یکی از کارکنان با سابقه نینتندو در مورد شرایط وحشتناک کاری در این شرکت سخن میگوید
به نظر میرسد که شرایط کار در شرکت نینتندو به قدری سخت است که صدای برخی از کارمندان قدیمی این شرکت را در آورده، یکی از این افراد کار کردن در نینتندو را با کار کردن در یک کارخانه مقایسه کرده است.+
اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که آرزوی کار در یکی از بزرگترین شرکتهای فعال در حوزه بازیهای رایانهای مانند نینتندو را دارید، باید بدانید که شرایط کاری در چنین شرکتهایی به قدری سخت است که شاید اگر کمی از سختیهای آن را بدانید، هیچگاه سمت آن نروید و از تصمیم خود هم پشیمان شوید. به هر حال شرکتی نظیر نینتندو، روز به روز در حال پیشرفت و گسترش پیدا کردن است؛ اگر کارمندان آن چنین افراد سخت کوشی نبودند، نینتندو هرگز به این جایگاه نمیرسید و توان رقابت با بزرگان این صنعت یعنی مایکروسافت و سونی را هم پیدا نمیکرد.
فردی به نام Goddard اخیرا در مصاحبهای که با وبسایت Eurogamer انجام داده، شرایط کاری وحشت ناک این شرکت را شرح داده است. وی یکی از نوجوانانی بود که از شمال لندن به Kyoto HQ نقل مکان کرد تا به شرکت نینتندو برسد و روی بازیهایی نظیر Star Fox با شیگرو میاموتو (Shigeru Miayamoto) همکاری کند. طبق توضیحاتی که Giles در این زمینه داده، برخلاف تصور همه شرایط کاری در شرکتی نظیر نینتندو به گونهای است که ایدهآل هیچ کس نیست و بسیار از آن شرایط آرمانی که هر کس در ذهنش نسبت به کار کردن در این شرکتها میپروراند، بدتر و غیر قابل تصورتر است.
در دهه ۹۰ میلادی یعنی همان زمانی که Giles برای این شرکت کار میکرد، نینتندو به عنوان یک شرکت بزرگ و موفق در زمینه بازیهای ویدئویی شناخته میشد که حرفهای زیادی در این صنعت برای گفتن داشت. به عبارت دیگر شرکت نینتندو در این سالها هنوز افول نکرده بود و به عنوان یکی از پیشگامان صنعت بازیهای ویدئویی و کنسولها فعالیت میکرد. به هر روی او اظهار میکند که آنها برای ساعاتی طولانی مجبور به کار کردن در یک فضای شبیه به کارخانه بودند. وی در این زمینه گفت:
[نینتندو] مثل یک کارخانه است.
وی در ادامه صحبتهایش اظهار کرد:
این یک روش سخت و طاقت فرسا برای کار کردن است. خلاقیتی که آنها در ساخت Zelda و یا Mario به کار میبرند، برایم بسیار تعجب آور است. شما میروی آنجا، در یک اتاق سفید رنگ که مثل یک مکعب درد آور است و فقط زمان ناهار و یا موقع رفتن به منزل از آنجا خارج میشوی. این که این افراد چطور در چنین مکانی میتوانند اینقدر خلاقیت داشته باشند، هنوز برایم سوال است؛ اما به هر روی این کار را انجام میدهند و خلاقیتهای خود را ابراز میکنند.
با این که شرایط تغییر زیادی نکرده، اما Giles اظهار کرده که در آنجا اتاقهایی قرار گرفته که مخصوص انجام آزمایش و انجام بازیها است. وی در این زمینه گفت:
زمان کار نمیتوانید کار دیگری انجام دهید، نمیتوانید هر کاری که دوست دارید انجام دهید، نمیتوانید به سلیقه خودتان دست به ساخت دمو بزنید. شما حتما باید سر موقع کارت بزنید و وارد شوید، اگر دیر کنید اجازه کار کردن نخواهید داشت. نمیتوانید کارهای معمول خود را انجام دهید چون زمان آن را ندارید ولی آنها این سخت کوشی را ستایش میکنند.
در موقعیت فعلی Giles اظهار کرده که به نظر میرسد این شرکت بیش از پیش به مسائل مالی اهمیت میدهد که باعث نگرانی او شده؛ و البته یک نگرانی برای کل صنعت بازیهای ویدئویی خواهد بود. امیدواریم که این مسائل هر چه زودتر برطرف شود و شاهد تغییراتی در این زمینهها باشیم چرا که همه ما زمان افول این شرکت را به خوبی به یاد داریم و حال که بار دیگر نینتندو با سخت کوشی افرادی نظیر Giles توانسته دوباره سر پا شود، چرا باید چنین مسائلی باعث شکست دوباره این شرکت شود؟ امیدواریم این مسائل هر چه زودتر برطرف شود و ما شاهد اوج گرفتن هر چه بیشتر این شرکت دوست داشتنی و سخت کوش باشیم.
پر بحثترینها
- بازی Stellar Blade به دلیل طراحی شخصیت Eve نقدهای منفی دریافت کرده است
- نقدها و نمرات بازی Stellar Blade منتشر شدند
- شایعه: احتمال عرضه Helldivers 2 روی Xbox Series X|S وجود دارد
- Stellar Blade از لحاظ فنی کم نقص و عالی اجرا میشود
- دنیاهای آخرالزمانی که اگر در واقعیت رخ بدهند بقاء در آنها دشوار خواهد بود (قسمت اول)
- رتبهبندی شخصیتهای اصلی سری GTA
- شایعه: Gears 6 در مراسم امسال Xbox معرفی میشود
- انتقاد EA از ممنوعیت فروش Dead Space در ژاپن اما صدور اجازه انتشار به Stellar Blade
- آیا Final Fantasy 7 Rebirth فروش کمی داشته است؟ تحلیلگران پاسخ میدهند
- شایعه: سری Watch Dogs به پایان راه خود رسیده است
نظرات
کار تو فرهنگ ژاپن واقعا عجیبه!
انگار ژن عشق به کار توی DNA این مردمه!
بی دلیل نیست که یکی از پیشرفته ترین کشورهای دنیا هستن
عشق به کار وجود نداره.
مجبورن.
نه دوست عزیز فرهنگ ژاپنی_شرقی این جزیره واقعا عجیبه.مردم این کشور به “بی نقص بودن”و”توانایی انجام همه کار”باور قلبی دارن ولی از جهت دیگه این کشور مهد صنعت های سرگرمی مهمی مثل گیم و انیمه هستش.
در ضمن این حرفتون شاید کمی”نژاد پرستانه”باشه.
بله برعکس ایران که خیلیا همش دوست دارند از زیر کار در برند
مگه زندانه اخه. :laugh:
“زمان کار نمیتوانید کار دیگری انجام دهید، نمیتوانید هر کاری که دوست دارید انجام دهید، نمیتوانید به سلیقه خودتان دست به ساخت دمو بزنید. شما حتما باید سر موقع کارت بزنید و وارد شوید، اگر دیر کنید اجازه کار کردن نخواهید داشت. نمیتوانید کارهای معمول خود را انجام دهید چون زمان آن را ندارید ولی آنها این سخت کوشی را ستایش میکنند.”
داداش هتل که نرفتی شرکته!! معلومه هر کاری که دلت بخواد نمیتونی انجام بدی ! کار تیمیه .
با توجه به صحبتاش به نظر میرسه بیشتر مشکل تصورات این فرد از کار کردنه تا خود شرکت .
لیاقت بغصی افراد از قبیل همین آقا جایی مثل شرکت EA که چندین سال ازت بیگاری بکشه بعد یهو اعلام کنه استدیو و بازی که تیمش روش مشغول بودنو کنسل کرده و درش رو ببنده ایشون دست از پا دراز تر بیکار بشه و نتونه خرج خونه و زندگیشو در بیاره اونوقته که می فهمه نینتندو چه نعمتی بوده.یا یکسری از افراد و سایت ها با اتهام زنی به استدیو های مثل کوآنتیک دریم و ناتی داگ قصد دارن با سیاه نمایی و به دروغ نشون دادن جو مسموم این استدیو ها براشون حاشیه سازی کنن و یکسری افراد ساده لوح رو جذب تیترهای زرد و پوچ خودشون کنن.حتی اگر واقعیت هم داشته باشه مراجع قضایی بدون هیچ ترحمی و چشم داشتی حق افراد رو کف دستشون میزارن ولی این افراد برای اخاذی میان سراغ این مجلات و سایت ها که به دروغ و با تهمت زدن پولی به جیب بزنن.
در مجموع هر شرکتی روش خودشو داره یکی میشه سونی که برترین کارگردانان صنعت گیمو دور هم جمع میکنه و بهترین محل برای بازی رو خلق میکنه نتیجش میشه TLOU و آنچارتد و GOD OF WAR و یک شرکتی مثل نینتندو با سختگیری و اجبار کارکنانش به منضبط بودن Zelada و Mario رو با متاهای تاریخی خلق میکنه یکیم میشه مایکرو که فعلا زده جاده خاکی و استدیوهاش هر کاری دلشون خواست میکنن که نتیجش میشه Sea of Thieves.
@Atreus is called Loki
خدارو شکر منکه بازی رو تموم کردم. برای بار چندم از مدیریت گیمفا خواهش میکنم که آدم های بیشعوری مثل ایشون رو تایید نکنین. من نمیدونم آخه مگه چقدر میتونه سخت باشه!
نینتندو بنظر شرکت مهربون و شادی میومد ولی الان که فکرشو میکنم میبینم جهنمیه واسه خودش…….
والا حدودا سه ماه پیش تلویزیون اعلام کرد حدودا هر سال۱۳۰۰ نفر تو ژاپن بر اثر کار زیاد میمیرن
مسولان ژاپنی اومدن برای جلوگیری از این نوع حوادث برق تمامی مراکز کارگاهی و ادارات و…. راس ساعت ۸ شب قطع کنن و جالبیش اینجاست که ۶۷درصد کارمندان ژاپن به این قانون رای منفی دادن!!!!
پس منازل بی روحش معلوم شد از کجا میاد
What?! ?:-)
“توان رقابت با بزرگان این صنعت یعنی مایکروسافت و سونی را هم پیدا نمیکرد”؟
بزرگان این صنعت؟
نینتندو قبل از سونی و مایکروسافت بازیساز بوده.
با کمال احترام، گویا نویسندهی مطلب ظاهرا از نسل بیخاطرهی دههی ۷۰ هستن و درک درستی از واژهی بزرگ بودن ندارن.
حوضه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خواهشا امانتدار باشید و نظرات مخالفتون رو تایید کنید.
اینقدر تو کشور خودمون کارای طاقت فرسا و سخت هست که همه حاظرن همه عمرشون تو اون اتاق سفید بمونن پای سیستم و روی بازی کار کنن مشکل اینه که دانشش رو نداریم وگرنه استعداد های خوبی داریم نیاز نیست کال او یا بتل یا گاد بسازیم باید بازی ساده مثل لیمبو و ایناسید یا owl boy یا Cleese بسازیم که خلاقانه باشه نه گرافیک محور
عجبا این مردک زده جاده خاکی مردک تنبل تن پرور. کار زیاد تو کشور و ملت ژاپن یک امر کاملا عادی و جز فرهنگشون محسوب میشه و اگه کسی به خاطر کار زیاد اتفاقی واسش بیفته و یا حتی بمیره باعث غرور و افتخار خانوادش و سالیانه تعداد خیلی زیادی هم واقعا بر اثر کار زیاد میمیرن. این پاراگراف دوم هم واقعا خنده داره به نظر کشور اشتباهی رفته باس میومد ایران خودمون 😀
فکر کنم طرف یه رگ آریایی داشته.
بدبختی نینتندو از جایی شروع شد که Wii U رو معرفی کرد
و خیزش دوباره نینتندو از سویچ شروع شد
ژاپن عین ایران نیست که هر کی نره سر کار خودش
اونجا هرکی میره به سمت کار و هدف مورد علاقه خودش و وقتی به یه کاری علاقه داشته باشی برات خستگیا بی معنی میشه
یکی به بازی کردن یا نقاشی و ..علاقه داره ساعت ها تو روز میشنیه اون کار رو می کنند
من حاضرم تو اون مکعب سفید جارو بکشم و چای ببرم تا وقتی شاهکارای نینتندو میاد بیرون سرمو بگیرم بالا بگم من جاروشو کشیدم