کارگردان Sekiro: Shadow Die Twice از میزان سختی بازی و دلیل همکاری با اکتیویژن می‌گوید - گیمفا
کارگردان Sekiro: Shadow Die Twice از میزان سختی بازی و دلیل همکاری با اکتیویژن می‌گوید - گیمفا
کارگردان Sekiro: Shadow Die Twice از میزان سختی بازی و دلیل همکاری با اکتیویژن می‌گوید - گیمفا
کارگردان Sekiro: Shadow Die Twice از میزان سختی بازی و دلیل همکاری با اکتیویژن می‌گوید - گیمفا

کارگردان Sekiro: Shadow Die Twice از میزان سختی بازی و دلیل همکاری با اکتیویژن می‌گوید

امیرحسین نصرتی
۱۴:۲۳ ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
کارگردان Sekiro: Shadow Die Twice از میزان سختی بازی و دلیل همکاری با اکتیویژن می‌گوید - گیمفا

برخلاف بازی‌های قبلی استودیو فرام سافت‌ور این‌بار قرار است برای اولین بار شرکت اکتیویژن (Activision) وظیفه‌ی نشر بازی جدیدشان را برعهده داشته باشد و به‌نظر می‌رسد ورود ناشر جدید باعث ایجاد بعضی تغیرات در بازی جدید این استودیو شده است.

به‌تازگی آقای هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki) کارگردان بازی Sekiro: Shadow Die Twice در مصاحبه با مجله فامیتسو (Famitsu) درباره‌ی همکاری با اکتیویژن و دلیل این اتفاق توضیحاتی ارائه دادند:

به غیر از توسعه‌ی بازی و فروش آن در بازارهای ژاپن و آسیا، اکتیویژن وظیفه‌ی انتشار این بازی را در دیگر نقاط دنیا خواهد داشت. یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب اکتیویژن به عنوان ناشر، توصیه‌هایی بود که آن‌ها می‌توانستند در تمام مدت توسعه‌ی بازی به ما دهند.

بگذارید این مسئله را روشن کنم، آن‌ها هیچ دخالتی در تصمیماتی که برای توسعه‌ی بازی می‌گیریم ندارند. اکتیویژن به بازی ما و چیزی که می‌خواهیم بسازیم احترام می‌گذارد و توصیه‌های خود برای بهتر شدن بازی را به ما ارائه می‌دهد.

ایشان در پاسخ به صحبت خبرنگار فامیتسو مبنی بر “من انتظار نداشتم که اکتیویژن دخالتی در جنبه‌های خلاقانه‌ی بازی نداشته باشد” بیان کردند:

“جنبه‌های خلاقانه” کاملا مبهم است، اما تمرکز اکتیویژن به‌طور کلی برروی سهولت بازی، راحتی و پذیرش سازمانی مناسب است. گفتنش شرم‌آور است ولی ما در این زمینه‌ها خیلی قوی نیستیم پس اکتیویژن برای ما کمک بزرگی است.

همچنین از آقای میازاکی درباره‌ی میزان سختی Sekiro: Shadow Die Twice نسبت به بازی‌های قبلی فرام سافت‌ور سوال شد که ایشان در پاسخ بیان کردند:

می‌خواهیم این بازی از بازی‌های قبلی سخت‌تر باشد، اما این امر این امکان را به شما می‌دهد تا با استفاده از خلاقیت خود بر چالش‌های موجود در بازی فائق آئید. از یک سو نمی‌خواهیم بازی‌بازان هاردکور را ناامید کنیم و از سویی دیگر دوست داریم تا جایی که ممکن است افراد زیادی لذت غلبه بر این چالش‌ها را بچشند. ما سیستم‌های زیادی را پیاده سازی کرده‌ایم تا به ایجاد این تعادل برسیم. دست‌کم این‌که ما نمی‌خواهیم بازی را بیش از حد سخت و یا بیش از حد آسان بسازیم.

با توجه به سخنان آقای میازاکی این اولین بار نیست که شاهد وجود چنین سیستمی در بازی‌های فرام سافت‌ور هستیم چراکه خیلی از بازی‌بازان هم‌اکنون برروی میزان سختی بازی Bloodborne اختلاف نظر دارند و بعضی آن‌ را سخت‌تر از سری Dark Souls و برخی آسان‌تر از آن می‌دانند. به‌هر صورت تا انتشار بازی و تجربه‌ی آن نمی‌توان موضعی قطعی نسبت به این موضوع گرفت اما اگر شما نظری درخصوص با آن دارید، ما منتظر شنیدن آن هستیم. عنوان Sekiro: Shadow Die Twice در اوایل سال ۲۰۱۹ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کارگردان Sekiro: Shadow Die Twice از میزان سختی بازی و دلیل همکاری با اکتیویژن می‌گوید - گیمفا
کارگردان Sekiro: Shadow Die Twice از میزان سختی بازی و دلیل همکاری با اکتیویژن می‌گوید - گیمفا
کارگردان Sekiro: Shadow Die Twice از میزان سختی بازی و دلیل همکاری با اکتیویژن می‌گوید - گیمفا
کارگردان Sekiro: Shadow Die Twice از میزان سختی بازی و دلیل همکاری با اکتیویژن می‌گوید - گیمفا
کارگردان Sekiro: Shadow Die Twice از میزان سختی بازی و دلیل همکاری با اکتیویژن می‌گوید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

کارگردان Sekiro: Shadow Die Twice از میزان سختی بازی و دلیل همکاری با اکتیویژن می‌گوید - گیمفا