حس خوب نوستالژی | نقدها و نمرات بازی Mega Man 11 - گیمفا
حس خوب نوستالژی | نقدها و نمرات بازی Mega Man 11 - گیمفا
حس خوب نوستالژی | نقدها و نمرات بازی Mega Man 11 - گیمفا
حس خوب نوستالژی | نقدها و نمرات بازی Mega Man 11 - گیمفا

حس خوب نوستالژی | نقدها و نمرات بازی Mega Man 11

مرصاد قدیری
۰۸:۰۰ ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
حس خوب نوستالژی | نقدها و نمرات بازی Mega Man 11 - گیمفا

یکی از عناوین مورد انتظار شرکت کپکام (Capcom) یعنی Mega Man 11، روز گذشته به دست طرفداران رسید. حال قصد داریم تا با یکدیگر مروری بر نقد‌ها و نمرات این بازی داشته باشیم.

سی سال پیش، یک سوپر روبات قدرتمند به نام مگامن (Mega Man) متولد شد. حال در سال ۲۰۱۸، وی هنوز هم برای برقراری دوباره‌ی صلح، با دشمنان خود می‌جنگد. در عنوان Mega Man 11، بازی‌بازان قادر هستند تا برای باری دیگر، به همراه قهرمان آبی رنگ دوست داشتنی کپکام به ماجراجویی‌ جدیدی بروند. این بازی همچنان از گیم‌پلی سکوبازی و اکشن اصلی که باعث موفقیت و محبوبیت این مجموعه شد، بهره می‌برد. در کنار آن، استایل گرافیکی جذاب و رنگارنگ بازی که به کمک ترکیبی از محیط‌های نقاشی شده و مدل‌های سه بعدی به دست آمده است، حس تازه اما آشنایی را منتقل می‌کند.

آیا مگامن هنوز هم می‌تواند در میان این همه عنوان سکوبازی هاردکور با ارائه‌ی باس‌های چالش برانگیز و سلاح‌های جذاب، طرفداران قدیمی خود را راضی کرده و در عین حال بازی‌بازان جدیدی را جذب این مجموعه‌ی نمادین کند؟

Trusted Reviews 10/10

شاید ما در عصر طلایی جدید سکوبازی‌های هاردکور زندگی کنیم. اما قهرمان آبی کپکام بازگشته است تا به همه‌ی این تازه وارد‌ها نشان دهد که عناوین کلاسیک هیچگاه از یاد نمی‌روند. این بازی نه تنها عنوانی است که کنار بهترین‌های سری قرار می‌گیرد بلکه یکی از بهترین بازی‌های سکوبازی اخیر نیز محسوب می‌شود.

USgamer 9/10

هر نظری که در مورد جلوه‌های بصری و سیستم Double Gear داشته باشید، Mega Man 11 یک بازگشت به سکوبازی با کیفیتی است که دوستش داریم. مگامن زمان زیادی داشت تا باتری‌های خود را دوباره شارژ کند؛ بیائید ببینیم که دیگر چه کاری می‌تواند انجام دهد.

Game Informer 8.8/10

Mega Man 11 اولین نسخه‌ی این سری پس از سال‌هاست که بدون قربانی کردن مواردی که طرفداران دوست دارند، چیز جدیدی را اضافه می‌کند. سیستم جدید Gear یک مکانیک جالب است و طراحی مراحل کپکام نیز به شکل خوبی، حس کلاسیکی را تداعی می‌کند. Mega Man 11 وارد گذشته‌ی سری شده اما در عین حال، به عنوان یک پایه‌ی محکم برای ۳۰ سال آینده‌ی قهرمان آبی نیز محسوب می‌شود.

LaPS4 8.7/10

قهرمان آبی از طریق درب بزرگ به دنیای بازی‌های ویدئویی بازگشته است تا نشان دهد که حتی پس از ۳۰ سال، این مجموعه هنوز هم حرف‌هایی برای گفتن دارد. با معرفی مکانیک‌ها و المان‌های جدید و جهش بازی در بخش گرافیک، کپکام موفق شده است تا بازی Mega Man 11 را به عنوان یکی از بهترین‌های مجموعه‌ی اصلی به طرفداران ارائه دهد. عنوانی که می‌تواند علاوه بر بازی‌بازان جدید، طرفداران سختگیر این سری را نیز درگیر کند.

Easy Allies 8.5/10

با وجود برخی اشتباهات، Mega Man 11 تقریباً همان چیزی است که این سری به آن نیاز دارد. این یک سکوبازی رنگارنگ و پر جنب و جوش اکشن است که به خوبی طراحی شده و به تاریخچه‌ی این شخصیت نمادین احترام می‌گذارد. اگر Mega Man 11 سعی دارد تا نشان دهد که چرا چنین عناوینی تا این حد مهم هستند، پس کاملاً موفق شده است.

Destructoid 8.5./10

این بازی در انجام کار بسیار سختی به موفقیت رسیده است؛ بازی کاری کرد تا مردم دوباره به Mega Man اهمیت دهند.

IGN Spain 8.3/10

Mega Man 11 پس از گذشت ۱۰ سال از عرضه‌ی آخرین نسخه‌ی سری بازگشته است تا با بیش از ۳۰ سال تجربه به ما نشان دهد که گذشته، همیشه بهتر نیست و این‌که شما می‌توانید بدون ضرر دیدن از گذر زمان، یک استایل را برای مدتی طولانی مدیریت کنید. این ثابت می‌کند که یک بازی در بهترین حالت ممکن است؛ چرا که ظاهر کلی و نحوه طراحی تحسین برانگیز مراحل و شخصیت‌ها بدون شک بسیار با کیفیت است.

Attack of The Fanboy 8/10

Mega Man 11 یک تجربه‌ی مدرن موفق را از فرمول کلاسیک Mega Man ارائه می‌دهد که می‌تواند طرفداران جدید و قدیمی سری را راضی کند.

PlayStation LifeStyle 8/10

به جز تعداد کمی مشکل کوچک در بخش سکو بازی که به دلیل معرفی بعد سوم به وجود آمده‌اند، مگامن هنوز هم همان شخصیتی است که می‌شناسید و دوستش دارید. اما نگذارید که ارائه گرافیکی چشم نواز بازی حواس شما را پرت کند؛ این بازی هنوز هم بسیار چالش برانگیز است.

IGN 7.5/10

این یک عنوان انقلابی نیست اما Mega Man 11 تقریباً حس یک بازی کلاسیک Mega Man را دارد و پایه‌ی خوبی برای ۱۰ بازی بعدی محسوب می‌شود.

Push Square 7/10

Mega Man 11 یک عنوان قوی دیگر در این سری قدیمی است. استایل جدید گرافیکی و سیستم Double Gear اکثراً موفقیت آمیز هستند و به جز برخی جایگزاری‌های بد مکان‌ها و دشمنان، طراحی مراحل خوب است. میزان سطح چالش چیزی است که طرفداران از این مجموعه انتظار دارند. اما سیستم تشخیص برخورد سخت گیرانه‌ی بازی باعث مرگ‌های بی‌ رحمانه‌ای می‌شود. متعادل سازی درجه‌ی سختی یک بازی جدید Mega Man کار بسیار سخت و حساسی است؛ چراکه علاوه بر جذب طرفداران جدید، بازی باید طرفداران قدیمی سری را نیز راضی کند. کپکام برروی این مسیر باریک حرکت کرده است اما در میان راه، مشکلاتی به وجود آمده‌اند.

GameSpot 7/10

با این‌که بازی به قول خود عمل کرده و  یک عنوان اکشن چالش برانگیز و دوست داشتنی به همراه کلکسیونی از ربات‌ها برای نابود کردن را ارائه می‌دهد. اما تعداد کمی از تصمیمات گیج‌ کننده‌، آن را از عالی بودن منع می‌کنند.

Wccftech 6/10

به نظر می‌رسد که ایده‌های کپکام در نیمه‌ی کار توسعه‌ی Mega Man 11 به پایان رسیده‌اند؛ چرا‌که تنها نیمی از استیج‌ها، باس‌ها و سلاح‌های ویژه در حد و اندازه‌ی استاندار‌دهای سری هستند. اگر موارد بد را در نظر نگیرید، هنوز هم می‌توانید مثل گذشته با جدیدترین ماجراجویی مگامن سرگرم شوید. اما با توجه به انتظار هشت ساله، این مانند یک شکست بزرگ است.

Slant Magazine 4/10

بدترین اشتباه بازی، کنترل‌های سفت و سخت است که شما را یاد عنوان Mega Man 7 یعنی بدترین نسخه‌ی سری می‌‌اندازند.

حس خوب نوستالژی | نقدها و نمرات بازی Mega Man 11 - گیمفا حس خوب نوستالژی | نقدها و نمرات بازی Mega Man 11 - گیمفا حس خوب نوستالژی | نقدها و نمرات بازی Mega Man 11 - گیمفا حس خوب نوستالژی | نقدها و نمرات بازی Mega Man 11 - گیمفا

عنوان Mega Man 11 در حال حاضر برروی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ و پلتفرم رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

حس خوب نوستالژی | نقدها و نمرات بازی Mega Man 11 - گیمفا
حس خوب نوستالژی | نقدها و نمرات بازی Mega Man 11 - گیمفا
حس خوب نوستالژی | نقدها و نمرات بازی Mega Man 11 - گیمفا
حس خوب نوستالژی | نقدها و نمرات بازی Mega Man 11 - گیمفا
حس خوب نوستالژی | نقدها و نمرات بازی Mega Man 11 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • mohamad 47 گفت:

    یادش بخیر چه دورانی داشتم بچه بودم با نسخه میکرو.یه باسش الکتریسیته میزد،یکی سنگ پرت میکرد،یکی قیچی مینداخت،خیلی حال میکردم باهاش و خیلی سخت بود اون موقع برام.
    دم کپکام گرم که داره نشون میده هنوزم این جور بازی ها طرف دار داره و توستالژیک رو زنده نگه داشته

  • shadowwarior گفت:

    آقا ما کودک گیمر خردسالی بیش نبودیم که مگا من بازی میکردیم ! یه آتاری بود اصلا نمیدونم کنسول بود چی بود یه دستکاه cd داشتیم ( همونا که نوار میذاشتی داخلشون mp3 و mp4 پخش میشد ) بعد از پشت دسته آتاری میکرو میشد بهش وصل کرد بعد یه نوار cd ( اصلا یادم نمیاد از کجا اومد ! ) داشت که میذاشتی داخل دستگاه حدود ۱۰۰۰ تا بازی مختلف داشت ! اصلا یه دنیایی بود اونطوری بود که وارد صنعت شگفت انگیز گیم شدم و خیلی بعدا pc گرفتم و اونموقع بلد نبودم یه بازی رو هم نصب کنم ! عجب دورانی بود……
    واقعا منطقم بهم میگه چرا وقتمو با گیم هدر دادم ( به دلیل فشارهای همیشگی خانواده و بی اهمیت بدون گیمر ها در کشور ما ) ولی قلبم میگه : دمت گرم حاجی چیزایی رو توی گیم یاد گرفتیم که توی هیچ مدرسه و دانشگاهی یادت نمیدن ! کارهایی رو توی گیم تجربه کردیم که هر کسی جرعتش رو نداره !
    ببخشی بابت اسپم گیمفا هم مثله خونه خیلی از ما گیمراس گفتم درد و دل کنم ما گیمر دیگه ای تو خونه نداریم باهاش حرف بزنم….

  • Be_haan گفت:

    چه خبره امسال همه متاها خوبه

  • AXEL STONE گفت:

    IGN 7.5/10
    کمکی رشوه کم بوده نمره مهم نیست خودتونو به درو دیوار نزنید مگامن عشقه حالا خوبه من از اول یکی از بهترین بازیهای بچگوم بوده هخ حتمان اگه روزی بخام واسه بچهام کنسول بگیرم قطعان اول مگامن میگیرم و عناوینی مشابه و دیگر عناوین دیگه بر میگرده خودشون

حس خوب نوستالژی | نقدها و نمرات بازی Mega Man 11 - گیمفا