ساخت هر یک از بازی‌های خود این موتور بازی‌سازی را متناسب با نیاز پروژه بهبود بخشیده است ولی قدیمی بودن آن بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

آقای کایل ربل (Kyle Rebel) یکی از کسانی است که تجربه‌ی بالایی در استفاده از Creation Engine دارد. او طراح ارشد ماد محبوب بازی Skyrim یعنی Skyblivion بوده است. آقای ربل معتقد هستند که موتور بازی‌سازی استفاده شده توسط شرکت بتسدا بسیاری قدیمی شده است. ایشان امیدوار هستند شرکت بتسدا از یک موتور بازی‌سازی جدید برای پروژه‌های The Elder Scrolls 6 و Starfield استفاده کند. آقای ربل در مصاحبه‌ی اخیر خود بیان کرده است:

اگر کمی دقت کنید شما نیز قطعا به قدیمی بودن موتور بازی‌سازی Creation Engine پی می‌برید. اگر بخواهیم درباره‌ی استفاده از بافت‌ها صحبت کنیم، روش استفاده شده در این موتور بازی‌سازی بسیار قدیمی است. این روش بسیار بی‌اثر است. همچنین ساخت سلاح‌‌ها و زره‌های با کیفیت در این موتور بازی‌سازی بسیار سخت است. من واقعا امیدوارم یک موتور بازی‌سازی جدید برای بازی The Elder Scrolls 6 استفاده شود.

شروع کار با این موتور بازی‌سازی بسیار آسان است. شما برای ساخت محیط، تقریبا به هیچ تجربه و دانشی در این زمینه نیاز ندارید و تنها با کمی صبر و تلاش می‌توانید این کار را انجام دهید. ساخت وسایل مختلف با این موتور بازی‌سازی بسیار آسان است ولی افزایش کیفیت آن‌ها بسیار سخت خواهد بود.

موتورهای بازی‌سازی بسیار بهتری وجود دارند. برای مثال موتور بازی‌سازی آنریل انجین ۴ (Unreal Engine 4). اگر شما قصد بازسازی یک بازی را دارید، استفاده از آنریل انجین بهترین گزینه است. تحت هیچ شرایط از Creation Kit استفاده نکنید، این موتور بسیار قدیمی شده است.

اگرچه مطالب مطرح شده توسط آقای ربل منطقی است ولی بسیار بعید به نظر می‌رسد که شرکت بتسدا قصد تغییر موتور بازی‌سازی خود در پروژه‌های آینده را داشته باشد. آقای تاد هاوارد (Todd Howard) اخیرا به این موضوع اشاره کرده بود که آن‌ها برای پروژه‌های آینده‌ی خود، موتور بازی‌سازی خود را تا حد امکان بهینه کرده و امکانات زیادی را به آن اضافه خواهند کرد.

اگرچه دو عنوان Starfield و The Elder Scrolls 6 به صورت رسمی توسط شرکت بتسدا معرفی شده‌اند ولی هیچ اطلاعات دقیقی شامل زمان انتشار و یا ویدئویی از گیم‌پلی آن‌ها هنوز منتشر نشده است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کایل ربل: موتور بازی‌سازی شرکت بتسدا بسیار قدیمی شده است - گیمفا
کایل ربل: موتور بازی‌سازی شرکت بتسدا بسیار قدیمی شده است - گیمفا
کایل ربل: موتور بازی‌سازی شرکت بتسدا بسیار قدیمی شده است - گیمفا
کایل ربل: موتور بازی‌سازی شرکت بتسدا بسیار قدیمی شده است - گیمفا
کایل ربل: موتور بازی‌سازی شرکت بتسدا بسیار قدیمی شده است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • aliusa گفت:

    خدا پدرشو بیامرزه هیتمن موتورش باید عوض بشه برا بتلفیلد قرار بود فرسبایت ۲ بنویس هنو با قبلی کار میکنن
    انچارتد که جزیاتت نیتن بیشتر میشه واگرنه انجین همونه

  • srhz گفت:

    اینجور که تو اخبار خوندم تاد هاوارد گفت واسه starfield همین موتور استفاده میشه ولی tes بعدی از موتور جدیدی استفاده میکنن به هر حال اگر بخوان شاهکاری مث ایسکایریم تو نسل ۹ بدن اولین کار اینه موتور گرافیکیو کلا عوض کنن وگرنه شکستش حتمیه حیفه وقتی دو نسخه قبل بازی سال شدن این نشه.

  • PERSIAN NAZI گفت:

    تو بیدستا حرف اول رو تاد هاوارد میزنه و البته هدف اول نبود باگ و طراحی گسترده و کمیت طراحی هستش و بعد میاد سراغ گرافیک.کلا تاد هاوارد اینجوریه و اون اسکایریم رو که ریمستر کرد گفت برای مجازات گرافیک پرستان ایتمهای لجندری پک PC رو براش نمیذازم و هرکس خواست میتونه نسخه قدیم رو بازی کنه با گرافیک پائین تر.ولی از حق نگزریم اگه موتور اینها پائینه موتور گرافیکیه اکتیوی دیگه ماموته و انریال انجین هم که پر از باگه بدتر از فراست باگ خوبشون ایسنس سگا و ۴A انجینه ۴A هستش

  • Bethesda گرافیک رو بالا ببره و درست کنه، عناوینی داره که میتونن بهترین باشن. فالوت و اسکایریم که اصن بازی نیستن، زندگین. ولی خب چی میشه این زندگی تو بهترین کیفیت بصری انجام بشه…

  • ممنون بابت ترجمه فقط یـ نکته اون “مود” نیست “ماد” هستش لطفا درستش کنید 🙂
    واقعا درست میگه این موتور علاوه بر اینا به شدت مشکل سایه زنی در دور دست رو داره که باعث میشه دائم با CPU درگیر بشه و همین میشه که رو کنسول ها به مشکل میخورن نور پردازی باز همینجوره و نورپدازی محیط های داخلی خیلی بد و هستن و اصولا چیزی به نام نور پردازی دینامیک تو محیط های بیرونی و داخلی وجود نداره چون مصرف بالایی رو میطلبه و اصلا بهینه نیست کافیه فقط واسه FO4 ماد نور پردازی بریزید قشنگ مصرف GPU دوبرابر میشه ! از دیگه مشکلاتی که اشاره کرده بهش سیستم تکسچرشه که خیلی راحت میشه به پوشش گیاهی داخل بازی اشاره کرد که حتی بهترین ماد ها هم نمیتونن فیکسش کنن ! یـ مشت پوشش گیاهی دو بعدی که از دور قشنگن ولی از نزدیک قشنگ میشه اوج فاجعه رو حس کرد !

    • PERSIAN NAZI گفت:

      سال ۲۰۱۱ چه انتظاری داشتی و داری با سال ۲۰۱۸ مقایسش میکنی.شرکت موظف نیست بازی رو برای ماد بهینه کنه.الان فوردنایت خوبه یا کاد WW2 که اصلا خورشید نداره.هرچیزی رو با زمانش مقایسه کن.

  • تاد هاوارد کلا تفکراتش هم قدیمی شده!همچنان به شخصیت پردازی عمیق و گرافیک فنی خفن اهمیتی نمیده

  • AXEL STONE گفت:

    با این موتور گرافیکیه عتیقه برای بازی ذ اویل ویتن۲ ۱۶گیگ رم خاست بعدش محو شدم هخ خوب اگه عوضش کنن خیلی خوب میشه واسه خودشون خود شرکت خوبه

  • مازیار گفت:

    چه عجب بالاخره یادشون افتاد که باید موتور بازی سازی شون رو عوض کنن :chic: کاش همه سازنده ها لج باز نبودند و حداقل مثل بتزدا یک عقل سلیمی داشته باشند.

  • mbox گفت:

    بتسدا هم داره درجا میزنه
    فال اوت ۴ که با اینکه شاهکاره ولی در مقابل ویچر هیچ حرفی برای گفتن نداره
    اینا هی دارن اسکایریم ریمستر میکنن و رو پلتفرمای مختلف عرضه میکنن و الان که وقتش بود با یک عنوان جهان باز با داستان پیچیده یک بازی عرضه کنن تمام انرژی رو گذاشتن رو فال اوت ۷۶ که معلوم نیست چی بشه و ضمنا چون انلاین هست نزدیک دو تا سه سال بعد از عرضه هم انرژی شرکت رو میگیره.
    امیدوارم تا تو فال اوت ۷۶ با یک mmorpg فوق العاده روبه رو شیم نه یک عنوان صرفا خوب مثل الدراسکرول آنلاین
    اگر تیر بتسدا تو فال اوت جدید به سنگ بخوره یکی از بدترین نسل هاش رو پشت سر گذاشته

  • 30nabhl گفت:

    گرافیک بازیای بتسدا یجوریه که انگار با خمیر بازی ساختن
    از نزدیک یجوریه بافتاش
    فالوت یا اسکایریم وقتی کاراکتر میسازین دقت کنین میفهمین چی میگم
    اما بازیاشو دوس دارم

کایل ربل: موتور بازی‌سازی شرکت بتسدا بسیار قدیمی شده است - گیمفا