بازی Control یک عنوان جهان باز نیست + اطلاعات جدید
استودیوی بازیسازی رمدی اینترتینمنت (Remedy Entertainment) بیشتر به واسطه ارائه بازیهایی که برروی تجربههای روایت محور تمرکز دارند، شناخته شده است. با اینکه در چند سال اخیر بیشتر بازیها به سمت جهان باز (Open World) شدن رفتهاند، اما ساخته جدید رمدی یعنی عنوان Control یک بازی جهان باز نخواهد بود. حتی با وجود جهان باز نبودن این عنوان، باز هم میتوان انتظار داشت که Control گیمپلیای باز و غیرخطی داشته باشد.
به تازگی وبسایت گیمینگ بولت موفق شده تا با مدیر ارتباطات استودیوی رمدی یعنی آقای توماس پوها (Thomas Puha) گفتگویی داشته باشد که وی در این مصاحبه به این نکته اشاره کرد که گرچه وقایع این بازی تنها در یک مکان روی میدهد – منظور همان «خانه قدیمی» است – اما Control محیطهای «بسیار بزرگ» و «قابل تغییری» نیز دارد که تعجب بازیبازان را برخواهد انگیخت.
پوها در این باره به گیمینگ بولت گفت:
این بازی یک عنوان جهان باز نیست. بیایید در این مورد بیشتر شفاف باشیم. این بازی سندباکس خواهد بود و بیش از آنچه که انتظار میرود باز خواهد بود. این بازی خطی نیست، اما مردم فکر میکنند زمانی که درباره جهان باز صحبت میکنید، انگار دارید به Far Cry و GTA میاندیشید. ما اینطور نیستیم. این بازی تماماً در Oldest House جریان دارد. اجازه دهید بگویم که Oldest House بسیار بزرگ است و محیطی قابل تغییر دارد که شما را شگفتزده خواهد ساخت. اما شاید چیز دیگری هم باشد. [پس] من باید کمی مبهمتر سخن بگویم.
پوها در ادامه اظهار داشت که رمدی بسیاری از مکانیکها و ویژگیهای این بازی را در جریان رویداد E3 2018 به تصویر نکشیده است. به عنوان نمونه، وی تاکید کرد که تواناییهای تخریب جسی (Jesse) محدودیتهایی دارد. همچنین سرپرست بخش ارتباطات رمدی بیان کرد که رابط کاربری نمایش داده شده از این بازی به واسطه تصمیم این استودیو مبنی بر عدم نمایش تمامی المانهای این بازی، با آنچه که آنها در نظر دارند بسیار متفاوت است. پوها در این باره گفت:
ما همه چیز را در دمو نشان ندادیم. در این دمو بسیاری موارد از رابط کاربری را نیز حذف کردیم؛ اما تواناییهای [شخصیت اصلی نیازمند] منابعی هم هست. و البته که [توانایی] تخریب نامحدود نیست. چراکه همانطور که تصور میکنید، تخریب و شکستن هرچیزی در این بازی، برای بازیباز سرگرمکننده نخواهد بود.
بازی برای عرضه در تاریخ نامشخصی در سال ۲۰۱۹ میلادی برای پلتفرمهای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی برنامهریزی شده است.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
چون قابل تغییره و اینکه میتونی واسه خودت توش بچرخی و در های پنهانی را کشف کنی خوبه اما این میتونه باعث بشه خیلی ها خیلی چیزا را اصلا نبینن یا کشف نکنن اگر کاملا خطی بود با کاملا جهان بود خیلی بهتر بود لااقل اونجوری چیزی را از دست نمیدادیم
جالبه رمدی حاضر کلی بازی جدید مثل کوانتوم بریک و کنترل و… بسازه ولی مکس پین۴ رو نسازه! باو این راک استار خیلی سرش شلوغه! اگه رمدی دوباره حق امتیاز ساختن ادامه سری مکس پین رو ازش بخره واقعا عالی میشه.
شبیه کوانتوم بریک بود گیم پلیش.امیدوارم هم فرق داشته باشه هم ایده های متنوع و جدید.با قبلی حال کردم کاش این بار گیم پلی یشتری بزارنو زود تموم نشه.
به رمدی ایمان دارم منتظر این شاهکار هستیم
داداش به جای این بازیا برو الن ویک ۲ بساز
باو هشت ساله که منتظرش هستم یعنی رسما دهنمو سرویس کردی
هرچه از رمدی رسد نکوست 😀 :yes: