سه استراتژی اساسی برای موفقیت بازی‌های ایرانی در بازارهای داخلی و جهانی - گیمفا
سه استراتژی اساسی برای موفقیت بازی‌های ایرانی در بازارهای داخلی و جهانی - گیمفا
سه استراتژی اساسی برای موفقیت بازی‌های ایرانی در بازارهای داخلی و جهانی - گیمفا
سه استراتژی اساسی برای موفقیت بازی‌های ایرانی در بازارهای داخلی و جهانی - گیمفا

سه استراتژی اساسی برای موفقیت بازی‌های ایرانی در بازارهای داخلی و جهانی

کسری نراقی
۱۱:۰۹ ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
سه استراتژی اساسی برای موفقیت بازی‌های ایرانی در بازارهای داخلی و جهانی - گیمفا

 

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در سخنرانی افتتاحیه TGC2018، سه استراتژی بنیاد برای موفقیت بازی‌های ایرانی در بازار داخل و در بازارهای بین‌المللی را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، حسن کریمی قدوسی گفت: بازی‌های رایانه‌ای بدون مرز و بدون محدودیت هستند و هر چقدر که کشورهای مختلف تلاش کنند تا آن را محدود کنند، باز هم این صنعت به سمت تکامل پیش خواهد رفت.

وی با بیان این که بازی‌سازی در ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست ادامه داد: امروز می‌توانیم با افتخار سرمان را بالا بیاوریم و اعلام کنیم که با وجود همه محدودیت‌های سال‌های اخیر، بزرگ‌ترین بازیگر این صنعت در منطقه خاورمیانه و شمال افریقا هستیم. این حرف را امروز در TGC به عنوان بزرگ‌ترین رویداد آموزشی و تجاری منطقه می‌زنیم که این محدودیت روز به روز با تلاش شما و ما کم رنگ‌تر و بی اثر‌تر می‌شود.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: موفقیت‌های صنعت بازی‌های رایانه‌ای در کشور را مدیون بازی‌سازانی هستیم که با زبان بازی‌ با مردم کشورشان صحبت کردند و امروز با همین زبان آماده صحبت با سایر کشورهای دنیا هستند.

کریمی خطاب به بازی‌سازان گفت: در این راه تنها نیستید. افقی که بنیاد با کمک شما تصویر کرده، روشن است و می‌خواهیم سهم حداکثری از بازار داخل و بازارهای جهانی داشته باشیم و موقعیت خود را به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده بازی در خاورمیانه و شمال افریقا حفظ کنیم. در این راه سه استراتژی اساسی را بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای دنبال خواهد کرد.

وی با بیان این که استراتژی نخست بنیاد تقویت صنعت داخلی است گفت: صنعت بازی‌سازی ما به حمایت‌های مالی و غیر مالی شفاف و آموزش‌های حرفه‌ای نیاز دارد. شما می‌توانید در TGC به غرفه همگرا سر زده و با سیستم جامع و شفاف بنیاد برای تقویت صنعت آشنا شوید. بیش از یک سال برای طراحی این سامانه وقت صرف شده و تا انتهای تیر شروع به کار می‌کند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تاکید کرد: برگزاری دوره‌های مشترک بین‌المللی و اعزام تیم‌های ایرانی به رویدادهای خارجی با جدیت امسال نیز پیگیری می‌شود.

کریمی با بیان این که در پیمایش انجام شده در سال ۱۳۹۶ آخرین آمارهای صنعت بازی‌های رایانه‌ای استخراج شده و آمار اولیه آن منتشر شده است گفت: در ماه‌های آینده تحلیل‌های بیشتری از این گزارش ارایه می‌شود تا بازی‌سازان انتخاب‌های هوشمندانه‌تری در ساخت بازی داشته باشند.

وی استراتژی دوم بنیاد را بین‌المللی کردن صنعت بازی‌های رایانه‌ای در کنار حفظ هویت بومی دانست و گفت: تبلور این استراتژی را در برگزاری TGC مشاهده می‌کنید. امیدوارم بازی‌سازان ایرانی ضمن استفاده از کنفرانس‌هایی که این دو روز ارایه می‌شود، با سخنرانان بین‌المللی آشنا شده و شبکه‌سازی لازم برای به اشتراک گذاشتن دانش شکل بگیرد. موفق‌ترین شرکت‌ها در صنعت بازی‌های رایانه‌ای آنهایی هستند که شبکه بزرگی از متخصصان داخلی و خارجی با هم مرتبط بوده و به طور مستمر تجربیات خود را به اشتراک می‌گذارند.

کریمی با تاکید بر این که بدون ورود به بازارهای جهانی، صنعت بازی‌سازی ما کم فروغ خواهد بود گفت: وقت آن است که موفقیت‌های‌مان در  انتشار بازی‌های خارجی را چند برابر کنیم. اکنون این فرصت برای بازی‌سازان ایرانی فراهم شده است که بازی‌های‌شان را در TGC به بیش از ۲۰ ناشر بین‌المللی و ۵۰ سخنران خارجی معرفی کنند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای استراتژی سوم را محافظت از بازارهای داخلی دانست و گفت: ما وظیفه داریم برای بازی‌سازان داخلی در رقابت با بازی‌های خارجی مزیت رقابتی ایجاد کنیم. در این راه از بازی‌های خارجی ۱۰ درصد عوارض گرفته شده و به رشد و توسعه کیفیت پروژه‌های ایرانی اختصاص خواهد.

سه استراتژی اساسی برای موفقیت بازی‌های ایرانی در بازارهای داخلی و جهانی - گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سه استراتژی اساسی برای موفقیت بازی‌های ایرانی در بازارهای داخلی و جهانی - گیمفا
سه استراتژی اساسی برای موفقیت بازی‌های ایرانی در بازارهای داخلی و جهانی - گیمفا
سه استراتژی اساسی برای موفقیت بازی‌های ایرانی در بازارهای داخلی و جهانی - گیمفا
سه استراتژی اساسی برای موفقیت بازی‌های ایرانی در بازارهای داخلی و جهانی - گیمفا
سه استراتژی اساسی برای موفقیت بازی‌های ایرانی در بازارهای داخلی و جهانی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Dad of War گفت:

    تاوقتی بازی ساز های ایرانی انقدر محدودیت داشته باشن و بودجه ای در اختیارشون گزاشته نشه به هیچ جایی نمیرسن

    • SaeedDBazi گفت:

      سلام، دوست عزیز
      ما تا وقتی دنبال این باشیم که یکی بیاد دستمون رو بگیره تا یه کاری رو انجامش بدیم، هیچ وقت هیچ کاری پیش نمیره،
      همه مشکلاتی دارن که باعث رشدشون میشه

      اگه CD Red فکر پول و غیره نبودن، شاید بازی رو چند بار عوض نمی‌کرد تا بشه ویچر ۳ (بازی رو بعد از کامل شدن، دوباره تغییرات توش دادن)
      اگه From Software مشکل بودجه نداشت، شاید سراغ Activision نمی‌رفت

      اگه John lasseter رو Disney بیرون نمینداختش، الان کلی فیلم خوب از PIXAR نمیدیدیم

      و اگه های دیگه…

      هر جا هر کسی و هر استودیویی ترکونده، قبلش قبول کرده که اول باید خودشو بترکونم…

  • مازیار گفت:

    پس به امید خدا با حرف های زیبا و دلنشین ایشون به نمایشگاهe3هم میریم و کمپانی هایی همچون،کونامی،بتزدا،سونی،یوبیسافت توسط بازی های ایرانی همچون خاله قزقزی،آم آها شبگرد شایدم روز گرد،گرشاسپ)که بهترینش همینه(،حمله به خلیج عدن و…… با خاک یکسان کنیم(شوخی):-D 😀 😀

  • ali 110 gamer گفت:

    آره دیگه ۱۰ % عوارض از بازی های خارجی بگیرید بره تو جیب خودتون
    هم سر گیمر بی کلاه میمونه هم گیم ساز داخلی …
    __________________________________________________________________
    “” امروز می‌توانیم با افتخار سرمان را بالا بیاوریم و اعلام کنیم که با وجود همه محدودیت‌های سال‌های اخیر، بزرگ‌ترین بازیگر این صنعت در منطقه خاورمیانه و شمال افریقا هستیم “” به به چ خوب … :-/ وقتی هدفت به اندازه گردو باشه هیچ وخ به کدو نمیرسی داداچ :rotfl: (چی گفتم !)

  • Last Of Us گفت:

    شعار شعار و شعار
    من خودم تری دی کار کردم و دیدم تو استودیو های بازی سازی مثل بقیه جاها فقط پارتی بازیه
    یعنی طرف کاری نداره شما برنامه ساب استنس رو برای ساخت تکسچر بلد هستی یا نه. میره رفیقش رو میاره بهش میگه کار برنامه اینجوریه یا ۲تا آموزش میبینه و باهاشون همکاری میکنه
    در صورتی که میتونه ۴تا حرفه ای رو حتی به صورت فری لنسر استخدام کنند
    بازی سازی تو ایران به جایی نرسیده و اگر پارتی بازی ادامه داشته باشه به جایی نخواهد رسید
    و یک مشکل دیگه هم که خودم دیدم. یک زمانی یک تیم بازی سازی تو شهرمون به من پیشنهاد دادن خیلی هم اصرار کردن باهاشون همکاری کنم. بعد دیدم کسی که لیدر و رهبر این تیم شده یک شخصیه که کل عمر گیمریش یک کنسول داشته و مثلا شاید ۴۰ تا بازی بازی نکرده. خوب امثال این نمیتونند یک بازی رو کارگردانی و رهبری کنند. باید یکی باشه کلی کنسول و بازی بازی کرده و تجربه داشته باشه و با الهام گیری از اون بازیا بیاد یک بازی بسازه مثلا
    یک گنده گو.زی دیگه هم این هستش که اینا مثلا تیم بازی سازیشون ۲۰ نفر نیست میخواد طرف یک بازی مثل آنچارتد ۴ بسازه. خوب برادر من تو بیا یک بازی مثل Castle storm بساز والا قشنگ تر هستش و از اینا شروع کن بیا جلو. یک بازی ۲بعدی موفق بهتر از یک بازی ۳بعدی مثلا گرافیک بالای بی محتوا با هزار جور باگ هستش که
    تنها بازی ایرانی که قشنگ بود و تا آخرش رفتم و خوب بود به نظرم که البته اشکالات زیادی هم داشت مثل کمبود تنوع اسلحه و دیالوگ های تکراری
    بازی شبگرد بود که استودیو پردیس گیم ساخته بود. واقعا بازی خوبی بود ولی خیلی جای کار داشت
    بازی پروانه هم گرافیک هنری قشنگی داره
    خاله قضی هم گرافیک هنریش قشنگه
    یک مشکل دیگه هم بعضی بازی ها ساختشون سیاسی هستش مثل خلیج عدن و …. که مسخرن هیچی
    خلاصه منتظر بازی خوب ایرانی خیلی نباشید تک توک قشنگ در میاد

  • ETERNAL_MAN گفت:

    جالبه ، ۱۰ درصد عوارض برای کمک به بازیسازای داخلی ؛ ولی وقتی توسعه دهندهٔ داخلی میخواد بازی بسازه کلی مانع میزارن جلوی پاش چون به مزاق بعضی ها خوش نمیاد و پولش نمیره توی جیبشون ، مردک کثیف دروغگو ؛ خودشون نمی تونن بازی بسازن و از شدت سوزش میان عوارض وضع میکنن روی بازی های خارجی

  • Mohamad4A گفت:

    سه استراتژی اساسی برای موفقیت بازی‌های ایرانی از نظر من:
    ۱٫ساخت بازی و همچنین ریلیز آن بصورت کاملا آزادانه و بدون نظارت وزارت ارشاد و نهاد های حکومتی.(تو خواب ببینی :rotfl: )
    ۲٫ پیداکردن سرمایه گذار داخلی و خارجی و ریسک پذیری برای یک پروژه بزرگ و با کیفیت.
    ۳٫ نگاهی بلند پروازانه و خلاقانه برای ساخت بازی با کیفیت به جای نگاه سطحی و بدون خلاقیت.
    تمام بازی های بزرگی که ساخته میشه یک نگاه بلندپروازانه پشتش هست که آخرش چیز خوبی ازش در میاد وقتی برا ۲۰ درسی رو می خونی حتما اون درس پاس میشه ولی وقتی برا ۱۰ می خونی احتمال ۹۹ درصد می افتی.بنظرم یکی از مشکلات بزرگ بازی های ایرانی سطحی نگری تو ساخت بازیه.

  • ghaznavi گفت:

    اول بازیای کرکی که یه جور دزدیه رو از فروشگاه های ایران جمع کنین و فقط اجازه پخش بازیای اورجینال(چه خارجی چه داخلی) و قیمت اصلی رو بدین، بعد میبینین بازی ایرانی ارزش خرید داره یا نه. پیشرفت میکنن یا نه. نمیگم گمرک سنگین مثل ماشین خارجی و… بگذارین. نه. ولی همون قیمت خودشون رو قرار بدین.

سه استراتژی اساسی برای موفقیت بازی‌های ایرانی در بازارهای داخلی و جهانی - گیمفا