بازی‌سازان ایرانی، از فرهنگ غنی و بزرگ خود الهام بگیرند - گیمفا
بازی‌سازان ایرانی، از فرهنگ غنی و بزرگ خود الهام بگیرند - گیمفا
بازی‌سازان ایرانی، از فرهنگ غنی و بزرگ خود الهام بگیرند - گیمفا
بازی‌سازان ایرانی، از فرهنگ غنی و بزرگ خود الهام بگیرند - گیمفا

بازی‌سازان ایرانی، از فرهنگ غنی و بزرگ خود الهام بگیرند

کسری نراقی
۱۱:۱۱ ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
بازی‌سازان ایرانی، از فرهنگ غنی و بزرگ خود الهام بگیرند - گیمفا

مدیرعامل Geogrify  و مدیر سابق اتحادیه تولیدکنندگان بازی جهان (IGDA) با بیان این که موفقیت در بازار بازی‌های رایانه‌ای، وابسته به مکان نیست، به بازی‌سازان ایرانی توصیه کرد به جای توجه به محدودیت‌ها، توانایی‌ها و فرهنگ غنی خود را درآغوش بگیرند.

Kate Edwards  که به عنوان سخنران کلیدی TGC2018 در آیین افتتاحیه این رویداد سخنرانی می‌کرد، گفت: برای من افتخار بزرگی است که به ایران بیایم. همواره کسانی که با عشق و علاقه بازی ساخته‌اند را تحسین کرده و برای شما احترام زیادی قائل هستم.

وی با بیان این که در طول ۲۵ سال فعالیت در صنعت بازی‌سازی، که پنج سال آن به عنوان مدیر IGDA بوده است، در رویدادهای مختلف بازی‌سازی در سراسر جهان حضور داشته‌ام گفت: یکی از چیزهایی که در این سفرها یاد گرفتم این است که «مکان» محدودیتی در بازی‌سازی ایجاد نمی‌کند و لازم نیست حتما در یک کشور خاصی زندگی کنید تا بتوانید بازی بسازید. من بازی‌سازان فراوانی دیده‌ام که خودشان چگونگی بازی‌سازی را یاد گرفته و پیشرفت کرده‌اند.

ادواردز ادامه داد: نکته دیگر این است که  استعداد و نبوغ همیشه خود را نشان می‌دهد. برخی فکر می‌کنند از کشورهای مطرح بازی‌سازی جدا هستند و هیچ وقت بازی‌های‌شان به صورت بین‌المللی منتشر نمی‌شود. اما این حقیقت ندارد، شما چه در فرانسه باشید چه در نیجر یا ایران یا امریکا، می‌توانید به موفقیت دست یابید. مطمئن باشید تمام بازی‌سازان دنیا روزی همین استرس‌ها و نگرانی‌های شما برای موفقیت بازی‌هایشان را داشته‌اند.

مدیرعاملGeogrify   ادامه داد: بسیاری از مردم امریکا فکر می‌کنند بازی Angry Birds در امریکا ساخته شده اما این بازی در فنلاند توسعه یافته است. درواقع اصلا مهم نیست این بازی در فنلاند بوده یا امریکا، استعداد خودش را نشان می‌دهد و بازی جهانی می‌شود.

مدیر سابق اتحادیه تولیدکنندگان بازی جهان در ادامه به بازی‌سازان ایرانی توصیه کرد: فرهنگ خود را در آغوش بگیرید. ایران باستان سرآغاز بسیاری از بازی‌ها در جهان بوده است و خیلی از کشورهای آسیایی موفق در حوزه بازی‌سازی، چنین تاریخچه‌ای ندارند. همچنین شما شخصیت‌های اساطیری و بزرگی چون کوروش یا آرش دارید. شاید بپرسید ایرانی‌ها که این‌ها را می‌شناسند چرا باید درباره‌شان بازی بسازم. ولی من به شما می‌گویم مردم دنیا از تاریخچه این قهرمانان بی‌خبرند. چینی‌ها به خوبی در بازی‌های موفق خود، از داستان‌ها و تمدن‌شان الهام می‌گیرند و شما نیز باید از فرهنگ خود الهام بگیرید.

وی افزود: برای این که بازی‌ساز موفقی باشید لازم نیست مثل بازی‌سازان در امریکا یا فنلاند عمل کنید. سعی کنید خودتان باشید و توانایی‌هایتان را دربر بگیرید. هرکس یک توانایی و استعداد دارد و توجه به این موضوع، کلیدی است.

ادواردز گفت: مگر می‌شود گفت نقاشی پیکاسو زیباتر است یا نقاشی داوینچی. هر دو طرفداران و مشتاقان زیادی در دنیا دارد. هر کس در بازی‌سازی هم مدل و استایل خاص خود را دارد و نمی‌توانیم بگوییم کدام بهتر است. اتفاقا این تفاوت‌هاست که ما را به عنوان یک بازی‌ساز قوی‌تر می‌کند.

مدیرعاملGeogrify    با اشاره به این جمله مارک تواین که می‌گوید «مقایسه، مرگ شادی است» گفت: خودتان را با دیگران مقایسه نکنید و روی کار خود تمرکز کنید.

وی با بیان این که تاریخ بشر با نقاشی‌های روی دیواره غارها آغاز شد گفت: در طول تاریخ ارتباطات انسانی با زبان، نوشتن، تلفن، رادیو و رسانه‌های دیجیتالی متحول شد و پیشرفت کرد و اکنون تاریخ بشریت به بازی‌های رایانه‌ای رسیده است. در واقع ما روایت بعدی تاریخ بشر را می‌نویسیم و این مسوولیت بزرگ و البته هیجان انگیزی است.

ادواردز با بیان این که باید به کاری که می‌کنیم افتخار کنیم گفت: درآمد صنعت بازی‌های رایانه‌ای در دنیا سال گذشته از درآمد کل ورزش‌های حرفه‌ای دنیا بیشتر بود و این نشان می‌دهد کار ما اثرگذاری اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بسیاری دارد.

مدیرعاملGeogrify     در پایان تاکید کرد: هدف ما این نباید باشد که دنیا را با یک بازی عوض کنیم. اما می‌توانیم بر گوشه‌ای از یک دنیا اثرگذار باشیم و محیط اطرف‌مان را بهبود ببخشیم. در این راه اشتراک دانش موضوع بسیار مهم و تاثیر گذاری است.

بازی‌سازان ایرانی، از فرهنگ غنی و بزرگ خود الهام بگیرند - گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازی‌سازان ایرانی، از فرهنگ غنی و بزرگ خود الهام بگیرند - گیمفا
بازی‌سازان ایرانی، از فرهنگ غنی و بزرگ خود الهام بگیرند - گیمفا
بازی‌سازان ایرانی، از فرهنگ غنی و بزرگ خود الهام بگیرند - گیمفا
بازی‌سازان ایرانی، از فرهنگ غنی و بزرگ خود الهام بگیرند - گیمفا
بازی‌سازان ایرانی، از فرهنگ غنی و بزرگ خود الهام بگیرند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Dad of War گفت:

    به نظرم بازی ساز های ایرانی باید اول یه استودیو گوچیک بسازن و یه بازی آنلاین بسازن و با پولی که بدست میارن یه بازی درست حسابی بسازن مخاطب هاشون هم فقط خارجی ها باشنن چون با این وضعیت هیچکس ریسک نمیکنه یه بازی ایرانی اورجینال بخره و هم اینکه خارجی ها خیلی بیشتر از ایرانی ها هستن

  • LordMercy گفت:

    چند دهه ای هست که تلاش میشه ما رو از فرهنگمون دور کنن

    یه چند وقت دیگه بشه، اون موقع فرهنگ میتونیم نشون بدیم 😀 😀

  • Amir0098 گفت:

    ایشون درست میفرمایند و بنظرم بازیسازان کشورمون میتونند با استفاده از تاریخ و فرهنگ غنی ایران( از زمان آریایی ها و مادها و پارتها و دوران هخامنشیان و کوروش کبیر و دوران زندیه و کریم خان زند گرفته تا حمله مغول ها و اسکندر مقدونی و افسانه های ایران باستان !!! ) میتوانند بازی های زیبایی را خلق کنند. خوشبختانه اونقدر تاریخ غنی داریم که میتونیم در همه سبکی به بازی سازی مشغول بشیم 🙂 / کاری ندارم ولی فقط یک لحظه چشمانتون رو ببندین و تصور کنین که دارین تو کاخ های هخامنشیان قدم میزنید…. و یک بازی مثل Ryse Son of Rome رو تجربه میکنین :hypnotized: :hypnotized: :hypnotized:

  • به نظرم مشکلی که هست دوستان همینجا هم حمایت نمیشن چه برسه تو عرصه های بین المللی همین باعث دلسردی خیلی از سازنده ها میشه. به امید فردای آزادی ایران زمین (محدودیت ها) ✌️

    • مردم بازی میخان با گرافیک فضایی و گیمپلی مشر بلخره بار اول به فروش نمیره فقط پخش میشه! اسمش بزرگ میشه. خوب این از این بعد>>
      نصخه دومش که میاد بازار همه میرن دنبالش داش: ولی مشکل اینه نه گرافیکی ن چیزی ن سینماتیکی امسال شاید موفق بشن خدا کنه موفق بشن که خرجو مخارج واسه این کار گذاشتن انگاری.

  • ارزوی موفقیت:heart:برای وطنم:heart:مردم وطنم
    خدا کنه موفق بشیم از این ناحیه و واردات کنسولیرو باز کنن خیلی کار بیخودیه برای بعضی کشورا این کار خنده داره:ZZZ:

  • مازیار گفت:

    دقیقا باهات موافقم :yes: :yes: :yes: کاش یک بازی بسازیم تو دوران هخامنشیان،مثل اسیسین کرید که یک هدف خاصی داشت هدف تجربه بازی هم مقابله با سپاه اسکندر گجستگ 😀

  • Mohsen7_3_0 گفت:

    بنده خدا ایشون خبر ندارن اینجا برای فردی مثل م.ختار که بیشتر شخصیتش قدرت طلب بوده سر و دست میشکنن و چه هزینه ها که نمیکنن تا به مردم بگن این یه قهرمانه
    بازیسازی که سهله ما توی فیلمهامون هم مشکل داریم از یه چیز ساده مثل اسامی آرش که روی قا.تلا و قاچا.قچیاس بگیر برو جلو انقدر مردم صداشون دراومد اخرش چندتا فیلم مثل کیمیا ساختن که شخصیتای خوبش اسامی ایرانی دارن!واقعا زحمت زیادی کشیدن…
    خدارو شکر از بس بین قومیتها تف.رقه انداختیم و به عقاید همدیگه احترام نذاشتیم که هرکی بخواد حرف از ای.را.ن.ی بودن بزنه میشه ضد ا.قو.ام و ضد د.ین… هرکی ام از د.ین حرف بزنه میشه ضد ایر.انی
    بعد میگیم کار کار انگلیس.اس…
    جالبیش اینه که این رو هم کسی توی کش.ور در نظر نمیگیره که با ساخت عناوینی از فرهنگ خودمون میتونیم خودمون رو بهتر به دنیا معرفی کنیم همونجوری که یک گیمر با بازیهای ژاپنی عاشق فرهنگ ژاپن میشه… و کلی مثال دیگه

  • pouriyagamer گفت:

    بودجه یه سال بازی سازی ایران ۱۰ میلیارد تومنه با این بودجه یه بازی معمولی هم نمیشه ساخت
    انتظار دارید یه بازی aaa از ایران باستان بسازند؟

  • Gul'dan گفت:

    اول عکس اون قارچ سمی رو از رو دیوار وردارید بعد درمورد فرهنگ ایران صحبت می کنیم..

  • dimoomid گفت:

    “بازی سازان از فرهنگ بزرگ و غنی خود الهام بگیرند” عجب!!!!! این رو باید چهل سال پیش به یه جماعت دیگه میگفتید…..وگرنه خودمون از فرهنگ غنی خودمون خبر داریم

بازی‌سازان ایرانی، از فرهنگ غنی و بزرگ خود الهام بگیرند - گیمفا