Red Dead Redemption 2 پرجزئیاتترین و باورپذیرترین جهانبازی است که راکاستار ساخته است
Red Dead Redemption 2 یکی از موردانتظارترین عناوین جهانبازی است که امسال منتشر میشود (اگر نگوییم موردانتظارترین) و به نظر میرسد که این انتظار طولانی در نهایت ارزش خود را نشان خواهد داد؛ چرا که راکاستار تمام تلاش خود را به کار برده تا درگیرکنندهترین عنوان جهانبازی را که تا به حال توسعه داده است ارائه دهد.
یکی از اعضای تیم توسعه بازی، اخیرا در مصاحبهای با Gamestar که توسط یکی از اعضای انجمنهای GTA با نام کاربری Executor10 خلاصهنویسی شده، در مورد فلسفه جهانباز بودن Red Dead Redemption 2 صحبت کرده است. هدف تیم ساختن بزرگترین عنوان جهانباز نبوده است؛ بلکه آنها خواهان توسعه عمیقترین، پرجزئیاتترین، باورپذیرترین و تعاملیترین عنوان جهانبازی بودهاند که تا به حال ساختهاند. در این راستا راکاستار تا حد ممکن سعی کرده تا موارد مختلف را به صورت پویا توسعه دهد تا بازیبازان بسته به مکانهایی که در آن کمپ میزنند، رویدادهای مختلفی را نیز تجربه نمایند. ساختمانها نیز با گذشت زمان تغییر میکنند و NPCها بعد از پایان ماموریتها ناپدید نمیشوند، بلکه دوباره سرگرم کارهای روزانه خود خواهند شد و هرکدام از شخصیتهای اصلی نیز موجودیتی حقیقی در بازی دارند.
راکاستار همچنین در خصوص رفتار NPCها، ماموریتهای فرعی و این موضوع که چرا آنها بازی را یک تجربه سندباکس به شمار نمیآورند، توضیحاتی را ارائه داده است که در ادامه میخوانید:
– NPCها غیرقابل پیشبینی بوده و کنشها و واکنشهای آنها باورپذیر است و دارای خصیصههای متفاوتی هستند. بعضی از آنها خجالتی هستند و بدون آن که به رویشان اسلحه بکشید، حاضرند پولشان را به شما بدهند. در مقابل افراد تهاجمیتری نیز وجود دارند که اگر آنها را عصبانی کنید، بلافاصله به شما حمله خواهند کرد حتی اگر به رویشان اسلحه نکشید. در صورتی که اگر از برخی NPCها دزدی کنید، ممکن است خیلی راحت از کنارتان گذشته و شما را نادیده بگیرند. برخی ممکن است به شما شلیک کنند در حالی که بقیه قبل از آسیب رساندن، شما را تهدید خواهند کرد. راکاستار میخواهد این احساس را به شما منتقل کند که هیچوقت ندانید یک NPC مشخص، چگونه با شما رفتار خواهد کرد و از این طریق راکاستار میخواهد شما را به استفاده از سبکهای بازی متفاوت ترغیب کند. شما میتوانید یک دزد شرافتمند و یا یک دیوانه جانی باشید و بازی نیز متناسب با آن با شما رفتار خواهد کرد؛ با این وجود شما هیچوقت نمیتوانید حدس بزنید که این رفتار چگونه خواهد بود.
– راکاستار نمیخواهد که از Red Dead Redemption 2 به عنوان یک سندباکس نام ببرد. زیرا در یک عنوان سندباکس، شما میتوانید هر کاری که دلتان میخواهد انجام دهید. بله، راکاستار میخواهد آزادی بسیار زیادی به شما بدهد و در عناوین جهانبازش میتوانید هر کاری که میخواهید انجام دهید؛ اما تا جایی که از نظر آرتور، داستان او و خود جهان بازی منطقی به نظر برسد. هیچچیز نباید مانعی برای درگیرکننده بودن بازی باشد.
– خبری از “چکلیست ماموریتها” مانند آنچه که در عناوین یوبیسافت و یا عنوان Mass Efffect Andromeda دیدهایم نخواهد بود. راکاستار اعتقادی به موضوعاتی همچون “محتویات” و یا “محتویات پیشساخته” ندارد؛ آنها میخواهند مرز بین تمام کارهایی که بازیباز انجام میدهد را محو کرده تا شما را بیشتر درگیر بازی کنند. راکاستار لزوما نمیخواهد که شما بدانید چه وقت در حال انجام یک ماموریت اصلی و یا فرعی هستید و این که آیا با یک شخصیت اصلی تعامل میکنید و یا یک NPC؛ با این وجود آنها با روشی زیرکانه شما را در جریان این موارد خواهند گذاشت.
– فعالیتهای اختیاری زیادی برای انجام دادن وجود خواهد داشت، اما راکاستار میخواهد که این فعالیتها به اندازه ماموریتهای اصلی باکیفیت، درگیرکننده و سرگرمکننده باشد و این احساس به شما دست یابد که هیچوقت ندانید چه چیزی انتظارتان را میکشد. این موضوع تمام بازیبازان را راضی خواهد کرد: چه آنها که میخواهند هرچه سریعتر داستان اصلی را به پایان برسانند و چه آنها که میخواهند همه فعالیتها را انجام داده و هنوز تجربهای عالی را پشت سر بگذارند.
– “برخوردهای تصادفی که با متن بازی هماهنگ نباشد، در Red Dead Redemption 2 اتفاق نخواهد افتاد”: برخوردهای تصادفی در اصل تصادفی نیستند. سیستم خاصی وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که این برخوردها با شرایطی همچون میزان پیشروی بازیبازان در داستان، کاری که آنها در حال حاضر انجام میدهند و مقصدی که عازم آن هستند، سازگاری داشته باشد. تغییراتی که در پیرامون بازیباز و برخوردهای تصادفی او ایجاد میشود، محتوایی را برای بازیبازان خلق میکند که باعث میشود آنها به شیوهای کاملا ارگانیک در بازی غرق شده و یک گیمپلی طبیعی و باورپذیر را تجربه کنند (مقایسه شود با ماموریتهای فرعی اجباری و لیستوار در بازیهای دیگر).
– مناطقی که در بازی وجود دارند نه تنها از لحاظ ظاهری بلکه از نظر نوع مکانیزمهای گیمپلی که تنها در آن منطقهی خاص امکان دارد نیز با هم تفاوت دارند (مانند انیمیشنهای مختلف برای گشت و گذار در مناطق و پوششهای گیاهی مختلف و یا آبجکتهایی متفاوت جهت تعامل). از آنجایی که انیمیشنهای مختلف برروی میزان ارتباط شما با جهان بازی اثرگذار است، راکاستار تا جایی که امکان داشته برروی باورپذیر بودن و روان بودن آنها در هر موقعیتی، تمرکز کرده است. به عنوان مثال، بسته به این که آرتور اسلحهاش را از پشت خود و یا تسمهای که روی زین اسب قرار دارد بیرون کشیده باشد، انیمیشنهای مختلفی برای غلاف کردن سلاحها وجود دارد. همچنین انیمیشنهای پوست کندن متفاوتی برای حیوانات مختلف وجود دارد.
– حتی خارج از ماموریتها و کاتسینها نیز میتوانید به مکالمات اعضای گروه تبهکاری خود در کمپ گوش دهید یا این که به آنها نزدیکتر شوید تا شما را نیز وارد گفتگوی خود کنند. کمپ و اتمسفر آن و مکالمات، بسته به موقعیت شما در داستان بازی تغییر خواهند کرد.
– اگر شما مرتکب جرمی شوید و کلانترها به عنوان یک متخلف به شما مظنون شوند، به جای آن که فورا شلیک کنند، ابتدا با شما صحبت خواهند کرد و شما میتوانید با صحبت کردن خود را از مخمصه نجات دهید.
راکاستار به تازگی اعلام کرده است که امروز و ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران، تریلری جدید از گیمپلی بازی منتشر خواهد کرد. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر از گیمپلی بازی لازم نیست خیلی منتظر بمانیم.
بازی Red Dead Redemption 2 در تاریخ ۴ آبان ماه ۱۳۹۷ (۲۶ اکتبر ۲۰۱۸ میلادی) برای کنسولهای پلیاستیشن ۴ و اکسباکس وان منتشر خواهد شد. جهت پیگیری اخبار مربوط به بازی میتوانید به این آدرس مراجعه کنید.
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
نظرات
بسی هایپ شدیم
” خبری از “چکلیست ماموریتها” مانند آنچه که در عناوین یوبیسافت و یا عنوان Mass Efffect Andromeda دیدهایم نخواهد بود. راکاستار اعتقادی به موضوعاتی همچون “محتویات” و یا “محتویات پیشساخته” ندارد ”
:inlove: :inlove: :inlove: :-* :-* :-* :-* :-* احسنـــــــــــــت – باریــــک ا.. – بنـــــــازم :weep:
____________________________________________________
عاشقتم راک استار :weep:
گیمپلی هم تا یه ساعت دیگه باید بدن بیرون اگه اشتباه نکنم 😎 😎 😎 😎
بشدت منتظرم
تریلر چی شد؟؟
یعنی دو برابر جی تی ای طبیعی تره شایدم هم بیشتر
هدف راکستار :
هدف تیم ساختن بزرگترین عنوان جهانباز نبوده است؛ بلکه آنها خواهان توسعه عمیقترین، پرجزئیاتترین، باورپذیرترین و تعاملیترین عنوان جهانبازی بودهاند.
هدف یوبی سافت و دیگر شرکت های پول پرست دیگر :
هدفشون ساختن بزرگترین عنوان جهانباز بوده است در عین توسعه سطحی ترین ، کلی گویی ترین، غیرباورپذیرترین و غیرتعاملیترین و از همه مهمتر سودآورترین عنوان جهانبازی بودهاند.
و این هدف فاصله ای طولانی ایجاد کرده بین راکستار و یوبی سافت و امثالش
چی ساخته لامصب قطعا به عنوان الماس نسل هشت ازش یاد میشه :heart: :heart:
با این خبر دیگه صبرم تموم شد واقعا راکستار استاد بازی های جهان باز و نزدیک کردن بازی به واقعیت هست.این بازی در تاریخ گیم غوغا به پا خواهد کرد
این بازی و تلو ۲ و گوست آف سوشیما حسن ختام این نسل خواهند بود
یه بازی وسترن که راک استار ساخته و کلی هم هزینه و انرژی برداشته
واسه ماها عاشقان غرب وحشی مثل رویا میمونه
این نسل خیلی از عناوین و استدیو ها به قهقرا رفتند…… اما از طرفی عناوینی امدند و خواهند امد که تاریخ اونها رو فراموش نمیکنه. در واقع چیزی که این نسل رو سرپا نگه داشته همین عناوینند. که رد دد و راکستار هم یکی از این عناوین و توسعه دهنده ها محسوب میشند:cool: 😎
بقیه شونو خودتون حدس بزنید
یک شاهکاری دیگر تنها بازی یی که امسال حق گوتی شدن رو داره
برای جعبه فن ها اره ولی از نظر اکثر سونی فن ها tlou2 god of war الماس نسل هشتم هستن و لیاقت گوتی شدن رو دارن
چقدر جالب
از سیستم مراحل فرعی و اتفاقیش خوشم اومد مثل هورایزون یا اسسین نیست که یه لیست از ماموریتا درست بشه اخرم ندونی هر کدوم برای چه کاری بود اما اینی که راکستار ساخته خیلی منطقیه و گیمر گیج نمیشه، اگه چند نوع انیمیشن حرکتی برای ارتور ساخته باشن که فراتر از حده انتظاره یچیزه عالی رو تصور کرده بودم اما اینکه برای هر محیط یجور تعامل باشه عالیه، فقط کاش سلاحاش بجای هفت تا گلوگه شصت تا میخورد تا پیسی گیمرا هم از این بازی خوششون بیاد 😛
آقا گیم پلی رو دیدم انلاین
بچه ها دیوونه کننده ست
خدای بازیه
یه چیز باور ناپذیریه
حیرت انگیزه
بچه ها من یه کمیشو دیدم بازی دیوانه کنندس ….
اون sony make believe بود ها !! 😐
منتظر تریلر گیم پلیش هستم. و تا زمان عرضه گیم پلی بازی ثانیه هارا میشمارم!
عجب فنای جالبی داره این ماکرو
فقط تو پست های رد دد ظاهر میشی ها
ولی ناموسا پشمام ریخته از وقتی تریلر رو دیدم تا ابان چجوری صب کنیم خدا میدونه