گیمفاوب سایت خبری تحلیلی بازی های ویدئویی
English
ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

طراح سابق Gears of War از ایده‌های جالبی رونمایی کرد | ایده‌هایی که هیچ‌وقت عملی نشدند

اخبار بازی ها
طراح سابق Gears of War از ایده‌های جالبی رونمایی کرد | ایده‌هایی که هیچ‌وقت عملی نشدند

طراح سابق Gears of War که سابقا استودیویی به نام باس کی (Boss Key) تاسیس کرده بود، بعد از مدتی مجبور به تعطیلی استودیو خود شد. این تعطیلی بعد از انتشار دو بازی با عناوین  LawBreaker و  Radical Height اتفاق افتاد که سازنده آن شعبه کارولینا شمالی (North Carolina) استودیو بود. حال به تازگی کلیف بلزینسکی (Cliff Bleszinski) موسس استودیو، تعدادی ایده و طراحی‌های اولیه را به اشتراک گذاشته که قرار بود توسط استودیو باس کی ساخته شود.

بعد از فروش ناموفق دو بازی اخیر، مشکلات متعددی برای استودیو ایجاد شد که در نهایت منجر به بسته‌شدن درهای آن گردید. بلزینسکی در توییتی در مورد این اتفاق توضیحاتی ارائه کرد:

از امروز شرکت باس کی دیگر وجود ندارد. چهار سال قبل من استودیویی در سطح جهانی تاسیس کردم و تعدادی از بهترین استعدادهای صنعت گیم را به استخدام درآوردم. آنها تلاش خستگی ناپذیری برای تولید محصولات باکیفیت انجام دادند. با وجود اینکه ما در طول این چند سال فراز و نشیب‌هایی داشتیم، ولی باید بگویم که از کارمان لذت می‌بردیم.

بلزینسکی از آن زمان تاکنون از دنیای بازی‌سازی دور بوده است. او به تازگی در توییت‌های جداگانه ایده و طراحی‌های اولیه استودیو برای ساخت بازی‌های آینده را به اشتراک گذاشته است؛ ایده‌هایی که هیچ‌وقت عملی نشد. همیشه سرک کشیدن در این موارد که معمولا از دید عموم پنهان می‌شوند، جالب است. در این مورد هم با اینکه استودیو منحل شده است با این وجود باز هم جذابیت‌های خاص خود را دارد.

یکی از این پروژه‌های کنسل شده باس کی بازی‌ای به نام Donuts است. یک جانشین شایسته برای بازی Toobin در وی آر (VR). Donuts یک بازی ریسینگ در سبک آرکید بود که در آن باید در نقش حیوانات بازی ‌می‌کردیم. آنطور که خود بلزینسکی اعلام کرده است، این بازی یک Mario Kart در محیط آبی و با شخصیت‌های حیوانی بود که قرار بود برای وی آر منتشر شود. شما می‌توانستید با خوردن نوعی نوشیدنی به نام ginger سلامتی خود را بازیابید و ابزار لازم برای حمله به بازیکنان دیگر را به دست آورید.

کلیف در توییتی در مورد این بازی می‌نویسد:

این یکی از آن بازی‌هاست که ایده‌ای سرگرم‌کننده و احمقانه داشت. قرار بود برای وی آر منتشر شود و بسیار شبیه به بازی Toobin هست با این تفاوت که شخصیت‌های بازی حیوانات بودند. به نظرم این بازی می‌توانست را‌ه خوبی برای مقابله با افسردگی‌های فصلی به حساب بیاید. در ادامه تصاویری از طرح‌های بازی را مشاهده می‌کنید:

یکی دیگر از ایده‌های باس کی بازی‌ای با عنوان DragonFlies نام داشت. قرار بود در این بازی در نقش یک نینجا یا سامورایی بازی کنیم که سوار بر اژدها و در یک سفینه عظیم با زامبی‌ها مبارزه می‌کرد. این بازی اساسا در سبک PvE (محیط در مقابل بازیکن) جریان داشت و در دنیایی فئودالی و با جزایر شناور دنبال می‌شد. سفینه‌ها حامل هواپیما‌های جنگی بودند و در عوض شما نیز سوار بر اژدها بودید.

در این بازی می‌توانستید از سلاح‌های گرم و سرد استفاده کنید. همچنین بلزینسکی و تیم سازنده‌اش اعلام کرده بودند که حتی می‌توانید اژدهای خود را شخصی‌سازی کنید. آنطور که بلزینسکی می‌گوید “در اصل بخش اژدها‌سواری مانند بخش رانندگی بازی Halo بود”. می‌توانستید تخم‌های اژدهاهای مختلف را یافته و آنها را پرورش دهید. بلزینسکی اعلام کرده بود که از اشتباهاتی که بازی‌های همچون Scalebound و Lair مرتکب شده بودند، درس گرفته‌اند. وی همچنین در توییت‌های دیگری اشاره کرد که برای ساخت بازی به شرکت‌های مایکروسافت، سونی، الکترونیک آرتس، ۲K، اکتیویژن و برادران وارنر درخواست همکاری داده است که ظاهرا هیچکدام از آن‌ها این درخواست را قبول نکرده‌اند.

یکی دیگر از این ایده‌ها بازی DogWalkers نام داشت. یک بازی شبیه به عناوین World of Tanks و Tokyo Wars که در آن بازیکنان با استفاده از ربات‌هایی غول‌پیکر به مبارزه می‌پرداختند. چارچوب بازی بر پایه استفاده از مهمات تخریبی بر روی زمین استوار بود. بازی در محیطی با هوای سمی جریان داشت، بنابراین هرگونه نشتی در ربات‌تان را می‌بایست سریعا تعمیر می‌کردید و یا از ماسک‌های تصفیه هوا استفاده ‌می‌کردید.

اما چرا هیچکدام از این بازی‌ها به مرحله‌ی تولید نرسیدند؟ بلزینسکی معتقد است که از نظر ناشرین این بازی‌ها نوآوری‌های زیادی نداشتند و یا برعکس این بازی نوآوری‌های داشتند که جرات ریسک بالایی لازم داشت. علاوه بر این برخی از این بازی‌ها بودجه‌ای در حدود ۴۰ میلیون دلار لازم داشتند که رقم بالایی محسوب می‌شود. او در توییتی در مورد این موضوع توضیحات زیر را ارائه داده است:

به طور کلی، یکی از مشکلاتی که ناشرین دارند این است که شما یک بازی به آنها معرفی می‌کنید و اغلب چنین پاسخ‌هایی دریافت می‌کنید: “این خیلی شبیه به یکی از بازی‌های خودمان و یا بازی فلان ناشر است، پس نه!” و یا می‌گویند: “این بازی بیش از حد خاص است، بنابراین نمی‌توانیم یک برنامه‌ریزی مالی مناسب برای آن ارائه دهیم.” من به آنها احترام می‌گذارم ولی به عنوان یک سازنده این موضوع برای من بسیار ناامیدکننده است.

سرورهای بازی Radical Heights -آخرین ساخته باس کی- تا به این لحظه همچنان آنلاین هستند، ولی انتظار می‌رود که این سرورها نیز به زودی خاموش شوند. بلزینسکی اعلام کرده که قصد دارد برای مدتی از بازیسازی کناره‌گیری کند ولی امیدوار است که به زودی با ساخت عنوانی جدید به دنیای بازی‌ها بازگردد. وی سال ۲۰۱۲ استودیو اپیک گیمز (Epic Games) را ترک کرد و بعدها و در سال ۲۰۱۴ استودیو باس کی را تاسیس نمود. نکته جالب توجه این است که این بلزینسکی بود که در سال ۲۰۱۱ و در جریان مراسم  Video Game Awards عنوان Fortnite را معرفی کرد.

12345678910(1 رای, میانگین آرا 4٫00 از 10 )
Loading...
نظرات

  1. ps4 gamer 2017 گفت:

    نقد های state of decay 2 هم‌ منتشر‌ شد. دوباره یه بازیه متوسط

    24Thumb up 30Thumb down
  2. Lightning گفت:

    ولی حیفه یه همچین اسطوره ایی دیگه بازی نسازه، امیدوارم بازم شاهد گیم های جدید حتی بهتر از سری گیرز ازش باشیم. جدا که کلی خاطره برامون ساخت

    22Thumb up 4Thumb down
  3. Last Of Us گفت:

    خداییش گیرز رو این گیرز کرد
    که ایکس باکس رو هم ایکس باکس کرد
    بنده خدا خیلی بهش نامردی شده. به نظرم سونی باید بهش یک شانس دیگه بده و اینبار یک بازی آفلاین تو سبک شوتر بسازن. یا همینو تو گوریلا گیمز ببرن و یک کیلزون خوب بدن بیرون
    ***********
    چون بعضی نویسنده های سایت ماشالا فن بوی هستند و کامنت های جعبه فن تائید میشه ولی برای ما نه مجبورم اینجا بگم ( خدا عالی خانی و دهنوی رو بیامرزه )
    آقای علی لست آف آس که هیچ وقت از رو نمیری و نماد سنگ پای طلایی قزوین رو دریافت کردی
    بازی ناک ۱ و ۲ اولا یوزراسکورشون از اون دزدان نارگیل چینت بالاتره
    دوما بازی ناک ۲ که یک بازی دست سه هستش با بازی دست یک شما که Rare کبیر پشتش بود و اون همه هایپ و تبلیغ از نظر نمره یکی شدن
    آخه خداییش چقدر باید از رو ببرمت باز بیای نظر بدی. من گاهی فکر میکنم تو نفوذی سونی هستش در غالب یک جعبه فن
    به اینکه این همه از رو رفتی دیگه نباید تو سایت پیدات میشد. حقا همون جعبه از سرت زیاده
    چه برسه به پلی ۴
    خوب کردی فروختی. یک نوب داشتیم تو سونی فنا اونم از بین رفت راحت شدیم
    خدارو شکر

    11Thumb up 33Thumb down
    • امیر حسین نصرتی گفت:

      علی خان، هیچ فرقی نمیکنه شما کامنتت رو کجا مینویسی، تائید کامنت‌ها بر عهده نویسنده‌ی اون پست نیست
      نویسنده های سایت هم مشکلی با پلتفرمی ندارن چون واسه هر پلتفرمی خبر می نویسن. به هر صورت اینجا گیمفاست نه مایکروسافتفا یا سونیفا. یکم منطقی باشید

      نظر محبوب به انتخاب کاربران 32Thumb up 1Thumb down
      • PSFAN@COD گفت:

        سونیفا Yes
        قبلتر توی گیمفا خوندم که یه نویسنده گفت مسئولیت تایید کامنت ها بر عهده نویسنده همون پسته،حالا شاید عوض شده باشه
        من که خودم بار ها شده طرف تهمت بهم زده توهین کرده جوابش رو دادم تایید نشده
        خواهشم اینه حداقل تهمت یا توهین اونو تایید نکنید حالا میخواد نویسنده پست باشید یا نباشید یا اگه تایید می کنید جواب منم تایید کنید طرف فکر نکنه جوابی براش ندارم Evil Grin

        7Thumb up 1Thumb down
      • Lightning گفت:

        خب مشکل همین تایید کردن کامنت هاست آقای نصرتی! برای چی تایید میکنن همچین کامنت هایی رو!!؟

        13Thumb up 2Thumb down
        • امیر حسین نصرتی گفت:

          ببینید تائید اینچنین کامنت هایی اشتباه نیست بلکه نوشتن این کامنت ها اشتباهه.
          یه بستر آزاد برای تبادل نظر و گفتگو وجود داره، این به خود اون شخص مربوطه که چه کامنتی میذاره و خودش باید بدونه کامنتی که داره میذاره چه مفهومی داره(به شخص خاصی اشاره نمی کنم، کلی عرض می کنم)
          ولی خب انصافا خیلی از کامنت ها هم تائید نمیشن، چون تائید نمیشن نمیبینینشون وگرنه گاهی اوقات وقتی میبینم از تعجب شاخ در میارم

          12Thumb up 0Thumb down
      • Last Of Us گفت:

        کاش حرفت درست بود امیر حسین خان
        ولی آقای علی فری گیمر یا همون علی لست آف آس اومد ناک رو مسخره کرد
        و منم جوابش رو به شکل خودش و با متا دادم تائید نشد
        به همین خاطر این حرف رو زدم

        0Thumb up 11Thumb down
    • Dad of War گفت:

      خوب یکم کمتر چرتو پرت بگو پسر Neutral

      5Thumb up 4Thumb down
  4. PSFAN@COD گفت:

    باید دید دلیل اصلی پیاده نشدن این ایده ها و در عوض انتشار شاهکار های فعلی مایکرو چیه
    عدم سرمایه گذاری درست

    6Thumb up 4Thumb down
  5. soroush گفت:

    ایده DragonFlies به نظر خوب میاد Grin

    8Thumb up 1Thumb down
    • Mohamady گفت:

      علت ساخت شاهکار های سونی ریسک زیادشه مایکروسافت به عنوان داره ی کنسول بر عکس ناشرین دیگه باید ریسک زیاد کنه تو ایران قطعات رایانه گرونه ولی تو خارج تفاوت قیمت کنسول رایانه یا قیمت بازی زیاد نیست ساخت ی کنسول بدون پشتیبانی مثل ساخت بازی های شاهکار مخصوص کنسول بی احترامی به مخاطبه مثل شکست زمان که رو کامپیوتر امود حق الصاف سونی تو احترام گذاشتن به مخاطبش سنگ تموم گذاشته

      3Thumb up 2Thumb down
  6. حمیدرضا شکوری گفت:

    خوشم اومد مخصوصا DragonFiles

    5Thumb up 3Thumb down
  7. ali 110 gamer گفت:

    این ک خیلی نامردیه
    بیچاره ها کلی ایده دارن ولی شرکت ها ریسک نمیکنن
    مث اینکه فقط اینجا نیس ک پول محدودیت ایجاد کرده (البته اینجا بیشتره)

    5Thumb up 5Thumb down
  8. $Hell Rider$ گفت:

    بهترین نسخه هایه چرخ هاى جنگ مال بلزینسکى هست مایکروسافت این جریان اولین اشتباهش نیست ….اختلافش با بانجى باعث ضربه سنگینى به هیلو وارد شد …..از طرف دیگر هم مشکلاتش با رمدى باعث شده سرنوشت Alan Wake نامعلوم باشه…..از طرف دیگرم بیشتر به فکر سخت افزار و اراعه محصولات غیرضرورى هست ….بیشتر از قبل هم غرورش در حال افزایش هست چه خوب خواهد بود که اشتباه رو علاوه بر پذیرفتن به فکر اصلاح باشه تا مهره ها رو عوض کنه امیدوارم به فکر عمل باشه نه حرف
    #مایکرو_نسل_هفت

    3Thumb up 0Thumb down
  9. ... گفت:

    بعد از رفتن کلیف بی اپیک گیمز دیگه اون اپیک گیمز قدیم نشد و احتمالا هم نخواهد شد !…به نظرم مایکروسافت بهترین کار رو کرد که گیرز او وار رو از زیر دست اپیک گیمز کشید بیرون..
    امیدوارم یک روزی دوباره بزنه به سرش که برای اپیک گیمز کار کنه ! و یک بازی AAA درست و حسابی بدن بیرون !
    به نظرم اون دموی Samaritan که اپیک چند سال پیش داد بیرون ارزش این رو داشت که تبدیل به یک بازی درست و حسابی بشه.گرچه بعید می دونم که اپیک گیمز دیگه علاقه ای به ساخت بازی داشته باشه.

    3Thumb up 0Thumb down
  10. miladjustin گفت:

    یه آدم چقدر میتونه ایده هاش مزخرف باشه…

    0Thumb up 19Thumb down
  11. TheScarface گفت:

    یه سر میرفتی پیش سونی عزیزم .

    0Thumb up 0Thumb down
عضویت در سایت

ثبت نام برای این سایت

A password will be e-mailed to you.

دریافت رمز جدید

لطفا نام‌کاربری یا نشانی رایانامه خودتان را وارد کنید. برای ساخت یک گذرواژه تازه با رایانامه، شما یک پیوند دریافت خواهید کرد.

نام کاربری و یا آدرس ایمیل خود را جهت طی کردن مراحل بازیابی رمز عبور وارد نمایید.
ورود به حساب

جستجو در سایت