دومین یادداشت توسعه دهنده Control در مورد گیمپلی و روایت داستانی آن بحث میکند
طبق جدیدترین اطلاعاتی که از عنوان تیراندازی سوم شخص رمدی (Remedy) یعنی Control منتشر شده، این عنوان نسبت به عناوین قبلی این استودیو تمرکز کمتری روی صحنههای سینمایی دارد که فرصت تجربه بیشتری از گیمپلی را در اختیار بازیبازان قرار میدهد.
زمانی که شرکت سرگرمیهای رمدی از جدیدترین عنوان در دست ساخت خود یعنی Control در طی رویداد E3 2018 رونمایی کرد، همه ما انتظار یک بازی متفاوت و منحصر به فرد داشتیم و حسی که به آن داشتیم بسیار خاص و ویژه بود. اما چیزی که ما در مورد این بازی نمیدانستیم این بود که واقعا این بازی چقدر از تجربههای قبلی این شرکت متفاوتتر است. پس از موفقیتهای Alan Wake و Quantum Break رمدی به دنبال کسب تجربهای جدیدتر و روایت داستانی متفاوتتر در Control است و قرار است با این بازی تجربههای متفاوتتری در اختیار بازیبازارن قرار دهد. در ادامه میتوانید جزئیاتی از دومین یادداشت توسعه دهنده این بازی که از طرف استودیوی سازنده این بازی منتشر شده به دست بیاورید.
داستان این بازی روی Jesse Faden که توسط دفتر فدرال Control تحت مراقبت است، تمرکز دارد. زمانی که نیروهای دیگر نظیر Hiss به مرکز فرماندهی دفتر حمله میکنند، وظیفه Jesse است که کنترل را بار دیگر به دست بگیرد. Control در راس محوریت هر چیزی در بازی است اما نویسنده ارشد این بازی یعنی آنا مرگیل (Anna Mergill) اظهار کرده است که توسعه دهندگان قصد دارند یک روایت داستان محیطی را در این بازی به کار ببرند. همچنین اعلام شده که در این بازی نسبت به عناوین قبلی رمدی از صحنههای سینمایی کمتری استفاده خواهد شد و تمرکز Control روی این بخش کمتر از بازیهای قبلی ساخته شده به دست آن خواهد بود.
در مورد HQ نیز که به The Oldest House ربط داده میشود، گفته شده که چیزهای زیادی برای پیدا کردن وجود دارد که در کل یک تجربه غیر خطی جذاب را در اختیار بازیبازان قرار میدهد. کارگردان این بازی یعنی سم لیک (Sam Lake) نیز در این مورد اشاره کرده که چالشهای مختلف زیادی برای رویارویی با بازیبازان وجود دارد. علاوه بر این راز و رمزهای زیادی نیز برای اکتشاف توسط بازیبازان وجود دارد که میتواند تجربه لذت بخشی برای بازیبازان باشد. با توجه به این موضوع میتوان حدس زد که محتویات اختیاری و فرصتهای دیگری نیز برای بازیبازان در Control وجود دارد. این بازی قرار است در تاریخ نامعلومی از سال ۲۰۱۹ برای پلتفرمهای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی منتشر شود.
پر بحثترینها
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- تماشا کنید: گیمپلی چندین بازی روی پلی استیشن ۵ پرو
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- تهیهکننده Final Fantasy: اسکوئر انیکس میخواهد بازیهای آینده را همزمان روی Xbox منتشر کند
- نقد و بررسی فیلم Joker: Folie à Deux | هیچ جوکری وجود ندارد
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
نظرات
مشکل اینگونه بازی ها اینه که بازی باز را برای کاوش توی محیط رها میکنه خب از نظر خیلی ها این عالیه چون شما ازادید و چیز هلی زبادی برای کشف کردن وجود داره اما از نظر من همونقدی که خوبه بدم هست چون ب همون اندازه هم چیز های زیادی برای نرسیدن و کشف نکردن هم وجود داره
بازی های رمدی هیچ وقت هیچ مشکلی ندارن
و همه فوق شاهکارن
داستان به جای کات سنس تو خوب محیط بازی روایت میشه
این باعث میشه بازیباز دقت و توجه بیشتر هنگام بازی داشته باشه تا یه وقت داستان از دستش در نره 😉